Marshall introduceert eerste eigen tv-soundbar voor 1000 euro

Audiobedrijf Marshall heeft zijn eerste eigen soundbar geïntroduceerd. Het gaat om de Heston 120, met Dolby Atmos en DTS:X. De soundbar verschijnt op 3 juni, maar is nu al te reserveren. Het apparaat kost 1000 euro.

De Heston 120 is voorzien van een analoog controlepaneel met tactiele audio-instellingen, waarmee bijvoorbeeld de bas en treble aangepast kunnen worden, schrijft Marshall in een aankondiging. Verder is het mogelijk om voorinstellingen op te slaan, om snel naar een afspeellijst of radiostation te navigeren. De Heston 120 heeft elf drivers voor spatial audio en diverse geluidsmodi afgestemd op verschillende doeleinden, zoals het luisteren naar muziek of het kijken van een film. Het geluid kan nog verder afgestemd worden via de bijbehorende Marshall-app.

Het apparaat heeft een HDMI-eARC-aansluiting, een HDMI-passthrough-aansluiting, RCA-stereo- en mono-aansluitingen, een USB-C-ingang en een ethernetpoort. Ook is er ondersteuning voor wifi en bluetooth. Marshall benadrukt verder dat de Heston 120 te repareren is met vervangbare onderdelen. Zo zijn de drivers, printplaten en de fret te vervangen.

De Heston 120 is de eerste soundbar van Marshall, maar later dit jaar verschijnen er nog meer producten voor tv-geluid. Het gaat om de Heston 60 en de subwoofer Heston Sub 200. Wanneer deze apparaten precies op de markt komen en wat ze gaan kosten, is nog niet bekend.

Marshall Heston 120

Door Eveline Meijer

Nieuwsredacteur

22-05-2025 • 10:43

86

Submitter: Bert.88

Reacties (86)

Sorteer op:

Weergave:

Ik ken Marshall vooral van de (gitaar)versterkers e.d. Ik zie tegenwoordig ook steeds meer jeugd met een (soms draadloze) Marshall koptelefoon. Zijn die koptelefoons en deze soundbar gewoon een cash-grab om op basis van naamsbekendheid nu een life-style merk te worden, of is het ook echt het geld waard? Snap dat dat van de soundbar (nog) niet te zeggen is, maar de koptelefoons e.d. kunnen misschien een indicatie geven?
Er is in ieder geval niet bezuinigd op het aantal speakers (11) en mogelijkheden. Helaas staat dat niet direct garant voor de geluidskwaliteit van een merkt dat zich inderdaad meest bezig houdt met gitaarverstekers. Maar voor 1000 euro heb je ook een redelijke 7.1 receiver met speakers in alle hoeken van je kamer wat mij denk ik toch een beter surround geluid geeft dan een soundbar.
Alleen wil niet iedereen in elke hoek van de kamer een speaker neerzetten. Een soundbar biedt gemak.
Ik denk toch echt dat twee of drie goddkope boekenplankspeakers naast/ onder de tv vaak beter klinken dan een soundbar.
Je reageert op een bericht dat mensen gemak willen, met een oplossing die minder gemak bied...
Drie speakers aansluiten is maar een klein beetje meer moeite dan één soundbar. Wanneer het resultaat een veel beter geluid is, weet ik wel wat ik doe. Je zet die speakers ook niet elke dag ergens anders neer, dus of dat nou veel meer ongemak geeft...
3 speakers zijn dus al 3 extra kabels die je moet trekken t.o.v. een soundbar. Plus ze nemen nog meer ruimte in ook
Je zou maar 3 kabels moeten aansluiten. Je zou maar kiezen voor "gemak" in plaats van kwaliteit. Je zou maar kiezen voor een plat balkje met goedkope micro speakertjes erin die surround sound proberen te simuleren. Kan iemand mij uitleggen wat er perse makkelijker of beter is aan een soundbar? Een receiver en speakers zet je eenmalig neer en sluit je eenmalig aan. Vervolgens kun je er jaren lang van genieten. De boel gaat automatisch aan wanneer je je TV aanzet en zo gaat de boel ook uit als je de TV weer uitschakelt. Is dat dan niet makkelijk?
- Maar 1 apparaat
- Minder instellingen
- Meer geaccepteerd, meer de norm

