Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 67 reacties

Rockstar heeft update 1.05 vrijgegeven voor GTA Online. De patch is verkrijgbaar voor PlayStation 3 en Xbox 360 en zou de problemen op moeten lossen die er zijn met opslag van de voortgang van spelers. Ook het verlies van geld en auto's zou opgelost moeten zijn.

Met het vrijgegeven van title update 1.05 hoopt Rockstar de resterende problemen op te lossen die GTA Online teisteren sinds het online gedeelte van Grand Theft Auto V beschikbaar is. De problemen die in patch 1.05 aangepakt worden, hebben allen van doen met het opslaan van de voortgang van spelers bij de datacenters. Volgens Rockstar blijft na implentatie van de patch niet alleen de voortgang van de speler behouden, spelers lopen ook niet langer het risico geld of auto's kwijt te raken.

Als de patch goed blijkt te werken, zal Rockstar de komende dagen beginnen met het GTA$ Stimulus-pakket, waarmee het spelers wil compenseren voor het geld dat verloren is gegaan sinds GTA Online speelbaar is. Rockstar geeft spelers 500.000 ingame dollars, te beginnen met een eerste storting van 250.000 dollar. De storting vindt gespreid over 24 uur plaats, waarschuwt Rockstar, dus niet iedere speler zal het bedrag tegelijk ontvangen.

GTA Online

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (67)

Er stond eerder al ergens dat alleen de mensen ingame $ zouden krijgen die toen ook daadwerkelijk GTA online hebben gespeeld. Zelf vind ik dit jammer aangezien ik GTA online met opzet heb vermeden omdat ik wist dat er problemen waren, ik ben toen uitgebreid met de story line aan de slag gegaan. Gek dat Rockstar deze mensen nu benadeeld. |:(
Er stond toen in de aankondiging dat je om in aanmerking te komen herivoor inderdaad in de maand oktober online gespeeld moest hebben.

Als je niet online gespeeld hebt, heb he ook geen hinder ondervonden (kunnen ondervinden) van progressie verlies en dus hoef je ook neit gecompenseerrd te worden.

Het enige wat je had hoeven doen was in oktober 15 minuten spenderen om even de tutorial door te lopen van het online gedeelte en je had ook je 500k ontvangen.

Oh en hoe kunnen mensen "benadeeld" worden die geen hinder hebben ondervonden van online progressie verlies als ze nooit online zijn geweest :?
Mijn hinder was dat ik een game had gekocht die ik niet zonder problemen online kan spelen omdat er server problemen waren. Het is jammer als straks iedereen in GTA online geld heeft en jij onderaan moet beginnen omdat je toen der tijd niet in de onstabiele servers hebt ingelogd.
Als je al een maand niet gespeeld hebt heb je zowieso al een achterstand, of je die 500k nou krijgt of niet. :)

Genoeg mensen (zoals ik) die vanaf het begin online hebben gespeeld en nergens last van hebben gehad. (qua progressieverlies) ik had alleen de eerste week moeite ivm de serverload, maar verder geen enkele problemen ondervonden.

inmiddels is er in de maand oktober ook al 3x een title update/patch geweest waarin steeds gemeld was dat er verbeteringen in zaten dus je hebt kans zat gehad om het te "proberen"
Ergens heb je wel een punt, maar dan nog. Je wist op 11 Oktober (toen het andere nieuwsbericht uit kwam) toch al dat je in Oktober online moest zijn geweest om de 500k te krijgen? Dan moet je er achteraf niet over gaan zeuren imho :)
Ik heb zelf nog niet online kunnen spelen, omdat de boel bij mij crashed bij het aanmaken van een online character of omdat ik zelf niet eens online kon komen. Worden die pogingen niet meegenomen in de compensatie?

Ik had wel problemen verwacht met de online lancering, maar ik had ondertussen wel verwacht dat ik een keer online zou komen.
Bij mij was het probleem verholpen toen ik mijn DNS instellingen veranderde op mijn Xbox. Bij vrienden op de PS3 werkte dit ook, deze konden pas goed online spelen toen ze dit hadden aangepast.

