Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 110 reacties
Submitter: Remco Kramer

Microsoft heeft een nieuwe versie van Internet Explorer 7 voor XP uitgebracht, waarbij de verplichting om de OS-licentie via Windows Genuine Advantage te laten valideren, is komen te vervallen.

IE7 logoDoor het besluit van de softwaregigant kunnen ook niet-legitieme gebruikers Microsofts laatste browser installeren, zo schrijft BetaNews. Hoewel IE7 al bijna een jaar te verkrijgen is, blijft het marktaandeel nog steeds achter bij dat van voorganger Internet Explorer 6. Aanvankelijk hoopte Microsoft met het wga-programma voldoende gebruikers met een illegale Windows-versie over te halen een legale licentie aan te schaffen, maar omdat het bedrijf de ondersteuning voor IE6 wil kunnen staken, is het nodig dat zoveel mogelijk gebruikers de overstap maken. De validatiesoftware werd ook aan diverse andere programma's van Microsoft gekoppeld, zoals Windows Media Player 11.

Microsoft blijft IE6 voorlopig nog ondersteunen door het uitbrengen van veiligheidspatches, maar de softwaregigant verwijst gebruikers voor features als het anti-phishingfilter naar Internet Explorer 7. Volgens Microsoft slaat dat filter 900.000 keer per week alarm bij mogelijk frauduleuze websites. In de wga-vrije versie van IE7 zijn verder een paar kleine wijzigingen aangebracht. Zo start de browser nu standaard met de menubalk in beeld en is de introductie over de 'nieuwe' mogelijkheden van IE7 verbeterd. XP-gebruikers met IE6 krijgen de nieuwe versie aangeboden via Automatic Updates of kunnen de browser via de Microsoft-website downloaden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (110)

WGA kon je altijd al omzeilen voor IE7 door de installer gewoon uit te pakken (met bijvoorbeeld 7-Zip) en de installatie als een normale Windows update te starten.

Hetzelfde voor veel andere programma's (Windows Media Player 11, etc.). Ook kan je Windows Genuine Advantage op hun website vermijden door Windows 98 SE te installeren (bijvoorbeeld in een virtual machine) zonder product key (of met, al heb je er één), IE6SP1 te downloaden en te installeren en de alternatieve validatie methode te gebruiken. Hij genereert dan een code die gebruikt kan worden om te valideren.

[edit]
Het is ook hoogst waarschijnlijk dat Internet Explorer 7 in Service Pack 3 voor Windows XP 32-bit komt in 2008.

[edit2]
OK, gekeken naar de reacties hieronder zal waarschijnlijk IE6 nog steeds meegeleverd worden met SP3. :+

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 5 oktober 2007 11:05]

Het is ook hoogst waarschijnlijk dat Internet Explorer 7 in Service Pack 3 voor Windows XP 32-bit komt in 2008.
Nee hoor SP3 voor XP krijgt gewoon IE6,SP3. kijk maar hier:
http://bink.nu/news/windo...ce-pack-3-screenshot.aspx
Dit hoeft toch nog niks te zeggen? Het is nog een Beta versie... kan nog vanalles aan veranderen volgens mij.
er zijn (raar genoeg) nog steeds programma's die flippen door IE7, als MS dus wil dat de bedrijven SP3 gaan gebruiken (want een snelle overgang naar Vista zit er nog niet direct in, zelf na SP1), dan houden ze IE7 er best uit
Het is ook hoogst waarschijnlijk dat Internet Explorer 7 in Service Pack 3 voor Windows XP 32-bit komt in 2008.
Dit zou me heel erg verbazen en het zou de eerste keer zijn in de geschiedenis dat ze dit doen. Met de ServicePacks voor Windows 2000 werden de versies van Internet Explorer ook niet verhoogd. Het gaat tenslotte om bugfixing en performance. En verder: dan kunnen ze SP3 ook wel gaan voorzien met MediaPlayer 10, enz.
Het gaat tenslotte om bugfixing en performance. En verder: dan kunnen ze SP3 ook wel gaan voorzien met MediaPlayer 10, enz.
Vergelijk Windows XP eens met Windows XP+SP2. Het gaat niet alleen om bugfixing en performance. Bij XP zijn er bij elk service pack verschillende functies toegevoegd die niet met losse updates beschikbaar zijn. Voor Service Pack 3 is er echter geen officiele lijst beschikbaar met wat erin zal zitten.

En Media Player 10... beetje oud, niet? :?

