Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 41 reacties
Submitter: dunpealhunter

CCP Games heeft voor de ruimte-rpg EVE Online de uitbreiding Rubicon vrijgegeven. EVE Online: Rubicon, die net als vorige uitbreidingen gratis is binnen te halen, verandert onder andere de balans voor een aantal ship-classes. Verder zijn er nieuwe ruimteschepen en tactieken.

Rubicon is alweer de twintigste uitbreiding die de IJslandse ontwikkelaar CCP Games voor EVE Online heeft uitgebracht. Het spel speelt zich af in de zeer verre toekomst, waarin de mensheid alle natuurlijke bronnen op aarde heeft verbruikt en op zoek gaat naar andere planeten. Het in-game-universum bevat meer dan 6000 zonnestelsels.

De Rubicon-uitbreiding moet onder andere de balans tussen de diverse klassen voor ruimteschepen verbeteren. Ook zijn er net als in vorige expansion packs nieuwe ruimteschepen toegevoegd. Verder claimt CCP Games dat er nieuwe mogelijkheden zijn om te vechten, zoals guerilla-tactieken. Daarnaast zijn de identificatiemechanismes voor het herkennen van vijandelijke schepen verbeterd.

EVE Online bouwt met Rubicon voort op het continu aanbieden van nieuwe content aan zijn betalende gamers. Dit gebeurt meestal halfjaarlijks. CCP Games zegt meer dan een half miljoen abonnees te hebben voor zijn ruimte-rpg. Bovendien is de game al meer dan tien jaar oud.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (41)

Geweldig goed spel. Ik weet dat er mensen zijn die de learning curve veel te hoog vinden en liever voor iets "simpelers" kiezen zoals world of warcraft, of star wars the old republic, maar als een bijna 10 jaar oude speler van Eve Online moet ik zeggen dat er in mijn opzicht geen mmorpg is dat op welk punt dan ook Eve Online kan overtreffen.

Om je een voorbeeld te geven, een aantal maanden geleden was er een enorm gevecht in een solarsysteem genaamd 6VDT-H aan de gang. In totaal waren er op die dag 5,095 verschillende characters op een of andere manier betrokken bij het gevecht. Op het hoogtepunt van het gevecht waren zo'n 4,000 verschillende characters van verschillende corporaties, alliances en coalities tegen elkaar aan het vechten. Het geeft een totaal nieuwe betekenis aan de term player versus player :9 Een totale review over die battle kan je hier vinden: http://evenews24.com/2013...ends-the-war-in-fountain/

De Mobile Depot en de Mobile Siphon Unit zullen naar alle verwachtingen erg vaak gebruikt worden en dus ook erg vaak verkocht worden. Ook de Mobile Tractor Unit en de Mobile Cynosural Inhibitor zijn erg goed binnen de eve community beoordeeld van te voren.

Van wat ik tot nu toe heb begrepen van de Dev blogs is dat deze 4 mobile structures alleen maar het begin is. Ze willen het meer gaan uitbreiden in de komende patches en expansions naar andere mobile structures (mobile cloaking disrupter? Alsjeblieft, laat dat er ook in komen!).

De nieuwe toevoeging van Ghost Sites (is te zien in de trailer) is ook iets wat een behoorlijk grote impact blijkbaar gaat krijgen. http://www.vg247.com/2013...st-mystery-yet-interview/
Volgens dit interview worden er bepaalde materialen beschikbaar in de Ghost sites die het in latere expansions mogelijk gaat maken om een stargate te maken die naar nog onbekende en nog niet ondekte delen van de ruimte toe gaan.

Het is natuurlijk nog maar de vraag hoe deze uitbreiding op de langere termijn zal uitpakken, want uiteindelijk zijn het de spelers die er hun eigen draai aan geven en de features die de developers uitbrengen soms op totaal andere manieren gebruiken dan van te voren was verwacht, maar van wat ik zover heb gezien volgt CCP de lijn die sinds een paar jaar wordt aangehouden zoals te zien is in de laatste paar expansions die zijn uitgekomen: erg goed luisteren naar wat de Eve community wilt en zien wat er technisch gezien mogelijk is om dat te bereiken. En in plaats van alleen maar nieuwe features uit te brengen, ook oude systemen vervangen en te updaten met betere code die beter aanpast op wat de community wilt.

