Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 87 reacties

De IJslandse gamestudio CCP Games heeft bekendgemaakt dat zijn mmorpg Eve Online vanaf november toegankelijk zal zijn voor niet-betalende spelers. Die krijgen dan toegang tot accounts met bepaalde beperkingen.

EVE OnlineDe studio schrijft dat de gratis accounts toegang hebben tot 'Alpha clones'. Dit is een variant op de eveneens nieuwe 'Omega clones', die alleen zijn weggelegd voor betalende spelers. Op trial-accounts na is de game momenteel alleen te spelen door ervoor te betalen. Dit kan ook met de ingame-valuta Plex. De nieuwe gratis clones kennen sterke beperkingen. Zo hebben ze geen volledige toegang tot alle skills. Ook kunnen ze maar een maximum van ongeveer vijf miljoen skillpoints behalen.

Deze hoeveelheid is in ongeveer drie maanden te verzamelen door vaardigheden in de passieve skill queue te plaatsen. Bovendien kunnen de beperkte accounts alleen vaardigheden leren en ruimteschepen besturen die bij hun eigen factie horen. Zo is het bijvoorbeeld niet mogelijk om de wapens van een andere factie te benutten. Zodra een account wordt 'opgewaardeerd' door ervoor te betalen, wordt ook toegang tot de onbeperkte Omega clones mogelijk. Bestaande betalende accounts gaan dan ook automatisch over naar deze categorie, schrijft CCP.

Het is mogelijk dat het IJslandse bedrijf hiermee het gestaag dalende aantal spelers wil terugdringen. Het spel wint steeds aan populariteit na grote ingame-gebeurtenissen die nieuwe spelers aantrekken, zoals het gevecht van het sterrenstelsel B-R5RB. Het valt nog te bezien of de beslissing daadwerkelijk tot een nieuwe toestroom leidt, of alleen tot alternatieve accounts voor bestaande spelers. Eve Online is een mmorpg die sinds 2003 bestaat op een enkele servercluster en zich afspeelt in een enkel universum. Andere titels van CCP Games zijn het stilgelegde Dust 514 en de vr-game Eve: Valkyrie.

Trailer van de Citadel-uitbreiding

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (87)

Ik heb het spel ongeveer 10 jaar gespeeld van 2004 tot 2014, maar het spel kost inderdaad erg veel tijd.
De community is geweldig en de gevechten waren vooral in de vroege jaren erg gaaf.

Ik weet niet hoe de gevechten momenteel zijn, maar voor mij was het de reden om te stoppen, de POS warfare was te saai en gewone gevechten waren er bijna niet meer door de jump bridges en de capitals die zelf konden jumpen. Het resultaat was veel reizen en supplies moven, de voornaamste inkomsten waren de POS'es. Gevechten werden battle of the Blobs, wie de grootst mogelijk fleets bij elkaar kon krijgen en als eerste in het systeem was zodat de ander het systeem niet meer in kon komen.

Als de combat weer verbeterd is, is het nog steeds n van de betere spellen zelfs na 12 jaar.
Het grootste nadeel blijft de vele tijd die je in het spel moet stoppen, maar dat zorgt er ook voor dat je erg betrokken bent bij alles wat gebeurt in de game.
Wel, ik speel sinds 2003 t/m nu.

(super)capitals kunnen ook gates gebruiken nu, jumprange is VEEL korter, en het levert fatigue op waarna je x-tijd moet wachten om te jumpen, oplopend als je te vroeg springt voordat je timer voorbij is.
Supercapitals zijn niet meer immuun voor ECM.

Dus er sneuvelen de hele tijd titans en supercarriers.

"battle of the blobs", die zijn er nog, als je je laat verrassen of als je een blob Alliance uitdaagt.
Als je bv een grote fight met Goonswarm wil, dan kun je nagaan dat ze pas komen opdagen als ze minimaal 5x zoveel players hebben.
Je kan een echte 'pain in the a..' zijn als je met een kleine groep gaat spelen met entosis modules in 0.0 sov. Dus 0.0 is niet enkel blob content.
Dmv wormholes e.d. kan je overal komen, er zijn meer kleinere schepen bij, er zijn altijd targets als je met weinig bent. (Altijd al geweest)

Met Goonswarm die alles verhuurde zodat de grootste noob in een corp met andere noobs ook 0.0 kon bewonen is het wel leuker geworden. Veel meer doelwitten voor mij om te schieten.

