Webwinkel zet Windows-versie GTA V op 22 november

De Engelse webwinkel GameSeek biedt een pc-versie van Grand Theft Auto V aan. De game kan alvast besteld worden en is vanaf 22 november leverbaar. Hoewel er al veel langer geruchten en aanwijzingen zijn voor een pc-versie, is die nog niet officieel aangekondigd.

GameSeek biedt de Windows-versie van Grand Theft Auto V aan voor 25 pond, ofwel 30 euro. Het kan de game over 62 dagen leveren; op 22 november. GameSeek is daarmee de eerste die een datum noemt waarop de Windows-versie van GTA V op de markt verschijnt. De versies voor Xbox 360 en PlayStation 3 zijn sinds deze week leverbaar.

Het is onduidelijk of de webwinkel de pc-versie ook echt kan leveren. Webwinkels tonen vaak foutieve releasedata van nog niet aangekondigde games, meestal om aandacht te krijgen. Uitgever Rockstar heeft nog geen versie voor Windows aangekondigd, maar geruchten gaan er al veel langer en er duiken ook steeds meer aanwijzingen op die naar een pc-versie verwijzen. Rockstar heeft tot nu echter enkel losgelaten dat het een pc-versie in overweging heeft. GameSeek is niet de eerste webwinkel die de pc-versie te koop aanbiedt. In januari bood de Franse tak van Amazon de versie al aan, terwijl de Nederlandse retailer GameMania de introductiedatum op een niet nader gespecificeerde 2014 zet.

Naast de vermelding bij GameSeek zijn er op Reddit screenshots geplaatst die de pc-versie van GTA V zouden tonen. De beelden zijn geplaatst door een gebruiker die zich verschuilt achter de nick Devbuild. Hij beweert tester te zijn bij Rockstar Toronto en de screenshots naar buiten gesmokkeld te hebben. Heel geloofwaardig zijn de beelden echter niet. Vooral niet omdat ze een desktop tonen van een in het Russisch geïnstalleerde Windows-versie, wat ongebruikelijk lijkt voor een test-pc bij Rockstar Toronto.

Eerder deze week doken er echter duidelijker aanwijzingen op. Tussen de bestanden van de GTA V iFruits-app die Rockstar heeft vrijgegeven, vonden gebruikers een serie iconen die niet alleen verwijzen naar een versie voor Xbox 360 en PlayStation 3, maar ook voor pc.

Onze videoreview van Grand Theft Auto V

Door Paul Hulsebosch

Redacteur

20-09-2013 • 11:46

179 Linkedin

Submitter: markisoke

Lees meer

'GTA V komt begin 2014 naar de pc' Nieuws van 10 oktober 2013
Kaart van spelwereld GTA V lekt uit Nieuws van 10 september 2013
GTA V veruit duurste game ooit gemaakt Nieuws van 9 september 2013
GTA V verschijnt op 17 september Nieuws van 31 januari 2013

Reacties (179)

179
171
120
2
0
10
Wijzig sortering
Waarom zal het deze keer anders zijn dan bij de voorgaande delen?
http://i.imgur.com/vZWmxxM.png
je moet in japan gaan wonen. daar worden de console- en pc versies tegelijkertijd lanceerd. :)
Goed nieuws! En ook nog eens voor een goede prijs :)

Nu maar hopen dat het geen hoax is 8)7
Ik vrees dat dit bijna 99% zeker een hoax is. Ik ben ook aan het wachten op een PC versie want een PS3 versie zie ik niet zitten door de controller, ben geen fan van shooters met een controller. En de graphics mogen ook iets scherper zijn en min Full HD.

Ik hoop ook dat hij zo rap zal komen maar het lijkt mij onwaarschijnlijk :'( man 22ste zou echt cool zijn...
Een simpel economisch rekensommetje en ik kan je welhaast garanderen dat GTA 5 op de PC zal uitkomen. (hoe en wanneer is een 2de)

Return on Investment is namelijk gigantisch aangezien een port niet zoveel kost, zeker niet op de wijze hoe Rockstar dat doet/laat doen.
Kom maar op met jouw rekensommetje dan. Je vergeet volgens mij namelijk 1 groot "detail" als je denkt dat een pc versie geld oplevert. De meeste pc gamers plukken de game illegaal van het web. Iemand die het op de pc gratis heeft gespeeld, gaat het niet meer kopen, ook niet voor een ander platform. De piraterij op de pc heeft dus een directe invloed op de console-verkopen.

Áls er een pc versie komt, is het feit dat deze tot nu toe niet aangekondigd is hiervan een rechtstreeks gevolg. Als ze de pc versie aankondigen voor de consoleversie uit is zullen een hoop mensen gewoon wachten tot de pc versie op het web staat (meestal op dezelfde dag als de release). Als ze beweren dat die niet komt, zal een (groot?) deel daarvan de game gewoon voor de console kopen. Door een simpele (gebrek aan een) aankondiging kun je geld verdienen of verliezen.
Meerdere aannames hier die ik graag wil ontkrachten:
  • Console games zijn ook gewoon te downloaden en te spelen, helemaal op de PS3 (bron mag ik niet geven volgens regel 4.6v).
  • PC games worden gewoon gekocht als deze maar eerlijk en degelijk aangeboden worden (bron).
  • PC games zijn zeer winstmakend (bron lees tevens hoe GTA de best verkopende titels zijn op Steam).
Al met al blijft er dus niks van je argumenten over, niet zomaar alles geloven wat de DRM lobby je tracht aan te praten.
Ben ik deels met je eens: het is namelijk een stuk moeilijker om een console om te bouwen, je hebt er óf speciale hardware voor nodig en soms moet je nog het e.e.a. solderen op het moederbord. Dit kan iemand anders voor je doen als je het zelf niet kunt, maar dat maakt de drempel een stuk hoger t.o.v. PC games, waar het gewoon downloaden en installeren is.

