Hoofdcategorieën
Device Settings

HP Slate gaat 400 euro kosten en komt in juni

Door Bauke Schievink, zaterdag 20 maart 2010 10:21, views: 43.195

Volgens een Spaanse website gaat HP zijn Slate in juni uitbrengen voor een prijs van 400 euro. Wanneer de tablet dan in de winkel ligt is niet bekend, maar de verwachting is dat de Slate nog voor de herfst te koop moet zijn in Europa.

De Spaanse nieuwssite Clipset heeft de HP Slate korte tijd in handen weten te krijgen en is te weten gekomen dat de fabrikant de tablet voor een prijs van 400 euro wil verkopen, zo meldt Engadget. De prijs is daarmee ongeveer even hoog als de goedkoopste versie van Apples iPad. In juni zou de Slate door HP officieel voorgesteld moeten worden, waarna in september de tablet ook daadwerkelijk te krijgen moet zijn. Een prototype van de Slate werd door Steve Ballmer getoond op de CES.

HP levert de Slate met Windows 7 aan boord. In reclamefilmpjes benadrukt de fabrikant dat de tablet ondersteuning heeft voor Adobe Flash, waaruit blijkt dat HP waarschijnlijk de concurrentie met de tablet van Apple aan wil gaan: de iPad bezit geen Flash-ondersteuning. Verder beschikt de Slate over een Atom-processor van Intel, al wordt niet vermeld welk type de tablet aan boord heeft. Ook is er een usb-aansluiting, een cardreader en een webcam. Volgens Clipset is de achterkant van de Windows-tablet afgewerkt met rubber om houvast te bieden.

Hp Slate tablet Hp Slate tablet Hp Slate tablet
Volgende 11:13 Eerste hoofdstuk Heavy Rain Chronicles vanaf 1 april beschikbaar
Vorige 19:24 'Apple brengt in juni 27"-Cinema Display en Mac Pro met hexacores uit'
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  »

Las dit bericht gisteren al op Engadget.

Wat is het grootste verschil tussen deze slates, en bijvoorbeeld een netbook? (beide rond de 400) kun je dan niet beter een netbook kopen? Is het enige verschil, dat je met de slates touchscreen hebt?

[Reactie gewijzigd door SalimRMAF op zaterdag 20 maart 2010 10:23]


Ik denk dat het toch gebruiksgemak is :)

Je kunt lekker op de bank hangen met zon ding. Met een netbook gaat dat net niet lekker :)

Met mijn lenovo x200 tablet gaat het prima op de bank, deze kan ook helemaal plat worden ingeklapt en weegt 1,3 en dat voor een volwaardige notebook. (met een echte cpu enzo)

en hoeveel kost jouw tablet |:(

De X200 is vanaf ongeveer 1150 euro te krijgen.Zijn punt was meer dat een netbook ook prima op de bank te gebruiken is, maar raakte daarna een beetje offtopic.

Dit berichtje komt via een 13" MacBook (op de bank). Gaat prima. Een netbook (kleiner) zal alleen maar makkelijker zijn. Zelf ben ik erg benieuwd naar de nieuwe (ARM) smartbooks. Vooral de accuduur zal erop vooruit moeten gaan.

Ik kan me toch voorstellen dat je een tablet een stuk makkelijker op de bank gebruikt. Dit ding gooi je zo alle kanten op, een netbook moet je toch altijd weer oppassen met het uitgeklapte schermpje. Als je het scherm te ver uitklapt valt het ding weer van schoot, etc.

De vergelijking met de x200 is dan wel realistisch: deze kan als tablet worden ingezet doordat je het scherm kunt inklappen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dit ding prima kan op de bank en dat 'ie beter werkt dan deze.

Jammer genoeg is een vergelijking tussen een 400 euro tablet en een 1150+ euro tablet/mini laptop gewoon niet logisch. Ik heb zelfde 10.000 euro kostende MS surface tafel thuis staan en heb dus helemaal geen netbook nodig. Handig hoor die tafel, de afstandsbedieningen liggen er niet op: het IS de afstandsbediening. Oh wacht: mijn tafel is 20 keer zo duur, maar dat maakt natuurlijk niet uit...

Deze tablet lijkt me een geduchte concurrent voor voor de iPad. Want alhoewel ik de restricties op mijn iPhone nog eenigzins kan indenken (ik heb ze er wel afgehaald) moet ik er toch niet aan denken zoiets als tablet te moeten gebruiken. Geen flash, alleen goedgekeurde en toegestane apps en voor de rest geen noemenswaardige nieuwigheden. Vendor lock in op mijn telefoon maakt me nog niet zo heel veel uit, maar op mijn pc beslis ik toch echt zelf wat voor troep ik er op wil draaien!

Ik wacht overigens gewoon op een sub 200 euro a4 e-ink apparaat welke lekker wat formaten ondersteund, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. :)

Het zwaartepunt van een netbook zit niet in dat lcd schermpje maar in de accu enzo dus dat probleem bestaat niet.

Niet helemaal mee eens. Mijn Eee 1005HA-H heeft toch wel de neiging snel achterover te vallen.

Dan heb je toch geen netbook maar een tablet-pc. Een Tablet is weer anders dan een Tablet-pc.
Wanneer jij een een tablet-pc of een netbook fijner vindt, dan hoef je dus geen tablet te kopen... ;)


Het lijkt me net als 'de netbook' een leuke toevoeging op het gamma aan computer-mogelijkheden:
smartphone-slate-netbook-kleine laptop-grote laptop-desktop

Mensen die niet kunnen kiezen zullen een hoop van de mogelijkheden in huis halen, wat een leuke stimulans voor de economie is.
Maar of het nou een nuttige toevoeging is, dat is een compleet andere vraag. Mijn antwoord zou zijn "totaal overbodig", maar dat is slechts mijn mening.
Leuk dat er in ieder geval wat geinnoveerd wordt.

De tablet pc was een grote mislukking. De kleine uitvoering zal echter een geheel nieuwe markt openbreken. Het hele concept sluit zo goed aan bij de behoefte van mensen.

Voor het doorgaans behoudende MS inderdaad een enorme innovatie. Het verkleinen van een apparaat is toch het het toppunt van creativiteit. En dan nog uitgerust met hun allernieuwste desktop-os, Windows 7. Wow, hoe komen ze erop? Is dit gekomen uit het creatieve brain van de heer Steve Balmer? Het kan niet anders. Trots toont hij de wereld zijn nieuwe geesteskind: de verkleinde tablet-PC.

Samen met HP heeft MS er vijf jaar over gedaan dit unieke, gewaagde concept tot wasdom te laten komen. Naar ik heb begrepen komt er zelfs een speciale wallpaper voor de slate ( het "blue tiles-project"?). Maar vrees niet, dankzij gepatenteerde technologie zal de gebruiker nog steeds zijn eigen wallpapers kunnen kiezen.

Ruiken jullie het succes? Straks kan je op de bank met windows 7 spelen. En in bed ook! De droom van MS gaat uitkomen. In bed spelen mensen met Windows 7 op de slate, bij het onbijt switchen ze naar de netbook met windows 7, in de auto naar hun onboard windows 7 systeem. Op kantoor werken ze op de windows 7 desktop. Bij de klant op de Windows 7 laptop. Als ze thuis op de bank voor de buis liggen pakken ze wederom hun slate met windows 7. Als ze vast zitten in de lift gebruiken ze Windows 7 op hun mobiele telefoon.

Het is duidelijk dat Balmer hiermee een onverslaanbaar concept heeft bedacht. Het kan niet anders dan de Windows 7 honger zal mensen in drommen naar de winkels doen komen. Maar Balmer zou Balmer niet zijn als hij al niet aan de volgende innovatie zou werken. Windows 7 op het toilet (nooit meer een gemiste afspraak!).

En zelfs daar zal het niet ophouden. de grootste innovatie van Balmer heet: "dromen van Windows 7". Er wordt gewerkt aan nieuwe technologie zodat mensen ook Windows 7 in hun dromen zullen gebruiken (speciale implantaten met windwows 7!).

Ja, de innovatiehonger is niet te stillen bij microsof t en ik twijfel niet over de toekomst van dit gigaflop-apparaat.

[Reactie gewijzigd door degener op zaterdag 20 maart 2010 14:55]




Wauw, wat een verhalen. Ik juich dit ding alleen maar toe, kost minder dan de iPad, heeft heel wat meer aan boord en lijkt me heerlijk makkelijk om overal mee naartoe te nemen. En dan heb ik nog één laatste punt: Age of Empires 2. Serieus, stel je voor, AoE2 op zo'n dingetje gewoon met je vingers spelen ^^.

ik gebruik mn vingers ergens anders voor :Y)

Dat laatste, dat is echt het enige voordeel wat een apparaat met Windows heeft.... Age of Empires 1 en 2 kunnen spelen... voorderest ligt ie op alle vlakken achter ;)

Ben ik nu zo'n digibeet dat ik de ipad nog niet in mijn handen gehad heb en deze slate ook niet? Ik heb geen idee waar wat achter ligt?

Ik bedacht me dat het een ideaal familyplanner ding was. Plaats hem in een houdertje aan de muur, screensaver met een mooie klok en wat widgets oid.
Agenda voor de family, foto's viewen vanaf de (home) servert, beetje internetten, flashgame, filmpje. Heerlijk. Doet er maar 1.

Zonder de bijbedoeling om hier de iPad aan te halen: voor de iPad is al een prachtige muur-oplossing. Ongetwijfeld ook straks verkrijgbaar voor de iSlate.

http://modulrcase.com/accessories.php

Ik heb zelf ook al het idee om een tablet als familyplanner in te zetten in combinatie met Google Calendar of zo. En daarnaast als extra internetpunt. Even een receptje opzoeken of zo (komt in de keuken te hangen).

Volgens mij zijn er een tal van toepassingen voor de tablets waar we nog niet aan gedacht hebben. Zoals infopunt in musea en dergelijke.

[Reactie gewijzigd door mr.maestro op zaterdag 20 maart 2010 14:44]


Ik dacht direct aan het toilet. Een smartphone kan nog wel eens tussendoor glippen en kopje onder gaan in de smurrie...

Kijk de schavlic statistieken eens na voor je deze onzin verkoopt. Adobe 1 & 2 (PDF Reader en Flash) en Apple 3 & 4 (Safari, al dan niet in combo met iTunes) trekken deze lijst met het meest aantal ungepatchte security problemen. Microsoft heeft maar een enkele vermelding met Office in de top 10, IE8 staat op plaatse 42 duidelijk lager dan alle andere browsers.
Je fairuse opblazen met windows updates is al helemaal te gek, als je met WU meer dan 200MB haalt per maand dan was het een erg slechte maand.
Ik heb 4 PC's draaien op W7, waarvan 2 met de XP extentie met zijn appart WU en ik haal amper 5% van mijn abo van 35GB met het up-to-date houden van deze configuraties.

of je verhuist naar een land zonder datalimieten

aka

ik heb met alle pc's hier in huis nog nieteens last van datalimieten, dus waar hebben jullie t over, neem aan dat je in belgië woont?

Klopt. De Slate is als het ware een laptop/netbook zonder toetsenbord maar dan met touch screen.

Wil je een echte tablet is de iPad en later misschien een tablet gebaseerd op Android de beste keuze aangezien deze operating systems speciaal voor touch screens ontworpen zijn. Windows 7 is een desktop OS ontworpen rondom een toetsenbord en muis, met touch screen ondersteuning. Totaal niet voor tablets geschikt dus.

HP kennende hebben ze zich op de besturing via touch vast wel voorbereid, gezien dit niet hun eerste touch toepassing is.

Ze hebben in het verleden al heel wat all in one touchscreen pc's (TouchSmart Serie) gemaakt met een extra grafische schil om Windows heen. Dus ze zullen wel genoeg foefjes bij deze slate hebben toegevoegd naar mijn mening.

[Reactie gewijzigd door Swordlord op zaterdag 20 maart 2010 10:36]


Ik geloof best dat die TouchSmart shell lekker werkt zonder toetsenbord en muis , maar heb je daar daadwerkelijk iets aan?

HET grote voordeel van Atom+Win7 is dat je al je (voor de desktop ontworpen) Windows meuk kan daaien. Daar heb dan wel gelijk weer een stilus en virtual keyboard voor nodig.
Als je de Desktop UI apps (van de Windows legacy) echter niet gebruikt kan je net zo goed voor een efficientere ARM oplossing gaan, lijkt mij.

Ik heb die apparaten vaker uitgeprobeerd maar het is net als Windows Mobile. Je valt vaak terug op de onderliggende Windows laag. Resultaat is geen fijne ervaring/werkwijze met deze apparaten.

Mensen vergeten dat applicaties het apparaat goed of slecht maken. Ik kan wel een supersnelle atom en 100GB geheugen in het apparaat hebben maar als Paint en Calculator mijn enige touch vriendelijke programma's zijn mag je em houden :)

/edit zie ook reactie Supernull hierboven.
Ik zie het alleen het gebruik van legacy programma's niet echt als voordeel maar als nadeel.

[Reactie gewijzigd door dycell op zaterdag 20 maart 2010 15:36]


Heb je al eens gewerkt op zo'n touchpad icm met win7?... Overigens is het OS van een iPad ook niet meer dan een smartphone OS, zelfde geldt voor Android... Ik denk toch echt dat je met win7 op zo'n apparaat een veel vollediger OS-ervaring zal hebben, de smartphones OS-en zijn daarvoor toch echt te beperkt.

Zei ik vorige keer ook al toen hij diezelfde opmerking maakte (dat windows met touch niet zo lekker werkt), wat uiteraard persoonlijk is maar uit ervaring kan ik ook zeggen dat het prima werkbaar is. Een muis om ergens te klikken of dat je het met je vinger doet is echt heel weinig verschil, dus als touches goed werken (en dat doet het met windows, zelfs multitouch) dan is het niks anders als je met je muis ergens naar toe gaat en klikt :)

Daarbij heeft windows al sinds jaren onscreen toetsenbordjes, en misschien heeft HP wel een toetsenbord app die beter is (kan me voorstellen dat het wel beter kan als het huidige toetsenbordje)... Tenslotte een Android toestel kan ook verschillende toestenborden weergeven (verschillende apps dus geen skins)... Lijkt me voor windows helemaal geen probleem dus ;)

En er zijn al jaren all-in-ones inderdaad en ook al tablets en laptops met een scherm wat je om kan draaien zodat het ook een tablet is... heb nog nooit iemand daar over horen klagen dat windows daar niet lekker mee over weg kon/kan, en dan heb ik het nog over XP ook niet eens over vista of windows 7 waar het uiteraard weer verbeterd is ;)

Enigste nadeel voor mij zou eventuele accuduur zijn maar 4+ uur is voor mij al meer dan voldoende ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op zaterdag 20 maart 2010 10:44]


Het punt is niet dat je met Windows 7 op een tablet iets wel of niet zou kunnen doen, maar dat het vertrekpunt van zoiets als de slate bij voorbaat al verkeerd is. Een HP slate is precies waar veel mensen bij de iPad het nut niet van inzagen: een netbook zonder toetsenbord. Het draait hetzelfde OS, dezelfde applicaties, heeft de zelfde voordelen en irritatiepunten als een computer, met andere woorden: het biedt exact dezelfde gebruikerservaring als een computer, maar dan op tablet formaat. Dit concept heeft in het verleden al meerdere keren gefaald, omdat het niet is waar mensen op zitten te wachten.

De iPad daarentegen is sterk gelimiteerd in wat je er op kunt draaien en hoe, en moet een gebruikerservaring bieden die 100% op de applicaties zelf is gericht, met het OS of de hardware heb je simpelweg niks van doen. Je hoeft geen installers te draaien om er iets op te zetten, elke applicatie heeft dezelfde look & feel, voldoet aan de zelfde interface richtlijnen, en de complete opzet van het OS en de applicaties is gericht op 1 ding: een full-screen interface voor 1 specifieke taak. Punt. Als de iPad een succes wordt (wat dus door de applicaties bepaald zal gaan worden) dan is het dankzij de limitaties en de opzet van het OS, niet ondanks dat. Mensen (dus niet: tweakers) zullen van het apparaat moeten kunnen verwachten dat ze het oppakken, op een icoontje wijzen en doen wat ze wilden doen. Een applicatie installeren is een kwestie van 1 knopje klikken in de store. Er is geen taakbeheer, geen filesystem, geen muispointers, geen vensters, geen installers, niks van al die dingen die mensen als typische computer ellende ervaren, en waar velen al de hele dag van mogen genieten tijdens hun werkdag.

Kortom: HP richt zich net als zoveel andere bedrijven die nu ineens een tablet willen uitbrengen weer veel te veel op de hardware. Hadden ze een succesvol product op tablet formaat willen brengen, dan hadden ze 5 jaar geleden al moeten beginnen met een heel platform en framework op te bouwen (op welk OS gebaseerd dan ook). Nu komen ze met yet-another-PC-op-tablet-formaat, bij voorbaat gedoemd om te mislukken vanwege gebrek aan visie en momentum.

Je vergeet dat het ontwikkelaars niet belemmert programma's te maken die wel compleet zijn gericht op het gebruiksgemak van een touchpad. Eigenlijk kan je dus met de HP profiteren van beide werelden; je hebt in principe een volledige pc tot je beschikking, plus dat je dus gebruik kan maken van specifieke apps. Dit apparaat is dus al veel interessanter voor een tweaker, de mogelijkheden zijn beperkt tot de hardware en niet het OS.

Hadden ze een succesvol product op tablet formaat willen brengen, dan hadden ze 5 jaar geleden al moeten beginnen met een heel platform en framework op te bouwen (op welk OS gebaseerd dan ook).
gelukkig zijn ze ook al 5 jaar dit apparaat aan het ontwikkelen volgens officiele statements van HP zelf. verder is Windows 7 gemaakt met touch ondersteuning in het achterhoofd, en levert HP hier waarschijnlijk nog een hele zooi apps mee. HP heeft namelijk ook nog de touchsmart serie wat hetzelfde principe is alleen dan desktop.

Ook hier gaat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Een tablet is geen volwaardige PC kwa besturing, CPU en grafische kracht en daar speelt Apple goed op in door een lichtgewicht OS voor z'n iPad te gebruiken.

Wil je een fully loaded Windows of OS X draaien, is een desktop of laptop/netbook de betere keuze.

Je zegt hier zelf nou Netbook...
Is dit ding in prestaties gelijk aan een netbook: Ja
Dus jij hebt nou alles wat je zei over power direct onkracht.

Daarbij.
Heeft Windows 7 de aanpassingen gedaan voor een touch besturing: Ja
Heeft HP genoeg ervaring in de touch wereld om er aanpassingen aan te doen: Ja
Dus er is genoeg potentieel voor een goede ervaring.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Swordlord op zaterdag 20 maart 2010 10:55]


Is Windows 7 speciaal voor touch besturing gemaakt: Nee

Icoontjes en dergelijke zijn op Windows 7 gewoon te klein voor een touchscreen. En met zo'n tablet wil je echt geen pennetje nodig hebben. Echt lekker zal het dus nooit gaan werken.

Het iPhone OS daarentegen is speciaal gemaakt voor touchscreens (mooier nog, voor slechts 3 apparaten). De ondersteuning zal dus vele malen beter zijn.

Ook heeft de iPad vanaf de lancering 150.000 Apps die speciaal voor touchscreens gemaakt zijn en heeft Apple speciale versies gemaakt van haar iWork producten. Windows 7 daarentegen heeft bijna alleen maar software die gemaakt is om te bekijken op een beeldscherm en te bedienen is met muis en toetsenbord.

Al met al denk ik niet dat dit product veel kans gaat maken. HP zal echt met een speciaal OS moeten komen om nog een beetje als concurrent van de iPad gezien te worden.

Je bedoelt 150.000 apps die speciaal voor de iPhone zijn gemaakt... dat is een ander apparaat dan de iPad die niet standaard 3G heeft en een groter scherm. Tijdens de presentatie van de iPad was al duidelijk dat de kleine weergave van een iPhone app op de iPad er niet uitzag.

[Reactie gewijzigd door RoccoS op zaterdag 20 maart 2010 12:37]


Tijdens de presentatie van de iPad was al duidelijk dat de kleine weergave van een iPhone app op de iPad er niet uitzag.
En speciaal daarvoor is upscaling gemaakt. Ook is het mogelijk Apps speciaal voor de iPad te maken.

Verder nog wel interessant: Rupert Murdoch, ongeveer de grootste mediaman ter wereld heeft de iPad bestempeld als 'Het apparaat dat alle media gaat domineren'.

Hier een quote van hem:
quote: Rupert Murdoch
All media is going to go on to the iPad, whether it be music or books or newspapers or movies, you’ll be able to get on your iPad… they’ll get better and better and you’ll be able to do more tricks with it.

Dergelijke publieke uitspraken zullen ongetwijfeld wel doordacht zijn. En mijn gevoel zegt mij dan ook dat er commerciële belangen waren om dit te roepen.
Wat het natuurlijk niet tot een slecht product maakt maar enige nuancering zou wel op zijn plaats zijn.

Rupert Murdoch is ook de man die al zijn krantensites betaalsites wil maken en denkt dat dat gaat werken (wat tot nu toe niet zo is), dus ik denk dat Murdoch een beetje zijn voorspellende gaven kwijt is.

Tevens is dat een argumentum ad verecundiam: beroep op autoriteit. Alsof alles wat hij zegt waar is omdat hij toevallig eigenaar is van een groot aantal bedrijven.

Het is vast een leuk speeltje, de Ipad, maar ik denk dat het ook overbodig is. Op mijn lijst 'Wat te doen met 50 miljoen' komt het dan ook na "flatscreen op het toilet".

En daarom zijn de ontwikkelaars ondertussen ook al een tijd bezig om nieuwe iPad applicaties te maken. Let maar op dit wordt de tweede 'gold-rush' voor applicaties.

Misschien wat minder groot dan de iPhone, maar ik denk dat er toch zeker goede applicaties voor uit gaan komen.

Apple krijgt met dit apparaat waarschijnlijk de ontwikkelaars weer aan zijn kant, en dat gaat voor veel mensen de doorslaggevende factor worden, gewoon omdat er veel applicaties voor komen die daadwerkelijk voor een tablet zijn gemaakt.

Sure, op dit apparaat zullen veel applicaties zijn, immers het is Windows, dus je hebt veel keuze.. maar hoeveel van die programma's zijn daadwerkelijk gemaakt voor een tablet of multitouch...

Daarnaast kan jan en alleman straks 'meteen' met de tablet overweg, voor alle mensen met een iPod/iPhone is het direct herkenbaar. En voor de mensen zonder iPhone/iPod is het ook makkelijk, dat heeft de iPhone/iPod touch zelf wel bewezen.. je kan die aan iemand geven die het nog nooit heeft gebruikt, en die kan er zo applicaties op installeren, ook al is die persoon bij lange na geen IT-persoon.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op zaterdag 20 maart 2010 12:53]


Ik hoop het echt, de iPad an sich vind ik niet echt speciaal danwel interessant (buiten de geweldige accuduur en het mooie touchscreen om dan). Apps, daar gaat het hier om. Als de iPad apps krijgt waar ik op zit te wachten (mijn eigen krant, etc.) dan komt er 1 hier in huis. Ik zie veel meer in een tablet waar een enorme ontwikkelaars-groep achter staat en waar het OS en de apps helemaal voor deze formfactor gemaakt zijn. Dat het dan geen Flash kan boeit me dan echt niet, Apple heeft al laten zien zeer goede ondersteuning te bieden voor zijn producten (zie de iPhone) en dat is wat ik als consument graag zie, het nieuwste OS altijd op deze devices, zonder meteen een nieuwe te hoeven kopen.

Binnen een half jaar staat de app store vol met 100,000 iPad-native applicaties, dus ik zie het probleem niet zo. Voor developers is het in veel gevallen een relatief snel klusje om je iPhone app te transitionen naar iPad formaat en de controls wat aan te passen voor de extra schermgrootte. Natuurlijk is een volledig van de grond af voor de iPad gemaakte applicatie altijd mooier, maar ook die zullen niet lang op zich laten wachten vermoed ik.

Maar hoeveel mensen zullen dan een iPad kopen als ze vervolgens dezelfde apps tegenkomen als ze op hun iPhone of iPod hebben staan? Ik ben erg benieuwd of de iPad niet kannibaliseert van andere apple producten.

Een tablet/slate kan perfect even krachtig zijn als een volwaardige PC. Hangt gewoon af van de hardware die men er in steekt. Uiteindelijk is het ook maar een vorm van een all-in-one PC. Windows 7 zou perfect kunnen werken op zo een systeem.

Wel grappig dat je denkt dat een slate minder krachtig is dan een netbook omdat er geen toetsenbord op zit (dat is feitelijk wat je hier zegt) 8)7

Als je met een netbook prima kunt werken, kun je dat met de Slate ook. Het enige wat ik niet direct zie is waarom je met een Slate beter op de bank kunt werken dan met een netbook: dat gaat bij mij nml gewoon prima en ik denk dat ik het toetsenbord bij de Slate toch zou missen (een on-screen tobo geeft geen feedback).

Zo'n lichtgewicht os gaat dan wel ten koste van multitasking, flash, een webcam en usb. Tja net wat je wilt natuurlijk.

Geen enkele van de dingen die je opnoemt heeft ook maar in de verste verte iets met het OS te maken. Multitasking, webcam en USB zijn alledrie volledig ondersteund door iPhone OS, en dat Flash er niet op draait is omdat Apple dat op principiele gronden niet wil toestaan (of je het daar nu mee eens bent of niet).

Behalve dan dat er vollop apparaten zijn met zo'n lichtgewicht OS die wel multitasking, flash, webcam en usb hebben.

Dit voldoet prima aan de definitie van een tablet. Sterker nog, voordat Apple met z'n iPad kwam waren er vrijwel alleen maar tablets met toetsenbord en draaibaar touchscreen. Wat hier gebeurd is, is dat het toetsenbord dus verdwenen is. Maar op die apparaten loopt vrijwel altijd een of andere Windows.

Er zit bij die apparaten vaak een pennetje als je precies bezig wil gaan, en dat werkt prima. Maar voor de gemiddelde gebruiker heeft zo'n tablet waarschijnlijk weinig meerwaarde, anders dan werden ze wel meer verkocht.

Lijkt me een niet geheel juiste conclusie. Zelfs met de tablet versie van Windows XP was altijd goed te werken op een tablet. Het lijkt me logisch dat Microsoft deze trend wel heeft doorgezet richting Windows 7. Uiteraard blijft het wachten op een review, maar ook ik heb het idee dat een volledig besturingssysteem een betere ervaring geeft dan één die gemaakt is voor een telefoon.

Wil je een echte tablet is de iPad en later misschien een tablet gebaseerd op Android de beste keuze aangezien deze operating systems speciaal voor touch screens ontworpen zijn. Windows 7 is een desktop OS ontworpen rondom een toetsenbord en muis, met touch screen ondersteuning. Totaal niet voor tablets geschikt dus.
Omdat Windows 7 ook op een desktop PC werkt, is het gelijk maar niet geschikt voor tablets? Sinds Windows 7 is er juist heel erg veel verbeterd aan de touch ondersteuning in het OS, of wil je zeggen, dat jij er al ervaring mee hebt? ;)

Daar ben ik dus zeer benieuwd naar. Wat gebeurt er nu precies als Windows 7 op een tablet draait, komt er dan een iets andere GUI naar voren speciaal voor deze formfactor, of zie je gewoon een iets vergrote desktop? Dit laatste zou mij dan totaal niet trekken met alleen een touchscreen.

Zie daarvoor bijvoorbeeld Windows 7 multi touch en Windows 7 Touch Features - Präsentation

Er komt geen andere GUI, er komt als het ware een soort laag er tussen, waarmee interactie via de touch-features mogelijk is.

[Reactie gewijzigd door CptChaos op zaterdag 20 maart 2010 14:12]


Thanks! Dus voor redelijk wat feautures toch een aparte laag, maar niet voor het OS. Dat vind ik dus nog steeds half/half en het is puur een keuze die je moet maken als je een tablet wilt, wat wil je er precies mee doen. Dan vind ik persoonlijk dit met Windows 7 niet geheel wat ik zoek.

Gewoon precies de zelfde GUI
in plaats dat je met je muis ergens klikt, doe je dat nu met je touchscreen.
Rechter muis knop menu's komen te voorschijn als je even je pennetje op één plaats drukt

Windows 7 kan je gewoon perfect met alleen touchscreen bedienen hoor.
Het is even wennen, maar het is prima mogelijk

Heb er namelijk een tijdje mee kunnen spelen met een of ander gigabyte netbook die je dubbel kon vouwen

[Reactie gewijzigd door Sinester op zaterdag 20 maart 2010 14:09]


Het verschil is, dat het een totaal andere manier van gebruiken is. Een netbook is gewoon een kleine notebook, met minder kracht, minder mogelijkheden (kleiner scherm, toetsenbord etc.), die hoogstens wat langer op een acculading meegaat. Voor de meeste consumenten niet heel interessant dus.

Zo'n tablet heeft volgens mij de mogelijkheid om een redelijk groot succes te worden (wat ook wel blijkt als je ziet hoeveel bedrijven ineens in deze markt springen). Hij is misschien nog wel makkelijker mee te nemen dan een netbook, terwijl de processorkracht min of meer gelijk blijft.

Wat zo'n tablet vooral erg interessant maakt, is dat je niet altijd een plek hoeft te zoeken waar je kan gaan zitten werken. Met een netbook ben je altijd nog afhankelijk van het toetsenbord dat erop zit, waardoor je hem moet uitklappen en je dus eigenlijk wel moet gaan zitten (of een plek hebben om dat ding op te zetten). Een tablet kun je gewoon in je ene hand houden en met de andere hand het ding besturen. Op die manier kun je dus (net als met een mobiele telefoon) even snel op internet kijken o.i.d., maar dan met de kracht van een kleine notebook.

Het beste van twee werelden dus :)

Zo'n tablet heeft volgens mij de mogelijkheid om een redelijk groot succes te worden (wat ook wel blijkt als je ziet hoeveel bedrijven ineens in deze markt springen). Hij is misschien nog wel makkelijker mee te nemen dan een netbook, terwijl de processorkracht min of meer gelijk blijft.
Nou ben ik het helemaal met je eens op dit stukje na, dit gebeurde exact hetzelfde bij de netbooks, maar dan zonder Apple ;) Ondertussen zie je bij die netbookjes door de bomen het bos niet meer zoveel merken/varianten zijn er!

Is toch niet erg. Elke persoon heeft zijn eigen smaak.

Is toch niet erg. Elke persoon heeft zijn eigen smaak.
En concurrentie is goed voor de prijs! :)

Of je koopt een netbook waar je het scherm over het toetsenbord kan vouwen en je hebt het beste van drie werelden in een device voor minder geld. Tablets zijn puur voor mensen met teveel geld, dat is voor Apple niet zo'n probleem ... die verkopen puur op image en op computer gebied aan mensen met teveel geld. Maar voor de rest van de markt denk ik niet dat tablets een groot succes gaan worden.

Denk dat je moet afwegen wat je ermee gaat doen. Ga je voornamelijk lezen (in de trein bijvoorbeeld) en weinig typen? Dan lijkt een tablet me heerlijk. Laag gewicht, lange accuduur en lekker groot scherm. Wil je e-mail beantwoorden en stukken tekst typen? dan zou ik voor een netbook gaan. Daar heb je toch net effe een beter toetsenbord en wat meer mogelijkheden.

Deze slate lijkt me trouwens een fijn apparaat; de features zijn redelijk compleet dacht ik (flash, wifi etc). Ben benieuwd naar de eerste volledige reviews.

lijkt me best een handig apparaatje om bij de bank te hebben liggen :)

Ziet er erg nice uit !, van uit me bedje lekker me server opruimen en sorteren via het web en vpn etc.
Vervolgens lekker een usb stickie met een filmpje erin en je kan lekker ermee aan de slag, remote je pc besturen ( media center ) dat klinkt wel belovend en als de prijs er na is.
Gaat die zeker bij mij in huis komen :)

Interessant idee.
Want de atom-processor is niet al te sterk. Voor internetten, muziek afspelen en dergelijke sterk genoeg.
Als je nu de tablet aan je pc koppelt, dan heb je opeens een heel sterke pc ter beschikking. Dan kan je dus inderdaad vanaf je bank zware dingen doen.
In dat geval zie ik nog wel wat voordeel aan een tablet. Nog helemaal niet aan gedacht.

Een usb stick met film erin en vervolgens remote je media center besturen, klinkt omslachtig :p

Als zo'n apparaat nou ook eens kon dienen om de tv te bedienen bijvoorbeeld (teletekst, afstandsbediening, ...) zou het wel cool zijn.

Daar dacht ik ook al aan. Met een TV die WiFi of BT ondersteunt, of met een WiFi - IR converter zou dit mogelijk moeten zijn. Door het programmaaanbod heen bladeren, previews bekijken en aanklikken wat je wilt zien of opnemen.

Ik verwacht daar snel ondersteuning van de fabrikanten voor de iPad voor en een bijbehorende App in de App Store.

Het zou me niks verbazen als er een week na de release al een of andere nerd komt die een ir zender erin heeft gebouwd en een programmatje heeft geschreven voor die doeleinden. Technologie.... Gotta love it!

En dat is het mooie aan windows. HEEL VEEL programmeurs :D

Dat wel, maar zeer versplintert. Hoeveel gaan er ook daadwerkelijk apps schrijven voor de tablets? Ben benieuwd, want dat mist dit apparaat nog. Je ziet het ook bij WM, heel veel programmeurs, maar nauwelijks te vinden apps.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op zaterdag 20 maart 2010 13:37]


je bedoeld iets als de teletekst app(waarom nog een tv nodig??) en de remote app voor de Iphone en daarmee, heel handig, ook voor de Ipad. ;)

Dus als je wil webcam chatten moet je hem omdraaien?


Of je neemt een dubbele spiegel (periscoopje).... :*)

Nee, niet ongewenst... slecht beargumenteerd... want met de iPhone / een andere telefoon.. die neem je mee om snel kiekjes te maken van iets.. nietwaar? Zie je jezelf al met een 10" tablet door van mij part de dierentuin lopen om snel een kiekje te maken?

Een camera was leuk geweest... op de voorkant.

Je kunt zeggen wat je wil, maar met windows 7 zijn de mogelijkheden bijna oneindig :)
En ik heb vertrouwen dat het op touch ook gewoon goed werkt. Daarvoor is de UI ook veel beter geschikt dan windows xp bijvoorbeeld

Trouwens de laatste keer dat ik keek was de iPad echt geen 400 euro. ALs we alles omrekenen + belasting mag je er lekker van uitgaan dat de iPad gwn 500 euro kost :)

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op zaterdag 20 maart 2010 10:34]


Je kunt zeggen wat je wil, maar met windows 7 zijn de mogelijkheden bijna oneindig
De vraag is dan ook vooral of je oneindige mogelijkheden wilt op zo'n apparaat, als dat bijvoorbeeld ten koste gaat van gebruiksgemak en accuduur.

Windows 7 is naar mijn idee gebruiksvriendelijk en herkenbaar genoeg. Accuduur kunnen we niets over zeggen tot het apparaat daadwerkelijk in de schappen ligt.

En geef mij lekker de vrijheid om alle soorten applicaties te kunnen installeren en openen, zonder de controlegekte van Apple.

En geef mij lekker de vrijheid om alle soorten applicaties te kunnen installeren en openen, zonder de controlegekte van Apple.
Gelukkig kunnen we dus kiezen :)
En met die controlegekte valt het, itt wat sommigen je willen doen geloven, allemaal wel mee hoor.

En met die controlegekte valt het, itt wat sommigen je willen doen geloven, allemaal wel mee hoor.
Ben ik het persoonlijk niet mee eens. Mijn vriendin heeft nu bijna 2 jaar een iPhone en het is dat haar contract nog een paar maanden loopt, anders zouden we dat ding het liefst gisteren uit het raam gooien. Je kunt verdorie nog aan toe niet eens een eigen ringtone op dat ding zetten om maar eens iets te noemen. En Apple bepaalt welke apps er in hun store mogen en welke niet.
Wij zijn voorlopig in ieder geval helemaal klaar met Apple.

Je kunt verdorie nog aan toe niet eens een eigen ringtone op dat ding zetten om maar eens iets te noemen.
Niet? Gutjes, ik heb hier al 30 ringtones op mn toestel.. zonder ook maar één bij Apple weg te hebben gehaald.

Klopt, maar zeg er wel even bij dat het errug omslachtig is om een ringtone van jezelf er op te zetten want een mp3-ringtone vreet ie niet. In tegenstelling tot alle andere GSM's.
Mag toch hopen dat Apple dat bij de komende update aanpast maar ze hebben natuurlijk liever dat ik een ringtone bij hun koop.

middels itunes is het maken van je eigen ringtone echt makkelijk. kost je nog geen minuut. en een ringtone kopen is dus echt geen noodzaak!
en hoevaak maak jij een ringtone? een keer per maand? een keer per week? per dag??

Een..

Twee..

Drie..

Vier..

En ga zo maar door. Die controle gekte valt helaas niet mee.

[Reactie gewijzigd door DrPoncho op zaterdag 20 maart 2010 12:59]


En ga zo maar door. Die controle gekte valt helaas niet mee.
Nee die controle is inderdaad vreselijk en daarom is de App Store met 150.000 applicaties de meest succesvolle ooit tot nu toe.

Gelukkig is er enige controle anders zouden we nu aan de 1 miljoen Apps zitten waarvan er 10.000 een scheet-App zijn.

Je wil het gewoon niet snappen he? Apple bepaalt wat je wel en niet ziet op je iPhone, dat is toch gewoon niet juist? Totaal tegenstrijdig met al het hele "vrije" concept waar (oa) Tweakers voor staat?

Je wil het gewoon niet snappen he?
Ik snap je best hoor. Ik ben het alleen niet met je eens. Want ik ervaar de restricties op het assortiment van die appstore nou niet echt als "controlegekte". En volgens mij de meeste van hun klanten niet.
Apple bepaalt wat je wel en niet ziet op je iPhone
Overdrijf niet zo. Ik kan bellen en smsen wie/wat ik wil, ik kan webbrowsen naar wie/waar ik wil (voor 't eerst zelfs een beetje bruikbaar op een mobiel). Ik kan heel makkelijk emailen met wie/wat ik maar wil. Ik kan op mn macs elk stukje software installeren wat ik maar wil. Ik kan in iTunes muziek kopen en kopieren zo vaak ik maar wil en ik heb zelfs geen Apple politie aan de deur gehad toen ik m'n eerste iPhone jailbreakte en unlockte.

Welke "controlegekte" bedoel je dan? Alleen de controle over het assortiment in hun eigen winkel ?

[Reactie gewijzigd door edwingr op zaterdag 20 maart 2010 15:27]


Als er geen controle was... werd er weer gezegd dat elke applicatie dubbel was... dusja.. sommige mensen zijn nooit tevreden...

Je maakt een denkfout als je beweert dat het meeste succes / de meeste apps hebben gelijk staat aan de beste zijn.
Bovendien betekent 'de meest succesvolle' zijn natuurlijk niet per definitie dat er niets op aan te merken valt.

Je maakt een denkfout als je beweert dat het meeste succes / de meeste apps hebben gelijk staat aan de beste zijn.
Dezelfde denkfout als "bepalen welk assortiment je in je winkel zet" als "controlegekte" bestempelen en het hele platform daarvoor meteen als slechtste wegzetten. En dat in elk iPhone/iPad gerelateerde onderwerp tot vervelens toe komen vertellen.

[Reactie gewijzigd door edwingr op zaterdag 20 maart 2010 15:54]


Het woord controlegekte heb ik niet gebruikt. Noch heb ik beweerd dat het hele platform daarom het slechtste is. Ik heb enkel aangegeven wat ik er van vind en waarom ik dat vind. Ik vind het zwak om mij dan te verwijten dat ik één of andere troll ben die in elk topic komt Apple-bashen.
En om even in te gaan op jouw opmerking "bepalen welk assortiment je in je winkel zet": stel je voor je koopt een auto, en je kunt alleen maar tanken, onderhoud plegen en accesoires kopen bij de fabrikant. En die fabrikant bepaalt op arbitraire gronden wat hij jou wel en niet te koop aanbiedt.
Daar hoeft niets mis mee te zijn, want het betekent ook dat die fabrikant ervoor zorgt dat alles wat je koopt goed past en werkt en dat het je auto niet vernaggelt. Maar ik persoonlijk wil die controle graag zelf houden en daarom ben ik voorlopig klaar met Apple gadgets.

@real[B]art: Sorry als het zo overkwam, maar dat was geen verwijt aan jou. Eerder een nuance aan je opmerking en een verwijt aan al die mensen die steeds met hetzelfde argument komen vertellen hoe slecht het iPhone platform is. Terwijl er toch echt hele volksstammen vreselijk blij zijn met dat telefoontje en de appstore. Maar ik ben het helemaal met je eens dat iedereen vooral zelf moet beslissen welke telefoon of computer hij gebruikt.

Overigens ben ik wel benieuwd welke apps je vriendin dan mist op haar iPhone, die door Apple niet toegelaten worden.

[Reactie gewijzigd door edwingr op zaterdag 20 maart 2010 20:06]


Probleem zit 'm wellicht vooral in het beleid van Apple. Zo keuren ze een app goed en zo halen ze diezelfde app een paar maanden later zonder reden uit de appstore. En ze bepalen voor jou bv ook welke browser je moet gebruiken. Waarom geen concurrentie toelaten? Ik kan met zoekmachines toch ook kiezen?

Ik mis zelf geen apps op mijn 3GS maar ik ben wel blij dat Android ook steeds groter wordt met eindelijk ook fatsoenlijke toestellen zodat ik eind volgend jaar kan kiezen of ik weer een iPhone neem. Want ik kan niet zeggen dat ik dat wispelturige gedrag van ze nu zo geweldig vind. De iPhone is een geweldig toestel, het moest alleen niet van Apple zijn.

Probleem zit 'm wellicht vooral in het beleid van Apple. Zo keuren ze een app goed en zo halen ze diezelfde app een paar maanden later zonder reden uit de appstore
Waarschijnlijk wel mét reden, alleen die zeggen ze er niet bij. Maar ik ben het met je eens, dat appstore beleid zou een stuk doorzichtiger moeten zijn. Maar om daaruit steeds de conclusie te trekken dat Apple bepaalt wat je wel en niet mag zien op je iPhone slaat natuurlijk nergens op. Ze bepalen hooguit dat je bepaalde toepassingen niet bij hun kunt halen en je daarvoor moet uitwijken naar jailbreak+cydia.
En ze bepalen voor jou bv ook welke browser je moet gebruiken.
Volgens mij zijn er wel alternatieve browsers, alleen moeten die wél de ingebouwde webkit renderer gebruiken. Voor de massa boeit dit ook totaal niet natuurlijk. Die gaat niet voor de lol alternatieve browsers zitten proberen.
maar ik ben wel blij dat Android ook steeds groter wordt
O maar ik ook hoor, ik twijfel zelfs op dit moment om eens een Android toestelletje te proberen. Maar als ik dan bijvoorbeeld deze 'switchers' review lees, met als belangrijke minpunten: minder goede multitouch en het mindere aanbod van toepassingen, dan vraag je je meteen weer af waar je dat dan voor zou doen. Alleen voor die zogenaamde vrijheid hoef 't niet, want ik ondervind geen beperkingen op m'n 3G iPhone.

[Reactie gewijzigd door edwingr op zondag 21 maart 2010 09:39]


Een..

Twee..

Drie..

Vier..

En ga zo maar door. Die controle gekte valt helaas niet mee.
Da's 4x dezelfde 'controlegekte': nml. toelatingseisen van de appstore.

Het is gelukkig een prototype er moet nog heel wat worden uitgewerkt!

Als het in productie word genomen de prijs bekend is en ook dan het in juni komt lijkt het niet echt meer een prototype.... ?

Mooi dingetje :) Het is denk ik wel goed dat de iPad wat concurrentie gaat krijgen en dat er wat keuze de markt komt.

Als de slate wel een OS bevat waar geen beperkingen in zijn aangebracht zou het wel eens een hele geduchte concurrent voor de iPad kunnen worden. De iPad heeft imo het grote nadeel dat het draait op een veredelde versie van iPhone OS. Dat brengt ontzettend veel beperkingen met zich mee. Als de Slate een beetje goed werkt zou dat wel een redelijke laptopvervanger kunnen zijn voor mensen die veel reizen een iPad zal dat nooit worden door de beperkingen van het OS.

Het grote voordeel van de Slate is dat deze ook USB heeft. Hierdoor kun je dus gewoon je camera eraan hangen en je foto's overzetten. Ook deze ontbreekt bij de iPad.


Wat voor troll onzin is dat ook alweer :)

Naar mijn gevoel is er geen veiligere windows dan windows 7. En als je het presteert om virussen op je pc te krijgen, ik zou zeggen: eigen schuld ;)


En je bent nog steeds een troll, omdat ik nog nooit heb gehoord van computers die met virussen voorgeinstalleerd geleverd worden. Kom met feiten in plaats van al die leugens.

Misschien heb je het nog niet door, maar microsoft had met Surface al veel langer multi-touch. Het zou me niet verbazen als het 7 beter werkt dan op de iPad.




Lol, een fanboy die een niet-fanboy verwijt achter de kudde aan te lopen! Jij hebt humor!!! _/-\o_

Virussen op een Android-telefoon? Bron?
Nu we toch bezig zijn met kromme vergelijkingen, ik ken genoeg mensen die van sommige Apple-apps net hetzelfde vinden. Absolute zooi, die jammer genoeg nog steeds niet uit het OS is gehaald.

En ik kan alleen maar zeggen dat multitouch op Windows 7 echt wel heel erg lekker werkt. Ik heb het getest op CeBIT.

Die opmerking van een afslaande motor in de hoerenbuurt slaat meer op apple dan microsoft. Kan, mag en heeft apple immers niet bepaalde apps geweerd uit de market? Als apple straks besluit dat je totaal geen porno-apps op je ipad mag installeren, dan slaat je virtuele motor dus af zodra je de virtuele hoerenbuurt installeert.


Ja, da's ook niet meer dan logisch als je niet ziet welke apps er zijn tegengehouden.
Veel mensen installeren apps op hun telefoon waar ze nooit van hadden gedacht ze nodig te hebben, maar toch wel handig of leuk bleken te zijn.

Maar ja, jammer dat veel filmpjes op pr0n sites dan weer draaien onder Flash...

Ik snap dat je Apple wilt verdedigen als gebruiker van hun apparatuur. Ik gebruik zelf ook Apple en ben daar tevreden mee. Dat wil nog niet zeggen dat ik het met al hun uitvindingen eens ben.

De iPad is naar mijn idee een te hoog geprijsd (en geprezen) apparaat voor wat het kan. Het is zo gesloten als het maar kan zijn, er ontkomt niets aan het oog van Apple. Natuurlijk kan dit voor je werken of tegen je werken, je beschermen of juist niet.

Toch bepaal ik liever zelf wat ik er mee zou doen. Als men de iPad als een verkapte MacBook op de markt had gezet, zoals HP nu doet met de slate, dan zou het een heel ander product geworden zijn. Als ik op de bank lekker mijn iTunes aan kon zetten, de Mac mini onder de TV mee kon bedienen via remote, en meerdere programma's tegelijkertijd kon openen dan zou ik dat toch beter vinden. Heb ik nog niet eens het bestandsbeheer genoemd.

Naar mijn idee had de iPad beter een combi kunnen worden van een tablet en een MacBook Air. Dus geen optische drive, een SSD schijf, touch screen en OS X.

Wat heb je aan Safari als -ie geen flash aan kan? Zeker in deze (porno-)context.



ooowwww slecht geslapen? of is dit nou een typische niet-apple-nerd reactie?
:+

Kennelijk is dat het enige wat jij met flash doet, maar verder wordt het door nog al wat websites voor wel nuttige dingen gebruikt. Navigatie, polls, slideshows, video, moet ik doorgaan? Een gebrek aan flash is, zeker gezien het huidige aanbod van websites, een nog al groot probleem. Er zijn iig maar weinig sites die een alternatief bieden voor flash binnen hun ontwerp.

Navigatie in flash? :/
Polls in flash? :?

En slideshows zijn over het algemeen goed te doen zonder Flash, met Javascript. Dat geeft een stuk betere performance. Het enige wat je dan niet kan is die "flashy" effecten, maar er is toch al wel heel veel mogelijk er mee. :)

Verder is er voor Video in flash een véél beter alternatief.. Flash zorgt op m'n laptop al voor tegen de 100% CPU aan als ik een Flash video kijk in een beetje fatsoenlijke HD resolutie. Ik heb tegenwoordig Flash uit staan, pas als ik iets nodig heb klik ik er op, en dan opent hij hem in flash.. Dan zie je pas hoe weinig je flash eigenlijk gebruikt. :9

Gelukkig maken moderne sites niet mee zo veel gebruik van Flash in het ontwerp, dat is gelukkig overgewaaid. Alleen banners zijn soms nog wel in Flash, ook die ben ik liever kwijt dan rijk. :D

Leuk dat dat allemaal kán zonder Flash, maar er zijn nog altijd sites die het wel veel gebruiken, ook voor belangrijke dingen. Op mijn iPhone kan ik niet eens filmpjes bekijken op andere sites dan YouTube, tenzij ik voor elke site een eigen app ga installeren. Lekker handig. 8)7

Zoals GuidoH al zegt er zijn betere alternatieven en die gaan gebruikt worden.
html5 ben benieuwd wat dat gaat worden.....
in een artikel gelezen dat video in safari op een mac ruim 150% lagere belasting voor de cpu geeft als de nieuwste flash (10.1)

maar al deze voorgaande posts en discussies die ik gelezen heb met betrekking tot het hele windows/mac/android verhaal gaan mij nergens over.

waarom moeten mensen toch constant proberen anderen te overtuigen van hun gelijk?
laat ze lekker! vrij land, vrije keuze!

Ik vind het persoonlijk heerlijk om achter mijn windows bak te klooien en te pielen met verschillende programma's etc. en ja ik vervloek met grote regelmaat dat kolerekreng als er weer eens iets niet werkt of vastloopt.
toch kruip ik er steeds weer achter........

net zo heerlijk vind ik het als ik met mijn iphone werk en dat het gewoon werkt! ok ik neem dan wellicht genoegen met minder keuzevrijheid in te installeren apps. maar het gaat zo makkelijk en soepel een kind kan de was doen.
en ik heb op mijn (slimme)telefoon echt geen behoefte aan alle programma's die ik op mijn laptop/desktop draai......

ik wil maar zeggen dat ik de tumult niet snap, kies voor wat jouw het beste past en laat een ander dat voor hem/haar ook doen. iedereen happy.
toch?

sorry, wordt af en toe een beetje bedroefd van hoe we met elkaar omgaan in de wereld, zelfs hier op tweakers!

Nu is het porno gerelateerd, straks komt apple met zijn eigen navigatie oplossing en, presto, tomtom & co zijn verdwenen uit de market. Weg keuze, weg vrijheid.

Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het is een mogelijkheid.

Zou mooi zijn: die tomtom apps zijn toch belachelijk duur.

Ook de Ipad ondersteunt delen van het internet niet, geen flash ondersteuning. dus daar kan je ook niet in alle buurten gebruik van maken want dan valt de motor ook uit.
Maar het erge is dat dit niet repareren of te voorkomen valt ITT de Slate
Wie koopt er nou een apparaat dat gewoon geen flash ondersteunt ?

Naar mijn gevoel is er geen veiligere windows dan windows 7.
Als je die zin 2x leest, zegt het eigenlijk heel weinig.

Ik mag hopen dat Windows 7 de beste *Windows* is tot nu toe, maar de vergelijking met *andere OS'en* is veel interessanter.

Heb je hier dan ook maar één greintje bewijs voor? Persoonlijk nog niet één keer meegemaakt. Sommige Apple-zooi daarentegen vind ik persoonlijk één groot virus.
Ooit als eens iTunes geïnstalleerd? Wordt er meteen QuickTime, Bonjour en nog een hele resem iPod Connectivity Services door je strot geramd...

Ik weet dat je een grote Apple-fanaat bent, maar om daarbij alles wat Windows is af te kraken met argumenten die kant noch wal raken is echt overdreven.


Apple verkopers... nog erger dan de gemiddelde dixons verkoper blijkbaar....

Dus als je een iPod handig vind moet je ook maar meteen een overpricede Mac er bij kopen? Dus een soort koppelverkoop? Nee dankje.


Apple krijgt het nog niet eens voor elkaar om nieuwe producten ZONDER de bekende REV. A problemen op de markt te zetten.

En jij krijgt het nog niet eens voor elkaar om een account aan te maken en daar iets nuttigs mee te doen. Het enige wat je doet is trollen en flamen (en Apple prijzen alsof dat het enige geloof in deze wereld is).

Ik denk dat de Slate best wel een aandeel van de iPad in kan pikken, mits deze goed neergezet wordt en werkt als een verkapte laptop. Oftewel: geen gesloten systeem om zo'n apparaat.

Ben je nu helemaal gek geworden? Waarom zou ik bij een iPod van €200 nog eens een Mac van minimaal €600 bijkopen, enkel omdat ik verplicht ben software te gebruiken van een bedrijf dat niet weet hoe ze degelijke Windows-software moeten schrijven?

Dit is echt de wereld op zijn hoofd. Ik wil een iPod? Oh, koop er dan ook maar ineens een Mac bij, op Windows werkt het toch niet.


Ik geef ze groot gelijk moest uitlekken dat ze alle Apple-apps zouden saboteren :P

@Trat,
Zit je met je HP slate ( of andere windows tablets )naast iemand met een iPad.

Kun je:
- Wel al je bijlage in je mail openen.
- Wel volledige web ondersteuning.
- Wel voor je vergadering de powerpoint doornemen + aansluiten op een Beamer.
- Wel bijna alle ondenkbare software installeren.
- Wel specifiek software draaien wat voor de proffesionele markt is, en alleen gemaakt word voor windows.
- Ook complete multitouch + speciale touch software voor windows.
- Wel allerlei apparaten aan je tablet aansluiten o.a. elke printer, cam en portable HD, CD speler, blue ray speler.. whatever !!
- Wel gewoon alle codecs downloaden voor je films.
- Wel p2p download software etc.
- Ook bijna alles kan wat de iPad kan.

Ik hoop dat je nu mijn punt begrijpt. Dat zo'n Ipadje voor kleine kinderen is. En niet voor mensen die een tablet b.v. serieus gebruiken in het zakelijke leven b.v.
Hp slate = more bang for your buck !

En ik vind de HP slate niet eens zo geweldig. Hanvon maakt veel mooiere windows tablets.
-http://www.youtube.com/watch?v=k2RfxD-CmtQ
-http://www.youtube.com/wa...p;feature=player_embedded

[Reactie gewijzigd door Texamicz op zaterdag 20 maart 2010 14:47]


Alleen heeft die persoon naast je geen Ipad maar een laptop en zit jij te armoeien op je touchschermpje terwijl hij vrolijk zijn verslag typt.

Het leidt geen twijfel dat de extra mogelijkheden dit apparaat een even groot succes gaan maken als deze innovatie

Kun je:
- Wel al je bijlage in je mail openen.
Bestanden waar ik onderweg wat aan heb kan ik nu al openen op m'n iPhone, dat zal ook op een iPad wel kunnen. Maar net of je alle bestanden wilt kunnen openen..
- Wel volledige web ondersteuning.
Definieer "volledige".. Aangezien Flash geen onderdeel is van het web, maar een plugin die op sommige sites gebruikt wordt, klopt het niet helemaal..
- Wel voor je vergadering de powerpoint doornemen + aansluiten op een Beamer.
Powerpoint doornemen gaat nog wel lukken er op, maar aansluiten op een beamer waarschijnlijk niet. Maar dan zit je in een hele andere doelgroep dan de iPad, als je een presentatie gaat geven, ga je toch geen tablet voor gebruiken..
- Wel bijna alle ondenkbare software installeren.
Oké daar heb je een punt, maar waarom zou je ondenkbare software willen installeren? Ik vind het software aanbod in de Appstore nu al goed, kan me zo niks bedenken dat ik op 't moment op m'n iPhone wil dat niet kan..
- Wel specifiek software draaien wat voor de proffesionele markt is, en alleen gemaakt word voor windows.
Daarentegen kan je wel specifieke software draaien wat voor de professionele markt is, en alleen gemaakt wordt voor OS X (mits ze een iPad versie maken :+).
- Ook complete multitouch + speciale touch software voor windows.
Speciale touch software, dat zegt eigenlijk al weer genoeg! Het OS is er niet voor gemaakt, en zal ook niet kunnen tippen aan het gebruiksgemak van het iPhone OS op de iPad.
- Wel allerlei apparaten aan je tablet aansluiten o.a. elke printer, cam en portable HD, CD speler, blue ray speler.. whatever !!
Printen zou handig zijn, verder kan je met een verloopstukje ook elke camera er op aan sluiten. De andere dingen niet, maar daar is hij ook helemaal niet voor bedoeld.
- Wel gewoon alle codecs downloaden voor je films.
Tja, dat kan de iPad niet... Maar met de codecs die er wel in zit, ben je er van verzekerd dat je apparaat het aan kan. :9
- Wel p2p download software etc.
Ja, want je wilt ook echt veel downloaden op een tablet, daar zijn geen andere apparaten voor die er een stuk beter in zijn... ;)
- Ook bijna alles kan wat de iPad kan.
Het gaat niet om kwantiteit, maar kwaliteit. Ik heb nog niet met een iPad gewerkt, maar voor zover ik het nu gezien heb, ziet het er een stuk gemakkelijker uit om vanaf de bank een mailtje te sturen op de iPad dan op een Windows 7 bak(je) met touchscreen.

Je maakt de vergelijkingen alsof de iPad ook een computer-vervanger zou moeten zijn, zoals dat met de HP Slate het geval zal zijn. Dat is niet hoe de iPad bedoeld is, en er zullen ook weinig mensen zijn die er met dat idee er 1 kopen.

Powerpoint doornemen gaat nog wel lukken er op, maar aansluiten op een beamer waarschijnlijk niet. Maar dan zit je in een hele andere doelgroep dan de iPad, als je een presentatie gaat geven, ga je toch geen tablet voor gebruiken..
Je kan er gewoon een VGA kabeltje op aansluiten, zoals je bijvoorbeeld je iPhone ook op een TV kan aansluiten door de TV-out.. dus dat zou helemaal geen probleem zijn.

Ah kan je de iPhone op je TV aansluiten. :+


@Trat,

Wat heb je met je rebooten,

Dit is gewoon niet waar.. ik reboot me laptop met XP al weken niet.
Maar zet hem in hybernation.
Dat gereboot is echt van vroeger in de ME tijd etc.
Tuurlijk hij loopt wel eens vast en moet je rebooten maar dit is echt als je systeem fucked up is. Ook mac's en iphones moet je wel eens rebooten als deze vastlopen.
Heb dan ook nooit echt gehad dat windows geen zin heeft om een USB poort te lezen.
( Op enkele keren na dat ik zelfgemaakte hardware aansloot op usb, maar dat had te maken met comport instellingen. )
Dit is echt een slecht argument van jou.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op zondag 21 maart 2010 10:32]



Jij moet eens het verschil gaan bekijken tussen Hibernate en Sleep...

Ooit als eens iTunes geïnstalleerd? Wordt er meteen QuickTime, Bonjour en nog een hele resem iPod Connectivity Services door je strot geramd...
En? Ik vond het vreemd dat ik er niet eens Safari bij kreeg. Google was veel royaler, ik kreeg zelfs zomaar Chrome bij Earth. Microsoft is nog royaler, bij windows krijg je IE, mediaplayer, spelletjes etc.

Hoe je het presteert een vergelijking te trekken tussen het installeren van een veredelde media player en een compleet OS weet ik niet, maar het slaat als een tang op een varken. Als je wil vergelijken, pak dan een installatie van Windows Media Player en iTunes, of MacOS en Windows. Bij beide installaties installeert Apple meer meuk mee.

Wat wil je dan... Een heel kaal OS zonder browser, mediaplayer e.d.? Als je de browser niet wilt gebruiken download je zo een andere (of kies je uit het toffe keuze schermpje :9). Voor de gemiddelde tweaker zijn Internet Explorer en Windows Media Player niet de keuze, laat staan de spelletjes (al moet ik zeggen dat ik me wel kan vermaken met patiencen als ik me verveel). :9

Maar,... Voor de "normale" gebruiker, voor wie de blauwe "e" het internet is, is er niet veel mis mee. Ik vind dat gezeur over de applicaties die mee geïnstalleerd worden altijd zo nutteloos.. Waarom zou een software maker niet zijn eigen software op hun OS mogen zetten? Dat gaat toch nergens om!

Ik ben trouwens nog geen applicatie op mijn laptop tegen gekomen die er standaard op zat en niet goed werkt / geen nut heeft, het scheelt weer een hoop installeren. En als ik een programma niet nodig heb is hij er met 2 klikken helemaal vanaf. :Y

Het ergste is dat als je bv in een raid zit met je guild in WoW en apple vindt het tijd voor een update van van quicktime dat je dan opeens op je buroblad zit omdat ze het jou willen vertellen. Is me aleens gebeurd en kostte een wipe.
Dat is nog eens wat je noemt gebruiksvriendelijkheid. Maar Trat zal het vast niet erg vinden met zijn enorm grote bedrijfsblindheid. Als hij in de winkel ook op deze manier tegen klanten praat gelooft niemand hem meer. Je wordt er eerder wantrouwig van.

Het grote voordeel van de Slate is dat deze ook USB heeft. Hierdoor kun je dus gewoon je camera eraan hangen en je foto's overzetten. Ook deze ontbreekt bij de iPad.
Dit kan wel bij de iPad... je kan er dmv een verloopstukje zowele USB camera's op kwijt, als SD-kaartjes.

Windows 7 lijkt mij wel wat zwaar voor op een atom... iemand hier ervaring mee?

Android is toch een stuk lichter en populairder op dit gebied lijkt me.

Windows 7 draait prima op een Atom CPU hoor
Overigens is er (zo ver ik weet) nog geen een Android device met een Atom cpu?

Het leuke aan een open systeem is dat je in de toekomst wrsk gewoon een Android versie erop kan installeren en misschien zelfs wel een Hackingtosh van maken kan.

En dan zit je met OS X waar je niks mee kan met touchscreen, daar wordt je gelukkig van... :+

OS X ondersteunt touch screens maar is echter net als Windows 7 niet echt geschikt voor tablets. Daarom dus dat Apple daar een apart OS voor gebruikt, afgeleid van iPhone OS.

Ik geloof er niks van dat OS X (multi-)touch ondersteund. Waarom zouden ze dat ondersteunen? Ze hebben geen enkel product waar OS X op draait én een touchscreen heeft. En aangezien OS X alleen maar op Apple hardware mag draaien, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk... :+

OS X ondersteunt al heel lang touch screens. Zie hier een Hackintosh voorbeeldje.

Ah, omdat mensen hem met heel wat aanpassingen gefixt krijgen, op niet eens een Apple pc, ondersteunen ze het opeens? :+

Touch screen functionaliteit zit al lang in OS X, alleen gebruikt Apple het niet voor zijn producten, net als Microsoft dat niet zou moeten doen voor Windows 7 dat ontworpen is rondom een toetsenbord en muis.

Daarom gebruikt Apple iPhone OS met wat aanpassingen voor z'n iPad omdat dit OS speciaal voor touch screens is ontworpen.

Nee, ze ondersteunen wel degelijk multitouch, sterker nog elke Apple laptop die de winkel uitgaat kan tot 11 punten op de trackpad herkennen. En standaard worden tot 4 vinger gestures ondersteund.

Daarnaast kan je op een 'officiele' macbook(pro) ook een touchscreen plaatsen dmv bijvoorbeeld mod-book.

Windows 7 is gelukig niet zwaarder als vista.
Hoor van veel mensen waar vista echt bagger op draaide waar windows 7 nu heel soepel op draait.

Niet iedere Atom is hetzelfde, is nog even afwachten welk model precies erin komt te zitten.

Mijn HTPC met Atom draait op Windows 7 ult en draait erg goed. Beter dan mijn HP laptopje met celeron cpu´tje eigenlijk.

Draai al maanden Windows 7 (Ultimate) op mijn Aspire One tot volle tevredenheid (en dat is me de Atom N270 (de traagst verkrijgbare zeg maar) en de stront-trage SSD die er standaard inzit :) )

Zie oa dit topic en dit filmpje :P
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 11:13 Eerste hoofdstuk Heavy Rain Chronicles vanaf 1 april beschikbaar
Vorige 19:24 'Apple brengt in juni 27"-Cinema Display en Mac Pro met hexacores uit'
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011