Door Jurian Ubachs

Redacteur

Warzone 2.0 Review

Call of Duty spin-off wordt volwassen

24-11-2022 • 13:00

175

Warzone 2.0

Warzone 2.0

Warzone 2.0 is in alle opzichten een stap vooruit. Al Mazrah is een prima strijdtoneel, nieuwe toevoegingen als Proximity Chat leveren leuke, nieuwe effecten op en de game is op meer manieren speelbaar dan ooit tevoren. Over sommige elementen, zoals het systeem met de rugtassen, zijn de meningen verdeeld, maar mij bevalt het zeker. Het blijft lekker dat wat voor velen de shooter van dit jaar zal zijn, voor nul euro op jouw console of pc kan staan. Na Blackout en de eerste Warzone zet Call of Duty's battle royale opnieuw een stap vooruit. Warzone 2.0 is ondertussen een volwaardige game op zichzelf en stapt, voor zover het dat in 2020 nog niet gedaan had, definitief uit de schaduw van de klassieke Call of Duty-games.

Toen Call of Duty Modern Warfare II verscheen, was er genoeg interesse in wat de singleplayer en multiplayer te bieden hadden, maar veel gamers keken vooral uit naar wat er nog aan zat te komen. Sinds de opkomst van battleroyalegames is het shooterlandschap immers ingrijpend veranderd en het in 2020 verschenen Warzone zal voor velen bovenaan de lijst staan binnen dat genre. Het spel, dat gebaseerd was op Call of Duty Modern Warfare uit 2019, werd tijdens de eerste coronalockdown ontzettend populair. Het verloor wat van zijn populariteit, onder meer door problemen met cheaters en een wat minder geslaagde map (Caldera), maar de introductie van Warzone 2.0 lijkt die negatieve trend om te kunnen draaien.

Warzone 2.0 introduceert om te beginnen een heel nieuwe map. Stukjes daarvan hebben we al gezien, want de wat grotere maps uit de multiplayer van Modern Warfare II waren afkomstig van deze grotere map. In Warzone 2.0 kun je hem in vol ornaat beleven. De nieuwe regio heet Al Mazrah, een fictief gebied in het Midden-Oosten. De map is groter dan Verdansk en Caldera en kenmerkt zich door een grote mate van variatie, minder open stukken en, uiteraard, diverse zonden die je kunt herkennen uit oude multiplayermaps. Zo kun je onder andere Quarry en Terminal tegenkomen terwijl je Al Mazrah aan het verkennen bent.

Dat verkennen begint, zoals altijd, in het vliegtuig dat over de zone heen vliegt. Vanuit de lucht bepaal je waar je wilt landen. Het recept is verder bekend; je beschikt over alleen een pistool, totdat je ergens in het speelveld betere wapens weet te vinden waarmee je gevechten met andere spelers of teams kunt aangaan. De beste wapens kun je vrijkopen bij 'buying stations' of verdienen door een 'loadout drop' te veroveren of een Stronghold in te nemen. Dat laatste is nieuw. Strongholds zijn gebouwen of zones die door AI-soldaten worden bewaakt. Versla je deze soldaten, dan kun je bij een speciaal kistje in zo’n gebouw je favoriete loadout kiezen en dus overstappen op de wapens waar je het liefst mee schiet. Je hoeft dat niet te doen, want zo’n gevecht aangaan is natuurlijk een risico, maar het kan later in het potje veel verschil maken.

Babbelen met andere teams

De aanwezigheid van AI-soldaten is leuk, maar lang niet de ingrijpendste of beste toevoeging aan Warzone; daarvoor kun je verschillende kanten op. Ik ben bijvoorbeeld fan van de nieuwe Proximity Chat. Die houdt in dat spelers die in elkaars buurt zijn, elkaar kunnen horen als ze met hun team praten. Je bent dus niet helemaal afgeschermd van de rest van de wereld als je met je team in een partychat zit. Dat geeft een leuk effect, want op willekeurige momenten hoor je ineens andere mensen praten en weet je zeker dat er vijanden in de buurt zijn. Bij die confrontaties ontstaan grappige gesprekken, waarbij de spelers elkaar een beetje uitdagen. Dat gaat meestal met een knipoog en op een acceptabele manier, maar het blijft online multiplayer; soms is het wat minder vriendelijk. Wie daar niet op zit te wachten, kan Proximity Chat helemaal uitschakelen.

Doe je dat, dan haal je indirect een andere toevoeging onderuit. Warzone 2.0 kent namelijk de Unhinged-spelmodus, die zowel in duo’s als in trio’s speelbaar is. Dit is in principe een normaal potje battle royale, met een belangrijke verandering: teams kunnen zich bij elkaar voegen. Als je dus anderen hoort praten in je chat, kun je ook vragen of ze willen samenwerken. Daar zit wel een spannend element aan; je geeft je positie mogelijk weg voordat de teams daadwerkelijk samengevoegd zijn en bent dus kwetsbaar. Wat als de vijand besluit zich toch niet bij je te voegen en het vuur opent? Voor hen geldt dezelfde onzekerheid, dus die periode van communicatie is hectisch en spannend. De potentiële beloning is het echter waard; met zes man een potje trio’s te lijf gaan is een heel groot voordeel. De eerste keer dat het ons lukte om samen te gaan met een ander team, wonnen we dat potje direct.

Warzone 2

Naast Unhinged heb je natuurlijk ook gewoon de normale spelmodi, waarin je geen teams kunt samenvoegen. Hierbij vind je nu ook de thirdpersonmodus die we kennen van Modern Warfare II. Daarin zagen we ook al dat het je overzicht zeker kunt verbeteren, maar voor een Call of Duty-speler zal het schieten in third person toch altijd wat gek aanvoelen. Het is in onze ogen een leuke extra, maar niet veel meer dan dat. Onze teamgenoten stelden na enkele potjes ook al voor om terug te gaan naar de normale modi. Dat hoeft niet alles te zeggen, maar het moge duidelijk zijn dat ik er nog niet van overtuigd ben dat deze derdepersoonsmodi heel populair worden.

Of je nou de klassieke modus speelt of voor een van de nieuwe opties gaat en of je nou in je eentje speelt of in een team, sommige dingen blijven hetzelfde. Dat geldt voor de map, maar ook voor elementen die je op die map vindt. Op het speelveld vind je namelijk niet alleen allerlei wapens en spullen, maar ook opdrachtjes, die je kunt accepteren en voltooien om meer ervaringspunten en meer geld te verdienen. Dat geld kun je uitgeven bij buying stations. Je kunt dan bijvoorbeeld specifieke wapens of gear kopen en ook kun je hier overleden teamgenoten terugkopen. Terugkomen kan trouwens ook nog via de Gulag, maar daar kom ik zo op. Ik wil eerst nog even stilstaan bij wat andere details in Warzone 2.0

Warzone 2

Bewuster looten

De nadruk in de spelmodus ligt dit keer namelijk iets meer op realisme. Niet dat Warzone 2.0 ineens een hardcore-spelmodus is, zeker niet, maar er zijn wat elementen waar je nu iets meer bij moet nadenken dan voorheen. Zo stop je spullen die je nu op de map vindt, in je rugtas en die heeft een beperkt aantal vakjes. Als hij vol zit, moet je spullen droppen om andere dingen op te kunnen pakken of je moet zorgen dat je een grotere rugtas vindt. Dit is een bekend iets voor spelers die weleens PUBG hebben gespeeld, maar voor Warzone is het nieuw. Het maakt dat je wat bewuster moet looten, maar ook dat je soms wat lang bezig bent met het selecteren van items uit je rugtas, zeker als je een andere speler hebt neergeschoten en gaat bekijken wat die allemaal in zijn tas had zitten. Het is daarbij trouwens wel zo fijn dat items waar je hoe dan ook iets aan hebt, zoals ammo voor een wapen dat je bij je draagt en geld, automatisch worden opgepakt.

Het toegenomen realisme komt ook op andere manieren terug. Een grappig detail is bijvoorbeeld dat de tablet die je gebruikt, ook leeg kan raken. Datzelfde geldt voor de benzinetank van voertuigen en nog grappiger is dat je dan bij een tankstation kunt stoppen om de tank weer vol te gooien. Ik ben zelf niet zo'n fan van het gebruiken van voertuigen in Warzone, want het maakt je erg zichtbaar voor andere spelers, maar het is leuk dat er wat meer detail zit in deze tak van het spel.

Gulag 2.0

Zoals gezegd: na je dood terugkeren in Warzone 2.0 kan nog steeds via de Gulag. In het eerste deel vocht je een duel uit tegen een andere speler en de winnaar mocht terug het spel in. Dit keer is het een duel van twee tegen twee, waarbij het winnende team terug mag. Je wordt hierbij gekoppeld aan willekeurige andere dode spelers, dus je speelt meestal met iemand die je niet kent. Het andere team verslaan is de meest gekozen tactiek, maar er is een andere optie. Er verschijnt na ongeveer een halve minuut namelijk een Juggernaut. Die Juggernaut kun je ook verslaan en als dat lukt, zijn alle spelers in het Gulag-duel de winnaar, oftewel: dan mag iedereen terug. Het is dus slimmer om die Juggernaut te lijf te gaan, maar ja… Het andere team uitschakelen is wel sneller. Vooral daarom zien we dat laatste jammer genoeg toch het vaakst gebeuren.

Warzone 2

Lukt het je om wat langer in leven te blijven, dan zul je ook kennismaken met een ander nieuw fenomeen in Warzone 2.0. Uiteraard heb je in de potjes te maken met een immer kleiner wordende cirkel, maar in Warzone 2.0 kan het gebeuren dat de cirkel zich opsplitst in twee of drie kleinere cirkels, die dan een tijdje los van elkaar bestaan. Dat is een grappig effect, zeker in teams, want het is wel zo handig om met zijn allen in dezelfde cirkel te zitten. Na een tijdje komen de cirkels weer bij elkaar en gaat het spel weer verder in een grote cirkel, zoals normaal. De lol van deze manier van kleiner worden is dat de twee of drie cirkels kleiner zijn dan een grote cirkel zou zijn geweest. Binnen de afzonderlijke cirkels is de kans op een confrontatie dus ineens veel groter, ook omdat je aan de plaatsing van de andere cirkels een beetje kunt afleiden welke kant je op moet om goed te zitten voor de samensmelting van de cirkels. De kans is groot dat meer spelers die logica toepassen en dan kom je elkaar wat sneller tegen dan normaal het geval zou zijn.

De snelheid waarmee je spelers tegenkomt, heb je, zoals eigenlijk in elke battleroyalegame, zelf in de hand. Kijk maar eens naar de mensen die uit het vliegtuig springen. Een deel zal lijnrecht naar beneden gaan en zo snel mogelijk op de grond willen staan, en een ander deel kiest ervoor om wat verder te vliegen, want op de afgelegen gebieden beginnen meer spelers en heb je dus wat meer tijd en rust om rustig je wapenuitrusting bij elkaar te verzamelen. Het lullige van die aanpak blijft dat het zomaar kan zijn dat je een minuut of tien lekker rondscharrelt en dan bij de eerste confrontatie met een andere speler meteen wordt neergeschoten. Dan heb je al dat werk dus voor niets gedaan. Om die reden kiezen veel spelers zeker in solopotjes voor een agressievere aanpak. Het gaat tenslotte om het knallen.

DMZ

In teamverband ligt dat een beetje anders, omdat je dan wat meer coördinatie wilt; een beetje rustig kunnen plannen waar je heen gaat is wel handig. Veel teams doen zo eerst wat missies of nemen een Stronghold in om de kansen op een goed eindresultaat te verhogen. Als die speelstijl je ligt, is er trouwens nog een andere spelmodus die je kunt proberen. In DMZ draait het namelijk niet om het als laatste overblijven in het speelveld, maar om het uitvoeren van missies en het verzamelen van waardevolle loot. Je krijgt met je team per speelsessie maximaal 25 minuten om missies te doen en te looten en dan moet je zorgen dat je de zone verlaat. Word je doodgeschoten, dan verlies je al je loot, maar ook de spullen die je met je had meegenomen de zone in.

DMZ heeft niet lang nodig om zijn potentie te laten zien, maar ook zijn schaduwzijde. Dat laatste heeft vooral te maken met stabiliteit. De modus crasht nog steeds regelmatig en dat leidt er in sommige gevallen zelfs toe dat de game vindt dat je dood bent gegaan en dat kost je dus je spullen. Goed om te weten is wel dat DMZ officieel nog in bèta is, dus tot op zekere hoogte valt dat door de vingers te zien. Bovendien slaagt de modus er wel in te laten zien waarom er potentie in zit. De missies zijn leuk om te doen en gaan gepaard met enkele baasgevechten, waarbij je zelfs een wapen kunt aantreffen dat alleen in DMZ te vinden is. Daarnaast leidt de aanwezigheid van enkele andere menselijke teams tot veel spanning, want zeker als je al een en ander aan loot bij je hebt, staat er veel op het spel. In battle royale heb je simpelweg minder te verliezen dan in DMZ.

Dat maakt samenwerken in DMZ nog essentiëler dan in battle royale. DMZ is bedoeld om in teams van drie spelers te worden gespeeld, waarbij je ervoor kunt kiezen om, als je in je eentje speelt, via matchmaking twee spelers aan je te laten koppelen. Ik maakte echter vaak mee dat die spelers dan niet over een microfoon leken te beschikken, wat de onderlinge communicatie nogal lastig maakt. In algemene zin zou ik Warzone 2.0 toch al afraden als je niet over een headset beschikt of niet wilt praten tijdens het gamen. Deze game is niet zo leuk als je niet kunt communiceren met anderen en dus ook geen gebruik kunt maken van de Proximity Chat.

Een laatste puntje dat ik nog even wil aanstippen, is de technische staat van Warzone 2.0. Ik heb de game hoofdzakelijk op de PlayStation 5 gespeeld en hadden tijdens onze potjes regelmatig last van lag, haperingen en andere technische problemen. Het gebeurt te vaak dat een speler van je team wegvalt door connectieproblemen en soms stottert de gameplay voortdurend. Op andere momenten gaat alles wel goed en speelt Warzone 2.0 soepel genoeg, maar ook dan heb je nog last van kleinere bugs, zoals moeilijkheden bij het oppakken van wapens. Wel tof: de cross-platformfuncties werken prima. Ik speelde in een team waarbij de PS5, Xbox Series X en pc allemaal vertegenwoordigd waren. Je kunt dus met al je Warzone-vrienden samenspelen, ongeacht op welk platform ze zitten.

Conclusie

Warzone 2.0 is in alle opzichten een stap vooruit. Al Mazrah is een prima strijdtoneel, nieuwe toevoegingen als Proximity Chat leveren leuke, nieuwe effecten op en de game is op meer manieren speelbaar dan ooit tevoren. Over sommige elementen, zoals het systeem met de rugtassen, zijn de meningen verdeeld, maar mij bevalt het zeker. Het blijft lekker dat wat voor velen de shooter van dit jaar zal zijn, voor nul euro op jouw console of pc kan staan. Na Blackout en de eerste Warzone zet Call of Duty's battle royale opnieuw een stap vooruit. Warzone 2.0 is ondertussen een volwaardige game op zichzelf en stapt, voor zover het dat in 2020 nog niet gedaan had, definitief uit de schaduw van de klassieke Call of Duty-games.

Betalende spelers hebben het voordeel dat ze sneller bepaalde blueprints voor wapens bereiken en die dan in hun loadout kunnen stoppen, maar door zelf wapens te laten stijgen in level kun je dezelfde attachments gebruiken en dus dezelfde wapens namaken. Er zijn dus geen aspecten waar de betalende spelers bij kunnen en de niet-betalende spelers niet. Wat mij betreft is dat een acceptabele balans. Dat maakt Warzone 2.0 een spel dat het proberen meer dan waard is. Waar battle royale ooit een onderdeel van de grotere Call of Duty-game was, is het nu gewoon een game op zich, waarbij je je zelfs kunt afvragen hoelang de klassieke Call of Duty-mix, met een singleplayer, multiplayer en eventueel zombies, nog zal blijven bestaan als zoveel mensen zoveel enthousiaster worden van deze Warzone 2.0-variant.

Lees meer

Reacties (175)

175
173
50
6
0
115
Wijzig sortering
Helaas heb ook ik op PC de nodige crashes mogen ervaren met het 70 euro kostende MW2 en op hetzelfde draaide engine Warzone 2.0 . Ik had gehoopt dat de Game_Ship.exe error niet over zou waaien van MW2 naar WZ 2 maar in plaats daarvan heb ik er nu met Warzone 2.0 een mooie BSOD bij gekregen bij de mogelijkheden van crashes.

Langs de frustraties van de crashes begin ik langzaam wel aan het nieuwe looting systeem te wennen.
Maar het managen van je backpack inhoud en het half om half systeem wat we nu hebben met loot wel op de grond of in een backpack voelt raar aan en past naar mijn mening niet in de stijl die in ieder geval Warzone 1 had het genre Battle royal shooters.

Om de rest van de punten maar even kort proberen te houden.
  • Map : Goed, lekker groot en genoeg variatie in gebieden en niet te veel open stukken.
  • Gulag: liever weer terug naar 1v1, vanwege soms lange wachttijden om de gulag te vullen en het gevoel van je eigen 1 tegen 1 winnen is toch mooier.
  • Gunbalance: Lijkt voor nu erg goed en het verschil tussen loadout guns en grondloot guns lijkt kleiner dan in voorganger warzone 1 waardoor er genoeg opties zijn.
  • Movement: Het verwijderen van het slide cancelen en de tragere flow van movement is naar mijn mening een prima verandering, Echter zijn ze met het platen steken naar mijn mening iets te ver gegaan en had dit onder het rennen/sprinten er in mogen blijven. recoveren van een gunfight of proberen terug te trekken is nu bijna onmogelijk gemaakt. Je bent immers altijd trager als je vijand.
  • Time to kill (TTK): De enorm snelle TTK in close en mid range gevechten helpt bij bovenstaande punt absoluut niet mee, Als je al snel genoeg bent om al te kunnen reageren als er op je geschoten word heb je weinig mogelijkheid om nieuwe platen te kunnen steken en als de vijand je pusht ben je 9 van de 10 keer alsnog het haasje.
    Dit punt heeft er in mijn eigen vriendenkring waar ik WZ 1 mee speelde er al voor gezorgd dat sommige niet meer spelen of na 1 of 2 rondes al afhaken.
  • UI :Buiten de verschrikkelijke menu's zou het fijn zijn dat ik wel een totaal teller heb van wat ik nu in mijn backpack heb zitten zoals bijvoorbeeld: Als ik 12 armor plates in mijn backpack heb zitten laat die dan ook linksonder in beeld zien in plaats van de standaard max 3.
Conclusie: Voor mij persoonlijk zit er enorm veel potentie in Warzone 2 als de crashes gefixed kunnen worden en er wat kleine aanpassingen gedaan kunnen worden aan de movement zoals in ieder geval je armor plates kunnen steken onder het rennen en je iets meer ruimte geven om te kunnen reageren door de Time To Kill van dichtbij wat langer te maken.
Geef wat aandacht aan de UI en maak een duidelijke keuze in welk soort looting systeem je nu wilt (of volledig backpack of volledig op de grond) en je hebt een game waar ik nog veel uurtjes in kan gaan steken.
Helemaal eens met bovenstaande. Daarnaast ook nog een aantal in-game bugs (drones waar je nooit meer uit komt en guns die je koopt blijken onjuist).

Verder stoor ik mij aan het feit dat geld zo ontzettend schaars is. En wanneer je een keer goed hebt kunnen looten i.c.m. contracten, dan kan je niet eens een loadout kopen. En wellicht nog frustrerender: het feit dat je in een buy station niet alles kunt krijgen! Vreselijke mechanic!

Als men bovenstaande aanpast (gewoon de goede punten uit WZ1 aanhouden) en de gruwelijk snelle TTK omhoog brengen, dan is het een erg goed spel. Excellent zou ik het zelfs dan niet willen noemen.

Valt me sowieso op dat men bij Tweakers steeds vaker overenthousiast is over bepaalde producten. Geeft me soms het gevoel dat er onderhands iets toegeschoven wordt…
bugs zijn idd irritant maar de rest van je punten niet mee eens, te makkelijk geld en je loadout krijgen maakt het spel minder leuk, je hoeft weinig risico te nemen om je loadout te krijgen, maar je wapens kun je wel halen bij de buy stations. Overigens vind ik het punt van geld niet zo moeilijk, doe wat contract, doe wat kills, evt een stronghold en je zwemt erin. Random shit in de buy stations, mjah ook geen fan van.
Bij strongholds kun je trouwens ook gewoon supersnel je loadout krijgen bij die kist dus dat punt van niet kunnen kopen moet je gewoon meer risico voor nemen wederom. risk reward is wat omhoog gegooid en iets hogere skill ceiling, is alleen maar goed vind ik.
Wat betreft movement en time to kill.

Het spel is nu veel meer een BR geworden en veel minder een snelle shooter. Hier is denk ik ook samen met het tragere loot systeem bewust voor gekozen. Je wordt veel meer gedwongen om niet als een idioot rond te rennen, maar om veel meer taktiek te gebruiken. Als je rent van cover naar cover en je niet laat overvallen door opeens iemand recht voor je neus tegen te komen, dan is het geen enkel probleem met de platen en time to kill. De hele map is ook gemaakt om meer defensief te kunnen spelen en gevechten op mid en long range af te laten spelen. Door zoveel mogelijk long range te spelen is de time to kill en het trage vervangen van platen geen enkel probleem meer.

Dit spel is niet meer gemaakt om als een idioot maar rond te rennen en er mee weg te komen. Het is veel meer gemaakt om slim te moeten spelen. Ren je wel als een idioot rond dan krijg je het moeilijk als je geen hele goede speler bent. Persoonlijk vind ik het nu juist een stuk beter en meer realistisch. In het echt ben je gek als je rond gaat rennen zonder zonder goed op te letten en eerst goed te kijken voor je ergens heen gaat. Veel dingen die nu anders geworden zijn hebben een duidelijk doel. Niet dat dit voor iedereen leuk is, maar winnen door slim te spelen vind ik een stuk leuker dan te winnen omdat je wat sneller bent met muis of controller. Dus gewoon meer BR, minder shooter en dat is even wennen voor CoD fans.
Ik vind de time to kill eigenlijk wel een aangename verandering. Niets zo frustrerend dan dat je het gevoel krijgt de ander te doorzeven zonder dat die dood gaat. Dat voelt bij 2.0 heel anders, als je het gevoel hebt de ander goed te kunnen raken dan gaat die ook effectief neer na een paar welgemikte kogels.
aantal toevoegingen op de punten:
- buy stations randomness, niet ok vind ik, gewoon duidelijk zijn dit is te koop en niet afhankelijk van RNG zijn, al vind ik max 1 uav per buy station prima zodat die niet zoveel gespammed worden en meer impact hebben wanneer gebruikt.
- loot systeem is op zich wel ok maar werkt gewoon niet goed nog, veel clipping problemen, dat de ammo en wapens door elkaar zittten gespawned en dus niet oppakbaar zijn. Daarnaast de wapens en ammo die autodropt als je wapens wisselt al dan niet per ongeluk, maar niet auto oppakt meer als je weer terug wisselt is mega irritant, vooral in hectische situaties loop je hierdoor weg zonder ammo
- best veel visuele bugs gehad, random disconnects, dikke lag bij PvE events in de map voor schijnbaar geen enkele logische reden.
- onduidelijk wat nu de attachements zijn op floor loot wapens, je ziet alleen hoeveel, wat onnodig tijd kost.
- slower paced maar iets snellere ttk is op zich wel ok maar missen ze de bal weer compleet door one hit kills met een .50 cal op 3 plate enemies onmogelijk gemaakt te hebben. dat slaat echt nergens op, die skill shots heb je dus niks aan los van een armor break en de speler loopt vrolijk weg, achter cover, plate en holladiejee hij kan weer re engagen.
- prox vc is op zich leuk idee, maar 9 van de 10 x is het bij de eerste down een debiel geschreeuw van de enemy waardoor je ingame niks meer hoort. dus staat bij mij uit hierdoor. Jammer maar ik hoor liever waar de nog levende teammates zijn en mijn eigen team dan het het gescreech van die 15 jarige twitchkids.
- ik wil gewoon confirm to use voor de drones ipv hit key en ga in de drone, vooral omdat die recht naast je move keys zit, zou dat fijn zijn om als optie te hebben, je gebruikt die namelijk nooit om snel wat te doen maar juist om een gevecht te starten of info te krijgen.
- geen loadout mogelijkheid in de buy station vind ik wel goed, alleen als je stronghold doet of de drops pakt krijg je je perks loadout. Zorgt dat je dus wat meer moeite en risico moet nemen hiervoor.
- zet nou gewoon asjeblieft die geluid onzin van gulag en vliegtuig op een normaal geluids niveau, NIEMAND maar dan ook niemand wil dat op 100% in zijn oren geblast krijgen. Ja je hebt f10 maar dat zou niet nodig moeten zijn. gewoon op 30% van normale geluid, dan prima.
- ik heb het nog niet gevonden maar volgens mij kan je geen custom perks kiezen? dat zou wel fijn zijn maar kan er mee leven als dat niet mogelijk is.

Al met al is het een leuk spel maar heeft nog wat fixes nodig en wat tweaking.
Snap niet dat jullie dit als excellent beoordelen.
Game draait nog geen enkele dag goed, zowel pc als xbox series x.

Ene foutmelding na de andere foutmelding.
squad battles = 75% kans om een team genoot te verliezen aan crashes.

e-cores van 12gen disabled biedt enkele "optimalisatie" maar nog steeds crash die voordurend.
10 nvidia drivers geprobeerd, allerlei settings aangepast, config bestanden aangepast.
game blijft onspeelbaar.

bomb drone en recon drone in te kleine ruimtes = bugged character tot je volledig dood ben en terug kom van gulag/shop.

errors heb ik alleen ervaren onder 3 man br unhinged en 4 man squad br, solo / duo geen ervaring mee.

[Reactie gewijzigd door mitchell159 op 23 juli 2024 03:12]

Op PS5 geen last gehad van een deel van deze issues, al draait het ook hier niet helemaal vlekkeloos. Af en toe potjes met veel lag, nog steeds teamgenoten die je team uit vallen. Maarrrr... ik vind dat je dat een gratis game een stuk minder kwalijk hoeft te nemen dan een game die voor de volle mep in de winkel ligt. Die 'Excellent' had er niet gestaan als Warzone je 60 euro had gekost. Nu vind ik het een stuk minder erg. De patches en fixes worden bovendien in hoog tempo released, veel van de launch day issues zijn al opgelost. Dat vind ik al met al genoeg reden om dit Excellent te vinden. Het zal voor velen de game zijn die ze komende tijd veruit het vaakst gaan spelen en je hoeft er geen cent aan uit te geven.
Even los van de beoordeling's techniek...

Alsof het "beter" zou zijn geweest als er wel 60 euro voor zou moeten worden betaald.
Iedereen weet dat het verdien model van Warzone skins zijn en dat ze daar meer mee verdienen dan (over de hele lifespan van Warzone xx) een single release van 1 Call of Duty.

Sorry hoor maar we worden toch allemaal volwassen genoeg om dat door te hebben? Na release zoveel van een tripple A Dev waarbij er toch nog altijd mega veel mee mis is lijken ze het nooit te leren.

Wij als gamers hebben onze verwachtingen van nieuwe releases (onvrijwillig) naar beneden bijgesteld.

De markt met goede/diverse games is zo verzadigd dat grote DEV's moeten vechten om hun games te spelen en we kunnen geld/tijd maar 1 x uitgeven.
Dat ze geld verdienen met skins maakt toch niet uit? Niemand verplicht je dat en voor zover ik heb gezien zijn de extra skins ook niet in het voordeel ofzo (qua blending in met de omgeving etc). Idem voor de wapens: die blueprints kun je makkelijk genoeg nabouwen of vrijspelen zonder er ooit voor te betalen. Als je wil dat het een gratis game is, is het een gratis game. En ja, dat maakt voor mij wat bugs of connectieproblemen, zeker in de eerste week na launch, een stuk acceptabeler dan als ik er 60 euro voor betaald zou hebben. Sure, het is niet ideaal, maar dat verschil voel ik echt wel.
Zo'n onzin over dat het spel gratis is. Je moet het spel niet beoordelen omdat je er geld voor betaald hebt of niet, maar eerder wat ze met het spel verdienen (ongeacht of dat aan jou is). Zo verdiende ze bijna 2 miljard in 2020 met Warzone1 en dan mag je zeker wel verwachten dat functies werken. Ik vond de review al totaal onherkenbaar en eerlijk gezegd lijkend op een betaalde review, maar nu ik je reacties hier nog lees zakt m'n mening over je review alleen maar meer.
Je moet het spel niet beoordelen omdat je er geld voor betaald hebt of niet, maar eerder wat ze met het spel verdienen (ongeacht of dat aan jou is)
Ik vind dit een rare redenering. Wanneer je 60 euro betaalde voor een spel dat slecht werkt en zeer weinig werd verkocht ga je jouw beoordeling toch ook niet positief bijstellen omdat de maker er weinig aan verdiende?

Een beoordeling is persoonlijk dus het enige wat telt is hoeveel het jou kostte. Niet enkel in geld, maar ook in de tijd die je verloren bent aan crashes of het omzeilen van fouten.
Erg als in kwalijk, ja, maar het is natuurlijk net zo hinderlijk voor een gratis als een betaalde game. Qua bugs was de game op de eerste dag eigenlijk in mijn ervaring goed speelbaar en de lag problemen begonnen pas op de tweede dag. Het is natuurlijk ook een erg grote game en zoals we gewend zijn bij de eerste Warzone zit er wel een erg actief team achter de game die constant zowel technische als functionele verbeteringen doorvoert. Dat laatste is voor mij vooral nodig. Laat ik voorop stellen dat ik de game heerlijk vind, maar toch wat puntjes die m.i. verbetering nodig hebben (en let op, meningen, geen feiten!):

- UI moet echt verbeterd worden. Het pingsysteem is vrij onduidelijk (als in onduidelijk te zien op je minimap en de volledige tac-map, pings verdwijnen te snel).
- Eindcirkels komen erg vaak op onpraktische plekken uit, zoals bij bergen. Dan is het of een kwestie van geluk hebben dat je bovenaan staat, of geluk hebben dat je net genoeg intel contracts kunt scoren. Ik heb het gevoel (uit zo'n 15 potjes) dat dit vaker gebeurt dan bij WZ1, of ik heb gewoon veel pech met eindcirkels.
- Het lootsysteem - zoals benoemd in de review - is onwennig. Ik vind het vooral storend dat looten nu meer tijd kost. In WZ1 kon je makkelijker een high reward gun differentiëren van een low/mid reward gun.
- Ik mis de geluidjes uit deel 1! Het was tof om wat extra pit achter een "dikke gun" of "special item" te hebben met die geluidjes.
- Het kan aan mij (met name mijn skill) liggen, maar ik heb toch flink meer moeite met mensen killen in dit deel. Ik ben er nog niet zo goed achter wat het probleem is, want MW2 is dan weer geen probleem.
- Bots in WZ. Wat verschrikkelijk irritant zijn die omgevingen rondom bot-occupied gebouwen zeg. Ik weer gebouwen als strongholds en black sites volledig tenzij we er als groep voor spelen. Ik zou het beter vinden om bots in die gebouwen te laten. Niks is vervelender als gepusht worden door een andere squad, low health ergens dekking te nemen om vervolgens geoneshot te worden door een bot die niets met jouw gevecht heeft te maken.
- Van mij mogen er meer verschillende types contracts in de game. Dat probleem had ik al met WZ1, ik hoop dat er meer soorten missies komen.

Verder vind ik de veranderingen verfrissend. Al ik de map nog lang niet zo goed vind als Verdansk (al dat waarschijnlijk gewoon te maken heeft met de map nog niet goed genoeg kennen), ben ik blij dat het geen herhaling van Caldera is.

[Reactie gewijzigd door geeMc op 23 juli 2024 03:12]

- Het kan aan mij (met name mijn skill) liggen, maar ik heb toch flink meer moeite met mensen killen in dit deel. Ik ben er nog niet zo goed achter wat het probleem is, want MW2 is dan weer geen probleem.
Waarschijnlijk kom je er niet zo goed achter omdat de Time To Kill tussen close / mid range gevechten enorm verschilt van Long range gevechten. Close range ga je binnen een milliseconde dood en lijkt het of je geen enkele tijd hebt om te kunnen reageren en vanaf long range is het juiste iets andersom in vergelijking met Warzone 1.

Naar mijn mening was Warzone 1 verre van perfect en daar was het juist problematisch dat je van long range erg snel dood ging. Maar als ze de close range time to kill in de richting van Warzone 1 kunnen brengen en de long range time to kill kunnen houden dan zitten ze naar mijn gevoel erg goed. Breng daarbij de mogelijkheid om te kunnen rennen onder het platen steken terug en dan zitten ze qua pacing van gunfights en movement perfect (naar mijn mening) .
Crashes in WZ2.0 heb ik ook in CoD Mw2, waar ik wél 70€ voor heb neergelegd. Lijkt niet enkel een probleem van WZ2.0. Ik speel op de pc.
Deze review en @Tweakjur's comment gaan niet over CoD MW2.
Dat kan best zo zijn, maar Tweakjur heeft het wel over het betalen voor de game als dit een situatie was geweest.

Hij zegt namelijk, het is een gratis game, het hele verhaal wordt anders als ik er 60 euro voor zou hebben betaald.

Waarop @Tweakwondo dus aangeeft dat crashes ook in MW2 voorkomen waar dus WEL gewoon 60 a 70 euro voor is afgetikt en dat het dus niet alleen een WZ probleem is.

Het punt is dus, zelfs een betaalde game, uit dezelfde franchise kampt met bugs. Onnacceptabele bugs immo. Crashes, lag, parties die niet gemaakt kunnen worden. Bizarre UI en UX.

Achjah.. Toch een beetje beter lezen.
. Maarrrr... ik vind dat je dat een gratis game een stuk minder kwalijk hoeft te nemen dan een game die voor de volle mep in de winkel ligt. Die 'Excellent' had er niet gestaan als Warzone je 60 euro had gekost. Nu vind ik het een stuk minder erg.
Hier ben ik het niet helemaal met je eens, Maar dat komt omdat ik Warzone 2.0 niet als een gratis game zie maar als een gratis gamemodus van een 70 euro kostende game genaamd Modern warfare 2.
Als ik dan lees/ervaar dat de bugs/crashes van de betaalde game zijn overgewaaid naar hun gratis kostende game modus genaamd Warzone 2 dan mogen ze hier gerust op afgerekend worden.
Waarom zie je dat zo? Want feitelijk is dat niet zo. Je hebt wel wat voordeel als je MW2 al speelde, want je hebt natuurlijk al meer wapens enzo vrijgespeeld voor in je loadout. Maar je kunt zonder problemen ook alleen Warzone 2 gaan spelen.

Warzone 2 werkt verder technisch waarschijnlijk totaal anders dan de multiplayer van MW2, dus ik vind het niet raar dat je hier nu bugs en issues hebt die je in de (betaalde) game niet tegenkomt.
Je komt de bugs en crashes die in Warzone 2 voorkomen juist ook tegen in het betaalde Modern Warfare 2.
De game crashende :Game_ship.exe error die in Modern Warfare 2 voorkomt onder de PC versie, zit ook in Warzone 2.

En daarom dat ik zeg dat Warzone 2 zeker afgerekend mag worden hierop.
Wat maakt de prijs uit? Ze verdienen er blijkbaar geld mee (skins, weapons en weet ik wat) zodat het gemaakt is.
Tijdens de ontwikkeling zijn keuzes gemaakt (lootsysteem, menu, etc) die slecht worden gevonden. Dan zou ik het geen excellent geven.
Ik vind het lootysteem niet zo'n groot probleem. Het is anders, het past mss niet bij de stijl van Warzone, maar ik vind het zoeken naar een grotere tas ook wel weer een charme.

En prijs maakt wel uit, want ik kijk niet naar wat zij er aan verdienen, ik kijk wat de gamer er aan uit moet geven. Dan vind ik wat bugs vs 0 euro geen heel vervelende afweging.

[Reactie gewijzigd door Tweakjur op 23 juli 2024 03:12]

Je vergeet te vermelden dat sommigen onder ons honderden euros hebben gespendeerd in WZ1. Nu wordt dit afgepakt. WZ2 is gewoon een stap achteruit…
hoe bedoel je afgepakt ?
Waarom zou de prijs wat te maken hebben met de kwaliteit?? Deze twee staan compleet los van elkaar. Met die logica zou een game die na een paar maanden is afgeprijsd opeens een hogere score moeten krijgen.

Teammates die uit je game crashen is altijd vervelend of het spel nou 0 euro kost of 300 maakt niks uit.
De patches en fixes worden bovendien in hoog tempo released, veel van de launch day issues zijn al opgelost.
Wat is er dan precies opgelost?
Voor ons is zeker het begin van elk potje (voornamelijk quads en trios) nog steeds een lagfest. Soms komt dit zelfs halverwege het potje nog voor als de helft van de spelers al vertrokken zijn.

We kunnen ook nog steeds nauwelijks een potje doorkomen zonder dat er iemand crasht of gedisconnect wordt met een "Dev Error xxx". Gisteravond 5x achter elkaar het potje moeten afbreken nog in de warming up of net daarna omdat we één voor één crashen of disconnecten. Dan ben je gewoon een klein half uur verder zonder ook maar een minuut echt gespeeld te hebben.
Ik vind dat niet 'excellent' of het nou gratis is of niet. Daarbij komen veel van dezelfde problemen ook gewoon voor in de betaalde multiplayer, met name in Ground War en Invasion.

Het lootsysteem is nog steeds bagger, spullen niet kunnen oppakken van de grond omdat ze gestacked liggen of half in een muur geclipped.
Als PS5 gamer nu ongeveer 15-20 uur erin zitten

- 0 foutmeldingen/crashes gehad
- Enorm veel lag op launch day, overige dagen zelden tot weinig last (en speel op Wi-fi)
- Ook geen issues met bomb drone/recon drones

Laat ik wel voorop stellen dat dit jouw problemen niet minder maakt, maar goed om ook wat tegengeluid te laten horen.
de bomb drone issue heb ik zowel onder vrienden als enemies(proximity chat) ervaren.
van vrienden weet ik dat ze zowel op xbox series x als pc zitten(nvidia allemaal).
dit gebeurt voornamelijk als je proned ben in een kamer waar je em eigenlijk niet mag gebruiken, maar dit heb ik ook buiten ervaren naast een auto die als cover werd gebruikt.

kwa lag = nog steeds aanwezig, vooral in de pre-lobby en begin match, wordt wel minder dus dat is positief.
foutmeldingen van xbox = dev error > dashboard
foutmeldingen van pc = dev error / game_ship errors, 3 error codes waar ik momenteel even niet op kan komen.

[Reactie gewijzigd door mitchell159 op 23 juli 2024 03:12]

Frame drops + lage LOD?
Pc fix: Probeer vram allocation in video settings op 80 te zetten, en niet hoger.
heb zelf een 12900kf en een 3080, waarbij ik alles op low heb draaien en vram allocation stond op 70%
maar gisteren op 1 avond samen met 3 andere gespeeld, waarbij ik van de 8 potjes er 3x uitknalde.
de overige 5 werd verdeeld onder 2 andere vrienden waarvan 1 op xbox series x en 1 op pc met een 3070

maar ik zal em vanavond wel op 80% zetten, wellicht dat dit werkt.
Bij mij heeft de combinatie van DLSS uit (nu Nvidia Image Sharpening aan geloof ik) en het verlagen van max vram naar 70% zo'n beetje alle crashes verholpen.

Aan mijn kant dan, want gisteravond crashte 2x de server zelf.

Verder ervaar ik ook nog steeds wel veel lag, en vaak juist halverwege het potje, waar het eerst inderdaad vooral de pre-game lobby en begin van het potje was.
zal vanavond die setting uitproberen, volgens mij stond dlss aan en reflex uit bij mij
Welke Nvidia driver heb je draaien?
momenteel de laatste die ze hadden uitgebracht.
Die zorgt ook voor crashes bij mij. Ik gebruik nu Nvidia driver 516.59 en dat is toch echt mijn redder. 0 crashes in de afgelopen 2 weken gehad.
speel jij via steam of battle net? ik speel em namelijk via battle net, hoor dat er verschil in zit en dat mensen met steam minder issues ervaren.
heb jou driver geprobeerd met 70% vram en nvidia sharpening aan
eerste potje, knal der uit
error code: 0x887a0005
echt te slecht voor woorden dit spel.
Ik speel via battle net. Ik heb niets gedaan aan vram en nvidia instellingen. Allemaal default en dan die driver. Verder moet je geen msi center/afterburner of andere soortgelijke applicaties op de achtergrond hebben draaien. Vind ie ook niet leuk.
Bijzonder, ik heb zelf ook een 3080 en i9.
Speel de game al 24 uur(warzone en dmz) 0 crashes, 1440p ultra wide met fidelityFX CAS op 70 en alles high(behalve ambient occlusion en shadows) ~100fps all times.
Wel veel bugs.
Wilt natuurlijk niet zeggen dat er niet veel dingen mis zijn qua optimization en bugs, heb het alleen zelf niet ervaren behalve dan die vram allocation.

de upscaling methodes in deze game zijn niet heel goed, ik lees veel op reddit dat mensen dan onstabiele fps ervaren, als je die aan hebt misschien ook uitzetten.

[Reactie gewijzigd door Fusi0nking op 23 juli 2024 03:12]

heb jou instelling geprobeerd; tot nu toe 2 games "stabiel"
maar wel beetje raar voor fideltyfx te gebruiken voor nvidia kaart
Persoonlijk ziet fidelityFX cas er vaak beter uit dan nvidia image scaling, die is vaak erg over sharpened en moet je te veel aanpassen om het echt ‘goed’ te krijgen, vandaar die keuze aan mijn kant.
Het liefst zou ik dlss willen gebruiken, want vaak verlies je op quality geen merkbare eye candy maar draait het wel beter.
In deze game helaas is dat niet het geval, en introduceert het veel blur en ghost trails.
Waar kan ik dit vinden? Ik kijk er volgens mij overheen
Onder de quality tab van video settings heb je de optie ‘video memory scale’, dat is hem.
Idem hier op een XSX, speelde wel Solo en Duo tot nu toe.

En wat speelt het lekker IMHO.... Genoeg vertier voor de koudere dagen straks :*)
Op PC ervaar ik ook geen crashes. Wel vind ik het spel buggy met de textures veraf en de grainy lootchests vind ik ook afleidend.

Na enkele games heb ik het spel verwijderd omdat het niet mijn spel is.
Als pc speler heb ik een minimaal aantal crashen gehad en heel vaak de matches prima kunnen uitspelen. Heb een 12700KF en een 2080ti, kan mij niet echt vinden in bovenstaande.
Hoe staat het nu met cheaters? Verwacht daar veel minder moeite mee op Xbox tegenover mijn PC, maar liever toch dat soort games met muis te spelen.
Maakt geen moer uit, je kan crossplay toch niet uitzetten, dus wordt allemaal op 1 grote hoop gegooid.

Ik moet zeggen dat ik zelf nog geen (overduidelijke) cheaters ben tegengekomen in Warzone, en in de 6v6 multiplayer zijn ze ook op 1 hand te tellen.

Overigens crashte ik wel degelijk regelmatig met mijn 2080ti en 9900k, maar DLSS uit en vram max op 70% heeft het voor mij opgelost (en game + steam als admin starten maar weet niet of dat enige impact heeft gehad).
Cheaters zijn er overal en altijd. Tot heden niet echt duidelijke cheaters tegen gekomen maar dat zal niet lang duren.
Warzone vindt ik persoonlijk helemaal niets en zonder DMZ had ik de game niet eens geinstalleerd. DMZ is een prima game mode, die de nodige bugs en issues heeft. Maar aan de andere kant zit deze game mode ook nog in Beta dus je kunt er ook niet te streng op zijn. Toch zijn de crashes inderdaad ontzettend vervelend.

De crashes gebeuren constant als er veel actie komt en ik heb het idee dat dit dezelfde issues zijn als bij de eerste Warzone waarbij het geheugen te vol raakt of dat er te veel geheugen gevraagd wordt. Door alle andere programma's te sluiten en de grafische kaart te underclocken is de game iets stabieler, maar crasht nog regelmatig. Meestal sluit ik de game af na 2-3 games en start he opnieuw op, dit gaat een stuk beter.

De crashes in DMZ zijn extreem vervelend want afgezien dat je een kleine team achterlaat ben je alles kwijt. Al had ik laatst in een keer nog wel weer bepaalde zaken, dus ik weet niet of dit al aangepast is. Ik vermaak me in ieder geval nog met DMZ, de rest raak ik niet meer aan. Warzone 2.0 is veel te fanatiek, daar is het alsof iedereen bijna auto-aim heeft als je bij de top 25 komt.
In de kern is DMZ echt een leuk spel en de crashes zouden lang niet zo hinderlijk zijn als er in ieder geval een mogelijkheid was om te reconnecten. Maar die is er niet dus de crashes komen af en toe wel erg hard aan.
Zelf 3700x met 3070, 0 crashes, 0 lag, en alles werkt gewoon goed.
Alleen één enkele keer gehad dat iemand onsterfelijk was, ik weet niet of dat een hacker is geweest, of een bug.
als die een riot shield had, dan had die een bug gebruikt, maar die is gefixed.
Ja hij had inderdaad een riot shield op zijn rug.
in multiplayer was er een bug, waarbij als iemand een vtol in called die vervolgens de persoon met riot shield focussed, de riot shield persoon zoveel schade kreeg dat die als dood was verklaard, maar dus nog wel leefde. (godmode)

in warzone heb ik em niet tegen gekomen nog.
Dit was inderdaad buiten Warzone, ben niet erg fan van battle royale, dus ik speel vooral de andere game modi
De crashes gaan dan ook voornamelijk over Warzone en DMZ. Al had ik er met Invasion en Ground War ook last van. 6v6 op de kleinere maps heb ik ook geen crashes gehad. Wel lag, vooral vlak na release.
Kunnen hier ons ook in vinden. We hebben recent een lanparty gehad met 14 mensen waarvan slechts 1 persooon geen last had van crashes. Iedereen heeft vaak meerdere crashes en glitches ondervonden.

De main game is nog niet eens degelijk gefixt maar wel meteen Warzone en DMZ als nieuwe gamemodes naar buiten pushen. Vind zo'n dingen echt ongezien en toch krijgt dit goede reviews. Beetje absurd.
Er is vlak na release al een patch geweest die de meeste crashes opgelost heeft, en eergisteren is er nog een patch uitgebracht die ook nog een aantal crashes gefixed heeft. Ik speel zo'n beetje elke dag met 3 man en heb in 2 weken geen crash meer gezien. (Zitten allemaal op PC overigens, 2 met AMD en 1 met Nv).

[Reactie gewijzigd door !GN!T!ON op 23 juli 2024 03:12]

Wij hadden crashes binnen onze party in DMZ dus redelijk recent, as in 3 days ago.

Ik vind het vreemd dat iedereen dat maar normaal vindt. Vroeger waren er tal van GPU fabrikanten: matrox, s3, 3dfx, nvidia, ... toen werd er moord en brand geschreeuwd bij releases met crashes. Nu zie je het tegenovergestelde: ja maar ze patchen regelmatig.
Grote 1.1.1 patch met berg fixes voor o.a. crashes was eergisteren (22ste). Verder, ja vroeger werd er moord en brand geschreeuwd, maar vroeger was er ook geen snel internet en mogelijkheid makkelijk patches te verspreiden. Daarnaast het Warzone / DMZ gedeelte is een -gratis- game, dus moord en brand gaan schreeuwen daarover gaat i.m.o. ook niet echt op. Ik deel je mening ook niet dat iedereen alles maar prima vind, ik vind het juist totaal doorgeslagen als je ziet hoe sommige mensen reageren en dat 'men' tegenwoordig echt zwaar overdrijft met de moord en brand bij elke poep en scheet die niet bevalt. In een aantal gevallen ongetwijfeld terecht, maar bij het merendeel heb ik daar zelf toch echt flinke bedenkingen bij.
Ik ben een gebruiker die natuurlijk volle pot betaald heeft voor de basegame en dan moet vaststellen dat ze liever hun cashcow producten naar buiten brengen zo snel mogelijk ipv eerst de betalende basegame gebruikers te helpen
Basegame is de MP en de Campaign, geen DMZ (of Warzone) waar je je opmerking over maakte. Sinds Warzone uit is heb ik zelf geen MP meer gespeeld, maar daar ervoer ik niet echt issues eigenlijk? Alleen de eerste 2 dagen direct na release wat lag en disconnect issues gehad, maar zoals gezegd dat was vrij snel opgelost.
Onzin. Ik heb 80 uur in dit spel zitten (op de pc). Geen problemen gehad.
Ah ja als jij geen crash hebt gehad moet het wel onzin zijn :+ Ik speel afwisselend met 7 mensen op de pc en meerdere keer per avond crasht er iemand. En ja elke keer iemand anders. Het zit hem gewoon ergens in de party connection. Jij zal wel solo spelen :?

Meeste in mijn groep spelen met high end pc's zonder overclock en de nieuwste drivers.
Anoniem: 1832746 @Beakzz24 november 2022 15:39
Ah ja als jij geen crash hebt gehad moet het wel onzin zijn :+
Natuurlijk terecht, maar die werkt wel 2 kanten op ook naar OP. Die zegt ook 'waarom beoordelen jullie dit slecht, want ik heb er problemen mee'.
Ieder stukje software kent problemen, en zeker zo'n populair spel zal nooit voor 100% van de mensen perfect draaien. Mijn n=5 is dat niemand op PC ook maar één crash heeft gehad tijdens zowel MW2 multiplayer als de paar keer Warzone (voor zover we zin hadden in weer 200 systemen, challenges en alle onzin die ze er in hebben gepropt).
Dat iets high-end is zegt ook niet zoveel natuurlijk, een Nvidia driver voor een kaart van 2000 euro kan net zo brak zijn als een driver voor eentje van 50 (tweedehands kaart van 20 jaar terug is wel 50 toch ;)). Dat jij de aanname doet dat iemand die geen crashes heeft wel solo moet spelen, dat is net zo'n aanname die is gebaseerd op wat jij ervaart.

Dus terecht punt, maar neem hem zelf ook mee voordat je een clown emoji gebruikt en een zin daarna exact dezelfde aanname doet: Je moet wel solo spelen, dat is de enige manier dat deze game niet crasht.
Aanname met een vraagteken smiley? :? Over aannames gesproken ;)

Als bij mij van de 7 vrienden er random elke avond een paar een crash hebben en nooit als ze solo of met randoms springen dan ga je het probleem in het party systeem zoeken idd. Vooral omdat het heel vaak de 3e of 4e is die de party is gejoind.

Natturlijk is 8 mensen geen bevolkingsonderzoek, maar gezien er een goede mix is tussen AMD,Nvidia en Intel gebruikers en niemand het extra vaak heeft denk ik niet dat het een driver/hardware error is.
80u? Hoe lang is dit spel nu uit?
Ik heb er nu zo'n 30-35 uur in zitten vanaf mijn PS5, als ik de launch dag niet meeneem heb ik geen enkele crash gehad. Launch day zelf was echt een grote chaos, enorm veel lag en inderdaad meerdere crashes gehad met de game. Maar eigenlijk sinds dag 2 zonder problemen kunnen spelen. Ook speel ik eigenlijk net als jou de trio/quads met vaste teammates en ik heb nog nooit ervaren dat er teamgenoten verdwenen door crashes. Natuurlijk het main menu buiten beschouwing gelaten aangezien hier echt helemaal niks goed werkt.

Dan heb ik het nu natuurlijk over Warzone, niet over Multiplayer wat voor mij aardig buggy is.

Misschien zelf eens je hardware nakijken?

[Reactie gewijzigd door Prinzie op 23 juli 2024 03:12]

als het aan hardware lag, dan had ik wel problemen ervaren met andere game modes of games.
dit probleem komt alleen voor bij warzone en niet bij mij alleen. vrienden waarmee ik speel met andere hardware precies hetzelfde.

errors zijn 0x00001337, 0x00001338, dev_error en game_ship error waarvan de stappen die op youtube en google te vinden zijn helaas niet helpen.
Heb je toevallig een undervolt op je gpu en/of undervolt/overclock op je cpu/ram draaien?
COD is wel echt de koning van de stabiliteitstests wat dat betreft..
ik draai em stock, enige wat ik heb aangepast is de e-cores disabled via de bios, omdat dit in het verleden bij andere new release games ook had geholpen.
gpu = gigabyte 3080 xtreme v1 (10g versie)
cpu = i9 12900kf
Ik heb er geen problemen mee, alleen de eerste 2 dagen 2 keer gecrashed, na de eerste update werkten alles gewoon weer.

(op Steam)

[Reactie gewijzigd door Milanobrotchen op 23 juli 2024 03:12]

DIT DIT DIT !!
Al een paar keer geprobeerd met vrienden en wel iedere match zijn er die connectieproblemen hebben of spel die crashed. Echt te gek voor woorden.
Dit dus. De game is leuk als het werkt, maar veel lag, een slecht onoverzichtelijk loot systeem (Zeker vergeleken bij Apex) en ik speel afwisselend met 7 vrienden en bijna elke match crasht er wel iemand. En dat kon deze ontwikkelaar niet bedenken, want er is geen manier om terug te komen na een crash. Als je in Apex iemand met een disconnect in leven kan houden is er nog de optie om te joinen. Een optie om je disconnected teammate terug te kopen zou al een flinke verbetering zijn.

En gezien Warzone potjes vrij lang zijn is het extra frustrerend om een teammate kwijt te raken halverwege.Nee excellent is dit zeker niet. Het is al de running joke dat dit hun eerste game is als indie studio in mijn groepje.
Wat ik zelf niet snap is dat je niet kunt reconnecten in de game. Dat de game een keer uitvalt is nog tot daar aan toe, maar dat je niet kunt reconnecten vind ik nog veel pijnlijker. Dat is in PUBG of Escape from Tarkov wel anders. Daarnaast is DMZ een slap aftreksel van Escape from Tarkov. En ik vind het DMZ niet meer dan een manier om je wapens te levelen. Uitdagend is het niet, en je hebt geen fatsoenlijke inventory. Het loot systeem voelt te basic. Tarkov is een heel erg hardcore game, vanaf het moment dat je er in zit stijgt je adrenaline. Dat is gaaf maar iets luchtiger mag wel, het zou mooi zijn als DMZ in warzone wat beter wordt uitgebreid zodat je daar ook features hebt zoals een base die je kunt constructen en ammo loot die je kunt gebruiken in je guns bijvoorbeeld.

Ook vind ik de map wel erg groot. Voor mijn gevoel iets te groot. Het is wennen dat het wat minder snel speelt, maar opzich is dat wel welkom. Prettig vind ik het wel dat het spel er nog niet uit ziet als een cartoon, maar dat is een kwestie van tijd met alle DLC die zoals we gewend zijn nog zal gaan komen.
Iedereen waarmee ik duizenden potjes WZ1 mee speelde is al gekapt, inclusief inzelf.

Review ziet dan ook alles veel te rooskleurig, 'in alle opzichten een stap vooruit' is een lachwekkende uitspraak en maakt deze review zoals al gezegd in een andere reactie totaal ongeloofwaardig. Iedereen is lyrisch over DMZ, dus de battle royale mode zelf had niet zo aangepast/verpest hoeven worden.

Men heeft het lootsysteem dusdanig veranderd dat het meer een soort PUBG traag systeem is. Fijn voor PUBG, niet voor CoD. Als men een tragere game wilt dan doet PUBG e.d. dit beter. Totale mismatch met de gameplay zelf.

Menu gemaakt door een of andere Hulu dev, te zien ook. Een totaal doolhof van veel te grote buttons, party weggestopt etc, alle gamemodi die er beschikbaar zijn niet een één beeld laten zien maar met 4 grote buttons, met een knop om horizontaal te scrollen. Hopeloos. Toen we de game opstartten beloofde het menu al niet veel goeds.
Shop menu ook, een clutch actie maken door middenin een airstrike ofzo naar de shop te springen, je teammate en een loadout te kopen en weg te vluchten zit er niet meer in. Je moet nu precies voor de shop liggen, en daarna opent zich weer een Hulu/Prime video style menu waar alles niet in je beeld staat maar achter meerdere sub menu's. Wie dit verzint heeft nog nooit een shooter gespeeld, laat staan CoD.

Autoclimb werkt 10x slechter dan WZ1, colour filter van wapens uit drops weg dus alle loot bijna niet van elkaar te onderscheiden, oppakken van 4 items op elkaar kan je amper filteren, kleur weg van teammate pings, vliegtuig veel te groot in beeld bij start, veel te weinig loot, bots, the list goes on. Vrijwel alles is slechter behalve hoe de game draait (als hij niet crashed), veel lichter en soepeler zo lijkt het, veel meer FPS ook.

Mensen spelen, en willen, het ook nog steeds fast paced spelen. Men heeft echter de map te uitgebreid gemaakt en bezaaid met voertuigen die squads vaak niet gebruiken, waardoor het een walking simulator wordt. 15min alleen maar rondlopen was vrij normaal toen ik nog speelde. De game lijkt gemaakt door een PUBG fanaat (die game was geweldig, maar totaal anders) die sommige dingen hetzelfde wilde houden, maar sommige dingen zoals looten wilde vertagen; dit werkt totaal niet en voelt niet lekker aan.

Zelfs als je iemand knocked komt het heel klein rechtsboven in je scherm te staan i.p.v. in de killfeed links, en zie je ook niet als je teammate iemand downed. Menu echt designed door een oelewapper. Proximity chat heb je niks aan, in tegenstelling tot andere games waar het vrij zacht was en in de directie v.d. tegenstander kwam blaast CoD de audio v.d. tegenstander gewoon vol in je oren zonder directional audio en kan je zelf niets meer horen behalve de Duitse calls van een console squad.

Persoonlijk geef ik deze game een 2/10, waar warzone1 gameplay wise voor mij en groep waarmee ik games speel een 9/10 was. Jammer, toch maar weer gaan raiden in WotLK ofzo.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 23 juli 2024 03:12]

Iedereen waarmee ik duizenden potjes WZ1 mee speelde is al gekapt, inclusief inzelf.
En na slechts 5 dagen al 25 miljoen mensen die het wél spelen.
Dat jij en je vrienden het geen goede game vinden, wil niet zeggen dat het spel meteen slecht is. Je praat alsof je voor de hele community spreekt.

Op bepaalde vlakken kunnen ze echt nog wel verbeteringen doorvoeren en dat zal echt nog wel komen, maar voor veel mensen, inclusief ikzelf, voelt het juist heel prettig. Ik raakte op een gegeven moment verveelt met de vorige Warzone. Je kunt dan wel een nieuwe map of wapens introduceren, maar dit voelt als een volledig nieuwe game en dat heeft duidelijk mijn voorkeur.

Maar succes met WotLK :Y)
Opzichzelf klinkt 25M spelers als een flink aantal maar ik vraag me af of dat in de buurt komt bij de launch van Caldera, of de resurgence maps.
Dat ze in slechts 5 dagen 25 miljoen spelers hebben danken ze aan Warzone 1. De vraag is hoeveel spelers blijven hangen na een maand, dat bepaald of lekker valt bij het grote publiek.
Aantal punten die je noemt kan ik mij in vinden, zoals pings van alle teamleden die grijs zijn ipv gekleurd, autoclimb op sommige plekken ook irritant inderdaad, dat is jammer, maar gaat ongetwijfeld nog gefixed / toegevoegd worden.

Op elkaar vallende loot is eergisteren gefixed, looten was even wennen maar dat gaat in mijn ervaring nu ook prima. Voice chat / prox chat volume kan je gewoon instellen in settings, die staat standaard inderdaad veel te hard, maar als je het volume even goed zet is dat een non-issue. Als je iemand knocked staat er ook een knocked icoon midden in je scherm, lijkt mij niet te missen.

Onze vriendengroep is nogtans heel erg positief over de game en zitten weer elke avond met een groep lekker te gamen.

Uiteindelijk zou ik zeggen, dan blijf je toch gewoon lekker WZ1 spelen? Die gaat ook gewoon door met nieuwe content, als dat een 9/10 voor je is lekker daar blijven.
of een game je bevalt is een kwestie van smaak. Daar waar ik in het verleden dit soort games vaak oversloeg terwijl ik een aanhanger ben van de 1e COD games heb ik de stoute schonen aangetrokken en ben eerst MW2 gaan spelen. Juist het de iets langzame gameplay bevalt me erg goed.
Ik geniet nu meer van de grafische pracht en het spelelement dan bij de vorige COD en WZ gameplay.
Persoonlijk vind ik het een goede concurrentie tov Battlefield dat nog steeds wordt geplaagd door bugs. Uiteindelijk zal een uitgever kiezen voor maximaal haalbare omzet en dus spelers en persoonlijk hoop ik dat ze de huidige trend in speelstijl gaan voortzetten.
Je bent gewoon geen fan van battle royale. Deze review heeft wat dat betreft gewoon helemaal gelijk over het volwassen worden van het spel.
Wat jij omschrijft is ook hoe ik het ervaar, ik dacht echter dat het aan mij lag dat ik het allemaal net niet lekker vind werken..

Ik hoop dus dat ze het gaan verbeteren gezien ik blijkbaar niet de enige ben.
Voor nu laat ik WZ2 ook links liggen, het speelt en werkt echt niet fijn.
Volgens mij moet je even je settings even doorlopen, en je vrienden ook, want van een enorm groot deel wat jij schrijft heb ik totaal geen last / if is het totaal onherkenbaar.

Vliegtuig te groot in beeld in het begin? Wat is dat voor minpunt dan?

Vroeger was alles beter lijkt het..
Ik was verbaasd te zien dat blijkbaar WZ 2.0 slechts tussen 50 en 60 gig weegt :o
50 60 gb? Ik heb slechts 22GB gedownload bij launch?
Warzone 1 was echt een drama qua grootte.
"slechts", aangezien de vorige ruim boven 100 was en gestaag 200 naderde
Na 5 battlepasses met nieuwe skins/guns/operators zal deze ook terug enkele Gb meer zijn :+
Op welk platform is dit?
Ik dacht te hebben gelezen dat WZ 2 op Steam slechts 21GB is.
Of bedoel je de minimum/aanbevolen benodigde opslagruimte?

[Reactie gewijzigd door Luuk2015 op 23 juli 2024 03:12]

Dat was vast slechts een gedeelte van de preload. Er is vorige week een patch geweest die al 30+GB omvatte.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 23 juli 2024 03:12]

Dat was dan op een ander platform, of voor de mensen die ook MW2 hebben.
Zojuist nog even gekeken op mijn Steam, 21GB gebruikt WZ2 op dit moment.
Dat is wel netjes dan. Er schijnt aardig wat variatie te zitten tussen console en pc varianten.
Dan te bedenken dat de eerste volgens mij 117 was inclusief singleplayer.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 23 juli 2024 03:12]

Heb onlangs terloops op mijn Series X gezien toen ik de BF deals was aan he kijken in MS store. Wellicht was dat zelfs gezamenlijk met MW2. In ieder geval veel minder dan de voorganger die daardoor ook in dat opzicht beroemd is geworden als de opslag verzwelger.
Ik hoorde dat Warzone 2.0 afgestapt is van het P2P principe wat Warzone 1 gebruikte. Scheelt dus een hoop data die je niet op je eigen PCtje hoeft te downloaden. Verklaard ook waarom er zo veel lag was/is. Waar voorheen alleen een data server werd gebruikt wordt nu een complete server gehost voor het spel.
Wat ik vooral jammer vind, is dat de map zo gigantisch groot is. En dat ze hem dan maar moeten vullen met NPC's (ook in de gewone Warzone, niet alleen in DMZ). De populariteit van Rebirth Island had ze toch wel kunnen vertellen dat groter echt niet altijd beter is.

Kan goed zijn dat je 15 minuten aan het wandelen/looten bent zonder iemand tegen te komen. Als je actie wil moet je actief op zoek naar andere teams. Dit was in Verdansk wel anders.
Ja ben ik het wel mee eens, oplossing imo niet kleinere map tho, maar aantal spelers in BR uppen van 150 naar 175 of 200. Die ruimte is er nu makkelijk. Geen idee wat dit met (Server) performance doet, maar dat lijkt mij fijner dan de size van de map kleiner maken.

Ik ben bij WZ1 opgegeven moment overgestapt naar rebirth niet omdat ik rebirth nou zo leuk vond, maar omdat WZ1 kak draaide op calderra, calderra een r*k map vond en de performance op de grote map ook r*k was met lag e.d.

Af en toe is het wel leuk, lekker druk knallen met elke 5 meter een nieuwe vijand, maar ik vind BR zelf toch leuker / spannender.
Als groots Escape From Tarkov fan was ik een beetje sceptisch tijdens de introductie, maar inmiddels weet ik het zeker. DMZ is een prachtige toevoeging en een hele mooie basis voor een extraction style gamemode. Er staat bij deze gamemode zoveel meer op het spel dan een respawn gamemode in MP of zelfs reguliere Warzone, wat echt zorgt voor een flinke dosis spanning. Ik hoop dat ze naast de stabiliteit verbeteren ook DMZ wel nog verder blijven ontwikkelen, want er is op bepaalde vlakken nog ruimte voor verbetering in mijn optiek, zoals bijvoorbeeld een out of raid economy en het kunnen managen van armor en backpacks (ook buiten de raid).

[Reactie gewijzigd door Jokuh op 23 juli 2024 03:12]

Escape from Tarkov voor dummies naar mijn mening.... DMZ brengt mij op geen enkele wijze hetzelfde plezier, dezelfde spanning en emoties als EFT.
Ja maar perfect voor iemand als mij die geen hele wiki/excel sheet wil onthouden en altijd alles maar moet googlen. Da's nou ook niet echt hele leuke gameplay.
Als ik wil excellen dan zoek ik wel een baan.
Dan zou ik ook eens naar The Cycle: Frontier kijken, dat is wat mij betreft echt Tarkov Light.
Ik vind de leercurve van EFT ook gigantisch steil. Ik moet me elke keer zetten om er aan te beginnen, maar doorzetten doe ik het eigenlijk nooit, waardoor ik de game links laat liggen... Zal aan mij liggen uiteraard, maar daarom snap ik wel dat DMZ een stuk toegankelijker is voor veel mensen...
Hier sluit ik me volledig bij aan. Ik denk dat vooral het ontbreken van een echte economie aan de spanning af doet. Je kan moeiteloos zonder wapen spawnen, een paar bots overrijden met een auto, en je bent set.
Een insured wapen kan je ook kostenloos bouwen, dus sparen voor een dikke loadout is er dus ook niet bij waardoor het me ook aan me reet kan roesten als m'n wapen kwijt raak. Dat is in Tarkov wel anders of het duurt in ieder geval erg lang voor je zo'n comfortabel punt bereikt.

Neemt niet weg dat ik het wel vermakelijk vind. En het is nog in beta dus ik ben erg benieuwd wat ze er nog mee gaan doen.
Kan ik mij echt niet in vinden. DMZ speelt leuk maar ik ervaar totaal geen spanning. Ik ga met m'n random gun de match in en knal genoeg spelers af, ook met fully pimped wapens. Het voegt zo goed als niks toe om een speciaal wapen mee te nemen in DMZ. Leuk dat er NPC's zijn en wat questen, verder heeft het weinig weg van EfT
Hoe kan dit excellent zijn als bijna alle Steam reviews slecht zijn. Duizenden....

Persoonlijk vind ik het spel ook niet erg goed draaien.

[Reactie gewijzigd door MorbidKetchup98 op 23 juli 2024 03:12]

Minder dan de helft zou ik niet kwalificeren als 'bijna alle' :p Net even gekeken en 61% van de reviews zijn positief. Ook nog even in beschouwing nemen dat mensen die het niet leuk vinden / negatief zijn, sneller een slechte review zullen achterlaten dan mensen die het wel leuk vinden een positieve, denk ik dat het nog wel enigzins meevalt. :p
Bij mij zegt Steam nochtans 'Mostly negative - 36% of the 11k user reviews of this game are positive'.
Je hebt deels wel gelijk, maar anderzijds zijn er ook enorm veel games op Steam met 'extremely positive' aka 85-90% positive score dus dat mensen de studio/developers wel willen steunen en zulke positieve reviews achterlaten.
Ik zat ernaast zie ik net, ik zat naar MW2 steampage te kijken, ik had niet door dat er nog een aparte pagina is voor Warzone 2 die inderdaad overwegend negatief is. Mea culpa.
Dat klopt, overdreven van mij, maar bij goede spellen zie ik op Steam altijd 'overwegend positief' staan. Dat staat hier niet bij.
Anoniem: 710428 24 november 2022 13:50
Warzone 2.0 is slechtste wat er is:
  • Het is laggy en traag, zelfs met xbox series x en 144hz scherm
  • Movement is traag, geen cancel sliding meer
  • Heartbeat die niet zoals warzone1 onbeperkt was, nee dit werkt op een accu(doe dan zonnepanelen in de woestijn) en gaat dus leeg
  • Auto moet je benzine tanken, net alsof je daar tijd voor heb, gek
  • Reviven duurt veel en veel te lang
  • _ edit, dit was in dmz niet battleroyale!
  • Looten is ruk, met wat aanpassingen aan instellingen krijg je het enigsinds zoals warzone1, maar vaak genoeg bug dat je alles handmatig moet oppakken
  • Buystation is waardeloos, geen loadouts meer kopen
  • UAV is bij buystations beperkt, kan niet oneindig kopen.
  • Wapens upgraden duurt veel te lang en ingewikkeld.
  • Battlepass levelen duurt te lang als je battle royale speelt en dus eig overgeleverd om dmz te spelen om uberhaupt wat XP te krijgen.
  • Gulag is een ramp door 2x2 te spelen, heb tot nu toe 1 van de 15 gulags gewonnen, terwijl in Warzone1 won ik gemiddeld 90%
  • gebouw of plaats pingen, is veel te onduidelijk, in teamverband zie je echt niet wat er nou gepingd zou moeten zijn
Oke: map is echt erg gaaf, maar ik ben ermee gestopt, miss als rebirth komt dan even proberen ,maar voorlopig speel ik alleen MW2 gameplay. als rebirth tegenvalt stop ik met warzone2

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 710428 op 23 juli 2024 03:12]

Zoveel mensen zoveel wensen ;) Ik en mijn clubje vermaken ons dikke prima, en vinden het een mooie upgrade t.o.v. warzone 1.

Veel van de punten die je als negatief noemt, vind ik dan juist ook weer erg positief, zoals die slide cancel eruit, geen unlimited UAV, 2 person gulag is ook weer wat anders, ook niet het idee dat ik die minder win dan anders. Ook het levellen van de wapens gaat in mijn ervaring veel (veeel) rapper dan in MW1, gisteren een BR potje gedaan en had in dat ene potje 7 weapon levels erbij. Maakte nog de opmerking dat dat wel heel snel ging :p

Enige lag waar ik na launch nog last van heb is net nadat je uit het vliegtuig springt een spike van 4 seconden ofzo, daarna nergens meer last van. Irritant, maar niet gamebreaking.

Overigens, qua reviven in warzone, dit duurt nog net zo lang als MW1?, doel je niet stiekum op reviven in DMZ als je down down bent? Dat duurt inderdaad langer, maar hoort bij de mode.
je wapen level kan wel omhoog, maar ik bedoel eig meer de attachments die je wil, Dat levelen is drama want je hebt bijv een favoriet wapen, dan kan je dat levelen wat je wil, maar als je bepaalde scope wil hebben, laten we zeggen de red dot, dan moet je een ander wapen eerst levelen voordat je het op je favoriete wapen kan zetten. Dus het hele wapen level systeem vind ik echt naar de klote.
Aah zo, ja daar kan ik mij in vinden! Voordeel voor mij is wel dat als je eenmaal de gewenste attachements hebt unlocked, dat ze direct voor alle wapens unlocked zijn, maar inderdaad, dat is voor mij ook een irritatie puntje.
Thanks voor de tip, net getest en het lost het hele issue inderdaad direct op. Buttery smooth all the way down ;)
"Net alsof je daar tijd voor heb, gek." <--- hardop om gelachen. Thanks. _/-\o_

Verder vind ik veel punten die je maakt zelf juist positief. Ik ben zelf niet supergoed, dus Gulag 2v2 heeft voor mij net zo veel kans om me te helpen dan om me te straffen. Dat er beperkingen zitten op dingen die je kan komen vind ik ook chill, want dat beperkt de beste spelers om steeds maar weer UAV's te kopen. En zo zijn er nog wel meer puntjes die je maakt waardoor ik denk dat jij een betere speler bent dan ik en ja, een deel van de wijzigingen maakt het voor mij iets makkelijker. Heel duidelijk voorbeeld van smaken die verschillen op basis van wat voor gamer je bent en wat je daardoor leuk/handig vindt in Warzone.

Edit: tip trouwens, je kunt in de menu's de kleur van je ping-marker (die standaard wit is voor locaties) aanpassen naar (bijvoorbeeld) roze. Dat is VEEL duidelijker zichtbaar voor jezelf en je teamgenoten. Pinged locaties zijn zo veel duidelijker.

[Reactie gewijzigd door Tweakjur op 23 juli 2024 03:12]

Thanks voor de tip over dat pingen, zal ik eens naar kijken.
En ja je heb gelijk met dat de ene gamer niet de andere is, maar deze punten zijn niet alleen van mijzelf maar ook van 'slechtere' vrienden en op internet zie ik ook juist op deze punten er veel negatief commentaar.

Wat namelijk een groot voordeel is als noob, dat je wel snel wapens levelt, zodat je een sterker wapen krijg tegen de goede gamers om het meer gelijk te houden. Vooral als je battlepass neemt dan wordt de strijd eerlijker verdeeld. Een goede gamer zal never nooit een auto rijden dus dat tankstation is echt waardeloos, want daar gaan de 'noobs' dan heen, 1 RPG en je ben het haasje, als slechtere gamer heb je ook veel sneller te maken met de gulag, en dan is je potje zo voorbij waardoor nog meer gamers afhaken bij dit spel. Goede gamers gebruiken ook geen heartbeat die pakken de stim, dus de heartbeat op accu zie ik als groot nadeel voor de noob.
Wel grappig dat de meeste punten die je noemt niet objectief zijn, maar jouw voorkeur. Dat maakt het dus niet 'het slechtste wat er is' maar 'een game die jij niet leuk vindt, maar anderen dat prima wel kunnen vinden'.
Gulag is een ramp door 2x2 te spelen, heb tot nu toe 1 van de 15 gulags gewonnen, terwijl in Warzone1 won ik gemiddeld 90%
Vooral deze vond ik leuk, 'de game is slecht want ik verlies' is wat hier praktisch staat. Jij vindt de nieuwe Gulag niks, dat maakt het wederom niet objectief een slecht iets. Op Tweakers mogen we wel weer wat meer inzicht krijgen in het 'ik vind dit' en 'dit is zo', waarbij jouw sommatie vrij duidelijk in dat eerste valt.
nee juist andersom, ik won eerst 90% omdat ik alleen speelde, nu speel ik altijd met een malloot waardoor ik 1 tegen 2 staat en dus verliest. van de 15 gulags nu heb ik er 2 gewonnen, kut spel
Ik vind de AI patrols en strongholds en dergelijke een hele leuke toevoeging. Ik vind de AI ook nog best goed. Ze probere nook hun teammates te coveren en gooien goede grenades als ik achter cover zit waardoor ik geforceerd uit mijn cover moet komen. Er leuk de DMZ modus :)
Ik kom er nog niet echt in. Je speelt veel minder met je load-out wapens door de aangepaste load-out distributie. Daarnaast hebben ze het unlocken van attachments complexer gemaakt, waardoor je verschillende wapens moet levelen om tot één attachment te komen. Het motiveert me in ieder geval niet om wapens te levelen.

Aan de andere kant speel je wel met meer groundloot. Je vijand ook, dus je moet meer 'roeien met de riemen die je hebt'. Dat laat wat meer mogelijkheid tot improvisatie.

Daarnaast vind ik de map niet echt leuk. Veel te veel open ground waardoor campen aardig beloond wordt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.