1 review

Liebherr CPel 4313 Zilver

Specificaties Kastmodel met vriezer (A+++) - Bekijk alle specificaties

Liebherr CPel 4313 Zilver Review

victor1701 15 november 2018, laatste update op 19 april 2019, 2.635 views Product gekocht

Liebherr CPel 4313 Zilver

Mooi ogende en ruime koelvriescombinatie van Liebherr. De kast ziet er mooi afgewerkt uit, is zeer stil en zeer zuinig in gebruik. De plateaus in het koel gedeelte zijn verstelbaar in hoogte. Koel en vries gedeelte zijn apart in temperatuur in te stellen. Uitgerust met deuralarm, luchtcirculatie en superfrost.

Pluspunten

• Mooi design
  • Koel en vries lades makkelijk uitneembaar
  • Mooi stil in gebruik
  • Temperatuur apart in te stellen van koelgedeelte
  • Temperatuur apart in te stellen voor vries gedeelte
  • Alarm voor te lang open laten staan van koekast deur
  • Hele grote lade voor groente en fruit
  • Veel ruimte voor spullen in de deur

Minpunten

• Is wat duurder dan vergelijkbare koelvries combinaties van concurentie
  • De kast is wat dieper (65,5cm) dan ik gewend ben

Energieverbruik Score: 5
Liebherr_cpel_4313_001

Banner

Na 16 jaar braaf zijn werk gedaan te hebben heeft mijn oude Whirlpool koelkast mij aangegeven dat het einde is aangebroken. Het begon dat mijn whirlpool meer geluid begon te maken wanneer ie aan het koelen was. Zo luidruchtig zelfs dat ik het in mijn woonkamer kon horen. Vervolgens begon het apparaat al snel een hoge zoemende/ fluitende toon te genereren zo hardnekkig dat ik de koelkast s ’avonds voor het slapen gaan de stekker eruit moest halen anders kon ik simpel weg niet rustig gaan in mijn bed slapen. Eenmaal een monteur erbij gehaald te hebben kreeg ik al snel te horen dat de compressor het niet meer goed deed en diende vervangen te worden. Ik nog niet wetende wat een compressor in een koelkast voor functie heeft. Nou de compressor zorgt voor het rondpompen van de koel vloeistof in de wanden van de koelkast. Als dit onderdeel het begeeft kan de koelkast niet meer goed koelen. Eenmaal te horen gekregen dat ik als nog mazzel heb gehad dat mijn whirlpool zo lang het heeft uitgehouden. Blijkbaar staat Whirlpool niet echt bekend om zijn hoge kwaliteit koelkast apparatuur. Helaas loont het niet om de compressor te laten repareren. Want een aantal weken wachten op onderdelen die toch bijna net zo duur zijn als een volledige nieuwe koelkast heeft totaal geen zin. En zolang kan ik toch niet zonder koelkast.

Nu moest ik vliegens vlug snel een nieuwe koelkast gaan uitzoeken op het internet. Ik had al een tijdje geleden in mijn achterhoofd om een mooiere wat grotere koelkast te willen hebben. Die ook nog eens velen maler zuiniger in stroom verbruik moest zijn. Maar daar had ik toen geen geld voor. Ik zat al snel te kijken naar een Siemens of een Bosh. Immers ben ik met mijn wasmachine en condens droger van siemens zeer tevreden.

Het eerste punt voor mij was niet meer een koelkast met een vriesvak boven te hebben. Ik wilde nu meer vries ruimte hebben. Dus op zoek naar een model met het vries gedeelte onder met lades. Het tweede punt ik wilde een kast met ook een groter koel gedeelte. Immers had mijn oude whirlpool een vul volume van ongeveer 128 Liter. Ik ben geen persoon die om de 2 a 3 dagen kleine boodschappen doet bij de supermarkt. Ik haal altijd voor ruim een hele week aan boodschappen. En om iets te kunnen pakken uit mijn koelkast heb ik geen zin meer om eerst de helft van alle waren eruit te moeten halen voordat ik erbij kan wat ik wil pakken. Dus geen kast van 140 cm hoog maar eentje van 186 cm hoog. Het derde punt voor mij was dat ik bewust een zeer zuinige kast wilde hebben een van energie klasse A+++ die maximaal tussen de 140 en 200 Kilowatt per jaar aan stroom verbruikt. Waar mijn oude Whirlpool wel een enkele A klasse was en zo’n 380 Kilowatt jaarlijks aan stroom verbruikte. Wilde ik graag het aantal jaarlijkse verbruikte kilowatt met de helft terug brengen.

