Testversie Windows 10 bevat nieuwe accountknop met minder opties voor gebruiker

Microsoft heeft een nieuwe testversie van Windows 10 uitgebracht. Deze versie bevat een gewijzigde accountknop in het startmenu waardoor gebruikers niet meer rechtstreeks kunnen uitloggen, maar enkel hun Microsoft-account met de bijbehorende producten kunnen bekijken.

De wijziging zit in Windows 10 19045.4842 en werd ontdekt door X-gebruiker phantomofearth. Die schrijft dat de nieuwe functie standaard staat uitgeschakeld. Zodra de functie wordt ingeschakeld, wordt er bij het klikken op de accountknop in het startmenu geen optie meer weergegeven om de desbetreffende gebruiker uit te loggen. De knoppen om het toestel te vergrendelen, om naar de accountinstellingen te gaan en om van gebruiker te wisselen, zijn ook verdwenen. Er is enkel een link te zien die naar het Microsoft-account van de gebruiker verwijst. Via deze sectie in het Instellingenmenu kunnen producten van de techgigant aangekocht worden. De gewijzigde Account-knop zit momenteel ook in Windows 11 vervat. Het is niet duidelijk of Microsoft de functie zal uitrollen naar een definitieve versie van Windows 10.

Nieuwe Account-knop in startmenu testversie Windows 10 - Bron: X-gebruiker phantomofearth
Nieuwe Account-knop in startmenu testversie Windows 10. Bron: X-gebruiker phantomofearth

Door Jay Stout

Redacteur

25-08-2024 • 11:37

129

Submitter: TheVivaldi

Lees meer

Reacties (129)

129
124
53
1
0
32
Wijzig sortering
Voor alle duidelijkheid: er is wel nog steeds een optie om uit te loggen of van gebruiker te veranderen, maar die zit verborgen achter die 3 puntjes rechtsboven.
In Windows 11 wel, maar schijnbaar doet dat extra uitvouwmenu in de test-build van Windows 10 het dus niet. Vraag is dus of dat gewoon simpelweg nog niet 'af' is - of dat er toch nog iets anders meespeelt.
Het zou me echt ABSURD lijken mocht Microsoft gebruikers de mogelijkheid ontnemen om uit te loggen of van account te wisselen. De mogelijkheid om meerdere accounts te gebruiken is zo'n kritisch onderdeel van Windows voor veel gebruikers dat het ontbreken daarvan een groot probleem zou vormen voor veel gebruikers.
Straks moet je Microsoft 365 Family hebben om meerdere accounts op een machine te hebben :P
Gewoon always-on die machine, net zoals je mobieltje. Scheelt ook opstart-tijd, en je computer bepaalt zelf wel wanneer hij gaat slapen, of wanneer hij contact zoekt met het hoofdkwartier, of wanneer hij de was voor je doet. Beetje meer vertrouwen op Microsoft mensen, ze denken echt wel voor je na.
wel… ik heb nog mijn cd voor W7, prima OS.
Prima?
Als in prima om niet op het internet aan te sluiten en geen bank zaken op te doen?
Ik zou geen enkel OS als Prima bestempelen die geen beveiligingsupdates meer krijgt.
Beveiliging updates zijn er nog wel. Je kan ze alleen niet via microsoft binnenhalen. Wel een gedoe maar W7 is nog prima te beveiligen.
Opzich klopt dat wel. De Intune Sync is ook verlaagd van 8 uur naar enkele minuten op basis van user feedback.
Echt? Heb je hier een bron van? Zou supergoed nieuws zijn.
Ik zag het voorbij komen op LinkedIn. Ik zoek het morgen op. Voorheen was het iedee 8 uur behalve na een fresh start, dan was het ieder kwartier ofzo. Het is nog niet GA geloof ik.
Ik zou dat prima vinden, maar dan moet het wel een keer goed werken. En niet dat dat ding in mijn tas weer eens aanspringt, een kwaaltje dat elke Windows-laptopgebruiker wel herkent.
Klopt, zat onlangs ook opeens in mijn W11 systeem. Wat mij betreft wederom een onzinnige aanpassing, heeft echt geen enkel nut. Voor de zoveelste keer verdwijnen basis functies achter meer menus en muisklikken.
Klinkt als een bug.
Ook bij win11 is dat bijzonder irritant nu, die 3 puntjes sinds laatste wijziging, twee klikken extra om van gebruiker te veranderen via dat menu. Als je pech hebt verandert soms ook nog eens de onnodige tip/interne reclame boodschap in tussentijd waardoor de grootte van het venster zich aanpast en de puntjes zich verplaatsen.
Ik heb nooit echt gewerkt met shortkey's, maar dat wordt een must nu. Wil men beide versies steeds meer ongebruiksvriendelijker maken ?
interne reclame boodschap
De wat ?! :|

:: zucht ::
Yup. Deze mag in het why we can't have nice things rijtje...

