Samsung publiceert prijzen van tv's en soundbars voor 2025, S95F vanaf 2599 euro

Samsung heeft de prijzen en beschikbaarheid bekendgemaakt van de tv's en soundbars voor 2025. De Neo QLED 8k-tv's zijn het duurst en te koop vanaf 3499 euro. Het S95F-4k-oledmodel is verkrijgbaar vanaf 2599 euro.

De tv's en soundbars zijn vanaf nu beschikbaar, meldt Samsung. Het gaat om Neo QLED 8k- en 4k-tv's, oled-tv's, QLED 4k-tv's, Crystal UHD-televisies en The Frame-tv's. Daarnaast maakt Samsung de prijzen bekend van de Q- en B-serie-soundbars. De adviesprijzen van de S95F-tv's zijn gelijk aan de introductieprijzen van de S95D-serie, Samsungs populairste tv-serie in de Pricewatch. Overigens liggen de Pricewatch-prijzen van die S95D-modellen inmiddels zo'n 45 tot 49 procent lager dan de introductieprijs.

De duurste tv's zitten in de de Neo QLED 8k-serie. Hier kost een 98"-model 29.999 euro. Het 65"-model kost 3499 euro. De 4k-qled-modellen kosten tussen de 19.999 euro voor het QN90F-115"-model en 749 euro voor de 50"-versie in de Q7F-serie. De goedkoopste tv waarvan Samsung de prijs bekendmaakt is 469 euro voor een 43"-U800. De nieuwe The Frame-tv's kosten tussen de 4899 euro voor een 85"-Frame Pro met edgelit-miniledbacklight tot 1349 euro voor een 43"-versie van de reguliere Frame.

Tweakers schreef eerder dit jaar een preview over de nieuwe tv-line-up van Samsung. Het bedrijf zet bij deze tv's vooral in op AI, die deels lokaal en deels cloudgebaseerd is. De topmodellen krijgen bijvoorbeeld krachtigere AI-processors die de upscaling, contrast- en kleuraanpassing zouden verbeteren. De tv's krijgen ook Microsofts Copilot-assistent.

S-serie 4k-oled-tv's
S95F Adviesprijs S90F Adviesprijs S85F Adviesprijs
83" 5999 euro 83" 5499 euro 83" 3999 euro
77" 4999 euro 77" 3999 euro 77" 2999 euro
65" 3499 euro 65" 2699 euro 65" 1999 euro
55" 2599 euro 55" 1999 euro 55" 1499 euro
48" 1599 euro
42" 1549 euro
Soundbars
Q-Serie B-serie
Q990F 1599 euro B66F/B650F 299 euro
Q930F 1099 euro B450F 199 euro
Q800F 799 euro B400F 119 euro
QS700F 699 euro
Q600F 549 euro

Door Hayte Hugo

Redacteur

07-05-2025 • 12:56

61

Reacties (61)

61
61
13
0
0
40
Wijzig sortering
Waarom zou ik AI willen in een TV? TV's moeten alleen m'n media weergeven, verder niks.
En ligt het aan mij of zijn die dingen best prijzig? €1600 voor een TV kleiner dan 50"? Ehh...
Ik snap het ook niet. Überhaupt niet met TV's. Ja dure tv's hebben een betere beeldkwaliteit, absoluut, maar als je bij mij F1 komt kijken op mijn 2018 Samsung die ik voor 400 euro van marktplaats heb getrokken (nieuwprijs was 1100 ofzo), gepaard met mijn 2016 200 euro soundbar, dan heb je ook een race op een helder scherm gezien, en alles goed kunnen horen. Heb er de nieuwste chromecast op, dus smartTV gedeelte is er ook.
Ik snap het prijsverschil en nieuwste model bij auto's, of computers, die worden luxer, sneller, je hebt er constant interactie mee. Telefoons krijgen betere camera's en kunnen zwaardere apps draaien, maar TV's? Vloeiend een beeld van hoge resolutie weergeven. Thats it.
Dat het jou niet zo boeit wil niet zeggen dat niemand het boeit. Beeldkwaliteit en helderheid is de afgelopen paar jaar sterk verbeterd en de beeldverwerking is ook steeds beter geworden. Ik kijk graag films in hoge kwaliteit op UHD Blu-ray en ik zie wel degelijk verschil in HDR performance tussen tv's van 4 jaar geleden en nu. Een briend van me kijkt op een 15 jaar oude plasma tv. Dat was toen een goede tv, maar mijn 4 jaar oude LG OLED loopt daar rondjes omheen qua beeldkwaliteit. Maar voor ieder is er wat wils en voor ieder is er een prijscategorie. Als je alleen journaal kijkt hoef je geen dikke OLED te hebben natuurlijk bijvoorbeeld.
En zelfs het "TV" gedeelte tov een monitor is nu niet meer relevant aan het worden. De tijd van een (digitaal) video signaal over coax verdwijnt en alles gaat nu via apps en internet.
Snap ik ook niet. Zelfs mijn tandenborstel heeft AI tegenwoordig (Oral B ). 8)7

