Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 67 reacties

Crytek werkt aan een Playstation 3- en een Xbox 360-variant van de engine die gebruikt wordt voor het pc-spel Crysis. Daardoor zou een consoleversie van Crysis alsnog tot de mogelijkheden gaan behoren.

Crytek logo (45 pix)Harald Seeley, Engine Business Manager bij Crytek, heeft in een interview met IGN aangegeven dat Crytek aan verschillende ports van Cryengine 2 werkt. Deze ports worden voor de Playstation 3 en de Xbox 360 ontwikkeld en kunnen door andere spelontwikkelaars in licentie worden genomen. Volgens Seeley richt Crytek zich met de nieuwe software op 'grote ontwikkelaars, die topgames willen ontwikkelen'. Seeley gaf aan dat de consoleversie van de Cryengine beter presteert dan verwacht. De consoleversies zijn nog niet helemaal af, maar verwacht wordt dat de engine dezelfde grafische kwaliteit kan leveren als de pc-versie met high-instellingen.

Crytek heeft eerder gezegd dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er een consoleversie van Crysis, en dus ook van de engine, zou worden gemaakt. Als reden werd toen opgegeven dat de huidige generatie consoles niet krachtig genoeg is om het spel te kunnen draaien zonder op beeldkwaliteit en prestaties in te leveren. Met de overstap van Cryengine 2 naar de spelcomputers van Microsoft en Sony, is een op het verhaal van Crysis gebaseerd consolespel echter niet langer uitgesloten.

Crysis - kogel afketsen
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (67)

Ben Benieuwd als de mods die op dit moment worden gemaakt, ook overgezet kunnen worden naar de Console,

voor de mods check www.crymod.com

btw. voor de mensen die mooie graphics en hoge fps willen, hebben de crymodders een programma gemaakt Xconfig 1.3

voor informatie http://www.crymod.com/thread.php?threadid=21332
om te downloaden http://files.filefront.co...2/;9809036;/fileinfo.html
Als reactie op alle mensen die zitten te zeuren dat Crysis "opeens" toch wel op de console kan draaien.

Ten eerste: dit bericht gaat over de Cryengine, niet het spel Crysis. Cryengine is een engine die goed schaalt over verschillende soorten hardware, van oude SM2.0 kaarten tot nieuwe DX10-hotness. Dat een dergelijke engine, met enige aanpassingen voor beter geheugenbeheer, op een moderne console kan draaien lijkt me niet meer dan logisch. Het zwakke punt in beide consoles is geheugen, maar hoewel ze absoluut niet meer mee kunnen met nieuwe GPU's en CPU's zijn het nog steeds kleine monstertjes met enorme mogelijkheden. Als Cryengine daar al niet op zou kunnen draaien kun je het wel vergeten met een pc die ouder is dan twee jaar.

Ten tweede: het bericht dat Crysis niet op de console zou kunnen draaien is enorm uit context getrokken. Om het originele bericht van Heise er bij te pakken:
Crysis werde nur fr den PC entwickelt, da diese die beste Hardware-Leistung bte. "Next-Generation-Konsolen wie die Xbox 360 als auch die Playstation 3 bieten nicht gengend Leistung, die wir fr die Grafikqualitt des Spiels anpeilen." Jedoch werde die dem Spiel zugrunde liegende Engine auch auf andere Plattformen portiert, sodass andere Konsolen-Entwicklungen sie nutzen knnten.
Ziedaar, Cryengine 2 werd vanaf het begin al gewoon voor andere consoles ontwikkeld.
Daarnaast is het enige dat Bernd Diemer zegt dat hun inschatting op dat moment (bijna twee jaar geleden) is dat consoles gewoon niet de kracht hebben om dezelfde kwaliteit graphics te laten zien als op de PC mogelijk zijn. Lijkt mij toch een reeele inschatting.
Dat ze nu, twee jaar later, de tijd hebben om de nodige aanpassingen te maken lijkt me ook niet heel raar.
EDIT: Ik denk ook niet dat Crytek rekening heeft kunnen houden met de unieke stilstand in de GPU markt in 2007. Eind 2006 kwam G80 op de markt, dan is het toch te verwachten dat een jaar later, bij de launch van Crysis er wel een kaart op de markt zal zijn die twee keer zo snel zal zijn. NVIDIA heeft zelfs een TFLOP kaart beloofd voor eind 2007, maar daar hebben we nog steeds niks van gezien.