[Reactie gewijzigd door R4gnax op 26 augustus 2024 21:38]

En dat is het hele probleem opt-out ipv opt-in de gemiddelde consument houdt zich daar totaal niet mee bezig.
maar die zit verborgen achter die 3 puntjes rechtsboven.
Dit is echt waar windows naartoe gaat. Alles is verstopt achter menuutjes. Voor mij een van de zoveelste redenen om van dit troep-os af te stappen, echter kan ik er niet van af op mijn laptop en werk pc omdat sommige software nou eenmaal alleen goed werkt op windows (en wine is daar niet goed genoeg voor).
Dit dus. Het lijkt wel alsof je geen dingen met mág doen met je OS, want het is allemaal zo moeilijk en gevaarlijk. Straks stel je iets in ofzo.

Alles moet er lekker leeg uitzien, want dat is "gebruiksvriendelijk".

Waar vroeger drie clicks al uit den boze waren, zien in Win11 steeds meer dingen 5 niveaus diep en idealiter ook nog verdeeld over twee schermen die je niet tegelijk open kunt hebben. Zo, dát zaak de power user leren wat anders te willen!
Er staat toch dat het een instelling is die standaard uitgeschakeld staat? Niks om je druk over te maken dan. Ik kan nog steeds uitloggen in elk geval.

Wat me wel opviel is dat Windows 11 me verplichte mijn wachtwoord te wijzigen. Heel veilig (het was een letter a ik heb er nu een letter b van gemaakt dus ik kan nog een tijdje door met dit systeem), maar ik vind het totaal onnodig. Het is een gezinslaptop, iedereen gebruikt hetzelfde account.
Mijn opmerking was algemener van aard, net als de post van de voorganger.

De trend in win11 is om belangrijke dingen steeds maar weer verder weg te moffelen.
Al weer een extra klik dus.
Ik word helemaal gek van de 'clean' look waar je niks meer kunt vinden.
Er gaat zo veel ruimte verloren aan white space.

In Windows 2000 (of XP classic) past op mijn oude 1024x768 monitor meer op, dan op mijn full HD monitor in Windows 11.
Dit hieronder vermeld door me, blijkt niet te weken mensen, kreeg ik zonet door van de mensen hier onder mij, dus deze reactie nog verder lezen heeft weinig zin.

"De Windows knop inhouden en daarbij vervolgens de letter L indrukken, logt je ook uit geloof ik, althans dit werkt in elk geval in Windows 11, en eerder ook in Windows 10"

[Reactie gewijzigd door SSDtje op 25 augustus 2024 15:22]

Win+L is Lock computer, niet Log out.
Klopt, maar daar kun je dan wel van gebruiker wisselen.

Ik heb een knopje op het buroblad met.
C:\Windows\System32\shutdown.exe /l
Windows+L = Lock

Vergrendeld de pc. Logt niet uit.
Dan heb ik het verkeerd, en dan ook mijn dank voor het melden, dan pas ik mijn reactie van eerder hier zo even op aan 👍
Ook handig is dynamic lock. Dan lockt hij automatisch als hij bluetooth verbinding met je telefoon verliest (als je dus wegloopt van je plek)
Ik heb gemerkt dat die functionaliteit niet echt goed werkt.

Ja, het werkt als je eerst je telefoon verbindt en pas daarna je Intune CSPs worden gesynct. Maar als je eerst je Intune CSPs ophaalt, en dan pas je telefoon verbindt dan werkt het niet.
Ik wordt hier onrustig van. Wat voor rare dingen gaat Microsoft uithalen als Windows 10 niet meer ondersteund wordt?
Microsoft Windows gaf veel mogelijkheden omdat gebruikers niet zomaar lieten beperken en Microsoft daar een verdienmodel in zag. Het vervolgens toch beperkingen gaan ontwikkelen kost tijd en geld en levert niet zomaar meer winst op. Ook niet in een op NT gebaseerd platform.

Tot concurrentie met iOS en Android lieten zien dat je als ontwikkelaar controle over je klanten kan krijgen met het doel om winst te maken door die klanten te beperken. Microsoft doet al net zo lang pogingen zo winst te maken. De manier van (telemetrische en persoonlijke)gegevens verzamelen waar een gebruiker niet zomaar onderuit komt is daar een voorbeeld van. En de windows 8 gui (2012) met belemmeringen was dat net zo.

Microsoft zoekt naar mogelijkheden de gebruikers en zelfs administrators te beperken om zelf meer controle te hebben. Zowel klanten als toezichthouders accepteren dat niet zomaar. Juist omdat men beseft hoe belangrijk de mogelijkheden die men heeft/had zijn.
Aan consumenten valt weinig te verdienen. MS verdient veel aan bedrijven door voor elke soort server licentie kosten van de cliënt te rekenen
dergelijke zaken hebben net geen impact op het bedrijfsgebruik.
want die zitten meestal op AD met AD account inloggen. en niet met een MS account.
je zou kunnen denken dat AD = MS is, wat klopt, maar een AD is niet noodzakelijk online gekoppeld en veel zaken worden hierdoor afgeschermd.
Geen idee, maar zou me daar pas druk om maken als het zo ver is.

Zeker als je eigenlijk geen idee hebt kan je eindeloos veel toekomsten bedenken maar uiteindelijk komt er maar 1 toekomst uit (en misschien heb je die niet eens bedacht).

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 augustus 2024 11:49]

Nee, als het eenmaal zo ver is, is het te laat. Er is een reden dat MS test versies uitbrengt en dat is net om reactie te meten. Het is nu dat men moet reageren.
Zowel als consument als bedrijf zal je toch vooruit moeten denken, gezien je wel voorbereid moet zijn als het zover is dat EOL is.

Mijn argument was met name dit: voorkomen is beter dan genezen. Dus ontwijken van mogelijke acties van MS als WIN10 EOL is, dus vooraf gereed zijn door upgraden naar WIN 11 waar mogelijk is, zo niet vervangen van apparatuur.

Ik kan ook wachten tot Windows 11 systeemeisen weer bijgewerkt en opeens systemen wel deze OS geïnstalleerd kan krijgen, maar dat is gissen en groot risico, met name binnen een bedrijf.

Maar iedereen is hier anders in, de ene wacht liever af en ziet wel wat er gebeurd vs vooruitdenken en eventueel oplossingsgericht bezig zijn.

[Reactie gewijzigd door m.z op 25 augustus 2024 14:52]

Mijn argument was met name dit: voorkomen is beter dan genezen. Dus ontwijken van mogelijke acties van MS als WIN10 EOL is, dus vooraf gereed zijn door upgraden naar WIN 11 waar mogelijk is, zo niet vervangen van apparatuur.
Ik ga zelf over naar LTSC op die ene desktop die ik nog heb waar geen Windows op kan (gebruik ik alleen voor videorecording). Dat is ook nog een optie (helaas niet voor iedereen als je een officiele licentie wil).
Als die upgrade maar te verwijderen is ook, we gaan het zien.
Maar iedereen is hier anders in, de ene wacht liever af en ziet wel wat er gebeurd vs vooruitdenken en eventueel oplossingsgericht bezig zijn.
Lekker algemene opmerking, denigrerend en de les lezend.
Zowel als consument als bedrijf zal je toch vooruit moeten denken, gezien je wel voorbereid moet zijn als het zover is dat EOL is.

Ik kan ook wachten tot Windows 11 systeemeisen weer bijgewerkt en opeens systemen wel deze OS geïnstalleerd kan krijgen, maar dat is gissen en groot risico, met name binnen een bedrijf.
Lekker voor de hand liggende dooddoener.

Je weet wat de eisen voor Windows 11 zijn en je weet ook al lang wanneer Windows 10 er uit gaat.

Daar kun je prima beslissingen op maken.

Als je gaat lopen wachten op een eventuele wijziging in systeemeisen, dan heb je je bedrijfsvoering natuurlijk totaal niet op orde.
Bovendien draai je dan blijkbaar op vrij oude systemen.


Maar dat was hier totaal de case niet.

Het gaat erom dat iemand zich afvraagt op welke manieren Microsoft de boel mogelijk in de toekomst weer gaat manipuleren. En het heeft dus weinig zin om daar alle mogelijkheden voor te gaan bedenken.

Het enige wat je wel nuttig zou kunnen doen is bepalen wat voor jou het breekpunt is en kijken welke richting (welk ander OS) je dan op gaat.
[...]
Het enige wat je wel nuttig zou kunnen doen is bepalen wat voor jou het breekpunt is en kijken welke richting (welk ander OS) je dan op gaat.
Account-gebonden, altijd online, telemetrie en data-overdragend om de AI te voeden.

Windows niet meer als product, maar z’n gebruikers.

Het klinkt negatief maar de tekenen zijn al lang en breed aan de wand. Als die dingen je niet bevallen kan je nog beter vandaag dan morgen gaan kijken wat voor je use case het beste alternatief is want het is slechts een kwestie van tijd.
Jup, die tekenen waren bij Windows 7 al zichtbaar.
En ik ging mee in de gestarte discussie:
Ik wordt hier onrustig van. Wat voor rare dingen gaat Microsoft uithalen als Windows 10 niet meer ondersteund wordt?
Lekker algemene opmerking, denigrerend en de les lezend.
Hmmm, zo had ik het totaal niet bedoeld. Ik geef alleen aan hoe iedereen er verschillend over denkt. Ik reageer op een opmerking waar letterlijk aangegeven wordt "Geen idee, maar zou me daar pas druk om maken als het zo ver is." Ik geef een tegenovergestelde kijk aan, vandaar deze opmerking. Is totaal niks les lesend bedoeld, ieder zijn of haar aanpak.
Lekker voor de hand liggende dooddoener.
Ja, daar gaat mijn hele comment om? Dan geef ik aan dat afwachten niet goed is, dus vooraf acteren.

Mijn argument was, ja het kan zijn dat Windows 11 zijn systeemeisen kan aanpassen, maar dat risico wil je niet nemen. (Het staat er letterlijk: maar dat is gissen en groot risico, met name binnen een bedrijf. Dus ik je comment ermee vooraf toch al bekrachtigd?

Als je gaat lopen wachten op een eventuele wijziging in systeemeisen, dan heb je je bedrijfsvoering natuurlijk totaal niet op orde.
Bovendien draai je dan blijkbaar op vrij oude systemen.


Ik snap het punt niet zo goed. We lijken zelfde mening te hebben en wordt over die van mij gediscusseerd. :|

Misschien was mijn punt niet duidelijk, maar ik bedoelde met name dit:

Mijn argument was met name dit: voorkomen is beter dan genezen. Dus ontwijken van mogelijke acties van MS als WIN10 EOL is, dus vooraf gereed zijn door upgraden naar WIN 11 waar mogelijk is, zo niet vervangen van apparatuur.

Dus ik ben zelf van mening dat het dus niet verstandig is om af te wachten. Ik dwing niemand, geef met name mijn visie/mening aan. Als consument kan je inderdaad rustig afwachten, mogelijk dat MS nog iets aan WIN11 systeemeisen doet (gezien E-Waste discussies) en/of eventueel oudere systemen ondersteund. Dan geef ik bedrijfsvisie aan, dat hier dus opgewachten onverstandig is.

[Reactie gewijzigd door m.z op 25 augustus 2024 14:56]

Het gaat erom dat iemand zich afvraagt op welke manieren Microsoft de boel mogelijk in de toekomst weer gaat manipuleren. En het heeft dus weinig zin om daar alle mogelijkheden voor te gaan bedenken.
En in jouw reacties komt dat totaal niet terug. Jij reageert met een algemeen, nogal voor de hand liggend verhaal over actief of passief kijken naar een trein die gegarandeerd langskomt (einde van Windows 10).
Oké, maar de eerdere comment ging er daar wel over, maar ik snap je punt. Ik had wel meer mogen toelichten. Iets wat ik nu heb gedaan, maar goed punt.

[Reactie gewijzigd door m.z op 25 augustus 2024 14:58]

Online accounts, verplicht. Als je account geblokkeerd wordt kun jeje eigen pc niet meer in.
Je kunt prima je PC nog in, maar dan moet je iets heel engs gebruiken dat Linux heet... en je data kom je niet bij, dat zit veilig bij grote bedrijven, en mag je alleen inzien als je je netjes aan hun wensen houdt.
of gewoon n local account, wat nog prima mogelijk is...
En jij denkt dat jouw data niet belandt bij andere bedrijven, simpelweg omdat je een lokale account hebt?
Je kan de schade enigzins beperken door tools te gebruiken zoals W10Shutup, waarbij je effe lekker geconfronteerd wordt met wat voor een data er by default allemaal wel niet naar MS gestuurd wordt, of je nou een local of online account hebt.

De enige manier waarop je 100% zeker kan weten dat er geen enkele data van jouw pc naar 3den wordt verstuurd. is dat ding nooit met het internet verbinden.
Als jij van mening bent dat de data op jouw pc zo belangrijk is dat je 100% zeker moet zijn dat dat nooit gedeeld zal kunnen worden, heb je eigenlijk maar 1 keuze.
De enige manier waarop je 100% zeker kan weten dat er geen enkele data van jouw pc naar 3den wordt verstuurd. is dat ding nooit met het internet verbinden.
exact, n linux install en dan alsnog facebook opgaan gaat idd niet helpen... dat beweerde ik ook niet ...
Dat kun je echt wel vergeten als je bitlocker gebruikt. Beetje vaag verhaal, want met een boot usb stick kan je zonder ook er bij
Jawel hoor, cached credentials :D
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @ibmpc25 augustus 2024 22:27
Die verlopen ook dus na verloop van tijd loop je daar ook tegen beperkingen aan.
Cached credentials verlopen niet door tijd maar door aantallen. Je vindt de waarde terug in je lokale policy store.
Gewoon inlezen wat de mogelijkheden zijn, genoeg opties en keuzes. Niks om onrustig van geworden hoor.
Gewoon je er in verdiepen.
Maak je niet druk. Ze integreren desktop as a service steeds meer. Altijd online, altijd up to date. Beste van het beste.
Hoe meer van dit soort account/privacy geintjes Microsoft gaat implementeren in Windows 10 hoe meer geneigd ik ben om zeker tot aan het einde van de reguliere support over te stappen naar Windows 10 LTSB. De support hiervan loopt tot 2032, ik hoop dat tegen de tijd Microsoft met Windows 12 onder druk van wetgeving flink gaat dimmen met dat hele geforceerde account geneuzel. Plus een flinke streep trekt door de 'kinderslot' layout van W11.
Support tot 2032? Waar kan je die kopen?
Als particulier officieel niet. Als je werkgever bij Microsoft een volume licentie overeenkomst heeft kan je deze gebruiken als je de thuis PC voor werk of 'testdoeleindes' gebruikt. Je kan ook "elders" opzoek gaan naar een zogenaamde grijze licentie, check bij dergelijk routes wel even de hash van de ISO als die meegeleverd wordt of daar niet mee gerommeld is.

Let wel dat LTSB niet alle functies heeft van de consumenten versie. Het is geen 1:1 vervanger, dus lees je eerst goed in of de missende functies een probleem voor je zijn.
Die missende 'functies' zijn juist een voordeel :)

Al moet ik zeggen dat ik er niet zo blij mee ben als de oude LTSB (de nieuwe heet LTSC overigens). De Microsoft account onzin zit er nu ook in en ook de windows store zit er gewoon in helaas.
Niet windows 10 LTSC? Of heeft die een kortere support?
de gewone Windows 10 LTSC gaat idd uit support maar de "Windows 10 LTSC 2021 IoT Enterprise" versie pas in 2032 :)
... wordt er bij het klikken op de accountknop in het startmenu geen optie meer weergegeven om de desbetreffende gebruiker uit te loggen.
Op X meld phantomearth dat de (...) knop op het moment niks doet. Gezien dit menu in Windows 11 de uitlog-optie wel bevat lijkt het me logisch dat deze functie nog niet af is en dat ze dit nog gaan toevoegen.

[Reactie gewijzigd door KipKroket op 25 augustus 2024 11:47]

Je kan dat soort knoppen vaak gewoon via een policy aanpassen. Zo wil je bijvoorbeeld niet dat mensen op een SBC een reboot doen. Of in een citrix oplossing andere laten inloggen
Sorry maar heb jij gezien dat microsoft de laatste tijden doet?

Windwows server 2019 (https://learn.microsoft.c...ducts/windows-server-2019) weer extended tot 2029 (moet je weer betalen)
Windows 10 (https://learn.microsoft.c...s/windows-10-home-and-pro) (ook waarschijnlijk weer dokken per jaar aka 1ste jaar is 60, 2de jaar 90 en 3de jaar 180 ?
Windows teams classic (https://learn.microsoft.c...lient-end-of-availability) Dus je moet naar de nieuwe teams (of je het nu leuk/prakties vind of niet)
Gerucht over Control Panel (configuratie scherm) die eventueel weer ergens diep en ver word weg gestopt ?

Dus waarom doet microsoft dit ? Zodat je gaat/moet/wilt overstappen naar windows 11 en eventueel in windows 12 (of hoe die ook gaat heten) weer moet dokken voor deze functie, die je vaak gebruikt (IT of niet IT)
Nee, denk niet dat microsoft dit gaat fixen (of misschien tijdelijk en dan als nog terug draaien dat je weer niet kan uitloggen)
Microsoft antwoord: Ja sorry we kunnen windows 10 niet meer onder houden, dus moet je maar overstappen mentaliteit |:(

Met andere woorden, het word weer door je strot gedouwd zonder dat je er eigelijk iets tegen kan doen.
Windows 7 werkt nog goed, maar eigelijk zonder security updates, ben je tegenwoordig op de meeste oudere OS, gewoon de shaak en moet je helaas mee doen met hun beweging. (ik persoonlijk vind ik het walgelijk)

[Reactie gewijzigd door Soundstorm2010 op 26 augustus 2024 02:20]

Nou, veel doemdenkerij hier weer... het is een test build, en deze functie staat standaard uitgeschakeld in de test build waar het in zit. Waarom zou deze functie op dit moment standaard uitgeschakeld staan, in een test build, vraag ik me dan af... Omdat het nog niet klaar is wellicht?
Test van W10 en productie in W11
Als je op de 3 puntjes drukt krijg je alsnog de optie om uit te loggen in Windows 11. Draai zelf geen 10 meer dus kan daar geen uitsluitsel over geven.

Lijkt erop dat ze 10 meer op 11 laten lijken zodat de overstap voor mensen straks minder groot is.
In deze testbuild van Windows 10 werkt dat dus niet meer.
Heb jij deze testbuild en het ook zelf gestest ?, want misschien klopt het wel wat @themadone zegt.
Dit was namelijk mijn gedachte ook, sinds de laatste maandelijkse update viel dit scherm mij onder win11 ook pas op.
"De gewijzigde Account-knop zit momenteel ook in Windows 11 vervat" doet vermoeden dat het tegelijk met de (nieuwe) account manager in W11 is verschenen, maar die zat daar al in (in stable) en is nu backported naar W10 in test. Dit geheel los van alle onhebbelijkheden die dit met zich meebrengt, maar zal er in de praktijk weinig "last" van hebben want kan uit en menig bedrijf willen die consumentenopties ook niet in hun werkplek.
Binnenkort geen Windows 10 support meer van Microsoft, maar toch nu nog zo'n vreemde wijziging uitbrengen, dat voorspeelt m.i. niet veel goeds !

Is MS nu al aan het voorsorteren om Windows 10 dicht te timmeren, zodat straks na EOL van win10, MS het gebruik van Win10 kan 'hinderen' ?
Windows Server 2022 blijft nog even ondersteund. Wellicht is dit voor de gebruikers die nog niet over zijn op Windows 365 of Azure Virtual Desktop, maar nog op een legacy RDS omgeving zitten.
zonder alu-hoedje verbaasde het me gewoon dat er nog zulke ingrijpende wijzigingen zouden worden doorgevoerd.
Maar als je een PC deelt of zelf 1 account voor werk en 1 voor prive hebt? Hoe wissel je dan?

Het lijkt er steeds meer op dat ik straks niet eens meer naar dual boot over ga maar Windows bedankt na '10' versies en volledig switch naar Ubuntu. MS maakt mij te veel slechte keuzes de laatste tijd.
Viel me ook al op in Win 11, heel irritant dat je dan extra door moet klikken om van gebruiker te wisselen. Maar t kan dus wel, zoals genoemd in andere comments.
Third party tools voor de zoveelste keer on the rescue...
Nee, het kan dus niet in deze testbuild van W10.
Via je rechter muisknop of Windows + X krijg je een wat meer power user menu dat wat fijner is.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.