En dan heb je ook nog het feit dat de laatste PS3 versies niet te kraken zijn (althans, dat zijn ze nog niet). Mensen die dus deze versie hebben en zelf niet weten hoe ze een console moeten kraken, vallen al buiten de boot.
Als je een Playstation hebt is er geen sprake van ombouwen hoor.
maar gerwim heeft wel gelijk er zijn weinig ps3's die een hack kunnen draaien. voor de xbox 360 geld ook het zelfde je moet nu veel meer doen om de game werkend te krijgen.
Dat vergeet ik helemaal niet, maar de hype is er al, porten kost max een paar miljoen en een pc-versie is de ideale afroomstrategie om over 8 a 12 maanden nogmaals te cashen. Zelfs al verkopen ze er voor de pc maar 1 miljoen, dan is het nog steeds Roi van >10 (oftewel waar menig hedgefund slechts van kan dromen)

Ik vind je piraten opmerking wel schattig verder hoor, maar kun je me dan vertellen waarom Valve het bedrijf is dat anno 2013de hoogste netto-winst per medewerker heeft a 350k (dus geen Apple, Patek of SAP).

Het gehuillie-huillie over piraterij moet maar eens ophouden, zodra er goede betaalbare legale alternatieven komen wil jan modaal niet eens meer piraten (spotify/steam en in veel mindere mate ook netflix)
Ah dat verklaart dan ook de slechte verkoopcijfers op de consoles aangezien hij al voor release illegaal op de XBOX te krijgen was.
Anoniem: 490406
@Devata21 september 2013 10:36
Slechte verkoopcijfers?? in 3 dagen 1 miljard dollar vind ik nou niet echt bepaald slecht
Dat heet sarcasme.

Oftewel ik zeg.. piraterij zorgt niet perse voor slechte verkoopcijfers anders zou GTA ook slecht verkopen.. wat dus niet het geval is.
Cijfers? Bron? Iets waardoor ik je een beetje serieus kan nemen?

[Reactie gewijzigd door krosis op 20 september 2013 17:09]

Volgens mij heb je niet echt een idee waar je het over hebt.. Ik kan meerdere titels opnoemen van PC-games die gigantische goed verkopen. Laten we allerleerst eens WoW aanhalen, wat al jaren als een gek verkoopt.

Maar laatst ook Diablo III, met 3,5 millioen verkochte exemplaren binnen 24 uur na release. 6,3 Millioen na een eerste week. Bron: http://www.gamekings.tv/n...et-pc-game-launch-record/

En vergeet Steam platform ook niet, wat de meest succesvolle game-shop in de wereld is. Ik download nooit illigaal spellen. Ik kan ze binnen no time in Steam binnenhalen op de legale wijze, zonder gedoe.

GTA V zal ook weer een verkoop-hit worden zodra het aangeboden wordt via Steam. Dat kan ik je garanderen.
Bron: uw eigen HDD
Dus je praat onzin.

Sorry hoor maar hoe kan ik hier nou een normale discussie over hebben? Ten eerste generaliseer je, ten tweede heb je geen enkele bron (behalve dan iets dat je jezelf tegenspreekt)... Kom op man, een beetje niveau!

[Reactie gewijzigd door krosis op 20 september 2013 22:38]

Ik denk niet dat de ontwikkeling voor pc zoveel meer gaat kosten. De platform onafhankelijk code zal waarschijnlijk ontwikkeld en getest geweest zijn op een pc. Ik denk niet dat alle devs daar een xbox 360 devkit hebben. De game logica zal waarschijnlijk volledig beschreven zijn in een scripttaal. GTA V draait op een engine die toch al draait op de pc, dus super veel werk gaan ze niet hebben om platform afhankelijke code te porten. Verlies maken op een pc port gaan ze niet doen...
Ik vrees dat dit bijna 99% zeker een hoax is. Ik ben ook aan het wachten op een PC versie want een PS3 versie zie ik niet zitten door de controller, ben geen fan van shooters met een controller. En de graphics mogen ook iets scherper zijn en min Full HD.