[Reactie gewijzigd door BigEagle op 7 mei 2025 13:14]

Voor de prijs van sommige van die AI tandenborstels verwacht ik eigenlijk dat een robot mijn tanden tot perfectie komt poetsen :P
€300 voor een io 10 :|
Dacht meer aan een knappe tandarts assistente ;-)
Dat kan geregeld worden! Alleen is de assistente voorlopig even op verlof. In plaats daarvan komt 80 jarige Herman je wel even uithelpen 😭🙃
En die AI zegt dan bij slecht poetsen: ai ai ai, slecht gepoetst, foei?
Nou Ja, om nou te zeggen dat je echt geholpen wordt…
Ik heb zelf ook de IO 10, deze poetst inderdaad wel goed, een app erbij om middels de gyroscoop in de tandenborstel te kunnen zien waar je ongeveer poetst kan zeker voor kinderen helpend zijn (om niet te snel naar verschillende plekken te gaan)

Maar om nou te zeggen dat deze slim is vind ik te ver gaan. Echt gepersonaliseerd advies krijg je niet. Alles blijft redelijk generiek. (Van een echte AI tandenborstel verwacht ik dat deze aan geeft dat mijn kiezen wat dieper zijn en ik wat langer/anders op die plek zou moeten poetsen)
Voor 1/3e van de prijs heb je een Oclean die hetzelfde en net iets meer doet, zoeals @BaszCore hierboven aankaart praat deze ook echt tegen je, nuttig? Niet echt...
Op zich zou ik dat niet eens heel gek vinden, als daardoor met name het beeld en misschien geluid er beter van wordt zonder al te veel te hoeven schroeven aan instellingen.

Maar je weet nu al dat het zeker daar niet voor gebruikt gaat worden, maar voor reclame door je strot te duwen zodat Samsung nog meer winst kan maken op je al 5k kostende TV.
Ja liever niet, want met AI komt een verplichte internetverbinding (mits je het wil gebruiken) en dus extreem bedolven worden door reclame en constant getrackt worden ook.

Het wordt tijd dat de EU stipuleert dat de data die van consumenten wordt opgeslagen, van henzelf blijft en de winsten daarover dus ook. Dan is het gauw afgelopen hiermee.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 7 mei 2025 16:37]

De AI kan dan live je media aanpassen zodat deze nog wel gepast is.... :+
Krijg de indruk dat men in het buitenland de illusie heeft dat wij in Nederland een minimuminkomen van een ton per jaar of zo hebben.
De kapitalen die buitenlandse ondernemingen aan west Europa (proberen te) onttrekken, niet (terug-) investeren en vervolgens de Euro's dumpen, zijn toch behoorlijk.

1500 euro voor een 42 inch scherm, lol.

[Reactie gewijzigd door lariekoek op 7 mei 2025 13:18]

Niet alle producten zijn voor alle demografieën. Er zijn zat opties die je voor minder kan krijgen, ook van Samsung. Maar deze serie is gericht op het hogere segment. 42" is vrij groot voor bepaalde mensen of groot zat (voor in de slaapkamer bijv. of als er een kleine entertainmentkamer is, of als je simpelweg niet groter wil). Dus die hebben dus eindelijk sinds een paar jaar terug ook high-end opties.

Zeker tegenwoordig met de enorme huizenprijzen is dit extra relevant. Ik heb zelf ook gekozen voor een serieuze televisie in een van mijn kleinere kamers. Groter dan 42" kon deze echter niet zijn.
Ik zou gewoon heel blij zijn met een 'domme tv' van (O)LED TV van 75 inch. Ik hoef geen uitgebreid OS met allemaal apps. Daar gebruik ik mijn AppleTV wel voor. Scheelt ook weer een connectie met het internet. Helaas kan je dit bijna niet vinden.
als je je tv niet met het internet verbindt heb je nergens last van
75" Samsung Q60d is te krijgen voor 869 euro o.i.d.
SmartTV is wat veel mensen tegenwoordig verwachten en niet de noodzaak nog een extra apparaat aan te hoeven sluiten. Verder kost het de fabrikanten niets extra om het toe te voegen. Je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken.