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 5 oktober 2007 10:22]

meida player 10 is misschien oud, maar ik vind WMP11 klote, sorry voor mijn uitspraak, maar echt, ik vind het niks...

Daarnaast gebruik ik media player classic (let op: niet de WINDOWS classic, maar dat de codec-pack ;) )

en ivm internet explorer 7..

ik denk juist WEL dat ie in SP3 komt, microsoft die wil van IE6 afkomen, dan gaan ze die niet nog een keer meeleveren met hun (waarschijnelijk verlaatte) SP, ze zijn misschien arrogant, maar niet dom :Y)
Ik vind media player al niks meer sinds 6.4, vandaar media player... classic :)

Ach ja, voor elk wat wils, en voor de genuine mensen net ietsje meer.
Heeft MS Windows XP SP2 dan niet voorzien met Media Player 9 (ipv standaard 8 )? En met een nieuwe ICS versie en nieuwe firewall? Beetje hetzelfde, lijkt me...

[Reactie gewijzigd door mieJas op 5 oktober 2007 14:19]

Tweakers weten dat. Maar de normale thuisgebruiker die een illegale install van neef lief hebben die snappen dat niet en blijven dus bij IE6.
of laten neeflief firefox installeren.
"Firefox?? Wat is dat? Ik wil gewoon internet 6.0 blijven gebruiken"
Firefox..

dat is hetzelfde als IE, maar dan zonder betalen en zonder beveiligingsproblemen... dus eigenlijk redelijk hollands!

Doe dan maar..
Firefox..
en zonder beveiligingsproblemen...
Yeah right! Ik weet niet waar jij hebt liggen slapen de afgelopen jaren maar sinds dat Firefox door een groter deel van de markt wordt gebruikt zijn ook bij dit programma bugs opgedoken zoals dat naar mijn mening bij elk product voorkomt dat wordt gebruikt en gemaakt door mensen. ;)
Blijkbaar niet simpel genoeg.

Daarbij, de gewone gebruiker heeft 9 van de 10 keer niet eens in de gaten dat hun computer geupdate wordt. Persoonlijk heb ik liever dat dat soort mensen een originele versie van Windows hebben ipv een gekraakte.

Geen geklooi met WGA en een upgrade van WMP 11 of IE 7 is zo gedaan door de telefoon. (Omdat de buurman ook WMP 11 heeft, willen zei die ook. Want het ziet er zo leuk uit).
IE7 word ik niet zo wild van, maar WMP11 is nou juist een upgrade je wel wilt - lichter en vooral veel sneller dan het buggy en slome WMP10.
Is dit niet zo zeer een reactie op dat en enerzijds dat Vista niet zo aanslaat (samen met IE7.0) en aan de andere kant FF dat steeds meer begint aan te trekken. Het lijkt voor mij er dan ook eerder op dat ze juist de ´gratis´ gebruikers zo proberen over de lijn te trekken om zodoende een grotere markt aandeel te krijgen met name voor IE7.0
Op zich wel weer grappig op hun beurt dat MS haast nu aanmoedigd om Windows gratis te gaan gebruiken.
Het zal zeker meespelen, maar ik denk dat ze toch primair de support op IE6 terug willen schroeven om zo mensen vrij te kunnen maken voor andere dingen, en met IE7 kunnen ze ook meer tegengas bieden aan FF en consorten, dus het mes zal voor hun aan 2 kanten snijden.. (en WGA voor XP zelf blijft natuurlijk gewoon aanwezig :) )
Dat support verhaal slaat volgens mij nergens op. De enige die recht hebben op support zijn legale gebruikers, en die hebben geen/weinig problemen met WGA.

Edit: te laat

[Reactie gewijzigd door TheMajor op 5 oktober 2007 10:58]

Het support-argument gaat erom dat Microsoft nu patches uit moet brengen voor IE7 én IE6, wat dus mankracht kost die ook zou kunnen worden besteed aan de verdere ontwikkeling van IE7 en de start van IE8.

Daarnaast speelt inderdaad ook de concurrentiepositie van IE tegenover FF mee, MS wil natuurlijk dat zo veel mogelijk mensen IE7 gebruiken. Kan ik ze niet kwaliijk nemen. Ik vind het vrijgeven van IE7 dan ook een positieve stap.
Ik vind IE7 echt een hele goede browser en 10x beter dan IE6. De tabs werken heel erg goed en ik zal niet meer zonder kunnen. Een hele goede zaak dat het menu gewoon zichtbaar is als standaard. Heel frustrerend voor de onwetende gebruiker die opeens niets meer kon vinden. Ik begrijp ook niet dat ze dit uit hebben gezet?

Wel een lam beleid van MS om nu opeens WGA uit te zetten voor IE7. Maarja, dit trekt toch weer duizenden bezoekers over de streep.

(Overigens snap ik nog steeds niet dat IE7 geen downloadmanager heeft. De voorloper van IE7 in Longhorn 4XXX had dit namelijk wel en het lijkt mij geen gevaarlijke feature en overbodig is het ook niet. Heeft het iets te maken met onze Nel?)
Waarom heb je tot IE7 gewacht voor tabs? Downloadmanager? Daar hoef je ook niet op te wachten mits je even verder kijkt...
Vind het in IE7 allemaal wat lekkerder werken dan in Firefox. Dat is echt een klote browser met nog steeds een giga geheugenlek wanneer je de browser open laat staan. Ik vind Opera beter dan Firefox, maar vind die layout irritant en onoverzichtelijk. IE7 is voor mij dus de beste keuze...
de layout is volledige naar eigen smaak in te richten.
Firefox heeft geen groot geheugenlek, hij cached gewoon vijf pagina's terug per tab.
Moet je voor de grap eens evenveel tabs in IE openen en kijken naar het geheugengebruik.

IE7 is overigens niet heel slecht. Alleen is FF beter in het ondersteunen van de standaarden (net zoals Opera).
Er zijn Skins te downloaden voor opera hoor.
Ik vind de originele skin ook niet prettig om mee te werken. Daarom heb ik LikeIE 0.8.7 geinstalleerd voor opera. Zoals de naam zegt is de layout van IE overgenomen.

Tools -> Appearance -> Find More Skins
Dat het marktaandeel zo laag blijft zal ook wel te maken hebben met de toch wel onhandige interface. Dat is toch de reden dat ik FF gebruik. :)
Geeneen interface is per definitie écht onhandig, althans tenzij er werkelijk grove usability-fouten gemaakt zijn en die zijn er bij MSIE7 niet te zien..
wel zijn er bepaalde keuzes gemaakt die duidelijk afwijken van msie6, een bewuste keuze de menubalk veel minder ruimte in te laten nemen.
Of je dat 'prettig' vind is subjectief en vooral afhankelijk van gewenning.

Dat het mensen mogelijk kan irriteren is nu eenmaal omdat iedere interface altijd een zekere 'gewenning' vergt ...
Ook bij Firefox was dat lange tijd een belangrijke grond waarom mensen er toch niet toe wilden overgaan en bv na een overstap toch verkozen terug te stappen omdat ze niet snel genoeg konden 'wennen'...

dat zijn echter eerder subjectieve gronden...
Wat bij MSIE7 veel belangrijker is, is dat er voor de eindgebruiker geen echt duidelijke noodzaak is... omdat hij waarschijnlijk verder tevreden was met zn msie6..
Juist de mensen voor wie msie6 lang niet meer voldeed zijn allang overgestapt naar Firefox en/of Opera, en de mensen die eerder hingen aan het 'bekende' van msie6 zullen met msie7 dezelfde 'gewennings-problemen' hebben als met een andere browser.

Overigens, de belangrijkste meerwaarde van msie7, de sterk verbeterde engine en veel betere ondersteuning van standaards is eigenlijk iets dat 'eindgebruikers' niet tot nauwelijks merken ... dat is een belangrijk iets voor ontwikkelaars, maar de 'consument' makt dat helaas nauwelijks iets uit.

[Reactie gewijzigd door RM-rf op 5 oktober 2007 10:16]

MSIE 6.0 bevat meer 'standaarden' van Microsoft die tegen de W3 standaarden in gaan. Nu ook IE6.0 gebruikers die FireFox niet kennen up kunnen graden zal de ondersteuning voor IE6.0 in rap tempo afnemen, omdat dit veel tijd in beslag neemt*. Daarom zullen de gebruikers die tevreden waren met IE6.0 waarschijnlijk op termijn niet meer tevreden zijn (niet goed weergegeven websites e.d.) en ook de 'upgrade' (in zover IE 7.0 een upgrade is durf ik niet te zeggen, de W3 regels worden nog steeds niet nageleefd) downloaden.


