Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties
Submitter: Sonicfreak

Dell Alienware toont een teaser van een rugzak-pc waar het bedrijf in samenwerking met AMD aan werkt. De fabrikant introduceert tegelijkertijd nieuwe Aurora- en Area-51-desktops, geeft de Alpha Steam Machine een upgrade en maakt de Alienware 13 OLED beschikbaar.

Dell Alienware toont twee rugzak-pc's op de E3-gamebeurs. Een ervan is gemaakt door Zero Latency en bevat een Alienware Alpha-systeem. De andere is nog een concept en is ontwikkeld met AMD, al maakt Alienware nog geen details bekend. Te zien is dat de rugzak relatief plat is en aan de zijkanten plek heeft voor twee controllers. AMD toonde de rugzak maandag al even bij de bekendmaking van de RX 470 en RX 460 en liet toen weten dat de rugzak een prototype van de RX 480 bevat.

Alienware vr-backpack

De Alienware Aurora-midtower heeft een metamorfose ondergaan en is wat kleiner geworden. De kast kan twee videokaarten huisvesten, met vloeibare koeling uitgerust worden en zonder gereedschap geopend worden. Dell Alienware rust de Aurora uit met maximaal een Core i7 Extreme Edition, GeForce GTX 1080 en 16GB Kingston Fury X 2400MHz-ddr4 of 32GB 2133MHz-geheugen. De startprijs is 799 dollar, omgerekend en met btw is dat 861 euro, maar voor dat bedrag krijg je een systeem met Core i3 en GeForce GTX 950 of Radeon R9 370.

Alienware Aurora 2016

De opvallende Area-51 fulltower krijgt een upgrade met Intel Broadwell-E-mogelijkheid. De behuizing krijgt de mogelijkheid maximaal drie videokaarten te bevatten, tot aan 64GB 2400MHz-ddr4 en 6TB opslag. De startprijs van dit model is 1699 dollar.

Alienware Area-51

De Alienware Alpha krijgt een flinke hardware-upgrade met onder andere Skylake-processors en tot aan 16GB 2133MHz-ddr4. De consoleachtige desktop met Steam OS kan maximaal 2TB opslag bevatten. Standaard heeft het systeem 4GB ram en een hdd van 500GB. De videokaart krijgt een upgrade naar de AMD Radeon R9 M470X of de GeForce GTX 960. De oude versie had een gpu die gebaseerd is op de GTX 860M of de GTX 750 Ti. Bovendien is de Steam Machine nu compatibel met de Alienware Graphics Amplifier, een extern dock voor desktopvideokaarten.

Alienware Alpha met AMP

Ten slotte maakt Dell Alienware zijn Alienware 13 OLED beschikbaar. Dit is de 13,3"-laptop met een oledscherm en een resolutie van 2560x1440 pixels, die het bedrijf begin dit jaar toonde. De laptop komt beschikbaar met Core i5's en Core i7's van de Skylake-generatie, een GeForce GTX 965M met 4GB geheugen, tot aan 16GB ddr3l en een msata-ssd van 128GB, aangevuld met een pci-e-ssd van 512GB. De startprijs van de olededitie is 1299 dollar.

Dell Alienware 13 Oled CES 2016Dell Alienware 13 Oled CES 2016

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Ik denk dat de rugzak PC wel een markt heeft. Misschien niet voor de huidige VR generatie. Maar...ik kan mij voorstellen dat er gamereviewers zijn zoals Markiplier en Jacksepticeye die in het verleden al VR hebben gespeelt die een dergelijke PC wel fijn zullen vinden om de kabelmesh onder controle te houden. Dat maakt het voor hun makkelijker om VR games te presenteren voor hun miljoenen volgers.

Voor de reguliere VR speler lijkt het mij ook wel wat maar...VR gaming is momenteel nog best duur en staat in de kinderschoenen. Early adaptors zullen dit wellicht aanschaffen om van de kabelzooi af te zijn. De rest wacht sowieso op de nextgen VR headsets die wss gelijktijdig met de nieuwe Playstation en XBox versies uit komen (volgens jaar ergens).

Ik denk dat de specs van je PC en grafische kaart alsook de schermen in een VR headset steeds midner een issue worden. Die specs gaan gewoon omhoog naar gelang van tijd en lossen zichzelf op en de prijs gaat uiteindelijk ook gewoon omlaag tot er een'midden' is gevonden tussen goedkope last gen headsets en duurdere current en next gen headsets.
Ik denk dat wellicht de lange termijn uitdaging van VR juist die 'kabelzooi' is. Dat headsets draadloze HDMI standaarden gaan hanteren en versnellen in ontwikkeling en een draagbarew accu voor op de rug/om het middel krijgen.

Dus...samengevat. Mijn visie is dat in de toekomst lastgen VR brillen voor rond de 200-300 euro te koop zullen zijn en de current gen tussen de 300-500 euro grens liggen. Dat videofeed uiteindelijk draadloos gaat worden gecast en er een optie komt om een draagbare voeding op je headset aan te sluiten. (Lag bij draadloos HDMi en games lijkt mij wel een moeilijke hoepel overigens)

/Die Area51 tower is opvallend maar aparte vormfactoren brengen soms lastige keuzes met plaatsen in huiskamers met zich mee.

[Reactie gewijzigd door Auredium op 14 juni 2016 13:43]

Hoe komt het eigenlijk dat men niet onmiddellijk met draadloze videostreams is begonnen? Zo heel erg moeilijk kan dat toch niet zijn (het zijn nog niet eens 2 fullHD streams). Ik vind dat echt een gemis in het ganse VR verhaal, en zo'n basic feature dat ik niet begrijp dat ze dat niet ineens hebben geimplementeerd.

Ik vind zo'n rugzak trouwens persoonlijk alleen/vooral nuttig voor AR, VR moet je toch min of meer blijven stilstaan, aangezien je je omgeving niet kan zien. Of je moet een hele grote ruimte hebben, en dan nog (dan wordt de game ook heel saai, aangezien die dan ook geen relief mag hebben). Met AR zal je er met streaming niet komen als je je bereik wil uitbreiden, dus dan hebben die rugzakken weer wel nut.
Korte antwoord: latency. Alles op VR is erop gebasseerd om de latency van het beeld zo klein mogelijk te maken. Anders wordt het een hele vervelende ervaring. Draadloze verbindingen halen gewoon niet de benodigde latency specificaties om dit goed te laten werken. Daarnaast gaat het om beelden die 90hz moeten zijn. We praten dus niet over 30 beelden per seconde.
Goed punt, daar had ik niet over nagedacht. Toch moeilijker dan ik dacht dus...
Ja dat is nog inderdaad lastig. Om overigens nog terug te komen op dit punt:
VR moet je toch min of meer blijven stilstaan, aangezien je je omgeving niet kan zien.
. De HTC Vive biedt wel de mogelijkheid om af te stemmen op de omgeving. De ingebouwde camera zorgt ervoor dat je niet tegen een muur of andere obstakels loopt.
hoe werkt dit dan? zie je een camera beeld of waarschuwt het je als je bijna tegen een muur aanloopt?
Ze doen dat met de "chaperone" functie. Als het goed is kunnen ontwikkelaars dit ook verwerken in games en dus visueel een obstakel neerzetten. Anders werkt het met een soort overlay.