Mijn hoofdtelevisie is een Panasonic met dat oude FirefoxOS waar alle belangrijke videostreaming apps overigens wel voor te krijgen zijn. Maar ik zie dat OS nooit omdat ik verder alles met de Shield doe.
Sterker nog, het staat vaak bol van gesponsorde content. Ik ben bang dat je voor een dumb-tv flink extra moet dokken om die inkomsten te compenseren.
Inderdaad alles lijkt duurder te worden in tech wereld terwijl het niks bijzonders is, of totaal nieuwe tech zoals oled destijds.
Waar vroeger tech steeds goedkoper werd na verloop van de tijd wordt het nu juist duurder en niet mals ook...
Tv's, consoles, pc onderdelen, smartphones etc etc
Wij Nederlanders zijn gewoon gewend om TV's voor 1+1 gratis te kopen, dus ze moeten de prijzen hier wel zo hoog maken. /s
Psssst, een niet nader te noemen kabelboer geeft momenteel 50" Samsung TV's "gratis" weg bij een nieuw abonnement. En ja, daar heb ik zelf ook getekend voor twee jaar omdat mijn huidige (Samsung) TV aan vervanging toe is. En met die nieuwe soundbars, verwacht ik er binnenkort ook van de vorige generatie op de kop te kunnen tikken voor een zacht prijsje. 😀
Uiteindelijk betaal je de tv zelf. Als je de mogelijkheid hebt dan kun je beter overstappen naar bijvoorbeeld Delta. Daar betaal je 35 euro per maand incl interactieve tv voor twee jaar.
Dat is een nette prijs inderdaad! Hier is, naast glasvezel van KPN enkel Ziggo beschikbaar. En je hebt wel een punt hoor, want jezelf rijk rekenen kunnen we allemaal. Echter, die TV had ik anders ook wel gekocht omdat ik nog een HD TV heb. En doordat er een jaar Disney+ bij zit, ga ik HBO Max opzeggen zodra het abonnement ingaat. Na dat jaar stap ik mobiel over naar Vodafone waardoor er gratis Sky Showtime aan wordt toegevoegd. Beiden vind ik een leuke toevoeging op Netflix. Maar toegegeven, als je voor de helft van de maandelijkse kosten een degelijke verbinding en TV elders kunt afnemen, kan ik je geen ongelijk geven hoor. Wel vraag ik mij af wat je na die actieperiode van twee jaar gaat betalen.

[Reactie gewijzigd door John Duh op 7 mei 2025 22:14]

Geloof iets van 52.50 per maand. Maar goed dan stap ik wel over naar een andere provider op het Delta netwerk of terug naar Ziggo (want nieuwe klanten krijgen altijd betere deals dan vaste klanten).
Tzt zal ook Glaspoort zijn langsgeweest dan nog wat meer opties.
Uiteindelijk kan de AI gewoon de serie die wilt maar niet gemaakt wordt gemeten voor je. Geen Netflix meer nodig!

Tot die tijd zou ik de tv lekker van t internet houden. Geen idee hoe t bij Samsung is maar LG deelt alles wat je op de tv kijkt met LG, bronnen waar vanaf je speelt, apps die je gebruikt en snippets van de content van het scherm..
Volgens mijn RPI maakt onze Samsung smart tv elke 20 seconden verbinding met Netflix.com. Wij hebben geen abonnement op Netflix, alleen die app staat op de tv voorgeïnstalleerd. Je kunt hem wel verwijderen in de interface maar als je de netflix-knop op de afstandsbediening aanraakt springt de app weer tevoorschijn.

Misschien is de herhaling van verbinding wel juist omdat ik dat blokkeer in een block-list maar gek is het natuurlijk wel.
En natuurlijk weer geen Dolby Vision? Kansloos!
Inderdaad, ook voor mij een instant skip.
Is dat niet heel erg duur? Ik zie die LG OLED's altijd voor zo'n 1000 euro in de winkel liggen (55"). Is Samsung zoveel beter? Ik ken al die modellen natuurlijk niet zo, het is nogal onoverzichtelijk (expres, ongetwijfeld).

Ik heb momenteel nog een 32" 1080P LG van een jaar of 15 oud :P Ik kijk regelmatig naar nieuwe TV's maar ben er nog nooit voor overstag gegaan. Maar een OLED lijkt me op zich wel wat.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 7 mei 2025 16:38]

Korte samenvatting: Samsung deed eerst vooral LED, niet OLED. De Q is heel specifiek gekozen omdat 'ie op de O lijkt. Dit dateert uit de begindagen van OLED tv's toen LG ieder ander merk neer aan het knuppelen was. Nu maken ze ook OLED tv's, onder de marketingterm QD-OLED. Qled is tevens een verzamelnaam, de duurdere panelen hebben meer dimming zones (betere zwartwaardes) en kunnen helderder. Altijd even in de pricewatch kijken of zo'n Qled in de aanbieding niet toevallig 4 jaar oud is dus ;)

Heel, heel grofweg genomen doet OLED zwart beter, waardoor HDR dieper is, en LED doet fel licht beter. Kun je echt pijnlijk fel instellen in een donkere kamer, niet mijn ding. Ik denk dat de beeldprocessors voor de midrange - high end van beide merken ondertussen even goed hun werk doen, daar merk je het verschil niet in.
LG heeft naar het schijnt een wat vriendelijkere interface voor smart TV.

Er zijn hele topics hier over "wat is beter voor mijn use case", maar ik zou OLED aanraden als je meer in het donker kijkt en wat hoger budget hebt, QLED of een 'gewone' tv voor als je feller omgevingslicht hebt.

[Reactie gewijzigd door TheGreatAtuin op 7 mei 2025 19:56]

Korte samenvatting: Samsung deed eerst vooral LED, niet OLED. De Q is heel specifiek gekozen omdat 'ie op de O lijkt.
Maar ik had iets gelezen dat Samsung nog steeds een beetje aan het naaien is omdat ze niet vertellen welke modellen quantum dots hebben en welke niet?

Ik weet het verschil tussen OLED en LED. Het enige waar ik me zorgen over maak is het inbranden want ik gebruik mijn TV iets van 15-20 jaar over het algemeen. Aan de andere kant kijk ik erg weinig TV. Ook nooit in heel fel licht dus OLED zou perfect zijn voor mij.

Toen ik nog netflix had, had ik zelfs altijd het 720p abo, dus resolutie boeit ook niet zo. Helaas bestaat dat abo niet meer, daarom heb ik ook opgezegd (het werd voor mij 2x zo duur zonder ads). Maargoed dat is een ander verhaal. Maar ik wil inmiddels wel een keer zo'n grote TV, deze is nog 32".
Heel wijs. Ik doe nu zelf ook al 8jr met een TV, en ben positief verrast hoe bruikbaar het blijft!

Burn-in is niet zo'n groot probleem meer, OLED's detecteren statische beelden (logo's van zenders, HUD van een videogame) en gebruiken trucjes om het statisch te laten lijken maar in werkelijkheid is er wat beweging/variatie.
Tenminste, dit is de laatste 2 jaren gemeengoed bij OLED schermen. Iedere fabrikant gebruikt een eigen naam voor burn-in prevention.

De beste reviews komen IMHO van https://www.rtings.com/tv, dat is de moeite waard om te lezen voordat je kiest.

Andere beeldtechnieken: in principe geen burn in, tenzij je de burn-in van je ogen meetelt als je 2000 nits helderheid op je bakkes krijgt tijdens een HDR film 8)7

[Reactie gewijzigd door TheGreatAtuin op 7 mei 2025 20:37]

Helaas is ook niet elke OLED hetzelfde, ik was op zoek naar een OLED/QD-OLED van 77" helaas kom je dan(voor een prijs onder de 2500) uit bije en WOLED-panel in Europa...
Ik heb wekenlang onderzoek gedaan via Rtings voornamelijk en wilde eindelijk de knoop doorhakken, las ikd us dat de Nederlandse modellen met 77" WOLED zijn.

Fel licht is fijn, maar té fel is onzin in mijn optiek, gewoon mooi beeld is het minimale eigenlijk.
Een soundbar voor €1600 waarom zou je dat willen?
Haal dan maar losse versterker en speakers.
Dit is een soundbar + woofer + 2 speakers (allen met enkel draad voor stroom). Nog altijd niet goedkoop maar het is echt wel meer dan enkel een soundbar. Staat ongelukkig verwoord in het artikel.

[Reactie gewijzigd door Karebare op 7 mei 2025 13:27]

Niet alleen dat, maar de gemiddeld tweakers kijkt ook nooit naar de prijs die je er werkelijk voor moet betalen. Het moet elke review van elke telefoon weer gezegd worden. En elke TV, weer hetzelfde verhaal. Je zou denken/hopen dat we collectief leren, maar helaas :)
Als je naar de Q990C kijkt zie je dat je alleen dag 1 de advies prijs moet betalen. Na 2 maanden kostte die nog 1099 en na een jaartje was die al 789. Zelfde geldt voor de TV's. Het is al een eeuwigheid zo, maar je blijft het overal maar tegen komen.

Als je nu nog de adviesprijs voor dit soort productn betaalt ligt het echt aan jezelf.
Speakers zijn leuk maar er komt zoveel meer bij kijken inderdaad. Setje 5.1 speakers kost al gauw honderden euro's (je wilt immers kwaliteit want anders voldoet een soundbar ook) mooie receiver erbij van paar honderd euro EN niet te vergeten goede kwaliteit audio kabels!! die zijn echt niet zo goedkoop
daarnaast moet het ook haalbaar zijn (kunnen weg werken, kabels trekken etc)
Voor audio kabels gewoon rood/zwarte draad , 1.5mm2 is zat. Als je echt gek wil doen pak je eens 2.5mm2 , voor een soundbar zijn beide opties meer dan voldoende. zelfs voor echte hifi speakers voldoende.
Een soundbar heeft bovendien zijn eigen versterking. Dus de dikte maakt niks uit.

Maar inderdaad de kwaliteit van de audiokabel maakt niks uit. Die kabels van honderd euro per meter is oplichterij. Als het maar koper is (en redelijke dikte voor passieve speakers).

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 7 mei 2025 16:42]

En je kijkt vooral naar prijs.

Als je het toch wegwerkt kan je net zo goed een netsnoer gebruiken.
Nou ja en nee. Dan is het lastiger om de polariteit goed te houden omdat beide aders dezelfde kleur zijn. Als je die per ongeluk omdraait kan je rare plekken krijgen in het geluidsbeeld.

Maar je kan het natuurlijk wel nameten, en sommige witte netsnoeren hebben nog steeds een extra stripje plastic aan de ene kant ofzo.
Euh.. bij strippen met schaar/mes weetikwat zie je blauw, bruin en evt. geel voor aarde. Duidelijker dan transparant speakersnoer en goedkoop te recyclen, maar vaak duurder in lengte voor nieuw.

De 2-polige EU stekkers/draden zijn max 1-2m, te dun voor 50+W en leveren daarmee al snel een puntbron op afstand en kunnen daarmee al snel geen stereobeeld in je oren afleveren, "polariteit" (speaker/versterker=AC) schakelt veel sneller dan je in die situatie kunt horen..

Ik heb 4 speakers ~700W in de hoeken van de kamer met 1 jaren de rood/zwart verkeerd toen de robovacuum hem eruit trok. Nooit gehoord.
Oh dat dubbel snoer (wit) heb ik hier gewoon op rollen van 20 meter hoor.

Maar inderdaad in een volle huiskamer valt het wel mee. Daar zijn genoeg objecten om de golven te verstoren en te weerkaatsen.

In een lege zaal heb ik dit zeker wel gehoord toen ik daar nog aan werkte. Vooral als mensen zelf met kabels hadden zitten prutsen of er in de zaal verdeelpunten zaten ingebouwd zonder goede aanwijzingen. Klinkt heel gek soms (en het is ook niet bij alle frequenties het geval omdat de golflengte en dus waar ze elkaar kruisen dan anders is)

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 7 mei 2025 22:51]

Ja, dat snap ik, maar dat ligt niet aan de golven of weerkaatsing.

Een AC stroom is een AC stroom over welke afstand dan ook. Als je die puls hoort of anders ervaart is er iets
aan de hand.

Bij grote zalen e.d. wordt het lastig om een goed/ideaal geluidsbeeld neer te zetten met veel vermogen (met name basspecifieke frequenties) en kom je op crossovers die gevoelig zijn voor timing incl. AC frequentie. Dat is de crossover.

Maar off-topic, dat speelt hier allemaal niet, dit is 5.1 waar de digitale versterker vnl. de crossover regelt en meestal daarna versterkt.
Ah maar wat ik bedoel is dat de fase verschilt van de speakers. Die is dan 180 graden gedraaid. Dat heeft niet zoveel met de crossover te maken (die is voor verschillende luidsprekers binnen dezelfde speaker om hun optimale range te benutten).

Daardoor krijg je in de ruimte rare effecten omdat de golven elkaar gaan cancellen. Vooral als er een frequentie overheerst omdat de plekken waar dit gebeurt dus afhankelijk zijn van de frequentie. En de afstand natuurlijk. Het gaat hier vooral om de afstand van de speakers want de geluidssnelheid is natuurlijk veel minder dan de lichtsnelheid waarmee de stroom zich voortbeweegt (nouja, 95% daarvan want in metaal is die lager).

Maar het hangt van de vorm van de ruimte af en ook hoe leeg die is. Met een vol publiek er in hoor je het niet meer zo want dan worden de golven verstrooid en heb je die harde cancelling niet meer (een lege zaal klinkt trouwens ook meteen kneiterhard, het is echt verbazend hoeveel geluid het publiek absorbeert). Ik heb daar ook mijn oren een beetje mee vernaggeld helaas :'( Ondanks gehoorbescherming.

[Reactie gewijzigd door Llopigat op 7 mei 2025 23:19]

Klopt, heb zelf de Q990C in huis gehaald voor 799€.

Vroeger had 'de nieuwste generatie' kopen misschien nog een echte meerwaarde. Ik bedoel dan dat je op vlak van technologische vooruitgang nog grote sprongen zag tussen de nieuwste generatie en die van 2 jaar geleden. Maar die tijd is m.i. al lang gepasseerd voor smartphones (waar ze ze nu maar dubbel plooien om toch nog iets nieuws uit te kunnen brengen), tv's (waar de meesten van ons op de courante beeldformaten het verschil amper kunnen waarnemen tussen 4k en 8k), monitors (waar we nu blijkbaar 'nood' hebben aan 600 fps, want anders lopen we de kans op een e-sport carrière mis)...

Het is allemaal beter, dat wel. Maar last-gen voor 60% van de prijs van current-gen zal voor de meeste mensen meer dan voldoende zijn. Ben benieuwd wanneer mensen dit allemaal gaan doorhebben en wanneer dat hele principe van elk jaar nieuwe licht-gewijzigde of absurd gewijzigde (plooischermen gsm) modellen in elkaar stuikt. Ik vermoed dat de last-gen dan gewoon duur blijft omdat de nieuwe generatie langer op zich laat wachten en dat we dan zulke koopjes niet meer zullen doen...

[Reactie gewijzigd door Karebare op 7 mei 2025 14:38]

Nouja ik vind zo'n "plooischerm" nog wel interessant omdat je dan een complete tablet in je broekzak kan hebben. Dat is toch wel iets heel nieuws, niet? Alleen de extreme prijzen ervan houden me nog tegen (heb nu een S23 van 615 euro toen dat nog steeds het geldende model was).

4K vind ik ook onmisbaar op de computer (en hoge DPI, ik heb 4K op 24" en daar zie ik de pixels al een beetje). Op de TV zal het me niet zo boeien, ik geef niet zo heel veel om TV.
Niet iedereen kan of wil wachten en neemt de paar tientjes per maand extra 'gewoon' op de kin zodat jij over een jaartje een goedkopere TV hebt. Doen alsof jij 't wiel hebt uitgevonden en min of meer sneren naar early adopters is een tikje misplaatst either way.
En dat wilt die persoon blijkbaar niet, de prijs op de kin nemen... Nee, het is niet misplaatst als het een reactie is op de opmerking dat het te duur is. Dan wacht je toch even? Je kan niet beide hebben.

Het nieuwste van het nieuwste willen is ook gewoon maar een keuze. Zeuren dat een soundbar 1500 euro is, is nogal een eerste wereld probleem.

