×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

2K Games lijkt BioShock 2-ontwikkelaar 2K Marin te willen sluiten

Door , 12 reacties

Uitgever 2K Games heeft een deel van het personeel van studio 2K Marin ontslagen. Hoewel de uitgever het niet wil bevestigen, lijken de ontslagen zo massaal dat de studio opgeheven lijkt te worden. Een deel van het team kan aan de slag bij een nieuwe 2K-studio in San Francisco.

2K Games geeft in verklaring tegenover Polygon toe dat er personeel ontslagen is bij 2K Marin, maar de uitgever wil niet loslaten hoeveel mensen hun baan verloren hebben. De uitgever stelt slechts dat het 'creatieve bronnen wil realloceren'. Een anonieme bron van Polygon meldde echter 'er 100 procent zeker van te zijn dat 2K Marin zoals we dat kennen niet langer bestaat'. Website Rock, Paper, Shotgun ving vergelijkbare geluiden op.

Het grootste deel van het personeel zou ontslagen zijn, op een kleine groep na, die kort geleden een nieuwe baan aangeboden heeft gekregen bij de nieuwe studio die 2K Games is gestart in San Francisco. Die nieuwe studio staat onder leiding van Rod Fergusson, die in 2012 van Epic Games overstapte naar Irrational Games. Bij Epic was hij als director of production betrokken bij de Gears of War-games. Bij Irrational Games was hij betrokken bij de laatste fase van het ontwikkeltraject van BioShock Infinite.

2K Marin leverde eerder dit jaar The Bureau: Xcom Declassified af en was daarvoor verantwoordelijk voor BioShock 2. Bij beide games verliep het ontwikkeltraject moeizaam. The Bureau had een lang ontwikkeltraject, waarbij de koers van de game tussentijds behoorlijk werd gewijzigd. BioShock 2 wordt over het algemeen beschouwd als de minste van de drie BioShock-games. Zowel de eerste BioShock als het dit jaar verschenen BioShock Infinite werden gemaakt door Irrational Games.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

18-10-2013 • 11:08

12 Linkedin Google+

Lees meer

Reacties (12)

Wijzig sortering
Jammer, ik vond Bioshock 2 beter dan 1, maar ik ben blijkbaar een van de weinige die dit vind. Ik weet niet waarom maar ik vond gewoon dat ik meer in het verhaal werd meegezogen in Bioshock 2.
Ik vond 2 ook supertof. De betere dan de eerste weet ik niet.

Maar dan nog; er zal er uiteindelijk een v/d drie "het minst" moeten zijn.
Dat maakt die bepallde game niet slecht.
Ja het nieuwe was eraf in Bioshock 2 maar het was toch een goed vervolg (op het Windows Live gedeelte na). Het stuk waar je ff een little sister bent was alleen al de aanschaf waard.
Ik vond 1 weer beter dan 2. Blijf toch van mening dat System Shock 2 de beste blijft. Die sci-fi setting trok me toch meer.
ik vond deel 2 ook geweldig, anders dan deel 1, maar niet enorm minder.
2 had naar mijn mening toch echt sequel-problemen. Het originele was er uit, en het was allemaal een beetje geforceerd. Qua verhaallijn komt het echt niet in de buurt van 1 of infite.

Ik zie absoluut wel waarom het als "de mindere van de serie" beschouwd wordt. Gameplay was wel prima, en de sfeer van bioshock 1 werd goed gehanteerd (in tegenstelling tot wat infinite deed). Stiekem hoop ik toch weer op een Bioshock in Rapture.
Niet zo'n interessante studio dus die gaat sluiten. Een grote titel gemaakt, maar ook in mijn beleving viel die wat tegen. Toen ik de titel las dacht ik dat 2K gek geworden was, de studio achter Bioshock sluiten. Was wel opluchting toen ik las dat het niet Irrational Games betrof.
De bezem gaat erdoor, maar dat gebeurd toch overal op het moment. Het is nooit leuk maar zeker in de games industrie is het maar een "vluchtig" bestaan helaas. Maar vaak zie je hieruit ook weer mooie dingen opbloeien van nieuw te vormen kleine studio's met verrassende nieuwe ideeen of leuke kickstarter projecten van getalenteerde mensen.
Heb me prima vermaakt met Bioshock 2 maar als je kijkt naar wat voor vernieuwingen het bracht tegenover deel 1 was dit minimaal.
Sowieso kon het het gevoel bij deeltje 1 natuurlijk niet overtreffen aangezien het dezelfde setting betrof en het daarom toch voelt als meer van hetzelfde.

Enige echt vernieuwende was misschien het multiplayer gedeelte alleen dat viel zwaar tegen en is daarom ook niet meer teruggekeerd in Infinite
Het hoeft niet altijd vernieuwend te zijn, Bioshock infinite mogen ze van mij zo overklakken als het verhaal maar goed blijft!.

3 is echt de allerbeste, vond 2 ook super goed enzo maar hou niet van dat duistere gebeuren, infinite was precies goed gevarieeerd.
The Bureau: Xcom Declassified was ook een dikke bagger game. De grafisch stijl was erg mooi maar de rest was gewoon erg slecht uitgewerkt.
heb echt genoten van de laatste bioshock!
Irrational Games. mag van mij de rest maken

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*