Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 115 reacties

Crytek heeft de release van de singleplayer-demo van het langverwachte spel Crysis uitgesteld tot oktober. De game-ontwikkelaar wil zich helemaal op de volledige versie richten zodat het spel gegarandeerd in november uit kan komen.

Crysis titleHet geduld van liefhebbers van first-person-shooters wordt nog even op de proef gesteld. Gameliefhebbers wereldwijd dachten het eerste level, genaamd 'Contact', van het spel Crysis op dinsdag 25 september in handen te krijgen. Op die dag zou Crytek namelijk de demo van Crysis vrijgeven, maar de Duitse ontwikkelaar laat weten dat de introductie is uitgesteld tot 26 oktober. De demo wordt dan wel gebundeld met de CryEngine 2 - Sandbox 2 game-editor.

'We nemen wat extra tijd om er zeker van te zijn dat jullie een waanzinnige ervaring krijgen, maar ook omdat we de introductiedatum van Crysis niet in gevaar willen brengen. Om te zorgen dat jullie het spel op 16 november in handen kunnen krijgen, hebben we dit besluit moeten nemen', aldus Cevat Yerli, ceo van Crytek. Hoewel Yerli de toevoeging van de game-editor een 'grote verrassing' voor gamers noemde, zullen die vooral teleurgesteld zijn over het uitstel. De verwachtingen voor het spel, waarbij voor het eerst gebruik is gemaakt van de grafische engine CryEngine2, zijn inmiddels al hoog opgelopen.

Crysis Car
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (115)

Misschien kan het zo zijn dat de demo is uitgesteld voor marketingtechnische redenenen. Nl. ET:QW gooit nu hoge ogen en komt zo uit. Als de Crysis demo overspoeld is door de publiciteit van ET:QW dan denk ik wel dat EA tot de volgende maand wacht, immers dan is de eerste hype van ET:QW voorbij en kan de hype van Crysis beginnen.
Ik geef ze groot gelijk. Beter de releasedatum iets uitstellen dan een halfbakken product afleveren en de gamers pesten met 20 patches in de eerste maanden. Ik wacht gewoon lekker rustig af :).
Onzin, ze hadden het gewoon op tijd af moeten hebben.

Ik heb dagelijks met deadlines te maken. En als je weet dat die eraan zit te komen zorg je gewoon dat je je spullen af hebt.

Het is gewoon een bar slechte planning van Crytek.

Begrijp me niet verkeerd, respect voor de mannen dat ze zulke games kunnen bouwen maar ze moeten wel beter leren plannen en vooruitkijken.
Dat zijn harde woorden van iemand die er nog niet zoveel kaas van heeft gegeten. Heb je enig idee hoe lastig het is een game met dit formaat fatsoenlijk te plannen? Wat voor deadlines heb jij eigenlijk? Ik zie in je profiel dat je pas 18 bent dus dat zal wel gewoon huiswerk zijn. Niet echt vergelijkbaar met de deadlines in de grote mensen wereld.
Ik werk momenteel voor een internationaal Reclamebureau te Eindhoven die ook tamelijk grote klanten heeft. Dus nee, dat is niet gewoon huiswerk.

Als wij van te voren een datum geven aan een klant dan moeten we het ook op die datum kunnen leveren en niet 2 dagen van te voren aangeven dat het een maandje langer duurt.
@NightFox89:

Ja leuk jongen, maar geloof me het leven is niet zo zwartwit als dat jij hem nu voorstelt.

Dit project loopt nu al jaren, dus dat er aan het eind een deadline niet gehaald wordt is niet zo raar. Het kan allerlei achtergronden hebben. Van interne bedrijfspolitiek tot onderhandelingen met uitgevers of het afronden van de laatste bugs. Het feit blijft dat wij niet weten wat er binnen Crytek speelt.

Ik ben ook niet al te oud (bijna 24) en ik weet dat ook ik nog niet alles heb meegemaakt, maar dit zijn dingen die je redelijk vroeg leert. Als je een beetje kaas hebt gegeten van projectmanagement (Prince 2 e.d.) en ontwikkelmethodieken (DSDM e.d.), weet je heel goed dat projectmanagement wel wat meer inhoud dan alleen maar deadlines halen.
@EvilB2k:

ik ben het met nightfox eens. Als een bedrijf deadline's maakt moet dat gewoon worden nageleeft.
Die deadline's worden op basis van een planning gemaakt en ik geloof dat Crytek ook wel genoeg ervaring en wijsheid heeft dat het een redelijk goede schatting kan maken. Ook weten ze mieters goed dat releases van software, niet alleen bij games maar ook andere applicaties, heel vaak worden uitgesteld. Maar hier wordt dan weer geen rekening mee gehouden in de planning terwijl het wel duidelijk is dat er altijd een vertraging van zoveel procent optreed.