We hebben het ook helemaal niet over early adopters. Alsof dit een nieuwe catagorie is of een of andere paradigm shift in de audio wereld is... Welke early adopters? Anders dan misschien mensen die per se altijd het nieuwe van het nieuwste willen omdat er een ander labeltje op staat? Dit is gewoon een opgepoetste versie van 2024.
Nee, dat is niet wat hij zegt. Wat hij zegt: "Een soundbar voor €1600 waarom zou je dat willen? Haal dan maar losse versterker en speakers." Daar vloeit uit voort dat je voor dat geld -volgens hem- beter kunt investeren in een lose versterker met speakers. En daar ben ik het mee eens. Als het om een 2.0-set gaat en je bent bereid tweede hands te shoppen (NAD C352+B&W 603S2 bijvoorbeeld) houd je nog mooi knaken over terwijl je qua geluid de soundbar helemaal zoekspeelt.

Jij reageert vervolgens of hij alleen naar de prijs kijkt -wat dus niet zo is- en stelt dat early adopters maar onnozelaars zijn -wat dus geen goede reactie is op wat hij schrijft- en daar reageer ik op. Een early adopter beschouw ik als iemand die op dag één het apparaat aanschaft en dat is exact waar jij op afgeeft. Met techniek heeft het niet zoveel te maken per se.
Maar zelfs als je de prijs halveert is een soundbar setup voor 800 euro nog best aan de prijs. En als Samsung het in de markt durft te zetten van 1600 euro dan moet je het wel een beste set zijn...
Of.... hebben we te maken met 'het is hip dus mag het wat kosten' opsmuk? Dat denk ik namelijk wel aangezien de componenten in de meeste soundbars minder te bieden hebben qua specificaties dan een losse versterker met speaker setup.
Want: kleinere speakers / kleinere kasten, minder aansluitmogelijkheden en kleinere versterker.
Voor 1500 euro krijg je echt niets wat beter klinkt dan de de Q990 serie. Ik heb ooit een 990B voor een zacht prijsje opgepikt, en het zal je verbazen hoe goed ze klinken in series/films. Zeker omdat ze met achterspeakers en een sub komen. Als je er muziek op wilt luisteren dan moet je iets anders kopen, maar daar zijn deze soundsbars ook niet voor bedoelt.

En wat betreft de prijs. Waarom blijft iedereen naar de advies prijs kijken. Als je een paar maanden wacht kan je er een voor veel minder oppikken. Dat is altijd zo geweest, ook met de TV's. Die van vorig jaar kost je 789..,
Hier kost een 98"-model 29.999 euro.
Dacht dat moet een typfout zijn. Tot ik op de website van Samsung keek...
Ik vind ze dit jaar allemaal wel heel duur. Kan het mis hebben, maar voor mij gevoel stuk duurder dan voorgaande jaren. Waarschijnlijk is er niet eens echt verschil te zien met de voorgangers.
De smoes van tegenwoordig heet ''inflatie en grondstoffen".
Een draadloze one-connect box? Dus nu ipv de kabel van de one-connect-box een stroomkabel naar de tv? Oké een iets kleinere connector door de pijp in de muur maar voor de rest nog altijd een kabel naar de tv lijkt me.
De 2025 lineup heeft geen 32” van The Frame trouwens, dus dat staat verkeerd in de tekst. @Hayte . Eerst staat ook in de tekst bij Samsung “(vanaf 43 inch)”. Verwarrend genoeg heeft Samsung dan weer in het overzicht ook de 32” versie gezet, maar dat is (als je de code Googled) gewoon de 2023 versie.
AuteurHayte Redacteur @Sylves7 mei 2025 15:56
Ah, vreemd. Dank voor het opmerken, ik heb het artikel aangepast!
Met de modelnaam S95F verwachtte ik een 95" uitgaande van de betekenis van TV modelnamen. Netjes, dacht ik. *opent nieuwsartikel* 55" voor €2600?! 8)7
Betreffende de Q-lijn soundbars, krijg je daar ook een beetje een goede (150W+ RMS) subwoofer bij?

Hier voor €0 een 45" LED TV van Samsung omdat er een diffusertje van een ledje af was gevallen, en voor €150 een 7.2 set van Harman Kardon incl versterker staan.

Ik MOET deze nieuwe producten uiteraard niet kopen, maar ik kan mij oprecht niet voorstellen dat er ook maar iemand is die €500 betaald voor een soundbar, en €2500 voor een 55" TV puur omdat het een OLED is wanneer je onder de €500 gewoon prima een complete nette home theater kunt kopen op de 2ehands markt?

[Reactie gewijzigd door TheRollinLegend op 8 mei 2025 15:30]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn