Ziggo verhoogt abonnementsprijzen ook voor bestaande klanten

De inflatiecorrectie die Ziggo per 1 juli 2024 doorvoert, geldt ook voor bestaande klanten. De kosten voor internet stijgen met een euro per maand. De kosten voor tv en vaste telefonie nemen, afhankelijk van het pakket, met 0,50 tot 1,20 euro toe.

Ziggo maakte de hogere prijzen al in april bekend, maar destijds werd bericht dat de prijsverhoging alleen zou gelden voor klanten die tussen 1 april en 1 juli een abonnement afsluiten, verlengen of aanpassen. Maar prijsvergelijker Breedbandwinkel meldt nu dat de prijswijziging ook geldt voor bestaande klanten van voor 1 april. Ook als een abonnement niet voor 1 juli wordt aangepast, gaan de prijzen dus omhoog.

De prijsstijging is gebaseerd op het CBS-inflatiepercentage, zegt de provider. Dat cijfer bedroeg in 2023 3,8 procent. Internetabonnementen worden standaard een euro per maand duurder. Ziggo-klanten die een abonnement met televisie en internet hebben, gaan 1,50 euro per maand meer betalen dan dat ze nu doen. De prijs van het losse Kabel TV-abonnement wordt met 0,87 euro per maand verhoogd en het TV Start-abonnement wordt 1,20 euro duurder. De prijs van vaste telefonie stijgt met 0,50 euro per maand en het Volop Bellen-pakket wordt 55 cent duurder.

Abonnement Huidige prijs (per maand) Nieuwe prijs (per maand, vanaf 1 juli) Stijging
Internet Lite
(100Mbit/s down,
25Mbit/s up)
42,50 euro 43,50 euro +1 euro
Internet Start
(200Mbit/s down,
30Mbit/s up)
47,00 euro 48,00 euro +1 euro
Internet XXL
(400Mbit/s down,
40Mbit/s up)
52,00 euro 53,00 euro +1 euro
Internet Elite
(1000Mbit/s down,
100Mbit/s up)
59,00 euro 60,00 euro +1 euro
Kabel TV 22,95 euro 23,82 euro +0,87 euro
TV Start 31,80 euro 33 euro +1,20 euro
Vast bellen
(inclusief kosten
voor Kabel TV)
38,40 euro 38,90 euro +0,50 euro
Volop Bellen
(Kosten komen
bovenop maandelijkse
kosten voor Vast Bellen
of Alles-in-1-abonnement)
14,95 euro 15,50 euro +0,55 euro

Door Eveline Meijer

Nieuwsredacteur

06-06-2024 • 11:37

406

Reacties (406)

406
404
114
3
0
253
Wijzig sortering
Nóg hogere prijzen? Prijst Ziggo zichzelf nu niet een beetje uit de markt? De glasvezelboeren bieden naar mijn weten snellere abo's tegen lagere prijzen. Tuurlijk, zij proberen klanten te winnen en moeten daarom (voor nu) hele scherpe prijzen hanteren maar op deze manier maakt ziggo het wel makkelijk...

Ter vergelijking

ODIDO 1000/1000: 30 euro (45 na actieperiode)
Ziggo 1000/100: 60 euro (na prijsverhoging)

...
Ik denk dat sommige zich hier wel moeten realiseren dat de tech mensen die op deze site zitten niet heel de markt zijn.
Ja Ziggo bied een tiende van de upload, wat voor de meeste mensen genoeg is. Ja Ziggo is duurder dan andere, maar KPN ook.

Wat wel een groot verschil is met veel andere aanbieders is dat Ziggo een enorm goed TV product heeft. Wat voor de meeste tech mensen hier geen reden is, maar voor heel veel niet tech mensen wel.
Bij KPN en andere krijg je een android kastje waar je soms best in kunt verdwalen, Ziggo heeft een enorm goed uitgewerkte mediabox met bijna alle belangrijke apps, op een strak ingedeelde layout.