Vergeet overigens niet dat in augustus 2006 er nog helemaal niet zo'n enorme hype was rond Crysis. Ja, het spel zag er goed en veelbelovend uit, maar het lijkt me toch erg vergezocht om te zeggen dat er op dat moment al sprake was van hype-vorming of campagnemaken.

[Reactie gewijzigd door Snoitkever op 12 april 2008 17:40]

Ik betwijfel ten zeerste of ze op de Xbox360 of PS3 op 1080p native draaien, ik gok maximaal 720p native. En 1280x720 plus de settings op high (geen AA) is toch heel goed te doen met de huidige computer hardware. Een 8800gt komt gemiddeld toch echt boven de 30fps uit op die settings (verwacht ook niet meer dan dat van een console).

Een drie jaar oude PS3 koste toen 700 euro, een drie jaar oude PC koste toen bij de Aldi 400 euro, gooi daar nu een 150 euro kostende video kaart bij en hij vliegt de console voorbij...

ps. Crysis is niet gemaakt om op de release datum op maximum settings te kunnen draaine op een budget video kaart. Het is gemaakt om dat over vijf jaar te kunnen ;-)
720p zou al goed zijn. al zal er op de 360 dan wss 4x aa overheenkomen
( lossles door de 10mb edram)
en dat zou er ook erg netjes uitzien.,
als ze dat voor elkaar krijgen zou dat erg knap zijn.
ik denk eigenlijk dat het geupscaled zal worden naar 720p
( zoals halo3 en motorstorm bijvoorbeeld)
ziet er ook gewoon goed uit en veel betere performance
Ze moeten Crysis wel op de 360 en ps3 uitbrengen want op de pc heeft hij enorm slecht verkocht.
En het verbaast je dat het spel slecht verkocht heeft, als geen enkele PC het spel op max kan runnen, en slechts met veel pijn en moeite op high?
Ik vraag me dan ook naarstig af hoe nu ineens wel mogelijk gaat zijn dat het spel nu blijkbaar wel soepel kan gaan draaien op de consoles met behoud van de grafische kwaliteit, aangezien de consoles toch echt geen superieure hardware bezitten t.o.v. de PC, zeker niet op het gebied van grafische kaarten, waarbij de kaarten die in de consoles zitten in de PC wereld inmiddels alweer enigzins gedateerd genoemd kunnen worden.
Ik vraag me dan ook naarstig af hoe nu ineens wel mogelijk gaat zijn dat het spel nu blijkbaar wel soepel kan gaan draaien op de consoles met behoud van de grafische kwaliteit, aangezien de consoles toch echt geen superieure hardware bezitten t.o.v. de PC, zeker niet op het gebied van grafische kaarten, waarbij de kaarten die in de consoles zitten in de PC wereld inmiddels alweer enigzins gedateerd genoemd kunnen worden.
Dit vraag ik me dus ook af. Je had de crytek fanboys moeten horen als je iets zei over dat crysis slecht geprogrammeerd was. En dan blijkt nu dat het allemaal wel mogelijk is? Hopen dat far cry 2 dan beter loopt, misschien koopt iemand hun spel dan.

Vind het ook een beetje triest dat zoveel developpers lopen te roepen dat ze de spellen nu voor de consoles gaan designen en later porten naar de pc omdat "Piracy" zo erg is op de PC. Misschien als er niet zon belachelijke slechten spellen uitgebracht werden zouden mensen niet elke keer 2x hoeven te denken om een nieuw spel aan te schaffen.

[Reactie gewijzigd door damunk op 12 april 2008 18:00]

Dit vraag ik me dus ook af. Je had de crytek fanboys moeten horen als je iets zei over dat crysis slecht geprogrammeerd was. En dan blijkt nu dat het allemaal wel mogelijk is? Hopen dat far cry 2 dan beter loopt, misschien koopt iemand hun spel dan.
Ik wordt behoorlijk moe van het "Crysis is slecht geprogrammeerd" verhaal. Kom op zeg, we hebben daar een team van tientallen ervaren programmeurs met een budget van miljoenen euro's. Heb je uberhaupt ooit een van de papers gelezen die Crytek heeft gepubliceerd over Crysis-technologie?

Wie Crysis image quality gaat vergelijken op medium en high settings zal weinig verschil zien met andere moderne games als bijvoorbeeld CoD4. Het feit dat er geen GPU op de markt is die very high kan spelen ligt niet aan Crytek maar aan NVIDIA aan ATI, die heel 2007 hebben lopen aanklooien en niks fatsoenlijks nieuws op de markt hebben gebracht. Als je een modern spel gaat spelen op een kaart die meer dan een jaar oud (G80 is een jaar ouder dan Crysis) is kun je verwachten dat het niet op het hoogste detail werkt.
als je een modern spel gaat spelen op een kaart die meer dan een jaar oud (G80 is een jaar ouder dan Crysis) is kun je verwachten dat het niet op het hoogste detail werkt.
Ten eerste werkt het met de huidige kaarten zelfs in SLI/Crossfire nog steeds niet fatsoenlijk op het hoogste niveau, plus bij drukke scenes klapt de framerate inelkaar tot zo'n 13 f/ps, en dat met settings niet eens op 'max' maar op 'high'.
Ten tweede, en dat sluit hier op aan, wordt nu door deze makers beweert dat het spel dus wl soepel gaat lopen bij settings op 'high' op precies zo'n verouderde g80-achtige kaart, namelijk de graka's van de generatie die in de consoles zitten. Niet eens via SLI of Crossfire dus, maar gewoon door n voor PC-begrippen verouderde graka.Deze ontwikkeling mag toch behoorlijk vreemd genoemd worden voor degenen die beweren dat het spel Crysis wl goed geprogrammeerd was voor de PC.
Verder ben ik het wel met je eens dat (vooral) Nvidia de markt alleen maar heeft lopen verzadigen met meer versies van dezelfde oude GPU generatie (waar de meesten nu toch onderhand wel op uit zijn gekeken), i.p.v. met een geheel nieuwe architectuur aan te komen zetten zoals normaal het geval was.
Verder ben ik het ook roerend eens Met SH4D3H, die het behoorlijk stom vindt (en terecht), dat ze een spel uitbrengen dat met de beste kaarten van dat moment nauwelijks speelbaar is. Kwestie van eigen ruiten ingooien lijkt me zo. En dan maar met het uiterst vermoeiende argument aankomen van dat het aan de piraterij ligt.

[Reactie gewijzigd door Kubrick op 13 april 2008 02:02]

Ten tweede, en dat sluit hier op aan, wordt nu door deze makers beweert dat het spel dus wl soepel gaat lopen bij settings op 'high' op precies zo'n verouderde g80-achtige kaart, namelijk de graka's van de generatie die in de consoles zitten. Niet eens via SLI of Crossfire dus, maar gewoon door n voor PC-begrippen verouderde graka.
Vind je dat zo raar? Denk er ook even aan wat voor resolutie consoles draaien. PC Gamers gaan klagen als hun spel niet draait op 60FPS op 1680x1050, maar vrijwel alle consolegames draaien op 30FPS op 1280x720, en vaak zelfs nog lager. Als je vervolgens kijkt wat low-/mid-range kaarten op die resolutie kunnen: http://www.techreport.com/r.x/geforce-9600gt/crysis-1280.gif
Het lijkt me toch duidelijk dat elke kaart, zelfs de Radeon 3850 en de Geforce 9600 met gemak Crysis draait op high detail op 1280x800. Ze zitten allemaal rond de 30 fps, wat ongeveer standaardframerate is voor consoletitels. Als Crytek daarbij nog wat optimalisaties doorvoert omdat het een gesloten systeem is, hier en daar gebruik maakt van handige features die niet in de pc zitten, wat kleine aanpassingen doet die moeilijk terug te zien zijn, dan zou ik het toch raar vinden als het niet zou werken. Zoals er ook al in het originele artikel staat:
The surprising thing has been how well the consoles can perform visually, once this tailoring is in place. We expect the final outcome will result in games that look like they're running at high settings, or nearly high settings, on a PC.
Wie weet gaan ze zelfs gewoon onder de 720p zitten. Halo 3 deed het ook en kwam er mee weg.
Verder ben ik het ook roerend eens Met SH4D3H, die het behoorlijk stom vindt (en terecht), dat ze een spel uitbrengen dat met de beste kaarten van dat moment nauwelijks speelbaar is. Kwestie van eigen ruiten ingooien lijkt me zo. En dan maar met het uiterst vermoeiende argument aankomen van dat het aan de piraterij ligt.
Wat hadden ze dan moeten doen? Gewoon de very-high opties er uit slopen? Ja, dan draait het spel (zeker na twee patches) prima op high op de beste systemen. Het ziet er ongeveer hetzelfde uit, misschien iets beter, als andere nieuwe spelen als CoD4. Was je daar blijer mee geweest?

