Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties

Rockstar wil alle spelers van Grand Theft Auto Online 500.000 dollar aan virtueel geld uitkeren. Het 'stimuleringspakket', zoals Rockstar de financiŽle injectie noemt, dient ter compensatie voor de problemen met GTA Online.

GTA OnlineSinds GTA Online op 1 oktober beschikbaar kwam, klagen gamers over onbereikbare servers, haperende verbindingen en tal van bugs in de game. Rockstar heeft een aantal problemen naar eigen zeggen gerepareerd via patches, zoals de bug waardoor gebruikers hun voortgang in de onlinemodus kwijt konden raken, en stelt dat GTA Online inmiddels 'redelijk stabiel' is.

Om gamers te compenseren voor de problemen in GTA Online heeft Rockstar een 'stimuleringspakket' aangekondigd. Elke speler krijgt 500.000 virtuele dollars. Dit gebeurt in twee tranches; de eerste 250.000 dollar moet eind volgende week op de virtuele bankrekeningen van spelers gestort worden en de tweede tranche van eveneens 250.000 dollar moet eind deze maand overgemaakt worden.

Om voor het geldbedrag in aanmerking te komen moet de gamer wel update 1.04 installeren. Deze update komt naar verwachting volgende week uit.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Als ze nou gewoon de payout van jobs verhogen met 500% (of meer) dan heb je minder last dat de online-balans verstoort wordt. Door deze bedragen heeft iedereen straks meteen een heel duur appartement en dure auto waardoor er ineens minder drang is om missies te doen en je geheid meer irritatie in free roamen krijgt.

De payout van missies is op dit moment zo laag dat het ook echt als irritatie aan voelt om online te spelen, gezien je meer geld verliest met elke minuut die je speelt dan daadwerkelijk winst maakt. Of je moet grinden en dat is eigenlijk nog saaier dan saai (gezien de missies ook niet bepaald briljant zijn). Ik vind het niet erg om missies te doen voor geld, maar het levertje gewoon geen drol op. Je bent vaak meer kwijt aan ammo, armor, voertuig stuk of whatever dat het gewoon niet effectief is. En ook zijn ze nog eens heel herhalend. Neem de saaie missiestructuur uit GTA 3, haal daar het verhaal en de dialogen uit en maak het coop. Dan heb je GTA Online. Echt ongeÔnspireerde saaie jobs die ook in coop vrij weinig aan zijn. Door de lange laadschermen en vele menu's ben je ook nog eens gigantisch lang bezig.

Het is fijn dat ze wel blijven fixen en dat we nu eindelijk allemaal wel online kunnen (mocht het nog niet lukken, probeer dan even OpenDNS of Google DNS servers in je console internet instellingen in te stellen), maar hoe meer ik het speel, hoe minder boeiend ik het begin te vinden. Het heeft echt totaal niet de sfeer en mogelijkheden van de singleplayer, waardoor Online uiteindelijk best matig te noemen is.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 11 oktober 2013 16:46]

De payout laag?
Nu is er eindelijk wat te doen in online van GTA, eindelijk wat om voor te werken en iedereen wilt het binnen een uur al te hebben lijkt het.

Als de missies ongeÔnspireerd en saai over komen dan ben je nog niet op een degelijk level gekomen.
Ik snap al het geklaag niet over geld, het is makkelijk zat om aan te komen.

GTA heeft nooit een goede online gehad, in gta 4 was totaal niets te doen behalve rond rijden en daar vermaakte we ons mee. nu geven ze ons van alles om te doen en nog is het blijkbaar nog te weinig.
Het maakt niet uit waar ze mee gaan komen, het zal ook wel nooit goed zijn, want of er word geklaagd dat het te lastig is om geld te krijgen of het word te makkelijk genoemd.

En dit komt van iemand die 2mil kwijt is aan auto's die verdwenen zijn, en nog is het niet zo moeilijk om weer terug te verdienen.