Dat is wel iets voor klanten die er weinig verstand van hebben om naar Ziggo te gaan / daar te blijven. Er zijn genoeg tegen argumenten die ik zelf ook kan verzinnen. Maar voor mensen die er niks mee hebben heeft Ziggo ook genoeg voordelen, en dan maar een iets hogere prijs.
Ja maar het is niet zo dat KPN klanten zomaar even kunnen overstappen op Ziggo, of vice versa. Dat komt omdat hun gebieden bijna perfect verdeelt zijn. Dit is nou net wat de glasboeren aan het doorbreken zijn, er komt een einde aan hun monopolie. Verder heb je wel gelijk, Ziggo is prima voor de gemiddelde consument, alleen wat aan de dure kant.
> Dat komt omdat hun gebieden bijna perfect verdeelt zijn.

Nederland telt circa 8 miljoen woningen, 7,5 miljoen hebben een coax aansluiting van Ziggo. Ook wel “homes passed” genoemd.

https://www.libertyglobal...-Fixed-Income-Q1-2024.pdf
Is er iemand die kan uitleggen wat er nou zo fantastisch is aan het Ziggo TV kastje? Mijn vader had ooit TV van Ziggo, maar ik vond er niet echt verschil in zitten met het product van KPN. De overstap voor hem van Ziggo naar KPN was ook erg gemakkelijk, omdat het meeste (wat hij gebruikte) hetzelfde werkte (zijn bejaardenhuis had een contract met KPN waardoor hij daar maar €37,50 oid hoefde te betalen dus hij ging er financieel op vooruit).

Is er ergens een site of blog oid die laat zien wat de verschillen zijn? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
Niet heel veel ervaring met KPN maar Ziggos totaal ervaring is gewoon echt super fijn. Het kastje zelf is snel, zowel opstarten als zappen als door menus naar verschillende apps (waardoor je in theorie geen Chromecast nodig hebt of hoeft te gebruiken). De opnames kunnen inde cloud gemaakt worden (geen idee hoe dat bij anderen nu is) waardoor je niet alleen op de box maar alle apparaten het kunt kijken en zelfs weer kunt casten op zijn beurt naar een niet box verbonden scherm.
Verder heb je ook nog profielen waardoor je gemakkelijk met meer mensen je eigen omgeving hebt als het ware.
Ik kan het verder niet per se duiden maar ik heb wel eens wat andere systemen gezien en gebruikt maar dat is echt stukken minder fijn. (Misschien dat nu alles anders is en het een veel kleiner verschil is.)
Ik ben absoluut mee eens ben al klant sinds @home nu Ziggo en erg tevreden en top klantenservice 1A du mijn persoonlijke ervaringen en mening en technische ervaringen ook met computers laptops niemand is gelijk gelukkig maar
Wat wel een groot verschil is met veel andere aanbieders is dat Ziggo een enorm goed TV product heeft.
.... Ziggo heeft een enorm goed uitgewerkte mediabox met bijna alle belangrijke apps, op een strak ingedeelde layout.
Maar dat enorm goede TV product werkt alleen als je zowel TV als internet hebt bij Ziggo.
Zonder internet bij ze is TV ook vrij basic, met ofwel een CI+ module of een 'ontvanger' die echt niet heel bijzonder is.
Eerst aan koppelverkoop doen waarbij één deel echt onderdoet voor de concurrentie - de internetverbinding - en dan stellen dat het tesamen één fantastisch product is, is niet meer dan marketing-prietpraat van die oranje firma.

