Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 61 reacties

UPC Nederland gaat de Horizon Mediabox van Samsung in de komende maanden proberen op zijn kabelnetwerk. De settopbox is in staat om onlinevideocontent te tonen en kan video streamen naar diverse tv's of mobiele apparaten.

Dat heeft UPC bevestigd tegenover TotaalTV. De komst van een settopbox met internettechnologie werd aangekondigd door Mike Fries, ceo van UPC's moederbedrijf Liberty Global. Volgens Fries gaat de techniek van de settopbox internet en televisie nauw integreren en zal de door Samsung gemaakte hardware als eerste in Europa worden getest.

UPC zal voor Liberty Global in Nederland het voortouw nemen. Het bedrijf gaat vermoedelijk vanaf juli op kleine schaal en binnen de eigen organisatie de eerste proeven uitvoeren met de Horizon Mediabox. De settopbox zou dankzij zes tuners in staat zijn om videostreams draadloos te streamen naar verschillende apparaten tegelijk, bijvoorbeeld naar andere tv-toestellen in huis, of naar een smartphone of tablet. Ook kan extra content van het web worden gehaald en zijn iptv-uitzendingen mogelijk. Misschien brengt de kabelaar de Horizon Mediabox eind dit jaar op de markt.

Samsung Horizon Mediabox

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (61)

Deze box zweeft al veel langer op het interrnet, de ontwikkeling duurt wel langer dan gedacht.

Hier de waarschijnlijke afstandsbediening:
http://www.broadbandtvnew...orizon-remote-300x224.jpg
Met QWERTY toetsenbord op de achterzijde.

De UPC Horizon Gateway moet een Apple/Google TV killer worden en is ontwikkeld in samen met Samsung en Intel.

http://www.siliconrepubli...rs-426x288/horizon-12.jpg
http://www.siliconrepublic.com/fs/img/Horizon%202.jpg

Hier nog wat afbeeldingen uit de presentatie.

Bronnen: (uit 2010 al)
http://www.siliconrepubli...st-look-at-liberty-globa/
http://www.broadbandtvnew...s-of-upc-horizon-gateway/


Laten we hopen dat UPC de software niet zelf gaat schrijven zoals bij andere mediaboxen :(.

[Reactie gewijzigd door ApexAlpha op 29 juni 2011 18:59]

Deze box zweeft al veel langer op het interrnet, de ontwikkeling duurt wel langer dan gedacht.
Precies! Al die info is al voorgekauwd op het Chelloo.com (UPC Gebruikersforum). Stond inderdaad allemaal al vermeld aldaar :)

We moeten maar eens iets gaan 'printen'.

[Reactie gewijzigd door CreativeS op 29 juni 2011 19:00]

Laat ons hopen dat ze bij Telenet hier ook nog ooit eens op gaan overschakelen. Allemaal Liberty Global uiteindelijk...
Die 6 streams zou wel een uitkomst zijn voor b.v. studentenhuizen, die nu nog vaak een analoge aansluiting hebben.
Sowieso voor gezinnen met tv per kid. etc.
Goede ontwikkeling lijkt me, anders blijf analoog voor veel situaties toch idealer dan digitaal en hiermee wordt een groot nadeel weggenomen.
Lijkt me niet dat je 6x digitaal TV kunt kijken. Ook bedien je alles natuurlijk via de mediabox. "Stamp 3x op het plafond voor nederland 3" etc.? Ze doelen volgens mij meer op 1x digitale TV / internet / toegang via iphone/pad.
Met 6 tuners moet het (theoretisch) mogelijk zijn 6 (HD?) kanalen tegelijk te bekijken/opnemen. Waarom zouderen er anders 6 tuners in zitten ?
Zeg maar gerust 24 zenders tegelijkertijd te kunnen kijken en de ruimte van een radio signaal is daar niet eens bij gebruikt. Vergeet niet dat een gemiddelde EuroDocsis modem ook al 8 tuners heeft.
Je kan niet met 6 tuners 24 kanalen bekijken.. Elke tuner kan n ding doen.
Als de zender op dezelfde transportstroom zit kan je met 1 tuner meerdere streams opslaan.