Ik hoop ook dat hij zo rap zal komen maar het lijkt mij onwaarschijnlijk :'( man 22ste zou echt cool zijn...
Hier precies hetzelfde, al ben ik een beetje bang na dit bericht dat de game een (te) snelle port gaat zijn en dus weer een brakke PC release (GTA IV anyone?) Ik wacht dus even tot ná de launch met bestellen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 20 september 2013 12:16]

Ik denk ook dat het een hoax is, maar als het niet zo is kan het ook zijn dat ze deze versie (en die voor next gen) tegelijk met de Xbox 360 en PS3 versie aan het ontwikkelen waren. Stel u voor, GTA V, eigenlijk een launchgame voor de next gen, maar enkel door Rockstar intern geweten en 2 weken voor de release aangekondigd ofzo :) zou wel mooi zijn.
Nou ja goed je moet niet denken dat ze nu pas beginnen met 1 of andere port.. ze zijn jarenn bezig geweest met GTA v en het zou me niks verbazen dat de pc versie al enige tijd zo goed als klaar is.
Ik ga er ook vanuit dat de meeste met een console het spel kopen, en dat de lol er niet vanaf is dankzij illegale downloads zoals veelal bij pc games.
Ze hebben nu al een leuk bedrag binnen gesleept binnen een paar dagen, over 2 maanden hebben de meeste die hem op de console willen al gekocht, en hebben hun dus het meeste geld al binnen. Daarna gaan de grote illegale pc versies pas van start op oa piratebay.

Maar ej is dit geen clicks stunt van deze webshop? Ik neem aan dat elke webwinkel GTA v zo snel mogelijk ophun site wilt. Deze webshop zal dus op dit moment ontiegelijk veel views ontvangen.
Ik ben benieuwd want 30 euro lijkt me onwaarschijnlijk.
heeft het spel geen ondersteuning voor toetsenbord en muis? sommige games ondersteunen gewoon tobo + muis nml
GTA V is geen shooter. In een shooter draait het om goed kunnen mikken en zo snel mogelijk afschieten van tegenstanders. In GTA doe je veel verschillende dingen, en schieten is er daar een van, maar dat maakt het nog geen shooter. Zo kun je GTA ook wel een racegame noemen omdat er af en toe races in zitten.

GTA speelt imho lekkerder met een controller. Ook op de PC. Over smaak valt uiteraard niet te twisten, maar sommige reacties zijn soms best kortzichtig.
Vergeet de auto-aim niet! GTA V is met een controller prima te spelen.
Daar wilde ik graag even op inhaken, Dit soort games met een controller besturen hebben mij er altijd van weerhouden deze te gaan spelen.
Echter toch de proef op de som genomen, en ik moet zeggen dat auto-aim systeem werkt prima.
Waar ik voorheen nog geen jumbojet kon raken met de controller lukt het me nu wel om een blikje om te schieten....
Wat ik me dan afvraag is of er dan nog wel wat over blijft van het spanningselement. (Duik weg, schiet, duik weg, schiet, duik weg, schiet... vijand dood). Zo is een gevecht in een TBS game nog spannender (heb ik meer health/armour als de de ander?). Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor de PC verwacht ik dat een dergelijk auto aim systeem ook UIT kan.
volgens mij kon in GTA IV de auto aim niet eens aan als je zou willen(op de pc)
Wel als je met controller speelt.
Je kunt het ook uitschakelen op de PS3 als het je stoort.
Zo'n shooter is het niet..

Je kan in een gevecht tussen jou en 10 anderen makkelijk winnen. Realistisch is het niet maar hee, het is GTA!
Ik houd niet van aimbots. Haalt de uitdaging weg.
Aimbots schieten ook nog automatisch voor je.

Aimbots werken zonder dat je de controller aan hoeft te raken.

Je moet zelf de trigger indrukken om te mikken. en de rechter trigger om te schieten

In dit geval is het geen aimbot dus gaat je argument niet op.
Je hebt verschillende gradaties van aimbots. Ik ben op dat hele gedoe afgeknapt toen ik in Call of Duty (ik geloof deel 4, of een vervolg erop) een mitrailleur als sniper rifle begon te gebruiken. Met zoveel aim assist als in dat soort spellen hoef je al bijna niet meer te mikken.
CoD is dan qua gameplay en design natuurlijk ook wel heel vergelijkbaar met GTA.
Je kan in beide een aimbot (of aim assist of wat voor naampje er ook aan wil geven) stoppen. En in dat opzicht is er geen verschil, of het nu een first person shooter is, een third person sandbox shooter of voor mijn part een spel dat de 11 dimensies van de snaartheorie simuleert. Dat ze wat anders spelen is niet van belang, je kan in het spel mikken en dat betekent dat je er een aimbot in kan zetten.
Al voordat GTA naar de consoles kwam was een aimbot een stukje software die mensen HIELP om sneller te richten, niet om alles geautomatiseerd te doen.
Als ik mij niet vergis doet een aimbot alleen maar op je vijanden richten.
Een trigger bot die drukt op jou trigger op het moment dat je crosshair over een vijand gaat.

Als je ze dus beide aanzet krijg je het idee wat jij beschrijft.
Sinds wanneer zit de uitdaging van GTA in het goed kunnen mikken? Dan heb jij een andere game gespeeld dan ik...
Ja hij speelt de PC versie jij de console versie.
En weer worden console gamers over een kam gescheerd en afgebrand op Tweakers. Bijna hetzelfde verhaal als Apple/Samsung.

Om dan maar even uit eigen ervaring te spreken:
GTA speelt best met een controller, de pc versie van IV werkte IMHO zelfs een heel stuk beter met controller. Alle reacties die ik lees gaan over het schieten, maar volgens mij missen jullie een groot deel van de game dan. Hebben jullie wel is geprobeerd om normaal te rijden/vliegen zonder controller? Dat werkt voor geen meter.