Wat komt vaker voor? dat een deadline wordt opgeschoven omdat het product te vroeg af is? of wordt een deadline opgeschoven omdat het product nog niet af is?

en dan nog....
We weten allemaal dat een demo niet zo geweldig is als de volledige versie.
Waarom brengen ze niet nu de demo uit zodat ze meer tijd kunnen steken in het maken van de volledige versie.

Ik denk niet dat Crytek tijdwinst maakt op het uitstellen van de demo.
Ik vind dat als er op een project van enkele jaren de demo 1 maand moet uitgesteld word en wel de releasedatum haalt dat je het volledige team een pluim mag geven voor het uitstekende werk wat ze hebben geleverd.
ze willen natuurlijk wel dat de demo representatief is voor het eindproduct.

verder is het plannen van een project van een jaar nog redelijk accuraat te doen, maar een meerjarig project als een game (dat ook nog eens gebruik maakt van nieuwe technieken) is vrijwel onmogelijk. een kleine tegenslag kan tot maanden achterstand leiden.

daarbij was dit niet echt een deadline, meer een richtlijn. ze hebben niemand beloofd dat het af zou zijn, ze spraken alleen een schatting uit.
Ehm, als het goed is is een demo wel (minstens) zo geweldig als de volledige versie. Als hij dat niet is dan gaan ze kopers mislopen. Je bent denk ik in de war met Beta's die wel foutjes mogen bevatten.

Een demo moet zo krachtig mogelijk zijn om zoveel mogelijk twijfelende kopers over de streep te trekken, als de gameplay dan crappy is kun je je het wel vergeten met je full release.
@NightFox89: Aha, en jullie experimenteren zeker ook dagelijks met nieuwe technieken, en jullie reclames moeten zeker ook draaien op de meest uiteenlopende hardware? Sorry hoor, maar dat jij in een branche werkt waar planning goed te doen is wil nog niet zeggen dat dat in alle branches het geval is. En dus is het zeker niet aan jou om te oordelen over deze uitstel, en al helemaal niet als je de exacte details niet kent.

Het gaat hier om deadlines die 1 tot 2 jaar van tevoren zijn gezet. Bij alle onzekerheden die je tegen gaat komen bij softwaredevelopment kun je amper van tevoren zeggen dat je die deadline ook gaat halen. En natuurlijk wordt er een buffer ingepland voor onvoorziene omstandigheden, maar zeker bij een project als Crysis gaat het om een stukje prestige die kwa techniek van het hoogste niveau is binnen de gamedevelopment en waar het personeel nog amper ervaring in heeft. Technieken en algoritmes worden tijdens het project geresearched en uitgeprobeerd. Er zijn vaak meerdere methoden om hetzelfde doel te bereiken, met allen hun eigen voor- en nadelen, en waarvan je pas weet of het goed werkt nadat je het hebt geïmplementeerd. Grote delen code worden achteraf weggeflikkerd omdat bepaalde dingen toch niet zo goed uit blijken te pakken waardoor er een alternatief verzonnen moet worden.

De enige houvast bij de planning die je hebt is dat je zeker weet dat je onderweg problemen tegen gaat komen. Wat die problemen zijn en hoe lang het duurt op die op te lossen kun je echt totaal niet inschatten.
@NightFox89 je werk dus in een branche waar deadlines keihard zijn. Wat uiteraard de normaaste zaak is. Het missen van deadline heeft dus gevolgen.

Dit is niet anders dan in game development maar bepaalde highprofile game houses krijgen een flex deadline.
Zij krijgen dus wel de tijd om 'n kickass game te maken uit hun game visie.
Zij krijgen wel de creatieve vrijheid om het uiterste er uit te halen.
'n deadline met zoals gewoonlijk 'n tijd span waar je vooral niet het uiterste uit de game visie kan halen doet games niet goed.
Behalve dat je het eerder krijgt maar ten koste van features Q&A en afwerking of het uitwerken van gameplay.