Voorbeeld:
Humax IRHD 5050C decoder heeft 2 tuners.
Je kan dan normaal gesproken 1 zender opnemen, en 1 bekijken.
Als een zender in dezelfde transsportstroom zit als de zender waarvan je opneemt, dan kan je deze ook opnemen. Dus 2 programma's opnemen, 1 bekijken.
Humax werkt niet bij UPC. Dus voorbeeld is leuk, maar werkt niet ;)
Als je geen abonnee bent van UPC kan je bete rniets zeggen. Niet verkeerd bedoeld, hangt enkelt af van de kennis. Humax werkt niet bij UPC dus weet je niet wat wel of niet bij UPC werkt.

[Reactie gewijzigd door CreativeS op 29 juni 2011 22:05]

Dat de humax niet werkt bij UPC wil nog niet zeggen dat hij geen gelijk heeft.
In 1 stream zitten meerdere zenders. meestal 3 HD en 4a5 SD. Wat gewoon inhoud dat je met 1 tuner dus meerdere kanalen kan kijken/opnemen, zolang die zenders maar in dezelfde stream zitten.

Dat de meeste kastjes daar geen gebruik van maken (en humax wel) wil nog niet zeggen dat het niet kan (ookal zit je bij UPC).
Hij neemt als voorbeeld een Humax decoder. Het gaat er niet om dat het niet werkt bij UPC, het gaat om het principe van meerdere tuners.
Jawel elke tuner kan 1 frequentie besturen met daarin vaak 5sd kanalen en of 4a5HD kanalen die dan tegelijk gekeken kan worden dit x6 reken dus maar uit.
2 tuners gaan voorspellen waar je naartoe gaat zappen en zetten het kanaal klaar in een andere tuner. Je hebt dan geen delay meer tijdens het zappen en de andere tuners zijn voor opnemen en ipads etc. Er zitten ook 3 wifi modules in de Samsung box.
Ja dit lijkt me ook wel wat. Zit zelf in een studentenhuis, en me mediabox is net gestorven. Ik ga ze straks even bellen, of ze nog op een beta tester zitten te wachten :D. Ben benieuwd naar de mogelijkheden, (en zeker de onmogelijkheden, gezien me Coaxnetwerkje toch soms vage kuren heeft, OnDemand werkt niet ook al zat ik direct op de grondkabel, maar verwacht dat het aan de oude extreem warme decoder lag)
Ik ben benieuwd of deze boxen beter werken dan de huidige mediaboxen.
Daar heb ik namelijk al de laatste tijd erg veel problemen mee gehad.
Voor de rest klinkt het in ieder geval erg mooi.. nu nog waar maken :9
Ik heb inderdaad ook nog nooit problemen gehad en gebruik nu al 3 jaar dezelfde Thompson Box. Maar deze nieuwe bied wel heel wat meer. Ik ben benieuwd en zou deze graag willen gebruiken.
Waarom niet een dealtje maken met sony of microsoft en mensen consoles geven als set-top box?
UPC kennende zal een hoop weer een extra dienst worden en kan de klant zich scheel betalen.

Stel je voor zeg, een ongecodeerd digitaal basispakket inclusief HD zenders zodat iedereen in heel het huis die zenders kan zien zonder fratsen.


Dat overleeft UPC niet.
Stel je voor zeg, een ongecodeerd digitaal basispakket inclusief HD zenders zodat iedereen in heel het huis die zenders kan zien zonder fratsen.
Ongecodeerd? Welk apparaat ontvangt de signalen? Zit geloof ik een smartcard in en daarna worden ze pas naar de verschillende apparaten verstuurd?
De televisie of eventueel een externe decoder, voordeel is dat het verkeer bestaat uit eenrichting wat betekent dat je het gewoon kan gebruiken bij meerdere aansluitingen. Alleen UPC wilt geen ongecodeerd signaal en blijft lekker verdienen aan die settopboxen, wat digitalisering eigenlijk belemmert.
En dus nog steeds niet ongecodeerd, want het signaal blijft gaan via een decoder.
CI+ cam in je TV gaat niet werken als een Horizon-streamstation ;)
UPC is bezig met de CI+ cam kaarten :) zonder interactieve diensten dan wel zoals opnemen en on-demand content.
nieuws: UPC maakt prijzen bekend van digitale tv via CI+-module

verdienen ze geloof ik ook wel weer aan maar toch, zullen zeker ook UPC specifieke beperkingen aan zitten natuurlijk.... maar het is er :)
Welkom bij Caiway. Bij Cai is het digitale basispakket incl. een stuk of 14 HD zenders ongecodeerd en dus met iedere willekeurige DVB-C ontvanger zonder smartcard te bekijken. Dit is iets waar de UPC abonnee alleen maar over mag dromen de rest van zijn/haar leven, tenzij men naar een stad verhuist waar Cai de scepter zwaait.
lijkt koffileut @ totaal tv wel, gaat hier om upc niet over caiway die ook zometeen gecodeert gaat uitzenden, is immers overgenomen door kpn en die houd niet van open streams.
Streams zijn toch niet open? Je moet 17 euro per maand dokken om sowieso signaal op je coaxdraad te krijgen, dat noem ik niet open. Een ongecodeerd satellietsignaal, dt is pas open (want door iedereen vrij/gratis te ontvangen). Coderen van een basispakket op de kabel is echt onzin.
Dat zal alleen niet lang meer duren. Elk feest gaat een keer over!
Ik denk juist dat de politiek vroeg of laat gaat beseffen dat het coderen van een BASISpakket volstrekt onnodig is voor een kabelaar (in tegenstelling tot een satelliet- of DVB-T provider, hun signaal is door iedereen vrijelijk te ontvangen dus is codering noodzakelijk) en een ongecodeerd basispakket gaat eisen. De analoge basiszenders zijn 50 jaar lang ongecodeerd geweest, waarom moet er nu ineens gecodeerd worden? Dat heeft maar n doel, en dat is om zo veel mogelijk geld uit de zakken van de consument te trekken (de
verkoop/verhuur van decoders, CI+ modules en smartcards is een lucratieve handel).

De extra-/premium zenders mogen uiteraard wl gecodeerd blijven.
laat ze eerst de gewone box maar fixen

-dvr wat bij velen niet meer werkt
-nonstop die klotebalken in beeld
-reboots , firmware updates en crashes wat rete irritant is al je box even 5 minuten gaat restarten of updaten middenin je programma of opname.
-non stop naar on demand geschopt worden en er niet meer uitkomen als je aan het zappen ben.
-steeds naar RTL5 geschopt worden als je aan het zappen ben.
ik zou de batterijen in je afstandbediening eens vervangen. die laatste 2 zouden daar goed mee opgelost kunnen zijn.

en als dvr helemaal niet meer werkt moet je hem terug sturen. of een keer helemaal aan en uit zetten. (bij ons wil hij soms geen opgenomen programma's afspelen, dan krijg je zwart beeld, stekker eruit en erin en hij werkt weer)

en welke balken?
ik heb er ook last van als ik schakel dat regelmatig opeens RTL 4 of RTL 5 gekozen wordt ook al zit ik daar (ruim) boven. Dit gebeurt voornamelijk als ik met de + en - aan het schakelen ben, maar soms ook als ik met de pauze of play knop bezig ben.

Zwaar irritant als je een programma gepauzeerd hebt en dat dus daardoor verloren gaat, de vraag of je de tijdelijke opnamen wilt verliezen komt niet in beeld het schopt de zender schakeling er gewoon dwars doorheen.

Batterijen vervangen hebt niet

Het springen naar de ondemand heb ik ook last van gehad maar nu niet meer.
Schakelde je naar RTL5 of naar NGC dan werd je gelijk in on-demond geschopt. Zwaar irritant.


de reboots zijn de laatste tijd weer terug. Paar jaar geleden werd ik er helemaal gek van dan was het om de haveklap een update die je programma verstoorde. Toen is ingevoerd dat ze alleen updaten als de mediabox een uur uitstaat (wat overigens niet klopte, heb vaak meegemaakt dat de box net 5 minuten uitstond toen de update begon) en nu komen de updates dus weer dwars door het kijken heen

[Reactie gewijzigd door WPN op 29 juni 2011 21:23]

was het maar zo simpel er zijn heel veel mensen die hier last van hebben en niemand die een idee heefd wat het is.

edit : jongens ga buiten spelen waarom word de waarheid weggemod hier op tweakers ?
als je niet met gezond verstand kan modden doe het dan gewoon niet.

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 30 juni 2011 04:14]

Ik ben juist eindelijk tevreden, ik heb een Cisco box en die was eerst verschrikkelijk:
- Geen beeld geven op 1080i / auto instelling
- Mijn televisie HDMI ontregelen
- Instellingen vergeten na een update
- Slechte HD ontvangst op 5 zenders
- Geluid kwijtraken als een eerdere zender geen beeld gaf

Sinds de laatste updates zijn deze problemen echt opgelost. Pluim voor de ontwikkelaars die dat hebben geregeld.

Uiteraard is het jammer dat ik er bijna drie jaar last van heb gehad maar nu het werkt ben ik er wel blij mee.

Dit nieuwe apparaat lijkt me een aanwinst vanwege de combinatie met internet, ik ben alleen wel benieuwd of je dan ook site content binnen kunt halen, ik ben al een tijd op zoek naar settop / mediabox die voor weinig een goede manier biedt om (flash) geintegreerde video van sites kan spelen op mijn televisie.
Ik heb zelf ook dvr en heb er nooit problemen mee gehad. Ook nooit in mijn omgeving gehoord.

Die balken in beeld ligt of aan je tv of je moet je tv-instellingen op de mediabox aanpassen.

Reboots is een bekend probleem, als je het bij hun aangeeft krijg je een nieuwe box. Althans, dat kreeg ik.
die balken ligt aan hoe upc zenders accepteerd ze horen het goed uit te zenden en dat word niet gedaan en up stuurd dit blindelings door.
mijn tv geefd precies weer wat er uitgezonden word helaas is de uitzending verkeerd.
mijn tv is niet verantwoordelijk voor het correct bijsnijden en versturen van data die geefd alleen maar weer wat er uitgezonden word (16:9 in 40 bet logis halverwege en 14:9 met wat extra balken toegevoegd en ga zo maar door.

maar die balken bedoelde ik niet eens ik had het over die verrekte on demand die om de haverklap in beeld springt


mod mod mod bah was tweakers nog maar als een aantal jaar geleden toen wed niet alles wat men niet aanstond of als hun waarheid zag weggemod...

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 29 juni 2011 21:18]

Je zit nu valse info tegeven, die balken of wat dan ook word door de zender gedaan en niet door upc upc zet namelijk de zenders 1:1 door, komt het als 16:9 binnen word het zo door gegeven 4:3 idem 4:3 letterboxed idem.
dat zeg ik alleen in andere wqoorden ik weet dat de zenders hiervan de oorzaak zijn ik snal alleen niet dat upc het zo accepteerd. als upc een beedje aan zijn klanten dacht zou ik als upc zijnten wat een miljardenbrdrijf is aan tafel gaan zitten met die zenders en kijken hoe het na tig jaar eindelijk eens goed doorgezonden gaat worden.

ik weet niet hoe het met zigga zit maar digitenne/kap bewerkt de senders zelf waardoor er vaak een groot stuk mist of het beeld opgerekt is.

ik vind persoonalijk dat klanten voor 30 euro per maand voor tv deel alleen toch wel wat meer mogen verwachten dan een 16:9 beeld uitgezonden als 4:3 op vele zenders en dan nog een lading rare formaten ertussen.
zwarte balekn liknks en rechts kan ik mee leven als het 4:3 of 14:9 is opgenomen vind ik dat geen probleem maar ze moeten er niet zelf balken bij gaan proppen.

het deel van de mensen die nu nog geen breedbeeld tv heefd is echt niet groot meer en men hoeft dus dit ook niet meer als standaard te gebruiken.
daar komt nog bij dat 16:9 makkelijk op een 4:3 tv gekeken kan worden maar 16:9 uitgezonden als 4:3 echt waardeloos is op een breedbeeld tv.


mod mod mod bah was tweakers nog maar als een aantal jaar geleden toen wed niet alles wat men niet aanstond of als hun waarheid zag weggemod...

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 29 juni 2011 21:18]

Ik denk dat je voornamelijk weggemod bent omdat je reactie tenenkrommend slecht en in onleesbaar Nederlands is getypt (ik ga er maar van uit dat je die taal probeerde te typen)

Als je jouw stukje in word plakt kun je door de rode kringeltjes je tekst niet eens meer lezen. Niet dat ik dat ik daar de moeite voor gedaan heb, ik haakte na de eerste zin al af en ik denk dat de meeste tweakers en moderators dit ook gedaan hebben.