Zo wie zo vind ik het niet leuk dat ik mijn spaarpot moest gaan aan aanbreken. Dus ik hoopte niet meer dan 500 a 550 euro te gaan uitgeven. Helaas het model dat ik een aantal maanden geleden had bekeken en als heel goed werd beoordeeld door de consumentenbond de Siemens KG36EBL41 was helaas niet meer te krijgen. De vergelijkbare opvolgers liggen net nieuw in de winkel en zijn helaas dus nog een stukje duurder zo'n 630 euro. Voor een witte kast dan. Maar ik wilde als voorheen weer een zilver/metaal kleurig model hebben. Helaas betaal je voor een ander kleurtje zo 50 tot 80 euro meer voor. Daar bovenop was ik eigenlijk niet zo te spreken over de plateaus in het koel gedeelte van de Bosh en Siemens modellen. Je hebt bij deze modellen weinig keuze om de plateaus in hoogte te verstellen. Om een verhaal niet al te lang te maken kwam ik uit bij een Liebherr hun metaal kleurige modellen zien er fraai uit aan de buitenkant de plateau's kun je gemakkelijk in hoogte naar wens verstellen.

Zelf ben ik niet zo bekend met dit merk ik heb me laten vertellen dat Liebherr het merk is onder koelkasten als Miele is onder de wasmachines. In andere woorden Liebherr staat bekend als een zeer degelijk en betrouwbaar merk. Uiteraard heb ik het nog niet uitgebreid kunnen testen of dit het geval is. Een klein minpuntje je betaalt er wel iets meer voor hun koelkast modellen. Als allerlaatste punt ga ik voor een kast met Smartfrost functie of een Nofrost functie. Omdat je zo 100 euro meer betaalt voor een kast die je nooit meer hoeft te ontdooien of eens in de 2 a 3 jaar. Is bij mij de keuze toch wel snel gemaakt. En ben ik voor de Smartfrost model gegaan.
Met een klein beetje pijn in mijn spaarpot omdat ik er iets meer dan de helft ervan aan de Liebherr Cpel 4313 heb uit besteed. Zo’n 649 euro armer en 2 dagen later is het toch weer fijn dat er een goede en mooie koel vries combinatie in mijn keukentje staat. En hopelijk weer jaren lang meegaat.

Specificaties

specificaties001
specificaties002
specificaties003

Link naar Liebherr website

De buitenkant

De laatste jaren als ik iets bestel dan bestel ik het nagenoeg altijd bij een online webshop. Maar omdat de prijzen van deze liebherr koelkast bij iedere webshop hetzelfde zijn. Zelfs bij de kleine zelfstandige zaak. Waarvan de monteur kwam kijken naar mijn oude whirlpool koelkast. Heb ik de koelkast niet online besteld maar bij de lokale zelfstandige eenmanszaak. Waarbij ik het voordeel had dat de voorrijkosten van de monteur dan van de prijs van de koelkast werd afgetrokken. En de voorrijkosten zijn tegenwoordig aanzienlijk zo'n 69 euro.
De koelkast werd netjes thuis bezorgt en netjes op zijn plek gezet in mijn keuken. Tevens kreeg ik uitleg hoe en wanneer ik het apparaat kon aan doen. Liebherr geeft aan dat de koelkast niet een tijdje hoeft stil te staan voordat je m aan kan doen. Maar de bezorger adviseerde toch even de koelkast 1 uurtje met rust te laten voor het apparaat aan te zetten. Dat heb ik maar braaf opgevolgd.

De stekker had de bezorger wel alvast in het stopcontact gedaan. Na 1 uur wachten. Heb ik de koelkast open gedaan en de power knop ingedrukt om het apparaat aan te doen.

Om nog even terug te komen op mijn zoektocht naar een nieuwe koelkast. Het was even puzzelen en meten. Immers was mijn oude whirlpool geen grote jongen met maten van 140 cm hoog, 55 cm breed en 60 cm diep. Bij mijn zoektocht moest ik rekening houden dat de nieuwe koelkast niet teveel ruimte in beslag zou nemen in mijn niet al te brede keuken. Om te zorgen dat er nog genoeg loop ruimte over blijft langs de koelkast heb ik met een beetje gelukt een electricien de avond voor de bezorgdag kunnen strikken om een stopcontact netjes zo'n 40 cm hoger op de muur te verplaatsen. Zodat nieuwe koelkast netjes tegen de muur geplaatst kon worden.

Liebherr_cpel_4313_001

De koelkast ziet er in het echt mooier uit dan op de plaatjes van de Liebherr website. De kleur is volledig zilver waarbij de deuren een geborsteld staal patroon lijken te hebben. Wat zeer mooi oogt. Omdat mijn keuken rechthoekig is en dus niet erg breed is heb ik speciaal gekozen voor een koelkast zonder grote handgrepen op de deuren. Wat meer ruimte in beslag neemt. Dit model heeft inkepingen aan de zijkant van de deuren. Wat naar mijn mening de deuren van de koelkast net zo makkelijk open te maken is.

Liebherr_cpel_4313_002

De binnenkant

Als we de deur van het koel gedeelte openen zien we een netjes afgewerkte binnenkant. Er zitten 4 glas plateau's waarvan een hele grote op de bodem die de hele grote groente en fruit lade afdekt. Ook hier was ik verrast over de enorme grote groente en fruit lade. Waar ik enorm blij mee ben dat ik meer dan genoeg in kwijt kan.

Liebherr_cpel_4313_003

Boven het koel gedeelte vinden we de bedieningsknoppen. Het mooie van dit model is dat het koel en vries gedeelte apart in temperatuur in te stellen zijn en aan of uit te schakelen. Met in het midden een led indicatie schermpje dat niet alleen de temperatuur weergeeft voor ieder gedeelte van de koelkast. Maar ook de indicatie aan geeft voor de circulatie van lucht in het koelgedeelte.

Van links naar rechts vinden we eerst de aan en uit knop van het koel gedeelte. Vervolgens krijg je aan en uit knop voor luchtcirculatie in het koel gedeelte. Daarna de instel knop voor de temperatuur. Aan de rechter kant van het display krijg je alle knoppen voor het vries gedeelte inclusief het aan en uit zetten van de alarm knop en de Superfrost vriesfunctie.

Liebherr_cpel_4313_004

In de deur vinden we 3 plateau's voor zuivel en andere waren. Meer dan genoeg voor mij om melk, frisdrank en andere zaken in kwijt te kunnen. Deze plateau's zijn ook in hoogte te verstellen.

Liebherr_cpel_4313_005

Het vries gedeelte zit nu eindelijk onder en heeft 3 lades. waarvan de onderste lade klein van formaat is. De 2 bovenste zijn flinke jongens waar in ieder wel 3 hele broden passen. Let niet op de condens van de vrieslades. Ik heb de koelkast tijdens het maken van de foto's iets meer dan een week in huis. En vond het een beetje overdreven om de vriezer eerst te ontdooien voor enkele foto's te kunnen maken.

Liebherr_cpel_4313_006

Er zitten uiteraard nog wat kleine accessoires bij een eierhouder en een bakje voor ijsblokjes.

Liebherr_cpel_4313_007

Koel gedeelte

Zoals je misschien was opgevallen uit de bovenstaande foto's heeft deze koelkast een enorme groente en fruit lade. Waar ik enorm blij mee ben. Ik heb graag in de ochtend bij mijn ontbijtje een grote glas zelf geperste sinaasappelsap. En verbruik ik wel 3 sinaasappels per ontbijt. Bij mijn vorige koelkast had ik een groente en fruit lade die minder de helft is van deze lade en het was altijd proppen en gedeeltes van de rest van de koelkast gebruiken om de hoeveelheid van sinaasappelen te herbergen die ik wekelijks aan boodschappen binnen haal.

Liebherr_cpel_4313_008

In het hieronder gemaakte foto kun je zien hoe groot de lade is. Om het effect aan te tonen heb ik er een hele bloemkool in gelegd. Je kunt er letterlijk 4 hele bloemkolen makkelijk in kwijt. Hierdoor houdt je tenminste de rest van de koel gedeelte van de koelkast over voor andere dingen. Voor de rest ondanks dat de lade van plastic is voelt de lade solide aan. Uiteraard ga ik niet testen of deze lade een val uit mijn handen het overleeft. De voorkant waar de hendel zit is van transparant plastic. Hier zou je snel krassen op kunnen zien mochten deze voorkomen. Maar ik ga ervan uit dat dat niet zo erg snel zal gebeuren. Maar deze lade voelt velen maler steviger aan dan de groente lade uit mijn oude koelkast.

Liebherr_cpel_4313_010

Het mooie van deze Liebherr cpel 4313 model is dat de glas plateau's aardig in hoogte zijn te verstellen. Ik heb dan ook gauw voor een andere indeling gekozen waardoor grote dingen die veel ruimte in beslag nemen onderin komen te staan zoals brood en pakken vla en melk.

Liebherr_cpel_4313_009

Helemaal bovenin het koel gedeelte treffen we niet alleen de zeer heldere led verlichting aan maar ook de achterin de air cooler. Wanneer je deze inschakelt zorgt het ervoor dat de lucht gecirculeerd wordt. Dat zou moeten zorgen dat het overal in het koel gedeelte dezelfde temperatuur is. Of het veel meer stroom verbruikt als je de lucht circulatie aan hebt kom ik nog terug in het hoofdstuk stroom verbruik & geluid.

Liebherr_cpel_4313_011

Vries gedeelte

Ook hier ben ik erg blij mee. Waar mijn oude vriesvak in mijn oude whirlpool alles in moest proppen. Brood, vlees en vis etc op elkaar gestapeld. Nu kan ik alle waren onderverdelen over 3 lades. Deze koelkast heeft 2 hele grote lades. Waarvan in ieder zeker 3 hele broden in kunnen. Ja aj ikheb het zelf getest. En de onderste lade is de helft kleiner. Omdat uiteraard achter de onderste lade alle apparatuur van de koelkast verschuilt. Ook deze vries lades zijn van plastic, maar voelen tevens behoorlijk solide aan.

Wat mij opviel is dat er tussen bovenste en de middelste lade een reserve glasplaat ligt verborgen. En nog een tweede reserve glasplaat tussen de middelste en onderste lade. In totaal heb je dus 2 reserve glas plateau's voor je koel gedeelte mochten er 2 stuk gaan.

Liebherr_cpel_4313_012

Liebherr_cpel_4313_013

In gebruik

Waarbij je nog bij mijn oude whirlpool koelkast alleen maar de stekker in het stop contact hoefde te doen om de koelkast aan te laten gaan. Moet je bij dit model ook even de power knop in te drukken. Het maakt niet uit welke powerknop je indrukt voor het koel of vriesgedeelte ze gaan dan allebei aan. Ik moet zeggen dat het zeer rap graat met koelen. De vriezer staat binnen een paar uurtjes op -18 graden. Het koel gedeelte is tevens binnen 3 uurtjes op 5 graden.

Ja ja ik weet het jullie zien dat ik ook grote voorraden zuivel aanhoudt. Naast dat ik graag dagelijks een flinke glas vers geperste sinaasappelsap drink. Drink ik ook graag dagelijks een grote glas latte macchiato. Het melk opschuimertje staat rechts naast de koelkast verstopt... ;)

Liebherr_cpel_4313_014

Liebherr_cpel_4313_015

Stroom verbruik & geluid

Als de koelkast actief aan het koelen is verbruikt het apparaat zo'n 58 watt. Uiteraard verbruikt de koelkast niet continu 24 uur per dag zoveel stroom. Wanneer de juiste temperatuur bereikt is slaat ie af. En staat ie in stand-by dan verbruikt ie zo'n 0,58 watt aan stroom. De Fabrikant geeft aan dat deze Cpel 4313 model gemiddeld 418 watt per dag aan stroom verbruikt. Wat jaarlijks neerkomt op zo’n 153 Kilowatt. Ik heb 24 uur lang met een smartplug nagemeten en ik kwam ook uit op een stroom verbruik van rond de 418 watt per 24 uur.
Nou heb ik dit nagemeten zonder de extra lucht circulatie aan te hebben staan in het koel gedeelte.

Mijn oude whirlpool toen ie het nog goed deed was ook behoorlijk stil. er moest even geen omgevingsgeluid zijn in de keuken en dan hoorde je het apparaat zijn werk deed. Zodra je de keuken uitliep hoorde het apparaat niet meer. Maar bij deze Liebherr koelkast moet je zelfs je oor op 10 cm afstand houden en dan pas hoor je heel erg licht geritsel. Ik moest zelfs de stekker van het drink fontijntje van mijn katten uit het stopcontact halen. Want die maakte meer lawaai. En dan realiseer je pas hoe behoorlijk stiller deze Liebherr koelkast is. De fabrikant geeft aan dat dit model maximaal 38 decibel aan geluid produceert en dat kan ik toch wel beamen. Mijn western digital nas schijven in mijn computer maken naar mijn idee meer geluid en die zijn al behoorlijk stil.

Banner

persoonlijk voor mij is het even wennen. Ik ben immers jaren lang een kleine lage koelkast gewend in mijn keukentje. En deze Liebherr Cpel 4313 Is een stuk groter. Met maten van respectievelijk 186 cm H, 60cm B en 65,5 cm Diep. Maar ik heb bewust voor dit model gekozen. Ik wilde immers meer koel en vriesruimte hebben. En dat is gelukt zowel mijn koelruimte en vriesruimte zijn letterlijk verdubbeld. Deze Liebherr cpel4313 koel vries combinatie is een hele mooie uitziende kast. Ziet er aan zowel de buitenkant als binnenkant netjes afgewerkt uit. De plateau’s in de koelruimte als de deur zijn in hoogte te verstellen. Je kunt de temperatuur voor koel en vries gedeelte digitaal apart instellen. Deze koelkast heeft goede heldere led verlichting in het koel gedeelte zitten. Eenmaal voor het eerst het apparaat aangezet te hebben komt ie binnen enkele uren op de ingestelde temperatuur. Uiteraard verbruikt deze A+++ model zeer weinig stroom zo'n maximaal 153 kilowatt per jaar. En daar bovenop produceert het apparaat nauwelijks tot niets aan hoorbaar geluid.

Ondanks ik deze koel vries combinatie nog net geen 2 weken in huis heb ben ik zeer te spreken over het apparaat. De groente en fruit lade is lekker groot waar makkelijk 4 hele bloemkolen in kwijt kunt. Mocht dat nodig zijn. Zowel de lade in het koel gedeelte als de lades in de vriezer zijn van plastic maar voelen solide aan. Uiteraard alles kan stuk maar ik denk dat ze wel tegen een stootje kunnen. Misschien een minpuntje de voorkant van de lades zijn doorzichtig en krasjes zullen snel opvallen.
Deze koelkast is uitgerust met een deuralarm. Mocht de koelkast of vries deur te lang open blijven staan gaat er een piep toon af die gelukkig niet al te irritant over komt. Maar met een druk op de knop kun je deze uitschakelen. Tevens is deze koelkast uitgerust met superfrost deze functie voor het snel invriezen van veel waren heb ik nog niet getest. En als laatste is er nog powercooling. Met deze functie ingeschakeld zou er door lucht circulatie in het koelgedeelte overal in het koelgedeelte een betere spreiding van de temperatuur moeten plaats vinden. Ook deze functie kan ik moeilijk beoordelen in hoeverre hoeveel effect dit heeft.

Het is jammer dat mijn oude koelkast het begeven heeft hierdoor zou mijn spaarpot ongemoeid gebleven zijn. Maar nu ik eenmaal deze Liebherr Cpel4313 in huis heb ben ik er heel erg blij mee. De kast ziet er mooi uit, is stil en zuinig en is gemaakt van degelijk materiaal. En ik kan er een hoop in kwijt.

Banner
Enkele hoge resolutie foto's. Klik op het plaatje om in het groot te zien.
https://tweakers.net/ext/f/EjFJAbWICluwkJBs3BDlk9hv/medium.png https://tweakers.net/ext/f/5JvSsAOTBKMbFavC89hiEniG/medium.png

Addendum

Ik hoop dat jullie genoten hebben bij het lezen van mijn review. Mocht je mijn review goed vinden geef het dan een mooie waardering. Ik vind het altijd leuk om iemand anders zijn of haar waardering te ontvangen. Mocht je nog vragen en of opmerkingen hebben laat het mij hieronder weten. Mocht je helemaal uit je stoel glijden omdat je mijn review een topper vindt. Nomineer mij dan voor review van de maand. :P

Bekijk eventueel een van mijn andere uitgebreide reviews:

Google Pixel 3 XL 128GB Zwart
TP-Link Wi-Fi Smart Plug HS100
WD Red WD60EFRX, 6TB
Fractal Design Define R5 Zwart
Denon AVR-X2200W Zwart

Heb jij ook een Liebherr CPel 4313 Zilver?

Dat van die "reserve" planken in de vriezer heb je denk ik niet helemaal goed hoor. Vanwege die glasplaten in de vriezer schuiven je lades lekker soepel, haal je de glasplaten eruit dan begin je niets meer met die lades.. Ten tweede passen volgens mij de glasplaten van de vriezer nergens in het koelkast gedeelte. Ten derde, knappe jongen die die glasplaten weet te breken. Ten vierde, als je toch een plank breekt bestel je gewoon voor twee tientjes een nieuwe op partsnl of zulk soort toko's,

Mijn Liebherr is nu zo'n 11 jaar oud maar lijkt van binnen in vele opzichten op deze. Prima ding, ik ben net als anderen hier van mening dat Liebherr de beste koelkasten maakt. Maar wat me wel irriteert is hoe vaak ik het ijs uit de vriezer moet bikken terwijl de rubbers nog perfect zijn en de deur echt niet zo vaak open gaat. Ik aas al een tijdje op ene nieuwe maar dan met no-frost functie. Hopelijk gaat de huidige een keertje kapot :X

Ik snap brood in de koelkast niet, daar droogt het van uit toch? Vriezer doe ik wel altijd, onze bakker doet aan 3 halen 2 betalen :D Ik neem het zelfs gewoon bevroren mee naar mn werk. Een keertje sinaasappels in de koelkast bewaard, keihard waren ze, niet te persen zo droog.

[Reactie gewijzigd door Pixal op 12 december 2018 22:20]

Volgens mij heb ik het identieke model van Miele hiervan.
De Miele KFN 29233 D WS. Fijne koelkast.
Klopt, Miele verkoopt Liebherr koelkasten rebranded als Miele. Ik heb dat met de Miele K37273ID. Dat is de Liebherr ikbp-3560-20.
Allereerst: supergave en uitgebreide review, bedankt voor je tijd!

Wat betreft je keuze: dit geld uitgeven en dan ontbreekt no-frost, of kijk ik verkeerd? Voor mij is dat een must-have functie op een vriezer, maar dan ga je bij Liebherr al naar de 900 Euro zeker?
Sinaasappels liever niet in de koelkast lees ik op diverse plekken (behalve dan op fruitzaam.nl). O.a.:

"Sinaasappels, citroenen, mandarijnen; deze tropische vruchten houden niet zo van de kou. De sappige vruchten rijpen langzaam door na het plukken. Zo worden ze lekker sappig en zoet. In de koelkast stoppen ze daarmee. In de koelkast drogen de vruchten uit. Dat zie je aan de schil die langzaam gaat rimpelen."

Bedankt voor je mooie en meer onderscheidende review! Wij willen volgend jaar gaan kijken voor een nieuwe koel/vries combi en na jou review staat deze zeker op de lijst.
Super review! Dit soort productcategorieën zie ik graag op Tweakers. Je krijgt sowieso een nominatie van mij voor deze maand. Wel valt mij op dat het koelgedeelte maar één lade heeft, zelf heb ik drie 'Fresh lades' voor o.a. groente, fruit en vlees. Ik vind één lade best weinig, hoe ervaar je dit zelf?
Mijn dank. Toen ik zelf op zoek was naar deze koelkast vond ik ook dat er bar weinig reviews zijn van koelkasten Daarom heb ik besloten deze uitgebreide review te maken. Zelf ben ik ontzettend tevreden met deze koel vries combinatie. Ik ben juist erg blij met een hele grote lade voor de groente en fruit. Vlees bewaar ik zelf nooit in het koel gedeelte. Ik bewaar vlees alleen in de vriezer. Wanneer ik vlees nodig heb gaat het meteen de magnetron in die op ontdooi stand staat. Mijn dank voor jouw nominatie... :)
citroensap, mostered, soja, zonnebloemolie, knoflook, brood, boter, appels & sinaasappels kunnen prima buiten de koeling :) Scheeld je toch weer een lading ruimte!

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Wetenschap