[Reactie gewijzigd door dlaoR op 22 juli 2024 13:39]

10 jaar geleden had ik u gelooft, nu niet meer. De iptv van KPN (en andere aanbieders) is tegenwoordig van gelijke kwaliteit vergeleken met Z@gg0.
En ODIDO is daarnaast ook nog een 1000 beide kanten op... Daar komt Ziggo niet eens bij in de buurt, upload blijft een factor tien(!!!) achter op download.
De internetaanbieders willen graag dat we de duurste pakketten nemen met de hoogste snelheden. Maar als je een bandbreedte monitor op je router hebt, zoals bij bijvoorbeeld Ubiquiti het geval is, dan zie je in 99,9% van de tijd niet eens boven de 50 Mbps komt. Veel toepassingen zijn zelf de beperkende factor, niet de lijn zelf. Daarom adviseer ik meestal om het goedkoopste pakket te nemen en je geld te investeren in goede wifi.
Goede Wifi heb ik al even (gewoon eigen spul gekocht en aangelegd) en zelfs het duurste abonnement bij Odido is goedkoper dan het goedkoopste abonnement dat ik bij Ziggo kon afsluiten, zelfs de 8 maanden kortingsperiode van 50% niet meegerekend. En die kortingsperiode heb ik bij Ziggo welgeteld één keer in twintig jaar tijd weten te krijgen...

Als je een alternatief beschikbaar hebt in de vorm van glasvezel, is Ziggo feitelijk met geen mogelijkheid nog concurrerend. Het wordt gewoon tijd dat Ziggo dat accepteert en er naar handelt.
Klopt, is ook precies wat ik heb gedaan toen ODIDO hier te krijgen was.
Voor TV gewoon NLZIET nemen, dat is echt genoeg voor de gemiddelde consument. Niet zelf hoeven opnemen gewoon een jaar terug kijken. Ziggo heeft zelfde aanbod als NLZIET maar dan met tig info en regionale zenders en belgie/UK/Duits waar niet naar gekeken wordt.
Het enioge wat er gemist werd hier thuis was TMC en 24 Kitchen :-)
Hangt volledig van je wensen af. Ik haal uit je vele berichten dat je waarschijnlijk een internet only pakket wil, maar dan zit je inderdaad bij Ziggo aan het verkeerde adres omdat je er altijd TV bij krijgt ook al noemen ze het internet only.

Al eens geprobeerd echt op te zeggen, dan bellen ze je vanzelf met een aanbod.
Sja, de keuze is, waar ik woon, jarenlang beperkt geweest: Ziggo, of DSL (niet eens VDSL...) met een maximum van 2mBit. Feitelijk dus geen keuze want 2MBit slaat gewoon echt helemaal nergens op, dus toen er vorig jaar eindelijk glasvezel in de straat werd gelegd, was ik er wel als de kippen bij, ja.

TV is voor ons totaal oninteressant. Veel teveel reclame en een vaak maar al te bedroevende programmering. Daadwerkelijk opzeggen was dus geen optie - Ik werk tegenwoordig vaak vanuit huis en ik kan het me niet permitteren om zonder internet te komen zitten.
Maar Ziggo kan er niks aan doen dat zij de enige waren met een fatsoenlijk product op jouw adres :P . Dan moet je boos worden op andere providers dat ze niet eerder daar hebben aangelegd. Wees blij dat Ziggo in ieder geval je nog kans heeft gegeven op snel internet anders had je alleen DSL.

Maar precies wat ik zeg, hier in huis wordt wel veel TV gekeken en zijn dus wel blij met Ziggo. Zo ieder wat wils :)
KPN zal voor u dan nog (gratis) de buitengebied regeling hebben. Met deze snelheid moet u 15-20 km. van de KPN poorten wonen,
Ik woon midden in een stad in de Randstad, van een buitengebied is geen enkele sprake :)
Het heet zo, maar bij slecht gegarandeerd internet krijg je dit, zelfs woon je in het centrum van een grote stad. Al is de beschikbaarheid daar 99/100 meestal prima.
Hoe sneller je internet is, des te minder lang je aan het downloaden bent. Je gemiddelde bandbreedte gaat bij gelijk verschil exact hetzelfde zijn. Je betaalt meer geld voor sneller internet voor het geval je het prettig vind om minder lang op downloads (of uploads) te wachten.