In ieder geval, een compensatie is netjes voor de problemen. het zal mensen die veel verloren hebben weer wat moed doen inspreken en het minder erg vinden verder te gaan. Hopen dat ze de meeste Characters nog terug kunnen halen voor de mensen die het verloren zijn, maar dit is een mooi begin.

[Reactie gewijzigd door Bron op 11 oktober 2013 17:56]

Dat je voor de payout moet werken is prima, maar als ik een half uur bezig ben, verwacht ik wel kostendekkend bezig te zijn.
Verder zijn er wel een paar missies aantrekkelijk, maar als het merendeel bestaat uit een item halen en dat wegbrengen of mensen neerschieten en weer wegkomen, dan vind ik dat weinig inspiratie hebben.
Bovendien moet je (zonder te grinden) honderden missies doen die allemaal dus op elkaar lijken, wat ik erg saai vindt. Of beleef jij plezier aan 100 uur hetzelfde doen?

Sure, je kunt leuk rondkloten, maar ook alleen maar met wat vrienden wat online zijn het gewoon een stel hufters. Geen random race is leuk om te doen (door het vele botswerk) en levert nooit een eerlijke winnaar op, deathmatch begint een spel te worden waar je door de spawns regelmatig genaaid wordt en waar mensen met veel upgrades al snel winnen, parachute is gewoon te saai en inspiratieloos en survival is leuk grinden maar is de AI ook onnodig lastig gemaakt (aimbot e.d.)
Misschoen is gta online gewoon niks voor jou.
Ben het gedeeltelijk met je eens, geld verdienen gaat niet snel. Maar persoonlijk vind ik het niet zo erg, heb met een paar uurtjes spelen genoeg verdiend (en te weinig uitgegeven) om weer een avondje te gamen en ammo te kopen, etc en over te houden. Al kom ik daarmee nog niet in de buurt van een appartement. Ben het dan ook helemaal met je eens dat dan een half miljoen aardig wat geld is en niet echt in verhouding ligt.

Wat ik me hierbij afvraag is of je per profiel of per online character 500.000 zal krijgen, want dan ga ik nog even snel 4 extra characters aanmaken. (Of is je geld van je charachter gedeeld?)

Qua gameplay moet je niet vergeten dat het een online game is. Je moet missies opnieuw kunnen spelen, een verhaallijn is dan enorm lastig. Ze kun niet oneindig missies maken op het niveau van een single player (qua storyline die continue verrassend is), dat word je vanzelf zat. En niet iedereen zit te wachten op lange cutscenes, maar dan moet iedereen wel op de anderen wachten die het wel willen zien.

Ik zie GTA Online ook als een van de eerste in zijn soort, qua hoe divers het is, dat we ook eigenlijk niet moeten verwachten dat het direct perfect is. Nu heb ik zelf nog maar een avondje gespeeld, maar vond dat wel erg leuk en uitdagend. Maar goed, de tijd zal het leren of het leuk genoeg blijft en of ze het blijven aanpassen om te verbeteren en leuk te houden.

Dat laatste verwacht ik wel, Rockstar vraagt niet voor niets om feedback en noemde GTA Online een aparte game. En aangezien we binnenkort ook heists mogen verwachten en ook een online missie maker, zie ik dit genoeg evolueren. GTA Online is een levend product, waar ze aan blijven sleutelen. Ik verwacht dan eigenlijk ook dat er nog nieuwe, misschien ook duurdere appartementen of zelfs huizen zullen komen, waar die 500.000 misschien weer bij in het niets valt.