[Reactie gewijzigd door Snoitkever op 13 april 2008 10:55]

Als je een modern spel gaat spelen op een kaart die meer dan een jaar oud (G80 is een jaar ouder dan Crysis) is kun je verwachten dat het niet op het hoogste detail werkt.
Dat is dan behoorlijk stom.
De eerste paar maanden na de release heeft een spel zijn momentum, daarna is dat over en beland het in de budgetbak.

Jij beweert dus (en eigenlijk doen die lui dat dus ook) dat ze liever hebben dat je wacht op de juiste kaart en dan het spel uit de budgetbak graait?
Jij beweert dus (en eigenlijk doen die lui dat dus ook) dat ze liever hebben dat je wacht op de juiste kaart en dan het spel uit de budgetbak graait?
Euh... nee. Ik beweer dat de meeste veeleisende games veel minder flak kregen dan Crysis, omdat in hun tijd wel een GPU op de markt was die het aan kan. Dan roepen mensen wel dat de systeemeisen zo hoog zijn, maar het effect is minder duidelijk. Mensen weten dan dat je gewoon veel geld moet uitgeven om het spel op het hoogste detail te spelen. Bij Crysis is het gewoon onmogelijk om op het allerhoogste detail te spelen, omdat AMD en NVIDIA niks fatsoenlijk nieuws uit hebben gebracht sinds G80. Vandaar dat het spel onterecht meer kritiek krijgt.
Wat een onzin. Crysis is in de markt gezet als de eerste DX10 game onder Vista. Als je dan een dual core aanschaft met een 8800GTX mag je verwachten dat beiden ontwikkelingen, hardware/software gelijk lopen en dat je van start af met een behoorljk systeem zo een spel in very high kunt spelen.

Kip/ei verhaal ? CryTek had gewoon wat meer rekening moeten houden met de kracht van de 8800 serie en high end gebruikers daarvoor meer waar voor hun geld moeten geven en daarin hebben ze gefaald omdat ze de lat hoger hebben gelegd. En jah, dan kun je maar 1 conclusie trekken, tijdens het coden heb ze te weinig rekening gehouden met de eerste versie DX10 kaarten die het gewoon niet waar konen maken.

Nu met de 9000 serie van Nvidia moet er wel meer uit te halen zijn maar het gaat om het principe dat veel gamers "bedrogen"" zijn uitgekomen met een kaart a 700 euro.

John Garmack met Doom3 was daar ook een mooi voorbeeld van, het is niet alleen de eyecandy wat telt, het gaat ook om de mate of het redelijk speelbaar is en ook die was erin gefaald, Doom3 was totaal geflopt. Dus blijf bij de feiten, ook CryTek heeft de lat wat te hoog gelegd terwijl men allang de datasheets van de 8000 serie op tafel had liggen, en niet te vergeten DX10 ;)
mag je verwachten dat beiden ontwikkelingen, hardware/software gelijk lopen en dat je van start af met een behoorljk systeem zo een spel in very high kunt spelen.
Nee, je mag verwachten dat je op goede kwaliteit een dergelijk spel kan spelen. Dat kan, en dat heet "high settings". Dat is vergelijkbaar met spelen als CoD4, die ook prima draaien op dezelfde hardware. Iedereen doet net alsof een bepaalde kwaliteitsgradatie ("very high" in dit geval) gelijk zou moeten staan aan een bepaalde framerate. Dat is gewoon niet het geval.
Als je Morrowind gaat spelen op very high zul je zien dat het een stuk soepeler loopt dan Oblivion. Als je in Oblivion alles terugschroeft naar medium of low ziet het er (ongeveer) hetzelfde uit, met dezelfde framerate. Is Oblivion nu ook slecht geprogrammeerd?
Wel Crytech heeft Crysis niet alleen voor release hardware gemaakt.
Maar de game moet ook nog in 2009 ge replayed worden.
Dit omdat Crytech2 engine 'n licenceer bare engine is.
En ook grote MOD opties bied.
De game Crysis kan als goede basis dienen voor total conversions.

Kijk en dan is het mooi als de engine maar ook game enigzins gericht is op nextgen hardware.

De game schaal dus van midrange tot nog niet uit hardware.

Was zou beter geschikt zijn voor 'n tC modproject UT3 of Crysis.
Op dit moment prefereer ik de Crytech engine.
"Ik vraag me dan ook naarstig af hoe nu ineens wel mogelijk gaat zijn dat het spel nu blijkbaar wel soepel kan gaan draaien op de consoles met behoud van de grafische kwaliteit, aangezien de consoles toch echt geen superieure hardware bezitten t.o.v. de PC,"

Dit komt omdat consoles veel efficienter kunnen worden geprogrammeerd.
Ze moeten Crysis wel op de 360 en ps3 uitbrengen want op de pc heeft hij enorm slecht verkocht.
"EA heeft bekend gemaakt dat de sci-fi FPS Crysis "platinum" is gegaan wat evenveel wil zeggen dat deze titel meer dan n miljoen exemplaren wereldwijd heeft verkocht. De onheilsberichten in verband met de vroege NPD verkoopsstatistieken ("maar" 86.000 verkochte exemplaren van het spel in de VS tijdens de eerste twee weken) waren dus voorbarig."
op de PC wilt dat zeggen dat je er 250,000 hebt vekocht ;)
platina op De ps3 is 1miljoen.
http://www.incrysis.com/i..._content&task=view&id=612

http://seekingalpha.com/a...cript?page=-1&find=crysis
Need for Speed Pro Street, Rock Band, The Simpsons, Half Life 2 Orange Box, Sims 2 Castaway, NBA Live 08 and Crysis all went platinum in the quarter. Year to date, we have 23 titles that have sold over one million copies, up five from a year ago.

[Reactie gewijzigd door Snoitkever op 12 april 2008 16:46]

En toch zegt mijn gevoel dat er nooit een console versie van crysis gaat komen, tenminste, nooit een directe poort van Crysis 1.
Wellicht dat met de opvolger van Crysis op de pc, deze tesamen met het eerste deel op de console wordt uitgebracht? Net als bij Half-Life 2, die werd gebundeld met Episode I...

En dit haakt natuurlijk wel in op het feit dat er veel meer consoletitels worden verkocht dan pc-titels. Ik zeg niet dat de ontwikkelaars zich terugtrekken uit de pc gaming wereld, maar ik sluit het niet uit in de nabije toekomst...
Net als bij Half-Life 2, die werd gebundeld met Episode I...
Half-Life 2 kwam op de consoles eerst uit voor de Xbox 1, zonder extra's.
M.a.w. de valse beweringen waren gewoon nodig om de hype tussen de consoles en PC aan te wakkeren en het spel als iets bijzonders neer te zetten om de koe zoveel mogelijk te kunnen uitmelken. (zoals door sommigen al aangekaart en indertijd weggemod)
Nu dat gedaan is spreken ze zichzelf tegen alsof er niets gebeurd is en is de consolemarkt aan de beurt.

Money makes the world go round.
Nu nog wachten tot die naeve tweakertjes dat snappen en in het vervolg niet meer zo snel de tegenberichten wegmodden omdat ze denken dat die bedrijven het "allemaal zo goed met ons voor hebben". Sure...

[Reactie gewijzigd door Grijze staaf op 12 april 2008 15:11]

Ik denk ook dat de meeste publishers nu wel onderhand berignnen in te zien dat PC gaming op sterven na dood is. (En dan heb ik het niet over de casual games).

Als jij kijkt naar de wat de topgames van 2007 op de PC verkocht hebben, en wat de topgames op de consoles, dan springen je als publisher van Crysis toch de tranen in de ogen denk ik.

Crysis mag dan wel platinum zijn, maar dat is niks tov Call of Duty 4 en Halo3 die beide 8x plantinum zijn.
Zucht.. Zolang er spellen zoals World of Warcraft zijn met elk een miljarden omzet, kan je dat serven na dood wel vergeten.
Valt WoW niet eerder onder de casual games? Het is misschien volledig 3d enzo, en een stuk geavanceerder dan die java en flash spelletjes, maar het is nou niet echt een game voor hardcore gamers, zoals die grote lading 3d shooters van tegenwoordig.
En dit komt van een WoW speler zelf (ik speel het bijna iedere dag eigenlijk wel).

Een mmorpg op consoles zou volgens mij ook prima kunnen werken, alleen moeten ze dan wat aan de interface veranderen. Bv WoW, met al die action bars met 6x12 buttons, en het veelvuldig gebruik van hotkeys, heb je op een console niet zo veel aan, als je met een controller speelt met ongeveer 12 knoppen en 2 thumbsticks. Iets als guild wars, waar je maar een beperkt aantal skills kan gebruiken, zou beter kunnen werken. Of WoW op een NDS, waarbij je het onderste scherm exclusief gebruikt voor besturing.
Een ander groot probleem is de verplichte internet connectie. Niet alle console gamers sluiten hun console op het net aan.
Dude, ze hebben het over Cryengine, niet Crysis zelf. Volgens mij moet je eventjes bijleren wat het verschil is tussen een engine en een volledig spel. Je maakt een enorme hoeveelheid kabaal over een niet bestaand probleem. Leer lezen.
Ik denk dat jij de nieuws items van toen nog maar even goed dor moet lezen, Grijze staaf heeft wel degelijk een punt.

Dat kleine verschil in termen dat jij aanduid is precies wat crytek wil. Uit hun publicatie toendertijd viel te lezen dat het niet over gezet kon worden, dus iedereen dacht dat een crysis-like game niet zou komen op consoles. Maar nu zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Mij lijkt eigenlijk dat als je onderzoekt of een game ge-port kan worden of niet en je komt tot de conclusie dat het niet kan, dat je dan later niet alsnog een keer onderzoek doet. Het is wel mogelijk, maar gewoon heel onwaarschijnlijk en dus is het aannemelijker dat Crytek gewoon een beetje uit haar nek zat te lullen 'blabla geen port blabla koop dure grafische kaart voor deze superhighgraphic game'

Begrijp me niet verkeerd, zulke games moeten er ook zijn, hoe meer gafische vooruitgangen hoe leuker het allemaal kan worden later, maar dan moeten ze niet van die onzin uitkramen bij de launch.

Edit; typo

[Reactie gewijzigd door Atreus op 12 april 2008 17:13]

Sterker nog, dat wisten ze al vantevoren. Een engine maken kost veel werk en veel geld, ze zorgen echt wel dat ze zeker weten dat e.e.a. ook op een console kan draaien. Achteraf is dat moeilijk (zo niet onmogelijk) om nog aan te passen.
Ziehier de verkoopcijfers coor Crysis op de pc:

http://www.joystiq.com/20...is-ut3-gets-fragged-too/3

Erg teleurstellend. CoD4 was een groot succes op de console...
by Alexander Sliwinski Dec 14th 2007 9:44PM

Wel erg gedateerd. Vooral voor een nieuwsbericht vind je niet?
Sta je dan als fanboy met je nieuwe graka, wordt je ff weggezet door een 3 jaar oude console.
Dat zal wel meevallen. De pc versie kan teminst op 'very high' worden gedraait. Verder weet je ook niet wat voor tweaks ze zullen doorvoeren. Bovendien vraag ik me af of de console directx10 shaders hetzelfde kan weergeven zoals de pc versie dat doet.

Er zit namelijk een heel groot verschil in performance tussen high dx9 en high dx10, laat staan very high dx10. Ik ben benieuwd wat ze eruit persen.

[Reactie gewijzigd door keldererik op 12 april 2008 15:30]

Dat is enkel gefocused op de USA en was in de eerste maand van de verkoop. Nu we al wat verder zijn krijg je de betere getallen te horen als 1 miljoen verkochte exemplaren : http://www.tomshardware.c...ysis-sales-exceed-million.
Dat is overigens nieuws van begin Februari, er zijn ondertussen dus ook wel weer de nodige exemplaren verkocht. Ook UT3 heeft trouwens ruim 1 miljoen exemplaren verkocht (volgens Midway - zie google voor een paar duizend hits ;)).
crysis komt op ps3 dit is al heel lang bekend, ze zoeken zelfs n programmeur op hun website
Toen ik de crysis demo speelde had ik al een console gevoel bij de game, dat systeem voor het wisselen tussen die suit modes is echt typisch wat voor consoles.

Ik ben verder benieuwd hoe ze dit spel draaiend krijgen op de consoles. Ik heb het spel niet gekocht omdat het veelste slecht draait op 1920x1200 en ik de game meer een graphics hype vind dan een goed spel met leuk verhaal/gameplay.
Dat laatste dacht ik aan het begin ook, maar inmiddels is mn PC weer wat upgrades verder en kan ik het heel soepel spelen op goeie settings. En ben er achter gekomen dat de gameplay ook gewoon heel erg tof is. Vette wapens die je op een leuke manier aan kan passen, je suit waarvoor hetzelfde geldt en dan in een mooie jungle setting.

Ik ben inmiddels op 2/3 van het spel (Core level voor de ingewijden) en daar maakt het verhaal en de setting wel een aardige switch. Het is voor mij nog te vroeg om te zeggen of ik dat leuk vind.
Hehe, zijn er toch mensen die alles op high kunnen spelen ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True