Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties
Bron: Joystiq

Uitgever Take Two overweegt na het succes van het 18+-spel Bioshock om de twee jaar een vervolgtitel uit te brengen. Het pc- en Xbox 360-spel is wereldwijd inmiddels 1,5 miljoen keer verscheept.

Bioshock 2De uitstekende verkopen kan het bedrijf goed gebruiken na de ophef rondom Manhunt 2 en het verschuiven van de releasedatum van toptitel Grand Theft Auto IV naar 2008. Voorzitter van Take Two, Strauss Zelnick sprak in een interview zijn wens uit om elke twee jaar met een nieuw Bioshock-deel te komen, vergelijkbaar met de regelmatige verschijning, ongeveer jaarlijks, van een Grand Theft Auto-versie.

De uitgever gaf aan dat GTA IV nog steeds in het tweede kwartaal van 2008 uit moet komen en dat de eerder aangekondigde L.A. Noire verschuift naar 2009. L.A. Noire is een spel in film-noire stijl en zal vooralsnog exclusief op de Playstation 3 verschijnen. Ook het vervolg op Mafia, de gangstergame, zal in 2009 uitkomen.

L.A. Noire
Scene uit L.A. Noire trailer

Dora the explorerTake Two is voornamelijk bekend van gewelddadige games, maar hier zal verandering in komen. De uitgever heeft een casual-gameslabel opgezet met de naam 2K Play. De ontwikkelaar Global Star Software, die in 1999 overgenomen werd door Take Two, zal voortaan onder de 2K Play naam zijn werk doen. Het label richt zich met spellen als Go, Diego, Go! en Dora the Explorer op de gehele familie. Gamers zullen hier dan ook geen 'Hot Coffee'-mod tegenkomen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

Leuk dat ze dat willen
maar als je nou eens zorgen dat hij gewoon zonder problemen kan draaien dan lijkt het me een strak plan

gvd 54.99 uitgegeven aan een spel wat niet eens op mijn computer wil draaien :'( (en ja me pc voldoet aan de eisen) kan hem dus ook niet terug brengen omdat hij al open is gemaakt

hij draaid dus wel op de pc van me vriendin maar daar zit z'n kut vid card in dat hij op low settings niet eens draait
Naar de prijs te oordelen is het de xbox versie, geen wonder dat hij niet draait op je pc...

waar ik (ontopic) benieuwd naar ben is de verdeling tussen pc- en xbox versies als ze het over 1, miljoen exemplaren hebben.
De pc kan namelijk wel een flinke 'boost' gebruiken met al die piraterij, en een goede verkoop op de pc kan alleen maar helpen!

Ik wil er in ieder geval mijn wekker om de twee jaar wel voor zetten! Vermaak me kostelijk met deze game, origineel, leveldesign, netjes afgewerkt (afgezien van wat geluidsissues onder Vista draait deze game opmerkelijk bugvrij) en de AI (en moeilijkheidsgraad) zit goed in elkaar, absoluut geen hersenloze zombies die op je af komen rennen!

[Reactie gewijzigd door krakbracket op 11 september 2007 21:54]

Het zal vast een succes worden, maar ik ben toch van mening dat het nooit zo goed wordt als het eerste deel.

Nu is BIOSHOCK toch weer vernieuwend en alles wat je ziet wordt je door verrast. Een opvolger heeft dat toch weer minder en dan is het toch weer meer van hetzelfde!

maar 1 ding is zeker BIOSHOCK is een gruwelijke game!
Je bedoeld zoals bioshock een opvolger was van system shock 2? :P

Ik moet zeggen dat Bioshock me behoorlijk tegenviel qua diepte en lengte, persoonlijk vond ik system shock 2 veel beter.
ik vond de grafische vormgeving wel heel erg super in bioshock.
Heerlijk, die jaren 60 en 70 vormgeving van de omgeving.
Volgens mij is de grafische vormgeving niet zo gelukt als jij er de jaren 60 en 70 inziet??
Het is meer jaren 40 en 50....
Op zich hoeft een tweede Bioshock niet minder te zijn; je kunt genoeg innoveren met de gameplay als basis. Maar om de twee jaar is waar ik het mis zie gaan; dat soort harde deadlines (wat we ook zien bij geldkoeien als de nfs serie) doet een spel meestal geen goed.
Het heeft in ieder geval druwelijke drm. :X

Genoeg om niet op mijn pc te belanden. ook niet over 2 jaar.
Je kan altijd het spel kopen en de... *ahum*... alternatieve (rootkit en spyware vrije) versie gebruiken. Laat je het originele spel zelf gewoon op de plank liggen.

Of je wacht (net als bij X3: Reunion) op een versie van het spel zonder al deze rotzooi.
wat je zelf wil natuurlijk, als jij een van de beste games tot op heden aan jezelf voorbij wil laten gaan vanwege een stukje theoretisch lastige code, moet je dat helemaal zelf weten. bedenk alleen wel dat je iets bijzonders mist. not my loss ;)
Zelf het spel niet gespeeld, trekt mn pc waarschijnlijk niet eens. Maar zou het niet veel mooier zijn als Take Two elke twee jaar een nieuwe game van dit kaliber maakt. Niet elke keer weer een vervolgtitel. Het wordt natuurlijk wel steeds moeilijker om origineel te zijn. Maar nu al de wens uitspreken elke twee jaar een vervolg uit te geven lijkt mij niet mooi voor de afwisseling in de gamewereld
Wie zegt dat een vervolg niet van hetzelfde kaliber kan zijn? Natuurlijk is het moeilijker maar als ze alles zo weten aan te passen / toe te voegen dan kan ikzelf niet uitsluiten dat deel 2 misschien nog beter word. Het is maar weer afwachten. :P
Natuurlijk kan een vervolg beter worden dan het origineel. Reeksen als NFS of FIFA of PES zijn in de loop der jaren ook vooruit gegaan.

Waar ik bang voor ben, wanneer ze dit zo stelig uitspreken, dat het meer een melkkoe wordt. Dan zou het beter zijn als ze de uitspraak zouden doen om elke twee jaar een game te maken van het kaliber als bioshock. De vervolgen / uitbreidingen komen toch altijd wel.
Ik ben het met je eens. Kijk naar The Sims, hoeveel verschillende uitbreidingen daar al wel niet van uitgebracht zijn. Niet normaal. Nu kan het met Bioshock heel anders gaan natuurlijk, maar ik vrees dat het toch erg uitmelken geblazen wordt.

Een andere vraag. Weet iemand of Bioshock ook gereleased wordt op de PS3?

[Reactie gewijzigd door Godjira op 11 september 2007 13:01]

Elke twee jaar?

Bioshock werd juist zo'n success omdat het er gewoon kwalitatief goed uit zag en er goed over nagedacht werd, ik vraag me af hoe dit elke twee jaar kan zonder elementen te herhalen of af te roffelen.

Op zo'n goed spel kan je gewoon beter geen vervolg maken.
Vaak worden deze "sequels" uitgerekt en afgeroffeld om nog wat extra geld te slepen uit het success van zijn voorganger, maar dit doet de titel zelf niet erg veel goeds.

Ik heb liever een nieuw verfrissend en orgineel spel dan oneindig vervolg op vervolg op vervolg.
Precies, het is ook echt totaal marketing geblaat, in plaats van dat de uitgever inziet dat Bioshock verkoopt omdat het een bijzonder goed spel is, zien ze alleen maar $$ en roepen ze meteen dat ze meer van het zelfde gaan maken. Naar mijn idee mensen die in de verkeerde branche werken. Ik denk dat de mensen bij Irrational/2K Boston/Australia zelf wel bepalen wat ze gaan doen, als ze niets zien in Bioshock 2 richten ze toch lekker weer een nieuwe studio op.
Geweldig toch, dat de mensen die ooit samen kwamen en System Shock ontwikkelde vervolgens samen of apart Thief, Deus Ex en nu Bioshock ontwikkelen.
Dus, ik kijk meer uit naar het volgende spel van de ex Looking Glass mensen dan naar Bioshock 2
Ik snap de hype om Bioshock niet zo... Ik vind het maar een gewone FPS die zich in te krappe gangetjes afspeelt, weliswaar wel met een goede sfeer en single-player verhaallijn. Maar speciaal? Nou nee. Daarbij zitten er nog genoeg bugs en problemen in, en ben ik ook absoluut niet te spreken over de SecuROM activatie-limiet die erop zit (5 activaties); iets dat ook niet op de doos terug te vinden is.
Is dat zo? Ben ik ff blij dat ik geen console heb..

hiermee moedig je piracy toch alleen maar mee aan? Je geeft mensen NOG een reden om een game niet in de winkel te kopen maar te downloaden.
Is dat zo? Ben ik ff blij dat ik geen console heb..
SecuROM is een beveiliging voor de PC versie van het spel. Ook de 5 activaties zie je alleen op de (legale, in de winkel beschikbare) PC versie terug.
Ik snap de hype om Bioshock niet zo...
Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was! ;)
Het ziet er mooi uit, dat valt niet te ontkennen, maar na een poos gespeeld te hebben, heb ik nog steeds niet het idee te maken te hebben met het fantastische spel waar iedereen het steeds maar over heeft.

Maar kan ook aan mij liggen: Ik heb het niet zo op zombies die als IQ-loze figuren op je afstormen. Het blijft in mijn ogen een zwaktebod als spelmakers weer van die zombiefiguren in een spel knikkeren omdat ze de AI niet goed genoeg voor elkaar krijgen om menselijke figuren te laten overtuigen.

Vlak hiervoor nog F.E.A.R. Extraction Point gespeeld en dat is een spel dat (net als z'n voorloper) wl indruk op me maakt.
Mee eens dat bioshock overhyped is, niet slecht maar overhyped. Maar nu ga je fear noemen en dat vind ik een beetje jammer want dat is imo toch de koning van de overhypte games. Als er n game is de linear is dan is het fear wel!!!
Fear is lineair, dat geef ik toe. Net als iedere andere FPS shooter (behalve misschien FarCry). Maar de AI is (vrijwel) onovertroffen en de sfeer is ook erg goed.

Wat is er dan NIET lineair aan Bioshock? Je loopt net zo goed weer door gangetjes te rennen. Het enige verschil is dat je eerst deurtje B moet open doen om achter die deur iets op te pikken voordat je deurtje A kunt openen.
Dat hoeft van mij niet per s. Die tijd heb ik gehad.
Idem hier, ik heb het demo niet eens uitgespeeld omdat ik dacht "is dit het nou?". Ja, de graphics zijn heel erg mooi, maar dat trekt mijn PC toch niet (met mijn 6600GT op 1024x768) Ja het draait enigzins op Medium en lekker op Low, maar op Low is er niks meer over van de pracht en praal van dit spel.

Maar mooie graphics maken geen spel. De verhaallijn is redelijk, maar al snel daarna wordt het gewoon knallen en daar zijn er genoeg van (de laatste met een leuk verhaal en jaren 40-50 stijl graphics die ik heb gespeeld was "Stubbs the Zombie" http://www.steampowered.c...php?area=game&AppId=7800& en die kostte maar $20)
Ik vind Bioshock echt een zeer goed spel met een hoge verslavingsfactor en veel keuzes die je kunt maken, ondanks de rechte verhaallijn in het hele spel. Ik heb het dan over keuzes als hoe je speelt, wil je tegenstanders gewoon Rambo-styl afschieten, ze verzwakken, tegen elkaar opzetten of in de val lokken. Hack je machines of doe je ze auto-hacken bijvoorbeeld.

Persoonlijk lijkt het me leuk om nog zo'n innovatieve game te zien en een Bioshock opvolger kan dat zeker zijn. Hoewel bij opvolgers altijd het risico bestaat van sentiment waarbij men veel waarde hechte aan het origineel en hetzelfde gevoel niet terug lijkt te krijgen. Twee jaar is een redelijke termijn, zeker gezien ze de basisgame hebben van Bioshock 1.

Bioshock roeleerd imo. :)
J, hier hebben we allemaal op gehoopt _/-\o_
Nu ben ik zeer benieuwd waar en waneer het zich gaat afspelen, misschien voordat de stad ten onder ging?
Inderdaad! Eindelijk een game over Dora!

Ik denk dat het afspeelt nadat ze de brug over is!
net als all die EA sequels waar niemand ooit ziek van word right?
Of al die GTA sequels, die iedereen niet speelt....

Ik ben wel opgehouden met GTA na GTA2 maar er is schijnbaar toch wel markt voor.
En ziek van de EA sequels... wie koopt er al die MOHAA vervolgens e.d. dan?
Het klopt ook wel. Bioshock heeft echt verbluffende graphics, en ik heb gehoord dat je (vrijwel?) geen CGI-filmpjes gepresenteerd krijgt, maar gewoon echte in-game films die er prachtig uitzien.

De screen van L.A. Noire ziet er ook zeer mooi uit (als het in-game is). Als het zo doorgaat komen er snel de games met fotorealistische graphics.
Ik ben zelf nu Bioshock aan het spelen op de 360 en het ziet er ook echt fantastisch uit. en alles loopt in elkaar over (gameplay en filmpjes) en zelfs met die filmpjes kan je zelf nog bewegen etc..

Maar zoals Rainmaker zegt zou ik ook liever hebben dat je kwaliteit als maatstaaf neemt om elke 2 jaar zo een type game uit te brengen.

Maar goed, ik ben een fan van Bioshock en hoop dat het 2e deel weer net zo vet wordt.
Het leukste vind ik nog dat je in de verte een big daddy hoort aankomen en op dat moment je gaat afvragen hoe je deze omver gaat schieten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True