Zet je primary DNS op 8.8.8.8 en je secondary DNS zet je op 8.8.4.4
Nou dat kan dus ook, ik vraag me af of jij niet gewoon een probleem met je internet hebt of dat je disc kapot is. ;) Je kan al een aantal weken gewoon online spelen met GTA… zonder crashes of verlies van auto's etc.
Omdat er mensen zijn die het online gedeelte bewust hebben vermeden vanwege de problemen (zoals ik), of nog niet eens zover konden komen met die tutorial vanwege andere problemen. Die mensen hebben dus wel degelijk hinder ondervonden, ze hebben alleen geen speeltijd en komen dus niet in aanmerking. Veel eerlijker was geweest dat iedereen een tegemoetkoming krijgt die de game voor een bepaalde datum had geregistreerd/geactiveerd.

Edit: Dan is de 'voorwaarde' van de vergoeding toch echt iets veranderd bij Rockstar, want men sprak eerst over alle gebruikers die het spel hadden gespeeld. Het ging in eerste instantie ook niet eens exact om het verliezen van spullen, online werkte gewoon voor geen meter... dat was het probleem. Ik heb er daarom bewust voor gekozen om te wachten op sein veilig.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 6 november 2013 14:33]

Als je het bewust hebt vermeden, heb je ook geen overlast gehad.

En ach, het is maar 500k. Als je zo nodig dat geld wilt hebben, dan glitch je dat zo bij elkaar. Wat dat betreft is het spel eigenlijk al niet meer de moeite waard, gezien valsspelen echt veel te makkelijk is.
Maar dat mist het doel van de compensatie, de compensatie is bedoeld om mensen die gespeeld hebben (dus tijd erin gestopt) én daarbij spullen/accounts/auto's etc kwijt zijn geraakt te compenseren, zodat ze die vooruitgang weer een beetje 'terug' hebben. Mensen die wel online hebben gespeeld maar niets zijn kwijt geraakt hebben dus gewoon geluk gehad, maar hebben het risico wel genomen en hadden het dus net zo goed kwijt kúnnen zijn (Rockstar kan alleen onmogelijk zien wie wel en niet dingen verloren heeft op een betrouwbare manier, dus krijgt iedereen het die online gespeeld heeft).

Mensen die dus niet gespeeld hebben, hebben welliswaar hinder ondervonden, maar niet de hinder waarvoor nu gecompenseerd wordt, namelijk het kwijtraken van spullen.

Zelf geen idee of ik het krijg, heb wel twee keer een kwartiertje online gespeeld, maar er ging bij mij wel het een en ander mis bij de tutorial (heb onder andere de eerste online missie twee keer gespeeld omdat nadat ik hem had voltooid ik ineens weer terug gespawnd werd en hem opnieuw moest doen). Nu dat alles opgelost is ga ik zelf ook maar eens wat meer tijd erin steken als die heb. :)
bij mij waren de problemen zo erg dat ik niet eens een online account heb kunnen maken
had ik eindelijk een karakter dan liep hij vast bij het opslaan...
hiervoor heb je dan xbox live gold aangeschaft...
"even 15 minuten" was bij mij al gauw een halve dag aan mislukte pogingen een account op te slaan in "de cloud" en dit gedoe elke keer nadat ik weer een update binnen had gekregen.
Rockstars cloud is volgens mij één kleine raspberry model A met class 1 geheugen en een 3g verbinding...

hierover had ik (ruim voor de deadline) gemaild met de vraag waarom er eerst een online account gemaakt moest worden sinds ze via de social club precies kunnen zien wie voor de deadline gespeeld heeft en die personen dus allemaal benadeeld kunnen zijn. (na 20x proberen een acount te maken is de lol er wel af)

ik kreeg de volgende nietszeggende reactie (had zo EA games kunnen zijn...)
Thank you for contacting R* support. We appreciate your feedback. If you would like for your ideas and opinions to be heard by the developers, send a message to the following address.
mouthoff@rockstargames.com
If you may have any technical questions in regards to one of our products, feel free to contact us. Thank you for your continued support.


mijn "support" zijn ze kwijt.
i.p.v. kopen download ik de pc versie gewoon ipv nog eens +-50,- betalen voor een half spel...
aanstaande spellen haal ik wel uit de aanbiedingen want ze zullen de vraagprijs iig toch niet waard zijn.
Pffff volgens mij zijn veel van de hier beschreven problemen gewoon te verwijten aan persoonlijke internet problemen. Een vriend van mij word continue van de server gegooid. Ik niet..

Ik zit bekabeld hij via wifi uiteindelijk via de kabel had hij dat probleem niet. DNS problemen die hier genoemd worden. Gare ISP DNS..

Je ziet vaak met dit soort problemen dat 4 van de 10 mensen problemen in hun eigen omgeving hebben en niet in GTA. Ikzelf heb met mijn GTA Online nooit problemen gehad en ik speel sinds de allereerste versie.
Same here. Omtrent alle berichtgeving destijds had het voor mij weinig nut om online te gaan. Ten eerste moest je geluk hebben om überhaupt online te komen en als je een karakter aangemaakt had zou het zo kunnen zijn dat deze door het systeem verwijdert werd. Zelfde geldt voor geld, auto's en progressie.
De stimulus pack is er juist voor mensen die online hebben gespeeld omdat ze juist de problemen hebben ervaren. Omdat Rockstar waarschijnlijk niet kan zien wie problemen heeft gehad is het mooi meegenomen voor de andere spelers die geen (of weinig) problemen hebben ervaren. Daarnaast is dat nieuws al bijna een maand oud en was de enige eis dat je online zou spelen in Oktober, dus heb je ook voldoende tijd gehad om online even op te starten en mee te profiteren.
Half "same here"; vanaf het moment dat ik hoorde dat online wat sub-optimaal was, heb ik ervoor gekozen om eerst zoveel mogelijk in de singleplayer te doen. Maar, toch lonkte het online gedeelte en heb ik enkele weken na de release een online profile aangemaakt.

Meteen liep de game rondjes om zichzelf aangezien ik een kwartier lang naar een loading-loopje heb zitten kijken. Heb toen de console uitgezet en even ingelogd op de Social Club. Mijn online avatar was gewoon aangemaakt met 0 stats.

Dit zou dus betekenen dat, in combinatie met de eerdere berichtgevingen over de stimulus package, dat je al zeer vroeg had kunnen inloggen op de Rockstar Cloud om maar "aanspraak" te maken op bepaalde zaken.
Waar gaat dit in godsnaam over? $500.000 virtuele dollars niet krijgen waar je alleen maar virtuele items in GTA van kunt kopen en jezelf vervolgens benadeeld voelen.

Wat een probleem van wereldformaat ook zeg, omg.
Ik maak er verder ook geen problemen over hoor, calm down! Ik ben waarschijnlijk 1 van de vele die met Rockstar heeft meegedacht en het online gedeelte met rust heeft gelaten omdat het toch niet goed werkte ;)
Als er 1 iemand hectisch doet, dan ben jij het wel met je 'in godsnaam en omg'.

[Reactie gewijzigd door egelalexander op 6 november 2013 10:07]

Ja het is toch ook wel te bizar voor worden ook dat iemand hier een hele post gaat typen hoe hij wel niet benadeeld is door Rockstar en het bijna opschrijft als zijnde een traumatische ervaring.

Je zou bijna denken dat hij als enige 50% meer belasting moet betalen dan de andere Nederlanders en dan krijgt hij nog een +2 moderatie ook lol.
Ze zeiden dat je gewoon ergens in oktober moest gespeeld hebben.. Dus 31ste was ook nog goed (naar hun woord natuurlijk...)
You must play or have played Grand Theft Auto Online at any time during the month of October 2013 in order to qualify for the GTA$500,000 deposit in your in-game bank account.

Bron: http://www.rockstargames....timulus-package-this.html
je word helemaal niet benadeeld, je hebt het niet eens gespeeld dus je hebt nergens last van gehad, je bent niet dagen game tijd kwijt.... ingame geld, etc... dus dan heb je toch ook geen compensatie nodig.
Dus je wil gecompenseerd worden voor het verliezen van progressie die je nog niet hebt gemaakt? GTFO. :D
Ik wil die 500K gewoon contant, klaar. :+ . Ik geef gewoon mijn mening, en door alle reacties lijkt het net als of mijn leven er van afhangt, dat is niet zo hoor haha.

[Reactie gewijzigd door egelalexander op 6 november 2013 14:40]

Ik zie op YouTube genoeg mensen geniale filmpjes plaatsen van MP gameplay. Helaas kan ik zelf niet met een controller overweg en heb ik een YLOD, dus ik wacht wel weer op de PC versie...