Wellicht krijg ik hier weer is negatieve karma voor, maar het is zo jammer dat een groot deel van de Tweakers (no offense) consoles ruk vind terwijl veel nog nooit een console gehad hebben om het daadwerkelijk te proberen.

Ik heb zelf zowel een 360 als PS3 en heb ook nog een fatsoenlijke PC staan en elk platform heeft z'n voor en nadelen. .
Wat een onzin. Waar brand ik ze af. Is het afbranden als je zegt dat de gemiddelde console gamer meer speelt om te relaxen en de gemiddelde pc-gamer meer speelt voor een uitdaging.

Het is niet voor niets dat de gemiddelde pc-gamer gruwelt bij het idee van auto-aim terwijl het voor de console gamer de normaalste zaak van de wereld is. En het is ook niet voor niets dat games gemakkelijker worden. Dat doen de fabrikanten echt niet omdat alle console-gamers klagen dat het zo gemakkelijk is.

"Hebben jullie wel is geprobeerd om normaal te rijden/vliegen zonder controller?" Nee hebben 'wij' werkelijk nog nooit geprobeerd.. oow wacht het zijn allemaal PC-gamers waar je het over hebt die spelen vooral NIET op een console. Ja ik heb het geprobeerd op console, op keyboard + muis en het vliegen ook met joystick. Conclusie, keyboard + muis werkte voor mij het beste. En voor mij werkte die controller voor geen meter maar dat is natuurlijk ook een kwestie van wennen. De auto-aim geeft echter aan dat de controller simpelweg minder secuur is en dat maar voor auto rijden misschien minder uit maar dat neemt niet weg dat het minder secuur is.

Ja elk ding heeft zijn voordelen, dat zeg ik toch ook. Wil je achterover op de bank hangen beetje relax een spelletje spelen dan pak je de console, wil je meer een uitdaging dan pak je de PC.
Excuus als je je aangevallen voelde. Mijn reactie was niet in z'n geheel op jouw reactie gericht.

Wat ik echter bijzonder kortzichtig vind en wat mijn struikelblok was is de opmerking dat de console gamer minder diepgang en vrijheid wil, en aan de hand wil worden meegenomen. Dat is niet anders willen, dat is eigenlijk gewoon zeggen dat de console gamer het maar met een mindere game moet doen. En tussen de regels betekent het ook nog eens dat elk spel voor de console minder goed is, omdat er een gebrek is aan diepgang etc.

Het zal misschien niet direct afbranden zijn, maar je gaat mij niet wijsmaken dat je hier de console wereld niet in 1 hokje zet.

En nogmaals: ik ben geen specifieke console fan die er opuit is om je te censureren, maar ik vind het jammer dat er veel eenrichtingsverkeer op Tweakers aanwezig is en vind dat daar wel is wat over gezegd mag worden.
Ik vermoed zelf van wel. Laatst werd er nog beweerd dat er helemaal geen PC versie zou komen. Alhoewel ik dit moeilijk kan geloven, is de prijs die deze website ervoor vraagt niet reëel. Een game wordt niet binnen twee maanden afgeprijst naar de helft van de prijs.
The only versions of the game that we have announced are for the Xbox 360 and PlayStation®3 which are set for a September 17th worldwide release. We don’t have anything to share about the possibility of a next-gen or a PC platform release at this time and we are completely focused on delivering the best possible experience for the consoles people have right now.
Bron: http://www.rockstargames..../asked-answered-gtav.html
De helft? Nieuwe pc games zijn bij grote online retailers (Amazon) vaak voor 30-35 euro te bestellen. Ik heb GTA IV vlak nadat deze uitkwam uit Azië laten komen voor omgerekend 33 euro.
Ik heb het dan ook over de helft van de console prijs. Ik begin zo onderhand trouwens te twijfelen of PC echt zoveel duurder als gaming console is tegenover de home consoles. Als je maar een paar games hebt dan is een normale console goedkoper, maar als je heel veel games koopt, ben je beter af met de beprijzing van de PC.

Ik hoop wel dat de PC versie zo goedkoop is. Ik ben geen trouwe GTA fan, maar die prijs + de mogelijkheid om te modden maakt die deal wel heel aantrekkelijk. Daarnaast geld natuurlijk ook mee dat de game bizarre reviews heeft gehad, en overal 100, 10/10 of 5/5 punten krijgt.
Ik was altijd een trouwe pc gamer. Was, omdat ik gewoon nog weinig game. Maar met consoles heb ik nooit iets gehad.

Maar je moet toegeven dat console gaming veel minder 'hassle' geeft dan een pc. Een pc is in aanschaf duurder, en upgraden eveneens.
Op de pc's is incompatibiliteit, instabiliteit (AMD's crossfire b.v.) een veel voorkomend iets. Prutsen met (Windows) installaties, finetunen, software en drivers... Om maar wat zaken te noemen.
Een console koop je, je sluit een paar kabels aan en je zit voor een paar jaar gebeiteld. En op consoles kun je tegenwoordig ook al internet op. Met een geïntegreerde mediaplayer, en torrent / nieuwsgroep cliënt op je NAS ben je ook klaar.
Eigenlijk maakt het dan niet uit dat je 10 á 15 euro meer betaald voor de consoleversie van een titel. Je haalt dat prijsverschil er al snel weer uit.
Installeer Windows -> Installeer driver van videokaart (Windows pakt de rest wel) -> Installeer spel -> Done.