[Reactie gewijzigd door tomtom85 op 29 juni 2011 23:16]

Sjezus, ik mag hopen dat je erg dronken was toen je dit typte, anders zou ik denken dat er ergens iets bij je is doorgebrand waar bij andere mensen hun taalvermogen zit.
dan krijg je een nieuwe box, dat klopt, maar ik heb nu al m'n 3e binnen een jaar en weer problemen. Dan vind ik dat het toch echt tijd wordt voor een beter type
Ik ben het wel met je eens dat de huidige software/box heel wat verbetering kan gebruiken. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit de fix gaat worden.. en dan wil ik best nog wel ff aanklooien met de huidige (lees: regelmatig power cyclen).
Die problemen heb ik ook erg veel gehad.
Maar ik heb nu een Cisco box ipv die van Thomson en ik moet zeggen dat ik veel minder problemen heb.
De cisco is idd veel beter, ook beter dan de philips maar toch wil ik hem niet kwijt i.v.m. de 3 tuners.
Amen...
Ik heb de Thomson box en opzich werkt alles wel aardig..
Maar ik word tegenwoordig idd regelmatig naar on demand gegooid terwijl ik niks doe..opnemen werkt hier gelukkig nog prima..
Echter als ik iets pauzeer en weer doorspoel naar het einde zit er een fout in waardoor hij gaat stotteren..je moet dan of op 3 sec voor het einde stoppen of even heen en weer zappen of weer even pauze en play, van die vage zooi dus helaas..
Ik vind het echter vervelender dat ik ong. 3 a 4 x per week de box opnieuw moet installeren..en als ik dan nog iets geks zou doen zou ik het nog kunnen begrijpen..maar komt echt helemaal random..

Dat streamen klinkt wel intressant? Nu heb je een 2e kastje nodig (of die nieuwe cam module), maar streamen vanaf 1 kastje beneden klinkt mij prima in de oren.
Lijkt mij bijv. ook wel intressant als je bijv. het ene kanaal pauzeert dat je dan nog zou kunnen zappen zonder dat je opname verloren gaat, ik wil soms wel eens even vluchtig ergens kijken maar dan heb ik wat ik nu kijk op pauze gehad en verlies ik dat moment dus weer.
Wel een mooi vorm gegeven kastje btw.
inderdaad!

Wat ook wel fijn zou zijn als je twee dingen tegelijk kan opnemen en tv kijken!
Nu moet de tv op standby gaan wil je twee dingen tegelijk opnemen.
Raar maar waar de meeste films beginnen om 20:30 en soms wil je ze alle drie opnemen voor later in de week.
Lol welke balken? heb hier verschillende boxen gehad en alles werd gewoon correct weergegeven, maar ik begrijp dat jij liever naar plof koppen kijkt(4:3 signaal opgerekt naar 16:9) dan originele beeld verhouding.
Wow die wil ik wel voor in huis!

Is er een manier om met die test mee te doen?

We hebben nu al het duurste pakket met DVR etc!
Volgens mij heb jij het artikel op TotaalTV niet gelezen, de link staat zelfs vermeld in dit artikel. Klik maar eens op bevestigd. Als jij dat wel had gelezen dan had je geweten dat:
Speculaties op internet dat bij de eerste testen ook UPC-abonnees betrokken worden lijken uit het land der fabelen te komen. Het testen van de eerste prototypen lijkt aan enkele UPC medewerkers voorbehouden te zijn.
Bron: TotaalTV

[Reactie gewijzigd door CreativeS op 29 juni 2011 17:37]

Ben benieuwd wat ze daar weer aan extra €'s voor gaan vragen.

Zal ook wel weer niet in het alles in 1 pakket passen (net als die CI+ kaart, mag je ook extra voor dokken als je een pakket hebt).
Lijkt mij een mooi product heb alleen geen tv met internetaansluiting :)
Nog meer draadloze producten die elkaar wegdrukken.
De ervaringen die jullie hebben deel ik niet bij mij werkt het allemaal vlekkeloos.
Heb wel een retourgeschikte wanddoos en een digitale signaalversterker gekregen toendertijd en een heel enkel keertje slaat de box vast maar dat is minimaal.
Lijkt mij een mooi product heb alleen geen tv met internetaansluiting :)
MoCA

Lees maar eens goed... (multimedia over coax alliance).

Mensen, IPTV over coax is wel degelijk van belang (zo werkt de Samung Horizon Box ;)). Daar vraagt Evert om. Deze box werkt met MoCA ;)

[Reactie gewijzigd door CreativeS op 29 juni 2011 22:10]

Ik weet natuurlijk nog niet hoe/wat het allemaal gaat werken/kan, maar je kan natuurlijk ook een 'goedkope' netwerk player kopen tegen die tijd. Meestal zijn die hoe dan ook beter dan de meeste build-in oplossingen.