Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Into the Abyss-uitbreiding voor EVE Online komt uit op 29 mei

CCP Games heeft Into the Abyss aangekondigd, een uitbreiding voor mmorpg EVE Online. De gratis uitbreiding komt eind mei beschikbaar en bevat een player versus enemy-omgeving genaamd Abyssal Deadspace.

Volgens CCP Games voegt de komende uitbreiding gameplay toe, die ook voor veteranen van het spel geheel nieuw is. De Abyssal Deadspace is een omgeving waarin spelers het zelfstandig op kunnen nemen tegen computergestuurde vijanden. Het gebied is volgens de ontwikkelaar vanuit vrijwel iedere plek in New Eden te betreden.

In de Abyssal Deadspace zullen spelers 'onvoorspelbare ontmoetingen' ervaren en moeten ze in leven zien te blijven door vijanden af te slaan. Het gebied huisvest een nieuwe vijand: de Triglavian Collective.

Het doorlopen van de dungeons kan waardevolle loot opleveren. Spelers kunnen in het gebied zogenaamde mutaplasmids bemachtigen. Door die te combineren met bestaande modules worden het veel sterkere Abyssal-modules. Er bestaat ook een kans dat door het combineren de module juist kapotgaat.

Op 6 mei bestaat mmorpg EVE Online vijftien jaar. Ter ere van die verjaardag heeft de ontwikkelaar een video gemaakt met daarin hoogtepunten uit de afgelopen jaren.

Door

Nieuwsredacteur

41 Linkedin Google+

Submitter: JapyDooge

Reacties (41)

Wijzig sortering
Bedankt voor het posten van mijn submit Tweakers!

Screenrant heeft een behoorlijk uitgebreid artikel met screenshots uit de trailers over de nieuwe uitbreiding.

Als je de keynote zelf wilt kijken, check 'm even in de Twitch.tv opname van gisteren - hij start op 5:23:45.

In ander nieuws - er zit weer een nieuwe first-person shooter in het EVE universum aan te komen, met de codenaam Project Nova. Meer daarover vind je hier: https://screenrant.com/project-nova-updates/
Over Project Nova: Hilmar heeft ook in de openingsceremonie van FanFest aangegeven (Youtube) dat men zich kunnen aanmelden voor de nieuwsbrief van Nova: https://www.ccpgames.com/projectnova.
Volledige stukje over Nova

Op deze manier kunnen zij ook een idee krijgen over het animo natuurlijk.
Ik ben in ieder geval benieuwd!

Edit: Youtube linkjes toegevoegd

[Reactie gewijzigd door D0phoofd op 13 april 2018 13:49]

Oh thanks! Die had ik gemist!
Heb de exacte timestamps van Youtube toegevoegd ;)
Kreeg laatst al een enquête opgestuurd over nova (voormalig Legion?) Ook al ben op extended leave van EvE toch maar even ingevuld O-)
Het blijft een gave game, maar ik ga er niet meer naar terug.

Inmiddels 4 jaar gestopt, zat rond de 160M SP... maar wat je ook gaat doen in EVE, het kost bakken met tijd. In het begin kun je alles alleen af, lekker je ding doen. Op een zeker moment wil je meer en ga je toch bezig met corps en alliances, waarbij alles echt een onderneming wordt. Je moet zo 4 uur reserveren om iedereen bij elkaar te krijgen, voorbereiden, actie uitvoeren en iedereen weer veilig terug.

Als je die tijd vrij kunt en wilt maken kan het echt geweldig zijn :)
Dat probleem heeft elk mmo.
Exact de reden dat ik en gestopt ben met eve en mmo in het algemeen.

Als alternatief slinger ik x3:tc nog wel eens aan...stuk minder tijd rovend en lekker in je 1tje :P
Heb het een paar keer gespeeld maar na een paar weken moet je inderdaad flink tijd gaan investeren.

Zou wel handig zijn als je gewoon de automatische piloot via een telefoon app bepaalde dingen kon laten doen.
Can i have your stuff? :o :+
Het blijft een gave game, maar ik ga er niet meer naar terug.

Inmiddels 4 jaar gestopt, zat rond de 160M SP... maar wat je ook gaat doen in EVE, het kost bakken met tijd. In het begin kun je alles alleen af, lekker je ding doen. Op een zeker moment wil je meer en ga je toch bezig met corps en alliances, waarbij alles echt een onderneming wordt. Je moet zo 4 uur reserveren om iedereen bij elkaar te krijgen, voorbereiden, actie uitvoeren en iedereen weer veilig terug.

Als je die tijd vrij kunt en wilt maken kan het echt geweldig zijn :)
Herkenbaar verhaal. Het begint klein, en op een gegeven moment ben je uren bezig met haulen van minerals voor de productie van dingen voor je corporation, of wachten bij een gate of starbase tot iedereen in positie is, etc. Op een gegeven moment keek ik niet meer uit naar weer zo'n avond. De leukste momenten had ik juist toen we als corporation niet vast zaten aan allerlei alliance politics en we vooral korte roams deden of gezamelijk PvE gingen doen in deadspace complexes of wormhole space. Dat hele grootschalige voelde teveel aan als werk en niet als ontspanning.

Toen ik moest gaan afstuderen ben ik er maar mee gestopt ;)
EVE een aantal jaren gespeeld en elke keer als ik er iets van lees/zie begint het weer te kriebelen! Enorm veel plezier beleefd aan meerdere aspecten van het spel (mining, trading, mission, ratting, small gang roams)

Misschien dan tóch maar weer eens oppakken ;)
EVE is echt de Hotel California van games. You can never leave :P

Ik speel sinds 2005/2006 en zelfs als ik een pauze neem blijf ik keer op keer terug komen.

Dus ehh, welkom terug :D En als je niet weet wat te doen.. Check de career chart - alhoewel die binnenkort geupdate mag worden weer :D
Het leuke is, bij EVE mag je pauzes nemen.

Je blijft je gewoon doorontwikkelen in het spel.
Als je gesubbed blijft. Ghost training is er jaren geleden al uit gehaald (lange skills door trainen terwijl je sub is beëindigd).

[Reactie gewijzigd door ScytheNL op 13 april 2018 15:42]

De 'f2p' skills zouden wel gewoon door moeten gaan, maar daar ben je volgens mij redelijk snel doorheen. Relatief natuurlijk.
Ahh, de nieuwe ruimere Alpha skills was ik natuurlijk even vergeten. Die zouden idd wel gewoon door moeten kunnen, en daar ben je idd ook wel even zoet mee.
Tot een limiet van 500.000sp.

Daarna kun je nog wel verder skillen met Daily Alpha Injectors, die geven per stuk 50.000SP en mag je eens per dag gebruiken, maar kosten op dit moment ~60m ISK per stuk.

Je account PLEXen (500 PLEX van ~3m per stuk) is dus flink (~40%) goedkoper, mits je de PLEX hebt natuurlijk 😋
Die career chart is erg cool, maar ook wat pijnlijk voor mij, aangezien ik strandde bij PVP -> Solo -> "Auto quit mode" :/
Join ingame eens het 'Spectre Fleet' channel, daar kun je veel van leren.

Zij organiseren publieke roams waar iedereen dus mee mee kan.
Iedere keer als ik iets over deze game hoor en me er wat in verdiep, dan heb ik al snel het gevoel dat dit bijna een tweede baan kan worden qua hoeveelheid spreadsheets die je moet bijhouden.

De game zal zeker veel flexibiliteit bieden, maar jeetje, wat een enorme tijdsinvestering moet je daarvoor over hebben.
Dat valt reuzemee hoor, enkel bij industry is dat van toepassing. En ook al veel minder dan vroeger :P
Ik heb een tijdje de free version gespeeld, maar ik begreep er niet veel van en irriteerde me aan hoeveel dingen geblokkeerd waren totdat ik een subscription had.

Misschien toch maar eens........
Daar is wel iets flink veranderd!

Check even dit artikel om up to date te zijn.
Oh vet, yep, ga binnenkort weer installeren en proberen te begrijpen wat er allemaal gebeurt :P

Thanks voor de link!
Succes! Je kan mij altijd even poken en/of ingame chat channel 'Gruntist' joinen voor vragen ^^
Het is en blijft een schitterend spel.

Ik kon mezelf er echter niet toe bewegen om de learning curve weer te doorlopen ; toch best wel een hoop vergeten!
De nieuwe tutorials zijn wel echt heel veel beter, maar toch enkel de basics he ;)
Ik ken dat gevoel..
af en toe log ik nog in en ondanks dat er een hoop veranderd is in mijn coorporatie zijn er altijd nog wel mensen met wie ik in de beta periode nog samen heb gespeeld.
En soms is het wel lollig om te zien dat mijn spacestations nog steeds in de lucht zijn :)

heb nu alleen geen pc meer om op te spelen. Als ze ooit de client zo weten te maken dat het gaat werken op de xbox, ben ik in no-time terug :)
Zelf na bijna 10 jaar weggeweest recentelijk weer erin gestapt en tja meteen vast :) Leuke org met frig roams gevonden en verder gewoon lekker een beetje exploreren.
speel al een tijdje niet meer maar volg het nog wel, ik hoop dat als ze er een panel over hebben vandaag of morgen dat ze het ook over de PVP kanten hiervan hebben.

als dit inderdaad instanced PVE is is dat een hele grote afwijking van hoe PVE zou moeten werken, veel te weinig risico.
Hier kun je de Fanfest agenda vinden: https://evefanfest2018.sched.com/ ik denk dat die straks gaat beginnen :)

Hier is de livestream: https://www.twitch.tv/ccp

Overigens is het niet instanced - je bent te volgen, je laat een signaal achter wat anderen kunnen vinden :)

[Reactie gewijzigd door JapyDooge op 13 april 2018 13:33]

wat ik ervan begreep op reddit is het 1 in en uitgang waar het niet duidelijk is of je er ook bij kan komen als jagende partij.

als het inderdaad gewoon te scannen is dan snap ik niet waarom het in een instance moet, wat is er mis met deadspace?

panel begint om 14u, zat er al op te wachten :P

[Reactie gewijzigd door lethalnl op 13 april 2018 13:46]

Het idee is dat het een soort micro-wormhole systems zijn, met unieke graphics en omgevings effecten. Je bent zelf niet direct te scannen maar je laat een signature achter die anderen kunnen vinden, en de portal die je gebruikte kunnen heropenen. Deze portals zijn gewoon in deadspace, de systems zelf zijn een soort instance vergelijkbaar met wormhole systems dus, maar anderen kunnen je dus wel volgen.

Als je de keynote bekijkt die ik ergens hierboven linkte, dan krijg je daar ook al wat uitleg over. :)
als wat net werd uitgelegd correct is is het zelfs een hele dikke buff voor jagers.

je kan niet warpen binnen die pockets, geen local etc.


maar dan wel de kanttekening dat NOG niemand je kan volgen, dus daar komt nog iets voor ofzo?
beetje vaag erover.

maar je weet aan de buitenkant dus ook niet of er wel iemand in zit of in wat voorn schip.
maar zij kunnen wel de buitenkant scouten met een alt.....tenzei er dus een manier is om te volgen.

met 15 minuten per site vind ik dat jagers ook wel naar binnen moeten kunnen, de kans om zo'n site te vinden binnen 15 minuten is al klein. laat staan wat er gebeurd als je gaat campen :/

[Reactie gewijzigd door lethalnl op 13 april 2018 14:36]

Recentelijk gestopt met gewonnen in EvE online, en dit is de eerste keer dat dit soort berichtgeving me ook niet echt meer terug wil laten keren. Ik hoop natuurlijk wel dat het iets moois gaat worden voor de spelers, maar ik heb iets te veel teleurstelling gehad in één van mijn laatste gevechten (Node kon het niet aan, timer bleef lopen, gevecht voor niks dus). Niet dat dit de enige reden is geweest om te stoppen hoor, maar het is misschien net de druppel geweest die ik nodig had om mijn verslaving te boven te komen :+

Uiteindelijk is het een prachtige RPG met genoeg verschillende elementen om je jaren bezig te houden en ik kijk ook met veel plezier terug. o7

[Reactie gewijzigd door Kaasdipje op 13 april 2018 13:45]

dit is ook waar ik tegenaan liep, er zit onderin en in het midden van de 'progressie' een hele hoop content, maar op een gegeven moment ben je of elke dag dezelfde roam aan het doen met als zeldzaamheid een goed gevecht (eens in de maand ofzo) of je komt in alliances terecht met af en toe van die TIDI kutzooi, ik heb alle hoeken van eve gedaan maar het gevoel van de eerste jaren van wormholes komen nergens terug.

lowsec was even leuk, sov space vond ik niet zo veel aan, met PL m'n super gebruiken was even leuk en toen had ik het wel gezien.

heb nog niet echt een reden gezien om terug te komen, citadels en TIDI zijn nog steeds kut.

[Reactie gewijzigd door lethalnl op 13 april 2018 13:50]

Hier hetzelfde. Vanaf 2004 actief gespeeld, in 2009, 5 accounts met 120m+ sp. Een titan, meerdere supercaps en genoeg ISK om nog 5 jaar Plex te kopen. Grootste afknappers voor mij waren de introductie van Jump Cooldown en Jump Fatique. Nooit aan kunnen wennen en ik ken ook eigenlijk helemaal niemand die daar wel over te spreken was. Voor Hi- en lowsec geen probleem, maar als diehard 0.0-er met voornamelijk caps en supercaps een regelrechte ramp. Log af en toe nog eens in om wat te piraten in/nabij Otou.
Jump fatigue is recent aangepast om het een stuk speelbaarder te maken
Klopt. Ook écht een verbetering???
Ik dacht even dat het een nieuw album van Immortal was :P


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*