[Reactie gewijzigd door dunpealhunter op 19 november 2013 18:25]

Het spel op zich is inderdaad een behoorlijke prestatie, maar het is nog steeds echt bezopen ontoegankelijk voor (semi-)nieuwe spelers. En dan heb ik het niet over de leercurve; dat is voor een beetje 'echte gamer' goed te doen.

Het nadeel is dat je als nieuwkomer gewoon geen aansluiting meer kan krijgen bij de rest. Het wantrouwen is zo idioot hoog (terecht ook, gezien de game-mechanics) dat je eigenlijk nooit ergens lekker 'mee' kan doen/komen. Mijn account is bijna 9 jaar oud, heb ~1.5jaar aan gametime er op zitten en heb het spel diverse keren een nieuwe kans gegeven, maar hoewel de uitbreidingen goed zijn en de omvang inmiddels niks minder dan indrukwekkend, is de toegankelijkheid en daarmee het spelplezier eigenlijk alleen maar minder geworden.

Je hebt zeker 1 of 2 jaar nodig voordat je 's kan gaan doen waar je zin in hebt (als dat iets anders is dan minen in tutorialspace...). EVE is meer 'werk' dan een 'ontspanning' in mijn ervaring... zonde. M'n account loopt nog maar behoefte om het weer 's op te starten is er (wederom) niet meer.

/edit:
Kleine aanvulling: het kan natuurlijk zo zijn dat ik keer op keer gewoon pech heb gehad met de spelers waar ik mee te maken had. Maar zoals ik al zei, na anderhalf jaar proberen wordt het toch vervelend.

Overigens weet ik toch zeker dat ik over een tijdje wel weer 's ga kijken. Het blijft gewoon een erg mooi concept. Als je al 2,5 jaar niet hebt gekeken dan zou ik dat zeker weer 's doen. Er is weer een hoop mooi spul bijgekomen. :)

[Reactie gewijzigd door BramT op 19 november 2013 23:06]

De 'leercurve' is in de latere jaren echt behoorlijk afgezwakt, wat ik absoluut jammer vond en naast de enorme 'timesink' (die ging irriteren) de reden is geweest dat ik voor langere tijd afscheid heb genomen van EVE (2.5 jaar geleden).

Ik weet niet hoe het er uitziet in de afgelopen 2.5 jaar, maar 'vertrouwen' was er echt nog genoeg en het wantrouwen was absoluut niet alleen richting 'newbie' characters, maar zeker ook naar oude characters want je kon gewoon characters van elkaar over kopen (voor isk) waardoor een infiltrator prima een heel oud character kon hebben. Mijn ervaring is buitengewoon goed met de medespelers, maar ik heb dan ook de insteek dat de mogelijkheid voor elkaar zwaar backstabben EVE tot een zeer unieke MMO maakt (ook al backstab ik zelf niet).

Een groot probleem van bv. pvp combat was dat het 7 uur wachten was voor een half uurtje actie. Markt pvp betekend dat je of constant bovenop je orders moet zitten of je heel veel geld in het laadje heb. EVE draaid simpel weg om tijd, skillen, geld verdienen, etc. kost allemaal tijd. Voorheen was hoe slimmer strategischer sluwer je was, hoe meer je binnen haalde. Dat is allang niet meer zo, alles is te makkelijk geworden en heeft het inderdaad vaak wat weg van lopendebandwerk. Ik kan dat gevoel van 'werk' me nog wel herinneren, de reden waarom ik ben gestopt "Ik moet genoeg isk verhandelen om m'n 6-14 accounts draaiende te houden als industrialist.".

Maar af en toe begint het toch weer te jeuken, ik vermoed dat ik eerdaags wel weer eens of een test accountje aanmaak of m'n main weer eens opwek...
Dat gevoel van 'werk' veroorzaak je toch echt zelf, daar heeft het spel niets mee te maken. Je kiest er zelf voor om 14 8)7 accounts te hebben en je kiest er zelf voor om die alle 14 met PLEX te willen betalen. Ja dan kost dat tijd, dat is nogal logisch.

Ik speel EVE al sinds 2006 met hooguit 2 accounts, maar het merendeel met maar 1. Beide gewoon betaald met time codes en ik kan gewoon doen wat ik leuk vind in EVE zonder me druk te hoeven maken over mijn account. Ik snap sowieso niet waarom je na een dag hard werken thuis wil komen en dan nog eens hard wil gaan werken om een game account te bekostigen :')
Uit mijn eigen ervaring kan ik je zeggen dat meeste nieuwe spelers vaak met verkeerde spelers in contact kommen waardoor je niet meer wil gaan spelen.

Voor alle gedesinteresseerde in eve die willen gaan proberen zou ik aanraden om 1-2 week aan de tutorial missies en gwn missies even tijd te besteden en dan EVEUNI aliance te joinen. Het is een groep van oudere spelers die nieuwe spelers leert hoe het spel werkt en hoe je kan overleven. Ze kunnen je leren van pvp tot hoe je kan ISK (in game geld) verdienen met traden.
(Ik ben zelf geen deel van EVEUNI maar van alle mensen die ik hun kan op heb gestuurd heb niks anders dan goeie verhalen gehoord)
De truc is vooral om een corporation te joinen die ervaring heeft met het begeleiden van nieuwe mensen. Mijn corp heeft een dedicated 'feeder corp' waar we iedereen aannemen die engels spreekt, geen klootzak is en graag wil PvPen, of je nu net een paar tutorials hebt gedaan of al jaren in high-sec hebt lopen minen. Vervolgens geven we die mensen een skill plan wat ze kunnen volgen en ondertussen gaan we ze leren hoe ze met die minimale skills al effectief mee kunnen draaien in PvP fleets. Na een periode van ik geloof 40 dagen ofzo kunnen ze doorstromen naar onze echte corporation, waar we zeer actief zijn in de PvP in nullsec. In onze corporation hebben we een heleboel mensen die met plezier alles uitleggen wat nieuwe mensen moet weten en hier en daar een zetje in de rug geven, zodat iemand relatief zelfstandig kan gaan functioneren in nullsec.

De enige PvP die in EVE echt skillpoints vereist is solo PvP, de fleet compositions van tegenwoordig zijn zo divers dat je met weinig skillpoints al kan bijdragen aan het succes van je bondgenoten. Grote corporations en alliances moeten het juist hebben van de newbies dus die hebben allerlei infrastructuur om ze te helpen, van gratis schepen en skillbooks tot mentoren en dergelijke.
Kwa pvp is het best een leuk spel maar daarbuiten is het maar magertjes, de pve content is gewoonweg bedroevend.
Toch ben ik met het "learning curve" gedeelte niet helemaal eens, het komt altijd zo elitair over als mensen die eve spelen daar over beginnen.

Eve is best een (leuk doch) simpel spel. Je kan gewoon direct beginnen (lees; kijken naar een laser die richting een rotjes schiet aka minen) met spelen niks aan de hand.. je wacht tot je een ons weegt (jaartje..) en als iemand zo vriendelijk was je te vertellen (of een corp zo vriendelijk was je te 'dwingen') welke skills te nemen ben je klaar voor het 'echte werk' dat dus neer komt op veel afk kijken naar ruimte reisjes en een nummertje zijn in een gevecht van 1000 vliegtuigjes.
En waar de 'learning curve' zit is dat er gewoon geen doel is. Het is een sandbox alla minecraft. Bij minecraft 'begin' je ook en is er eigenlijk niks te doen tenzij je zelf wat bedenkt.

Persoonlijk ben ik dol op sandbox games, speel met liefde dwarffortress en minecraft, maar eve vind ik niks terwijl ik normaal erg van het genre houdt. Het is meer een grote community chatbox met wat space-opties, beetje zoals de oude mud's dus het is zeker een leuke niche die ccp goed support.
Die learning curve valt uiteindelijk best wel mee. Wel is het spel totaal niet geschikt voor casual gaming (als je ook nog wat interessants wilt doen in die tijd) en zelfs voor hardcore gamers kan het zo zijn dat je dagen niks echt boeiends doet. Combat betekent dan wel echt iets maar dat betekent ook meteen vaak dat mensen erg risk-averse zijn.

Ik heb mijn titan pilot een jaar geleden aan de wilgen gehangen. Het kriebelt nog wel eens maar ik weet ook dat ik al 2 jaar daarvoor eigenlijk verveelt was.
Ik weet niet of het de leercurve is; persoonlijk vond de GUI waar je in terecht komt als je net nieuw bent juist een ramp. Heb het wel eens geprobeerd, maar als je dan meteen een scherm met allerlei kleine vensters voor je neus krijgt... tjah dan is de lol er snel af. Een leercurve is geen probleem, echter moet hij er wel zijn...
Daarnaast zijn de identificatiemechanismes voor het herkennen van vijandelijke schepen verbeterd.
is niet correct; het gaat om een "identificatiemechanisme" als in een grafische omgeving die alle schepen in het spel toont, en je persoonlijke progressie daarnaartoe: link. Dat moet het vooral voor nieuwere spelers duidelijker maken waar ze staan en waar ze naar toe kunnen.

Daarbij hoort een vervanging of aanvulling voor het 'certificates' systeem, dat eerder aan zou moeten geven waar je staat en waar je nog naar heen zou kunnen qua je skills; ipv een lijstje ergens, krijg je nu bij elk schip een 'mastery level', afhankelijk van de skills die je getrained hebt; als je hem net kunt vliegen heb je mastery level 1, als je alle skills in het lijstje tot het maximale level (5) getrained hebt, dan kun je dat schip "optimaal" vliegen.
Ik sta er vooral van te kijken dat ze maar 1,5 uur downtime hebben gehad. Kan me herinneren dat een paar jaar geleden toen ik nog speelde dit meer in de orde van 24 uur of zelfs 1,5 dag lag! Die mensen bij CCP blijven steeds hun bestaande processen en features verbeteren, om nog maar te zwijgen over de nieuwe content elk half jaar. Blijft een geweldig bedrijf.
CCP is ook wel berucht om het introduceren van 2 nieuwe bugs voor elke bug die 'opgelost' is, al is dat wel verminderd sinds de UI-overhaul etc.
Oh ja, zeker, ik zou ook deze patchdag niet eens undocken :P Maargoed, dat soort dingen hou je altijd wel. En gelukkig is dat dan ook binnen een dag vaak wel opgelost als het echt dringend is.
Zelden een cgi filmpje gezien wat z afwijkt van wat je ingame ziet. De combat lijkt *totaal* niet op ingame combat. Als het ook maar half zo snel en dynamisch was, had ik gelijk mijn account geactiveerd. Maar in het echte spel is helaas de combat zr traag en oersaai. Tenminste, dat is mijn mening.

Vind het ook nogal storend dat dit spel schijnbaar dagelijks maintenance nodig heeft.
Het moge duidelijk zijn dat het geen gamplay filmpje is, maar een introductie/background filmpje. Als ik een zelfde filmpje van bv. WoW, LoL of C&C bekijk lijkt het filmpje absoluut ook niet op het spel.

EVE kan inderdaad heel saai zijn, maar sommige zaken bepaalde mensen als saai beschouwen zijn eigenlijk niet saai, maar wordt niet leuk gevonden door die mensen en als saai bestempeld. EVE heeft heel veel gameplay aspecten, het voordeel van een goede sandbox, maar als die aspecten je niet liggen dan is er inderdaad niets aan voor jou.

Ik ben zelf in 2005 na nog geen maand WoW spelen overgestapt naar EVE Online en sinds dien niet teruggekeken en ongeveer 2.5 jaar geleden gestopt (die periode natuurlijk niet continue gespeeld). Afgelopen weekend een avondje WOW geprobeerd (nu ~ lvl 15 Worg/Hunter), ik kan het nu niet bepaald interessant noemen, in veel gevallen zelfs saai, maar dat is mijn mening er waren 11+ miljoen mensen die daar anders over dachten. Zelfde geld voor EVE...