'n gewoone dev komt door het missen van deadlines in grote problemen met de publisher. contracten worden gewijzigd. Projecten gecanceld omdat de publisher niet meer kan of wil investeren.

De reden is slechte planning. of problemen tijdens produktie of een focus om een geweldige game te maken maar vergeten dat het niet in die crappe tijd kan.

Gamedev's die zich hier wel meer bewust zijn focusen zich meer op planning en wat in die tijd per milestone gehaald kan worden. Zorgen dat het risiko ook zo laag mogelijk wordt.
Je krijg dan ongeinspireerde "kale kippen" die wel redelijk afgewerkt zijn en voldoende Q&A, maar niet uitblinken.
Terwijl andere dev voor de hoogst mogelijke game experience willen gaan maar er de tijd niet voor krijgen.

'n dev term die hier invloed op heeft is Feature creep.

Voor 'n Project dat de technologie push en ook wat research gedaan moet worden en nieuwe wegen betreden wordt is niet te plannen. De release date wordt dan pas inschat baar tegen het einde van produktie binnen 2 laaste maanden.

Waar 'n budged title met 'n harde deadline van begin af aan gedurende produktie milestone heeft over het hele traject waar de Publisher ook op de hoogte wordt gehouden. En elk dus ook gehaald moet worden en dit ook de focus is van produktie en te doen wat mogelijk is in die tijd.

Waar de overgrote deel van de Dev branch wel aan deadline moet houden als.
Software engenering. Hebben de grote spelers meer creatieve vrijheid om zich te onderscheiden.

Daarnaast gaat het hier om 'n demo. 'n promotie inspanning. Ipv de Retail game.
Denk dat publishers zich meer druk maken om de deadline van de retail game.
En uiteraard staat 'n High profile Dev huis veel sterker tov hun publisher. Meer als partner dan als slaaf.
Reclamewerk is dan toch ook wel totaal iets anders als een applicateie/game van dit formaat. Je hebt met heel andere dingen te maken, en niet in eerste plaats diverse problemen die je kan krijgen tijdens diverse tests op diverse platformen.

Zelf werk ik bij een bedrijf wat een groot software pakket op de markt heeft wat door vele duizenden mensen dagelijks gebruikt wordt, voordat we daar een update van uit de deur kunnen doen ben je alleen al weken aan het testen. Mochten er dan bugs uit komen dan ben je er niet met alleen het fixen, nee er zal opnieuw grondig getest moeten worden. Deadlines zijn een leuke houvast, maar je kan door diverse (vaak externe) oorzaken uitgesteld moeten worden, het is daarom belangrijk om dit zo vroeg mogelijk te communiceren met je klanten. Als dat 2 dagen van te voren is dan is dat niet anders, liever een klant die boos is op uitstel dan een woedende klant die grote problemen heeft door bugs waardoor het geheel niet meer werkt.
Jouw deadlines staan waarschijnlijk vast in een contract. Crytek heeft geen contract met hun toekomstige klanten.
Nee, maar wel met hun uitgever en die demo zal vast wel vastgelegd zijn voor marketingtechnische redenen. Laat dit nu een paradepaardje zijn, maar anders was EA denk ik niet zo toegefelijk geweest.

Maar goed. Een goed uitgewerkte demo voor een goed uitgewerkt spel is alleen maar goed voor de marketing en de uiteindelijke verkoop. Als deze geforceerd was zou het plaatje er misschien slechter uitgezien hebben (ontevreden klanten met een brak spel, Crytek in slecht daglicht, EA in slechter daglicht etc).
Dit is bijna onmogenlijk te plannen.
Ze beginnen namelijk al 2 jaar vantevoren aan het spel zelf en beslissen dan halverwege ongeveer de release datum.
Is bijna hetzelfde als de bouw van grotere gebouwen, zit namelijk ook meestal een maand tussen wanneer het klaar is en de planning.
Zoals met veel dingen, dus ook met planningen geldt ook hier weer:

"het verschil tussen theorie en praktijk is in theorie vaak kleiner dan in de praktijk".

