Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties

De Duitse spelkeuringdienst USK wil geen leeftijdskeuring afgeven aan de consoleversies van Clive Barker's Jericho. Het spel mag hierdoor niet verkocht worden in Duitsland. Uitgever Codemasters zegt niets te gaan veranderen aan de game.

Het nieuwe ‘horrorspel’, ontworpen door de gelijknamige auteur, staat gepland voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. Consolebouwers Microsoft en Sony weigeren echter een spel op hun systeem toe te laten waarvoor geen leeftijdskeuring is afgegeven. Dit meldt gamessite CVG. De pc-versie zou wel gewoon verkocht mogen worden. Van deze versie is al een demo beschikbaar.

Jericho - screenshotCodemasters zegt de artistieke visie van horrorauteur Clive Barker te respecteren en daarom niets te gaan veranderen aan de horror-fps. Het spel Manhunt 2 werd onlangs wel aangepast door uitgever Take Two, nadat het in meerdere landen verboden werd vanwege de gewelddadige inhoud. Het Xbox 360-spel Gears of War werd in Duitsland ook nooit uitgebracht door een verbod. In Nederland wordt overigens geen ophef verwacht.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (88)

Eigenlijk is het toch wel een klein beetje eigenaardig dat een console fabrikant kan verbieden om iets op zijn console uit te brengen. Ik dacht zo , je koopt de ontwikkelsoftware , Xbox compliler (XBMC iemand) en dan maak je je spel en brengt het maar uit. Stel je voor da microsoft gaat verbieden om nog dit soort games toe te laten op Windows ??? Kan dat ook dan ?
Eigenlijk is het toch wel een klein beetje eigenaardig dat een console fabrikant kan verbieden om iets op zijn console uit te brengen.
Wat vind je daar zo eigenaardig aan? De consolefabrikanten kunnen via deze manier een soort kwaliteitscheck op hun games toepassen (zo had je vroeger ook de kwaliteitsstempel van Nintendo bij de NES, al waren dat andere tijden). Zo worden tevens heel buggy spellen voorkomen op consoles; anders komen ze niet door de Quality Assurance heen.
'Tuurlijk heeft dit ook wel meerdere negatieve gevolgen voor de ontwikkelaar (het is duurder om te 'mogen' ontwikkelen voor een console) maar het is wel een begrijpelijke regeling. Mocht een ontwikkelaar hier echt niet aan willen beginnen, kunnen ze exclusief gaan ontwikkelen voor de PC.
Afhankelijk van de licentie en diens rechtsgeldigheid mag dit inderdaad ;)
Afhankelijk van de licentie en diens rechtsgeldigheid mag dit inderdaad ;)
Er zijn open-source compilers die voor Windows kunnen compileren. Zo kan je in theorie een spel maken voor Windows zonder dat je Windows zelf gebruikt. Vervolgens geef je dit spel uit. Je kan het spel dan legaal verkoper, maar of het voor de koper legaal is om het te kopen en te spelen op Windows...
In theorie werkt 't communisme ook.
Zal geen stabiel resultaat geven als je 't niet kan debuggen en testen.
Ik dacht zo , je koopt de ontwikkelsoftware , Xbox compliler (XBMC iemand) en dan maak je je spel en brengt het maar uit.
Dan klaagt Microsoft je aan omdat er in de uitgegeven software code van Microsoft te vinden is (van de Xbox compiler). Hierom zijn XBMC binaries ook niet legaal te downloaden.

Bovendien zal je spel niet werken op een ongemodificeerde console.
Nee, MS kan niet verbieden om dit soort games toe te laten op Windows.. Dus alleen voor hun eigen console..
Hellraiser blijft één van mijn favoriete horror films.

Ik denk ook dat Codemasters er goed aan doet om Clive Barkers visie te respecteren.

Hellraiser de film werd ook niet toegestaan in Duits theater, en moest ook aangepast worden in Duitsland voor video release en kreeg toen alsnog een 18+ rating (en dat was in 1988). In Nederland heeft dezelfde film een leeftijdskeuring van 16 gekregen.
Dus in bijna 2 decennia heeft Duitsland haar ratings niet herzien?