Perfect is het nog niet, maar ze zijn er bij Rockstar wel naar opzoek en dat kan ik enorm waarderen. Die half miljoen is mooi meegenomen. 8-)
De bankrekening is gedeeld, ik was na 3 dagen een rank 17 character verloren, maar had gelukkig wel nog 65k van de bankrekening toen ik mn 2e character maakte
Ben het tot op zekere hoogte wel met je eens, maar ben ook heel benieuwd welke rank je hebt, naarmate je hoger in rank komt krijg je namelijk steeds beter betalende en steeds uitgebreidere missies, rond rank 20 krijg je nog steeds die 5000 dollar missies, maar rond rank 28 krijg je bijvoorbeeld 15000 voor sommige missies, dat tikt lekker aan hoor. en de latere missies zijn gelukkig ook wat uitdagender door veel grotere weerstand en meerdere missie doelen.
Sure, je hebt wat missies die meer betalen, maar die wisselen zich af met missies waar je een kwartier of langer over doet met maar 2000 payout. Ook met duurdere guns worden de kogels en armor duurder waardoor je dat er dus bij lange na niet uithaalt.
Je kunt ook de personen achter de missies die meer betalen (en vaak RP opleveren) terugbellen. Op deze manier wordt de missie nogmaals aangeboden.

Wordt dan wel een beetje een grind, maar wel een oplossing voor jouw probleem.
Dat heeft ook een limiet. Vanaf level 75 (meen ik) is het maximale wat je kunt verkrijgen 25k per missie.

Momenteel level 102 en ik heb geen hoger bedrag gekregen dan genoemde missie. Titel is overigens 'Rooftop Rumble', wordt gegeven door Martin.
Ondanks dat ik het bijna volledig met je eens ben, snap ik wel waarom ze hebben gekozen voor de 500K te 'doneren' aan de spelers in twee termijnen.
Wanneer je de payouts zou verhogen, zou het ingame geld steeds minder waard worden terwijl de huizen, auto's, wapens etc. dezelfde prijs blijven. Naast dat je na een tijdje alles hebt wat je wilt, zal het echt geld wat je kan investeren in GTA online ook niet meer in verhouding staan tot wat je aan virtueel geld krijgt. Het blijft een commercieel bedrijf dat GTA heeft gemaakt (en natuurlijk met veel servers online houdt!).

Die 500K hebben de meeste spelers zo weer uitgegeven. Ff een mooie villa in de bergen kopen en je bent al 350K kwijt, koop er een leuk sportautotje bij en je geld is meteen op. Wanneer je de payouts zou verhogen, zou het allemaal veel makkelijker te krijgen zijn.

Daarnaast vind ik het nog wel meevallen met het rendabel zijn van de missies. Als je bijvoorbeeld een paar races doet (en je bent er goed in) krijg je al snel 6 a 7K (afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet) per race. Ook de survivals krijg je flinke cash van, wanneer je 10 waves haalt krijg je 25K, terwijl je niet eens hoeft te investeren in de wapens.
De reden van deze actie van Rockstar is dan ook niet gelegen in het compenseren van mensen, maar om uit hun eigen falen een slaatje te slaan. Hoeveel mensen zullen bij het horen van dit nieuws niet naar de winkel rennen en nog even snel het spel gaan halen om die 500.000 in de wacht te slepen? Ik hou er niet van, maar het is commercieel wel heel slim wat Rockstar doet denk ik. Ze hebben extra inkomsten en krikken bovendien hun imago nog wat verder op. En de massa trapt er weer allemaal gewillig in.

[Reactie gewijzigd door -Moondust- op 12 oktober 2013 09:54]

Ik kan nog niet eens online staat rockstar cloud servers unavable saving disable
Hopelijk fixen ze eerst even dat gigantische lek in de bank waardoor mijn geld als water wegstroomt. Anders heb ik er vrij weinig aan.
Zelfs als ik niets doe en geeneens de console aan heb staan ben verlies ik nog tientallen duizenden uit de bank zonder reden. :/
Zo sloot ik gisteravond de console af met $53.000 op de bank, dit controleerde ik nadien even op de Social Club website. Daar stond het ook. Vanochtend had ik echter nog maar $27 in totaal. En op de afschriften staat helemaal niets.
Ironisch genoeg verlies ik dan weer geen geld als ik dood ga, terwijl je doorgaans $2.000 verliest als je doodgaat en verder nooit iets kwijt raakt.

