Pokémon Go-evenement in Amstelveen vindt plaats op 14 oktober

Niantic heeft nieuwe data bekendgemaakt voor de uitgestelde Pokémon Go-evenementen in Europa. Het evenement in Amstelveen zal op 14 oktober plaatsvinden. Deelnemers kunnen zeldzame Pokémon vangen, maar Raid-gevechten zullen niet beschikbaar zijn.

Tijdens het Safari Zone-evenement krijgen deelnemers een medaille in de game en kunnen ze speciale 2km-eieren verkrijgen, waar vermoedelijk een zeldzame Pokémon uit zal komen. Verder zullen er zeldzame Pokémon verschijnen in het gebied, waaronder Kangaskhan, Chansey en Larvitar. Ook is er een grotere kans om een shiny Pikachu of Magikarp te vangen en zullen er verschillende vormen van Unown verschijnen.

Raid-gevechten zijn niet beschikbaar tijdens het evenement. Bij de oorspronkelijke aankondiging zou juist het vechten tegen exclusieve Raid Bosses een van de activiteiten zijn op het evenement. Niantic zegt Gyms en Raids uit te schakelen 'om de ervaring voor alle spelers te optimaliseren'.

Deelnemen kan met een gratis ticket, dat wel op naam komt te staan en niet overdraagbaar is. Spelers die geen ticket weten te bemachtigen, kunnen in de omgeving waar het evenement plaatsvindt ook gewoon zeldzame Pokémon vangen, meldt Niantic. Mogelijk zit het verschil enkel in het krijgen van de medaille in het spel en de speciale 2km-eieren.

Informatie over de toegangskaarten komt binnenkort via de Facebookpagina van het winkelcentrum beschikbaar. Hoeveel tickets er zijn voor het evenement in en rondom winkelcentrum Stadshart Amstelveen, is nog niet bekend. Voor het oorspronkelijke evenement, dat op 12 augustus plaats had moeten vinden, zouden 3500 tickets beschikbaar zijn geweest. Mogelijk waren dat er minder dan het aantal gegadigden. Destijds hadden ook Pokémon Go-spelers uit omringende landen plannen gemaakt om naar het evenement te komen.

Niantic stelde de evenementen in Europa uit omdat het grote Pokémon Go-evenement in Chicago in juli uitliep op een mislukking. Door de massale toestroom van spelers bezweek het mobiele netwerk en konden veel spelers niet inloggen op de game. Niantic besloot na de problemen in Chicago om de aanwezigen hun geld terug te geven.

Ook voor de andere vergelijkbare evenementen in Europa heeft Niantic nieuwe data bekendgemaakt. In Duitsland, Frankrijk en Spanje vindt het Safari Zone-evenement plaats op 16 september. In Denemarken en Tsjechië is dat op 7 oktober en in Zweden is het net als in Nederland op 14 oktober.

Safari Zone

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

06-09-2017 • 09:43

75

Reacties (75)

75
72
31
2
0
18
Wijzig sortering
De toegangskaarten worden binnenkort via de Facebookpagina van het winkelcentrum beschikbaar gesteld.
Dat is balen! Ik heb geen FB, en ga dat ook niet aanmaken om hier aan mee te doen. Vind het echt jammer dat er steeds meer achter een FB muur plaats vind.
Ben het helaas met je eens. Facebook is voor mensen die niet begrijpen dat de verkoop van hun privacy wel eens tegen hun zou kunnen werken.

Overigens klopt de vertaling niet met wat op de website van Niantic staat;

Vertaling
De toegangskaarten worden binnenkort via de Facebookpagina van het winkelcentrum beschikbaar gesteld.
Tekst op de website van Niantic;
We’ll be revealing more information on tickets for these events soon. Please visit the local shopping center’s Facebook pages for updates.
Ja en die eindeloze data verzameling van je locatie en gedrag tijdens je pokemon spelletje is dat niet?
Mee eens. Maar dat spelletjes lees geen politieke voorkeuren of kan deze beïnvloeden, kan bijv. niet inschatten of mijn relatie op springen staat en dan geen AI experimenten met mijn data...... de lijst met verschillen, mogelijkheden en de potentiële doelen verschilt nogal;

http://www.nu.nl/internet...ezichtsuitdrukkingen.html
Dat ligt er maar net aan hoe veel je met facebook doet natuurlijk. Je kan best een facebook account maken en daar vervolgens niks mee doen om puur in te loggen op dit soort zaken. Als je politieke voorkeuren, je relatiestatus etc er niet op zet, dan kunnen ze er ook niets mee.

Ik ben het eens dat het flauw is dat dit soort dingen achter een FB-muur verdwijnen, maar het is nou ook niet echt onoverkomelijk ofzo.
Wellicht niet bij iedereen bekend, maar Facebook volgt je ook op pagina's die niet van Facebook zijn. Bijv. op een pagina van een Politieke partij waar een like knop op aanwezig is.

Conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens spreekt men dan zelfs over bijzondere persoonsgegevens waarop ook nog een ondubbelzinnige toestemming verleend, en handelt men ook nog eens stelsel matig in strijd met de wet ;)

Het gaat dus niet alleen om de gegevens die jij direct deelt met Facebook maar ook nog eens indirect en belangrijker; wat andere mensen over jou met Facebook delen :|
Daarom geen echte gegevens gebruiken, geen vrienden toevoegen etc, puur als een login account dus. Dus wat moeten anderen van jou delen dan?
Ghostery gebruiken en er wordt niks meer bijgehouden.
uBlock Origin --> 3rd-party filters --> alle vinkjes bij "Social" aan

Doei social tracking :)
Dat ligt er maar net aan hoe veel je met facebook doet natuurlijk. Je kan best een facebook account maken en daar vervolgens niks mee doen om puur in te loggen op dit soort zaken. Als je politieke voorkeuren, je relatiestatus etc er niet op zet, dan kunnen ze er ook niets mee.
Facebook kijkt niet alleen naar wat je post en in je profiel zet. Je hoeft helemaal niets te doen en toch facebook te voorzien van data door bijvoorbeeld facebook tracking pixels e.d. links en rechts die gewoon aan jou account/browsersessie hangen.

Het is dus helaas niet slechts een kwestie van een account aanmaken en daar niets posten...

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 23 juli 2024 11:34]

Incognito modus, log in, bestel tickets, loguit, sluit browser.

Wat tracken ze dan nog van je?
Daar gaat het niet om.

Ik zeg ook niet dat dit ok is omdat het makkelijk is om er omheen te werken. Maar tweakers die hier roepen "kan niet mee doen, want wil geen facebook" is nogal flauw. Beetje Tweaker moet hier toch wel een oplossing voor kunnen vinden.

Blijft smerige boel natuurlijk, want dit lokt mogelijk toch weer meer mensen naar FB die er eigenlijk niet aan willen en daarvan verwacht ik inderdaad niet dat ze dit weten.
Incognito modus, log in, bestel tickets, loguit, sluit browser.

Wat tracken ze dan nog van je?
Ik ben geen medewerker van FB, maar ik neem aan je IP. En als je dan niet incognito een pagina bezoekt met een like-button, dan plaatsen ze op dat moment een cookie en kunnen ze die data gewoon aan jouw profiel koppelen.

edit: quote toegevoegd waar dit een reactie op is.

[Reactie gewijzigd door rnenator op 23 juli 2024 11:34]

Tsja, die like knoppen kunnen je ook zonder dit tracken. Als je je daar zorgen om maakt, zou je ghostery oid moeten gebruiken.
Dan ga je via Tor.
Dan tracken ze alle ingevulde gegevens én je IP adres.
Ehm Ghostery / Disconnect anyone? Als je die niet gebruikt, zou je eigenlijk niet eens online moeten gaan. Je hoeft geen Facebook account te hebben om alsnog gevolgd te kunnen worden dan.
Dus ik ben het met Zoop eens. Ik heb ook zo'n account waar van alles aangekoppeld zit, waar niet eens mijn echte naam aanhangt.
Je locatie is nodig voor de werking van het spel, een FB account om je aan te melden niet. Het is handig en goedkoop voor Niantic, dat begrijp ik nu uit de reacties. Maar fijn is wat anders.
Goed punt. Ik heb de tekst aangepast :)
De zoveelste naïeve opmerking op Tweakers aangaande privacy.

Wat denk je dat dat spelletje allemaal verzamelt? Iets met locatiegegevens enzo...

Maargoed, ik word toch gedownmod door de privacy politie hier...
Ik heb geen idee, ik denk;

- Je account
- Locatie
- Tijdstip
- Eventuele betaalgegevens indien je daar gebruik van maakt.

Maar wellicht heb je daar een beter beeld van en zou je ons kunnen voorzien van die informatie. Dan kan men een goede vergelijking maken.
Maar wellicht heb je daar een beter beeld van en zou je ons kunnen voorzien van die informatie. Dan kan men een goede vergelijking maken.
Volgens deze pagina kan dat spel ook je contactenlijsten, unieke apparaat identifiers, en het geheugenopslag (potentieel ook van andere applicaties) volledig uitlezen. Ook kan het registreren wanneer je telefoon actief is.

Je verziekt dus niet alleen je eigen privacy maar ook die van anderen door dit soort applicaties te gebruiken, tenzij je specifieke rechten uitschakelt.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 11:34]

Er staat inderdaad niet dat de tickets beschikbaar komen op de FB pagina, maar dat er verdere informatie komt op de FB pagina. Bedankt voor het aanduiden hiervan @herbalx Lezen...en niet zomaar aannames nemen mensen. Je kan de informatie/posts op FB pagina's ook gewoon lezen zonder een account trouwens...

Zoals je kan lezen moet je je pre-registeren en dan op locatie identificeren om naar binnen te komen. FB heeft niet zo'n functie voor pre-registration of wel? Alleen "like this" en "going" ofzo kan je vaak aanklikken op een event, maar daar zit geen cap op oid.

DUS ik neem aan (ja ik doe het ook gewoon) dat de ticket registratie niet via FB gaat. Zal vast wel een andere pagina voor komen...
Steeds meer? Steeds minder juist, gelukkig... Facebook is langzaamaan op zijn retour. Om hier toch Facebook te gebruiken is een keuze van het betreffende winkelcentrum. In mijn ogen inderdaad niet handig en vooral ook onnodig.
Ik merk zelf wel dat FB op zijn retour is inderdaad, maar merk wel dat bedrijven toch nog steeds meer naar FB toe gaan. Ik heb het gevoel dat FB de nieuwe Twitter word, mensen kunnen hun gal er spuwen en bedrijven zijn makkelijk te bereiken, maar de gebruikers druipen langzaam weg of maken er weinig gebruik meer van.
Momenteel is Facebook nog altijd gigantisch populair, zowel in aantallen mensen als in activiteit.... Maar het wordt wel echt minder. Met name kleinere bedrijven gebruiken Facebook nog als zijnde een 'modern' en 'hip' communicatiemiddel maar slaan daarmee in feite de plank juist mis.... Facebook is nog altijd een idaal middel om je doelgroep te bereiken, maar enkel indien gecombineerd met andere communicatiemiddelen. Met enkel Facebook als communicatie ga je vandaag de dag echt de mist in.
Cijfers lijken toch anders uit te wijzen ;

Klik
Ah ja, had vollediger moeten zijn in... Het is op zijn retour in Nederland (en in Europa, en dacht ook VS - maar die laatste weet ik niet zeker).
Met name in (voormalige) ontwikkelingslanden is het juist sterk in opkomst nog (mede omdat daar de toegang tot internet snel groeiend is waardoor er simpelweg meer internet gebruikers zijn - en logischerwijs dus ook meer mensen die kiezen voor het, nog altijd, populairste social media platform). De toename zit daarom met name in Zuid Amerika, Azie en ook steeds meer in Afrika.
Als je in dit scenario de toegevoegde waarde van Facebook niet ziet dan snap je er imo maar weinig van. Je hebt instant toegang tot je complete doelgroep die elkaar ook nog eens aanwakkert wat weer zorgt voor gratis reclame.

Ik heb zelf geen Facebook, maar ik ga niet direct alles afbranden wat er mee te maken heeft.
Ik heb zelf wel Facebook en gebruik dit bv. ook succesvol tbv promotie eigen bedrijf. Dus ik weet best aardig hoe het zit... ;)
Facebook is hier ideaal als aanvullend promotiekanaal. Maar toegangskaarten enkel via Facebook beschikbaar stellen is juist je doelgroep beperken, ook al zal het grootste deel van de doelgroep wellicht Facebook hebben. Je sluit mensen uit, en dat is niet handig en bovendien weinig 'klant'vriendelijk.
Kijk, dat klinkt toch al wat genuanceerder dan
Om hier toch Facebook te gebruiken [...] is niet handig en vooral ook onnodig.
;-)
Eens ;) Had moeten zijn 'Om hier enkel Facebook te gebruiken [...] is niet handig'. Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.
Welkom in 2017. Als organisator is het nou eenmaal enorm makkelijk, betrouwbaar en kostenbesparend om zulke events en activiteiten via Facebook te doen. De <1% (of wat meer) die ze daardoor mislopen kunnen ze veroorloven.
Wij hebben ongeveer 50 spelers in ons team, 27 maken er geen gebruik van Facebook .... er is dus enige kans dat het totale percentage van spelers dat geen Facebook heeft toch groter is als <1%
Wij zijn met een team van 15, waarvan maar 1 iemand FB heeft. En die wil heel graag gaan, terwijl de rest nu niet meer geïnteresseerd is.
We hebben het hier over een groepje Pokemon spelers, niet de gemiddelde bevolking.
Wat zou de doelgroep zijn die men probeert te bereiken..... ? :P
50% in jouw geval, hoewel in mijn kringen enkel een uitzondering geen Facebook heeft (de neefjes en nichtjes gebruiken het idd. nog minder dan ik maar ze hebben wel een profiel). Overigens krijgen ze misschien ook wel weer voor die 27 die ze mislopen 30 nieuwe aanmeldingen erbij omdat het toegankelijker is via Facebook.

Het lijkt nu trouwens alsof ik een argument maak voor Facebook en dat iedereen het zou moeten gebruiken maar daar ben ik het niet mee eens. We zetten onze privacy (te) massaal in de uitverkoop. Wat ik zeg is dat je het de organisatie niet kwalijk kan nemen om via een platform te werken met 2 miljard gebruikers.
Bij mij in de fam is het ook erg mager, zowat alle neefjes en nichtjes hebben geen facebook, zodra paps en mams er ook ok zaten.....alleen de ooms en tantes hebben facebook, en die spelen geen pokemon go.
Maak je toch lekker een facebook profiel aan.. First world problems..
Ik ga niet voor 1 evenement een Facebook account aanmaken, dan kies ik er liever voor om niet naar het evenement te gaan.
Ah joh! doe gewoon... kleine moeite toch om die zeldzame pokemon te fixen.. straks krijg je er spijt van dat je ze nog niet hebt.
Want? Het is zo'n 5 minuten werk ofzo en als je er geen persoonlijke info in zet zal er aan je privacy weinig veranderen. Ik vind het ook vreselijk dat ze het achter een FB muur zetten, als je dan weigert vanuit principe ofzo daar kan ik dan wel inkomen. Maar
Ik ga niet voor 1 evenement een Facebook account aanmaken
klinkt gewoon als dwars doen. Je hebt je zelf er alleen maar mee.
Je kunt ook een Facebook profiel aanmaken met andere achternaam, je zet er geen foto's of iets op.
Ik ken ook iemand die al jaren zo Facebook heeft, ik zou het zo zeggen ik ken zijn echte achternaam niet eens volgens mij.

Zo heb je toch een Facebook profiel alleen wel een andere achternaam, mocht het nodig zijn kan je toch er heel kort gebruik van maken.
Je gebruikt dan gewoon de mobiele browser in plaats van de app klaar.
Yup
Ideaal, om de wifi te gebruiken om data te besparen, en hier en daar een kortingscoupon te scoren voor een kop koffie bij datzelfde wifi.

Vervolgens de VPN aanslingeren, en onbespied genieten.
en wat voor de mensen die niet mee willen doen aan het event die kunnen dan niet naar het winkelcentrum.

wat een onzinnig event.
Het evenement vind ik niet onzinnig, maar dat je FB moet hebben om mee te doen wel.
Gelukkig zijn de spawns verspreid over heel Amstelveen om nog enigszins aan de eventuele drukte te voldoen ;)
Waarschijnlijk ben ik die dag wel in Amstelveen, dus ik denk dat ik niet alles hoef te missen.
Je maakt je zorgen over je privacy op Facebook terwijl je alles gratis aan Niantic duur stuurt?...
Waar zeg ik dat? Ik heb geen FB omdat ik daar geen behoefte aan heb, ik zie namelijk geen meerwaarde om FB te nemen.
De meerwaarde is dat je dan gratis een kaartje kunt krijgen ;)
Helemaal met je eens. Ik maak al 6 jaar geen gebruik meer van Facebook (kan er ook niet meer bij want m'n account is geblokkeerd), maar het volgen van bands via Bands In Town kan bijvoorbeeld ook niet meer, want dat ging via Facebook. Tinder kan ik ook niet gebruiken, want dat is ook Facebook only. En toch wil ik niks meer met dat bedrijf te maken hebben. Probeer maar eens contact te zoeken met Facebook; onmogelijk en zeer asociaal.
Maar wat denk je? Mijn PoGo account heeft geen FB.. maar dat heb ik wel.. Zou je alleen kunnen aanmelden als je PoGo account ook een FB heeft? Of zou je het ook via een ander FB account kunnen doen?
pogo is niet gekoppeld aan facebook. Hooguit aan google voor je login.
Ik ben erg benieuwd of ze het nu wel een beetje rond krijgen. Het lijkt vooralsnog op een uitgeklede versie van het eerder geplande evenement.
Vind het een beetje flauw allemaal, er zijn ook nog mensen die gewoon werken op zaterdag of wat anders willen doen. Bovendien ligt Amstelveen hier niet om de hoek en kost het weer allemaal tijd en geld om er naar toe te reizen. Waarom kunnen die pokemons niet gewoon een week wereldwijd worden uitgerold?
en daarbij uiteraard weer niet genoeg kaarten.

Ik ben er klaar mee met dit soort evenementen, wat een onzin om iedereen maar naar Amstelveen te sturen.
Niantic moet dit zelf faciliteren en niet toestaan dat mensen gedwongen worden om Facebook te gebruiken,

Maar aan de andere kant, kom eens met nette alternatieven? Het slechte bashen is makkelijk maar er zijn geen alternatieven. Om op grote schaal en met een grote userbase dit soort evenementen te regelen.
gewoon via hun eigen app pogo zouden ze de uitnodigingen moeten regelen..
Het winkelcentrum heeft geen pogo (of wat dat ook mag zijn).

Maar goed pogo zou wel ok zijn? Omdat wij daar niks over weten betekent niet dat ze ok zijn. Wie weet verkopen ze ook alles door.

Je weet niks zeker op internet tegenwoordig.
ik bedoel, dat je de uitnodiging gewoon via pokemon go kan regelen ipv de Facebookpagina van een winkelcentrum..dat zou pas handig zijn.
Verschillende vormen Unkown ik hoop ook wel nieuwe vormen, die huidige 4 of 5 had je in 10 min wel gevangen laatst.
Nu woon ik in de buurt van Amstelveen. Ik weet uit ervaring dat de dekking van de verschillende netwerken en best in orde is. Maar of het voldoende is om al die duizenden zombies te kunnen faciliteren is nog maar de vraag.

Laatst was ik in scheveningen en heb die mensen in collone zien lopen. Op zich wel een guitig gezicht om die horde als lemmingen achter elkaar te zien lopen, maar ik heb ook gezien dat ze zich helemaal niets van de omgeving aantrekken. Hele duinen zijn stuk glopen, mensen die op het strand lagen werkelijk vertrapt, als ze niet op tijd weggingen. Ik vraag me echt af of het mooie Amstelveen niet een soort warzone wordt die na het evenement compleet uitgewoond wordt achter gelaten.

Scheveningen zag er werkelijk uit alsof er een sprinkhanenplaag was geweest.....
Alweer Kangashkan? Als ze nou Taurus of Farfetch'ed deden..
Ik hoop ook wel op andere Unown dan de huidige 5 die er waren, maar inderdaad doe eens een andere regionale.
De 3de generatie komt in oktober blijkbaar al, en je kan niet eens van gen1 de normale buiten de legendarische allemaal krijgen.

Ik heb ze dan wel zowel van generatie 1 en 2, maar ik snap best dat andere ze nu ook eens willen.
Anoniem: 398559 6 september 2017 11:48
Wow, das balen.

Waarom geen old-school LAN-party zonder die smerige tentakels van Facebook?

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 398559 op 23 juli 2024 11:34]

Gelukkig niet in mijn stad. Heb eens mee gemaakt hoe druk het in onze centrum was met alle mensen met een smartphone in hun handen en dat alleen voor Pokémon :)

[Reactie gewijzigd door Van der Berg op 23 juli 2024 11:34]

Mijn gok is dat de deelnemers aan het event ook nog een uitnodiging voor een EX raid krijgen ter plekke.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.