Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 69 reacties

Microsoft Mobile heeft een high-end Lumia-cameratelefoon geannuleerd, claimt techsite The Verge. Er zijn nu gedetailleerde foto's verschenen van het geannuleerde toestel, dat de codenaam McLaren droeg en gericht was op besturing via een Kinect-achtige technologie.

Hoewel de bult aan de achterkant deed vermoeden dat het om een camera zoals in de Lumia 1020 zou gaan, is dat volgens The Verge niet het geval: het zou gaan om ongeveer dezelfde camera als in de recentere Lumia 930 en 1520, met een maximale resolutie van rond 20 megapixels en zonder xenon-flitser.

Het toestel, dat op veel sites de naam 'Lumia 1030' kreeg toebedeeld nadat er foto's online verschenen, zou vooral gericht zijn op de introductie van Kinect-achtige technologie voor Windows Phone. Het prototype op de foto's draait het huidige Windows Phone 8.1. De McLaren lijkt een grotendeels aluminium behuizing te hebben en een scherm met een diagonaal rond 5". De foto's verschenen op het Chinese sociale netwerk Baidu.

Hoewel het onbekend is waarom Microsoft het toestel heeft geannuleerd, ligt het voor de hand dat het bedrijf de release van een nieuw topmodel wil laten samenvallen met de release van een nieuwe versie van het besturingssysteem: Microsoft kondigde aan dat het dat zou gaan doen nadat het de telefoontak van Nokia overnam. "Om te winnen in hogere prijssegmenten zullen we focussen op het leveren van 'breakthrough products' in lijn met releases van zowel het Windows-team als de Applicaties- en Services-divisie", zei Microsoft Devices-topman Stephen Elop deze zomer.

Lumia McLarenLumia McLarenLumia McLarenLumia McLaren

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (69)

Alles gaat wel heel traag met WP. Naast dat beloofde updates telkens weer langer op zich laten wachten, duurt het ook weer lang voordat er nieuwe phones uitkomen. Daarnaast zit de concurrentie niet stil en worden de camera's van de flagship devices van de concurrentie (Apple, Android) ook steeds beter. Terwijl de camera eigenlijk het enige is waarop Lumia's (WP) uitblinken. Het lijkt er steeds meer op dat MS de boot gigantisch aan het missen is als het om de mobiele markt gaat.


Waarom wordt ik hier weggemod? Zeer ter zake doende info

Ik zal onder aan de draad reageren

[Reactie gewijzigd door zap8 op 11 december 2014 14:38]

De camera's van de concurrenten worden steeds beter dat klopt, maar kunnen nog steeds niet concurreren. De Iphone 6 en 6+ komen op camera vlakte niet in de buurt van de foto kwaliteit dat mijn Lumia 930 kan bieden. Zelfs de Lumia 830 maakt mooiere foto's en dat is een middle klasse toestel.

Daarnaast kiest men niet alleen WP voor zijn camera, maar ook voor zijn snelheid, stabiliteit en de zeer goede update support. Na twee jaar is mijn oude Lumia 520 met de laatste update niet trager geworden maar zelfs sneller.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 december 2014 13:41]

Wellicht enigszins te snel en daardoor onduidelijk gereageerd, waardoor het allemaal wat ongenuanceerd over kan komen. Mijn reactie is specifiek gericht op het feit dat het allemaal behoorlijk traag gaat met WP en de camera waar dit artikel over gaat is daar ook weer een vb voor. En met die irritatie over traagheid sta ik niet alleen.

Vandaag nog schreef WP evangelist en redactielid van de Verge gespeciliseerd in Wp er nog een lang artikel over:
Why I've given up on Windows Phone
It's clear Microsoft's mobile OS is being left behind
link:
http://www.theverge.com/2...given-up-on-windows-phone

Over updates die zijn er natuurlijk plenty maar ik op doelde is het echte update werk , dus echte vernieuwingen zoals de sprong van bv WP8 naar 8.1 die helaas erg lang op zich liet wachten.

1. WP 8.1 zou eind 2013 al beschikbaar moeten zijn. Kwam pas voor iedereen juli 2014.
bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone_8.1
2. denim update zou ook al uit moeten zijn. Is echter nog steeds niet beschikbaar.
bron:
http://www.techradar.com/...lumias-until-2015-1273233

@Vali Als ik de algemeen aanvaarde en zeer uitgebreide en objectieve mobiele telefoon camera test DXOmark bekijk staat de Lumia 1020 slechts op de 11de plek. De Nokia 808 staat overigens 8ste. Kortom ze staan niet op het punt om ingehaald te worden ze zijn inmiddels al ingehaald de concurrentie.
bron:
http://www.dxomark.com/Phones

Ik had het liefst gezien dat Nokia/ MS met een opvolger van de 1020 waren gekomen die zoals toen de 1020 uitkwam een nieuwe standaard in mobiele fotografie zou zetten. Inmiddels is de 1020 alweer anderhalf jaar oud en dat is naar mijn menig gewoon te lang vooral in het zich rap ontwikkelende landschap van mobiele (camera) telefonie.

[Reactie gewijzigd door zap8 op 11 december 2014 21:33]

Wellicht enigszins te snel en daardoor onduidelijk gereageerd, waardoor het allemaal wat ongenuanceerd over kan komen. Mijn reactie is specifiek gericht op het feit dat het allemaal behoorlijk traag gaat met WP en de camera waar dit artikel over gaat is daar ook weer een vb voor. En met die irritatie over traagheid sta ik niet alleen.

Vandaag nog schreef WP evangelist en redactielid van de Verge gespeciliseerd in Wp er nog een lang artikel over:
Why I've given up on Windows Phone
It's clear
Ik kan het niet erin vinden dat het behoorlijk traag gaat met Windows Phone. Ze hebben inderdaad in het verleden (release van wp8) niet al te snel op de veranderingen van de concurrenten gereageerd, maar Windows Phone 8.1 heeft dat allemaal goed gemaakt. Op dit moment biedt de concurrent weinig voordelen als je alleen kijkt naar het OS en de standaard meegeleverde diensten.

Het is daarnaast grappig om te zien dat jij quotes aanhaalt van een website genaamd de Verge, want die is nog nooit positief geweest over Windows Phone. Als er een website is die slecht is, is het de Verge wel.

Als je alleen naar dit soort weerwoorden krijgt zie je al gelijk dat ze daar totaal geen kaas hebben gegeten van WP. Omdat de app citymapper niet aanwezig is, is heel het OS maar slecht? Terwijl transporter van Nokia gratis wordt meegeleverd en tevens stuk beter is dan citymapper? Dat bedoel ik dus met objectief schrijven, dat ken men niet bij de Verge.
Windows Phone also lacks Citymapper, which I use in London to navigate public transport. It has literally changed the way I commute, travel to meet friends, and get to work events. Without it I might not take a bus that gets me to a meeting on time, or be able to easily weigh the various transport options. Snapchat and Tinder are also missing, and while I don't use either regularly, they're both altering the way we communicate and socialize.
Misschien moet je iets verder kijken dan DXO, want als je letterlijk kijkt naar het verschil tussen de iPhone 6 plus en de Lumia 1020, dan komt de Lumia 1020 beter uit de bus. En dat is inderdaad zoals jij aanhaalt een toestel van anderhalf jaar oud. Zijn genoeg andere website te vinden waar tenminste met foto's en filmpjes het verschil tussen de toestellen is te zien en daar komt zelfs de Lumia 830 beter uit de test dan de iPhone 6. Vooral met low light.

[Reactie gewijzigd door vali op 12 december 2014 11:16]

Omdat we het over mobiele camera's hebben begin ik daar maar eerst over. DXO is gewoon DE site als het om (mobiele) camera's gaat en ze testen alles enorm uitgebreid en geven aan hoe ze testen en heeft daarom de reputatie om objectief te zijn. Daar kan je er niet zomaar aan voorbij gaan. Er vallen genoeg sites te vinden waar de ene (mobiele) camera van merk X beter wordt getest dan de andere (van merk Y) terwijl andere sites weer met totaal omgekeerde resultaten komen, dus hoe objectief zijn die tests. Instellingen vallen gemakkelijk te manipuleren, etc. Dus kom je toch weer bij DXO mark uit. De eerste link die je geeft is van een specialistische WP site (http://allaboutwindowsphone.com) waardoor ik de resultaten al meteen wantrouw. De laatste link komt op mij over als een site van een van de vele waar verder gewoon foto's worden getoond, maar ik ken de omstandigheden niet en ook de tester niet.
Mijn mening als iemand die veel met verschillende mobieltjes werkt is dat camera phones er nog steeds niet zijn als het om kwaliteit gaat in vergelijking met de iets betere point and shoot camera's. Ik loop zelf met een Casio ZR400 op zak, qua kwaliteit, snelheid, autofocus komt daar op mobiele telefoongebied niks in de buurt (en dan hebbenw e het over een camera van 150 euro).
Verder is het op mobiel gebied een kwestie van specifieke wensen. Als je snel en accuraat wilt neem je een iPhone, Note of LG G3 ben je een fotograaf (die weet wat diafragma en sluitertijd is) en die de tijd neemt voor foto's dan is een Nokia 1020 zeker ook interessant. Ga je budget dan is er eigenlijk maar een goede keuze wat mij betreft de Nokia 520.


Okay nu naar het begin over WP OS. Wellicht botsen hier de meningen over wat traag is of niet. Heeft denk alles te maken dat ik op alle platformen websites moet testen dus beschikking heb over alle ossen. En in vergelijking met Android en zelfs iOS vind ik de ontwikkeling van WP gewoon traag gaan. Mocht je niet beter weten dan hoeft dat natuurlijk niet storend te zijn. Er wordt volgens mij gewoon al te lang geroepen het gaat komen, het gaat komen... maar vervolgens gebeurd er niets tot weinig (voor de duidelijkheid in vergelijking met die andere mobiele platformen). Zoals in de link die ik heb aangehaald missen er nog steeds apps of zijn er slechts surrogaten van te vinden die halfbakken werken (bv dropbox), andere blijven in beta hangen zoals bv instagram (weer met halve mogelijkheden), daarnaast geen Tinder, geen Snapchat etc. Daarnaast lijkt MS ook nog es z'n eigen apps beter toe te rusten voor andere platformen (Android/ iOS) dan WP. Skype werkt bv vee lekker op die andere platformen dan op WP.
Ik vind dat je de schrijver van de Verge van het waarom hij afstand deed onrecht aandoet als het gaat hem als anti WP af te schilderen. Hij steekt in z'n verhaal nml niet onder stoelen of banken dat hij WP een fantastisch OS vindt en dat hij in de toekomst wellicht gewoon terug zal keren. Hij geeft gewoon plenty redenen waarom hij (voorlopig) is afgehaakt. btw je communiceert met gebruikers van andere phones (OSsen), een veel gebruikte app als Citymapper (verkrijgbaar voor Android/ iOS) gewoon handig.
Al die redenen vindt je bij meer mensen terug en die scheppen teleurstelling. Als je de aflopen jaren de draadjes op tweakers hebt gevolgd kom je WP ontwikkelaars tegen die zijn afgehaakt juist om die redenen. Het platform heeft gewoon te weinig tractie en zit hoe mooi het ook is in een spiraal naar beneden wat dat betreft. Omdat de budget modellen nog wel redelijk lopen is het marktaandeel niet totaal ingeklapt echter mensen die budget modellen kopen zijn weer geen app kopers, dus weinig reden om ook voor WP te ontwikkelen.
Wellicht dat Windows 10 een doorbraak gaat betekenen, vooralsnog heb ik m'n twijfels maar we zullen zien.

Als laatste haal ik the Verge aan specifiek omdat het redactielid dat belast is met de WP/ MS kant van de zaken er juist gisteren mee kapte om redenen waarin ik me ook kan vinden. Het is niet zo dat hij het OS de grond in boort, maar juist iemand die met bepaalde tekortkomingen die te traag of niet worden opgelost uiteindelijk op een ander mobiel OS overstapt.
Omdat we het over mobiele camera's hebben begin ik daar maar eerst over. DXO is gewoon DE site als het om (mobiele) camera's gaat en ze testen alles enorm uitgebreid en geven aan hoe ze testen en heeft daarom de reputatie om objectief te zijn. Daar kan je er niet zomaar aan voorbij gaan. Er vallen genoeg sites te vinden waar de ene (mobiele) camera van merk X beter wordt getest dan de andere (van merk Y) terwijl andere sites weer met totaal omgekeerde resultaten komen, dus hoe objectief zijn die tests. Instellingen vallen gemakkelijk te manipuleren, etc. Dus kom je toch weer bij DXO mark uit. De eerste link die je geeft is van een specialistische WP site (http://allaboutwindowsphone.com) waardoor ik de resultaten al meteen wantrouw. De laatste link komt op mij over als een site van een van de vele waar verder gewoon foto's worden getoond, maar ik ken de omstandigheden niet en ook de tester niet.
Ik had de eerste de beste link geposted, maar er zijn er genoeg te vinden die precies hetzelfde bewijzen. Daarom ben ik (en vele andere) niet eens met de score van DXO. Misschien vind jij het " DE site als het om (mobiele) camera's gaat", maar als vele andere websites tegendeel bewijzen, dan zegt mij dat al genoeg :)
En in vergelijking met Android en zelfs iOS vind ik de ontwikkeling van WP gewoon traag gaan.
Natuurlijk kan je dat vinden, ieder zo zijn mening. Maar die van de Verge is al sinds de release van WP7.0 bekent dat hij totaal niet objectief is. Ze vinden altijd wel een manier om het platform van Microsoft zwart te maken.
Omdat de budget modellen nog wel redelijk lopen is het marktaandeel niet totaal ingeklapt echter mensen die budget modellen kopen zijn weer geen app kopers, dus weinig reden om ook voor WP te ontwikkelen.
Dat is nogal een grote uitspraak? Bij android zie je ook dat de budgetlijn flink in aandeel is en daar koopt men ook flink op los. Voor developers draait het alleen maar om marktaandeel, niet wat jij aanhaalt.
Zoals in de link die ik heb aangehaald missen er nog steeds apps of zijn er slechts surrogaten van te vinden die halfbakken werken (bv dropbox), andere blijven in beta hangen zoals bv instagram (weer met halve mogelijkheden), daarnaast geen Tinder, geen Snapchat etc
Dropbox app is onderweg sinds de samenwerking tussen Microsoft en office 365. Tevens zal het ingebakken worden net als OneDrive in de offfice 365 app. Het verhaal van tinder en snapchat, deze zijn beide door de developer Rudy gemaakt en mijns inziens (en van vele andere) werkt deze app beter dan de officiële.

Om lang verhaal kort te maken, ik snap men niet fan kan zijn van een bepaald platform, maar op dit moment gebruik je eigen mening en koppel je dat aan uitspraken van andere. Zoals deze:
Er wordt volgens mij gewoon al te lang geroepen het gaat komen, het gaat komen... maar vervolgens gebeurd er niets tot weinig (voor de duidelijkheid in vergelijking met die andere mobiele platformen).
Wordt dit ook niet gedaan door Google? Hoe lang maken ze wel geen uitspraken dat ze android stabiel en snel krijgen op een budget toestel van 80 euro ? Juist ja, vanaf android 5.0 roepen ze dit al. Waarom lukt het Microsoft wel sinds de release van Windows Phone 8.0 en Google nog steeds niet met android 5.0?

[Reactie gewijzigd door vali op 12 december 2014 16:40]

knip (verkeerd geplaatst)

[Reactie gewijzigd door zap8 op 12 december 2014 14:31]

Mijn L520 is echter verschrikkelijk traag geworden. Misschien komt het omdat ik de developer preview had geinstalleerd(immiddels verwijderd), maar hij is nu echt storend traag.
Misschien toch maar eens tijd voor een factory reset en vervolgens de normale updates installeren en kijken of die dan nog zo traag is.
Ik draai de laatste DP update op mijn Lumia 520 en merk weinig vertraging met mijn toestel. Heb mijn apps en muziek op een micro-SD staan en de snelheid wordt daar bepaald door het type sd kaart.

[Reactie gewijzigd door vali op 11 december 2014 16:11]

Als je de Developer preview app hebt verwijderd, betekent het niet dat je de preview zelf hebt verwijderd.
De app geeft je alleen een optie om aan te zetten dat de preview versies naar je gepusht worden...
De updates van de Lumia's gaan toch best snel? bij mijn Ativ S is het heel wisselend. Zelf nog geen update gehad, maar mijn ouders wel. Daarnaast worden alle wp8 lumia's geupdate. van goedkoop naar duur... jong tot oud...

Dat kunnen maar weinig andere fabrikanten zeggen.

[Reactie gewijzigd door waah op 11 december 2014 13:37]

Waarom is dit nieuws? Het feit dat McLaren geannuleerd is was afgelopen zomer al bekend.
Omdat dit toestel onlangs gelekt was als mogelijke opvolger van 1020

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 11 december 2014 12:16]

Kleine correctie: afbeeldingen van het toestel waren gelekt als een mogelijke 1030 (en opvolger van de 1020).
Ja, en dus? Dat is ook al oud nieuws. En ik zie nergens een bevestiging dat dit toestel daadwerkelijk de McLaren is.

Dus wat we nu hebben zijn twee oude nieuwsberichten: "McLaren is geannuleerd" en "Foto's van mogelijke 1030/McLaren gelekt", maar dan samengevoegd in één nieuwsbericht. Waarom?
"Ja, en dus?"? Sommigen waren aan het wachten tot het toestel gereleased werd, die hoop is nu dus weggenomen.
Nogmaals: die hoop was een half jaar geleden al weggenomen.
Neen, want foto's van een lumiatoestel dat lijkt op een opvolger van de 1020, die nog geen opvolger heeft, lekken. Dus men denkt dat het een nieuw toestel er aan komt. Die mclaren intereseert nu niet. Er komt ooit een opvolger voor de 1020, en deze foto's lijken er op.
Nee, dit zijn foto's van het prototype van de mclaren, die afgelopen zomer is gecanceld.
De McLaren zou inderdaad al langer geannuleerd zijn. Nu is er echter een smartphone opgedoken en iedereen begint die nu de McLaren te noemen terwijl we eigenlijk niet eens zeker zijn dat dit de McLaren is. We weten niet eens of dit echt de smartphone is die Microsoft in de zomer heeft geannuleerd.
Precies. En dat het mogelijk de McLaren is, daar werd ook al over gespeculeerd toen die foto's twee weken geleden opdoken. Dus dit nieuwsbericht is... een herinnering aan weken oude speculatie?
Jeetje, die foto's. Niet lullig bedoel tegenover de mensen die hem mooi vinden maar: waarom zou je zo'n gigantisch groot gezwel op je mobiel willen? Ik zelf vind het niet mooi. Dan heb ik het voornamelijk over het uiterlijk. Jammer dat zo'n kleine camera zoals bij een S5 ofzo niet zulke foto's kan maken. Want dit is toch geen pan!? :o

EDIT: zijn er mensen gebutthurt ofzo? Dat ik weer eens gedownmod word.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 11 december 2014 11:57]

Jeetje, die foto's. Niet lullig bedoel tegenover de mensen die hem mooi vinden maar: waarom zou je zo'n gigantisch groot gezwel op je mobiel willen? Is toch geen pan!? :o
Nou ik heb zo'n foon (1020) met die bult. En de foto kwaliteit is het meer dan waard!
Tuurlijk moch het ook wel zonder die bult. Mooi en handig is het weer niet nee...

Jammer dat de latere camera's weer minder van kwaliteit zijn...

[Reactie gewijzigd door Proxxima op 11 december 2014 11:39]

Het gaat niet alleen om de camera. Maar waarom zou je als fabrikant mee doen in deze zinloze strijd om de dunste en lichtste telefoon te maken?

Die 50 gram extra draag in graag mee in een broek die al ruim 800 gram weegt! Daar voor krijg ik terug dat ik met gemak 2 dagen doe met mn accu.

En dat zouden meer fabrikanten moeten doen Productiviteit boven dergelijke nonses als een paar gram of milimeters.

Dat het er daardoor minder fraai uitziet daar ben ik mee eens. Maar ik ben niet een persoon die bij echt veelvuldig gebruik na 8 uur opzoek gaat naar een stopcontact.
En dan moet ook nog even de Nokia 808 genoemd worden, ook met een bult. Heeft een giga sensor én een Xenon flits. Is nog steeds de gouden standaard als het om cameratelefoons gaat. Die van mij gaat nooit weg.
Hebben mensen te veel tijd op het werk dat ze een opinie gaan geven over iets wat er niet komt. Ieder commentaar is gewoon overbodig want het toestel komt er niet.

Dit draadje is typisch azijnpissen om het azijnpissen en totaal irrelevant.

[Reactie gewijzigd door Wim-Bart op 11 december 2014 13:24]

Smaken verschillen, ik denk dat de mensen die dat zouden kopen vooral naar de kwaliteit van de foto's zullen kijken en het OS. Ook lijkt het me een beetje te zijn om op te vallen, als je zoiets ziet op straat zou je wel eens twee keer kijken en willen weten wat het precies is.
zie hem als een camera met telefoonfunctie, niet als een telefoon met camerafunctie
Zo kan je het inderdaad ook bekijken, bedankt voor de tip :).
waarom zou je zo'n gigantisch groot gezwel op je mobiel willen? Is toch geen pan!? :o
Zo'n "gezwel" is gemakkelijk te camoufleren met een charge cover zoals bij de Lumia 1020.
Ik vind dat eerlijk gezegd niet bepaald camoufleren... :P
Ik heb nog van niemand gehoord dat mijn toestel er dik uitziet. Pas als ik de charge cover verwijder valt het mensen op dat er iets uitsteekt.
Kijk daar hou ik van! Denken in mogelijkheden👍
Om dezelfde reden als op de Lumia 1020 en de 808 destijds: Het is een van de beste, zo niet de beste camera's die er tegenwoordig is op een telefoon ;)

[Reactie gewijzigd door thefal op 11 december 2014 13:04]

Oh? En de sensor dan? http://community.giffgaff...e/original?v=mpbl-1&px=-1
Vind het toch wel "erg veel groter dan de concurrentie" hoor.
Wat heeft de sensorgrootte te maken met welk materiaal en kleur je er bovenop legt? Niets.

Als het dezelfde sensor is als de Lumia 930 & 1520, waarom kunnen zij dan wel zonder die opzichtige spiegel op de achterkant?

Je bent zelf verkeerd qua sensorgrootte. Dit prototype heeft niét de 1020 camera.

EDIT
Ah -1 ? Hilarisch.

[Reactie gewijzigd door Mlazurro op 11 december 2014 13:39]

Daarom is de telefoon gecancelled. Waarschijnlijk is het een vroeg prototype van de lumia 830. Deze telefoon is echt in augustus ergens gelekt en vervolgens bevestigt dat hij gecancelled was(iig in deze vorm). Nu komt er nog een keer iemand met foto's van een prototype.
Waarschijnlijk heeft de 3d technologie met sensors aan de voorkant om je vinger te kunnen hoveren ervoor gezorgd dat er minder plek was voor de camera. Wil je dan toch de zelfde camera behouden dan moet die uitsteken. Waarschijnlijk vond Microsoft dit niet acceptabel en heeft daarom het apparaat gecanceld.
waarom zou je zo'n gigantisch groot gezwel op je mobiel willen?
Waarom zou dat je überhaupt iets boeien? Ik vind een mobiele telefoon primair een functioneel apparaat. Natuurlijk, het oog wil ook wat, maar dat bultje op de achterkant van je telefoon (waar je dus praktisch nooit tegenaan kijkt) kan me niet echt bepaald storen. Zeker gezien het feit dat die bult er ondertussen wel voor zorgt dat je er echt prachtige foto's mee kunt schieten. Dat laatste weegt in mijn optiek echt 100x zwaarder.
want jij hebt je telefoon 24/7 aan je oor geplakt?
In de meeste gevallen van gebruik is alleen het scherm goed zichtbaar, en als ik dan eens een foto maak is iedereen meteen jaloers op de kwaliteit van de foto's vooral in situaties met zwakke verlichting.
De gezichten vertrekken als je de kwaliteit van de foto's laat zien.
Het blijft een niche product voor een relatief kleine groep gebruikers, maar ik heb sinds ik mijn 808 heb geen handcamera meer aangeraakt. De kwaliteit van de foto's van de 808 (en ongetwijfeld ook de 1020) is gewoon ontzettend goed.

Ik hoop heel erg op een opvolger in deze serie. Maar ben bang dat Microsoft de meerwaarde niet ziet.