Zowel Ziggo als KPN leveren tegenwoordig prima mesh systemen voor de wifi. Een TP-Link deco setje werkt ook als een trein. Dus ook dat zie ik eigenlijk los van de beslissing.
En de latency is een veelvoud lager. Bij Ziggo zit je op 10-20ms latency - met spikes boven de 100. Odido rond de 4-7 ms. Los van de algehele snelheid, de lagere latency en het niet hebben van latency spikes is echt een verademing.
Ben blij verrast door Odido. Prachtige verbinding.
Actie periodes niet tellen die heeft ziggo ook.

Maar 1000/1000 voor 45 of
400/ 40. Voor 52 euro is wel heel erg scheef ziggo
Actie periodes niet tellen die heeft ziggo ook.
Behalve voor bestaande klanten die niet de luxe hebben over te kunnen stappen naar een vergelijkbare concurrent omdat die er simpelweg niet is. Die mogen zich twee decennia gewoon het schompes blijven betalen...
Ach, als je er ook TV bijneemt is het verschil ineens bijna verwaarloosbaar. Als je inderdaad voor Internet only gaat is het inderdaad stuk goedkoper, maar bij ZIggo bestaat internet only ook niet echt, want je krijgt er altijd de ongecodeerde zenders bij.

En wat hier al vaker gezegd wordt, even bellen bij Ziggo en je krijgt bijna altijd korting.

Daarbij is het ook niet in alle gebieden voor Odido 45 euro, ik moet in mijn regio 55 euro betalen voor alleen internet.

[Reactie gewijzigd door SirMemeAlot op 22 juli 2024 13:39]

nee hoor kwestie van even bellen

ik krijg elk jaar gewoon weer de 50% korting voor 9 maanden als ik maar weer een nieuw jaar abbo afsluit.
Helaas is mijn ervaring dus anders - Ik heb het vijf keer geprobeerd en iedere keer nul op rekest gekregen :(
Afgelopen jaar kwam ziggo zelfs pro-actief met een aanbod, 9 maanden 50% korting. Toen ben ik maar gebleven :)

Verder kan ik ook de tip geven om alleen met contracten te werken van black friday naar black friday. Ben nu al een paar jaar aan het switchen. Paar settings veranderen op de UDM Pro en je bent zo weer good to go. TV kijk ik toch niet (meer) integraal dus easy peasy switchen zo.
Je moet het goede nummer bellen. Niet de gewone klantenservice maar de afdeling retentie. Daar kreeg ik afgelopen jaar ook veel korting na twee keer bellen.
"nee hoor kwestie van even bellen"

Bij welke provider ?
Odido heeft een belachelijk slechte service.
Tja, KPN & Ziggo zijn vaak niet heel veel beter als je iets anders hebt dan een standaard klacht. Mijn ouders zaten eerst bij Ziggo en hun huis was op een te zwakke versterker gezet, vaak geen internet dus. Vooral als het drukker was.

KPN heb ikzelf bij gezeten, kapot glasvezel punt? rustig 5 weken wachten. Oh je hebt geen KPN mobiel abonnement, dan sorry krijg je geen tijdelijke oplossing.
Maar zon prima netwerk dat ik geen service nodig heb. Betaal voor Internet en dat heb ik. Heb wel een eigen infrastructuur. Gebruik de router als modem/AP zondr wifi dat wel
Wat is slechte service?
Ik heb inmiddels al zo'n 3,5 jaar Odido/T-mobile en heb voor zover ik me kan herinneren nog nooit een storing gehad. Dat kan ik geen slechte service noemen.

Dat ze wellicht iets aan hun communicatie kunnen doen op het moment dat er wel wat aan de hand is, is een tweede, maar volgens mij geldt dat voor alle internet providers. Kijk maar eens op trustpilot.com, daar scoren KPN/Ziggo en Odido ongeveer hetzelfde, sterker nog Odido scoort daar nog het beste.