Paar keer online geweest, maar alleen is er ook geen klap aan. Dit moet je met een mannetje of 3/4 spelen om echt fun te hebben (in mijn ogen dan)

[Reactie gewijzigd door MisterChaoSs op 6 november 2013 12:56]

Niet alleen is het leuker om met een aantal vrienden/bekenden te gamen, ook een flink aantal missies zijn gewoon te lastig voor 1 persoon op basis van je in-game rang. Daarnaast, en dat valt me ook erg tegen, is het ontzettend simpel om je online stats te glitchen waardoor je binnen enkele uren een popptje hebt wat 100% heeft op alle zaken (vliegen, rijden, rennen etc).

Daarnaast is Rockstar een beetje zichzelf in de vingers aan het snijden; niet alleen lopen ze nu al een maand allerlei microtransacties mis omdat de online mode slecht werkt, ook brengen ze patch na patch uit met nieuwe/andere issues erin en de money-glitches die bestaan pakken ze ook niet aan.

Tegen de tijd dat online stabiel werkt, is er waarschijnlijk niets meer aan of is een bekende (die wel vlekkeloos online kan gamen) al level 150 ofzo.
Ze zijn inderdaad een groot deel van het publiek verloren, maar geld maakt ze (bij wijze van) niet meer uit. Ze hebben al aangegeven dat ze voor perfectie gaan en dit zal dan ook enkele maanden duren. Als ze de heists introduceren in de Multiplayer en het werkt ook daadwerkelijk goed, dan gaat het echt vet worden. Daarnaast hoor ik inderdaad dat er d.m.v. "glitches" ook snel veel geld wordt verdiend, zodat mensen erg snel het duurste huis en een mooie bak hebben.

Door die compensatie van Rockstar heeft iedereen echter zo het best huis, wat wel een beetje jammer is.
We hadden het ingame hier gisteren nog over, R* heeft al gigantisch gecashed met de game, Online is gewoon nog een leuke bezigheid voor de time being.

De eerste 'klap' kwam al met repeatable Phone missies, dat werd aangepakt en geld verdienen ging opeens 100x moeilijker. Uitwerking van veel game aspecten is gewoon matig tot slecht (Pegasus, badsport, politie etc) en diversiteit is er nog steeds amper. (hoeveel missies zijn er nu voor 6-8 man?).

En zelfs als Beach bum komt, zelfs als heists en mission maker (welke enkel races/deathmatch/LMS kan), de breedte van de game is gewoon niet aanwezig. Ik 'verzamel' auto's die uniek zijn ingame, mijn fun is unieke auto's. Bij zoveel auto's vraag je je gewoon af, waarom mogen deze niet ingame? Waarom kan je deze niet tunen (vans), wat is er mis mee? Ze noemen het een sandbox, maak het dan ook een sandbox.
Ik ben dol op Emergency Vehicles, maar het is een drama om ze in je garage te zetten.
En er zijn altijd van die mafkezen die je auto slopen, en dan je een nieuwe zoeken.
Ik ben meer benieuwd of ze in-game ook iets met inflatie gaan doen. Als iedereen ineens 500K krijgt dan heeft iedereen straks een huis, auto en gelijk de beste wapens tot zijn/haar beschikking. Dan komen ineens wapens beschikbaar die je normaal pas in latere levels zou kunnen kopen of kunnen onderhouden.

We zullen het zien.
Volgens mij zijn de wapens niet geld gebonden maar level gebonden. Dat is tenminste mijn ervaring met online tot nu toe.
Ik denk dat Rockstar de boot heeft gemist met GTA Online. Er zijn zoveel mensen, inclusief ikzelf, die door GTA Online zo'n vervelende nasmaak hebben overgehouden aan GTA dat ze geen zin meer hebben om het spel nog maar aan te raken. In retrospectief mag het cijfer van de game van mij dan ook verlaagd worden van een 9.5 naar een 8, door de zeer slechte multiplayer. Echt erg jammer.
Mee eens.