Als je voor kwaliteit gaat blijf je natuurlijk bij de soundbar weg. Aan de andere kant, niet iedereen kijkt films en wil 5.1 geluid
Precies dat! En is de techniek achterhaald vervang je alleen de versterker/receiver en je kunt weer jaren mee! Ik zie alleen maar voordelen t.o.v. een soundbar!
1 apparaat, minder kabels, minder gedoe, minder ruimte, hogere WAF.
Voor mij voldoet een soundbar echt meer dan prima voor films e.d., daar heb ik echt geen grote speakers voor nodig (sterker nog, ik heb mijn receiver en speakers juist weg omgeruild voor een soundbar).
Ik had voorheen een Logitech z5500 setje, 5.1, kabels trekken van de sub naar alle speakers, een console voor het regelen van geluid. Optische kabel en coax naar verschillende apparaten.

Nu een Samsung soundbar met sub en surround speakers, 1 eARC HDMI kabel, de rest is draadloos. Enkel 4 netstroom kabels.

Gemak en kwaliteit is stukken verbeterd
Naast de TV is bij mij het gangpad. Ik wil graag het "gemak" hebben geen luidspreker midden in mijn gangpad te hebben staan.
En verder boeit surround-geluid me niet echt. Meestal kijk ik South Park.
Ja, maar 1000€ is een hoop geld voor een upgrade die sowieso nog een subwoofer vereist, die dus ook met z’n eigen problemen qua plaatsing en kabels komt.

Twee boekenplankspeakers zijn dan misschien toch wel eleganter. Zeker als je actieve speakers neemt zodat er geen aparte versterker nodig is.
Soundbars klinken behoorlijk goed. Ook mede door de DSP die erin zit. Ik heb ook een high-end systeempje staan.En tuurlijk is dat verschil erg groot. Maar als je wat anders wilt als alternatief voor tv geluid is een soundbar perfect. Vergeet ook niet dat een soundbar dicht bij de TV zit, en vaak gefocussed is op stemmen, welke toch natuurlijker klinken vanuit het midden. Maar ook zowel soundbars als speakers zijn er in alle soorten en mate, en kwaliteiten :)
Ik heb een Samsung soundbar en die doet nauwelijks onder voor de 'oude' installatie die ik had: Yamaha-receiver met 2 draadloze rearspeakers, 2 grote 'oude' JBL-zuilen en een centerspeaker en een goedkope subwoofer. Omdat ik helemaal klaar was met de verbinding van die rearspeakers met de receiver was ik er op een gegeven moment klaar mee. De geluidskwaliteit van deze Samsung met subwoofer en rearspeakers vind ik, voor mijn oren, nauwelijks onderdoen voor de oude setup. En wat het belangrijkste is: het werkt.
Ben wel benieuwd naar de Marshall. Heb hier nog een bijna 35 jaar oude gitaarversterker staan, uit de tijd dat ik nog wel eens de electrische gitaar ter hand nam. Is er nog steeds, maar gebruik hem zelden maar wil hem ook niet kwijt. :-)
Uit jullie beider reactie maak ik toch vooral op dat de ruimte en de afwerking waarschijnlijk de belangrijkste factor is in hoe goed de speakers klinken.
Ik heb een vrij grote woonkamer. En misschien ben ik wat minder kritisch (geworden door de jaren heen). Mijn oren zijn ook niet de jongste meer. :-)
Mogelijks inderdaad wel beter mits goed opgesteld en met de juiste instellingen.
Ik heb thuis een losse receiver met 5.1 speaker opstelling. Dat is een heel gedoe om alle instellingen goed te krijgen, calibratie doorlopen, kabels wegwerken... Mijn vrouw is niet geïnteresseerd in techniek en heeft het opgegeven om de installatie te gebruiken zelfs.