https://www.engadget.com/...irtual-reality-chaperone/

http://venturebeat.com/20...youre-in-virtual-reality/
ik zat al aan zoiets te denken, maar ik dacht dat dit niet mogelijk zou zijn vanwege het groot aantal games wat bestaat. echt fantastisch!
Ik verwacht niet dat dit werkt voor bestaande games. Huidige games houden geen rekening met het feit dat je zelf rondloopt. Dit gaat alleen om games die hier speciaal voor ontwikkeld zijn.
Je kalibreert je speelveld. Je doet een rondje met de controllers om je veld aan te geven en ingame zul je een virtuele muur te zien krijgen als je er in de buurt komt.
Wat is nu precies de marketing achter een Steam OS apparaat ?
Is het een vervanger van de PC of juist de console ?
Het is een apparaat voor de woonkamer, niet voor je bureau. Maar het is wel degelijk een kruising tussen PC en spelcomputer: Hij ziet er uit als spel computer, is net zo aanzetten-en-spelen als een spelcomputer, aan de andere kant draait hij PC-spellen en werkt hij met PC-componenten.
ik vind het nog steeds jammer dat de steam-machines niet van de grond komen. het is een goed idee.
natuurlijk is het grootste probleem het draaien op Linux. wat door veel games niet wordt ondersteunt. maar ook een probleem is het business model. waar Sony en Microsoft een laag winstmarge op de apparaten maken, wordt dit gecompenseerd door de software verkopen. fabrikanten van steam machines zien niets terug van de software verkopen.
Daarnaast denk ik ook dat valve zelf een behoorlijke doodsteek heeft gegeven aan steam OS met het uitbrengen van de steam link.
Het is een ander concept, maar de uitwerking is hetzelfde: Gamen in de woonkamer op je tv.
Waarbij de link vele male goedkoper is en de grootste nadelen van steam machines niet kent...
1 is dat de link gebruik maakt van je huidige game systeem (wat dan ook gelijk weer het grootste nadeel is van de link) waardoor je geen "last" hebt van niet ondersteunde games
2 is dat je niet gelimiteerd word in de gebruikte hardware door ruimte.
Steam machines zijn idealiter klein en daardoor beperkt in hardware keuzes, terwijl je de game pc achter de link zo extravagant kan maken als je zelf wil...
De kern van de materie is aan wie je je spullen gaat proberen te verkopen. De huidige Steam-gebruikers zijn voornamelijk Windows-gebruikers. Als je spellen kunt spelen onder Windows dan ben je in staat om Windows goed te bedienen en enigzins te beheren. Je doet dat sowieso toch al, dus ja, Steam-Link is dan een goede optie. Wel met de aantekening dat streamen niet transparant is en de beeldcompressie over het netwerk zichtbaar is, evenals dat er input-lag kan optreden en je een bekabeld netwerk nodig hebt. Maar, dat streamen werkt over het algemeen goed.

Er is echter een heel groot publiek dat PC-spellen te lastig vindt: Je kunt niet gewoon op een willekeurig apparaat dat je bij de Mediamarkt aankoopt spelen, Windows beheren vindt men software installeren, updates, drivers en virussen maar lastig en ga zo door. Dat is het soort publiek dat voor een spelcomputer gaat: Je neemt een mee bij de Mediamarkt, sluit 'm aan en kan spelen.

Een Steam Machine biedt precies die ervaring en is dus een perfect apparaat voor deze groep. Echter, en dit is wat Valve naar mijn mening grondig verkeerd doet, de apparaten worden niet vermarkt naar dit publiek. Bestaande Steam-gebruikers weten inmiddels wel wat een Steam Machine is. Maar ik denk dat als je in de Mediamarkt bij bezoekers gaat rondvragen of ze weten wat het is, je van een koude kermis thuis komt. Playstation, Xbox, veel meer kans, maar Steam Machine, vergeet het... Sowieso zijn ze daar niet te koop.

Kortom voor de Steam Machine moet de vermarkting geheel anders dan nu gebeurt.
Dan nog blijf je het "probleem" houden dat steamOS linux based is en een hele hoop bekende games gewoonweg niet draaien op linux...
Daarnaast zie ik weinig gebeuren bij steamOS (granted dat ik het ook al langere tijd niet meer volg) maar als je steam clint update logs bekijkt lijkt het alsof valve alleen nog maar bezig is met de vive, link en controller...
Dat is ook iets wat ik valve steeds meer kwalijk neem aangezien ze de reguliere desktop gebruikers steeds vaker in de kou laten staan...
Dat denk ik juist niet. Als je kijkt naar spellen die wel of niet op Linux draaien is dat puur een probleem als je met Windows vergelijkt. Als je met spelcomputers vergelijkt: Op Linux spelen we al lang Xcom2, terwijl mensen met een Playstation daar nog altijd op wachten. En zo geldt dat voor heel veel meer spellen.