De reden dat het spel dagelijks maintenance nodig heeft komt omdat het een enorme computer cluster is die een 10 jaar oud software pakket draait waaraan veel te veel gepatched is en wordt misbruikt door door 500.000+ accounts. Komt ook nog eens bij dat het een sandbox game is die heel veel tweaks nodig heeft in verhouding met statische MMO's...
teruggekeken en ongeveer 2.5 jaar geleden gestopt (die periode natuurlijk niet continue gespeeld). Afgelopen weekend een avondje WOW geprobeerd (nu ~ lvl 15 Worg/Hunter), ik kan het nu niet bepaald interessant noemen
Dit kan ik zeker begrijpen als je na 8 jaar weer begonnen bent met wow, wow iis gewoon 10-15% levelen qua gameplay en bijna al het leuke zit op max level op dit moment, inn 2005 was dat nog niet zo. Het geluk hiervan is dat je nog maar een dag of 2 nodig hebt om max level te worden (/played).
Ok, ten eerste, als je iets niet leuk vind dan is het saai. Anders had je het wel leuk gevonden.

Ik ben wel degelijk een voorstander van een sandbox game, maar EVE is daar echt niet de enige in. De uitwerking vind ik minder geslaagd - het idee van een sandbox niet.

Je kunt moeilijk een fantasy MMO gaan vergelijken met een spacegame, maar vooruit. Het zal olie op het vuur zijn, maar ik denk dat als EVE wat beter ontwikkeld was geweest en meer rekening had gehouden met nieuwkomers, en wellicht aan de oppervlakte wat laagdrempeliger geweest zou zijn (en dezelfde diepgang behouden, kan zeker), het spel vele malen succesvoller zou zijn geweest dan het nu is.

EVE is voor zover ik weet het enige spel (sandbox of niet, is niet relevant) wat elke dag een uur plat gaat, en in Europa zelfs midden op de dag. Dit is voor mij (en veel anderen , me dunkt) compleet onacceptabel. CCP spreekt jou trouwens tegen, CCP heeft gezegd te beschikken over een state-of-the art server park. Dagelijkse maintenance is niet state of the art voor mij.

Ik zeg al, er zullen vast mensen anders over denken, en in zijn soort zal EVE een prima game zijn, maar er zitten ook veel haken en ogen aan. Als Chris Roberts met zijn Star Citizen de beloftes waar kan maken , denk ik dat EVE wel kan opdoeken.

En laten we niet vergeten dat er al ruime tijd geruchten de rondte gaan dat CCP zich actief bemoeit met het natuurlijke verloop van het spel , dmv het manipuleren van grote fleet battles. Sommige "server storingen" zijn wel hl erg toevallig gebeurd de laatste tijd.

Laten we wel onthouden dat ik iedereen zijn spel gun, en blij ben voor de spelers dat er weer een grote update is, dat houdt je lekker bezig, zeker. Maar het is niet altijd de rozengeur en maneschijn die men doet voorkomen.

[Reactie gewijzigd door Visgek82 op 20 november 2013 00:37]

iets dat niet leuk is != saai, er kan prima iets niet leuk zijn zonder saai te wezen.

Het serverpark (hardware) van EVE is altijd super modern geweest, maar dat is nooit het issue, het is 99% van de tijd de software die op die moderne hardware draait. De databases zijn al een nachtmerrie, een van de voornaamste redenen van de downtime.

Dat we downtime hebben op het midden van de dag heeft te maken met doelgroep en een enkele universe cluster. 12:00 in de middag is 4:00-7:00 in de ochtend voor de US. In het weekend heeft de EU een beetje pech, maar door de week zitten de meeste mensen op het werk/school en is de bevolking niet al te hoog.

EVE is eerder dieselgeur en felle koplampen dan rozengeur en maneschijn ;-)
Jouw mening, maar vooral jouw ervaring. Ga eens een aanvaring aan in kleinere schepen, dan gaat je hart wel kloppen.

http://www.youtube.com/watch?v=XHzQ7yVrGgI
tijd om m'n abaddon af te stoffen :)
tijdje geleden heb ik deze game voor de 2e x geprobeerd (met wat hulp van behoorlijk ervaren spelers / psychopaten)

het idee is allemaal goed maar ik mis teveel om echt het idee te krijgen van ik ben leuk bezig en heb het naar mijn zin..

het eindeloze minen en dingen binnen halen begon mij te vervelen (ik weet dat er meerdere opties zijn)
er gaat veel tijd in zitten om iets op te bouwen en leuk bezig te zijn.

verder juich ik dit alleen maar toe omdat ik zeker weet dat deze spelers hier toch weer een behoorlijke portie plezier en lol aan beleven :)
Ik heb eve gespeeld sinds 2004 en ben recentelijk gestopt door de beperkte tijd die ik heb om het te kunnen spelen.

Eve is een geweldige ervaring, met n hele groot MAAR. Het spel kost ontiegelijk veel tijd om te spelen. Je kan niet even een half uurtje spelen, je bent afhankelijk van andere spelers, logistics en een beetje geluk.

Ik heb geweldige gevechten gehad in B.O.B (vooral vroeger dus), maar sinds de komst van titans en motherships heb ik veel spelers zien vertrekken. De POS wars waren het diepte punt van Eve-online, waar oorlog voeren meer een kwestie was wie de beste logistics had en wie de meeste POS'es kon onderhouden.

Langzaam maar zeker was eve-online veel minder van de pvp en veel meer van het farmen geworden. De hyperinflatie op bijvoorbeeld PLEX is hier een mooi voorbeeld van.

Ik hoop dat ze met de uitbreidingen langzaam maar zeker het tij kunnen keren en er weer mooi spel van kunnen maken, zonder fleet fights waar je 3 uur op moet wachten voordat er iets gebeurd ;)
Het is simpelweg een 10 jaar oud spel wat steeds weer opgelapt is om nog een paar jaar langer mee te gaan. Het aantal mensen fluctueert nu wat omhoog en omlaag en verder veranderd er weinig want het gros van de spelers heeft daar moeite mee.
Vandaar dat ze nu met gerenderde filmpjes komen zodat het spel veel mooier lijkt dan je als speler voor je neus ziet. Veel beloftes van de makers (CCP) blijken vaak of mooi om waar te zijn of worden simpelweg niet nagekomen. Neemt niet weg dat als je er genoegen mee neemt je een leuk spel kan spelen, maar de meeste mensen spelen een paar jaar fanatiek en hebben het dan wel gezien omdat je of heel veel tijd erin moet steken om verder te komen of er er als 2e rangs speler bijhangt als casual speler en balans tussen deze twee uitersten is erg moeilijk op een of andere manier.
En op de lange termijn kunnen ze het wel eens moeilijk krijgen tegen de opkomende concurrerende spellen die recent zijn uitgebracht of op stapel staan.
Mwaaa, hier ben ik het toch niet mee eens. Het CGI filmpje ziet er inderdaad anders uit dan ingame beelden, maar wil toch wel even zeggen dat EVE over de jaren meerdere graphic-overhauls heeft gehad en het spel er uitstekend uit ziet. Het is geen star citizen, maar grafisch is het prima voor elkaar.
Die presentatie komt bij mij nogal kinderachtig over en is anders dan de vorige presentaties. Ik vraag me af waarom CCP dit doet. Willen ze een breder publiek bereiken, gewoon iets anders doen of denken ze dat ze alleen zo tegenwoordig aandacht kunnen trekken? Op mijn 14e had ik het filmpje erg cool gevonden.
Als iemand van 37 vind ik dit filmpje helemaal niet kinderachtig, maar ze hebben zeker betere filmpjes gehad, zoals bv. 'Butterflueffect'. Het gebruik van het woord 'kinderachtig' doet me eerder denken aan iemand die zich niet sterk voelt in zijn 'volwassenheid' dan aan de omschrijving van een filmpje...
Toch maf, dat ze zulke patches nog steeds niet foutloos kunnen uitbrengen......
Moest alweer handmatig launcher update downloaden, want eerst launcher kapotgemaakt door patch, daarna knalde de repair functie eruit etc.
"EVE Online" ken ik niet.
Maar Rubicon ken ik meer van "Great little war game". Geweldige game _/-\o_
Even kijken of Eve online net zo goed is.

[Reactie gewijzigd door GoT op 19 november 2013 18:00]

Ehm, dat heeft echt niets maar dan ook niets met dit te maken ;)
Rubicon is hier de naam van het uitbreidingspakket voor het spel EVE Online. Het bedrijf er achter is CCP.
Haha lol, te snel gelezen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True