Soundbar is plug-and-play en ook meteen afgestemd om een ruimtelijk TV-geluid te brengen.
Ik heb sinds kort een LG DS95TR soundbar. Muziek draaien deed ik al jaren niet meer in de woonkamer. Dit is voor mij veel beter dan welke receiver ik heb gehad en nog makkelijker ook. 9.1.5 en gekoppeld aan mijn LG Oled met Wowcast dus die doen ook nog mee, twee draadloze achter speakers en een draadloze Subwoofer.
De grootste aanvulling voor tv kijken blijft de subwoofer. Boekenplank speakers kunnen beter zijn maar ogen natuurlijk een stuk rommeliger. Dat goedkope zou ik weglaten want dat is meestal niet waar.
Dat ligt er maar helemaal aan wat je er mee wil/doet/verwacht... mijn soundbar speelt nooit muziek af, het is alleen voor tv en series etc, dan werkt en klinkt het prima. Terwijl andersom ik voorheen er boekenplankspeakers voor gebruikte wat fijn was met muziek, maar weer ellendig met films vanwege het ontbreken van het center channel.

Kortom, waar je het hoofdzakelijk voor gebruikt bepaald wat het beste klinkt. Je doet met wat je ook voor een setup gebruikt altijd ergens te kort... het ene is goed voor muziek, het ander voor surround etc... er is niets wat het allemaal goed kan zonder een heel overdreven setup neer te zetten.
Soundbar is vrij bulky op de tv kast maar gecombineerd met surround speakers en een sub kan het best goed klinken.

Heb onlangs de Q990D aangeschaft en dat is toch echt wel goed geluid voor een soundbar
Klopt. Heb dezelfde. Q990D.
Is het evengoed als aparte speakers met receiver? Neen.
Maar comfort en bang for bucks in rekening brengend, is het toch echt niet verkeerd.
Ligt eraan welke speakers, een 20 jaar oud 5.1 setje was echt niet beter.
Mijn KEF eitjes met een Marantz receiver en een goede REL subwoofer waren iets beter.
Maar dit komt aardig in de buurt.
Ik was eerst ook sceptisch. Maar het is tegenwoordig wel beter met soundbars en geluid mbt muziek afspelen (930D hier).
Maarja, een soundbar kan nooit de ruimtelijke kwaliteit bieden die losse speakers bieden.
Klopt niet iedereen wilt het, maar toch als mensen bij mij thuis zijn vinden ze het erg gaaf om zuilen (voor en achter) te zien staan en zeggen " ja dit wil ik eigenlijk ook ipv een soundbar"
Klopt niet iedereen wilt het, maar toch als mensen bij mij thuis zijn vinden ze het erg gaaf om zuilen (voor en achter) te zien staan en zeggen " ja dit wil ik eigenlijk ook ipv een soundbar"
Klopt niet iedereen wilt het, maar toch als mensen bij mij thuis zijn vinden ze het erg gaaf om zuilen (voor en achter) te zien staan en zeggen " ja dit wil ik eigenlijk ook ipv een soundbar"
Ik heb van die mooie zuilen staan en mijn vrouw zegt dan die wil ik liever inruilen voor een soundbar :)
Zij vind het veel te veel gedoe om de receiver apart aan te zetten en met 2 ab's de boel te bedienen. Dat in combinatie met die grote sta in de weg apparaten...
Zo ook mijn partner. Maar een programmeerbare remote doet wonderen. En dus staat er een fullsize 5.1 set. Ik gebruik sinds een jaar of 4 nu een Logitech Harmony Elite (daarvoor een Philips U6600 zo uit mijn hoofd). Kant en klare macro's zijn relatief simpel te maken. Het is gewoon 1 klik voor TV kijken, een andere klik voor Netflix, of nog een andere klik voor CD luisteren, simpeler wordt het niet.

En in de loop der jaren zijn soundsbar's echt veel beter geworden, maar bij luisteren naar muziek, lukt het nog niet om een goede installatie te benaderen. Puur op basis van het voortegebrachte geluid wel, maar op gebied van plaatsing van geluid, stereobeeld, diepte, ruimteljkheid en definite echt niet. Hoe goed de ruimtecorrectie ook is.

