Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Amazon maakt Prime Video-dienst beschikbaar in Nederland en BelgiŽ

Door , 408 reacties, submitter: beko1997

Amazon introduceert zijn streamingdienst Prime Video in meer dan tweehonderd landen, waaronder Nederland en BelgiŽ. Een abonnement kost zes euro per maand, maar het eerste halfjaar is dat drie euro. De dienst is een week gratis te proberen.

Prime Video werkt via apps voor Android en iOS en in de browser. Er is geen ondersteuning voor Googles Chromecast, wel werkt Prime Video met Amazons eigen Fire TV Stick. De Prime Video-website en apps zijn alleen Engelstalig beschikbaar. Wel zijn er volgens Amazon ondertitels of vertaalde audiotracks in lokale talen beschikbaar voor de meeste titels. Nederlandse ondertitels zijn beschikbaar voor een select aantal films en series. Amazons eigen Original Series hebben geen Nederlandstalige ondertiteling.

De dienst van Amazon biedt films en series aan, waaronder series die door Amazon zijn gefinancierd. Dat zijn onder andere The Grand Tour, The Man in the High Castle en Mozart in the Jungle. Gebruikers van Prime Video kunnen series en films streamen, maar ook downloaden naar mobiele apparaten om offline te kijken.

Amazon-klanten die al een Prime-abonnement hebben hoeven niet extra te betalen voor Prime Video. Amazon Prime is een dienst van de webwinkel waarbij klanten geen verzendkosten betalen en hun bestellingen snel geleverd krijgen. Prime is nog niet beschikbaar in Nederland, maar wel in België.

De abonnementsprijs voor de losse videostreamingdienst Prime Video is 5,99 euro per maand. Het eerste half jaar is dat 2,99 euro per maand. Betalen is op dit moment alleen mogelijk met een creditcard.

 

Reacties (408)

Wijzig sortering
Geen ondersteuning voor Chromecast (want Fire TV stick) en geen mogelijkheid om te betalen met iDeal / PayPal. Twee gemiste kansen. :|

Verder is streamen naar een Apple TV alleen beschikbaar in Amerika.
Op GOT een topic voor ervaringen / discussie.

[Reactie gewijzigd door robcoenen op 14 december 2016 12:03]

Amazon en de Nederlandse markt, op een of andere manier blijft het lastig voor ze.
Komt door de grote Nederlandse Amazon kopie wat Bol.com heet. Aangezien bol.com een grote marktpenetratie heeft is het moeilijk voor Amazon om hier een kans te vinden om zich aan te bieden op de markt.
Nouja, door geen iDeal of PayPal aan te bieden blijkt ook dat ze er geen moeite voor willen doen.
Misschien moeten de Nederlanders gewoon wat beter mee zijn met de tijd en de internationalisering en gewoon een kredietkaart nemen zoals de rest van de wereld? iDeal is geen internationaal betaalsysteem, dus ik zie niet in waarom multinationals zoals Amazon zich daarmee zouden moeten bezighouden voor dat ene landje... PayPal rekent gewoonweg te hoge kosten aan.

In BelgiŽ is er alvast geen drempel meer om een kredietkaart aan te vragen en heeft haast iedereen er ťťn (en dat hoeft niet te zijn om op afbetaling te kopen, de meesten hebben er ťťn waarbij je uitgaven in het begin van de maand volledig van je zichtrekening gaan).
Ik gebruik m'n creditcard nog steeds liever niet als het even kan. Juist omdat het niet meteen van m'n rekening af gaat. Het heeft niets te maken met hoeveel geld ik wel of niet heb, het is gewoon een irritant mechanisme. Los daarvan zijn creditcards gewoon nog steeds onveiliger; het is nog steeds mogelijk om puur op basis van een creditcard nummer en CVV een betaling te doen. Nee, geef mij dan maar iDeal (of bijvoorbeeld Sofort). De enige reden dat ik dit ding heb is om bij bedrijven die achterlopen en alleen creditcards ondersteunen aankopen te kunnen doen. Helaas zijn dat er voor mij meer dan ik graag zou willen zien. De extra's die een MasterCard bijvoorbeeld biedt qua garantie geef ik binnen Europa dan ook geen zier om, want in tegenstelling tot de VS zijn wij als consumenten behoorlijk goed beschermd.

En dat een multinational als Amazon het niet ondersteunt is dan ook erg dom. De drempel voor implementatie ligt behoorlijk laag. Valve, Blizzard, EA, Netflix (om maar eens een kleine greep te doen, de lijst is erg lang) doen er allemaal gewoon aan mee. Er komt een stuk minder bij kijken dan bij creditcard betalingen juist omdat vrijwel alle verantwoordelijkheid elders ligt. De fout rapportage is ook vele malen consistenter en betrouwbaarder (vanuit een ontwikkelaars oogpunt gezien).

Het is dan ook niet Nederland dat mee moet met de "internationalisering". In het grootste deel van Europa zijn creditcards nog steeds geen gemeengoed, wij zijn gewend met debitcards (je gewone bankpas) te betalen. Wij zijn hier nooit begonnen met het kopen op krediet op grote schaal (dat de meeste creditcards hier geen daadwerkelijke kredietkaarten zijn staat daar even los van; dat ziet "de andere kant" niet). Het zijn juist deze grote multinationals uit de VS en het VK die ooit begonnen zijn met creditcards omdat dat in hun lang gangbaar was. En daar zijn ze vervolgens blijven steken. Dat is waarom PayPal zo groot is geworden.
Alleen is een creditcard-betaling voor jou als klant veiliger met het oog op levering, dan overmaken met iDeal. Zie je geld maar eens terug te krijgen van je gewone bank als iets niet geleverd wordt of van de verkoper als het beschadigd aankomt.

Aan PayPal heb ik ook gewoon een creditcard gekoppeld.
Daar hebben we gewoon wetgeving voor. Een grote partij als Amazon is gevestigd in de EU en verkoopt wettelijk gezien de producten ook vanuit die vestiging. Daardoor vallen ze onder de EU wetgeving, inclusief de garantie bepalingen. Daar is enkele jaren geleden nog een hoop heisa om geweest. Je hebt meer rechten dan je waarschijnlijk weet; dat is ook waarom men in een land als het VK nog zo veel aan creditcards vast houdt, men is zich daar niet bewust van hoe goed wij als consumenten eigenlijk beschermd zijn in de EU. Hetzelfde geldt voor een Apple, het gedoe om hun onzinnige 1-jarige garantie is nog recenter dan het gedoe om Amazon.
Ik heb liever bedrijven die niet moeilijk doen en een makkelijke manier om mijn geld terug te krijgen (of in ieder geval een stok achter de deur).
Want hoe goed onze consumentenwetgeving in Nederland in theorie mag zijn, ik wens iedereen veel succes met het behalen van zijn recht.

Overigens ging het meer om gebruik van creditcard tegen iDeal in het algemeen. Ik heb bij Amazon nog nooit problemen gehad wat betreft reclameren en ik zou bij Amazon waarschijnlijk weinig moeite hebben met betalen via iDeal, maar ja dat kan niet.
Dat is bij Amazon zeker wel zo, maar het is echt niet lastig om je gelijk te halen. Zodra ze door hebben dat jij weet waar je wel of geen recht op hebt is het vaak snel voorbij. In het ergste geval moet je dreigen verdere stappen te nemen. Ik ben nog niet verder hoeven gaan dan een milde dreiging.

Hetzelfde geldt voor het recht van verzet (Bel-Me-Niet ;)). Ook daar geldt dat een dreiging al genoeg is; die maximale boete van 4,5 ton heeft er wellicht wel iets mee te maken, ondanks het feit dat er niet vaak daadwerkelijk een boete uitgedeeld wordt :P

Nu moet ik eerlijk toegeven dat we bij veel webshops in Nederland sowieso weinig te klagen hebben, groot of klein. Ik heb in elk geval maar knap weinig echt moeite hoeven doen om me op m'n garantie te kunnen beroepen. Ook bij fysieke winkels niet echt; hoewel ik af en toe wel enge verhalen lees van elders in het land. Hier in het diepe zuiden hebben we niet veel keus qua electronica, maar toch zijn de winkels heel coulant.
SNS geeft je wel een aankoopverzekering bij je normale bankrekening. Volgens mij is die 30 dagen, wat korter is dan die van de meeste creditcards, maar toch.
En dat een multinational als Amazon het niet ondersteunt is dan ook erg dom.
Dat valt dan weer in de categorie 'de maker/aanbieder bepaalt welke prijs hij er voor vraagt en wat zijn spelregels zijn'', zoals hier regelmatig gesteld wordt.
Waarop ik dan denk 'dan maar geen website of Amazon of dat product.''

iDeal is goed genoeg en er zijn webshops te over, dus ...
Voor een bedrijf als Amazon is juist zo'n streaming dienst als dit heel erg interessant in een land als Nederland. Dat is ook waarom Netflix iDeal als mogelijkheid heeft. Juist in ons land is er een relatief grote afzetmarkt omdat onze economie in verhouding tot vele andere landen gewoon erg sterk is. Daarnaast lopen wij voorop qua kwaliteit van de internet verbindingen, dus streamen is meer dan mogelijk.

Netflix heeft in ons land inmiddels een kwart van de huishoudens te pakken (1,75 miljoen abonnees als ik me niet vergis). Buiten de VS hebben ze net geen 40 miljoen abonnees; die 1,75 van ons landje is dus gewoon dik 4,3% van dat aantal (en wereldwijd is het gewoon alsnog 2%).

Het enige probleem is het aanbod. HBO werkte hier niet omdat het aanbod te beperkt is/was als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Netflix. Dat snapt Amazon dan weer wel, gezien hun prijs.
Zelfs bij webwinkels uit China kun je met iDeal betalen, dus zo veel moeite lijkt me dat ook weer niet voor een grote webwinkel zoals Amazon.

Daarnaast denk ik dat als mensen de keuze hebben tussen een creditcard aanvragen en een iDeal transactie, mensen toch sneller voor iDeal kiezen ;)
Ja, of Paypal als iDeal te ver van je bed is als Amerikaan. Daarmee zou iedere bankrekeninghouder al geholpen zijn.

Ik heb zelf overigens wel een CC, maar ik vind het wel een teken dat Amazon (en wel meer Amerikaanse bedrijven) zich totaal niet verdiepen in een klein land als Nederland (of Łberhaupt in Europa, in Duitsland is de CC ook niet zo populair als in de VS). En dan straks verbaasd zijn waarom ze het zo moeilijk hebben :)
Ja, ze willen wel verdienen maar het mag niks kosten.
Een beetje arrogant die Amerikanen, denken dat wij ons wel aanpassen.
Trouwens, in Duitsland zijn zelfs nog mensen die met cheques willen betalen, heb ik een half jaar geleden nog meegemaakt op mijn werk.
Misschien moeten de Nederlanders gewoon wat beter mee zijn met de tijd en de internationalisering en gewoon een kredietkaart nemen zoals de rest van de wereld? iDeal is geen internationaal betaalsysteem, dus ik zie niet in waarom multinationals zoals Amazon zich daarmee zouden moeten bezighouden voor dat ene landje... PayPal rekent gewoonweg te hoge kosten aan.
Amazon kiest er voor om de Nederlands markt te betreden, dan hebben ze zich ook aan te passen aan de Nederlandse regels en gewoontes. Als Prime nu voor de hele wereld beschikbaar was dan had je een punt, maar ze richten zich nu specifiek op NL.

CreditCards rekenen ook hoge kosten, aan zowel de klant als de winkelier, alleen zijn de CC-maatschappijen zo groot en diep verankerd in de (Amerikaanse) maatschappij dat je er niet om heen kan. Het systeem is hardstikke onveilig (en door alle misbruik stijgen de kosten) maar het blijkt haast onmogelijk om er nog iets aan te veranderen.
In Nederland is dat niet zo, onze systemen zijn een stuk moderner, laten we dat zo houden.
Ze hebben zich aan te passen aan de Nederlandse wetten. Zich aanpassen aan allerlei regionale gebruiken is een andere kwestie. Ik kan me prima voorstellen dat als Amazon denkt dat ze hier maar een kleine marktpenetratie kunnen krijgen, ze geen geld gaan investeren in een betaalmanier die enkel in Nederland bestaat. Ze zijn bezig met een globale uitrol van Prime Video, dus ze zijn beter af met betalingsmanieren die globaal gebruikt worden. Paypal is er zo eentje, maar dat is dan weer van een grote "concurrent" van Amazon dus dat willen ze spijtig genoeg niet ondersteunen.

Credit cards worden overal ter wereld uitgegeven, vaak gratis voor de consument. De winkelier moet daarvoor betalen, maar dat moet hij bij elke andere optie ook.

Van zodra er een andere goede internationaal aanvaarde optie is, vind ik ook dat die gebruikt moet worden, maar tot dan snap ik prima dat Amazon geen tijd wil steken in een tijdelijke en regionale oplossing.
Ze hebben zich aan te passen aan de Nederlandse wetten.
Klant is koning. Als Amazon geen geld wil verdienen aan Nederland, dan niet, dan downloaden we het wel weer. Natuurlijk zijn ze niet wettelijk verplicht om iDeal te ondersteunen maar zakelijk is het stom om het niet te doen.
Ze zijn bezig met een globale uitrol van Prime Video, dus ze zijn beter af met betalingsmanieren die globaal gebruikt worden.
Dat is handig voor Amazon maar wat heb ik er aan?
Amazon wil graag dat wij klant worden, dan zorgen ze maar dat ze ons geld accepteren.
Credit cards worden overal ter wereld uitgegeven, vaak gratis voor de consument.
Behalve dan de rente die je moet betalen over het crediet en dat loopt snel op als je een keer niet kan betalen.
De winkelier moet daarvoor betalen, maar dat moet hij bij elke andere optie ook.
Betalen op zich is geen probleem, maar credit cards zijn duur. Al het risico wordt afgewenteld op de winkelier.
Van zodra er een andere goede internationaal aanvaarde optie is, vind ik ook dat die gebruikt moet worden, maar tot dan snap ik prima dat Amazon geen tijd wil steken in een tijdelijke en regionale oplossing.
Ik snap het wel, maar dan moeten ze ook maar begrijpen dat wij geen moeite willen steken in credit cards.
* Amazon accepteert jouw geld, gewoon niet op die ťne manier die jij wil gebruiken. Dan is het jouw keuze om niets bij hun te kopen. Maar er is dus wel degelijk een betaalbaar en legaal alternatief, dus nu nog zeggen dat je dan maar download omdat ze ideal niet ondersteunen is bullshit. Je kan trouwens prima op een andere site een Amazon gift card kopen via dat heilige ideal, maar dat is dan ook weer teveel moeite zeker?
* Als je iets op krediet koopt dat je niet kan betalen, ben je zowiezo slecht bezig.
* Wat maakt het jou nou uit welk percentage een winkelier moet afstaan bij een betalingsmethode? Ik vermoed dat dat, zeker bij een gigant als Amazon, een verwaarloosbaar bedrag per aankoop is. Anders waren ze er al lang zelf vanaf gestapt.
* Er is, net zoals bij PayPal, een systeem om geschillen te beslechten. En dat systeem geeft, net zoals bij PayPal, vaak het voordeel van de twijfel aan de klant. Dat lijkt me alleen maar positief.
* Amazon accepteert jouw geld, gewoon niet op die ťne manier die jij wil gebruiken. Dan is het jouw keuze om niets bij hun te kopen. Maar er is dus wel degelijk een betaalbaar en legaal alternatief, dus nu nog zeggen dat je dan maar download omdat ze ideal niet ondersteunen is bullshit. Je kan trouwens prima op een andere site een Amazon gift card kopen via dat heilige ideal, maar dat is dan ook weer teveel moeite zeker?
Je doet alsof het een gunst is om iets bij Amazon te mogen kopen. Zij willen graag dat ik bij hun koop. Voor hun tien andere webshops die precies hetzelfde product leveren.
* Als je iets op krediet koopt dat je niet kan betalen, ben je zowiezo slecht bezig.
Daar zijn we het over eens. Als maatschappij moeten we dus niet stimuleren dat mensen op krediet kopen.
* Wat maakt het jou nou uit welk percentage een winkelier moet afstaan bij een betalingsmethode?
Waar denk je dat het geld vandaan komt? Uiteindelijk moeten de klanten er voor betalen.
Ik vermoed dat dat, zeker bij een gigant als Amazon, een verwaarloosbaar bedrag per aankoop is. Anders waren ze er al lang zelf vanaf gestapt.
Ik denk dat je de macht van de creditcardmaatschappijen onderschat. In de VS is er geen andere manier om te betalen. Geen enkel bedrijf groot kan het zich permitteren om credit cards te weigeren, zelfs Amazon niet.
De CC-maatschappijen krijgen 1%-5% van iedere transactie en bij klachten/conflicten komen alle kosten bij de winkelier terecht. Je mag er dus best van uitgaan dat alles een paar procent duurder wordt van creditcards. Andere betaalmethodes zijn ook niet gratis maar credit cards zijn zo'n beetje de duurste vorm van betalen.
* Er is, net zoals bij PayPal, een systeem om geschillen te beslechten. En dat systeem geeft, net zoals bij PayPal, vaak het voordeel van de twijfel aan de klant. Dat lijkt me alleen maar positief.
Credit cards hebben ook voordelen, dat is geen reden om tegen andere betalingsmethodes te zijn.
als Amazon denkt dat ze hier maar een kleine marktpenetratie kunnen krijgen
Dat word er anders niet veel beter van als je geen iDeal ondersteund :P
Creditcards zijn een stap achteruit, niet vooruit. Amazon moet gewoon meer betalingsopties aanbieden. Of laat mensen een soort "amazon credit" opvullen door een standaard bankoverschrift.
Hahaha, op voorhand krediet moeten gaan aankopen door middel van een bankoverschrijving, dat noem jij een stap vooruit? Even serieus blijven he. Ik bestel regelmatig op Amazon, mijn betalingen verlopen volledig automatisch en gaan in het begin van de maand van mijn bankrekening. Dat is pas comfort.

Ik begrijp niet waarom sommige mensen nog zo'n angst hebben voor een kredietkaart. Fraude is gedekt door de bank/kredietkaartmaatschappij, dat is niet het risico van de kredietkaarthouder. Zie je op je uitgavenstaat een frauduleuze transactie, dan verwittig je je bank en wordt die betaling geblokkeerd of terugbetaald. Dit kan ook voor producten die je hebt besteld, maar nooit hebt ontvangen. Indien je daarentegen hebt betaald via bankoverschrijving, dan sta je machteloos. Kredietkaart = meer bescherming voor de klant!
Helemaal met je eens en ik heb het hier ook al tientallen keren gezegd. Zo typisch dat NL het enige ontwikkelde land is ter wereld waar het geen gemeengoed is.

Credit cards kosten geen drol, zijn veilig en gemakkelijk in gebruik. Ik betaal er al 20 jaar mee, net zoals de rest van de wereld.
"In BelgiŽ heeft haast iedereen een CC"

Ik ken inderdaad redelijk wat mensen die eentje hebben, maar verre van "haast iedereen". En de mensen die er een hebben willen die niet vaak gebruiken, die hebben dat meestal enkel voor noodgevallen in het buitenland.
Geen Nederlandse website beschikbaar?
Ze hebben wel een Nederlandstalige website (www.amazon.de)
.de waar vandaan de helft van de producten niet of tegen hoge verzendkosten naar Nederland kunnen worden gestuurd, laat staan kostenloos terug sturen als je garantie nodig hebt. Nee kom eerst maar met een Nederlandse website, dan praten we verder.
Onzin, ik koop al jaren op amazon.de en de verzendkosten liggen 90% van de tijd onder die van menig webshop in Nederland. Met prime heb je ook toegang tot de acties die zelfs gratis verzending doen.

Mijn recente 3 aankopen:
Xbox Hub Porto- en verpakkingskosten: EUR 0,00
Lamp Porto- en verpakkingskosten: EUR 4,14 (minder dan PostNL)
SSD's Porto- en verpakkingskosten: EUR 0,00
Ja dat kan ik ook beamen, Amazon.de is makkelijk en vaak goedkoper bestellen hoor.
Geldt trouwens ook voor amazon.fr (moet je wel frans lezen maar goed)
Ze hebben ook depots in NL volgens mij dus verzenden gaat soms razendsnel.
Laat 'm toch. Blijkbaar kost daar bijna vijf euro extra, en "de helft" van de producten kan hij niet bestellen, amazon zal er echt niet van wakker liggen als er daardoor een paar nederlanders zijn die niet met hun willen "praten".
Ik koop er regelmatig, lagere prijzen dan nederlandse webshops, meestal geen verzendkosten en ideal vind ik sowieso al niet ideaal.
als je van Amazon zelf koopt kan je inderdaad kosteloos terug sturen, verzendkosten zijn meestal ook gratis bij aankopen boven de 25 euro
Ik kan gewoon inloggen met mijn Amazon account, echter op de NL site geen Prime/Prime Video
.de :'(

Derde gemiste kans
Gelukkig hebben ze een taalinstelling ;)
Tja, dat .de maakt het helemaal onbruikbaar, net zoals bol.com
Op https://www.amazon.de/ kun je de taal tegenwoordig op NL zetten.
Kennelijk denken ze dat we een provincie van Duitsland zijn...
Tja, voordat ze de NL taal hebben toegevoegd gehad bestelde er erg veel Nederlanders op de Duitse Amazon. Die zijn ze gewoon tegemoet gekomen als tussenoplossing.
Dat komt door het ontbreken van een gewoon ťchte Nederlandse versie. We zijn nu eenmaal gewoon anders dan Duitsers (niet alleen qua betalen).
Inderdaad, daarom is het ook een tussenoplossing en een tegemoetkoming door Amazon ;)
Dat zijn we praktisch ook.
Helaas heb je dan nog steeds dat een hoop spullen niet naar NL worden verstuurd...
Dat kun je voorkomen door links 'Gratis verzending vanaf 29 euro' aan te vinken als Filter, ůf, als je 100% zeker wil zijn, enkel Amazon.de als aanbieder te selecteren.
"De Fire TV Stick is momenteel alleen beschikbaar voor klanten in Duitsland of Oostenrijk."

(En voor UK/Ireland als je naar Amazon.cu.uk gaat)

Schiet lekker op dus
Ik wil eigenlijk witgoed kopen van Amazon.de. Verkocht door Amazon zelf maar wordt gewoon niet geleverd naar Nederland. Zelfs §50 verzendkosten zou prima zijn in veel gevallen maar helaas is niet beschikbaar.
Werkt niet voor mij. Ik heb/had een US trial abbo voor Prime (dus de hele mikmak, maar de gratis verzending geldt niet). Opgezegd, maar trial loopt nog door t/m 19 december.

Als ik naar primevideo.com ga, krijg ik een pagina waar ik customer support moet mailen omdat m'n abbo blijkbaar voor de US nog actief is.

Lekker vaag allemaal.
iDeal zijn ze mee bezig is mij verteld door Amazon.de.
En tÚch koop ik liever bij Amazon dan bij Bol.com. Amazon biedt nťt dat beetje meer aan en heeft een klantenservice die heel wat minder moeilijk doet bij retouren :)
Ik koop ook alleen nog bij Amazon, bij BOL zijn ze zo arrogant.
Meerdere keren in het verleden problemen met hun gehad.

En bij Amazon is de keuze veel groeter (en goedkoper :-)
Niet alleen heeft Amazon inderdaad een veel betere service zoals niet moeilijk doen bij terugsturen, ook zijn de prijzen op Amazon meestal een stuk lager dan bij Bol.

Ik bestel inmiddels 95% uit het buitenland, vooral Amazon.de en Aliexpress. Nederlandse webshops kunnen wat betreft prijs en service niet meekomen en zijn mij ook veel te arrogant.

De bezorgtijd uit het buitenland mag dan wel langer zijn, ik heb het er graag voor over om gedoe met Nederlandse webshops te voorkomen.
Ik heb vanuit BelgiŽ geprobeerd om mijn kerstcadeau's te bestellen bij Amazon maar van al wat ik zocht was er letterlijk niets leverbaar in mijn "regio".
Heb je misschien gekeken op de Amerikaanse Amazon.com? Op Amazon.de en Amazon.fr zijn veel producten leverbaar naar BelgiŽ (gratis vanaf resp. § 29 en § 25). Amazon.de is meestal (maar niet altijd) goedkoper dan Amazon.fr.

Wel heb je drie soorten aanbiedingen op Amazon:
1) Verkocht en verzonden door Amazon: normaal gezien geen probleem naar BelgiŽ, tenzij het artikel zeer groot is of geblokkeerd vanwege een andere reden (bv. Auvibel-taks). Vanwege Europese wetgeving betaal je wel de Belgische BTW (21%). Op Amazon.de betaal je dan (prijs/1,19*1,21) en op Amazon.fr (prijs/1,20*1,21).
2) Verkocht door een derde partij, maar verzonden door Amazon: normaal gezien geen probleem naar BelgiŽ, tenzij het artikel zeer groot is of geblokkeerd vanwege een andere reden (bv. Auvibel-taks). Je betaalt gewoon de aangegeven prijs met de Duitse/Franse BTW.
3) Verkocht en verzonden door een derde partij: vaak niet mogelijk naar BelgiŽ of mits hoge verzendkosten.

Dit staat steeds aangegeven bij het artikel en vaak kan je kiezen tussen verschillende verkopers door te klikken op '(aantal) nieuw/neu/neufs'.
Ja, amazon.com maar dat is toch bijzonder slecht dat je niet automatisch geredirect wordt naar je eigen regio waar producten misschien wel leverbaar zijn.

Eťn van de dingen die ik echt nergens kon vinden heb ik dan rechtstreeks op de site van de verkoper die aangegeven stond bij amazon besteld (niet via amazon) en dan kon het weer wel geregeld worden.

Amazon lijkt dus in vele gevallen maar een parasiet die tussen de verkoper en de klant in gaat zitten 8)7

De rest dan maar bij Bol besteld...
Voor Europeanen is de Amerikaanse Amazon.com inderdaad niet zo interessant, aangezien de meeste artikelen niet naar Europa worden verzonden of slechts tegen zeer hoge verzendkosten (en daarbij komen dan evt. nog douanetaksen e.d.).

Als Belg heb je de keuze tussen Amazon.de en Amazon.fr. Je kan ook bestellen op Amazon.co.uk, maar die verzenden al geruime tijd niet meer gratis naar BelgiŽ.

Amazon verkoopt inderdaad niet enkel eigen producten, maar is ook een verkoopplatform voor derde partijen, die al dan niet gebruik kunnen maken van de Amazon fulfillment service (waarbij de waren in het distributiecentrum van Amazon worden opgeslagen en verzonden). Op bol.com heb je trouwens eveneens externe verkopers. Het sterkste punt van bol.com is de zeer snelle verzending, maar ze zijn duurder dan Amazon en hebben een veel kleiner aanbod. Op Amazon vind je bijna alles.
Ik koop regelmatig bij Bol.com en heb nog nooit problemen gehad met retouren. WŤl met weekendleveringen die last minute ineens niet meer doorgingen op de opgegeven dag, maar dit is mogelijk meer te wijten aan PostNL.
Vergeet Coolblue ook niet ;)
Nou, bol.com zie ik niet echt als een onverslaanbare concurrent voor Amazon. Bol is 9/10 keer te duur, het aanbod is in vergelijking beperkt en men biedt verder geen services aan zoals Amazon doet met Prime Video of Music unlimited.

Als Amazon naar Nederland zou komen inclusief Prime, iDeal mogelijkheden en dezelfde scherpe prijsvoering dan krijgt Bol toch echt rake klappen denk ik. Het is niet alsof Amazon, ondanks dat ze in Nederland schitteren door afwezigheid, geen naamsbekendheid geniet onder de Nederlandse bevolking.
Bol.com is inderdaad de grootste. Maar om te zeggen dat Amazon hier moeilijk voeten aan de grond krijgt....

Ze zijn bijna net zo groot als Coolblue. Bron: Twinkle100
Klopt niet. Ze zijn al populair. Ze kunnen makkelijk starten. http://www.huisvlijt.com/2016/09/twinkle-2016.html
Ik geloof niet dat dat de oorzaak is. Sterker nog, indien Amazon Nederland serieus zou nemen en zijn volwaardige dienstverlening neerzet, dan kan bol.com gaan inpakken. Amazon heeft een inkoopkracht, lage prijzen en service niveau waar niemand tegenop kan.
Zelfs als ik had willen betalen had het dus niet gekund, tenzij ik een creditcard aan zou vragen ůf het via een omweg zou doen. Thanks but no thanks. Ik blijf The Grand Tour wel op andere manieren bekijken.
En op die manier blijven mensen een excuus zoeken om piraterij goed te praten
Hoe is het een excuus als je geen mogelijkheid hebt het legaal te doen? Ik heb geen creditcard en ga niet voor ťťn keer een creditcard aanschaffen. Ik heb juist PayPal om dat euvel om te omzeilen maar dat wordt dus ook niet ondersteund. Voor The Grand Tour wil ik best 6 euro per maand neertellen (voor ťťn serie dus) maar helaas. Moet Amazon z'n shit maar op orde brengen.
Hoe is het een excuus als je geen mogelijkheid hebt het legaal te doen?
Wil nog niet zeggen dat je het dan mag downloaden. Dan heb je The Grand Tour gewoon niet tot je beschikking.
Moet Amazon z'n shit maar op orde brengen.
Zeker. De internationalisatie van Amazon laat nog veel te wensen over. Maar dat geeft je nog steeds geen recht of wat dan ook om dan maar illegaal te downloaden. Dan maar wat langer wachten totdat de content beschikbaar is.

Download zelf ook sommige titels illegaal, ben verre van heilig. Maar ik ga dan niet doen alsof ik slachtoffer ben ;)
Dat los je dus zo op. Als je een illegale download kan vinden, had je dit ook kunnen vinden.

[Reactie gewijzigd door ATS op 14 december 2016 14:17]

Ah... weer een excuusje gevonden om te "mogen" blijven downloaden. :O
Het kan wel met een omweg via een pc of laptop.
Maar voor mij een reden om niet over te stappen, gemak is mij wel wat waard. En waarom en FireStick kopen als ik voor al mijn tv's al een ChromeCast heb.
Het is inderdaad mogelijk om via je browser het tabblad te casten, maar native zit het er helaas niet in.
Geen Chromecast ondersteuning maakt het ook een no go voor mij, wel hele goede prijs.
Echt he, toen ik het las dacht ik "Ha, dat wil ik best wel even proberen" tot ik zag dat ze geen Chromecast support hadden. Laat maar, ik blijf wel lekker bij NetFlix :D
Serieus? Geen Apple TV 4 app en geen Airplay naar Apple TV?
Ik snap wel dat deze dienst nog zo goedkoop is. Je hebt beperkte mogelijkheden om te kijken en de content is nog erg mager. De betalingsopties zijn ook wel schaars.
Ik kijk het nog wel even aan.
Nee, uiteraard niet. Amazon heeft ook de AppleTV en de Chromecast uit hun webshop gehaald een tijd geleden om hun eigen product (de FireStick) te promoten. Dus je had van mijlenver kunnen aan zien komen dat ze dat niet zouden gaan ondersteunen.
Dat zou kunnen, ware het niet dat de firestick niet in NL te koop is. En via .de of .co.uk kan je hem niet laten leveren in NL. Dus hoe je dan aan een firestick moet komen is mij een raadsel (zonder allerlei vreemde pakket forwarders te moeten gebruiken).
Hij komt er aan. De gedupeerden van de Philips/TP-Vision actie die hun smart-functies kwijt gaan raken kunnen kiezen of ze een FireStick of een ChromeCast willen ontvangen als compensatie.
Nu dacht ik dat er geen reden meer zou zijn om The Grand Tour te downloaden en jij somt er direct 2 op. Maar een wereldrecord zal er toch wel niet meer inzitten: nieuws: The Grand Tour breekt record meeste illegale downloads - update
Workaround:
Via je mobiel/tablet je scherm casten (via de Google Home app) werkt uitstekend ;-)
Qua beeldkwaliteit zal dat minder zijn, en je moet vervolgens ook het window op je mobiel/tablet open houden om te kunnen casten. Het is nu juist zo fijn dat je dat met 'native' casten via Chromecast niet hoeft te doen.
True, but it's something. En het kijkt goed genoeg heb ik ondervonden.
Maar kan het beter/handiger: ja, dat wel.
Bij mij werkt het prima via Airplay op de Apple TV. Ik heb de Amazon app in mijn telefoon, kies film, schakel airplay aan, en Apple TV speelt hem prima af. Geen moeilijk gedoe at all !
Geen chromecast support en geen paypal en ideal support zijn de dingen die er voor mij voor zorgen dat ik hier met een grote boog omheen loop. Wat een onzin, ga eens mee met de tijd....
Geen chromecast support en geen paypal en ideal support
Wat een onzin, ga eens mee met de tijd....
Mee eens. Kennelijk wil men zich niet verdiepen in de markt die ze willen aanboren.
Handelsgeest. (not)
Dus ik moet een sloot geld uitgeven omdat een bedrijf te lui is om zich op een lokale markt aan te passen? Goeie grap. In Nederland heb je geen creditcard nodig dus waarom zou ik onnodige kosten maken? En een smart tv? Je bedoeld zo'n ding dat na 2 jaar geen ondersteuning meer krijgt waardoor de apps niet meer te updaten zijn en het niet meer werkt zoals was verkocht? Nog zo'n goede grap. Een Chromecast van 25 euro doet het uitstekend met Netflix, youtube en spotify.
'Een sloot geld'... Ik betaal § 3 per maand voor een zichtrekening met twee debetkaarten (Bancontact/Maestro), ťťn kredietkaart (Visa) met gratis verlengde garantie (+ 2 jaar) en aankoopbescherming (90 dagen) en de meeste bankverrichtingen inbegrepen (geldafhalingen zowel bij eigen bank als bij andere banken in Europa, overschrijvingen zowel elektronisch als op papier, gratis vervanging van kaarten om welke reden dan ook, ...). Typisch Nederlandse 'zuinigheid' zeker..?

[Reactie gewijzigd door Apollo89 op 14 december 2016 13:56]

Gefeliciteerd, ik heb het hoofdzakelijk over de TV, maargoed wat betreft de credit card, waarom zou ik 3 euro per maand uitgeven aan iets dat ik niet gebruik? Internationaal bankieren kan ik al met mijn huidige (aanzienlijk goedkopere) rekening en boy oh boy wat heb ik dat vaak nodig want op internet kan ik niet betalen met een "gratis" breed geaccepteerd alternatief.... oh wacht.... paypal? Niets zuinigheid, gewoon gezond verstand.
Visa kost 36,50 euro per jaar, mijn Rabobank kost 54 euro per jaar.
Tsja ik betaal slechts een fractie daar van. 54 euro per jaar voor een rekening waar de bank ook nog eens geld aan verdiend is natuurlijk onzinnig.
Ik heb een topmodel LG maar de wifi in dat ding is belabberd in vergelijking met mijn Chromecast…
Er zijn wel degelijk Nederlandse ondertitels, alleen niet bij de Amazon Originals. Er zijn wel ondertitels bij films en series, zoals Scarface en StartUp. Maar lang niet bij alles, inderdaad.
Overigens is de app ook beschikbaar voor de Xbox One (wel even je Regio op de xbox zelf even op USA zetten, App downloaden en regio weer terug naar Nederland, de app blijft dan gewoon werken). Vervolgens kun je Amazon Prime gewoon gebruiken (wel even betalen natuurlijk), al krijg je een proefperiode.
Ligt het aan mij of kan ik in BelgiŽ (waar dus verschillende landstalen zijn) de taal van de website niet wijzigen. Alles staat in het Frans. En nergens is een vlaggetje of een settingsmenu te vinden! Bedankt Amazon.
🇧🇪🇧🇪🇧🇪
Ik heb Amazon.fr een mail gestuurd om dit aan te klagen (in het Engels) en kreeg een mailtje terug (ook in het Engels!) om te melden dat ze dit wel heel jammer vonden, maar dat er toch niets aan te doen was. Blijkbaar is BelgiŽ een provincie van Frankrijk ... Gemiste kans voor Amazon, want de meeste potentiŽle klanten zullen toch wel de Nederlandstaligen zijn. Ik heb al geprobeerd op een andere manier de gratis proefperiode te beginnen, maar dan kom je terecht op amazon.co.uk (waar ik overigens regelmatig van bestel) en die melden dat de diensten alleen beschikbaar zijn in de UK.
Hoog tijd voor Amazon om zich eens beter te informeren over de Europese markt, want op deze manier gaan ze niet veel succes hebben.
Dat gebeurt helaas wel meer, dat met denkt dat BelgiŽ uitsluitend frans-sprekend is.
Maar op de meeste sites kan je dit wel aanpassen door op het vlaggetje te klikken. Vaak is dan de keuze beperkt tussen Frans en Engels, maar dat is toch al beter dan wat Amazon ons hier flikt.
Ach. Hopelijk krijkgen ze genoeg commentaar hierop.
Titel: Amazon maakt Prime Video-dienst beschikbaar in Nederland en BelgiŽ
Koptekst: Amazon introduceert zijn streamingdienst Prime Video in meer dan tweehonderd landen, waaronder Nederland en BelgiŽ.
Laatste alinea: Amazon Prime is nog niet beschikbaar in Nederland, maar wel in BelgiŽ.

Wat is het nou?
Amazon Prime is iets anders dan Prime Video. De videodienst Prime Video is nu ook beschikbaar in Nederland. Amazon Prime, waarbij je gratis verzendkosten, Kindle-boeken en andere extra's krijgt, is dat nog niet.
Na jouw opmerking ben ik de tekst nog eens gaan lezen met aandacht. Het staat er niet heel duidelijk ook al is het correct. Je leest er makkelijk overheen dat het om Prime gaat de opmerking dat het nog niet in NL beschikbaar is, terwijl de zin ervoor en erna over Prime Video gaat.
Eens. Ik zal kijken of ik dat wat duidelijker kan maken :)
is een linkje naar www.primevideo.com dan ook een idee?
Ah op die manier. Moet je ook maar net weten
Dat vroeg ik me dus net af, bedankt voor de verheldering. Kijk vaak naar Twitch dus een Prime abonnement zou voor mij goed passen. Helaas krijg je dus met Prime-video geen Twitch Prime.
Uit de Twitch Prime FAQ:
Q: I have Prime Video, or benefits through Amazon Household. Do I get Twitch Prime?

A: All Amazon Prime membership types except for invitees, members who get their benefits via Amazon Household, or Prime Video-only members are eligible.
Hierdoor denk ik dat het wel de bedoeling is dat je via Prime Video mee kan doen aan Twitch Prime. Ik weet alleen niet zeker of er nog een addertje onder het gras zit, want Nederland staat nog niet bij de ondersteunde landen, maar het lijkt me dat de FAQ gewoon nog niet up-to-date is.

edit: link naar bron

[Reactie gewijzigd door Dicebar op 14 december 2016 15:28]

Amazon prime video komt wel beschikbaar maar Amazon Prime ( de dienst om betere service te krijgen van de Amazon shop) bestaat nog niet in NL (want geen nederlandse amazon site). Amazon prime video kost niets extra als je al Amazon Prime lid bent.
voor zover ik weet is er ook geen Belgische Amazon site (hoop dat die er ook nooit komt)
en de dienst is wel beschikbaar in BelgiŽ, dus lijkt het de site geen voorwaarde te zijn.
amazon.nl bestaat al sinds 2014.
Nou ik heb zonet een proef abo afgesloten in Nederland dus het lijkt hier wel degelijk beschikbaar.
Enkel de videodienst ja, Amazon prime is oa gratis verzending etc.
Dat gratis verzenden is voor heel veel producten toch al jaren van toepassing voor ons Nederlanders met Amazon.de als aanbieder en verzender en een verkoopbedrag vanaf §29,-. Ook weer gratis retour via PostNL.
waar heb je de abo afgesloten? ik kan geenwebsite vinden in NL?
waar heb je de abo afgesloten? ik kan geenwebsite vinden in NL. moet dat op de deutse amazon?
Amazon Prime is meer dan de videodienst. De videodienst komt wel maar Nederland. Prime nog niet.
Prime is een ingewikkeld concept van Amazon waar het mij ook nog steeds niet helemaal duidelijk is wat je wel en niet krijgt/kunt ;)
6 euro per maand is een prima prijs. Wel hoop ik dat er dan enige content beschikbaar is. Misschien een half jaar geleden had ik Netflix, Videoland Ondemand, KPN (glasvezel TV en ondemand dienst), schotel, en crunchyroll. En misschien dat ik nog wel iets vergeet. Alsnog zat ik alles wat ik wilde zien illegaal te downloaden, omdat het legaal nagenoeg niet beschikbaar was.

Wel jammer dat je alleen met creditcard kan betalen. Creditcards zijn bijzonder impopulair, voor goede redenen. Amazon is bijna de enige reden waarom je zo'n ding zou nemen.
cc zijn eigenlijk alleen in NL niet populair
Dus als ik het goed begrijp:
  • betaling alleen mogelijk via credit card, niet via iDeal,
  • geen Chromecast support,
  • nauwelijks content naast hun "original content",
  • en ook geen Nederlandse ondertitels.
Op deze manier hadden ze het net zo goed niet in Nederland kunnen lanceren, hier zitten maar weinig mensen op te wachten (naast dat groepje mensen dat graag The Grand Tour wil zien).

[Reactie gewijzigd door Mithrildor op 14 december 2016 16:19]

Klinkt inderdaad nog niet best.
Wat nog ontbreekt in je lijstje is dat de voordelen van Prime krijgt bij Amazon.
Maarja, hoeveel heb je eraan als er geen Amazon hier in NL is. Wij moeten 't met Bol doen :S
Amazon.de is soms wel interessant, maar ideaal wil ik 't ook niet noemen. Bovendien is 't voor zakelijke aankopen minder interessant ivm de BTW. (nvt, zie reactie pimjoosten hieronder) Amazon.co.uk ben ik nog nooit op uit gekomen.

Dus ik zie inderdaad nog geen zaken waarvoor ik overstag ga ...

[Reactie gewijzigd door xs4me op 14 december 2016 15:49]

Alle Europese Amazons leveren met een Nederlands BTW nummer. Hierdoor kun je de BTW gewoon in NL als voorbelasting verrekenen. Doe ik al jaren zonder problemen op alle Europese Amazons (Duitsland, Groot-BritttanniŽ, Frankrijk, Spanje en ItaliŽ).

[Reactie gewijzigd door pimjoosten op 14 december 2016 13:11]

O echt? Dat wist ik niet. Goed om te weten.
Thanks voor de opmerking en toevoeging.
Gevolg van betrekkelijk nieuwe Europese regels tegen BTW-toerisme. iTunes factureerde bijvoorbeeld ook altijd vanuit Luxemburg. Dat doen ze nog steeds, maar nu staat er NL BTW op de factuur.
Ik heb me aangemeld. En meteen weer afgemeld (had het bericht hier nog niet gelezen).

Geen Nederlandse ondertitels en geen Chromecast-support zijn voor mij redenen om het niet te doen. Gelukkig is er nog Netflix :)
Geen Windows app dus geen optie.
De Netflix Windows app is ook niet al te best.
Sorry hoor maar dan op een PC kijk je toch gewoon vanuit de browser?
Er is wel een Xbox app.
Het probleem met de PC (ik spreek uit ervaring met HBO Go) is dat de browser de framerate van je scherm niet aan kan passen. Mijn computer stuurt standaard 60/75Hz naar de televisie, en content is meestal 24, 25 of 30 fps. Hierdoor worden frames twee of drie keer herhaald waardoor het scherm schokkerig lijkt. De motion compensation in de televisie weet niet beter dan dat hij drie identieke beelden krijgt en dus niets hoeft te doen voor een soepel beeld.

Een Chromecast-dongle (wederom uit ervaring met HBO Go) past zijn framerate wel aan de content aan, en moderne televisies geven op hun beurt aan de chromecast aan welke framerates ze ondersteunen. Hierdoor wordt met 25fps de refreshrate naar 25Hz gezet en kan de motion compensation in mijn televisie zijn werk wel goed doen.
Zou je niet je Chrome tabblad kunnen casten naar je Chromecast? Dan kun je het alsnog op je grote tv scherm kijken.
Je krijgt dan geen goede framerate.
Is Nederlandse ondertiteling echt zo'n groot probleem?

Ik kijk persoonlijk nooit met Nederlandse ondertiteling, maar altijd met Engelse.

over de andere 2 punten ben ik wel volledig eens!
Geen Chromecast support (Apple TV word niks over gezegt in het artikel)
Niet kunnen betalen via IDeal.

Nog maar even afwachten dan

*Edit typfoutjes

[Reactie gewijzigd door Cebasvdh op 14 december 2016 21:56]

Voor sommige mensen is dit een probleem ja. Er zijn weinig veertigplussers die ik ken die graag zonder ondertiteling iets willen zien. Veel mensen hebben er ook problemen mee omdat hun engels gewoon niet zo goed is als die van de huidige generatie en gemiddelde tweakers.
Goed punt, omdat ik zelf geen last van heb betekend niet dat andere mensen er geen last van kunnen hebben.
Ik ben benieuwd wat de overlap is tussen mensen die geen Engels kunnen verstaan zonder ondertitels maar wel Amazon Prime Video zou aanschaffen als er ondertitels in het NL voor zou zijn.

Lijkt mij geen issue. Sterker nog, ik prefereer Engelse ondertitels over Nederlandse ondertitels. Ik kan het niet altijd verstaan omdat ik bijv. onder het eten kijk of wat dan ook, maar dan kan ik de tekst alsnog gewoon lezen
Ik zou zeggen de meerderheid van de mensen boven de 40 vind geen NL ondertitels echt een probleem.
Is niet echt hun target audience, maar het is ook gewoon een netjes-iets. Net als toestaan om NL'ers hun normale betaalmethode te gebruiken. Of een Nederlandse website maken.

Zelf kan ik prima zonder NL subs, maar ik merk toch dat ik half de NL subs en half de engelse text gebruik en ik door de subs de tv zachter heb staan, want als er iemand hoest dan vult m'n hoofd dat missende woord wel in dankzij de subs. Dus ik vind het zelf wel veel ontspannener kijken als er mensen in de kamer zijn.
Beetje rustig aan vriend, bijna 44 hier en Engels is hier net zo vanzelfsprekend als Nederlands :)
Doe er maar een decade bovenop, minimaal.
Idd onze generatie is opgegroeid met engels op TV, Engels op school (verplicht) dus ik kan me niet voorstellen dat het een probleem is..
De generatie van onze ouders however..
Ik denk daty er ook een groot verschil is bij onderwijsniveaus.
Mensen met hoger onderwijs zullen vermoedelijk gemiddeld een aanzienlijk betere beheersing van de engelse taal hebben dan mensen die op een lager niveau onderwijs gevolgd hebben.
De tweakers community vol met ICT'ers is nog extremer omdat de ICT ook nog eens bij een vakrichting is waar veel engels gebruikt wordt.
Onderschat dat niet. Ik ken meerdere hoogopgeleide dertigers die toch echt moeite hebben met alleen Engelse audio en geen ondertiteling.
Sorry, maar misschien moet je beetje beter nadenken buiten je eigen wereld; ook een heel groot deel van de medene onder 30/40 stellen ondertitels op prijs, danwel zijn de engelse taal onvoldoende machtig om complete series of films te kijken.

Voor mijzelf geld overigens dat ik het bij vlagen ook wel lekker vind.

Maar afijn..

en dit ook geldt ook voor mij:
Zelf kan ik prima zonder NL subs, maar ik merk toch dat ik half de NL subs en half de engelse text gebruik en ik door de subs de tv zachter heb staan, want als er iemand hoest dan vult m'n hoofd dat missende woord wel in dankzij de subs. Dus ik vind het zelf wel veel ontspannener kijken als er mensen in de kamer zijn.
Sorry maar jij bent dan echt een welkome uitzondering. Ik werk vaak met andere Nederlandse collega's van 17 t/m 50+, verschillende opleidingsniveau's (mbo t/m wo) en dan met Amerikaanse, Britse en Australische roadcrews in de evenementenbouw en eerlijk gezegd is bij bijna iedereen van "ons" het niveau Engels niet hoog, maar boven de 40 en onder de 25 is het nog eens een stukje erger. Dat van de meeste 40 +'ers kan ik niet plaatsen, maar onder de 25 is niet meer met ondertiteling opgegroeid, maar met nasynchronisatie. Heb ook een engineeringafdeling bij een van onze top techbedrijven meegemaakt. Engels daar was ook ver ondermaats en de leeftijd was toch echt 40+ voor de meeste collega's.

Dit gaat lang niet voor iedereen op, maar voor verreweg de meeste mensen wel. Ik hoef ook geen NL subs. Zitten vandaag de dag ook nog eens vol met grammaticale fouten. Maar ik snap onderhand dat ze noodzakelijk zijn, wil Amazon hun dienst toegankelijk maken. Wat de prijs betreft, ik denk dat ik het wel ga proberen. The Grand Tour bevalt goed en dit komt dan neer op §1,50 per aflevering als de rest van het aanbod mij niet interesseert. Vind ik heel schappelijk.
Idd onze generatie is opgegroeid met Engelse series en films. Misschien dat bij 60+ wat meer mensen er moeite mee hebben.
Zeg, pas een beetje op je woorden. Als ik ook even mag generaliseren kunnen mensen van boven de 40 prima Engels verstaan en over het algemeen ook beter Nederlands dan mensen van onder de 40 ;-)
(...Engelse tekst.....)
Iedere generatie heb je mensen met engels van het niveau van: i fell with my reet in the prikkeldreed :+
Mijn oma grapte altijd over dat zinnetje :)

Ze was van 1908 trouwens.

De Nederlandse taal is bij de jongelui onder de 25 tegenwoordig vaak wel enorm slecht, is mijn ervaring. Rare dingen als "met ze alle" of gewoon foute zinsopbouw of spelling. Heb enkele HBO scripties mogen corrigeren, maar moest iedere keer na een paar pagina's heel hard huilen. Wat een treurnis. Om over de inhoud nog maar te zwijgen.
Je hebt een erg goed punt, bij veel jongeren in mijn leeftijdcategorie is spelling niet heel belangrijk. En dat komt door gemakzucht en het moraal: "ze begrijpen wat ik bedoel.".
Ik krijg zelf Nederlandse les van een strenge Nederlandse Docente, dus bij mij zit het goed kwa dan/als hen hun en zij. :+
Niet flauw bedoeld en erg offtopic, maar het is 'qua' en 'Docente' mag zonder hoofdletter. Ook is het de moraal. Het citaat is in dit geval volgens mij meer een weergave van een gedachte. Dan mag het zonder aanhalingstekens. Sowieso staat er een punt te veel.
Slim! Dan spring jij er positief uit bij een sollicitatie.

Ik weet ook niet altijd alles, maar dan zoek ik het even op.
Heb enkele HBO scripties mogen corrigeren, maar moest iedere keer na een paar pagina's heel hard huilen. Wat een treurnis. Om over de inhoud nog maar te zwijgen.
...HBO-scripties (zonder spatie)... Over het ontbreken van het onderwerp (ik) nog maar te zwijgen.. :+
Misschien moet hier in Nederland maar eens wat kritischer gekeken worden naar creditcard gebruik en dergelijke. Veel winkels roepen maar wat maar als puntje bij paaltje komt is het eenvoudig: slechte service, geld terug via CC. Dat zal hoe dan ook wel belast worden bij winkels maar dat systeem werkt in de V.S. prima en zonder gezeik. Wij zijn apart met iDeal niet andersom als je het groot bekijkt.

Ondertitels vind ik wederom onzin maar ik ben 3-talig opgevoed dus wellicht ben ik niet de juiste persoon om daar iets over te zeggen.
Helemaal mee eens, als je iets wil op het internet is een creditcard onmisbaar. iDeal is waardeloos voor bestellingen vanuit het buitenland en PayPal wordt ook maar mondjesmaat ondersteund, al groeit dat wel.

Winkels houden niet van CC's omdat een percentage van het betaalde bedrag naar de CC maatschappij gaat. Dit schijnt in de praktijk aardig hoog op te kunnen lopen. Is ook niet zo van belang, in de winkel is een pinpas ook okee.
Al heb ik eerder geprobeerd Amazon Video via mijn XBox One aan de praat te krijgen door die op UK te zetten en in de UK een prima abbonement af te sluiten. En vergeten op te zeggen teon deze regio blocked bleek te zijn dus 60 euro afgeschreven na een maand, opgezegd en netjes binnen no time 57 euro terug, alleen de periode in rekening gebracht die ik adtief had. Dus in hun geval niets dan lof.
Een creditcard, kopen op krediet.. ik ben er geen voorstander van.. gezien de gemiddelde nederlander 't al niet te breed heeft.. een afrekening op 't eind van de maand zal bij de meesten wel behoorlijk pijnlijk zijn..
Je koopt niet op krediet in pure zin. Want het kost je niks in de eerste maanden dat is voor de meeste andere kredieten wel anders. Op het moment dat je je schuld niet kan aflossen dan heb je een probleem. Als ik 500 euro op mijn creditcard 'heb staan' dan zorg ik dat ik aan het einde van de maand/begin nieuwe maand 500 euro ruimte overheb. Het ligt niet aan de creditcard als mensen geld wat daar opstaat als 'gratis' geld gaan zien.
Maar daarvoor dien je inderdaad wel een zekere mate van besef en intelligentie te hebben en daar wordt bij creditcard aanvragen weer niet op getoetst (hooguit, hoogst genoten opleiding).
In de VS hangt het bijvoorbeeld weer aan een creditscore vast (wat bepaalt of je Łberhaupt kredieten kunt krijgen). Het hebben van een lening is daar beter (maandelijks netjes afbetalen) dan het direct betalen van een bedrag en dat is helaas het kromme aan aan dat systeem.

[Reactie gewijzigd door Typhone op 14 december 2016 15:26]

Ik meen dat het je enkel niets kost de 1e maand... kun je het dan niet volledig aflossen dan staat het - te betalen bedrag- open, en daarop wordt rente gerekend, 14 % effectief op jaarbasis bij visa meen ik.

De meeste mensen zijn niet verstandig, laten we eerlijk zijn ( nu niet allemaal hard boe gaan roepen ) de gemiddelde jan modaal mist vaak het besef en intellect.. vandaar dat ik er enigszins op tegen ben.
Wat betreft die discussie sta ik volledig aan jouw kant. Ik ontkom niet aan creditcards en zit aan de goede kant van de medaille (gelukkig). Als je daar eenmaal mee bekend bent is het een prima middel voor hotels, autohuur, grote internetaankopen.

Het nadeel is dat van dat - gechargeerd gezegd - Oh Oh Cherso volk zo'n middel natuurlijk heel anders ziet en maximaal 2 maanden de toekomst in kijkt. Dan zijn dat heel gevaarlijke mechanismen.

Voor zover ik weet is een creditcard simel, voorbeeld:

Limiet: 1000 euro
Januari: 500 euro besteld
Rest: 500 euro
Februari: 500 euro wordt van je rekening afgehaald.

Betaal je die niet of kan je die niet betalen dan gaat direct een forse rente lopen op je creditcard. Dat heb ik echter nog nooit gehad maar ik weet wel dat die bedragen dan fors zijn en snel oplopen.
Persoonlijk heb ik er ook 3, zal wel moeten gezien ik elke week weer in een ander land zit... maar ik ken mensen, welliswaar geen oh oh cherso volk ( maak ik vind 't een goede benaming ) die schulden af gingen lossen met een CC, sidenoot, dit was natuurlijk pas bij het laatste stuk waarbij beslaglegging om de hoek kwam kijken, maar dan nog.
Je hebt tegenwoordig ook gewoon prepaid creditcards.
Die werken gewoon zo ver ik weet exact hetzelfde, en wordt gewoon overal geaccepteerd. :)
Meeste plekken niet. Vaak moet je meer informatie invullen dan je op die 3V (e.d.) cards krijgt.
Daarnaast gaan ze per 20, 50, 70, etc euro + 2-5 euro servicekosten bij aanschaf en dan heb je vaak nog 5 euro over waar je weinig mee kunt (Steam heeft gelukkige kleine games, but still).

In een noodgeval, als het al werkt, wel een oplossing, maar niet voor lange termijn.
Niet iedereen kan vloeiend Engels.
... dat zeg ik
Inderdaad Engelse ondertitels is wat ik ook altijd gebruik, vind het jammer dat bij netflix soms de optie Engels ontbreekt, zonder ondertiteling kijken doe ik niet graag en in de vertaling naar het Nederlands gaat er vaak veel verloren zeker bij comedy
Ik vind het wel grappig hoe dingen vertaald worden. Zeker als er geen echte Nederlandse variant voor de grap is, dan is het tenenkrommend leuk vaak :P
Ik ben zo iemand!
Engels kan ik op zich wel redelijk goed verstaan, maar ik vind het niet ontspannen kijken zonder Nederlandse ondertitels. Dat de menu's e.d. niet in het Nederlands zijn maakt me niet uit.
(hetzelfde voor Engelse boeken: ik kan het lezen, maar in het Nederlands gaat het veel sneller en meer ontspannen)
Alle content voor kinderen zou ik toch wel of in het nederlands of minstens ondertiteld willen hebben
Bij anderstalige ondertiteling vind ik het wel een risico dat kinderen het gevoel voor beweging van de mond bij bepaalde woorden mogelijk kwijtraken. Al eens geprobeerd met Engelse ondertiteling bij Engels gesproken films, want zo pik je vaak ook zelf nog wat extra Engelse woorden op? Keuzevrijheid voorop en daarmee blijft de mogelijkheid om Nederlandse ondertiteling aan te kunnen zetten een plus, zeker als de originele taal een niet-westerse is. De vraag is moet Nederlands minstens aanwezig zijn, of 'durven' we ook een maandje met alleen Engels om eens wat anders te proberen?

Nasynchronisatie is nog wat erger dan ondertiteling qua beleving. Iedereen kent die mond die al weer dicht is terwijl de nasynchronisatie nog echt wat afsluitende klanken kwijt moet. Pijnlijk om te zien. Wat me wel opvalt is dat er vaak sprake is van een dubbele moraal: Nederlands nasynchroniseren mag, maar wat Duitsers en Fransen doen met alles volledig nasynchroniseren is uit den boze. Ergens snap ik het kind-argument wel, maar vinden de kinderen ook zelf echt dat het per sť Nederlands gesproken moet zijn, of is het vooral de gewenning?
We schaffen de Nederlandse taal af,en spreken en lezen enkel nog Engels!🤣
Dat zou ik persoonlijk geweldig vinden! Weg met 100e verschillende talen en 1 taal het Engels!
Om politieke redenen zal dit nooit gebeuren, maar hoe zalig zou het niet zijn moest iedereen overal dezelfde taal spreken!
Bij series waarin veel moeilijke woorden gebruikt worden kan het soms helpen om het Engelse woord te horen en de Nederlandse vertaling te zien. Ik kijk ook meestal mijn films/series met Engelse subs, maar prefereer toch Nederlands als het beschikbaar is.

Als je zo'n dienst officieel uitrolt in een land en mensen ervoor laat betalen, dan kan je maar beter subs voorzien in de moedertaal als je wilt dat het een succes wordt.
Het is gewoon niet netjes. De optie moet gewoon aanwezig zijn voor wie wil.
Vergeet ook niet de mensen die wel engels kunnen verstaan maar toch liever ondertitels hebben.

Ondertitels, in engels of nederlands, zorgen ervoor dat ik alle dialoog meekrijg. Puur op gehoor moet je de TV best hard zetten om alles te verstaan. En dan staat hij hard en komt er een aktie scene die veels te hard is, kun je telkens met de volume knop in de weer.
Tja het is toch beschikbaar? Als je graag de Grand Tour legaal wilt zien waar iedereen over zat te zagen dat dat niet kon dan kan dat nu. Als ze gezegd hadden ja het komt eind 2018 want we moeten alle ondertitels e.d. nog op orde hebben had iedereen gezegd oh maar doe nu maar hoor want Engelse ondertitels kan ik voorlopig ook wel mee leven.

Dus ja het is vrij beperkt nu, maar een kleine groep mensen zal hier toch heel blij van worden. Sowieso kun je 7 dagen gratis alle GT afleveringen kijken en daarna alsnog opzeggen als je wilt (moet je wel even wachten tot ze er allemaal op staan).
Ik wil het legaal, maar vooral ook gebruiksvriendelijk op mijn 55" TV kunnen zien (en in surround via mijn receiver kunnen horen), bijvoorbeeld via een chromecast of app op appleTV en/of of PS3/4. Vergeet het maar...

Je bent gebonden aan een extra apparaat: de amazon fire stick. Onhandig en absoluut niet klantvriendelijk (weer een afstandsbediening en een HDMI poort bezet).

En als klop op de vuurpijl (als je toch besluit de fire stick te kopen): Amazon verkoopt de fire stick niet in Nederland (ook niet via amazon.de).

Amazon en klantgerichtheid...nee :-(

Kortom, ik download dan maar de 5.1 1080P web-dl
*en ja, ik heb een legaal prime abonnement, via amazon.de*
Ja, maar dan moet de app wel in de BE/NL app store van die platformen staan, en da's niet het geval...
Ik vermoed dat die er wel komt in de volgende update ronde
Aangezien "Dutch subtitles" een aparte categorie is terwijl het standaard overal moet zijn.
* Geen ondertiteling

je slaat de spijker voor jan en truus op zijn kop. Jan en Truus weten niets van de technische aart van dingen als extreem gebrek aan support voor gemak en toegang, maar geen Nederlandse Ondertitels is de grootste no-go voor jan en truus.
Net een trial gestart.. er staan echt zo goed als geen films (minder dan 10) en slechts een paar series in het aanbod..
Ja het aanbod is echt dramatisch. Vooral hele oude films en series en een paar series van Amazon zelf. Geen wonder dat ze er nu nog 3 euro per maand voor vragen, al is zelfs dat veel.
Wat een zeikerds hier zeg, eerst loopt iedereen te zeiken dat er geen legaal aanbod is om zo het illegaal downloaden te legitimeren. En nu komt er een aanbieder die voor weinig geld content aanbied, is het weer niet goed.

Let wel, dit is het begin, dit zal later beter worden. Hetzelfde is zo gegaan met muziek. De eerste legale aanbieders waren ook nog niet perfect en kijk nu eens, ik ken niemand meer die muziek illegaal download.

Gewoon afwachten dus, het wordt vanzelf beter.
Ik had inderdaad wel een abbo genomen als ze ideal/paypal hadden ondersteund... Alleen al voor The Man in the High Castle. Wat een geweldige serie is dat. Voor de mensen die het niet kennen, het gaat over dat Nazi Duitsland de oorlog heeft gewonnen en de VS in tweeŽn hebben opgesplitst samen met de Japanners.

Echt een aanrader ;) .
2e seizoen begint binnenkort zo te zien. Ook maar even een abonnement nemen. :9
Er bestaan ook prepaid creditcards die je via een voucher of ideal zou kunnen opwaarderen, wellicht is dat een idee?:)
Was enthousiast om aan te melden, direct naar de website gegaan, wachtwoord opgevraagd, en dan de credit card wall.

dit is 1 manier om piraterij te promoten.
Je weet blijkbaar niet wat je mist. CC is superhandig, altijd je (online)aankopen verzekerd, supersnel betalen in parkeergarages, tolwegen etc. Wij Nederlanders moeten weer moeilijk doen.

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 14 december 2016 14:05]

Ja het parkeergarage gebruik en bij tolwegen is het voor mij ook een onmisbare tool.
En bij alle partijen waar mijn CC gekoppelt zit aan mijn account heb ik minimaal two factor auth aan staan. Tot nu toe nog geen issues gehad. En de CC maatschappijen doen niet moeilijk over terug betalen bij fraude, omdat ze weten dat die optie voor hen goedkoper is en blije klanten oplevert dan heel veel geld steken in extreme beveiligingsmaatregels waar de klant ongelukkig van wordt.
Een trade of waar ik wel wat mee kan.
Wat een onzin. Je kan prima een Prepaid cc aanvragen die je weer kunt gebruiken voor online aankopen. Een cc mag geen excuus zijn om dan maar te downloaden:

https://pay2d.nl/

Hele wereld gebruikt een cc maar in NL doen we het weer anders.
En het werkt prima!
Ik gebruik al jaren een 3V card (prepaid credit card) en dat is recentelijk Pay2D geworden.
Voor Amazon, AliExpress e.d. gebruik ik het altijd. Gewoon opwaarderen via iDeal.
Had ik ook, maar ik adviseer je revolut te nemen, is gratis, ook opwaarderen! Scheelt je heel wat als je vaak opwaardeerd.
Dank voor de tip!
Dat scheelt inderdaad best veel.
Bedankt voor de tip, wist niet eens dat dit bestond. Ik was bij mijn en andere banken aan het kijken, maar bij mijn eigen bank willen ze dat je een substantieel inkomen hebt en bij andere banken met studentenkaarten moet je dan een rekening erbij afnemen. Zal dit eens proberen.
Wat is het probleem? Vraag een prepaid virtual cc aan bij bv https://revolut.com/. Klaar. Je kan er ook een fysieke van maken als je dat wil, en al je transacties verschijnen in realtime in je app.

[Reactie gewijzigd door Buzz_Fuzz op 14 december 2016 17:07]

• nauwelijks content naast hun "orginal content",
https://www.amazon.com/Prime-Video/b?node=2676882011 ?
Main the High Castle
Hand of God
Z
The Tick
Mr Robot
Vikings
Band of Brothers
Dr Who
Sopranos
Boardwalk Empire
etc...
Tja, als je inderdaad wil beargumenteren dat "elke site" maar original content moet leveren, hebben we zometeen allemaal 30 subscriptions voor elke serie die links of rechts moet worden bekeken.

Nou ben ik absoluut niet van dit soort gedifferentieerd streaming kijken maar Amazon lijkt best een interessante line-up te hebben en, wat mij betreft, voor slecht 18 Euro kan je dus 6 maanden kijken.
Het lijstje waar je naar verwijst is het Amerikaanse aanbod, en dat zal niet hetzelfde zijn als wat ze in Nederland gaat aanbieden. Er staan veel HBO-series tussen en die zullen ze in Nederland niet hebben: de overeenkomst met HBO heeft enkel betrekking op de VS.
Naast The Grand Tour: ik ga ervan uit dat Mr. Robot dan ook beschikbaar is in NL.

Ik denk dat ik daarvoor wel een abonnement neem. Maar dat zeg ik dan weer op nadat ik alle (tot nu toe) beschikbare afleveringen heb gekeken; iets wat ik bij Netflix niet doe, vanwege het grote (zij het incomplete) aanbod van Netflix.

Dus je hebt gelijk :)
Mr Robot is een serie die in de vs wordt uitgezonden bij USA Network. Waarom ben je er zo zeker van dat hij op Amazon staat?
Ik ben er niet zeker van dat hij ook in NL beschikbaar zal zijn, maar in de VS en Groot-BrittaniŽ is Mr. Robot via Amazon Video "gratis" te bekijken als je een Prime membership hebt.

Zie bijvoorbeeld hier.

Edit: wow, zonder Prime is seizoen 1 voor £6.99 te bekijken. Nette prijs.

[Reactie gewijzigd door ChillinR op 14 december 2016 19:50]

Klopt, maar in nl zijn de rechten eerder al verkocht aan de NPO, en ik denk dat die er niet zo happig op zijn als Amazon er nu mee vandoor gaat.
Ah. Ik wist niet dat de NPO de rechten had. Dat is voor het eerst dat ik nadeel heb van het niet gebruik maken van kabelTV.

Jammer.
Mr Robot is niet beschikbaar op Amazon Prime in NL. Heb zojuist aangemeld om te kijken.
Ah oke, helaas. Erg jammer. Thanks voor de info!

[Reactie gewijzigd door ChillinR op 14 december 2016 22:18]

Vandaar misschien de veel goedkopere eerste 6 maanden.
Het geeft de mensen (waar ik zelf ook bijhoor) graag The Grand Tour wil zien maar niet wil downloaden (kwaliteit) Ik ben erg blij weer net een iets ruimer aanbod van HDR content. Zijn niet heel veel Netflix titels die het ondersteunen.

Zelf maakt het me niet uit dat er geen Nederlandse ondertiteling is. Maar kan me voorstellen dat sommige mensen daar wel over vallen (al had ik dit niet op tweakers verwacht als een echt struikel blok)
ik heb me aangemeld. In het kort. op dit moment is er zeer weinig content beschikbaar. een stuk of 10 series waarvan 6 hun eigen series zijn. het ergste is dat zelfs van hun eigen Amazon series het laatste seizoen er niet eens op staat.verder alleen maar oude films van 2012 en lager. 2160p 4K UHD werkt niet.

ik zou nog even wachten!! op dit moment is het aanbod om te huilen zo slecht!
  • en ook geen Nederlandse ondertitels.
Er zijn wel degelijk Nederlandse ondertitels, alleen niet bij de Amazon Originals. Er zijn wel ondertitels bij films en series, zoals Scarface en StartUp. Maar lang niet bij alles, inderdaad.
Maar wel The Grand Tour, dus ik heb een account gemaakt. Iedereen heeft tegenwoordig een creditcard en Nederlandse ondertiteling doet nooit goed aan een serie of film. Bovendien is het Amazon 'X-ray' wel ideaal! Live tijdens bijvoorbeeld een serie info over de nummers die ze draaien, auto's waarin wordt gereden en meer O+

[Reactie gewijzigd door Choasmarkk op 14 december 2016 14:28]

Update: heb het even getest: je kunt gewoon een UK PlayStation account aanmaken, de Amazon Prime app downloaden van de UK store, terug naar je NL account en inloggen met je Amazon account. Je kunt dan gewoon Prime video kijken op je PS4 (of PS3) :)

Kwaliteit is op zich goed, al duurt het even voordat je 1080p kwaliteit hebt.

Op een NVidia Shield kun je handmatig de Prime apk van een Sony tv installeren. Werkt ook goed.

[Reactie gewijzigd door Atomsk op 15 december 2016 00:10]

geen Chromecast support,
Ik had het voor de grand tour nog wel willen aanschaffen ook, maar als ik het niet op mijn chromecast kan bekijken....
Jammer dat deze tekst niet duidelijk in het artikel staat. Wilde me aanmelden maar gelukkig lees ik altijd eerst een paar post's.
Creditcard is prima. Als slimme gamer/tweaker heb je die zodat je ten alle tijden overal je koopjes kan doen.
En zolang er Engelse ondertitles zijn is dat prima. Heb dat liever dan Nederlandse. :)
Zelfs op mijn WII U kan ik het gebruiken, ook op het gamepad. Ideaal :)
Heb een account aangemaakt en binnen een kwartier weer verwijderd.
Ik kan me 100% vinden in Mithrildor zijn punten.

Hoe Amazon hie de Nederlandse markt denkt te kunnen bestormen is mij een raadsel. Er is niets dat Netflix niet heeft behalve eigen content waar ik dan persoonlijk weer niet op zit te wachten.

Zolang Amazon het aanbod niet enorm uitbreid en geen chromecast support biedt, zie ik geen enkele reden om Amazon Prima aan te schaffen.

Weet iemand hoe hun aanbod in de US is? Het lijkt me dat een bedrijf als Amazon toch meer in huis moet hebben?
Is er ook 4K ondersteuning? Die paar programma's die er staan, krijg ik telkens een content restriction foutmelding !@#
en ook geen Nederlandse ondertitels
Dit is juist een enorm voordeel. Tenminste geen tekst dwars door je beeld die je hele kijkervaring verpest.
Je kunt 't toch optioneel aanbieden. Aan of uit, Engels of Nederlands. Allemaal niet zo ingewikkeld. Gaat al jaar en dag zo.
Ik vind dat je bij diensten waar je voor betaald gewoon zelf moet kunnen aangeven wat de default moet zijn. Zelf kijken wij graag liever met Engelse ondertiteling.
idd helemaal op digitale televisie is er geen reden waarom ondertitels niet optioneel zijn. Elke digitale ontvanger kan met losse ondertitels overweg. Plus zelfs verschillende audiotracks.
Nou nou nou! Wat een taal.
Ik had op de middelbare school een leraar Engels die het een goed idee vond om de hele les (dus ook de uitleg e.d.) in het Engels te doen. Omdat ik totaal niet begreep wat die man zei, heb ik nooit een goede basis gehad.

Inmiddels kan ik het prima lezen en redelijk spreken. Maar echt vloeiend zoals Nederlands is het nooit geworden.
TV kijken doe ik over het algemeen als ontspanning, dus dan wil ik niet druk bezig zijn met vertalen.
Daar ga je de mist in. Je moet niets vertalen naar het Nederlands, je moet gewoon engels leren verstaan. Zolang je in je hoofd blijft vertalen wordt het nooit wat. Volgens mij is dit ook waarom het op school niet echt overkomt, daar wordt nog steeds gewerkt met vertalen van/naar het Nederlands.
Ik begrijp inderdaad dat het vertalen het probleem is. Daarom gaat Engels lezen bij mij ook erg langzaam. Maar als ik het alleen maar lees, zonder het in mijn hoofd te vertalen, dan heb ik geen idee wat ik gelezen heb :)

[Reactie gewijzigd door yeroon17 op 14 december 2016 14:27]

Je begint nu toch echt door te slaan. Ik leun zelf zwaar op het engels omdat het op mijn werk de spreektaal is. Ik kom er zo veel mee in aanraking dat ik soms moeite heb om in het Nederlands de juiste woorden te vinden.

Dat betekent niet dat ik dat van ieder ander ook zo verwacht. Je empathisch vermogen is ongeveer min 100.

Nee, omdat jij toevallig goed engels kunt betekent niet dat iedereen dat maar moet. En nee, het gaat niet de voertaal worden. We zijn in Nederland dus spreken en schrijven we Nederlands. Dat gaat al vele eeuwen goed.
Dat uitschakelen gaat je goed af.

Waarom niet? Omdat engels op hoog niveau beheersen een gevolg is van mijn specialisme, een toevallige bijkomstigheid. Engels op hoog niveau beheersen is niet hetzelfde als tot 10 tellen, ik hoop dat je begrijpt hoe belachelijk die vergelijking is.

De meeste mensen kunnen perfect functioneren met matig engels. Matig engels wat overigens ver boven het wereld gemiddelde ligt.
De meeste mensen kunnen perfect functioneren met matig engels.
Echt niet. Neem mijn ouders b.v., die spreken ook slecht Engels en hoe vaak ik die wel niet moet helpen met b.v. simpele computer problemen omdat het hele engelstalige deel v/h internet missen.

Als je geen Engels kan dan ben je in de huidige maatschappij half gehandicapt.
Er is een verschil tussen slecht engels en matig engels, maar nuances zijn blijkbaar niet jouw ding.

Laten we matig engels "werkbaar engels" noemen, dat klinkt wat positiever. De gemiddelde Nederlander kan werkbaar engels.
De gemiddelde Nederlander kan werkbaar engels.
Mjah, dat vind ik niet goed genoeg.

Bijna altijd als je Nederlandse politici of presentatoren Engels hoort praten op TV krijg ik last van plaatsvervangende schaamte, zo krom spreken ze. Nederlandse zinsopbouw gebruiken, woorden kiezen die lijken op NLse woorden maar iets anders betekenen, etc. etc.

En zo moeilijk is het echt niet, iedereen komt van school af met een basis begrip van Engels. Als je vervolgens een paar honderd engelstalige boeken leest dan zit je al snel op een vrij hoog niveau.
Nederlanders kunnen prima engels. Ga maar eens naar Spanje of Italie om te zien hoe goed ons engels is.
Dat anderen het nog slechter doen wil niet zeggen dat wij het goed doen. Hell, de helft van de US en UK kunnen geen fatsoenlijk Engels.
Lancering lijkt haastig, niet goed voorbereid. Je zou toch minstens bij eigen series Ned. ondertitels verwachten.
Ik denk dat ze wel belangrijker zaken te regelen hebben dat ondertiteling voor 1 van de kleinste landen ter wereld ;-)
Ik vind 17 miljoen potentiŽle klanten geen peanuts, en ze kijken bijna allemaal graag films.
En elke klant is er ťťn.
Zeg ik ook niet (al zijn er geen 17 miljoen potentiele klanten in NL. Mensen wel). Maar ik zou het begrijpen als ze de NL subs qua prio achter bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje of Duitsland inplannen...
Het is Netflix anders ook gelukt. Als je zoiets wilt invoeren zorg je voor een goede ondersteuning. Nu komt het helaas halfbakken over.
Mooi mooi. Hopen dat er snel een app verschijnt voor op de TV. Nog niet uitgezocht of dat kan bij Samsung en LG (de merken die ik heb).
In het bron artikel staat:
Prime Video members can watch anytime, anywhere through the Amazon Prime Video app on Android and iOS phones and tablets, Fire Tablets, popular LG and Samsung Smart TVs or online at PrimeVideo.com—and can also download all titles to mobile devices for offline viewing
Ja volgens het artikel wel maar in de app store van mijn Samsung tv vindt ik toch geen app.
Tja, wat Amazone populair noemt is natuurlijk afwachten. Op mijn Samsung televisie is de app beschikbaar en geeft aan vandaag bijgewerkt te zijn.
Wilde gok hoor, maar geeft de Prime Video app niet compatible smart tv's zelf weer waar je heen kan streamen?
Ja volgens het artikel wel maar in de app store van mijn Samsung tv vindt ik toch geen app.
je kan je tv instellen dat je in duitland zit. dan krijg je de duitse app store.
enige nadeel is dat de prime video app in het duits is.
ik had dit probleem ook. maar ik kon (initieel) mijn regio niet verzetten. Maar blijkbaar kun je dit op sommige tv's doen via een geheime toetsen combinatie tijdens de setup, op de pagina waar je het vinkje moet aanklikken om toegang de eula te accepteren dacht vlak na de internet setup. De combinatie was mute, return, (volume) plus, (channel) up, mute dan kon ik kiezen welke app store gebruikt werd. Nu aangezien ik van belgie was dacht ik dat de prime video app wel in de franse store zou staan maar das niet het geval dus heb ik em naar de usa gezet en dan zag ik hem wel (alsook hb go, hulu etc, zit wel regio blok op). Ik kon inloggen op de usa app maar veel films die ik via de browser wel kon zien moet ik hier zogezegd aankopen of huren en als je dat probeerde lukte het niet. De duitse versie heb ik niet geprobeerd. Op mijn tv wou hij soms niet direct alle apps tonen die beschikbaar waren in de store maar na de setup verder te doorlopen hebben moest ik gewoon men samsung tv even op en af zetten en dan verschenen de apps. De optie all apps die ik zag als store regio werkte wel niet.

Nu aangezien dit niet werkte zoals het hoorde en ik veel content niet kon zien en dingen zag van de usa store dat ik sowieso niet kon zien heb ik dit er terug afgesmeten en men tv terug ingesteld op de app store van belgie. sommige zaken werkten echter wel zoals de original series. Nadien men intel nuc verbonden met de tv ik log dan gewoon via primvideo's site in en bekijken het via chrome. dat is voor mij momenteel de beste optie.

Ik vermoed dat er nog geen app is voor frankrijk / belgie maar wel voor nederland / duitsland.

afhankelijk van uw systeem van samsung (ouderdom tv) verschilt die geheime combinatie wel, op de site waar ik hem gevonden had stonden nog andere opties voor andere modellen)

zie hier https://support.unlocator...r/portal/articles/1244175 en hier https://support.unlocator...f-series-samsung-smart-tv en hier.

Als je je tv op usa zet en wil gebruik maken van hulu hbo go etc ga je wel de geoblock moeten omzeilen
Meestal bepaald je locatie aanbod, nu prime officieel in NL (en nog een paar landen extra) beschikbaar is zal dat zich vast ook wel uitrollen (eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik zeker niet verwacht dat dat snel zal gebeuren, maar laten we erop hopen).
Op loewe werkt het iig prima met de amazon app.
Is de prijs per maand / per user of kan ik op de TV kijken en mijn dochter op de iPad? Dat kan ik niet vinden in het artikel of op de website.
De prijs is per maand.

Als je op de website (https://www.primevideo.com/) naar beneden scrollt tot je bij de 3 selling points bent aanbeland, kun je lezen dat je met maximaal 3 apparaten tegelijkertijd kan kijken :)
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*