Maar het probleem hierbij is (en dat geldt overigens voor iedere servicedesk), dat je altijd alleen iets hoort op het moment dat zich problemen voordoen, maar vrijwel nooit als dingen goed gaan.
99% van de klanten ervaart waarschijnlijk nooit problemen, maar doordat alleen die 1% die wel problemen ervaart, zich laat horen, krijg je een heel vertekend beeld van de werkelijk situatie.
Wel even goed kijken, je pakt de Odido 100. De 1000 is 55 euro per maand.
Na de kortingsperiode zit je bij Odido, net als bij ziggo, ook “gewoon” op 70 euro inclusief tv.

Ik blijf voorlopig bij ziggo, te veel slechte verhalen gehoord op internet maar ook om mij heen van onbetrouwbaar netwerk. Zal ongetwijfeld afhankelijk zijn van de woonplaats een aanwezige bekabeling, maar ik heb eigenlijk geen rede om over te stappen.

Edit: daarnaast zijn ziggo en kpn overduidelijk al een tijdje aan het “lokken” om klanten binnen te halen. Ik ben benieuwd wat voor prijsstijgingen zij gaan doorvoeren uiteindelijk. KPN als voorbeeld was altijd aanzienlijk duurder dan ziggo, nu plots (tijdelijk) niet meer. Opvallend.

[Reactie gewijzigd door Ocin32 op 22 juli 2024 13:39]

Die €45 na de actieperiode voor 1000/1000 klopt niet. Dat is het tarief voor 100/100.

Edit: Blijkbaar zijn er verschillende tarieven, afhankelijk van welk soort netwerk gebruikt wordt door ODIDO. Onderstaand zijn de tarieven voor ODIDO als het via het glasvezelnetwerk van KPN loopt:

Alle tarieven zonder kortingsacties:

ODIDO:
100/100: €45p/m
400/400: €50p/m
1000/1000: €55p/m

Ziggo:
100/25: €43,50p/m
200/30: €48p/m
400/40: €53,00p/m
1000/100: €60,00p/m

[Reactie gewijzigd door Ridicuul op 22 juli 2024 13:39]

De tarieven bij Odido zijn afhankelijk welk soort glasvezel netwerk er ligt. Lees in het geval dat KPN het aanlegt betaal je 10 euro per maand extra.
Bij mij heeft KPN NetwerkNL het glasvezel aangelegd, toen nog een onafhankelijke dochter onderneming van KPN. Ik betaal geen €10 extra.

Het is wat naamgeving wel een zooitje:
Vanaf 1 mei 2019 gingen netwerkbeheerders Reggefiber en KPN NetwerkNL (beide onafhankelijk onderdeel van KPN) samen verder onder de naam KPN NetwerkNL. In september 2021 werd de naam gewijzigd in KPN Netwerk. Per januari 2024 gaat KPN Netwerk verder als KPN.
Top, bedankt voor deze extra informatie. Dat wist ik niet.
400/400: €53,00p/m
nulletje teveel bij de upload ;)
Oeps. Bedankt voor het melden.
Nee hoor, na de kortingsperiode is Odido zelfs duurder dan Ziggo voor hetzelfde pakket.
45 euro is in mijn wereld niet meer dan 60 euro hoor.
45 euro is natuurlijk wel zonder tv bij Odidio
TV heb ik nu bij Ziggo ook niet in het abonnement hoor. Ik betaal ze 64 euro per maand expliciet voor "giga" internet only.