Verder dus gewoon een kwestie van voorkeur. In de slaapkamer voldoet de soundbar prima.
Die gaat bij mij automatisch aan. De mijne " zeurt" nu (omdat we pas verhuisd zijn) dat surround nog niet is aangesloten haha
Een soundbar koop je toch net omdat je niet overal speakers wilt plaatsen. Dat is natuurlijk je eigen keuze, ikzelf kies voor speakers, maar de meeste die ik ken kiezen voor hun gebruiksgemak en gaan voor de soundbar.
Mensen willen gewoon weer iets nieuws, en een soundbar is hip tegenwoordig, want hij staat mooi in het interieur, en minder kabels /onderdelen.

Geluidskwaliteit is voor de klanten iets minder van belang.
Zo nieuw en hip is het ook weer niet, soundbars kan je al minstens 15 jaar zo'n beetje in elke woonkamer vinden.
Voorheen 5.2 bose (dubbele sub) via receiver. Nu Sonos Arc met 2 achter speakers en meest belangrijk 2 extra speakers in de keuken om programma's te volgen tijdens het koken met afzuigkap aan. Vroege was het een kabel bende onder de tv en door de kamer. Nu zeer opgeruimd en en betere surround en ik mis de sub niet. Muziek vaak alleen als achtergrond en meestal tv aan.
Zo lang je single bent gaat dat werken.

Maar als er vriendin/vrouw en kinderen komen, dan is het snel afgelopen met al dat overbodige en fragiele spul in de woonkamer.

Vroeger had ik ook een 5.1 systeem met Centre en 4 full size speakers. Tegenwoordig staat er gewoon een soundbar onder de TV. Het geluid is wat minder, maar daarvoor wel een hoop meer ruimte en minder gedoe.

Een 5.1/7.1 installatie is leuk als je echt een thuisbioscoop kan bouwen, maar voor gewoon een avondje op de bank verplicht boer-zoekt-vrouw kijken is een soundbar meer als voldoende. :+
Vooral dat verplicht meekijken met BzV of MAFS of what ever... maakt niet uit welke soundbar, stereo, 2.1, 5.1, 7.1 of 9.1.5 het geluid komt, het is en blijft sh*'t.
Hear hear!

Hier hetzelfde: Ben van een 6.1 Magnat Vector Needle set met surrounds zo groot als een klein koelkastje en een sub zo klein als een (ouwe) minicooper, naar (na nog een paar jaar eerst alles ingewisseld te hebben voor een Harman Kardon 5.1 setje) inmiddels alweer 3 jaar ofzo een JBL 5.0 soundbar(retje) die meer dan prima voldoet. Never looked back...
Misschien het de leeftijd, maar ik wil al dat spul niet meer in de kamer hebben hangen/staan/liggen.

[Reactie gewijzigd door denonman1 op 22 mei 2025 19:27]

Ik heb een gigantisch "huis" met een paar grote kelders. In eentje hangt mijn beamer met mijn 5.1 versterker en mijn 4xKEF Q65.1 en Q95C.

Maar ik maak er misschien 2x per jaar gebruik van. Ja, het geluid is beter. Het is me allemaal te omslachtig. :O
Ja, het zal de leeftijd zijn, ik zit inmiddels ook al tegen de 50. Ik ben uit de tijd dat tweakers nog tweakten.... ;)
Zeker. Soundbars zijn onwijs overrated, en al helemaal voor deze prijzen. Ik heb via marktplaats voor €150 een 7.2 Harman/Kardon set met 200W RMS subs aan een Denon versterker kunnen regelen. Alsof je in een bioscoop zit. Geluid waar je bij sommige numbers emotioneel van wordt.

