Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties

Samsung heeft in het derde kwartaal ruim 88 miljoen smartphones verkocht, zo schat een analist. Als het getal klopt, verkoopt Samsung ruim 2,5 keer zo veel smartphones als de nummer twee op de markt, Apple. Huawei zou de derde plaats hebben gepakt.

Samsung zelf rapporteert al enige jaren geen exacte cijfers meer over het aantal verkochte smartphones. Daarom zijn de schattingen van analisten de enige indicatie. Die schattingen kloppen vaak niet exact, maar geven wel een trend weer.

Volgens analistenbureau Strategy Analytics stijgen de verkopen van Samsungs smartphones nog altijd flink. Met het aantal van meer dan 88 miljoen exemplaren zou Samsung ruim 35 procent van de markt in handen hebben. Apple volgt op de tweede plaats, met 33,8 miljoen exemplaren. Apple maakte dat getal zelf bekend. De Chinese fabrikant Huawei, die momenteel aan de weg probeert te timmeren met zijn dunne smartphone Ascend P6, pakt de derde plaats, met 12,7 miljoen verkochte smartphones.

Hoewel Huawei nu de derde plek lijkt te hebben, is dat de meest onzekere factor in de cijfers. Veel smartphonemakers zitten daar iets onder, dus een rekenfout of andere rekenmethode kan maken dat een andere fabrikant die positie bekleedt. Zo heeft LG 12 miljoen smartphones verkocht, Lenovo 10,8 miljoen, en fabrikanten als ZTE, Coolpad, Nokia en Sony zitten daar vermoedelijk ook dicht achter.

Het aantal verkochte smartphones kwam volgens Strategy uit boven een kwart miljard. Daarmee is een grote meerderheid van de verkochte telefoons inmiddels een smartphone. Omdat Strategy niet uitsplitst naar besturingssysteem, is onduidelijk hoeveel smartphones er per besturingssysteem zijn verkocht. Analistenbureau Gartner en IDC komen later met eigen schattingen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Waarom is het OS zo onduidelijk? Apple is toch de enige die iOS verkoopt? En wie verkoopt er dan Windows Phone mobieltjes behalve Nokia?

Volgens mij is dus zo ongeveer alles Android behalve de toestellen van de twee bovengenoemde fabrikanten toch?
Samsung, HTC, Huawei en LG maken ook Windows Phones?
Het nieuws artikel gaat enkel over de verkoop van smartphones. Er wordt niks gezegd over de besturingssystemen van de smartphones omdat dat het doel niet is van dit artikel? Er enkel wordt gesproken over de verkochte smartphones hardware matig.

Ik denk dat de belangrijkste factor waarom Samsung hier bovenaan staat is omdat Samsung het meest veelzijdig is in het verkopen van meerdere besturingssystemen (Android, Windows) en de vele modellen die zei aanbieden.
Ze maken ze, maar dat wil niet zeggen dat ze ze ook verkopen.

Praktisch gezien verkoopt alleen Nokia WP phones.
Ik snap niet waarom dit -1 krijgt want deze post is heel relevant.

Natuurlijk is Nokia niet de enige met WP-modellen, maar in de praktijk komt 99% van alle WP-verkopen van Nokia. Je kan dus rustig stellen dat zo'n beetje alles Android is op Apple en Nokia na. Het heeft geen nut om op dit soort details te gaan letten als het om grote plaatje gaat.
Huawei verkoop zijn W1 toestel erg goed blijkt telkens weer. lage prijs <200 euro en fijn systeem. veel waardering voor dit toestel in relatie tot zijn prijs.
O.a. Huawei verkoopt Windows Phone toestellen
Uhm.. HTC, Huawei, Samsung zelf..
HTC heeft ook windows phones he?
Omdat Samsung ook smartphones verkoopt met zijn Bada OS, en men dus niet weet hoeveel procent er Android draaien en hoeveel Bada, ja tuurlijk zijn er ook nog telefoons met WP maar hiervan is bekend hoeveel dit er zijn en dit is nog steeds (helaas) marginaal.
HTC en Samsung verkopen ook windows phones
Aan de opkomst van Huawei kun je zien hoe snel die markt kan veranderen.

Met hun P6 duurdere maar goede android
en de W1 goedkope windows phone weten ze in no time de markt te bestormen.

De val van Nokia die nog maar kort geleden de absolute top vormde is daar een ander bewijs van.
Nu apples vlaggenschip tegen lijkt te vallen en Blackberry op zijn retour (nog een bewijs) is komt er weer ruimjte voor nieuwe bedrijven met nieuwe producten. Interessante tijden dus!

[Reactie gewijzigd door SED op 29 oktober 2013 09:23]

Uh wat? Apple heeft nog steeds meer iPhones verkocht dan vorig jaar. Beetje rare claim dus dat het vlaggenschip tegenvalt.

Sterke nog ze roepen al jaren dat t tegen valt.
Als jij 10% meer verkoopt maar de markt groeit met 20% dan groei jij minder snel dan je concurrentie (of er komen meer concurrenten bij) dus al met al doe je het dan "slecht".

Zou het een prive bedrijf zijn dan mag je natuurlijk niet klagen, ben je o.a. beursgenoteerd dan had je het al bedrijf beter kunnen doen en is dit "slecht"
Dat is helemaal afhankelijk van welk segment van de markt je bediend. De grote groei zit momenteel in het onderste segment en niet in het high-end, iets waar Samsung ook al voor gewaarschuwd heeft. Wat dat betreft doet Apple het prima en is hun topmodel in dat segment nog steeds heel populair.

Samsung zou ook wel dolgraag willen dat ze een zelfde groei met de S4 lieten zien, maar daar is geen sprake van.
De groei zit hem in de lagere regionen maar daar zijn de marges dan ook weer erg matig.
Samsung zou ook wel dolgraag willen dat ze een zelfde groei met de S4 lieten zien, maar daar is geen sprake van.
Ownee?
http://www.tech-thoughts....-market.html#.Um987PnbNHU
http://www.tech-thoughts....-iphone.html#.Um99gPnbNHU

Niet de S4 specifiek, maar op high end markt groeit Samsung als nog veel harder dan Apple...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 oktober 2013 10:19]

Je begrijpt dat een grafiek van 6 maanden geleden erg oud? Zoek even verder, Samsung heeft zelf ook al gewaarschuwd voor tegenvallende groei in hun hoger segment. De groei vlakt daar simpelweg af in tegenstelling tot de groei in het lagere segment. daarbij valt momenteel de groei van het hoge segment in het niets
Ja dat begrijp ik prima, totaal niet boeiend, de stijgende vs gelijk blijvende lijn is overduidelijk en hoewel dat misschien wat minder is geworden zal het niet ineens omgekeerd zijn hoor...
De groei vlakt daar simpelweg af in tegenstelling tot de groei in het lagere segment. daarbij valt momenteel de groei van het hoge segment in het niets
En die vermelding is nodig omdat? We hebben het toch over het hoge segment in deze (sub)discussie. Wat de lage kant van de markt doet is niet zo relevant dan lijkt me...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 oktober 2013 10:51]

Leuk, maar Apple bedient niet 100% van de markt.

Als je minder hard dan de markt groeit doe je het slecht, zeg jij. Echter, bedient Apple wel de gehele markt? Nee, Apple bedient alleen het hoge segment,dat segment groeit minder hard dan het lage en middelste segment. Daar kiest Apple bewust voor, en ten opzichte van het hoge segment groei Apple wel degelijk.

De vraag die je je dan zou moeten stellen: is het wel verstandig om je te richten op het marktsegment dat de laagste groei vertoont binnen de markt waarop je je richt? Het antwoord daarop is ja, want Apple maakt nog altijd meer winst en omzet dan ooit tevoren, dus voor Apple pakt die strategische keuze prima uit.
Mid pakt Apple toch ook wel mee met de 4S met 8GB. Is ondertussen 2 jaar oud, hoewel ze prijstechnisch tegen high end aan blijven zitten (maar 50 euro goedkoper dan een Nexus 5, en in Duitsland zelfs 50 euro duurder), maar dat maakt de telefoon niet ineens high end...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 oktober 2013 10:20]

Eens, maar het gaat ook niet om de details, maar om het idee. De 10% groei van Apple en de 20% groei van de markt die hij aanhaalde zijn immers ook fictief.

Waar het om gaat is het volgende: Apple bedient niet de de gehele markt, dus je kan niet zeggen dat Apple het slecht doet als ze minder groeien dan de gehele markt. Je hebt veel meer cijfers nodig om daar een uitspraak over te kunnen doen.
Nee hoor het enige wat ik zeg is wanneer de markt harder groeit dan de verkopen van bedrijf X dan doet bedrijf X het relatief slecht

Ik reageer alleen waarom het mogelijk is dat de verkopen van de iPhone5S tegen zou kunnen vallen.

Dat is hetzelfde als wanneer Apple een interne prognose heeft opgesteld dat ze 50% meer gaan verkopen vergeleken met het oudere model. Wanneer ze dan maar 25% meer verkopen is dit slecht... In dat geval staat goed of slecht los van het feit dat ze record verkopen hebben

Als je over Apple praat dan zou ik de afzetmarkt anders definiren dan in dit artikel

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 29 oktober 2013 11:13]

Ok, duidelijk. Hoe dan ook doet Apple het niet slecht iig. :)
ja, meer dan vorig jaar, maar als je naar het totaal plaatje kijkt, valt het nog steeds tegen. ik denk dat ze meer kans maken als ze eens met echt iets nieuws komen, en niet alleen een upgrade.
Wie komt er wel met wat nieuws? Het is allemaal wat schaven aan de grote, resolutie, snelheid en camera.Het pennetje van Samsung komt nog het dichts bij vernieuwing. De touch id van Apple werkt super maar vind ik ook niet echt een schrikbarende innovatie.

Verder wordt er wat software toegevoegd met name voor cloud integratie. Samsung voegt heel veel software toe voor gezichtsherkenning en wappergebaren. Nog los van of het werkt, voegt het ook niet echt functionaliteit toe.
Nokia is toch met heel wat nieuws gekomen de afgelopen tijd. Cameratechniek op de voorgrond, maar ook draadloos laden, kleurige modellen ipv zwart/grijze telefoons, schermen en microfoons ...
Dat zeg ik. Wat schaven aan de cameratechniek, of dat nou ultrapixel, pureview, cristalview heet. Met een rode telefoon kan je precies het zelfde als met een zwarte. Telefoons worden groter en resoluties hoger. Dat hebben we bij desktops/laptops ook gezien. Draadloos laden kan mijn tandenborstel al. Microfoons? Heb ik wat gemist? Zit er standaard vertaalsoftware in microfoons? Of is het de zelfde functie maar is er wat aan geschaaft om beter resultaat te krijgen.

Bij mij is innovatie iets waardoor ik een functie op mijn telefoon krijg die ik daarvoor niet kon doen.
Optische beeldstabilisatie van de PV was wel degelijk nieuw en is niet zomaar een 'up the spec' zoals de resolutie of megapixels. Draadloos laden kon je tandenborstel misschien wel, maar je smartphone niet. Dus dat is een nieuwe functie die je telefon heeft gekregen. Ook kan je je smartphone nu met je handschoenen aan bedienen. Bij de Lumias zitten er meerdere microfoons in die opgenomen geluid filteren en kwalitatief merkbaar verbeteren (2 en in de komende 1520 4). En over de kleur kan dat uiterard zeggen, maar het is wel zo dat alle smartphones die op de markt kwamen zwart of grijs waren, tot Nokia plots met blauw, geel en rood afkwam. Sindsdien komen ook andere fabrikanten met kleurige behuizingen. Verder zijn er smartphones (Sony op kop) die volledig waterdicht zijn, komen er extra sensoren in (gyroscoop/kompas/temperatuur) die extra mogelijkheden bieden.

Je kan je natuurlijk afvragen wat je nog precies mist aan je telefoon. Het is gemakkelijk om te zeggen dat er geen innovatie is, maar die is er wel degelijk. Punt is echter dat heel wat functionaliteit die nodig en gewenst is er nu eenmaal al in zit en dat het met kleinere stapjes vooruit gaat, omdat het huidige package al zeer compleet is.
het pennetje van Samsung komt het dichts bij vernieuwing? Dit is sarcasme neem ik aan? hoe kan je een volledig nieuwe vingerecan met nog onbekende technieken wat verwerkt is in een minuscuul apparaat vergelijken met een pen? Once you see a stylus....
Samsung is op telefoon gebied nog nooit met iets nieuws gekomen en al was het al nieuw dan werkt het niet goed (eye scrolling/vinger hovering) of het is totaal onlogisch (gebogen beeldscherm)
nee tot nu toe blijven de echte vernieuwingen nog steeds van Apple komen. Niet in rap tempo maat als ze iets introduceren dan werkt het wel.. let maar op over twee jaar heeft elke telefoon een vinferscanner waarvan de helft pas over 3 jaar functioneerd zoals die van Apple.
HTC probeerde het al maar dit blijkt nog dramatisch te werken.
Ik heb een iPhone 5s. De touch id werkt fantastisch. Ik heb er helemaal blij mee. Het is heel knap dat ze het in een knop hebben verwerkt en dat je je vinger niet ergens langs hoeft te halen.

Maar uiteindelijk is het gewoon een vervanger van een wachtwoord of pincode (of patroon bij android).

Ik zie een telefoon met een pennetje helemaal niet zitten en inderdaad If you see a stylus.

Desalniettemin zitten er wat leuke dingen in, zoals drukgevoeligheid en nabijheid. Op een telefoon heb je er alleen m.i. niets aan.
snap hem, je schrijft je bericht zo alsof het lijkt dat je het innoverend vind maar gelukkig zitten we op n lijn.
Voor iedereen is er een markt, zo werkt massaproductie nu eenmaal.

IK ZOU GRAAG een gebogen telefoon willen hebben, ik bel bijna elke dag wel 45min. aan 1 stuk en ik frustreer me sinds dag 1 dat smartphones plat zijn.

Never forget! waar een idee is, is een markt.

en tevens apple heeft geen zak vernieuwd, dit is weer zown ouwe sony jat alles van nitendo verhaal, net als Apple heeft nitendo ook niks gedaan.
Alle technieken zijn elders allang al uitgevonden en gebruikt, men mixt alleen technieken niks meer.

Dit allemaal zodat het uiteindelijk beter aansluit op de geboogde markt, hoe meer technieken in 1 ding hoe groter de kans is dat iemand de smartphone leuk vindt.

Ik gebruik bijv, WEL het scrollen van tekst zonder aan te raken, het werkt goed naar mijn mening en beter kan het altijd worden, klagen kan eindeloos en uiteraard overal kan je op klagen.

[Reactie gewijzigd door DragonChaser op 29 oktober 2013 17:01]

let maar op over twee jaar
heeft elke telefoon een vinferscanner
waarvan de helft pas over 3 jaar functioneerd
zoals die van Apple.
Dan ga ik die functie wel uitzetten. Ik wil niet dat mijn vingerafdruk rechtstreeks naar de NSA doorgestuurd wordt. Dat noem ik geen innovatie maar irritant.

[Reactie gewijzigd door Fredi op 30 oktober 2013 01:07]

Wat valt er dan tegen en volgens wie valt dit tegen?

De iPhone 5S verkoopt vooralsnog als een trein (9 miljoen in 1 weekend). De cijfers zijn, zoals altijd, in het voordeel van Apple. Je moet dus met sterke argumenten komen wil je die cijfers weerleggen.
Prima, dat is vrij eenvoudig.

De totale winst is lager dan vorig jaar. De iPhone is de enige stijger en vooral omdat er meer goedkopere iPhones worden verkocht. De groei van iPad verkoop stagneert en alle overige producten zitten in een dalende lijn.

Ik voel me hier niet persoonlijk door aangesproken maar er zijn mensen die daar anders over denken.
Maar dit bericht gaat over smartphones, en de iPhone 5S verkoopt in de praktijk als nooit tevoren. Dus wat valt er precies tegen aan de iPhone?

Dat komt trouwens helemaal niet omdat er 'meer goedkope iPhones worden verkocht', want het aandeel van de 5S t.o.v. het gehele portfolio (4S en 5C) is gelijk aan het aandeel van de 5 vorig jaar t.o.v. de 4 en 4S.

Hoe dan ook, er worden meer iPhones verkocht dan ooit, dus wat valt er precies tegen aan de iPhone?
dat is niet helemaal waar . dat kun je ook niet echt bewijzen . apple geeft niet aan welk toestel hoeveel verkoopt. dus je kan niet zeggen dat dat of dat toestel beter verkoopt. apple brengt totaal cijfers en zelfs daar gebruiken ze truukjes voor om het iedere keer meer te laten lijken . ondertussen is het wel zo dat apple dan wel meer verkoopt maar dat de winst toch minder is . als de winst goed is zeggen ze o we hebben meer winst en als er meer toestellen verkopen zeggen ze we hebben weer meer toestellen gekocht , het is zo dat dus de winst daalt en dat betekent bij meer verkoop dat de iphones gemiddeld per stuk minder opleveren . dus dan kun je dus zeggen dat mensen meer oude iphone toestellen kopen die voor een lagere prijs staan dan de nieuwe modellen . zo moeilijk is dat dan niet he
Apple geeft niet aan hoeveel aantallen er per iPhone worden verkocht, dat klopt. Maar je weet wel hoeveel iPhones er verkocht zijn en hoeveel omzet er gemaakt is. Aan de hand daarvan kan je de ASP (average sales price) inschatten, die kan je weer gebruiken om een goede inschatting van de verdeling van 4S, 5C en 5S te maken. Dat is dan ook wat analisten doen (ter info, dit zijn mensen die betaald krijgen om zoveel mogelijk informatie te bemachtigen die bedrijven zelf niet prijs geven). Dit kan je redelijk nauwkeurig doen en dit hebben analisten dus ook gedaan. Het resultaat: de iPhone 5S verkoopt relatief gezien ongeveer evenveel als de iPhone 5 vorig jaar.

Oftewel, de groei komt absoluut niet door een groei in de verkopen van de iPhone 4S.

[Reactie gewijzigd door TMC op 29 oktober 2013 11:14]

maar de groei van apple is kleiner dan eerst, ze groeien nog steeds maar veel minder dan vroeger
En anders wel aan het tempo waarop RIM / Blackberry ten onder gaat en alle zeilen bij moet zetten om nog net het hoofd boven water moet proberen te houden.

Wat ik vooral erg bijzonder vind is dat Samsung dus bijna net zoveel verkoop als 'alle overigen' bij elkaar, en dat zelfs de rest van de top 5 gecombineerd niet de cijfers van Samsung kan evenaren.

Edit: Waarom doe je nou een edit om nog extra informatie toe te voegen aan je verhaal?

[Reactie gewijzigd door EGM360 op 29 oktober 2013 09:24]

Aan de opkomst van Huawei kun je zien hoe snel die markt kan veranderen.
Aan de opkomst van Apple ook in 2007/2008, en Samsung dat jaar daar op, en op de daling van BB en de daling van Nokia...

Je kan het op heel veel manieren zien, LG groeide trouwens hardste van alle merken met 71% meer verkopen! Dus daar kon je het ook nog aan zien :P
Zo goed is die P6 helemaal niet hoor, kijk maar eens naar de review van Tweakers zelf.
Ze zijn in China gewoon heel groot, en daar wonen nou eenmaal veel mensen ;)
Dus dan heb je al een erg grote markt. Maar op internationaal gebied willen ze meer doen, maar dat lukt vooralsnog nog niet heel erg goed.
Die P6 wordt namelijk geadverteerd als: goedkoper als de concurrentie, en dat is ie ook. Maar die kan zich dan ook niet meten met de huidige generatie telefoons, meer de vorige generatie. Galaxy S3-waardig zeg maar, want de soc is ook vergelijkbaar met die van de S3, en niet die van het huidige topmodel, de S4.
Ik denk dat LG de lachende derde is door de G2, en de nexus 4/5 die zij met hulp van google goedkoop kunnen maken.
Helaas voor jou komt jouw post ook zo over...
Plus dat smartphones met smartphones vergeleken worden.
Vreemd dat Apple toch zoveel verkoopt. Het is een gesloten systeem en we zien in de politiek wel hoeveel we van gesloten regimes houden...

Jammer dat Maemo/MeeGo niet meer bestaat, dat was zoveel beter...
Nee, politiek en mobiele OS'en.
Je zou eens een maand met Maemo/MeeGo moeten werken, dan snap je hoe fijn die vrijheid en stabiliteit is.
Als het komt dat mensen niet weten wat een open of gesloten OS is, komt denk doordat er zo weinig open is. WP en iOS zijn gealoten, terwijl het coregedeelte van Android wel open is, maar Android (voor de consument?) Uit meer bestaat dan dat, want er zitten apps in om mee te mailen, google plus, etc.
Het maakt de consument wel uit, anders zou jailbreaken niet zo bekend zijn bij iOS, is WP niet zo populair.

Dat Apple zo groot is komt eigenlijk door twee dingen: het ziet er fancy/degelijk uit en als het werkt, dan werkt het goed. ls het werkt, want mijn vriendin klaagt nog wel over het een of ander (was een krijgertje).
valt me toch wel op dat Nokia in de verste verte niet meer voorkomt in de lijst. Dit was zo'n 5-6 jaar geleden wel anders...
Dat komt omdat Nokia zijn verkoopcijfers nog niet heeft bekend gemaakt. Dat gebeurt vandaag.
Het aantal zal een stuk terugnemen met dank aan KNOX althans voor de rooters en custom roms gebruikers, ik zelf heb een note 3 maar durf er niks mee te doen anders meneertje KNOX voor het zeggen
Enige wat lastiger is geworden is de teller (de gele driehoek :D) die bij houdt hoe vaak je flashed te bedonderen is, de mogelijheden zijn verder gewoon hetzelfde als altijd naar mijn weten.
Ik heb nu een Galaxy S3, maar zit te denken om een nieuwe te kopen, maar kan niet beslissen tussen een HTC one of een Note 3. Of wachten op de Note 4. Heb me al suf gepiekerd.
Tja niet zo gek met al die low/midend toestellen die fabrikanten als Samsung verkopen, waar ik meer benieuwd in ben is de omzet die ze maken op de toestellen en de verhouding met het aantal verkopen hiertussen.

Ook een beetje apart om bekende namen als HTC en RIM buiten de grafiek te houden, erg incompleet dus eigenlijk.
Ook een beetje apart om bekende namen als HTC en RIM buiten de grafiek te houden, erg incompleet dus eigenlijk.
Het is een top 5 de rest is gegroepeerd, mag jij raden waar die merken dus zitten?
Tja niet zo gek met al die low/midend toestellen die fabrikanten als Samsung verkopen, waar ik meer benieuwd in ben is de omzet die ze maken op de toestellen en de verhouding met het aantal verkopen hiertussen.
Je kan het zo uit rekenen, je weet nu de schatting van het aantal verkopen, de winst/verlies cijfers komen ook dagelijks naar buiten (die van Apple en Samsung zijn ondertussen bekend, en LG geloof ik ook).

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 oktober 2013 09:29]

Beetje incompleet als je nummer 1 met "Anderen" groepeert.
Huh? Anderen is de groep van de rest die buiten de top 5 valt. Niks vreemds aan.
De namen die jij noemt verkopen dus minder dan 10 miljoen smartphones per jaar. Met z'n allen komen opgeteld toch nog op 93.7 miljoen toestellen.
Kwaliteit zou tot kwantiteit moeten leiden vind ik :P
(Zal wel met marketing te maken hebben )
Kwaliteit heeft maar een beperkte invloed op kwantiteit

Tis ook meer de perceptie van kwaliteit. Als je tweakers zou moeten geloven zouden Apple en HTC de beste kwaliteit leveren (aluminium/Glas) terwijl de massa massaal kiest voor Samsung (plastic). Blijkbaar vind de massa plastic beter omdat het minder snel krast en breekt, of ze hechten hier zo weinig waarde aan dat de kwaliteit van de casing geen of iig geen grote rol speelt

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 29 oktober 2013 09:57]

Kwaliteit is niet alleen het materiaalgebruik van de behuizing h, dat is maar n van de vele aspecten ervan. Kwaliteit is ook uiterlijk, gebruiksvriendelijkheid en de ervaring op zich. En die is bij Samsung gewoon altijd prima in orde.
Of Samsung overspoelt de markt met zoveel toestellen dat de klant bijna niets anders ziet dan Samsung.
Net zoals Nokia vroeger deed.
Dat zou de ratings geen goed doen, maar die blijken toch prima op orde:
http://tweakers.net/categ...DCL1VEqKMpMTvXNzFOyMqgFAA
Dat jij het je niet voor kan stellen is jouw probleem, de cijfers zeggen iets anders. HTC speelt geen rol van betekenis meer.
Hoezo, je weet niet wat er allemaal toebehoort in het kopje "Anderen" :)

Wat kunnen mensen zich toch aangevallen voelen als hun telefoonfabrikant even in slecht daglicht wordt gezet door een of andere reactie.
Wat is nou precies je punt? Het grafiekje toont een top 5 en daar zit HTC niet tussen, klaar.

Simpeler kan ik het niet voor je maken.
Jij voelde je in eerste instantie aangevallen omdat je niet snapt waar HTC onder valt :P

Andere zijn alle mekren die dus BUITEN de top 5 staan en dus MINDER hebben verkocht dan Lenovo. Duidelijk toch!
Voelde me niet aangevallen maar vond het gewoon raar, begrijp me niet verkeerd want ik heb zelf een iPhone, maar ben gewoon benieuwd hoeveel HTC dan in aantallen nog verkocht heeft.
Jawel, onder het kopje 'anderen' vallen dus alle fabrikanten die minder dan 10 miljoen verkochten en samen aan 93 mljoen geraken. Sony, Nokia, HTC, ZTE ... die in de praktijk dus niet tot de groten behoren. Daarnaast is het ook gewoon niet zo goed aan het gaan met HTC op dit moment.
Denk dat HTC niet in deze lijst staat omdat ze geen (recente) competitieve goedkopere telefoons hebben die massaal verkocht worden in vergelijking met Samsung, LG & Huawei. Die 88mln verkochte smartphones van Samsung zijn zeker niet allemaal high end modellen hoor.
Of het bewijst dat mensen nogal graag overdrijven over hoe slecht Samsung telefoons wel niet zijn :)

Als ik de S4 niet het beste vond had ik hem niet gekocht, zo simpel is het, ik ben helemaal niet merk gebonden maar kom al jaren bij Samsung uit :)

Ziet er trouwens naar uit dat LG mijn traditie gaat verbreken met de Nexus 5 :D

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 oktober 2013 09:37]

ja, ik heb nu een bb, en daar heb ik spijt van. als ik kijk naar de samsung toestellen, is het stukken beter.
De Nexus 5 had net zo goed door Samsung gemaakt kunnen zijn ;)
Hoef ook geen Android toestel meer maar dit is wel heel erg overdreven. Er zijn genoeg mensen die snelheid niks boeit maar gewoon een goedkoop toestel willen met internetcapaciteiten en apps als Whatsapp.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True