Wellicht dat er om technische redenen onder water toch een bruikbaar TV signaal op de coax staat, en dat dit ook wat met hun prijsstructuur te maken heeft, maar daar doe ik sowieso niks mee en is voor mij dus sowieso geen factor.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 22 juli 2024 13:39]

Als je Giga hebt heb je nog een oud pakket en kun je die kosteloos omzetten naar Elite, de nieuwe variant, en zit je op €59,-
Ik ben als het goed is volgende maand weg, dus ik geloof het wel. Maar dank voor de tip! Deze aanpassing is mij ontgaan.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 22 juli 2024 13:39]

Dan is het voor jouw goedkoper maar niet voor iedereen dus. Maar wat JolleNL ook al zegt, even naar Ziggo bellen voor Elite, scheelt weer 5 euro :)
Die 45 is niet alleen voor mij goedkoper. Die is voor iedereen goedkoper want al het goed is hebben euro's voor iedereen dezelfde waarde. ;)

Het rekensommetje wordt allicht anders als je er TV en Telefonie bij betrekt ja maar daar ging het niet over, het ging over internet.

Er zijn genoeg mensen van mijn millennial generatie en jonger die qua telefonie nog uitsluitend hun mobiele telefoon gebruiken en ook helemaal geen interesse meer in hebben in TV.
Dus dit is zeker niet alleen voor mij goedkoper in de zin van dat ik een bijzonder gevalletje ben.
Ziggo heeft niet voor niets last van leegloop.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 22 juli 2024 13:39]

Het ging erover dat Odido schijnbaar goedkoper is dan Ziggo, dat het over internet only gaat maak jij er zelf van. Daarnaast is het voor 'jouw' wellicht 45 euro, maar schijnbaar hebben euro's bij mij minder waarde want ik betaal voor een zelfde Odido verbinding 55 euro ;).

Daarnaast prima dat er een generatie is die het niet wil, er is ook nog een (grotere) leeftijdsgroep/generatie die het momenteel wel wil. Het is dan ook aan aaname dat dit de reden is, het kan namelijk tal van reden hebben: waaronder prijs, toevallig slechte verbinding in de buurt/wijk of binnenhuis of gewoon eens iets nieuws proberen of daadwerkelijk wel de upload nodig. Zo zijn er nog 100 redenen te bedenken.

Het is een feit dat we van 1 of 2 providers in de buurt naar soms 4 volwaardige zijn gegaan. Count your blessings dat je nu eindelijk een pakket hebt die bij jouw wensen past.
Het ging erover dat Odido schijnbaar goedkoper is dan Ziggo, dat het over internet only gaat maak jij er zelf van.
Dit is gewoon niet waar, het gaat hierboven letterlijke alleen maar over internet, kan je toch gewoon lezen?
Daarnaast is het voor 'jouw' wellicht 45 euro, maar schijnbaar hebben euro's bij mij minder waarde want ik betaal voor een zelfde Odido verbinding 55 euro ;).
Dan zit je niet in ODF gebied. Dat heeft verder niks met de waarde van euro's te maken, maar met een netwerk beheerder die geld aan je wil verdienen.
Nog steeds 5 euro per maand minder dan Ziggo trouwens, en daarmee dus nog steeds significant goedkoper. ;)
nogmaals het blijft maar net je wensen. Bij Ziggo krijg ik een wifibooster erbij en bij Odido moet ik die zelf kopen, jij zal die vast niet nodig hebben maar ik wel. Ik woon in een nieuwbouw woning waar je met 1 apparaat 1 verdieping kunt dekken. Bij Ziggo zijn eenmalige kosten 19,95 en bij Odido €105 euro volgens hun website. Als je dit doorrekent ben je 1e jaar duurder uit bij Odido.

