×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

EVE: Valkyrie wordt met gratis uitbreiding speelbaar zonder vr-headset

Door , 38 reacties

Ontwikkelaar CCP Games kondigt een uitbreiding voor EVE: Valkyrie aan die de game speelbaar maakt zonder vr-headset. De Warzone-uitbreiding komt op 26 september gratis beschikbaar voor bezitters van de game op de pc en de PlayStation 4.

Na de update kan iedereen het spel samen spelen, cross-platform, met of zonder vr-headset. De Warzone-uitbreiding voegt ook tal van vernieuwingen toe, waaronder een nieuwe generatie van ruimteschepen en een modulair progressiesysteem dat spelers meer controle moet geven over hoe hun ruimteschepen evolueren.

Ook voegt de uitbreiding twee nieuwe maps toe, getiteld Fleet en Outpost en een nieuwe Extraction-modus. Daarnaast komt er een vernieuwd beloningssysteem; met Gold Reward Capsules kunnen spelers personalisatie-opties ontgrendelen. De capsules nemen de plaats in van het huidige goud. Al het goud dat spelers nu hebben, wordt omgezet naar capsules.

EVE: Valkyrie kwam in maart vorig jaar uit voor de Oculus Rift en verscheen daarna ook voor de PlayStation VR en HTC Vive. Op dit moment kan de game niet zonder vr-headset gespeeld worden. Vanuit gebruikers was er al langer vraag naar een versie die zonder headset gespeeld kan worden. Met de Warzone-uitbreiding komt CCP Games tegemoet aan die wens.

De game zal na het verschijnen van de gratis uitbreiding 30 euro kosten voor nieuwe spelers. Momenteel staat het spel op Steam en in de gamewinkels van Oculus en PlayStation voor 40 euro.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

15-08-2017 • 18:23

38 Linkedin Google+

Reacties (38)

Wijzig sortering
Echte Virtual Reality (en niet die strontgoedkope speelgoed shit waar je je smartphone inpropt) zoals Rift en de Vive zijn simpelweg nog veel te duur voor de gemiddelde consument die zo'n 100-400 euro per jaar te besteden heeft aan z'n PC.

Laat ze die prijzen nou maar eens zakken en een Rift of Vive _ECHT_ voor een kleine 300 dollar verkopen... ik denk dat VR dan pas echt een goede doorstart zal maken, maar ze moeten wel opschieten voordat iedereen VR alweer zat is en de hype-factor helemaal op 0 terecht komt, want dan kunnen ze wel fluiten naar hun 'return on investment'.

EVE Valkyrie en Elite Dangerous zijn bij uitstek titels die zich PERFECT lenen voor VR.. helemaal als seated-down cockpit experience (wat IMHO 50% van de titels van VR zullen zijn die de meeste fans zullen trekken)

[Reactie gewijzigd door cappie op 16 augustus 2017 11:00]

Voor het geval je het nog niet wist, maar de Oculus Rift (inclusief touchcontrollers) is op dit moment via de officiele site voor 449 euro te koop (das inclusief BTW/verzendkosten), dus zo duur is die ineens niet meer.
Klopt, maar ik koop hem gewoon nog niet, aangezien ik het grafisch gewoon nog niet ver genoeg gevorderd vind. Het oog wil oog wat zeg maar.
Klinkt als een license deal die ze hebben afgesloten als een timed exclusive om het VR platform te pushen.
Van een deal is voor zover ik weet geen sprake. Valkyrie is ooit begonnen als een tech demo die op EVE Fanfest (in 2013 geloof ik) te spelen was met een paar VR headsets. Het was echter zo'n groot succes dat CCP besloot, op aandringen van de fans, om het spel verder te ontwikkelen. Vervolgens werd het ťťn van de best verkopende VR titels en is het spel eigenlijk een compleet eigen IP geworden.

De stap om het niet meer VR afhankelijk te laten zijn is eigenlijk gewoon heel slim. VR staat nog enorm in de kinderschoenen en de markt is niet enorm groot. VR games staan nou ook niet bekend als games die je uren, dagen of weken achter elkaar speelt. De meeste hebben een erg hoog gimmick gehalte (speel je 1 keer voor de ervaring en daarna nooit meer). CCP wil dat met Valkyrie blijkbaar voorkomen en wil proberen een vaste playerbase op te bouwen. Kan ze geen ongelijk geven.

Daarbij draait Valkyrie op 3 verschillende VR platforms, dus een licentie deal lijkt me sowieso erg onwaarschijnlijk.

[Reactie gewijzigd door TigerXtrm op 15 augustus 2017 18:34]

Nochtans valt Eve: Valkyrie dik tegen als ik zo de spacesim fans mag geloven. Lange tijd had het niet eens HOTAS support, en de combat combat is vandaag de dag nog steeds enorm "arcade", vergeleken met Elite: Dangerous die ook uitstekende VR support heeft. Helpt ook niet dat er buiten combat eigenlijk niet veel te doen is in Valkyrie,
Het is eigenlijk meer een fanservice-spel - je bekijkt de schepen, die je normaal vanaf een grotere afstand ziet, nu vanaf een ander perspectief en met meer details.
en de combat combat is vandaag de dag nog steeds enorm "arcade"
Das juist een goed ding. Een hoop mensen zitten helemaal niet te wachten op die trage muk. Dat jij het niet leuk vindt is een ander verhaal. Maar een hoop mensen hebben juist helemaal geen zin in die uitgebreide zooi van Elite Dangerous (wat ook een goeie game is, maar gewoon een compleet ander spel is).
Helpt ook niet dat er buiten combat eigenlijk niet veel te doen is in Valkyrie,
tja, das zeggen tegen Fifa xx dat je buiten voetballen eigenlijk niet veel te doen is.....
Combat in Elite "trage muk"? WTF man :?
tja, das zeggen tegen Fifa xx dat je buiten voetballen eigenlijk niet veel te doen is.....
Wat als we nu eens vergelijken met EVE: Online ipv met een voetbalspel.

[Reactie gewijzigd door boe2 op 16 augustus 2017 11:52]

Het spel is puur een spacecombat spel, pretendeert niets meer, niets minder, en doet dat dus precies. Jij wilt er meer van maken dan het werkelijk is.
Dit is dus niet bv te vergelijken met die uitbreiding voor EVE van lang geleden (nog oa op de PS3) waarbij je in de EVE online wereld ook First person shooter mogelijkheid was toegevoegd.
Klinkt als een manier om een veel grotere doelgroep aan te spreken.
Is die stem nou Female Sheppard uit Mass Effect? Waarom zijn er zo verdomd weinig voice acteurs aan het werk, het doet de immersion bij mij geen goed. :(
Gaming industrie is nogal ons kent ons zootje, en ze geven eigenlijk alleen maar hun vriendjes een baan..
Volgens mij is Female Shepard -> Jennifer Hale

In Valkyrie, is RŠn Kavik -> Kathy Sackhoff bekend als Starbuck in de Battlestar Galactica reboot. (http://www.imdb.com/title/tt3823278/)
Dus in films moeten we ook maar niet meer telkens dezelfde acteurs gebruiken?
Best toffe game! Kan me voorstellen dat ze hem ook speelbaar maken zonder VR. Vraag me wel af of het zonder vr net zo goed speelt, tov met vr. Met vr speelt deze game super snel.

Als vr enigszins betaalbaar zou zijn, zeg max. 300 voor een complete pc versie (met sensor, controllers etc. Erbij) zou ik het best willen aanschaffen voor zulk soort games. Ik vind de beeldkwaliteit van de huidige sets op pc in verhouding tot de prijs zwaar tegenvallen. Nog maar n jaar of 3 wachten dan maar :-)
De Rift kun je nu krijgen voor zo'n 450 euro, voor een compleet setje inclusief sensors en controllers.
Dat is nog 50% meer dan @Penetrator1976 wil betalen...

Daarbij weet ik niet of je een VR headset moet kopen vanwege de prijs. Of vanwege de functies en games die je wil gebruiken/spelen.

Zelf wacht ik nog 2 a 3 jaar tot de Rift/Vive 2.0 op de markt is. Ik vind zelf de Vive tot nu toe de beste die er te verkrijgen is, alleen de Rift heeft leuke exclusives. Dus ik weet nog niet welke het uit eindelijk word.
De prijs moet zeker niet bepalend zijn, maar als gadget vind ik het gewoon te duur voor de fun. Ook de beperkte keuze in games en beperkt aanbod vind ik persoonlijk een reden om nog te wachten. Maar vooral de kwaliteit in graphics vind ik nog verre van acceptabel, het is niet super slecht, maar de techniek is gewoon nog niet zover. De brillen mogen sowieso wel een paar maten kleiner en aardig wat grammen lichter worden :-)

Al met al leuk voor de heb, maar ik ben mijn tijd wel voorbij dat ik iets van 300 euro+ aanschaf voor een paar maanden plezier :-)

Ik kijk zeker wel naar de functies en games, en wat de toepasbaarheid is. Als de huidige games een soort van VR aanvulling zouden hebben, maakt dat de aanschaf een stuk rendabeler qua gebruik.

Een race game of flight sim in combi met VR blijft wel echt tof, daar kan geen multiscreen aan tippen.
Dat gaat al de goede kant op :-) Maar heb een aantal sets getest, en ben nog niet echt onder de indruk van de beeldkwaliteit (getest in combi een 1080ti aftermarket). Al is het een flinke verbetering tov de eerste sets die op de markt kwamen.
Lijkt me toch veel minder tof dan in VR.
Ik heb hem gespeeld met vr, met 5 minuten stond ik op het punt mijn darmen eruit te kotsen. De rest van de avond voelde ik mij niet meer goed. Ja klopt heel vet in vr maar kon hem niet spelen.
Ben eigenlijk wel blij dat ik hem nu gewoon kan spelen.
Als dat je eerste kennismaking is met deze manier van gaming is, dan is EVE niet de game die ik je aan zou raden 8-) Ik zou dan met Drive Club oid beginnen. Dat is hetzelfde als nooit gevlogen hebben en gelijk instappen in een show case Flight Team die wat shows laten zien tijdens de open dag van de luchtmacht.

OT: Los daarvan vind ik het wel netjes dat het een gratis update word aangezien er niet ontzettend veel aan de game versleuteld hoeft te worden om none vr headset te werken (lijkt me)
Ha ha snap wat je bedoeld, maar nee ik heb de HTC vive gehad en verkocht naar 3 maanden. Na half jaartje de vive geprobeerd met EVE. Probleem blijf naar mijn inziens toch dat je in spellen denkt te bewegen en je lichaam zegt van niet en dat je daardoor misselijk word.

Ja gratis update is idd netjes kunnen andere wel van leren.

Misschien is de Microsoft optie met augmented meer mijn ding aangezien je dan ook echt beweegt. Was zeer kritisch maar heb nu wel leuke demo's gezien, begin mijn mening bij te stellen.
Ik ken dat probleem!
Nu in NASCAR & Indycar (ja die race klasses) zijn de Helmet-cams ook super populair.

Iedereen is er zo lovend over.
Terwijl ik dan gewoon moet wegkijken, omdat ik er zo misselijk van wordt.
Augmented reality zie ik meer toekomst in vanwege simpelere en betere toepasbaarheid. Wellicht niet expliciet voor gaming, maar het zou een leuke aanvulling kunnen zijn.

VR is en blijft wennen, maar ik kan er gelukkig wel goed tegen. Het is wel intensief, met een uurtje heb je zeker wel even een break nodig :-)

Goed idd dat ze deze game een gratis update geven voor non VR gebruik, hij blijft best kicken. Aan de enen kant wel een goede zet, om de game populairder te maken bij een breder publiek.

Andere publishers hebben geleerd dat ze niets verdienen aan gratis content, en dat ze toch wel verkopen, ondanks season passes van ruim 40 euri :-(
Ik had het precies andersom. Ik kan EVE zonder problemen met PSVR spelen, de raarste loopings maken en wordt niet misselijk. Drie bochten in Driveclub of Dirt Rally en ik voel mezelf misselijk worden. Ik heb het ook heel erg als ik moet lopen in een spel terwijl ik zit. Schijnbaar is het voor iedereen weer anders. Bij Driveclub kon ik er overigens wel een beetje aan wennen. Na 3x proberen met pauzes lukte het me om een rondje uit te rijden. Maar goed, de graphics waren zo slecht dat ik geen zin had om hier nog verder energie in te steken. EVE ziet er met VR zo supergeweldig uit, daar kan ik blijven rondvliegen. Ook de add-on van Star Wars battlefront met de X-fighter was super. Ook geen misselijkheid.
Jammer dat je er zoveel last van had. Ik gelukkig totaal niet. Rustig opbouwen met korte en niet te heftige sessies werkt voor de meesten.
hmm een van de weinige spellen die gemaakt zijn voor VR waar later nonVR ondersteuning voor is gemaakt.
Andere games zijn of puur VR of nonVR met VR ondersteuning er later ingebouwd.
Wat op zich logisch is, veel normale games zonder vr bestaan al en kunnen worden aangepast naar vr. Andersom bestaan er erg weinig vr only games, dus ook weinig die de moeite van de aanpassing waard zijn.
Onder welke steen zit jij? Er komen meer en meer VR games en gebruikers bij.
Er zijn maar weinig serieuze games die vr ondersteunen. Resident evil was volgens mij de enige, die op dag 1 vr ondersteunde. Ik wil graag zien dat elke game vr ondersteund, want ga niet zon vr set aanschaffen voor die simpele games.
Er zijn best wel wat serieuze games hoor, en voor de meeste games is sowieso wel VR-ondersteuning aan te zetten al dan niet via bv opties als vorpx. Maarja als jij vindt dat die er nog niet genoeg zijn, dan koop je het toch gewoon niet.
Dat "denken" moet je aan een paard overlaten, dat heeft een groter hoofd.
Beetje kort door de bocht...

VR gaat sowieso nooit op grote schaal doorbreken. Het is gewoon echt een toffe game, die mensen zonder vr ook moeten kunnen spelen. Ga er maar vanuit dat ze al rekening hebben gehouden met het vr publiek, en dat daar niet op grote schaal in wordt gekocht.
Het is ook een van de weinige VR games die volledige (officiŽle) ondersteuning bieden aan de enige officiŽle flight sticks voor de PS4. Namelijk de Thrustmaster T.Flight Hotas 4.

Het is bijna een verplichte kost voor de wat serieuzere PS VR gamer. Het is alleen jammer dat er niet meer games zijn die het officieel ondersteunen. Met een beetje geluk is het met de nieuwe Ace Combat wel het geval.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*