Zelf heb ik sinds de lancering van GTA Online nog maar één keer fatsoenlijk gebruik kunnen maken van de dienst op PS3. De rest van de tijd krijg ik meldingen dat de Rockstar servers offline zijn (ook na de patch van gisteren). Wat mij betreft hadden ze beter heel dat GTA Online weg kunnen laten, dan hadden mijn verwachtingen wat minder hoog geweest maar had ik het spel zeker nog wel aangeschaft.
Bizar ik heb letterlijk veel GTA online gespeeld sinds de release en alleen de eerste dag 2 keer die melding gehad. Daarna nooit meer 1 melding of verlies van progressie etc.
Ik speel het btw op een PS3
Misschien de DNS instellingen van je PS3 aanpassen naar de DNS servers van google? Niet lullig bedoeld ik had dat probleem ook maar al een aantal weken niet meer gezien, ik heb wel eens af en toe dat ik een sessie niet kan joinen maar dat gebeurt misschien 1-2 keer per week.
Ik zal ze eens aanpassen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Wel vreemd dat ik met een enkel ander spel dit probleem heb en dat ik dus wel één keer online heb kunnen spelen.

Bedankt voor de tip.
hint: DNS settings GTA V op google zoeken
Dit ligt echt bij jezelf. GTA Online is nu gewoon net zo stabiel als elk ander MP spel. Af en toe een vage storing of een rare kick, maar niet meer eindeloos offline en brakke verbindingen.
Klopt, ik heb nog af en toe de neiging om de xbox aan te zetten om mss ff... een auto te verkopen
Maar daar houdt het jammer genoeg ff op..
Ik wacht wel totdat er nog meer updates uitkomen
Ik speel al tijden probleemloos online... Ben nu lvl 60 nooit 1 foutmelding gezien of gehad.
Wel netjes dat ze in game items (geld) willen compenseren, zie je tegenwoordig ook niet altijd meer.
wat is daar zo netjes aan? alleen netjes voor de gamers die het gelijk spelen. alle gamers die na october online komen hebben een behoorlijk grote achterstand op de vroege gamers.
Eerlijk gezegt vind ik een half miljoen te weinig, ik hoef alleen ammo te kopen en dan ben ik al 400.000 kwijt.
Nadat ik gisteren de update heb geïnstalleerd (PS3) was ik juist m'n personage kwijtgeraakt :( na het maken van een nieuw personage alleen nog wat geld van m'n bank gehouden
Ik heb gelijk gemaild en alleen te horen gekregen dat ze niks kunnen doen. Het enige wat ik nu krijg is die 500.000 terwijl ik minimaal het dubbele ben kwijtgeraakt.
zoveel geld bij elkaar gegamed of via glitch?
Ik weet niet meer wat ik kan doen in GTA, en dat vind ik erg kwalijk voor een GTA spel. Ik ben nu rank 75. Eindelijk krijg ik de vette missies waar jets, de buzzards, merryweather en de echte actie in is gestopt. Iedere 5 ranks krijg je een aantal nieuwe missies (maximaal 5 volgens mij), Dan doe je die missies. Missies op deze rank zorgen eindelijk voor wat echte cash. Denk hierbij aan missies van 25k dollar. Dit zijn leuke missies om te doen.
Maar hier komt het probleem: wanneer je nu met de 'opdrachtgever' belt, krijg je alleen maar oude meuk. Ik hoef geen rank 20 missies te doen als ik rank 75 bent. Waarom krijg je deze überhaupt nog? Ik heb misschien pas één of twee gelijke rank jobs gekregen. Het is gewoon niet leuk om missies te doen op rank 75 waar je 3500 voor krijgt.
Had liever gezien dat Rockstar met (meer) extra content was gekomen, in plaats van extra in game geld. De grove som geld haalt een deel van de uidaging in het spel weg. Iedereen kan zodadelijk het duurste appartement kopen, of een aantal dure auto's. Iets waar normalieter tijd een moeite in zou moeten worden gestoken. Dit haalt mijn inziens een deel van de charme van GTA online weg..

Het Beach Bum DLC pakket is een tegemoetkoming hierin, maar enkel wat strandvoertuigen en een gering aantal races etc is naar mijn mening niet een echte toevoeging aan de GTA online gameplay..
Vindt ik opzich wel mee vallen, al krijg ik straks die 500.000 vindt ik het nog steeds zonde om direct uit te geven aan een duur appartement.
Volgens mij viel er ook nog wel het een en ander te patchen in de offline storymode game. Helaas doet Rockstar daar niets aan als je door bugs niet meer verder kunt spelen of veel geld verliest door geupgrade auto's die plots verdwijnen. (laatste keer betrof dat een Z-type van 10 miljoen, excl upgrade kosten).
De bug rond Trevor's safehouse is een behoorlijk irritante. Zonder vreemde trucjes kun je niet eens verder spelen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True