Beetje acterhaald idee; YouTube en andere meuk is gewoon openlijk beschikbaar voor kinderen die even zonder pa&ma op internet kunnen, maar gecontroleerd een spelletje verkopen is teveel gevraagd?
ik vind dit jammer, artistieke vrijheid word gewoon beperkt doordat een paar mensen het idee hebben dat andere mensen er niet mee om kunnen gaan.

De duitsers importeren het spel toch wel uit engeland of zo, ik ken er genoeg die liever de engelse versies spelen.
of ze rijden hier even de grens over ;)
Stel eens fabrikant heeft een game gemaakt die zo erg is (boordevol bloed, geweld en sex) dat hij nergens een rating krijgt. De game is niet te verkopen maar het op de plank laten verstoffen heeft ook niemand iets aan. De fabrikant gooit de game online onder een GPL/BSD licentie. Wat gebeurt er dan?
Zo'n game heeft dan al zo'n grote media aandacht gehad, die wordt binnen een week miljoenen keren gedownload.
Dan verdienen ze er nog maar weinig aan. Van downloaden krijgen ze nou ook niet echt veel inkomsten.

Publiciteit is leuk, maar je moet als bedrijf ook geld binnenhalen natuurlijk.
Grappig, net toen dit opkwam was ik de demo aan het installeren.
Die trouwens hier te vinden is :)

http://www.4players.de/4p...CDROM/Download/46393.html

Veel horrorplezier.
Idioot gedoe, het loopt echt uit de hand.
Leef je in een vrij land, worden bepaalde dingen je nog ontnomen, het is niet eens wetenschappelijk bewezen dat games agressie met zich meebrengen.
Dat ik agressief word omdat ik verlies heeft niks te maken met het aan de muur spitsen van personen in games.

Als ik ga schaken met het gezin kan ik ook beginnen te flippen omdat ik 10x heb verloren (Niet dat ik schaak, laat staan flippen). Als je zo doordraait dat je agressief word en mensen neer gaat schieten of andere agressieve acties gaat ondernemen, moet je eerder kijken naar de samenleving of naar de persoon zelf.

Je word in hokjes geduwd, kinderen worden gepest, op straat word je met de dood bedreigd, mensen worden voor de lol in elkaar geslagen, en alles komt door games.
Mensen rijden te hard omdat ze in Need For Speed ook hard rijden.
Sjonge jonge echt belachelijk!

Dat mensen zelfmoord plegen op plaatsen waar het in boeken ook is gebeurt is ook weer zoiets vaags, de persoon in kwestie pleegt zelfmoord, of ze nou van de lokale flat afspringen of op plaatsen waar bekende mensen zijn gesprongen.
Er word dan meteen gezegd, dat boeken onmenselijke handelingen in beweging zetten :X

Wat te denken van het nieuws? Het nieuws is een combinatie geworden van de gruwelijkste dingen die op de aarde gebeuren, ontvoeringen, moorden, bomaanslagen etc. Er was vroeger een Power Ranger hype, kinderen gingen massaal onacceptabele handelingen uitvoeren tegenover andere medeleeftijdsgenoten, vanwege de Power Rangers.

Ik word hier juist agressief van, het plezier en de vrijheid word je gewoon ontnomen, door een stelletje politieke gasten die weer niks te doen hebben. Die mensen die zoiets bepalen weten zelf niet eens hoe het is om een game te spelen.

Als ik in een winkel sta bepaal ik zelf of ik de film kijk, of een boek lees, maar met games is dat niet zo. Ze worden je al ontnomen voordat ze in de winkel liggen, omdat de overheid gaat bepalen welke games jij mag spelen.

Om alcohol ontstaat ook veel agressie, veel mensen die teveel hebben gedronken worden agressief, heel erg agressief af en toe. (Niet iedereen natuurlijk)
Nee alcohol word ons niet ontnomen? Maar waarom niet?

MP3 spelers en andere elektronica laten belgische jongeren aanzetten tot steekpartijen.

Het is altijd "Dit" laat mensen aanzetten tot dat.
Terwijl het eigenlijk moet zijn ;

Mensen laten mensen aanzetten tot dat. Zo'n probleem ligt bij de mens zelf, en niet bij een spelletje of een boek, of een MP3 speler 8)7
Dit soort bepalingen kunnen er wel eens voor zorgen dat de PC weer een doorbraak maakt als "de gameconsole". Zolang MS, Sony en Nintendo 18+ games verbieden op de consoles heeft de PC een grote plus. Deze heeft namelijk zoals hier ook staat die beperking niet.
Uhm.. dit spel komt in de rest van de wereld wel gewoon uit op de consoles.. De PC versie komt ook NIET uit in duitsland..
in principe worden 18+ spellen niet verboden.... maar een spel waar zo'n label NIET aanhangt wel.....(zoals het in het artikel staat)

eerder vroeg iemand zich al af waarom er geen 18+ aan komt te hangen, zou ik ook willen weten.....

[gedachte]
wordt door dit soort verboden niet de artistieke vrijheid van een individueel ontnomen, waardoor dus eigenlijk disciminatie en/of onderdrukking ontstaat wat weer door een rechter recht gezet kan worden waardoor het spel dus wel een label moet krijgen van de duitse keuringsdienst en zo dus uitgebracht kan worden zonder er iets aan te veranderen........
[/gedachte]

edit:

woordje edit toegevoegt :D

[Reactie gewijzigd door WPN op 28 september 2007 00:22]

Voorlopig, ik denk dat Codemasters toch altijdt aan het kortste eind zal trekken, of aanpassen en verkopen of niet aanpassen en een zeer grote afzetmarkt verliezen...
Tenminste als het spel ook nog aan de eisen aan te passen valt natuurlijk

[Reactie gewijzigd door fevenhuis op 27 september 2007 15:17]

Hoezo een zeer grote afzetmarkt? Duitslant telt 80 miljoen mensen waarvan maar een kleine groep de daadwerkelijke kopers zijn. Daarnaast krijgen ze ook nog eens de nodige reclame dankzij deze grapperij waardoor de echt geinteresseerde het wel importeren. Het zal Codemasters waarschijnlijk dan ook meer kosten om het spel aan te passen dan de daadwerkelijke inkomsten, anders zouden ze dit zonder meer doen.
Wat ik niet snap als ze er dus geen leeftijd aan kunnen binden waarom wordt het niet automatisch 18+? Nu komt het over alsof er een totaal verbod op dit spel berust.
Ik dacht dat bloed tonen in videogames verboden was in duitsland. Is al jaren zo, daarom dat men mensen vaak vervangt door zombies (geen bloed) of aliens (groen bloed)
Ach ja een rijk westeuropees land met 82 miljoen inwoners je kunt het een kleine afzetmarkt noemen natuurlijk...
Die aanpaskosten haal je er wel uit hoor .'-)

[Reactie gewijzigd door fevenhuis op 27 september 2007 16:02]

Tuurlijk, het land met de meeste inwoners van Europa (misschien afgezien van Frankrijk, geen zin om dat nu op te zoeken) bestempelen als "toch geen grote afzetmarkt" lijkt me een slimme verkoopstrategie. Uhhuhh..
Alsof ze vanuit Duitsland geen games zouden kunnen bestellen in Nederland...
Niet iedereen besteld of kan bestellen in een land waar een andere taalwordt gesproken hé, ik denk dat er nog heel veel games gewoon in de winkel verkocht worden, zodat er altijdt nog steeds over het verlies van een grote afzetmarkt gesproken kan worden als de game wordt gebanned in Duitsland.
Dit soort subsidie zuigende clubjes die vanalles maar verbieden moeten gewoon keihard via de wet worden aangevochten imo.

Persoonlijk snap ik eigenlijk ook niet waarom MS en Sony zich aan de door dit soort clubjes verzonnen normen laten leiden.

Zet gewoon 18+ op het spel en laat een volwassene lekker zelf spellen kiezen, inclusief rood i.p.v groen bloed.

[Reactie gewijzigd door Thundy op 27 september 2007 16:52]

het is de wet die juist dit soort clubjes hun bestaansrecht geeft.. Die clubjes zijn juist vanwege de wet tot leven gekomen. MS en Sony kunnen weinig doen mbt uitbrengen van een unrated spel in duitsland, want dat mogen ze niet van de wet...
tja clive Barker..schitterende schrijver...met héél veel fantasie.
.
Vraag mij wel af waarom zijn films wel toegelaten zijn en de spelletjes niet..
film is passieve beleving, spel is interactief...
je kan die twee media niet echt vergelijken ze hebben vrij verschillende psychologische footpriint.
Deze beredenering is in de geschiedenis ook al gemaakt.

Toen de eerste films tot leven kwamen werd net hetzelfde beweerd. Dit omdat je in een film echt alles te zien krijgt. En een boek zou daarintegen een oproep doen naar je fantasie. Een boek kan je ook gewoon dichtslagen terwijl je een film moet uitzitten.

Daarvoor nog (god je kan je het zo voorstellen) had de kerk het verschrikkelijk hard gemunt op boeken. Want deze zorgen er voor dat de mensen getrokken worden uit de realiteit. Het bewustzijn van een persoon kon zich op totaal andere plaatsen vinden.

Met andere woorden: Het is een gril. Eens iedereen het gewend is, dan wordt het toegestaan.

Er staat trouwens altijd een rating op videogames en films. En ik kan zeggen dat ik op mijn jonge leeftijd, ook een portie horrorfilm/games heb gesmaakt. (want is er nu niets leuker dan kijken naar een film waar je normaal niet naar mag zien)

Het beste en belangerijkste controleorgaan zijn nog steeds de ouder zelf. De rating die toegevoegd word aan games en films moet gewoon nagegaan worden door hen. Ik vind het raar hoe een stel ouders hun kind de ganse dag op zijn kamer laat spelen, zonder zich ook maar één moment af te vragen wat ze nu werkelijk aan het doen zijn.

[Reactie gewijzigd door chaos.be op 27 september 2007 16:37]

Wacht even, de KERK vond dat boeken niet kunnen omdat ze uit de realiteit getrokken worden?
En de bijbel dan? :')
Een boek is dan nog gevaarlijker: daarbij moet je je zelf veel meer inleven dan bij een film (of spel).

De boeken zijn echter ook niet verboden.


Beetje bullshit dus die "psychologische footprint", eerlijk gezegd.
Mein Kampf is dus wel verboden in veel landen, in nederland wordt dezer ook niet uitgegeven
Mein Kampf is in Nederland niet verboden. Bestaande boeken mogen gewoon verhandeld ed worden, alleen heeft de Nederlands overheid de auteursrechten van de Nederlandse vertaling in handen en weigert uitgevers een licentie om nieuwe drukken uit te brengen.
Klopt niet. De auteursrechten zijn in handen van de deelstaat Beieren, en verkoop in Nederland is wel verboden. De rechten voor de UK en de VS waren al voor de oorlog aan uitgevers verkocht, en daarom is het boek daar wel verkrijgbaar. Zie Wikipedia.
Dit is onjuist.
De rechten van de Nederlandse vertaling zijn in handen van de Nederlandse staat. Deze heeft er voor gekozen om geen nieuwe exemplaren uit te geven. Feitelijk gezien is het boek zelf dus niet verboden, het is alleen verdomd lastig om een exemplaar in handen te krijgen.
De openbare bieb te Eindhoven heeft het boek, je moet er bij de balie om vragen en je mag het niet mee naar huis nemen. Je mag het wel lezen echter word je naam dan permanent vast gelegt mocht je er nog nazi ideen aan over houden.
in belgië niet dacht ik

ik heb de nederlandstalige versie hier liggen =)
Het verhandelen van 'Mein Kampf', zowel nieuw als tweedehands is verboden in Nederland, wel is het toegestaan om het in bezit te hebben of uit te lenen (souvenir van opa?)
De Nederlandse staat heeft zich het auteursrecht toegeeigend en het herdrukken en uitgeven in Nederland verboden. Het is een misverstand te denken dat het bezit van dit boek verboden is.

Over het spel vind ik het een beetje raar om het afgezien van het verbod, te vergelijken met Manhunt. Daar gaat het om de extreme vorm van gewelddadigheid, dit is toch een pure horror/ fantasie game?
je kan het zeker wel vergelijken. Het gaat namelijk om de beelden van het spel waardoor het een 18+ rating krijgt (of anders) of je die nu "zelf genereerd" of door een cameraman in beeld gebracht worden maakt in dit geval niet uit.
Dit ben ik niet met je eens, een spel geeft een heel andere beleving en stelt mensen in staat tussen goed en kwaad te kiezen waarbij een film een vaststaand gegeven is waar simpelweg een mening over kan worden gegeven.
Psies, in Star Wars koos ik ook altijd voor de darkside en vond het daarom altijd teeleurstellend dat de films nooit een happy end hadden. Je kunt simpelweg niet kiezen bij films!
Je kunt kiezen om er niet naar te kijken, net zoals je kunt kiezen deze game niet te spelen. Het is allemaal getrut om niets.
Je zou zelfs kunnen zeggen, dat je er bij een spel echt voor kiest om zulke beelden te zien, terwijl het bij een film enigzins opgedrongen kan worden.
Je kan van alles zeggen, zelfs dat Amsterdam in China ligt, het blijft onzin.
Je kiest er namelijk ook voor om een film te kijken, de trailers zijn bekend en je weet net zo goed wat je kan verwachten als met een spel. Verder ben ik het met j005t eens
Onder invloed van films gebeuren er ook foute dingen, net hetzelfde als bij games.
Ken je de film BenX? Het verhaal is gebasseerd op een autistische jongen die in 2002 zelfmoord heeft gepleegd door van de kantelen van het Gravensteen (burcht te Gent) te springen.
En raad eens wat een tijdje geleden gebeurd is... een vrouw heeft net hetzelfde gedaan.
wow |:(
Ten eerste weet je niet eens of zij die film gezien heeft en ten tweede al zou ze door de film op het idee gekomen zijn om daar vanaf te springen, dan was het omdat ze dat een beter idee vond dan haar oorspronkelijke voor de trein springen idee.
Een film praat mensen geen zelfmoord aan, het geeft ze hooguit een idee op welke manier ze het doen. Als ze die film niet zien doen ze het wel op een andere manier.
Je interpreteerd het gewoon fout. Kunst imiteerd leven maar leven imiteerd ook kunst.

Als iemand zelfmoordneigingen heeft zal die zijn inspiratie ergens vandaan moeten halen. Wanneer deze persoon dan een film, spel, boek leest waar hij zijn eigen scenario op ziet duiken, kan hij hier gebruikt van maken.

Kan je de kunst als de schuldige aanduiden? Ik vind van niet, want deze persoon heeft sowieso zelfmoordneigingen. Hij heeft die niet gekregen door de kunst. Hij gebruikt ze wel, dat wel.

Als je alle kunst van de wereld verwijdert, om dit probleem te bestrijden, dan verwijder je tegelijk alle mogelijke communicatie tussen personen. Want communicatie is zoals je weet uitwisselen van gedachten en ideën. Wanneer je dit stopzet, dan ben je zeker dat iemand zijn inspiratie nergens meer vandaan kan halen. Dus feitelijk moeten we voor volledige veiligheid elk in een appart hokje gaan leven.
nou, als we jouw moeder straks aan een paar vleeshaken vinden dan weet ik wel van wie die footprint is. Wat een onzin zeg, een heel land geen spelletje waar je van kan schrikken, omdat psycho z'n moeder aan het plafond hangt ;P

maar even serieus mensen doen veels te serieus over dit soort zaken. een gek knalt een paar scholieren om een gelijk heel het land ''het waren de computer spelletjes''. jaah tuurlijk, een aantal jaren geleden was het de rock muziek die de duivel in je los maakte, maar men heeft weer iets nieuws hoor. bravo
psychologische footprints??? Je bedoelt dat jij achteraf een visie opgelegd krijgt of wat? Dat het een impressie op je achterlaat?? Dat jij als persoon veranderd bent achteraf? Ik vind dit soort spelletjes heerlijk. Ook doom. Vooral het bloedstollende. De eerste keer dat ik doom speelde had ik hartkloppingen van opwinding en spanning en overstroomde ik van energie alleen van de kick dat kunstenaars horror zo realistisch kunnen brengen. Als regeringen zich met zulke dingen bemoeien krijg je voor mijn gevoel echt een religieuze regering. In dit geval is hun religie de zo geringe wetenschap. Hetzelfde met het kyoto verdrag. Ze zien geen milllioenste procent van alle invloeden op het weer maar doen net alsof ze het klimaat kunnen beinvloeden. We zijn god de nondejus een stipje in het heelal, maar wel moeten we allemaal belasting betalen zodat we het kyoto verdrag halen. En sterker nog. Dan zeggen ze dat bij de winning van vlees veel broeikasgassen worden geproduceerd. Dus "KOEIEN ADEMEN TE VEEL". Kinderen...... Wat moeten jullie nog veel leren...

[Reactie gewijzigd door chris19_79 op 27 september 2007 18:43]

tja clive Barker..schitterende schrijver...met héél veel fantasie
Wanneer ik de naam 'Clive Barker' hoor, denk ik aan de enige films die me echt de haren overeind doen staan: Hellraiser. Aaargh, die vette haken. Too scarry.

Misschien is het wel een slimme zet van codemasters en wordt deze game een absolute cult. Toch neem ik aan dat Codemasters gewoon geld willen verdienen aan de game. Hulde dat ze geen consessies willen doen aan de game zelf maar op de doos kan toch wel een waarschuwing komen te staan...?
Om over films als Saw niet te spreken.

Toch ben ik wel voor een leeftijd rating voor games en films. Dit is ook voor ouders om na te gaan of de game wel geschikt is voor de kinderen. Het nadeel vind ik echter dat deze leeftijd ratings vaak niet "kloppen". Voor zover ik weet (heb helaas geen bron) wordt een dergelijke rating (iig in Amerika, ik weet niet hoe het hier in NL gaat) door "ouders" gegeven. Ouders kunnen natuurlijk flink van meningen verschillen waardoor voor bepaalde games die kwa content gelijk zijn een verschil in rating kunnen hebben. Dit zou gelijk getrokken moeten worden door standaard acceptaties oid.
kinderen verschillen vaak meer dan die ouders. Ik keek als 6 jarige de film exorcist, mijn vader verborg die film voor ons kleintjes. Nou sorrie, ik heb hem stiekem gekeken en vond er geen fuck aan. en al helemaal vond ik het niet eng. ook was ik niet bang voor spinnetjes of muizen. Ik snap dan ook niet dat een staat zich bemoeit met de inhoud van een computerspel, film of boek. Dat is censuur en hoort bij de nazi periode thuis. Dus bij het vuil!
Hij beweert toch ook niet dat Saw van Barker is... Hij geeft alleen aan dat films als Saw ook veel gore hebben in vergelijking met films die op Barkers verhalen gebasseerd zijn..
@SuperDre: tot op zekere hoogte ben ik het met je eens, maar de gore van films als Saw zijn voornamelijk "over the top" en vaak onrealistisch. Films als Hellraiser hebben wel degelijk een zwaarder niveau van effecten.

Voorbeeld: Saw3; er wordt iemand door zijn hoofd geschoten. Dat zie je ongeveer 3 frames in beeld en klaar. Terwijl je in Hellraiser toch rustig een paar seconden vleeshaken door iemands huid ziet gaan.

Saw "suggereert" horror in veel gevallen, Hellraiser laat het zien. En dat is de issue van deze game ook. Het confronterende van Clive Barker wordt zwaarder gewogen dan het suggererende van Saw of Scream ofzo.
Erm? had je je ogen dicht tijdens de brute stukjes ofzo?
Denk eens aan die gozer met die haken door z'n archilles spezen, polsen, rug, buik en keel.. dit zit toch al gauw bijna een minuut in beed, plus je ziet de gore dat het eruit gerukt word.

Dan heb ik het nog niet eens dat die andere gozer zijn armen en benen gewoon 360 gedraait worden in zo'n machine.

Je voorbeeld heeft misschien het minst erge scene in de Saw reeks.

Volgende keer maar een Directors Cut en je ogen ophouden?:D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True