Dus dan kom ik weer bij mijn originele punt terug, het is maar net wat je wensen zijn of het goedkoper is of niet ;).
Dus dan kom ik weer bij mijn originele punt terug, het is maar net wat je wensen zijn of het goedkoper is of niet ;).
Sure, daar wil ik wel in meegaan.
Maar dan kan je gewoon uberhaupt nooit meer iets goedkoper of duurder noemen. :)

Een Ferrari kost meer geld dan een Volkswagen.
Maar als jij persé een tempramentvolle italiaanse rode sportauto wil met een paard in een geel rechthoekje op de motorkap is Ferrari ongetwijfeld de goedkoopste.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 22 juli 2024 13:39]

“Na kortingsperiode”
De 45 euro is dan ook ná de kortingspercentage. Verhoudingsgewijs betaal je bij Odido dus minder en krijg je méér terug, in de vorm van hogere snelheden.
Ik ben al vele jaren weg bij Ziggo en betaal aan Odido al vele jaren stukken minder dan het goedkoopste dat Ziggo aanbiedt.
Ik weet niet zo goed waar die 60 vandaan komt, ik zit al even op 64 voor dat gigabit abonnement van ze (internet only).
Dat maakt Odido die gewoon bijna 20 euro per maand (!) lager zit, en daarbij sneller internet levert, inderdaad erg interessant.

Nog sterker, ik heb bij ziggo dat giganet eigenlijk alleenmaar vanwege de upload.
Ik denk dat ik bij Odido dadelijk ga downgraden naar 500/500 ofzo, scheelt nog meer geld.
ODIDO 1000/1000: 30 euro (45 na actieperiode)
Als ik kijk op Odido voor 1 Gbit/s up en down dan kom je uit op 55 euro na de actieperiode. Mis ik iets?
Dat ligt aan de glasvezel lijn die er ligt is deze van KPN of ODF (Eigen beheer Odido).
Wij hebben glasvezel via de ODF lijn en dan betaal je EUR 45 pm voor 1000/1000.

[Reactie gewijzigd door BurnsMM op 22 juli 2024 13:39]

Hangt er waarschijnlijk vanaf waar je woont en dus van welk netwerk zij daar gebruik maken. Odido 1Gbits kost voor mijn adres E55 per maand zonder korting. Dat is E2,50 duurder dan 1Gbits van KPN op mijn adres.

De prijzen van Ziggo zijn echt waanzinnig voor wat je ervoor terugkrijgt. Nooit gedacht dat KPN "goedkoop" zou zijn.
Dit soort bedrijven (Ziggo, KPN, Odido) zorgen ervoor dat wij geen fatsoenlijke prjizen betalen voor onze verbindingen.
Op mijn vorige adres had ik Tweak voor E41 per maand. Het kon/kan dus wel.

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 22 juli 2024 13:39]

Dat is niet waar, bij ODIDO betaal je ook 60 euro voor gigabit, je moet het basis TV pakket wel mee rekenen, deze is bij Ziggo verplicht.
Waarom altijd "boeren". Klinkt zo denigrerend.
Odido 45 is niet overal. Ik heb glasvezel liggen van Deltafiber. Daar rekent Odido 55 voor 1000/1000. Dezelfde prijs als Delta zelf rekent. Delta-dochter Caiway rekent 70. Bizar.
<verkeerde plek>

[Reactie gewijzigd door LordSinclair op 22 juli 2024 13:39]

Ik denk dat Ziggo zich al lang niet meer focussed op de glasvezelgebieden, maar het gewoon doorheeft dat klanten in de VDSL&Coax gebieden geen keuze hebben.

Bij mij (in Amsterdam nog wel!) is het kiezen voor 80/30 (VDSL) of 1000/100 van Ziggo... Tja, dan is de keuze ongeacht de prijs relatief snel gemaakt en dan heb ik nog best wel een goede VDSL snelheid omdat de wijkkast heel dichtbij is... Genoeg waar de snelheden daar de helft van zijn.

[Reactie gewijzigd door smiba op 22 juli 2024 13:39]

Ik heb ze pas geleden zitten vergelijken maar voor mij maakt het kwa prijs niet veel uit waar ik zit. Heb tv start en internet Elite van Ziggo. Moet ook zeggen dat wel bijna nooit storing hebben. Is in al die jaren misschien 2x voor gekomen. En dan was het vaak ook nog met de telefoon. