Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 35 reacties

De ontwikkelaar van Bioshock wil het vechtsysteem in het spel onder handen nemen. Het nieuwe systeem van 2k Boston, dat als download beschikbaar moet komen, zou gamers moeten aanmoedigen om het spel opnieuw te spelen.

Hoewel Ken Levine niet geheel ontevreden is over het huidige vechtsysteem van Bioshock, vindt de spelbedenker dat het beter uitgewerkt kan worden. Hieronder verstaat Levine dan wel meer dan het simpelweg verder uitwerken van de verhaallijn of het toevoegen van nieuwe campagnes, zo zegt hij in een interview met Games for Windows Magazine.

Het verhaal leent zich toch al niet makkelijk voor het simpelweg toevoegen van levels. Ook is er geen multiplayer aanwezig waar nieuwe maps aan toegevoegd kunnen worden. Levine ziet in Diablo II van ontwikkelaar Blizzard een goed voorbeeld. De originele game werd met versie twee substantieel verbeterd en uitgebreid, aldus Levine.

Spelers kunnen, naast veranderingen in het vechtsysteem, nieuwe plasmids verwachten. Dergelijke plasmids geven gamers speciale krachten, zoals telekinese en de mogelijkheid om elektrische stralen af te schieten. Gedurende het ontwerpproces zijn er volgens Levine veel plasmids geschrapt. Enkele kunnen mogelijk toch nog hun opwachting maken via de download. Het is niet bekend wanneer de nieuwe content beschikbaar wordt gemaakt en of er voor betaald moet worden.

Bioshock - pc screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (35)

Diablo2 als voorbeeld nemend lijkt me eerlijk gezegd best een goed teken. Bioshock, hoe leuk ik 't ook vond, voelde toch idd een beetje als Diablo2 zonder expansion - het is er wel allemaal... maar toch heb je het idee alsof er iets mist..
(dat heb ik iig als ik wel eens D2 opnieuw installeer en zonder patches/expansion opstartte)

Dat er een uitbreiding voor nodig moet zijn om een game tot z'n recht te laten komen is natuurlijk EIGENLIJK heel vreemd, maar (tegenwoordig?) misschien niet helemaal onafwendbaar - hoe meer (tijd/geld/content) je in de eerste release stopt, des te meer je het risico neemt als het flopt. Bioshock is toch een redelijk succes geworden, dus een expansion met de content die het in eerste instantie niet heeft gehaald, plus misschien wat verfijningen/bugfixes na input van de spelers, is dan zowel meer winst (financieel) als een logische stap mbt het echt afwerken van de game zelf.
Je kunt het ook als een pluspunt zien toch? Je kunt het spel nu 2x spelen, zonder dat je precies hetzelfde nog een keer doet. :)
Denk je werkelijk dat 90% van de missies niet exact hetzelfde zal blijven?
Ik denk zelfs dat zelfs alle missies hetzelfde blijven. Het spel laat je echter behoorlijk vrij in hoe je het e.e.a. aanpakt. Een paar combinaties in het huidige spel is bijv: bevriezen+snel kapotschieten (geen items, redelijk wat mana); verlammen (electiciteit) + headshot; enkel schieten; etc. Groepje vijanden voor je? We kunnen er een zwerm bijen op loslaten, we kunnen er een paar een tijdje in de lucht laten zweven, of gewoon een paar ouderwetse granaten natuurlijk. Natuurlijk wordt het e.e.a. gestuurd door de plekken waar je munitie en EVE (mana) kunt kopen, maar in principe kun je zelf beslissen wat je koopt, waarin je in investeert (je kunt max 10x ofzo een wapen upgraden). Het is natuurlijk nog steeds voornamelijk een FPS, maar er zitten veel RPG elementen in, daarom kan dit.
Misschien blijven ze inderdaad wel helemaal hetzelfde, maar als je het spel zonder zo'n uitbreiding nog een keer speelt weet je zeker dat alles hetzelfde is. Nu heb je nog leuke extraatjes die de herspeelbaarheid toch wel ten goede komen lijkt mij. :)
Lijkt me tof, Vond Bioshock al een tof spel met toffe functies zoals de plasmids.
Klinkt inderdaad als een reden BioShock weer uit de kast te pakken.
Kom maar op, en graag gratis (kerstkadootje?) :p Hoewel ik er best wel een (kleine) vergoeding voor over zou hebben.
Bioshock is echt een goede game, die een goede, beetje spooky sfeer neerzet, en er ook nog 's fantastich uitziet. Kortom: het heeft indruk op mij gemaakt.
Ik blijf het echter een (weliswaar klein) gemis vinden dat er geen multiplayer inzit, al was het maar coop. Hoewel een deathmatch ook wel zou kunnen, beetje je friends in de hens steken met je plasmid :P. OK, heel andere sfeer dan de main game op zo'n manier, maar toch.
Bioshock is echt een goede game, die een goede, beetje spooky sfeer neerzet, en er ook nog 's fantastich uitziet. Kortom: het heeft indruk op mij gemaakt.
Op mij ook. En wat die 'beetje' spooky sfeer betreft: ik was laatst in een écht fifties flatgebouw, met van die liften met dikke stalen deuren met klaphandles - ik verwachtte elk moment een Big Daddy om de hoek te zien komen! :P

[Reactie gewijzigd door danielsrje op 18 oktober 2007 01:27]

Goed nieuws! Ik vind de huidige versie van BioShock al een op zich zelf staand genre, en nog een verdomd goede ook. Het is geen FPS, geen RPG, maar heeft wel van beiden wat in de game zitten. Alsof dat nog niet genoeg was heeft de game geweldig mooie graphics en een prachtige gameplay. De plasmids in de game geven je zo'n controle over de gameplay, dat is imho ongeëvenaard door andere games.

Heb de game helaas nog niet uitgespeeld, maar de eindbaas (Mr. Ryan himself, verwacht ik) is volgens mij al in zicht.

Zelf zou ik er absoluut een kleine vergoeding voor over hebben.
Goed nieuws! Ik vind de huidige versie van BioShock al een op zich zelf staand genre, en nog een verdomd goede ook. Het is geen FPS, geen RPG, maar heeft wel van beiden wat in de game zitten.
Al ben je een fan van dit genre en je hebt iets nodig om de tijd te vullen totdat de 'uitrbreiding' voor Bioshock uitkomt, kijk dan vooral eens naar de spirituele voorganger: System Shock 2. Is tevens te coopen en bevat dezelfde sfeer. Natuurlijk zijn de graphics minder, maar gameplay ten top. En natuurlijk niet te vergeten: Deus Ex, een zeer goed single player spel. :)
Ik had het spel bijna uitgespeeld maar ik ben gestopt omdat ik het hele verhaal vrijwel in het begin was kwijtgeraakt. Ik hoop dus ook dat ze binnenkort de patch vrijgeven waarin hopelijk de ondertiteling gerepareerd is. Vaak zijn de dagboeken niet te verstaan door of omgevingsgeluid of door gevechten.
Zelf geen last van, moet ik eerlijk zeggen.

Je kunt, volgens mij, de audio settings zo instellen dat je de dagboeken beter kunt verstaan.
Ja, inderdaad. Die dagboeken zijn slecht verstaanbaar (al is dit met "voice" omhoog te gooien te verbeteren) maar die ondertiteling is echt belachelijk slecht. Soms zit die er zo'n 30 seconden naast |:( .
komkom.. doe iets aan je engels :P
dagboeken waren best goed te verstaan (maar mogelijk dat dat het werk van mijn x-fi was) en je kon ze ook nog afluisteren als het wat rustiger was...
Ik heb de game op hard uitgespeeld maar heb weinig gebruik gemaakt van de plasmids omdat ik de wapens veel beter vind en ik nooit ammo te kort had en altijd kon bij kopen. Eerste deel van de game vooral shotgun en meer tegen het einde de crossbow omdat de shotty niet meer zo goed tegen de tegenstanders werkte.
Plasmids gebruikte ik alleen voor het uitschakelen van turrets en het hacken wat makkelijker te maken. Voor dmg vond ik ze een beetje zwak vergelijken met de wapens. In het begin is de electro wel leuk in het water voor dmg.

De onder titeling is echt crap, maar gelukkig kun je het meeste wel terug lezen/horen via je logboek.
De game is echt te simpel op easy, nog nooit een game gezien die zo makkelijk is op easy. Heeft dit te maken met de ontwikkeling voor de consoles ofzo? Ik heb de game eerst op hard uitgespeeld en daarna de laatste lvls ff op easy voor het andere eind filmpje maar dit kun je echt op rambo style doen 8)7
Daar heb je opzich gelijk in, maar dat hebben ze toch ook nooit echt ontkend? In tegenstelling - Tim Levine heeft eerder dudelijk aangegeven (zelfs in interview voor de camera) dat voor de groep gamers die puur in het FPS gedeelte geinteresseerd is, ze Bioshock zo hebben gemaakt dat het te doen is zonder (alteveel) Plasmids..
Daarentegen is het gebruik van Plasmids vaak wel meer een fun-factor. Het hangt er hier echt van af hoe je speeld - als je bijv. de game puur zou spelen om ZSM door het spel heen te komen, is het waarschijnlijk ook niet erg leuk of erg uitdagend.. Een meer komische aanpak is om met plasmids te experimenteren - vijanden tegen elkaar opzetten, ze laten bungelen in de lucht, etc.
Zegmaar Creatief met kurk Eve.. ;)

Dat is wat gewoon vaak mist in andere FPS, en wat Bioshock te bieden heeft, en wellicht dat de uitbreiding daar ook nog meer variatie in bied.... en wellicht ook de moeilijkheidsgraad kan opschroeven.
Tja heb toch maar echt 2 nuttige plasmids gevonden die ook nog eens bruikbaar waren, electric en fire. Vuur om ijs te smelten bij b.v. een deur en electric voor security en andere dingen.

Verder niks mis met de game. Maar alle upgrade items zijn useless. En al die eentonige puzzel-locks kwamen op een gegeven moment wel me neus uit.
Tip: met de ijs-plasmid wordt het hacken makkelijker ... door te bevriezen, loopt het water minder hard (!) En de Hypnotize Big Daddy plasmid vond ik nog een stuk cooler -- ideaal voor het opruimen van Daddies.
Heet dit niet gewoon een expansion? :9
eerst ff wachten tot de eerste echt patch wordt uitgebracht.
hoe mooi het spel ook is, ik heb nog nooit zoveel bugs en issues gezien in een gereleasde game.

volgens mij hebben ze gewoon eerst dik de console versie lopen maken ( gezien het feit dat de game fps intern op 30 fps loopt ) en toen snel aangepast voor de pc en niet goed laten checken door hun Q & A. Bedoel als je al zoiets simpels als een ondertiteling niet ziet voordat je de game uitbrengt dan is er iets goed fout.
Er is wel een fix die het spel laat lopen met shader 2.0 (iets oudere kaarten dus) ;)

[LINK]
http://m0001.gamecopyworl...ck%20SHADER%202.0%20PATCH

Misschien helpt het ook voor jou skabouter! :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True