Die Playstation-bezitters malen daar echter niet om, omdat de beschikbaarheid van spellen niet de overweging was om dat apparaat te kopen en ze het aanbod afdoende vinden. Op dezelfde manier is het spellenaanbod op Steam Machines ook afdoende, gezien dat beter is dan dat ooit op eender welke spelcomputer geweest is.

... maar wel voor de specifieke groep die Windows-spellen te ingewikkeld vinden. Degenen die Windows-spellen spelen, zien wel dat er minder spellen op SteamOS te spelen zijn.
Maar andersom geldt precies hetzelfde op de consoles kan men al lang CoD (nummertje tig) spelen terwijl dat op linux nog steeds niet aan de orde is...

Kijk ook maar eens voor de gein in de pricewatch bij de ps4 games en ga maar na hoeveel van de eerste zoveel "meest bekeken" games er op linux te krijgen is... Ik heb er op de 1e pagina welgeteld 0 kunnen ontdekken...
Ja er is inderdaad voor steanOS/linux een enorme bak aan indie games te krijgen (niet dat die per definitie slecht zijn, maar over het algemeen wel onbekend).
Daarnaast geeft het ook een beeld van wat voor soort games er op de consoles wordt gespeeld en dan zie je ook dat er daarvan slechts een zeer beperkt aantal games beschikbaar is voor steamOS/Linux...

SteamOS/linux is momenteel gewoon het Windows Phone van de gaming wereld, het aantal users is te klein om er actief voor te ontwikkelen (voor AAA-games, op een handje vol na) en omdat het aanbod van bekende titels te klein is kijkt geen hond er naar om...

Tel daarbij dan nog eens de aanschafprijs van 400+ euro en het is totaal niet interessant meer voor de meeste om zoveel geld uit te geven voor een sloot aan indie-games...

Maak daarentegen een "console" voor <100 euro waarmee je fatsoenlijk candycrush/farmville of willekeurig weet ik veel welk ander BEKEND casual spelletje er gespeeld zou kunnen worden en je hebt misschien meer kans.

[Reactie gewijzigd door Spekkie88 op 15 juni 2016 20:13]

Ik ontken niet dat het andersom ook geldt: Zeker voor spelcomputers geldt dat specifiek voor die platformen spellen ontwikkeld worden en die zijn inderdaad lang niet allemaal op Linux beschikbaar.

Ook op het gebied van prijs kan ik met je meegaan: De prijzen zijn gewoon een hindernis en er zullen betaalbaarder apparaten moeten komen (die overigens ook wel degelijk aangekondig zijn, artikel hierboven maakt daar geen melding van).

Toch is dat geen reden voor me om van standpunt te veranderen: Het grootste probleem is dat de marketing teveel gericht is op bestaande Steam-gebruikers. Iemand met een dikke PC vol spellen verkoop je geen Steam Machine. Er bestaat daarentegen publiek waarvoor de apparaten geschikter zijn dan een PC.
Console vervanger
Waarom is wireless VR nog steeds niet mogelijk eigenlijk? Puur Batterij, latency? of echt Bandbreedte?

Emiter aan je PC, Receiver aan je VR. Moet toch lukken?
Eigenlijk alle drie inderdaad :P
Het lijkt me niet dat de Batterij een factor is, een rugzak pc moet ook een batterij hebben of accu..