* Je maakt een website volgens de standaarden en dan werkt je website in FireFox, Opera, Netscape en Safari. Daarna ga je extra code e.d. toevoegen om aan de eisen van IE te voldoen.
En als je een beetje slim doet maak je je website, en controleer je tijdens het ontwikkelproces op meerdere browsers of al je features werken. En soms is dan een feature van IE makkelijk, die door FF niet ondersteund wordt, soms een feature voor FF die door IE niet ondersteund wordt. So what?
IE7 is stukken beter qua standaarden dan IE6, maar uiteraard is er nog een lange weg te gaan. En hoewel Firefox op webstandaard-gebied voorloopt op IE, is ook die browser lang niet perfect. FF kent ook zijn bugs en eigenaardigheden.
de mééste interfaces zijn per definitie onhandig aangezien er vaak geen onderzoek aan te pas komt hoe het valt onder gebruikers, IE7 vind ik zelf niet handig maar dat is een persoonlijke mening

[Reactie gewijzigd door THID op 5 oktober 2007 18:34]

De interface is inderdaad iets waar ik me ook aan erger. Werkt helemaal niet zo lekker als firefox (die steeds meer de fakkel draagt op nieuwe features en uitbreidingsmogelijkheden).

Op dat vlak loopt IE naar mijn menig nog steeds achter. Nu ja... is dan ook een persoonlijke mening.
[Kuch], vergeet je Opera niet ;)
Die wint het IMO op nieuwe features, maar bovenal op snelheid... (FF wint uiteraard op uitbreidbaarheid !)
Opera en snelheid?

Op een quadcore misschien. Op mijn Pentium 2 is hij zo traag als dikke stront. Het enige wat daar snel werkt is IE6.
Firefox start ook traag op.
Logisch dat alles trager opstart dan IE, IE zit namelijk al deels in je geheugen omdat de explorer ook je browser is. Daarvan hoeft dus nix meer van de HD geladen te worden.

Opstartsnelheid =! snelheid van 't programma.
Maar dat neemt niet weg dat IE6 en 7 lekker snel opstarten en ook tijdens het browsen snel genoeg zijn. Dat is toch één van de voordelen van IE, die zelfs door FF fans zou moeten worden toegegeven.
Als je helemaal correct wil zijn moet je niet de tijd meten tussen het klikken op de knop van IE en het openen van het venster, want op dat moment is hij al geladen. Je moet de tijd meten die tijdens het starten van windows wordt gebruikt om IE te starten. Da's natuurlijk niet simpel (en echt niet nuttig behalve om een punt te maken).

Bovendien kan je firefox ook gewoon preloaden en dan start hij even snel indien niet sneller op. Google op firefox preloader en u zal vinden.
Wat een onzin. Dat IE een voordeel heeft doordat het gebruik maakt van reeds geladen componenten (de explorer) is een mooi voordeeltje voor IE tov FF en andere browsers.
Dan gaan lopen mieren dat je de windows startup mee moet gaan tellen is gewoon spijkers op laag water zoeken.
IE start voor gebruikers gewoon sneller op dat FF. Punt gescoord voor IE.
FF was trouwens in het verleden takke traag. Ik denk door het overmatige java gebruik oid? Gelukkig is dat een stuk verbeterd, maar gevoelsmatig is IE nog steeds sneller dan FF, en daar gaat het mij als eindgebruiker om.
@chrisboers
Java gebruik in FF? Lijkt me sterk. FF is altijd redelijk snel geweest, en wordt alleen maar sneller.

En het is niet een punt gescoord voor IE. Als je het wilt vergelijken moet je, zoals hierboven genoemd, de preloader voor Firefox ook installeren en dán gaan vergelijken. Anders heeft het geen zin.

@soldaatje
Opera is hartstikke snel en licht, vooral op oudere hardware. Alles onder de Pentium 4 of gelijkwaardig installeer ik altijd Opera op omdat daar Firefox traag op wordt, net als IE. Opera draait dan nog steeds heerlijk snel.
Maar dat neemt niet weg dat IE6 en 7 lekker snel opstarten en ook tijdens het browsen snel genoeg zijn
Je mist zijn punt, of je bent niet duidelijk in jouw punt.
Natuurlijk starten IE6 en 7 sneller op dan FireFox, heb je volkomen gelijk in. Dat komt dus omdat Microsoft deze een deel heeft gemaakt van het besturingssysteem (althans, dat claimen ze zelf).
Maar gaat het browsen ook sneller in IE6/7 dan met FireFox?
Ik snap dat IE eigenlijk "vals speelt" met de snelheid van het opstarten, maar toch is het lekker vlot. En tijdens het surfen zijn de snelheidsverschillen tussen de grote browsers met het blote oog amper zichtbaar lijkt me. Ik merk in elk geval weinig tot geen snelheidsverschil tussen IE7 en FF2.0, behalve zoals gezegd de opstarttijd. Dus het hele snelheids-argument is niet echt van belang in de vergelijking denk ik.
Jazeker, behalve als je een wat oudere versie van Firefox gebruikt.
Dit iets wat me sinds al een tijdje opvalt, elke nieuwe versie van firefox na 1.5.etc is net weer een beetje trager en een beetje minder stabiel. (2.0.0.7 heeft een deel van de schade weer ongedaan gemaakt maar is nog lang niet waar de laatste 1.5 versie was)
Persoonlijk vind ik Opera sneller en vlotter werken dan zowel FF als IE7.

Ik gebruik welk elk van deze 3 browsers continu:
  • Opera is m'n surfbrowser
  • IE7 is m'n webmailbrowser (betere compatibiliteit met Outlook Web Access)
  • FF gebruik ik voor te developen (firebug, web developer toolbar, tamperdata, ...)
Ze hebben voor mij elk duidelijk hun eigen nut.

IE7 is ook een stap vooruit tov IE6. Het is nu veel gemakkelijker om sites te maken die mooi hetzelfde tonen op de 3 grote browsers, dit zonder klote hacks. Bij IE6 is dat soms een pak moeilijker.
Dat is toch één van de voordelen van IE, die zelfs door FF fans zou moeten worden toegegeven.
Je kan ook gewoon de Firefox pre-loader installeren.

Zowieso zou het surfen met een browser die verbonden is aan de kern van je besturingssysteem een 'bad practice' genoemd moeten worden.
Volgens mij is het marktaandeel van IE7 hoger dan Opera/Firefox/Safari en al die anderen samen. Dus dat valt wel mee.
Een andere reden is dat gebruikers van Windows 2000, dat op de zakelijke markt nog steeds populair is, niet naar IE7 kunenn upgraden en dus verder MOETEN met IE6 ( of FF).
Volgens Microsoft slaat dat filter 900.000 keer per week alarm bij mogelijk frauduleuze websites.
Hoe weten ze dit eigenlijk? Komt dit door een soort "customer experience program" zoals in Windows Live Messenger? Want dat ben ik in IE7 precies nog niet tegengekomen.
Het anti phishing filter werkt met een centrale database bij microsoft. Elke url die je in IE7 bezoekt (met het anti phishing filter aan) word éérst naar MS gestuurd om te kijken of het een bekende phishing site is. Zo weet MS natuurlijk precies hoevaak het 'raak is'
En naar welke sites je aant browsen bent (geweest).
nee hoor, er word een hash van de domain/url gemaakt en die wordt tegen een database vergeleken :) zo weet ms niet welke sites je bezoekt maar wel of je phishing sites bezoekt of niet
Hoe weet jij dat? IE is closed-source, dus dat zal je nooit weten. En dat is nou het vervelende van closed-source software, je kan het immers niet controleren. ;) (Nu wil ik IE7 niet open-source niet, ik denk ook niet dat veel andere mensen dat zouden willen)

Ontopic: Beter dan, tijd voor het verlaten van IE6. Nieuw tijdperk breekt aan voor webdevelopers.
Dit vind ik dus best onlogisch.
"We willen binnenkort de support staken voor IE6, dus zorgen we er maar voor dat mensen die onze software illegaal gebruikem, ook op IE7 kunnen"
Je gaat toch geen support leveren aan mensen die het illegaal gebruiken?

En daarnaast, die WGA beveiliging is allang gekraakt dus waarom deze beveiliging eraf halen als de illegale gebruikers er toch al gebruik van kunnen maken ;)

[Reactie gewijzigd door joenevd op 5 oktober 2007 09:57]

Microsoft doet alles (maar dan ook alles) om marktaandeel te behouden. Gratis support aan illegale gebruikers is daar geen uitzondering op. Ze hebben zelf al eens gezegd dat ze liever hebben dat mensen ILLEGALE Windows gebruiken, dan een LEGALE versie van een ander OS.

MS wil de baas zijn en blijven. In dat licht moet je al hun akties zien. Je moet altijd denken: wat haalt MS eruit? Soms zie je het antwoord direct, en soms moet je het plan even verder uitdenken. Maar het komt altijd op het zelfde neer: concurrentie indammen en zelf de markt veroveren.
In dat licht moet je al hun akties zien. Je moet altijd denken: wat haalt MS eruit? Soms zie je het antwoord direct, en soms moet je het plan even verder uitdenken. Maar het komt altijd op het zelfde neer: concurrentie indammen en zelf de markt veroveren.
En in welk opzicht verschillen ze daarmee van elk ander bedrijf? Juist, NIET! Het is wel erg makkelijk om altijd weer tegen MS te schoppen, maar wat je nu beschrijft is simpelweg 'the way of doing business'.

Dit is iets wat je je eigenlijk altijd zou moeten afvragen, bij elk commercieel bedrijf. Sommige bedrijven zijn namelijk heel goed in het doen voorkomen alsof ze het beste met de consument voor hebben. (google, anyone?) Maar, uiteindelijk is er maar 1 reden voor een bedrijf om iets te doen, en dat is geld. Elk ander ding interesseert ze werkelijk geen hol, inclusief hun klanten, TENZIJ het invloed heeft in de cash flow richting het bedrijf. Je bent gewoon een wandelende zak met geld. En als net doen alsof ze zich interesseren in jou denken en welzijn resulteert in het verplaatsen van geld uit jou zak naar hun zak, zullen ze kosten nog moeite sparen om jou te overtuigen dat ze echt geinteresseerd zijn.
Uiteraard. Alleen weten sommige bedrijven het onderscheidt te maken tussen klantgerichtheid en klantgewenning. MS blijft nu vooral scoren omdat men eraan gewend is en er duizenden MS partners zijn die IT onwetenden wel even het laatste MS product aanpraten (denk daarbij vooral aan degene die moet bepalen of zijn bedrijf nou wel of niet naar de nieuwste Office overgaat). Veel mensen vergeten dat als je vaste IT specialist een MS partner is, niet langer het beste voorheeft met jou (de klant) maar met zichzelf en daarmee MS. Dus hij zal je echt wel over kunnen halen om die investering te doen (jij hebt er tenslotte ook niet alle verstand van, je moet een bedrijf runnen).

Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat 'de markt veroveren' altijd een doel is. En voor Google en IBM is dat niet anders. Maar daar werkt het in ons voordeel. Het creëert keuze. En in het geval van MS zet het je alleen maar verder vast.
[...]

En in welk opzicht verschillen ze daarmee van elk ander bedrijf? Juist, NIET! Het is wel erg makkelijk om altijd weer tegen MS te schoppen, maar wat je nu beschrijft is simpelweg 'the way of doing business'.
Microsoft heeft een monopolie. Dat is op zich niet erg. Echter misbruiken ze hun eigen monopolie om hun monopolie te behouden. Dat is wel erg.
MS zei ooit dat ze liever zien dat consumenten hun producten illegaal gebruiken, dan dat ze de producten van de concurrentie zouden gebruiken.
Omdat ze anders naar Firefox gaan natuurlijk, en dan is de stap naar een ander OS weer ietsjes kleiner ;)
Maar ja, veiligheid op internet is in ieders belang. Als computers in een botnetwerk komen, dan hebben zowel legale als illegale gebruikers daar last van. Dus ik denk in dit geval dat dat zwaarder weegt dan geen support geven.
Nu nog een fijne stand-alone installer zodat je IE7 naast IE6 kan installeren (zonder één of andere omweg).
Die gaat er nooit komen, omdat IE zo diep in het besturingsysteem wortelt.
Een groot deel van Windows maakt ook weer gebruik van de layout engine die in IE zit, en die kan dus niet naast IE6 geinstalleerd worden.
Voor developers zijn speciale VMs beschikbaar met IE6 om te kunnen testen.
Je kan wel meerdere IE's naast elkaar zetten, hoor...

multiple IE
Zouden ze in deze nieuwe versie nu ook die Eolas patch er uit gehaald hebben? Ze hebben een paar maanden geleden geschikt over dat patent.
Tja.... dat geeft te denken. Zonder officiele Windows versie kun je niet updaten. En nu blijft de 7 versie achter op de 6 versie, die wel op illegale versies draait. Waarschijnlijk zijn er meer mensen illegaal bezig dan de cijfers tot nu toe suggereren.

Dit is puur een zet om marktaandeel-verlies te stoppen. IE6 is immers al erg gedateerd in vergelijking met nieuwe browsers.
Dat nog weinig IE7 hebben geinstaleerd heeft ook te maken met het feit dat 9 van de 10 mensen waarschijnlijk geen eens weten wat voor browser ze hebben. Bij XP zat IE6.. Werkt als een trein voor ze...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True