Wel leuk dat ze dit geven overigens, ben meerdere keren een level 15-20 karakter kwijt geraakt.

[Reactie gewijzigd door Zorian op 11 oktober 2013 16:45]

Beste manier om niets te verliezen is niet meteen je console uit te zetten, maar eerst naar de SP te switchen (via karakter-wiel dan Trevor, Michael of Franklin te selecteren). Heb hier de laatste dagen niets meer gemist.
Dat doe ik altijd, deed ik ook altijd. Punt is dat ik zowel tijdens dat mijn console uit staat als tijdens een speelsessie constant geld verlies. Ik lijk dus de hele tijd door geld uit te geven aan niets.

Ander voorbeeld: Ik wil een race job doen. Voor ik aan de job begin heb ik bijvoorbeeld $20k op de bank. Ik win de race en krijg daarvoor $2200. Nadien, terug in freeroam, heb ik in totaal nog maar $6.5k over. Waar is die $13,5k en $2200 heen? Nobody knows.

Heb in elk geval maar een ticket aangemaakt. Ben benieuwd wat ze erop te zeggen hebben. :)

[Reactie gewijzigd door Zorian op 11 oktober 2013 16:51]

Het duurste huis in GTA Online kost 400.000 dollar, totaal krijgen de spelers die patch 1.04 downloaden en installeren 500.000 compensatie. Dit betekend dat spelers al meteen het duurste huis kunnen kopen vanaf level 1, dat vind ik persoonlijk jammer, het is juist leuker als de speler er iets voor moet doen. 500.000 is gewoon te veel geld.

Voor mij is het belangrijker dat ze de echte heists open zetten in GTA Online, op dit moment zijn veel missies nog te eentonig, maar dit zou in de toekomst wel daardoor moeten veranderen.

Bron property prijzen: http://www.gamechup.com/g...s-prices-and-garage-size/

[Reactie gewijzigd door mobstaa op 11 oktober 2013 16:46]

Hopelijk komen er later huizen en andere properties via DLC. En je kan het geld ook uitgeven aan auto's, wapens, kleren en andere dingen in het spel. Ik vind het wel een mooie geste van Rockstar.
Ik denk dat rockstar dit wel een beetje voorziet, en daarom het bedrag in 2en plitst en er een week tussen zet, vrijwel niemand zal een week op zn 250k blijven zitten en er niets mee doen, daarbij moet je ook weten dat je voor een beetje sportauto zo 250k mag neerleggen, of dit in een bestaande bolide kan pompen, dus het is helemaal niet te zeggen dat iedereen het duurste huis meteen gaat kopen, kan me goed voorstellen dat het geld word uitgegeven aan de betere autos of simpelweg verdwijnt in auto modificaties.

Maar je hebt wel een punt, het is zeker niet de mooiste oplossing, en het kan de gta economie ook enigzins ontwrichten, maar dat zal vast wel meevallen.

En inderdaad, ik kan ook niet wachten tot er heists te spelen zijn, vraag me alleen wel af vanaf welke rank dat zou zijn, want jou reactie over teveel geld, ik kan me goed voorstellen dat je in een online heist ook miljoenen opstrijkt, als dat vanaf rank 1 kan word het natuurlijk wel erg makkelijk door het spel fietsen.

[Reactie gewijzigd door olivierh op 11 oktober 2013 18:23]

Er komen sowieso nog duurdere huizen in het spel. Als je goed rond kijkt staat in de buurt van het nieuwe huis van franklin in de sp een aantal huizen met een voorbereiding verkoop bord erop. Dit alles zal wel gepaard gaan met de aandelen wat waarschijnlijk meer invloed gaat hebben op de prijzen in de gehele markt. Ook de heists komen er wel in de huizen die je kan kopen hangt al een blueprint net als in de sp heists.
Nee niet meteen, je krijg 2x 250,000 gestort.