Het is wat je er zelf van maakt. Als je altijd blob pos sov fights deed en enkel op F1 hebt gedrukt als je fleetcommander dat zei, tsja, dan is het saai.

Ik heb zelf alles gedaan behalve Alliance ceo, ik speel nu nog wel eens casual in mijn Alliance, bouwen doe ik niet meer, PVE doe ik ook niet. Ik heb zoveel (passive) ISK dat ik al mijn accounts plex en enkel inlog om te pvpen.
Maar als ik geen blob fights wil dan log ik gewoon een alt in, ga naar lowsec, verzamel wat vrienden of ik ga solo, en dan krijg ik gewoon gevechten zoals vroeger.
Nogmaals, EVE is wat je er zelf van maakt. Vind je die grootschalige gevechen niets, doe er dan ook niet aan mee.

POS towers gaan er nog uit. In hun plaats zijn er nu al citadels, die op termijn ook 0.0 stations gaan vervangen.

En je hoeft niet veel tijd in het spel te stoppen. Dat hangt allemaal van jezelf af.
Heb je geld nodig ingame, kan je dagelijks missies doen, of je kan andere manieren vinden zodat je met 15min/week ook je geld kan verdienen.

Ik heb bv een tijd aan EveBet meegedaan, daar was het nettoresultaat op een gegeven moment >100b waar ik met 500M ben begonnen. Daar hoefde je niet eens voor in te loggen, kon je vanaf een smartphone of tablet passief isk verdienen.

Ik doe nu tegenwoordig 1x in de maand mee aan een fight, voor de rest speel ik amper. Doe dat maar s in WoW. Lig je meteen 5 tiers aan gear achter.
Als ik jou tekst zo lees dan denk ik wat een vette game. Wanneer ik de game opstart denk ik wtf is dit??
Ik heb het een aantal keren geprobeerd maar telkens raak ik gewoon niet in de flow. Teveel dingen die ik niet begrijp, te veel om leren. Newbies worden kompleet overwelmed.

Ik denk dat als ze weer meer spelers willen aantrekken dat ze mensen iets meer aan het handje moeten gaan houden. Het spel is zo uitgebreid en zo complex dat je als instapper gewoon eigenlijk niet meer mee komt met de veteranen.
Eve is het leukste als je met een groep speelt, in een vroeg stadium een corp vinden of beginnen met wat spelers van het zelfde niveau. Daarvan uit is het ook veel makkelijker doelen te behalen.
Zin om samen op pad te gaan. Heb het vorig jaar een half jaar gespeeld. Ben helaas gestopt dus ik moet ook helemaal opnieuw beginnen.
Zelf woon ik in een C4 wormhole en heb al een paar newbro's geholpen om in de game te komen. Zou erg mooi zijn als je je oude account nog kan gebruiken, dat scheelt toch weer een half jaar trainen.

In game ben ik: Meneer Wolf

Fly safe o7
Ik kan je wel wat groepen aanraden als je wil? En heb vast een alt ergens waarmee ik iets kan
Niet echt waar.

Velen denken dat veteranen een streepje voor hebben.
EVE gaat puur om kennis van de game.

Ik hoor vaak dat velen denken dat door de unieke manier van skills trainen dat zij denken dat players met characters met skillpoints van bv 190 miljoen veel sterker zijn dan een character met bv 20 miljoen skillpoints.

Het voordeel dat de speler van 190M heeft is dat ie toegang heeft tot meer schepen, modules en wat skills tot een hoger level heeft geleerd.
In een gevecht maakt elke speler maar een fractie van de skills die ie geleerd heeft gebruik. Ook heb je nu skill injectors die je kan kopen (of van een alt af kan halen) om daarmee een nieuwe character meteen miljoenen skillpoints te geven.

Mijn main characters zijn allemaal tegen de 200M skillpoints.
Ik heb alts die ik wel eens gebruik die 5-20M skillpoints hebben. En regelmatig zie ik een veteraan in een pimp schip die denkt dat ie me wel even gaat pakken, -ik ben immers een 2016 character?-, zijn wapens gaan bv pas raken vanaf 20km, dus ik orbit hem <20km, drain hem van zijn cap zodat zijn shields offline gaan en maak hem dan af.
RIP 2007 character in een schip van bv 100-900M, verloren van een ‘2016 noob’ in een scheepje van 40M totaal.


Over de kennis van de game: ik speel sinds 2003.
Ik ben fleetcommander geweest, ik doe nu kleine roams met mijn vrienden als fleet commander.
Ik heb aan industrie gedaan, zoals kleinschalig als grootschalig (titan en supercarrier producties en verkoop). Research van blueprints, logistiek voor mijn corporation, pos manager, director, ceo. Op alts in wormholes geleefd, reaction networks gehad. Spionage etc etc.

En na al die jaren leer ik nog steeds veel bij. Ik speel nu 5-6 maanden zeer casual (lees:amper), ik houd me op de hoogte van wat er gebeurt met de alliances waar ik in zit, en nu betrap ik me ook regelmatig op nieuwe content en de vraag: “hoe werkt dit?”
Ook komt er veel nieuwe content bij en er wordt regelmatig van alles veranderd.
Dus: wil je nu als noob gaan spelen: gewoon doen.

Ik zie tal van spelers die bv in 2014/2015 zijn begonnen, en die nu fleetcommander/director zijn, met vele malen meer geld/invloed/macht dan een normale veteran soldaat van bv 2006 die amper wat te vertellen heeft. Om wat voor reden dan ook.

Ik ken ook genoeg spelers die als noob gaan traden. Kennis die ze soms meenemen uit het echte leven. En in no time zijn ze rijk. Meer geld dan ik had toen ik dezelfde periode in EVE gespeeld had als noob.


Niets weerhoudt je er van om die veterans af te maken of om ze financieel flink in te maken, om binnen no time een gewaardeerd corp member te worden en zo snel promotie te maken, of om een eigen corp te maken en misschien een eigen alliance leader te worden?

EVE is wat je er zelf van maakt en erin steekt, jouw ambitie is de grens. En niet het aantal jaren ervaring en skillpoints in EVE.


EVE is wat je er zelf van maakt en erin steekt.

[Reactie gewijzigd door Toka op 2 september 2016 09:30]

Okay er is dus aardig wat veranderd sinds de laatste keer dat ik gespeeld hebt.
Ik kan alleen uit vroegere ervaring spreken, een reden waarom toen veel mensen stopten met spelen.
Hihihi, ik heb precies hetzelfde als r08in...een aantal keer geprobeerd, en afgehaakt.
Het klinkt meer als gratis scout en hauling characters zonder dat je hiervoor hoeft te betalen. Vraag me af hoeveel betalende spelers nu hun alt accounts zullen sluiten voor deze nieuwe accounts.

Daarbij, wat betekent dit voor oude accounts met veel skillpoints? Zoals ik het nu lees is het meer gericht op nieuwe spelers en niet voor terugkerende spelers..
Er zijn een hoop beperkingen in de schepen die je kan vliegen en de skills die je kan trainen met de alpha clones (gratis accounts). Veel dingen die juist voor ervaren spelers nuttig zijn zijn onmogelijk. Haulen is mogelijk, maar gelimiteerd tot de t1 industrial. Scouten kan ook, maar niet met een cloak.
Ook is het nog niet zeker of je meerdere alpha accounts ingelogd kan hebben.
Er is een spreadsheet gemaakt door een speler met precies welke skills je kan trainen en tot welk level.
Ik speel EVE Online al sinds 2005 dus ik zal jullie, indien je interesse hebt, wat info geven over hoe ik en vele anderen tegen deze 'verandering' aan kijken:

- Het zal weinig effect hebben op de playerbase; misschien dat er een paar mensen (die nog nooit EVE gespeeld hebben) hierdoor het uitproberen maar uiteindelijk vrees ik dat het weinig verschil gaat maken
- Je bent gelimiteerd tot T1 frigates, destroyers en cruisers van je EIGEN ras (er zijn 4 speelbare rassen in EVE) en je kunt enkel T1 & Meta(1-4) modules gebruiken (geen T2 modules); Dit houd eigenlijk in dat je ENORM gelimiteerd bent in wat je in zo'n Alpha clone kunt vliegen.
- Je kunt (gratis) skills trainen tot 5mil SP (SkillPoints), maar je traint skills een heel stuk langzamer (een normale clone kan maximaal ongeveer 2mil SP per maand behalen onder ideale omstandigheden) en je bent beperkt in welke skills je kunt trainen

Er zijn een paar issues die niet geheel duidelijk zijn welke door CCP goed geadresseerd moeten worden:
- EVE gaat om getallen, 2 middelmatige schepen doen het doorgaans beter dan 1 goed schip... indien er dus geen limiet zit op hoe veel alpha clones je gelijktijdig kunt trainen en gebruiken krijg je dingen als mensen die doodleuk 50 van die alpha clones in goedkope wegwerpschepen tegelijk inloggen; multiboxen is 'de norm' onder veteraan EVE spelers en iedereen heeft gemiddeld genomen minstens 2 of 3 accounts.
- De voornaamste reden om goedkope 'wegwerp' schepen te gebruiken in EVE is om te 'Ganken' in high-sec. Hiervoor zijn T1 destroyers heel populair en die vallen dus wl binnen wat een Alpha clone kan vliegen.. veel mensen zijn dan ook bang dat groepen als CODE (bekende high-sec gankers) doodleuk een stockpile aan disposable alpha clones gaat gebruiken om te ganken. Op het moment kun je al een 'wegwerp gank clone' trainen in 19 uur.. maar dat zijn dan wel 19 uur waarvoor je (elke keer weer) moet BETALEN om ze te trainen.. De grootste (positieve) impact die deze Alpha clones gaat hebben op de huidige EVE playerbase is dan ook op empire suicide gankers, aldus de EVE community. En hier zijn heel veel mensen het uiteraard niet mee eens omdat empire 'suicide ganking' gezien word als een van de minst eervolle manieren van PVP.

(wat is suicide ganking? in 'empire' space is politie, maar politie is niet preventief maar straffend. je kunt in empire dus prima op iemand schieten, alleen word jou schip dan wel 100% gegarandeerd opgeblazen door de politie. Wat suicide gankers dus doen is 20-50 mensen in 'wegwerp' schepen n heel groot waardevol schip laten opblazen. al die 20-50 mensen verliezen hun schip maar die 50 schepen zijn vaak nog niet de helft waard van het grote dure schip met waardevolle lading (een Freighter) die opgeblazen word)

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 1 september 2016 15:54]

je zou verwachten dat er beperkingen in plaats zijn om "misbruik" te voorkomen
ze zullen zich als bedrijf vast niet benadelen, ze hebben er veel gedachte in gestopt om juist een wereld te scheppen die ze voordelig ligt :p
Gratis scout wellicht, maar voor serieuze hauling zijn over het algemeen toch wel wat skills nodig... en het totaal daarvan gaat als ik het mij goed herinner wel over de 5M heen.

Ben zo'n twee jaar geleden gestopt met spelen, omdat een beetje serieuze activiteit simpelweg heel veel tijd kost. Een beetje wormholes scouten kostte uren, een missie ondernemen ook. In je eentje een beetje rondvliegen is in het begin leuk, maar om echt iets te kunnen ondernemen heb je wel meer mensen nodig.

Ben best benieuwd hoe alles er nu uit ziet... kan ik de draad weer oppakken met 170M skillpoints :P
Wow... 170M SP, dat is een mooi getal :)

En wat je zegt is helemaal waar, je hebt een actief team nodig om echt een beetje actie en isk te vinden. Solo spelen gaat al snel vervelen.

Dat is de reden dat ik zelf een wh corp ben gestart. Nu in een kleine 3 maanden al gegroeid naar 25 man. Gaat best lekker zo!

Mocht je het nog een keer willen proberen, stuur dan maar een pm.
zou handig zijn maar ccp is niet gek om deze account interceptor of covert ops te laten trainen. ;p als dat zo is dan kan je voor 5mil exp een redelijk scout trainen.
Pas bij het zien van het trailerfilmpje besefte ik me hoe ontzettend afgegleden het spel is sinds de tijd dat ik het speelde (alpha tot 2008 +-). Erg jammer. Dit filmpje laat precies zien wat er zo mis is met EVE - giant battles met honderden schepen en dan grote structuren slopen geeft absoluut niet de kick die het met kleine groepjes of individueel aanvallen van of verdedigen tegen anderen geeft. Ratten, handel, verkennen, kleinschalige PVP met zo nu en dan eens een grotere battle was wat Eve goed maakte. Jammer.

[Reactie gewijzigd door majic op 1 september 2016 15:16]

Inderdaad, veel mensen die nu eve spelen hebben dat nooit echt mee gekregen. 0.0 was vroeger ook het gevaarlijke onbekende, met veel rijkdom door de dure npc die er rond vlogen.

Door inflatie, pos warfare en doordat je systemen kunt claimen is het veel groter en onpersoonlijker geworden, kleine gevechten zijn nutteloos, zonder een alliance kan je niet veel meer beginnen en kleine squads zijn nutteloos door grote camps en door de komst van bubbels.
Je hebt het laatste jaar niet ingelogd?
Je kan er niet verder naast zitten.

Pos warfare? Waar? Af en toe eens een titan in build afschieten maar voor de rest, meh.
Kleine gevechten nutteloos? Geen entosis patch gelezen?
Alliance heb je niet nodig.
Bubble camps?
Interceptors warpen er gewoon doorheen. T3 met nullifiers helemaal.
En je moet wel een ongelofelijke newb zijn wil je in een bubble camp belanden.

[Reactie gewijzigd door Toka op 1 september 2016 16:09]

De geschetste beelden in de trailers zijn ook zelfden de realiteit. Het is altijd rock-paper-scissor geweest met de nadruk op wie kan het snelst re-shippen en wie de meeste speler op de grid krijgt voor de tegenpartij.
Ik heb het idee dat jij enkel een F1 0.0 player bent geweest en je nooit iets anders in het spel hebt gedaan?

Nooit solo fights gedaan?
Nooit in kleinere groepen meegedaan?

Ga maar s een region met een kleine groep reinforcen.
Reken maar dat dat belangrijk is.

[Reactie gewijzigd door Toka op 1 september 2016 15:44]

Toka, ex-Pandemic Legion. Dus voornamelijk 0.0, maar je kan ons van veel betichten: behalve F1'ers. Geloof dat wij verantwoordelijk/betrokken zijn bij de grootste gebeurtenissen in het EVE universum.
oa. Ex Evol, BNC, RKK, Dice, Sniggerdly pre-2010, D00m, Infod, RUST, en nu weer Sniggerdly en Burning Napalm hier.
Ik weet waar jij het over hebt. Maar als je enkel rock paper scissors lagfights als ervaring meegemaakt hebt zegt dat ook veel.
Hoe heet je ingame? Ik dacht dat ik alle nederlanders in Dice kende, de bijna iedereen op Kalthos na was gestopt toen ik ook stopte.
Doe de groeten aan Kalthos als je hem zou zien.En ik hoor dat Thol ook weer speelt. (voor hoe lang?)
Die content die jij mist is er nog steeds, en is zeer relevant.
Je koos gewoon het verkeerde pad en ging dingen doen die je niet leuk vond.

Ik zie zo vaak dat spelers zeggen "blob fights, die waren verschrikkelijk! Groot nadeel van EVE!"

Als ik dan vraag wat ze dan de hele tijd in EVE deden?

"blobfights"

Tsja, dan houdt het op.

Ook ik heb ontelbare blobfights gedaan, daarnaast heb ik (supercapital)builds gedaan, mining, wormholes, reactions, missions, Faction Warfare, etc etc etc.

En als ik geen zin heb in weer de zoveelste blob fight, logde ik gewoon een altje in en ging ik lekker solo. Zo wel 40k+ kills gemaakt.
Oa. samen met mijn goede maat Minas.

En nu ben ik lid geweest van BoB, PL, CA, Iron, Infod, PA, Ncdot. Nu zal ik mijn spy alts niet verklappen ;) , maar het is NOOIT een probleem geweest om andere dingen te doen ingame.

En als je niet van blobfights hield, wat deed je dan in een corporation+alliance die daar aan meedeed?
Je neemt abusievelijk aan dat ik (veel) heb meegedaan aan blobfights. Dat heb ik niet - ik was low sec en traditional 0.0 roamer, anti-pirate om specifiek te zijn. Ik hield van kleinschalige combat, en ben juist gestopt met eve omdat daar steeds minder sprake van was en alles grootschaliger en grootschaliger werd. Alles draaide om alliances ipv small scale local control - iets wat veel dynamischer en leuker was.
Bijna alles dat CCP recentelijk heeft gedaan is juist om small scale te promoten
Dan mogen ze hun PR department wel eens op straat knikkeren want de video die bij dit artikel geplaatst wordt wekt dus alles behalve die indruk.
Daar is recentelijk ook flinke ophef over geweest.

Het gevecht in SH1 2 weken geleden lag aan de grond van deze ophef.

Het gevecht opzich ging om.niets bijzonders een supercapital assembly array.

Maar het escaleerde in het grootste gevecht sinds B-R. Na afloop wilde CCP graag zoveel mogelijk screenshots hebben voor promotie.

Dat schot bij een hoop spelers in het verkeerde keelgat. Aangezien sinds 2014 er alles aan gedaan is om dit soort gevechten bijna onmogelijk te maken. Al helemaal zonder maanden voorbereiding en een beetje puur geluk.

En dat ze terwijl ze game play sturen naar kleine groepen, kleinere gevechten. Minder sov vast houden. Ze SH1 wilde gaan gebruiken voor marketing.
Dus ja dit is ze heel erg duidelijk gemaakt dat ze een keuze moeten gaan maken in of wel of niet zoiets promoten

Maar ik geef toe dat filmpje is een promotie filmpje voor de afgelopen expansion van eve. Waarin een keepstar citadel word aangevallen. Dat is waarschijnlijk over een paar maanden nog de enige reden om grote supercap heavy fleets uit te rollen

[Reactie gewijzigd door Roydd4 op 1 september 2016 17:59]

Nou, small scale kan nog steeds, en goed ook.
Als ik blobs beu was ging ik lekker op een altje roamen met vrienden.
ff naar een lowsec base gaan, 20-30 cruisers en frigs kopen en lekker knallen.
En als je dan 20x frigates verliest, als je maar fun hebt.

Zo heb ik ook meerdere malen de fun in EVE terug gekregen als ik dagelijkse blob fights beu was.
Ook kunnen zij maar een maximum van ongeveer vijf miljoen skillpoints behalen.

Betekend dat oudere accounts zoals die van mij die al 150+ mil skillpoints hier niet aan mee kunnen doen? Wat ik dan hierop uitmaak is dat ze de 21 dagen trial account vervangen voor een max 5 mil skillpoints account.
Voor de mensen die het willen proberen absoluut een aanrader. Het introductiesysteem is enorm verbeterd in de afgelopen jaren.
Alle niet betaalde accounts worden 'omgezet' naar een alpha kloon, wat inhoud dat alle niet alpha skills 'uit' staan. Je kan dus gewoon spelen, maar met alle beperkingen
Ik heb ooit de trial geprobeerd maar de twee weken waren bij lange na niet voldoende om er ook maar een klein beetje wegwijs in te worden. Simpel gezegd zou ik eigenlijk een betaald account moeten hebben om mezelf de beginselen aan te leren.

Komt er ook bij dat ik erg weinig affiniteit heb met mmogs en dergelijke, ik ben wel erg into SciFi thema's of het nou films zijn of games. Misschien dat het gewoonweg t veelomvattend is om in een paar weken of maanden een fatsoenlijk beeld te krijgen van de mogelijkheden.

Wel was ik erg verrukt over de game toen ik de trailers en filmpjes op Youtube had gezien van de gameplay, het jeukte zogezegd. Maar ik ben afgeknapt op n of andere manier, waarschijnlijk omdat ik de opzet van de game niet heb begrepen of doorkreeg in die twee weken probeertijd.
Gaaf, altijd al EvE willen proberen, lijkt me intimiderend maar zeer interessant
is er geen tweakers clan/guild?
in je eentje is het best pittig dacht ik maar kan het spel me nauwelijks nog voor de geest halen

ik ga hem zo ook nog eens proberen want de vibe/setting van het spel vind ik ook prachtig
er is wel een kanaal met Tweakers. Maar omdat de richtingen die je uit kunt zo divers zijn is het niet handig om met zo'n clubje bij elkaar te gaan zitten.
ah ja die chat kanalen, haha
nou begint het allemaal weer een beetje te dagen

"Your subscription expired on 05 April 2013"
een lange tijd voor een zeef als ik 8)7

maar inderdaad tweakers volk is erg gevarieerd :P

[Reactie gewijzigd door r.heijnen op 1 september 2016 15:09]

Het zou wel erg leuk zijn als we samen wat meer kunnen optrekken in de game.

ik zit zelf nu in een corp met zo'n 25 man (50+ alts) en we wonen in een Citadel in een C4 WH met een C3 en C4 static. Het begon een beetje meer PVE minded, maar er komen steeds meer PVP players bij. Op dit moment is zo'n 2/3de van de corp NL.

Huidig doel is om door te groeien naar minimaal 75 man waarvan er 's avonds en in het weekend zo'n 30 tegelijk online zijn. Nu zal dan niet iedereen hiervan meteen in zijn Proteus/Legion aan het rondvliegen zijn, maar met een goede combinatie van skills en schepen kan je echt leuke small-gang fleets opzetten.

Is er een keer wat minder PVP content, dan is het samen leegslurpen van de statics ook erg goed voor de ISK. Sigs scannen, alles mappen, scouts op de exits, ratten, salvage en na een uurtje de hole rollen voor een nieuwe. En komt iemand je dan lastig vallen, dan is het meteen weer een PVP feestje of heel hard wegrennen/verstoppen als het hardknocks ofzo is :p

Anyways, geen idee of het mag hier, maar voor wie interesse heeft om eens samen op te trekken, ik zou het wel leuk vinden om wat contact te leggen in game. Gooi anders hier als reactie even je naam neer.
kan ik ook mijn oude account gebruiken en weer eens rond kijken of zou die inmiddels weg zijn?
ja, dat is wel de bedoeling. Je zit dan in een 'alpha' kloon deze kan je tegen betaling (subscription/plex), als je weer verslaafd bent upgraden naar een 'omega' kloon
Gratis of niet, het blijft een bijzondere game. Heb zelfs m'n dochter Eve genoemd :+

En dankzij haar heb ik er weinig tijd meer voor om het te spelen. Dus misschien is de gratis optie het proberen waard.
Ik heb mijn dochter World of Warcraft genoemd.
dus iedereen zegt nu WOW! Tegen haar ;)? 8)7
i know offtopic.. minnen maar :(!
Let er wel op dat dit - op zijn vroegst - pas in november mogelijk gaat worden; afhankelijk van hoe fel de community hierop reageert en dan met name de op de lijst met mogelijke skills waaraan alpha clones gelimiteerd zijn.

Ze gaan juist proberen om het aantrekkelijk te maken voor nieuwe of terugkerende spelers en niet alleen maar voor bestaande die een handige - gratis - scout account willen hebben. Zo is het bijvoorbeeld niet mogelijk om covert-ops schepen te vliegen met cloaking-devices etc.

Hoe dan ook vind ik het een positieve ontwikkeling; je kan in contact blijven met Eve in periodes waarvan je weet dat je nauwelijks online kunt zijn en het wordt makkelijker om bekenden uit te nodigen voor een periode langer dan 14 dagen (trial account).
Hmmm... Misschien in november mijn oude account dan nog maar eens afstoffen.
Die account heeft normaal ook nog een PLEX onder zijn matras steken. Dan kan ik direct terug all in gaan als de huidige situatie me bevalt.
Gameplay is frustrerend traag kreeg ik al te horen van mijn oude corpies. Wat hier in het artikel ook niet bijstaat is dat de alle Commandships ook nog een overhaul krijgen, waardoor fleet fights nog enkel zijdiger worden dan ze nu al zijn.
Dit soort berichten kan ik me echt aan ergeren. Ooww je hoort dat ze command ships aanpassen dus word het eenzijdiger. Nee ze gaan offgrid boosts aanpakken. En vervangen door On grid boost. Dit brengt meer variatie met zich mee en geeft een tegenstandere een betere kans om boosters te pakken en een voordeel te creeeren.

Voor de niet insiders onder ons. Op het moment kun je stats van andere schepen verhogen door een schip met modules te hebben die daar voor bedoeld zijn. Helaas kun je deze schepen zeer moeilijk pakken want ze hoeven niet bij het echte gevecht in de buurt te zijn. Alleen maar in de solarsystem te zijn. En in sommige gevallen volledig veilig in en Player owner starbase achter een force field. Al ruim 3 tot 4 jaar praat ccp (de game designer) om dit te verwijderen en dat gaat zo doen door dit soort boost on grid te brengen met een bepaalde range dus deze schepen moeten nu bij de combat vloot zijn. Ook was dit al jaren een doorn in het oog van solo pvpers en spelers omdat sommige spelers zeer veel boosters klaar hadden staan omzichzelf een handje te helpen 1 v 1 solo pvp.

Verder brengen ze enkele nieuwe boost burst modules uit en zelf een nieuw boost schip. Dus om gelijk te beweren eenzijdiger. Lees eerst zelf eens een dev blog
Roydd, we worden het niet eens denk ik :) Het zal het bittervet syndroom zijn. Ik heb jarenlang met heel veel plezier tot diep in de nacht in 10% tidi gezeten zonder problemen. Maar de koek is op m.b.t. de goodwill naar EVE :(
Nou ik heb ook erg veel last van bittervet syndroom hoor. Maar ik zoek gewoon andere manieren om mezelf te vermaken.

Mijn huidige doel is nogal die verrekte titan bij elkaar sparen maar dat wil maar niet lukken. Dus als je een donatie wil doen graag ;) en voor daarna heb ik ook weer een plan klaar liggen

[Reactie gewijzigd door Roydd4 op 2 september 2016 12:41]

Gewoon doen er is zoveel veranderd de afgelopen 2 jaar. Is bijna een andere game
Ik denk dat dit niet ontoevallig samenvalt met het blunderen van No Man's Sky.
Het is een prachtige brug tussen de mensen die daar nu klaar waren voor space-gamen, nu ineens gratis een van de langstlopende spacegames kunnen gaan proberen.
Ik denk dat er velen een koude douche gaan krijgen als ze van NMS naar EVE komen.
Ik herinner me nog een influx van WoW spelers die de regels "don't fly what you can't afford" en "in EVE, you are NEVER 100% safe" niet kenden.
Die waren de arcade mode zonder risico in WoW nog gewend. ;)

Heb er zo velen afgeschoten.
Sure dat zal wel, maar iedere speler die wl blijft plakken is (dan wel een n00b maar) een nieuwe speler die zich er wellicht ook in gaat verliezen, dat ook weer met z'n omgeving deelt und so weiter! :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True