[Reactie gewijzigd door DizzyMan25 op 11 december 2014 18:04]

Nou inderdaad zeg, nu je het zegt, elke keer als ik een foto neem staat iedereen me vol verbazing aan te gapen wat voor abces ik nou weer op mijn telefoon heb 8)7 /sarcasm

Nobody cares.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 11 december 2014 13:03]

Even iets anders, die on-screen knoppen (back, windows, search) zijn echt lelijk. Ook dat stuk behuizing onder die on-screen knoppen ziet er vreemd en groot uit.... Ik weet t niet hoor.... Ik heb nu een Lumia1520, maar on-screen heeft mij nog niet overtuigt.
Ik ben het met je eens. Als je toch de ruimte daaronder niet gaat gebruiken, laat dan die knoppen daar gewoon 'off-screen' zitten. De high-end Lumia's moeten wat mij betreft zeker vasthouden aan de off-screen knopen en een fysieke cameraknop. Dit prototype heeft wel een fysieke cameraknop.

Wat me nu wel opvalt is dat de on/off button verdwenen lijkt te zijn.

Bedankt Karmos. Ik moest wel even heel goed mijn ogen samenknijpen, maar hij lijkt er toch te zitten! :)

[Reactie gewijzigd door Timoth op 11 december 2014 13:21]

Als je goed kijkt zit hij er nog hoor :) Eerste foto waar dat blaadje de telefoon raakt tussen de cameraknop en de volumeknop.
ik vind het eigenlijk heel mooi kwa design, maar lijkt me niet echt praktisch :P
De bobbel valt in de praktijk erg mee, alleen swiftkey als hij op een bureau ligt werk niet altijd. :P In dat geval wilt hij nog wel eens verschuiven.

[Reactie gewijzigd door Heilige Kaas op 11 december 2014 12:29]

Kan iemand mij hier vertellen of het grote zwarte vlak op de achterkant een functie zou hebben? Gezien er een kleine lens en flitser op zit ben ik hier aardig benieuwd naar, cosmetisch bied het naar mijn mening in ieder geval absoluut geen voordeel.
Het is een prototype van één een paar maanden geleden gecancelde telefoon. In dit geval waarschijnlijk een heel vroege variant wat uiteindelijk de 830 is geworden. Met deze sensor en zonder xenon flits heeft het uitsteeksel geen zin. Bij de 1020 en de 808(symbian) heeft het echter wel zin, het huist de zeer grote sensor en het bijbehorende stabilisatiesysteem.
Ik denk waarschijnlijk dat dit een telefoon is die als doelpubliek de fotoenthousiasten die een goede foto willen hebben. Voor die doelgroep primeert dus eerder de functionaliteit ipv de looks.

edit :typos

[Reactie gewijzigd door SSSQ op 11 december 2014 11:47]

Niet alleen fotoenthousiasten. Veel ontwerpers en anthropologen kijken ook uit naar dit soort telefoons. Heerlijk als je fatsoenlijke filmpjes en foto's kan maken zonder iedere keer een beeld kanon op stap te moeten hebben.
Ik ben een fan van wat Nokia (nu Microsoft) met zijn camera en software doet, geen andere telefoon kan zich daarmee echt meten vind ik.
Maar dit ontwerp gaat mij wel wat te ver, vooral ook omdat het dezelfde camera is als in de Lumia 930, die geeneens een uit stekende lens heeft, daarom lijkt mij deze ''bobbel'' geen noodzaak maar designkeuze. En dan vraag ik mij af wie er voor de lol met zo'n gevaarte achterop zijn telefoon zou willen lopen.
Een camera bestaat niet alleen uit een sensor, ook de lens bepaald een aanzienlijk groot deel van de kwaliteit.
Andere sites melden juist dat het een 50MP camera betrof en grotere sensor!
Led flash zou van de 4de generatie zijn, bijna zo krachtig als een xenon flash.
Daarom hadden ze xenon weg gelaten, maar de opvolger van de 1020 moet xenon aan boord hebben.
Xenon flash is toch beter dan led!
Blijkbaar toch niet zo'n goed idee, ontwikkeling laten uitvoeren in China. Nu ligt de techniek letterlijk op straat.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True