Verder hebben al veel spelers het duurste huis. :P
Uiteindelijk wordt t er zo niet leuker op, zelf heb ik een appartement van 205k gekocht en nu ik op YouTube kijk is het duurste appartement(400K) exact hetzelfde van binnen, dit vindt ik gewoon slecht. Ze hadden hier van mij wel meer tijd aan mogen besteden, zodat alle huizen er op z'n minst wat anders uit zien van binnen en buiten.
Het enige verschil is inderdaad het uitzicht en locatie, sommige zitten wat centraler in de stad, wat fijner is voor een aantal mensen. Knelpuntje voor mij is dat je slechts ťťn property tegelijkertijd kunt bezitten. Zo zit er ook direct een limiet aan het aantal auto's wat ik kan opslaan.

Bron: heb beide appartementen zelf in bezit (gehad).

[Reactie gewijzigd door adrB op 12 oktober 2013 14:47]

Ja, het lijkt veel, maar is het niet!

Zonder te farmen is het echt moeilijk geld te verdienen, zeker als je geen races wint of de pvp missies verliest (20 minuten spelen, $0).

Als gemiddelde gamer zijnde, win ik ook weleens wat, maar makkelijk is het zeker niet!

Dood in free roam -$2000,-
Entry fees: $300,- per race e.d
kogels: Te duur!
Wapen upgrades: $10.000,-

En ga zo maar door. Geweldig spel, maar R* heeft het de gemiddelde gamer, die geen cash card wil aanschaffen, het aardig moeilijk gemaakt!

Ik ben ook characters lv 16-20 kwijtgeraakt en had liever een keuze gehad tussen 500.000 of upgrade lvl naar 20/30/40 (zodat de beter betalende missies sneller in beeld komen).

Maar R* is wel goed bezig om de cloud stabiel te houden. Aantal dagen zonder enig probleem gespeeld.
Valt opzich mee. Je kan ook missies alleen doen en stores overvallen en auto's verkopen. Gaat best snel heb al 200000 van iets langer als een week spelen.
Geweldig , maar ik had liever de volgende extra download content wat goedkoper of gratis . Maar geld dit nu voor de mensen of profielen die vanaf begin zijn geregistreerd van vanaf nu , of tot het eind van de maand die hun profiel moeten registreren ?
Het streven van R* is sowieso de dlc gratis aan te bieden
Volgens mij voor iedereen die voor het eind van deze maand registreren. Aangezien de meeste mensen die vanaf het begin spelen al hun profiel verloren hebben en het tot op de dag van vandaag steeds een nieuw profiel aanmaken.
Ik kan nog steeds niet op gta online ik krijg nog steeds cloud servers unavailable, ik heb geloof ik teveel characters gemaakt, maar hoe reset ik dat of weet iemand een oplossing ?
Yes my friend. Wat je wss moet doen is de DNS settings aanpassen. Dit kun je wel ergens vinden bij de netwerk settings van je console. Ik had ook problemen en het aanpassen heeft voor mij geholpen. De DNS settings zijn als volgt: primary in 8.8.8.8 en de tweede in 8.8.4.4 even reconnecten en hopelijk werkt het! Laat maar even weten :-)!
Toch wel tof dat ze een compensatie geven! Ookal heb ik er geen last van gehad. Thanks Rockstar!
Een compensatie is inderdaad wel op zijn plaats. Klinkt als een aardig bedrag, kunnen vast leuke dingen mee gekocht worden.
Eenerzijds heel netjes, anderzijds heel triest dat het zo moet.
Ben er als online gamer blij mee, maar het trieste in deze zaak vind ik het niet op orde hebben van het online gebeuren.
Maar dat maakt de compensatie wel netjes, veel developers zouden zeggen tough luck.....
Hopen dat het vanaf nu allemaal gaat zoals het moet :)
In een keer geld genoeg. Dit houd in dat je nog minder motivatie hebt om de missies te doen. Ik vind GTA Online sowieso niet zo boeiend. De SP was uiterst vet!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True