Mensen zijn van nature geneigd om een planning rooskleuriger te maken dan in werkelijkheid mogelijk is. Ik heb nu pas één keer een projectmanager meegemaakt die zelf ook de efficiencyfactor van 0,7 toepast op de uren die mensen nodig denken te hebben (een mens is gemiddeld maar ongeveer 70% effectief met zijn werk bezig).
Verder zijn 'onvoorziene factoren' gewoon een eigenschap van de toekomst en worden deze vrijwel altijd onderschat.

Bij softwareontwikkeling volgens de RUP-methode lever je iteratief tussenresultaten op en doe je alle moeilijke dingen eerst, zodat de risico's aan het eind tot een minimum worden beperkt. En zelfs dan heb je nog altijd te maken met de zogenaamde 'duivelsdriehoek':

tijd - kwaliteit - functionaliteit

Om een deadline te halen moet je altijd minstens 1 van deze drie variëren (lees: verlagen ;) ). Dat Crytek de datum vooruit schuift, is dus heel begrijpelijk.
@NightFox89: Ruim 10 jaar ben ik nu projectmanager van talloze ICT-oplossingen. Van alles gedaan: verschillende projecten tegelijkertijd aansturen, lopende projecten (die out-of-control zijn geraakt) overnemen, internationale projecten, etc.. Alle serieuze best-practices voor PM- en ontwikkelmethoden heb ik in mijn bloed zitten, durf ik te stellen. Het binnen de projectplanning blijven, is m.i. vooral afhankelijk van twee dingen: "afspraak = afspraak"-mentaliteit van de PM-er en zijn/ haar projectleden en hoe proactief of tenminste slagvaardig de PM-er en zijn/ haar projectleden omgaan met (dreigende) invloeden van buiten het project. Je kan alles op papier plannen, maar als niemand zich er aan houdt en proactief meedenkt ... |:( Dus ja, 100% met je eens, hoe lastig het ook is om PM-ers en projectleden te vinden met jouw (helaas veel te schaarse) mentaliteit. _/-\o_
Als jouw mening serieus is dat je een deadline altijd kunt halen als iedereen proactief meedenkt en zich aan afspraken houdt ben je maar een slechte IT manager aangezien je dan geen bal hebt begrepen van software development :) (en dat zie je helaas te vaak, "managers" die eigenlijk de ballen verstand hebben van het werk dat de mensen onder hem doen - wat waarschijnlijk weer een gevolg is van het feit dat de meeste mensen die dat werk wel doen weer bepaalde management skills missen)

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 24 september 2007 02:17]

@.oisyn: Ik schreef: "VOORAL afhankelijk van TWEE dingen" wat niet "altijd" betekent. Ik geef m.i. duidelijk aan dat het bij projectmatig werken er om gaat HOE je met (al dan niet voorspelbare) projectrisico's omgaat en dat een "afspraak=afspraak"-mentaliteit key is. NightFox89 heeft die mentaliteit, aangezien hij snapt dat een last-minute verschuiving van een deadline (met nota bene een hele maand) niet erg professioneel overkomt.<off-topic>Je komt m.i. nogal paternalistisch en ad hominem over in je reacties, wat van de inhoud afleidt, zoals nu dus. :+ Niet als flame bedoeld. Ik hoop alleen de sfeer hier goed te houden. O-) </off-topic>
Sniperfox, die bomen vallen ook in de single player bij XP hoor. Alleen in MP niet.
Multiplayer ook, maar dan met je DirectX10 draaien! :9 teminste zo heb ik het gelezen
het was MP DirectX10 VS 10 of 10(en 9) vs 9, met 9 was het niet mogelijk om op 10 servers te gaan
En wat noujuist het leuke is van shooters is; MP.
stomme vraag:
kwam Crysis nou enkel voor de PC uit of ook op consoles???
Nee, die zouden niet krachtig genoeg zijn ..
Crytek/Ea schijnen wel in onderhandeling te zijn MS om het uit te brengen voor de Xbox360 waarbij Crysis net zoals FarCry voor de Xbox een andere uitgeklede versie zal worden ;)

Maar het word pas een feit als 1 van de 2 hiervan een officieel bericht uit laat gaan. Ze zuellen niet eerder dan over 6 maanden tot een jaar hier pas eventueel uitsluitsel geven om aan te kijken hoe de PC verkopen gaan lopen. Lijkt me logisch want als ze daar nu al een uitspraak over gaan doen gaan veel mensen wachten hierop, ipv. het nu aan te schaffen voor de PC.

Maar wie een handige set-up heeft sluit zijn PC straks aan op de TV of receiver, zeker als de videokaarten met HDMI komen, dan kun je alsnog Full/HD spelen op een groter scherm :)
Goede actie. Want wat wil je nu liever. De volledige kunnen spelen of een demo die net wat te laat is? keuze is hier snel gemaakt.
En wat zijn nou juist de dingen die dit spel zo bijzonder en speciaal, next-gen maakt. Juist jah die advanced features. Alles wat next gen aan dat spel is heb je gewoon top of the bill computer nodig dus ben ik het er ook mee eens dat de verkoop tegen gaat vallen. Iedereen die het spel koopt verwacht immer de beelden van de plaatjes die ze allemaal zien en bomen die je kapot kan raggen maar in DX9 versie heb je dat allemaal niet en dan krijg je weer te horen maar al die kicke features zitten er niet op. Zelf lijkt het me wel een kick spel maar ik vind het in pprincipe gewoon een techdemo van hoe de nieuwe generatie games gaat worden.
Saillant detail is dat het bij FarCry in principe precies andersom was. Het ging om de engine, maar het is vervolgens echt naar een game vertaald omdat het zo aansloeg.
Nou, ben benieuwd naar gameplay, ik vraag me af - als het visuele genot afneemt door gewenning - of het spel dan nog iets extra's te bieden heeft welk nog niet door een ander spel reeds tot in den treure naar voren is gebracht. Tot zover behoud ik nog even mijn amd 2800+ met ati 1600pro op m'n games desktop.
Ik denk dat het uitstel zeker niet met nieuwe kaarten die uitkomen te maken heeft.
want dx 10 is dx 10, effecten zijn daar zoiezo niet zo heel erg van afhankelijk. En zouden ze niet last minute in gaan voeren.

Denk eerder dat er gewoon wat problemen zijn opgetreden aan het eind van de rit, immers komt alles pas op het eind echt goed samen, alle levels met de models textures etc.

Het kan van alles zijn, de game misschien te groot en moeten wat textures anders opgelost worden, zijn de laatste toegevoegde dingen niet up to par, of zijn er gewoon wat dingen die ze gewoon wat beter zouden willen zien, en daar de tijd voor gaan nemen. of de planning is gewoon op het einde globaal uitgelopen door "iets"" en komen ze er nu achter dat ze niet en de demo naar hun kwaliteit optijd kunnen leveren en de game optijd, dus brengen ze de demo later uit.

Niets mis mee, want veel games brengen tegenwoordig hun demo zelfs pas uit als de game er allang is.

En nee Doom 2 en counterstrike behoren niet tot de games die de trend hebben gezet en jaren lang een soort van standaard waren.

Dat was quake, wel zoiezo.. zou andere titels nog kunnen noemen maar dat berust meer op voorkeur, maar de game die de first person shooter en online fps op de map heeft gezet en voor vele jaren de meetlat is geweest en nog is op fps gebied is toch wel de quake serie.

nu alleen minder dan vroeger, vanwege de verbreede markt tegenwoordig.
Dat je er een recente PC voor nodig hebt, dat kan ik alleen maar be-amen. Hier draait het aan 10 FPS op een E6600/2GB/8800GTS320 op 2560x1600 ... op 1280x800 is dat dan weer een ander verhaal, en ziet het er als een pareltje uit.

Alleen is deze beta wat half-ass ... er zit geen DX10 in (ook niet met een DX10 kaart onder Vista) en AA ondersteund deze versie ook al niet.

Desalniettemin een zéér vermakelijk spel. Dat "suit-mode" verhaal en dat "gun-accesoires" voegen imho héél veel toe aan het spel, lang geleden dat ik nog eens zo graag een game gespeeld heb.

En het zal wel niet representatief zijn, maar op zowat alle beta servers wordt echt goed gespeeld, als team dan!

Maar analoog - zoals altijd met de automarkt - ik ga toch ook niet zitten te kankeren op Ferrari omdat die auto's uitbrengen die boven mijn budget liggen? Op wat slaat dat nu? Als je wil meedoen, dan moet je maar meedoen, en niet halfslachtig "het draait niet op m'n pc van 3 jaar oud, boe hoe". Dat is nu zo in de PC/games- wereld ... dure hobby, en als je er dat niet voor op kan brengen, moet je maar aan de zijlijn blijven staan :)
Ja hoor, iedereen gamet op 2560*1600 en dat is zeker wél representatief. In jouw perceptie misschien, in een héééél erg kleine kring van super die hard gamers.

Alsof iedereen die een beetje wil gamen alleen maar tevreden moet en kan zijn met 2560*1600. Wat trouwens belachelijk is, want je hebt exponentieel veel overkill nodig aan systeem, voor nauwelijks merkbare en zichtbare voordelen, om een dergelijke resolutie te kunnen draaien. Echt zo zwaar nonsens. 720p of 1080p is al méér dan prima en scherp genoeg en het verschil valt je echt niet op als je een beetje 'leuk' aanhet gamen bent.

Ik kan me zo voorstellen dat je dan iemand bent die op elke pixel aan het miereneuken is. :). Verkapte 'kijk-mij-eens-stoer-zijn-met-m'n-2560*1600-pro-gaming-setup' post trouwens :z

Je kan ook pc gamen zonder fortuinen uit te geven en dan hoef je helemaal niet 'aan de zijlijn te blijven staan' en pc gamen hoeft niet extreem duur te zijn. Alsof je enkel een échte gamer kan zijn met het laatste state of the art systeem. Het 'leuke' aan pc gamen is dat je het nét zo duur kan maken als je zelf wil. Richt telkens je aandacht op één jaar terug, en de games zijn goedkoper, de hardware is betaalbaarder. Als je natuurlijk in de frontlinie (gericht op het komende jaar) wil lopen dan betaal je daar de prijs voor.
Wat een domme opmerking. Ik neem aan dat schijn scherm native 2560*1600 als resolutie heeft, dan wil je natuurlijk ook op die resolutie spelen omdat je anders 'wazig'(door de uitvergroting, mits LCD) beeld krijgt.

Dat zo'n relatief hoge resolutie negatieve gevolgen heeft voor de FPS rate, dat is niet verassend natuurlijk.
Nah, m'n opmerking was niet gerelateerd aan die asociale resolutie.

Crysis draait gewoon niet zoals het hoort op oudere systemen met niet de laatste nieuwe generatie videokaarten erin, ze moeten daarom niet highest end zijn! Ik had het gewoon op de opmerkingen hierboven van "crysis is stom, want het draait niet op mijn systeem"...

And if you'll excuse me, I'm off to nuke a base!
Duidelijk wie de geen levende game junkies zijn en wie normale gamers zijn, zie bovenstaande replies.

Ontopic :)

Crysis is gewoon een van de games die veel aandacht vereist. Het spel is op alle vlakken weer een stapje hoger dan de huidige next gen generatie. Wat ik nog steeds jammer vind dat alleen echte gamers deze game kunnen draaien. Een normale pc kan dit gewoon niet, zelfs niet op low settings. Daarom denk ik dat de verkoop vies gaat tegenvallen.

Ik wacht met smak op de demo!
Daar zullen ze heus wel aan gedacht hebben.

Er komt o.a. ook een DX9 versie en je zal de graphics naar eigen inzien af kunnen stemmen zoals oblivion lijkt mij. Drie kwart van de game markt is mid-end, dus ik denk niet dat ze een dolk in eigen hart gaan steken.
Dat het er super vet uitziet wil niet perdirect zeggen dat het 'onmogelijk' te draaien is... mja dat is ook pas 1000x gezegt.
De beta draait verre van geweldig op Vista en ook niet super op XP, dus 't lijkt me handig dat ze dat finetunen ipv een demo uitbrengen. DAN kan 't misschien wel op de wat mindere systemen gespeeld worden.
Je zegt het net zelf al, een beta versie. Wie weet wat voor debug code daar allemaal nog in zit wat de boel onnodig afremt. En dat finetunen zal juist zijn wat ze nu aan het doen zijn?
Dat valt vies tegen. Dit spel is werkelijk zo zwaar als iedereen denkt, dat is nogal vervelend. Zelfde als bij de release van Far Cry, het spel was enorm populair, maar bijna geen mens die het soepel draaiend kon krijgen.

Maar kijk nu, Far Cry kan op veel gebieden nu zelfs nog aardig bij komen in de graphics wereld.

Alle gestressed gamers die worden weg gemod: geduld = een schone zaak.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True