Wellicht dat wifi gebaseerd op licht/laser een stuk betere en betrouwbare draadloze connectie kan verzorgen met een vr bril. Vooral ook doordat er nagenoeg geen interferentie is, dat is namelijk wel een probleem bij gewone wifi.
Bandbreedte lijkt me ook probeel dat wel op te lossen is, je kunt bijvoorbeeld 2 verschillende zenders/ontvangers gebruiken voor ieder oog.
backpack heeft wel een nice sleek design :) ... leuk om te modden :o
Je hoeft er niet veel aan te modden om het op een bomgordel te laten lijken :+
Dt kan natuurlijk ook :+

maar ik zat meer te denken a la overwatch / fallout / army-based character ...
of voor cosplayers die ''in-gear'' willen gamen met VR 8)7

** niet omdat het moet **

[Reactie gewijzigd door PT-Scribble op 14 juni 2016 14:53]

Die rugzak PC's vind ik nog vrij interessante dingen, vooral als ze gewoon als krachtige laptop te gebruiken zijn (semi-stationary omdat je nog wel een scherm en andere peripherals moet hebben staan).
Ik ben benieuwd hoe ze in de praktijk zullen zijn qua prestaties en gebruiksgemak. Wanneer mag ik de Tweakers reviews van deze devices verwachten? ;)
Die alpha begint eindelijk te lijken op wat ik zoek.
Nu nog met full-voltage CPU en een iets krachtigere/efficientere GPU (1070m of 1060)
Pak er een GTX1070 bij, leg hem naast de Steam Machine en stel je de vraag hoe het n ooit in het ander moet passen.
GTX 970m past anders wel in de SN970 die ongeveer 20x20x5cm meet ;)
Er zit een wereld van verschil tussen een GTX970M en een GTX970. Dat ze het zelfde nummer hebben is een knap staaltje marketing! Een desktop GTX970 had nooit in zo'n apparaat gepast.

Er zit overigens een GTX960OEM in de SN970, en dat is eigenlijk al best knap. Eer wie eer toekomt: Zotac heeft met de SN970 een knap stukje ingenieurswerk afgeleverd.

[Reactie gewijzigd door dmantione op 14 juni 2016 15:02]

Welke GPU's benoem ik in de initiele post?
Juist een 1070M of 1060 ;)

Ik was in de veronderstelling dat de 960 oem identiek is aan de 970m
Hebben beide 1280 cuda-cores, 924mhz klokspeed, zelfde 192-bit bus, 3 GB Vram etc.etc.

(heb de SN970 serieus overwogen, maar niet gedaan vanwege de crippled CPU, de 1ste alienware alpha in december 2014 ook overwogen alleen hebben ze de release-date steeds opgeschoven waardoor die veroudert was bij release en nu, anno 2016wacht ik op een compacte VR en 4k-capabele machine)
Eerlijk gezegd vind ik het ontwerp van die rugzak niet tegen vallen. Begrijp het idee erachter ook wel en denk dat het probleem de prijs zal zijn. Tel alles bij elkaar op en VR is voor de gewone consument nogal aan de prijs.
"Ik heb last van de kabels op de grond" Waarom hang je ze dan niet via het plafond net als zon hondenlijntje. Ik zie hier 0.0% waarde in. Ik hoef geen 40 pc's voor verschillende doeleinden.
Een 'rugzak' pc? ...What in the world...
Zal voornamelijk toepassing vinden in combinatie met VR bril. Dan kun je dus rondlopen zonder last te hebben dat je de kabels ergens hebt lopen naar een PC. Je bent hebt dus meer bewegingsvrijheid.
Dus loop je met de computer op je rug tegen de muur?
Zonder stroomvoorziening nog al lastig gamen lijkt mij dan.
Er zit uiteraard een accu in.
Wat ons terug brengt op de definitie laptop. Een PC met accu.
Laptop zet er een scherm aan vast. In dit geval sluit je het "scherm" (VR bril) erop aan.
Daar wordt het geheel een behoorlijk stuk lichter van.
Nee, maar voorlopig is dat de enigste mogelijkheid om een mobiel vr-apparaat te krijgen (met meer mogelijkheden grafisch gezien dan een mobieltje)
Er was ooit een project met de Oculus Rift met zo'n loopband-achtig toestel. (http://www.virtuix.com/) Dat zou beter zijn dan rondlopen met de VR, laptop op de rug in een beperkte ruimte.
Minder oppervlakte nodig en je kan dus echt 20 km stappen als je Arma 3 aan het spelen bent.

Edit : Link teruggevonden. Dit lost toch al de problemen op ?
De full tower met 3 titan X videokaarten naast dat ding zetten en lopen maar.