Er staan op marktplaats sowieso zat Harman Kardon home cinema sets onder de €300, welke zo'n soundbar totaal omver blazen. Als je een strak interieur de prioriteit geeft, dan is een soundbar de beste keuze voor je, maar ik vind 6 speakers aan de muren ook wel wat hebben :D
Ik vind zelf de Marshall Bluetooth speakers en koptelefoons erg goed. Welliswaar worden deze producten niet door Marshall zelf gemaakt maar op licentie, hun (geluids)kwaliteit is wat mij betreft erg goed.
Vind ik ook. Heb zelf de oorspronkelijke Marshall Kilburn en die is gewoon nog altijd echt super. Mijn ouders hadden de Kilburn II, die vond ik wat minder dan de Kilburn I die ik heb, maar nog altijd erg goed. En heb laatst nog eens een koptelefoon van Marshall uitgeprobeerd in de Media Markt en die was ook echt heel erg goed.
Eens. Ik heb de Marshall Major V draadloze koptelefoon en ben erg te spreken over het geluid en comfort.
In 2010 Marshall started a partnership with Zound Industries to make headphones and bluetooth speakers,[34] Zound Industries[35] is most known for its Urbanears headphones and have a similar partnership with Adidas to make audio products for them. In August 2018, Marshall announced two smart speakers which run Amazon Alexa.[36]
bron
Dus als Zound Industries mooie producten maakt in deze categorie groep, dan zullen ze wel het geld waard zijn. Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan van deze licentie constructies, want het zorgt voor branchvervaging en je zou het inderdaad cynisch kunnen omschrijven als een 'cash grab'.
Zound heeft Marshall in zijn geheel gekocht in 2023 en de Marshall group gevormd. En begin dit jaar is Marshall group gekocht door een chinese investeerder. https://www.musicbusiness...nas-hongshan-in-1bn-deal/

De charme van het 'oude' Britse Marshall is er voor mij als gitarist ieder geval wel af :+
Geloof dat ze de naam verkopen zodat het op dat soort producten beland, maar ach, het zier er doorgaans netjes uit en het klinkt wel ok, dus denk niet dat het een miskoop is.
Heb thuis zowel een speaker (stanmore) als een koptelefoon van Marshall. Geluid is dik in orde en afwerking meer dan prima.
Ik kan uit eigen hand alleen over de Marshall Monitor III over-ear koptelefoon spreken, maar dat is echt een geweldig ding. Heerlijk open en niet te 'gekleurd' geluid, eenvoudige bediening, erg comfortabel (zachte kussens), compact op te vouwen, stevige bouwkwaliteit met goede materialen en een batterijduur van 70-100 uur (ANC aan of uit). In vergelijking met de topmodellen van bijvoorbeeld Sony en Bose lever je wat in op het gebied van bijvoorbeeld ANC-efficientie en codec ondersteuning (overigens wél al Bluetooth LE op de Monitor III).

Of Marshall vooral aan 'cashgrabbing' doet of echt serieuze audioproducten maakt? Mijn indruk is toch vooral het laatste. Maar ze richten zich wel duidelijk op een bepaalde doelgroep en leggen de nadruk op andere (product-) aspecten dan de concurrentie.
Tja, er is veel concurrentie met allemaal hun pro's en contra's .. SONY, BOSE, Beyerdynamic, Denon, Bowers & Wilkins, Bang & Olufsen, Sennheiser, Master & Dynamic .. en zo kan je verder blijven gaan.

Heb heel wat headphones hier van verschillende merken,
maar nu maak je me toch wel benieuwd naar die Marshall .. :D
Mooie verwoording voor wat we hier omschrijven als: snobisme
Het is zeker een cashgrab om op basis van naamsbekendheid een lifestylemerk te worden.

De vraag is of de producten 'toevallig' ook nog goed zijn. Ik heb als audiowiel geen hoge dunk van Marshall, maar dat is niet de enige maatstaaf waarop producten moeten worden beoordeeld. In de meer 'lifestyle' categorie zouden ze best goed kunnen zijn.
Ik heb zowel een draadloze hoofdtelefoon als een bluetooth speaker gekocht van het merk en ben over beide zeer tevreden.

De speaker was puur gebaseerd op het gevoel dat de gitaarversterkers oproepen (heb zelf ook een gitaar & Marshall versterker), maar het geluid is gewoon goed voor een bluetooth speakertje van dat formaat.

Ook de hoofdtelefoon met ANC doet het goed, enkel de kussentjes heb ik eens vervangen omdat ze versleten waren (maar ze waren eenvoudig te bestellen bij Marshall zelf en ook zelf te vervangen).

Ik ben zeker benieuwd naar de soundbar. Gebruik nu een Sonos Playbase en zou het wel eens willen vergelijken :-)
Marshall had zeer mooie (buizen)versterkers.

HiFi, surround voor thuis is een ander ding waar de klassieke merken weinig kaas van gegeten hebben (zie succes Sonos destijds).

Digitale technieken, nieuwe magneten/ -membraammaterialen, goedkope Chinese productie hebben die sector compleet overhoop gegooid en de van oudsher analoge fabrikanten hebben last van remmende voorsprong.

Zelfs een topmerk als Alpine met ervaring in class D weet er softwarematig een puinhoop van te maken wat een 100-200E Chinees dash beter doet.

Ik denk dat je vooral betaalt voor de naam..
Ik bezit de stanmore III en de minor III en moeten zeggen, topgeluid. Deze soundbar zal er waarschijnlijk ook nog bijkomen.
Ik heb een tijdje terug de Marshall IV koptelefoon gekocht voor €60, en ik moet zeggen: echt een fijn ding.
Thuis gebruik ik een paar high-end koptelefoons aan m’n pc, en natuurlijk klinkt dat een stuk beter. Maar voor onderweg bus, trein of even op de fiets is deze ideaal.
Het geluid is prima. Niet geweldig, maar zeker beter dan die JBL van €50 die ik eerder had. Wat echt top is: de batterij gaat 80 uur mee. En er zit een soort nipple op op zit waarmee je het volume regelt en nummers skipt, dat gaat erg intuïtief ook met handschoenen aan.

Alternatief was bijvoorbeeld zo een Sony xm4 maarja die was toen 250,- das best een verschil in prijs.
Ik ken marhall ook van de gitaar versterkers.
Best wel cool omdat ze nu dus een soundbar maken.
Ik zweer zelf al jaren bij Marshall koptelefoons. Begonnen met de cheapy, nu zit ik in de middenklase met de Marshall MID 2 ANC. Geweldig geluid en ik moet nog een ander vinden binnen deze prijsklasse met een betere bouwkwaliteit en ditto geluid.
(+3 jaar actief gebruik en ziet er nog steeds als nieuw uit.)

Kan ze van harte aanraden.
"analoog controlepaneel met tactiele audio-instellingen"

Uhhh dus draaiknopjes?
Daar zou ik niks op tegen hebben.
Kan je in één oogopslag al je instellingen zien
Niet elke draaiknop kan gebruikt worden om iets uit te lezen. Sommige draaiknoppen draaien oneindig door, ook al heeft het onderliggende dat ingesteld wordt een min en een max.

Belangrijkere vraag voor deze soundbar: gaat het volume tot 10 of tot 11? :P

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 mei 2025 11:02]

Bij de Woburn zitten er ledjes om de draaiknoppen waardoor je dus wel kan zien waar die op staat ingesteld
Dan zijn het de LEDjes die de status weergeven, niet de draaiknop. LEDjes die de status weergeven zouden ook aanwezig kunnen zijn zonder draaiknop, waarmee @metalmania_666 alsnog in één oogopslag alle instellingen kan zien.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 mei 2025 11:16]

Sorry ik snap de vraag dan niet
Dan heb je nooit Spinal Tap gezien...
En moet je iedere keer opstaan om het volume en klankkleur aan te passen.

Misschien is dat ook aan te passen via de app en kunnen de fysieke knoppen 360 graden gedraaid worden.
Ik heb een bluetoothspeaker van marshall waar het zo werkt. Fysieke draaiknoppen met ledjes die de stand volume/treble/bass aangeven maar volume is ook gewoon vanaf het verbonden device te wijzigen. De draaiknop gaat dan niet mee, de ledjes wel. Treble/bass zijn misschien ook wel vanaf een app in te stellen, geen idee die heb ik in ieder geval niet geïnstalleerd.
Alles kan via de app. Aanrader...
Ja die termen zijn voor de havermout elite hahaha..knopjes zijn veel handiger
Heel tof dit, wij hebben hier meerdere Woburns ( gen 2 en 3 ) in het huis staan en dat zijn naar onze mening de mooiste speakers die er te koop zijn met ook nog eens prachtig geluid.

Het is uiteraard nog even de reviews afwachten maar deze soundbar met sub komt wel bij ons in de woonkamer te staan
Als je nu al weet dat ie sowieso in de woonkamer komt te staan, waarom wil je dan nog de reviews afwachten?
Omdat als de reviews tegenvallen ( bugs of slecht geluid ) dan komt hij niet erin.

Ik zei sowieso omdat ik al akkoord ben met het design, de prijs en dat die er überhaupt is/aankomt. En ik acht de kans heel klein in dat het geluid tegenvalt want ze maken geweldige consumenten speakers de laatste jaren. Maar je weet het nooit, altijd even de reviews afwachten.

[Reactie gewijzigd door AMDLegion op 22 mei 2025 11:38]

Ik heb zelf ook een Woburn 3. Prachtig apparaat, goed geluid. Maar qua connectie ben ik nog wel zoekende.
Zou graag wifi streaming toevoegen. zit er standaard niet op.
Dacht het via een chromecast op de HDMI aansluiting op te lossen, maar helaas dat werkt ook niet, geen geluid van de chromecast.

Gebruik jij hem enkel via de bluetooth? Of heb je iets moois gevonden (ook om er bijvoorbeeld meerdere te koppelen?)
Lijkt me een mooi product en ook erg goed dat bijna alles vervangbaar is.
Een trend die eindelijk (onder druk van de politiek) door gaat zetten.

Ben benieuwd naar de sound en kwaliteit.
Afwachten op de reviews
Benieuwd hoe deze gaat presteren. Ik hoop dat ze wat concurrentie kunnen bieden binnen de productgroep TV audio die makkelijk in gebruik is zonder overal kabels naartoe te moeten trekken (lees Sonos). Hoe die om zijn gegaan met hun apps is echt drama. Was vroeger veel beter.
en hdmi passthrough, zn sonos Arc ultra heeft dat niet, kan ik mn huidige SVS sub niet aansluiten, lijkt me een goede optie.
Als ik zie wat ik voor deze soundbar neer moet tellen, dan ga ik toch eerder voor een Sonos Arc Ultra. 14 drivers ipv 11 en ook nog een superieure geluidskwaliteit uitgevonden door 2 Nederlandse broers... Voor voorlopig hou ik het wel bij mijn 11.4 opstelling van losse speakers...
Heb je deze marshall al getest? ''ook nog een superieure geluidskwaliteit''
Nope, maar ik heb ook helemaal geen interesse in een soundbar en ALS ik er wel interesse in zou hebben, zou het toch een Arc Ultra worden, die heb ik wel gehoord, maar haalt het ook niet bij mijn set up, eerlijk gezegd...
Wat een prachtig plaatje, mijn onderbuik wil er één.
Ik heb toch een beetje een zwak voor het iconische uiterlijk van Marshall versterkers, liefst van muur tot muur en drie hoog opgestapeld. Deze soundbar is breed genoeg om dat gevoel los te maken, ook al heeft ie niet de bijpassend hoogte. Ergens is het zelfs wel schattig, zo'n platte Marshall.
Ik probeerde laatst mijn oude Philips HomeCinema set (BlueRay + 5.1 set) te vervangen door een nieuwe (ongeacht merk). Toen kwam ik erachter dat er amper meer van die sets beschikbaar zijn. Ik weiger een soundbar omdat het geluid niet zo fijn is als een 5.1 set, maar ja, wat moet ik dan?
Geen set zoeken maar zelf speakers uit zoeken en een deftige versterker aanschaffen.
Dan heb je pas echt top geluid.
Heb een Acton III staan, die ik eerlijk gezegd kocht voor de looks. Maar het geluid is ook fantastisch.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.