Niks finetunen of prutsen met installaties.

Het grappige is dat consoles nu ook niet meer het "wij hoeven niks te installeren" argument kunnen gebruiken, want je moet nog steeds de games op de harde schijf zetten om fatsoenlijk zonder texture popping te kunnen spelen.
Geloof mij: Jan met de Pet weet echt niet waar hij de juiste video drivers vandaan moet halen. En ik spreek uit ervaring.

En jij hebt GTA IV zeker niet op de pc gespeeld? Wat een ellende was dat...
Het is voor bepaalde systemen ellende ja. Ze hadden die game simpelweg erg slecht om gezet voor pc.

Gelukkig is mijn systeem ideaal voor de game en heb ik 0,0 problemen ermee. Met mijn vorige videokaart 5870 was het wel een drama overigens.

Om meerdere keren te posten even te vermijden zet ik dit lekker hier neer.

Mijn favo controller voor GTA blijft toch die van de 360. Voor de pc heb ik die er standaard langs liggen en dat werkt ideaal. Ik heb nu voor GTA5 een ps3 gekocht en dat werkt niet iets minder lekker als een 360 controller imo (of ik moet nog even wennen.. wel veel ps2 gespeeld btw).
Geloof mij: Jan met de Pet weet echt niet waar hij de juiste video drivers vandaan moet halen. En ik spreek uit ervaring.
Daarom dat er altijd wel een CD bij elk apparaat wordt meegeleverd waar de stuurprogramma's op staan.
Soms zelfs voorzien van een autorun, waardoor de CD automatisch een menuutje laat zien, vaak zit daar dan wel een optie 'Install driver' of iets in die trant.

Daarnaast is er ook altijd een handleiding aanwezig, waar ongetwijfeld in staat dat de drivers op de CD staan, met een handleidinkje hóe te installeren.
Geen ellende. Heb het van de week weer uit de kast gehaald.
Dat is inderdaad iets dat ze zouden moeten aanpakken.

Een game-pc moet je gewoon kunnen kopen met een 'simpele' aanduiding zoals Game-PC 1, Game-PC 1 enz enz. Aan dat nummer hang je dan hardware configuraties (eigenlijk net als bij de console). Vervolgens zet je bij de game dan naast de hardware vereiste zoals nu ook ergens welke configuratie hij nodig heeft zoals Game-PC 1. Achterop kan dan nog zoiets staan van. High settings Game-PC 3, medium Game-PC 2 en low settings Game-PC 1.

Als je zo een disk vervolgens in je PC duwt (of het download) krijg je om te beginnen maar 1 optie.. Auto-install of custom install. Kies je voor auto dan krijg je verder ook totaal geen andere vraag meer en installeert hij alles.

Laatste wat dan nou moet komen is een klein kastje voor onder je TV waarmee je als de PC aan staat ook gewoon de game naar je TV kunt streamen en waar je je controller, muis of keyboard op kunt aansluiten.

Het is een aardig to-do lijstje waarbij je meerdere fabrikanten en producenten mee moet krijgen maar als ze dat zouden doen zou PC-games voor de Jan met de Pet net zo gemakkelijk worden als console-gaming.
Die voordelen voor jou kunnen juist nadelen zijn voor anderen he. Ik vind het juist leuk dat als er problemen zijn met men pc ik die kan opengooien en kijken wat er mee scheelt. harddisk stuk dan vervangen we die toch. Gpu stuk vervangen. Willen we upgraden dan plaatsen we wat betere onderdelen.

Als een ps4 zen blueray speler stuk is ben je er niks meer bij terwijl je in pc voor een 30€ een nieuwe hebt. Dus er zijn voor en nadelen aan beide systemen.

Als je minder van pc's kent en gewoon een game wilt instoppen en gamen dan ben je soms beter af met een console.
Ik vrees helaas dat het een hoax is. Gezien er gewoon xbox 360 emulators zijn
Wat denk je zelf. Een van de grootste games van deze tijden (zo niet de grootste) die ff voor 30 euro af te halen is.... juist
Ik geloof de foto niet 2% processor terwijl GTA V op de achtergrond draait.

[Reactie gewijzigd door pimpimmers op 20 september 2013 12:08]

Ook een geheugen verbruik van 800 KB lijkt mij erg weinig
800MB bedoel je lijkt me. Er staat 813 468KB
813 468 / 1024 = 749,40MB
Ook dan is het nog weinig
Zoals in de thread al wordt gezegd, er zijn meerdere dingen die niet kloppen.

Vermoedelijk draait hij gewoon het beeld van een xbox of ps3 via zijn PC.
Tja het zou kunnen dat GTA 5 "stilstond" in de achtergrond waardoor de processorkracht helemaal omlaag gaat, maar fraps spreekt dat weer tegen omdat er 60fps bij staat..
Zoals Rigs al aangaf:

1) Rename any old exe to GTAV.exe (don't forget to attach the icon)
2) Pipe console video output through computer
3) Turn on FPS in fraps
4) Take screenshots
5) Post this garbage in Reddit and see how many people fall for it
Dit zijn en blijven marketingtruc's zowel vanuit het perspectief van de webwinkel als die van Rockstar.
Wat heeft Rockstar er dan aan om bepaalde mensen ertoe te zetten te wachten op de PC-versie ipv nu een consoleversie aan te schaffen?
Zou goed kunnen dat op de console-versies meer marge zit bijvoorbeeld. Plus dat als je geen pc versie released, je ook zeker weet dat deze niet gepirate zal worden, dus op deze manier kan een gepirated versie alleen nog ten koste gaan van de verkopen van de pc-versie. Plus dat er vast ook nog wel mensen zijn die hem eerst een half jaar op de console spelen omdat ze niet kunnen wachten, en hem daarna nog op de pc gaan halen voor de (mag ik toch hopen) betere graphics.
volgens mij was er al en xbox versie 3 dagen voor de release als torrent beschikbaar.. hoezo geen piraterij op consoles?
Dat iets beschikbaar is wilt niet zeggen dat het veelvuldig gebruikt wordt, zeker niet in het geval van de PS3.
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar er zijn ook genoeg mensen op PC die het gewoon kopen, vooral gta is een van de PC spellen die veel verkocht wordt.
Ik download veel spellen, en als ik ze echt goed vind koop ik zie.
Ik heb elke gta tot nu toe nog gekocht.
Veel spellen had ik nooit gekocht als ik ze niet eerst via torrent had kunnen testen.
Zo kunnen ze alvast beginnen sparen voor een betere PC :)

En reclame is reclame hé, zo houden de de naam GTA5 in het nieuws in die belangrijke 1e week na release.
Inderdaad, ze zijn de zoveelste shop die GTA V in hun assortiment plaatsen. Tweakers noemt deze omdat ze een datum noemen, maar daarin zijn ze ook niet de eerste: Komplett.se deed dat eerder (18 maart).
Dit is natuurlijk super slim van Rockstar.
Console versie kost 50 euro, PC 30 euro. Welke zou je kopen ?
Zou je een spel kopen van 50 euro als je weet dat hij over 1,5 maand 30 euro ?
Nu wordt eerst de console verkocht voor 50 euro en later de PC pas voor 30 euro.
En dan de timing van november net voor de december maand.
Goede marketing strategie !
Tis wel een goede strategy, maar naar mijn mening zijn de meeste console casuals niet eigenaar van een flinke game PC, wat eigenlijk wel nodig is wil je GTA5 op redelijke kwaliteit en framerate spelen :)

Ach, zolang iedereen maar blij is, en ik denk dat dat wel goedkomt zolang Rock* nog aan hun originele PC gamers denkt :D
Maar er zijn wel veel PC gamers die daarnaast ook nog een console hebben. Die gebruiken de PC-versie van bijvoorbeeld GTA V dan voor het modden ofzo. Genoeg mensen die GTA V spelen met een crap PC en met lage framerates, maar wel met leuke mods zoals LCPDFR bijvoorbeeld.
Helemaal mee eens. Er zijn zat mensen die hem eerst voor de console kopen om hem achteraf ook nog eens voor pc te kopen, omdat de graphics stukken beter zijn. En ik vind dit niet zomaar uit. Heb in mijn vriendenkring 5 mensen die beide versies van GTA 4 hebben :)

Ik wacht gewoon lekker af tot de PC versie er is.
Wel nette prijs, maar dit betwijfel ik of dit echt is 22nov.

[Reactie gewijzigd door xiphos op 20 september 2013 12:18]

November zou wel heel snel zijn, zeker als er nog geen enkele aankondiging van een datum of zelfs een bevestiging dat hij wordt gemaakt.

Ik gok nog steeds op eerste kwartaal 2014 (De 18 maart die hierboven wordt genoemd lijkt me een stuk aannemelijker)
Ik twijfel eerder aan de prijs...
De verwachte systeemeisen die ik heb kunnen vinden

CPU: Core i5-2500T 2.3GHz of Phenom II X4 975
GPU: GeForce GTX 480 of Radeon HD 6970
RAM: 6GB
OS: Win7 x64
Dirextx: 11
HDD: 32GB

Edit: Zoals ik in een eerder bericht al zei wacht ik wel op de officiële aankondiging van Rockstar. Tot die tijd geloof ik nog niks.

[Reactie gewijzigd door Toet3r op 20 september 2013 12:15]

Interessant, weer een 64 bit spel. Gaan die spellen toch eindelijk met de tijd mee, Battlefield 4 krijgt ook zoveel RAM en een x86-64 OS aangeraden. Overigens lijken mij dit hoge minimumeisen, dus ik gok dat dit aanbevolen is. Anders weet ik niet hoeveel RAM wordt aangeraden. Al valt de videokaart waarschijnlijk wel weer mee. De GTX480 is misschien een die ooit is bedoeld als high end model, maar wel uit een erg oude serie.
De verwachte systeemeisen die ik heb kunnen vinden

CPU: Core i5-2500T 2.3GHz of Phenom II X4 975
GPU: GeForce GTX 480 of Radeon HD 6970
RAM: 6GB
OS: Win7 x64
Dirextx: 11
HDD: 32GB

Edit: Zoals ik in een eerder bericht al zei wacht ik wel op de officiële aankondiging van Rockstar. Tot die tijd geloof ik nog niks.
Dat zegt dus tien keer niks, ik kan ook wel 'systeemeisen' vinden en dan willekeurig wat opnoemen.
Feit is dat het spel op de huidige generatie consoles draait dus echt niet deze eisen gaat hebben, waarschijnlijk hetzelfde / iets hoger dan GTA IV.
Dat zou mooi zijn op zo'n korte termijn.

Geloof het niet, maar het zou zomaar kunnen. Rockstar heeft heel veel goed te maken bij de PC gamers met het Binaire fiasco van GTA4
Natuurlijk komt GTA V naar de pc, dit is duidelijk marketing en het is ook duidelijk dat dit zeker werkt. Heel internet staat er vol mee en je kan er bijna niet meer onderuit komen dat je overal GTA V ziet..

Wacht af.. hij komt gewoon... geen duidelijk antwoord leid altijd naar speculaties en fakes en wat is het resultaat....? .... juist... :)

Het zal me niks verbazen als de PC versie ook al klaar is, maar zoals ze zeggen eerst hun volledige focus op de consoles en na de consule launch, de PC versie fine tunen en releasen.

Ohja en als ik Rockstar zou zijn, zou ik hem rond de feestdagen releasen... welke gamer wilt er nu niet een GTA V onder de boom hebben? Ik denk persoonlijk dat de release ergens in december komt.

[Reactie gewijzigd door Ferio op 20 september 2013 12:44]

Anoniem: 80487
@Ferio20 september 2013 14:00
Als de PC verzie al klaar is vind ik het gewoon dom dat ze hem op de plank laten liggen.
Als ze de PC gamers niet zo als tweederangs gamers neer hadden gezet had ik de game ongetwijveld op mijn bureau liggen momenteel maar helaas.
Probleem is natuurlijk dat de fun in feite alweer pleite is als die game over 2, 3, 6 maand een keer naar de PC komt.
Een game-release heeft een bepaalde hype en een van de ingredienten is op launch-day met een hele hoop gamers beginnen aan dat spel als het allemaal voor iedereen nieuw is en er met elkaar over praten.
Dat is nu al geweest, kan je als PC gamer dan over een half jaar een beetje achter de massa aan hobbelen met met je bijgestelde textures en gratis DLC packje... :')

Die game is wat mij betreft alweer een gepasseerd station. Ik wou ook GTA4 graag spelen maar toen dat ding eindelijk eens uit kwam was mijn interesse al helemaal weggeslonken naar andere games (zelf in hetzelfde genre heb je Saints Row die wel gewoon uitkwam) en wou ik zeker niet die 50 euro lappen die ze er alsnog voor wouden hebben. Tot op vandaag nog geen minuut van die game gezien en ben bang dat dit met 5 hetzelfde gaat zijn. Ik vind het jammer want zo te zien mis ik wel wat.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80487 op 20 september 2013 14:11]

Waar game jij voor, om er met anderen over te kunnen praten of om plezier te hebben?

Die game is over 6 maanden nog net zo leuk als nu hoor, het uitkomen op een later datum verandert niets aan de ervaring. Tenzij concurrerende spellen een game verouderd laten lijken maar GTA heeft niet echt concurrentie op dit niveau.
Die game is over 6 maanden nog net zo leuk als nu hoor.
Dat issie dus niet. Niet op dezelfde manier als een launch titel normaal is.
Zelfde als een serie gaan kijken waarbij iedereen het eind al kent.
Zelfde als een serie gaan kijken waarbij iedereen het eind al kent
Dat doe ik standaard, hoef ik niet te wachten tot afleveringen uit zijn, maakt me echt niks uit

Qua verkopen en Hype heb je natuurlijk wel gelijk, maar qua ervaring doet het natuurlijk niks, als het voor jouw wel afbreuk doet zit dat echt tussen je oren, of was het spel toch minder goed
Tsja ik kan je gelijk geven.... De PC gamer is weer de 2e ranger. Marketingtechnisch is het gewoon slim. Zijn genoeg tweakers die een Console en een vette game PC hebben. Die tweakers zullen waarschijnlijk GTA5 al spelen EN volgende maand de (hopelijk speelbare) versie van GTA5 alsnog kopen.
Ik ken er niet zo veel die dat dubbelop doen anders maar wel beide platformen of zelfs alle platformen in huis hebben. Zeker niet voor de retail prijs.
Af en toe koopt er iemand een game op Steam die hij/zij al heeft op de console omdat het een Steam Sale is van 5 euro maar ik kan me niet voorstellen dat Rockstar daar winsten mee denkt te boeken en daarom die strategie in plaats zet.

Ze vinden console release gewoon belangrijker, dat is wel duidelijk, maargoed ik vind het een motie van onvermogen en ontwijk al enige tijd aanschaf van hun games... ook omdat het porten nadien niet even soepel gaat. GTA4 is een algemeen bekend dramatisch voorbeeld maar ook L.A. Noire was niet zonder onnodige schoonheidsfouten, welke ik zelf heb mogen ondervinden. Als je die onzin dan hebt nadat de game al apocalyptisch verlaat uitgebracht word op je favouriete platform ben je wel een keertje klaar met zo'n ontwikkelaar/uitgever. :)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80487 op 20 september 2013 14:37]

Als de PC verzie al klaar is vind ik het gewoon dom dat ze hem op de plank laten liggen.
Als ze de PC gamers niet zo als tweederangs gamers neer hadden gezet had ik de game ongetwijveld op mijn bureau liggen momenteel maar helaas.
Probleem is natuurlijk dat de fun in feite alweer pleite is als die game over 2, 3, 6 maand een keer naar de PC komt.
Een game-release heeft een bepaalde hype en een van de ingredienten is op launch-day met een hele hoop gamers beginnen aan dat spel als het allemaal voor iedereen nieuw is en er met elkaar over praten.
Dat is nu al geweest, kan je als PC gamer dan over een half jaar een beetje achter de massa aan hobbelen met met je bijgestelde textures en gratis DLC packje... :')

Die game is wat mij betreft alweer een gepasseerd station. Ik wou ook GTA4 graag spelen maar toen dat ding eindelijk eens uit kwam was mijn interesse al helemaal weggeslonken naar andere games (zelf in hetzelfde genre heb je Saints Row die wel gewoon uitkwam) en wou ik zeker niet die 50 euro lappen die ze er alsnog voor wouden hebben. Tot op vandaag nog geen minuut van die game gezien en ben bang dat dit met 5 hetzelfde gaat zijn. Ik vind het jammer want zo te zien mis ik wel wat.
Als hij eerder op de PC zou verschijnen zouden veel die een console hebben en een pc toch de PC versie downloaden, ala illegaal... tenminste lijkt me logisch daarom eerst de console versie, todat deze in verkoop omlaag schiet en dan de PC pas releasen.

Nu hebben ze al dikke winst gemaakt voor GTA 6... :)

Ik wacht wel... het is niet anders... maar als ie komt... :D

[Reactie gewijzigd door Ferio op 20 september 2013 15:31]

Anoniem: 80487
@Ferio20 september 2013 15:38
Rockstar behoort met die mentaliteit tot de weinigen. Bioshock Infinite zag ook een cross-platform release op hetzelfde moment en ik heb niet het idee dat ze dat windeieren heeft gelegd met 3.7 miljoen verkochte titels in de eerste twee maanden na release.
Dat piraterij argument word hier en daar behoorlijk overstated.
Ik heb daar als PC gamer verder ook gewoon geen boodschap aan, ik zie alleenmaar dat ze me in feite benadelen. De waarom boeit me gewoon niet. Ik heb al in geen jaren een game gedownload via twijvelachtige kanalen en uberhaupt nooit om legitieme koop te ontlopen. Het is allemaal niet zo zwart. Uitgevers hebben op de console meer macht, dat is gewoon het hele euvel.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 80487 op 20 september 2013 15:40]

Ben er ook wel van overtuigd dat hij er komt. Natuurlijk

Zou mij ook niks verbazen als de PC versie er al is. Wie weet moeten de oude consoles het wel doen met een port vanuit de PC.

Overigens.. de releasedate van 22 november komt aardig in de buurt van Thanksgiving. Precies een week later.

En dan hebben ze nog even om de PS4 Xbx1 te fijntunen
linux versie zou mooi zijn^^ ik ben niet zoon graphics hoertje dus dat hele directx gebeuren doet me allemaal niet zo veel, heb liever games in opengl
+1 voor Linux-versie. Aangezien het spel op de PS3 uitgebracht is, is de engine iig geschikt voor OpenGL, wat een port naar Linux sterk versimpelt.

Maarja, ik vrees vooral dat Rockstar Linux vooral niet geschikt acht omdat ze te weinig mogelijkheden hebben om hun DRM te implementeren :(
Ik denk eerder dat ze de linuxmarkt niet interessant vinden, vanwege de geringe klantenkring. Om daar alle moeite voor te doen om de game te porten en ondersteuning te bieden, nee dat zal niet gaan gebeuren.
Toch vond Valve het nodig om Steam uit te brengen op de Mac (omdat dat aardig in opmars was/is) en nu ook voor Linux.
En hoeveel blockbuster games zijn er op Linux verschenen afgelopen jaar? Dat een gamedistributiekanaal beschikbaar gesteld wordt voor een platform wil nog niet zeggen dat het meteen ook gebruikt wordt voor alle topgames.

Laten we eerst maar eens afwachten of de game voor de PC(Lees Windows) komt. Als die er is, dan is er, in mijn ogen, een zeer geringe kans dat Linux ook zijn eigen versie krijgt. Maar je kan er beter op eten dan op vasten....
Als je ziet dat rockstar bereid is minder te verkopen op de windows markt puur om het console exclusive te houden dan kun je wel begrijpen dat linux en rockstar helemaal niets gaat worden (daarnaast zijn hun ports vaak relatief slecht).
Ik laat rockstar lekker links liggen, als ze mn geld niet willen hebben dan prima.
Waarom wil je nu games voor Linux ontwikkelen? Welk profit model zit daar achter...
Sorry om je teleur te stellen maar er komt NOOIT een GTA voor linux.
Anoniem: 123683
20 september 2013 11:51
Hopelijk wordt dit een betere port dan toentertijd met GTA IV.
Ik vermoed van wel, aangezien dat we er van uit mogen gaan dat GTAV ook op de nieuwe consoles zal verschijnen en deze veel dichter bij een traditionele PC staan dan de huidige consoles. Daar komt nog bij dat GTAIV na enkele patches vrijwel zeer stabiel draaide op PC (zelf heb ik het spel veel later voor PC gekocht en helemaal geen problemen gehad, buiten GFWL die lastig deed) en GTAV's engine een verderzetting is van GTAIV's engine is.
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee