Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties
Bron: Joystiq

De spelontwikkelaar van Bioshock genaamd Irrational Games zal zijn twee studio's hernoemen naar 2K Boston en 2K Australia. In 2005 werd de studio overgenomen door uitgever Take 2 na succes met de games System Shock 2 en Freedom Force.

2k logoDe nieuwe naam geeft de integratie weer binnen de 2K familie. Vorige week gaf uitgever 2K aan dat Bioshock de gouden status heeft gekregen. Dit houdt in dat de verwachte releasedatum van 24 augustus gehaald gaat worden. Dit weekend is er een Bioshock-demo van 1,3GB vrijgegeven op Xbox Live Marketplace. Een pc-demo wordt later deze maand verwacht.

Bioshock laat zich omschrijven als een first person actie-rpg met als sterkste punt de verhaallijn in de singleplayermodus. De speler zal zich bevinden in een onderwatercomplex genaamd Rapture. Het complex is als utopische wereld opgezet, maar het project mislukte gigantisch.

Voor de fans zal het spel ook in limited edition in de winkel verschijnen. De ontwikkelaars vroegen de gamers hiervoor wat ze graag in dit pakket wilden zien. Meest genoemd werd een making-of dvd, soundtrack, Big Daddy-figuur en een artbook. Het lukte echter niet om een artbook in het pretpakket te krijgen dus hebben de makers deze gratis ter download online gezet. De lezer wordt aangeraden om het voorwoord over te slaan indien hij geen spoilers wil tegenkomen. Er is een exemplaar met lage en hoge resolutie te downloaden.

Bioshock - pc screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

Ik kijk erg uit naar deze game, al twijfel ik nog of ik hem voor de Xbox 360 of PC wil hebben.
(Allebei zou mijn studenten inkomen niet kunnen ophoesten)

Hopelijk voor 2K games slaat deze game ook tenminste aan bij het grote publiek, want bij mijn weten was System Shock 2 wel een goede game, maar verkocht hij helaas niet zo goed. Erg knap aangezien de originele studio (Looking Glass) failliet is gegaan, maar dat ze toch nog met een spirituele opvolger als Bioshock weten te komen.

De beelden die ik vooralsnog op Gametrailers.com heb gezien (in HD :9) maakte het in ieder geval tot een zeer interessante shooter. Vooral omdat het de speler verschillende mogelijkheden biedt om door de levels te komen. Domweg schietend je een weg banen of optimaal gebruik maken van de omgeving en je verschillende abilities.

Afwachten dus tot de game uitgebracht wordt, zodat de mensen van T.net er een mooie review van kunnen maken ;)
"want bij mijn weten was System Shock 2 wel een goede game"

Klopt helemaal. Ik vond en vind het zelfs zo ongeveer het beste spel dat ik ooit gespeeld heb. Deus Ex kwam als soortgelijke game dicht in de buurt, maar wint het net niet van System Shock 2.

Laatst nog geprobeerd om SS2 weer te installeren en te spelen, maar daarvoor was mijn systeempje toch iets te nieuw, ondanks alle mods die ervoor gemaakt zijn om het spel om nieuwere systemen te laten werken.

Dus ik hoop vurig dat Bioshock van eenzelfde kwaliteit gaat zijn als SS2 ooit was. Alleen vrees ik dat het minder gaat zijn, simpelweg omdat ie ook voor de XBox uit komt, waarop de controler mogelijkheden minder zijn als bij de PC.

Is het zeker dat de limited versie ook in Europa (Nederland) uit zal komen? Was toch eerst zo dat ie alleen in de US uitgebracht zou worden?
Mijn grootste vrees is dat het net als Elder Scrolls gaat, Morrowind naar Oblivion, graphics stukken beter, maar gameplay versimpeld om het voor de massa interessant te maken.
System shock 1 en 2 waren super games, helaas verkocht System shock 2 niet zo best, te moeilijk. Hoe dan ook, deze game zal ik kopen en dan komt hij gewoon naast system shock en system shock 2 te staan, ik heb ze allebei nog, al zijn de controls van 1 wat "awkward" en windows xp en system shock 2 hebben altijd ruzie.
ik weet dat het niet netjes is, maar als je m voor de 360 koopt kun je m voor de PC downloaden. spelen over hamachi zal toch nog wel kunnen? ik bedoel maar, je hebt er al een, zo schuldig hoef je je daar niet over te voelen.


trouwens, dat zou wel een idee zijn. koop een licentie op een spel en dan kun je voor 10 het schijfje+boekje voor een ander platform bijbestellen. zou best lekker draaien IMO :)
Je hebt niets aan Hamachi omdat Bioshock geen Multiplayer heeft...
Als je 2 games wilt moet je hem gewoon 2x kopen imo, je kunt toch kiezen?
Weet ik nog zo niet. Je betaalt voor het intellectueel eigendom. Dus 1 audio cd kopen = je mag kopietje maken en MP3s ervan op je IPOD zetten (= ander formaat, zelfde content)
nu je koopt de Xbox en je download de PC versie (= ander formaat, zelfde content)
waarom zou dat niet mogen.
Nee, je betaalt niet alleen voor IP. Je betaalt voor een licentie om een stuk software (in dit geval een game) op een bepaald platform te mogen spelen.

Je koopt een pc-versie, daarmee betaal je (indirect) de developers van de pc-versie. Stel dat ze de Xbox-port hadden uitbesteed (aan een interne unit of een externe partij), dan zouden die nooit een cent krijgen volgens jouw redenatie. |:(
\[Edit: wat era.zer vermeldde maar dan anders geformuleerd]

era.zer; Er zijn genoeg 'voors' en 'tegens' te bedenken; de hele legislatie rond IP en content heeft een snelle revisie nodig in ons huidige non-fysieke wereldje van de computer en het internet. Mijn inziens mag het huidige systeem voor 'beloning' wel op de schop en is het tijd voor wat innovatie in het hele model van contentdistributie; helaas is de situatie te complex om simpelweg iedereen uit te maken voor dieven of om even een nieuw systeem uit de mouw te schudden.

[Reactie gewijzigd door cygnusfear op 14 augustus 2007 12:08]

[Edit: wat era.zer vermeldde maar dan anders geformuleerd]

era.zer; Er zijn genoeg 'voors' en 'tegens' te bedenken; de hele legislatie rond IP en content heeft een snelle revisie nodig in ons huidige non-fysieke wereldje van de computer en het internet. Mijn inziens mag het huidige systeem voor 'beloning' wel op de schop en is het tijd voor wat innovatie in het hele model van contentdistributie; helaas is de situatie te complex om simpelweg iedereen uit te maken voor dieven of om even een nieuw systeem uit de mouw te schudden.
Dat laatste zinnetje vind ik wel erg belangrijk, want is het wel zo complex, of is het complex gemaakt in de laatste jaren?

In principe lijkt het mij namelijk helemaal niet zo complex maar gaat het meer op de manier van zoals het nu gaat gaat het goed. En als het goed gaat hoor je nooit iemand klagen!
Ik kijk erg uit naar deze game, al twijfel ik nog of ik hem voor de Xbox 360 of PC wil hebben.
(Allebei zou mijn studenten inkomen niet kunnen ophoesten)
Ik zou voor xbox versie kiezen, zodat je je computer (misschien) niet hoeft upgraden...

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 14 augustus 2007 22:53]

Uiteraard is de singleplayermodus het sterkste punt, BioShock zal namelijk geen multiplayermodus krijgen.
Ja dat is ook wat ik heel jammer vind, met Multiplayer zou ik het heel graag willen, en de game lijkt me ook fantastisch maargoed er zijn genoeg Singleplayer games.
Dat vind ik dus wel erg tegenvallen op de PC bijvoorbeeld. Wellicht genoeg single player games, maar wel veel zwakker uitgewerkt dan 10 jaar terug als het aan mij ligt :S

Liever een goed uitgewerkt singleplayer verhaal, dan zo'n multiplayer functie... die uiteindelijk in mijn ogen weinig toevoegd aan m'n spelervaring. Ik vind dat soort dingen altijd maar 5 minuten 'grappig' en dan vertrekt het spel weer in m'n kast, om er vervolgens nooit meer uit te komen..

Maar ja, dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Een HDTV is zeer aan te raden voor de game, op een SDTV is de tekst wel erg klein om "even snel" te lezen. Maar ja, lezen doe je alleen als je tijd over hebt ;)
De spelontwikkelaar van Bioshock genaamd Irrational Games zal zijn twee studio's hernoemen naar 2K Boston en 2K Australia. In 2005 werd de studio overgenomen door uitgever Take 2 na succes met de games System Shock 2 en Freedom Force.
Voor de historici: System Shock 2 werd hoofdzakelijk door Looking Glass ontwikkeld, met assistentie van Irrational.

System Shock 2 is trouwens nooit een commercieel succes geweest. (Misschien niet mainstream genoeg, want het was zeker een goed spel.)
Bioshock laat zich omschrijven als een first person actie-rpg met als sterkste punt de verhaallijn in de singleplayermodus.
Hopelijk is dat inderdaad een sterk punt, want multiplayer heeft Bioshock niet. ;)

[Reactie gewijzigd door 19339 op 14 augustus 2007 13:47]

Heb vorig jaar een exclusieve preview gezien van Irrational Games over Bioshoch en op de graphics na was ik niet onder de indruk. Ze omschrijven zelf het spel als revolutionair en het moet doen wat Half-Life toendertijd heeft gedaan.
Het spel is echter een First-Person-Kijk-Hoe-Je-Iemand-Anders-Je-Probleem-Kan-Laten-Oplossen. Als je zelf moet schieten in het spel, schiet je omdat je iets fout gedaan hebt.
Nooit Thief of System Shock gespeeld zeker?
Gisteravond de Xbox 360 demo even gespeeld op de beamer, echt zeer indrukwekkend. Af en toe wat moeilijk te volgen dat wel maar dat komt vooral ook omdat er redelijk gebruik wordt gemaakt van motion blur volgens mij. Blijf dat zoiets stoms vinden, vergeten ontwikkelaars soms dat het meerendeel van de verkochte HDTV's een LCD scherm hebben? Met LCD heb je met bewegend beeld altijd al een soort blur, als je daar dan ook nog eens motion blur overheen gooit wordt dat wel wat veel van het goede.
Ik vind Motion Blur bij Bioshock reuze meevallen.

Vergeet niet dat je op een beamer speelt, wat misschien op zichzelf al enige vertraging teweegbrengt in getoonde beelden. Ik weet in dat opzicht niet wat het verschil is met een plasma of lcd qua responsietijd. Wel lijkt me deze hoger bij een beamer.

Zelf speel ik op een 22" lcd monitor met 8 ms (gray to gray) reactietijd. Daarop vind ik de blur bij Bioshock althans goed meevallen in tegenstelling tot sommige andere games. :)

En zeg nu zelf: blur of niet, het blijft een kickass demo van een wellicht kickass spel _/-\o_
Wat een gaaf spel is dit; weinig replay value vermoed ik, maar de sfeer en de snelheid in het spel maakt veel goed. Erg veel.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True