[Reactie gewijzigd door Boermansjo op 14 juni 2016 17:57]

Het probleem met dit is dat de grafische mogelijkhefen en geheugen snelheid in mobieltje extreem snel is toegenemen de afgelopen 2 jaar.
Als je de ontwikkeling zou doortrekken dan koop je over 2 jaar een mobieltje in de winkel die EVEN goed presteerd als een game pc met Oculus.....
Alleen dan natuurlijk wel eenderde van de kosten...
Er zit gewoon een (soort) laptop in, dat is toch niet zo heel zwaar? Er zit geen desktop PC ingebouw met UPS... Met de huidige accu techniek moet het best mogelijk zijn om dit een uur of misschien 2 uur vol te houden. Dat is voldoende in het begin. Ik hoor van de meeste mensen dat je na een uur VR gebruikt te hebben er toch wel even mee stopt.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je 2 accupacks hebt.

Is nr1 leeg dan doe je de headset af. Plugt je rugzak ff aan het netstroom. Trekt de batterij er uit en stopt batterij nr2 er in. Rukt de netstroomkabel er weer uit en gaan met die banaan.

Maar wel leuk. Heb nog ruimte op zolder over voor een VR kamer.

[Reactie gewijzigd door BenVenNL op 14 juni 2016 14:04]

2 van deze accupacks in de rugtas: http://www.rrc-ps.com/en/...acks/rrc2020/details.html, maak ze hot-swappable.
Charger er bij: http://www.rrc-ps.com/en/.../rrc-smb-ubc/details.html, en gaan ;)
Neen, je bakent eerst de spelzone af. Ga je op een veld staan kan je bijvoorbeeld een vierkant afstappen van 10 op 10 meter. Dit wordt het speelveld en wordt ingame aangeduid met een grid als je aan de rand komt.
Dus de totale grote van de in-game map is de totale grote van de beschikbare ruimte.
Dat gaat niet werken vriend, zeker niet bij online games.

en voor single player games gaan ze niet aangeven hoeveel m er nodig om het spel te kunnen spelen.

[Reactie gewijzigd door Proxx op 14 juni 2016 15:28]

Vriend. Bekijk eens deze mooi review van tweakers: reviews: HTC Vive Review: de indrukwekkendste vr-ervaring tot nu toe

PS: mijn antwoord komt er in voor! :>
heb je ook het stuk over die vaas van oma gelezen..

in een spel wereld zijn levels ooit "KM" groot..
de gemiddelde game/huis kamer niet.

https://www.youtube.com/watch?v=j3vHv4lNvg4
zo iets lijkt me beter.
VR PC ... desktop in je handen maakt ''de experience'' nogal lomp en (letterlijk) on-handig :+
doordat je nu 'VR PC' zegt, bedenk ik me net.. waarom zou die rugzak een volwaarde PC zijn? een virtuele PC klinkt dan inderdaad een stuk logischer.

Waar ik dus op doel.. een Streaming Box zoals de Steam Link vreet veel minder stroom en je bent wel lekker mobiel/kabelloos tijdens je VR experience :)
Steam link is niet compatible met Oculus of de Vive. En daarnaast al zou ie dat wel zijn, dan heeft ie nog steeds stroom nodig. Dus zo'n rugtaspc is helemaal zo gek nog niet. :)
+3 voor de gedachte :o :9 _/-\o_

let there be streaming boxes
Dat gaat niet omdat je in VR heel erg gevoelig bent voor latency (= de vertraging tussen het zenden en ontvangen van signalen). Het probleem is dat de signalen van de headset sensors en je gamepad of vr controllers eerst naar de vaste PC gestuurd moeten worden en vervolgens het beeld weer terug gestuurd.
Dat heeft de Steam Link ook bij normale games, maar daar is de tolerantie een stuk hoger. De meeste gamers met de meeste games kunnen dat best hebben. Maar in VR krijg je het probleem dat het beeld niet direct meebeweegt als jij je hoofd beweegt met te hoge latency, en dat is een zeer goede manier om snel misselijk te worden.
Dit is ook de reden dat de Rift en Vive nog niet draadloos zijn, want als het puur om de stroomvoorziening ging dan was dat echt geen probleem geweest (zoveel hoeven wat sensors en 2 oled schermpjes echt niet te verbruiken). Ik ben er overigens van overtuigd dat we dit in volgende generaties nog wel gaan zien, maar er moet een nieuwe oplossing ontwikkeld worden om veel sneller deze signalen draadloos over te sturen dan met huidige technieken mogelijk is. Dat gaat er nog wel komen, maar het is dus niet zo simpel als 'doen wat een Steam Link doet'.
(ik volg VR en AR helemaal niet op het moment maar)
Gaat diezelfde vlieger ook op met AR?

anders maak je de ''echte'' wereld je speelveld en layer je gewoon VR eroverheen :)
(da's mogelijk nog wat te ver gedacht?)
Bij AR zul je mogelijk inderdaad minder last hebben van misselijkheid omdat je de echte wereld kunt blijven zien, maar het gaat nog steeds niet fijn zijn als de virtuele stukken van wat je ziet bij beweging met enige vertraging achter de echte wereld aan hollen. Bovendien is het een heel andere toepassing, bij VR wordt je compleet naar een andere wereld getransporteerd. Er zijn zeker heel erg coole toepassingen voor AR te verzinnen (ook in gaming), maar als je je even compleet ergens anders wilt wanen dan is een AR bril niet wat je zoekt. De aangekondigde VR versie van Fallout 4 bijvoorbeeld, dat gaat gewoon echt niet werken als je ondertussen ook de echte wereld ziet.
Ach waarom niet een proefballon oplaten?
We evolueerden van een mainframe naar een desktop pc en die maakten we portable als laptop/tablet/smartphone, dus misschien zijn er wel liefhebbers om dat portable ding op je rug te hangen en je handen vrijhouden voor controllers ;)
loop jij nu de hele dag met je desktop in je handen?
:+
Het is obviously voor VR-gamen bedoeld waarbij je rondbeweegd in een ruimte, de pc heb je op je rug zodat je geen videokabels achter je aan hoeft te slepen. :)
Dat is ook het eerste wat ik dacht.
Ik bedoel ik heb nog wel een kipling rugzak liggen uit mijn studie tijd.
Bevestig de banden hiervan waarmee je hem om je rug hangt aan een behuizing van een PC.
Druk vervolgens een kussen van een tuinset of iets dergelijks tussen je rug en de PC behuizing, druk er een accu bij, en tadaa, je hebt the same thing (alleen zal deze er wat minder mooi uit zien, maar goed)

Plus je kan hem upgraden wanneer je wilt, je kunt er immers zo bij op deze manier.

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 14 juni 2016 15:17]

861 voor een i3 en GTX950. :+
Een desktop van dell of HP met een beetje goede I3 kost ongeveer 500 euro, een GTX950 150 en waterkoeling voor de processor kost rond de 50, totaal ongeveer 700 euro.

Dan betaal je 150 euro meer voor het alienware logo en de looks die hier bij horen.
Op zich niet heel erg buitensporig als je het mij vraagt, je hebt wel iets bijzonders.
Die water koelers die in die systemen zitten zuoeen eerder 30 kosten. En daarnaast, 150 voor letterlijk alleen de looks is best veel op een budget apparaat.
30 euro voor een waterkoeler? De goedkoopste is toch echt 51 in de pricewatch.
En als je de inkoopprijs bedoeld, als je daar mee gaat rekenenen zijn producten altijd te duur.

En als je de prijs met de concurerende MSI nightblade gaat vergelijken, die heeft voor hetzelfde geld een i5, welke ongeveer 50 euro duurder is, maar ziet er (naar mijn mening) weer een stuk minder premium en exclusief uit.

Is de alienware duur? zeker, maar ik kan zo snel geen fabrikant vinden die een vergelijkbaar kant-en-klaar systeem kan leveren voor veel minder dan de 860 die alienware vraagt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True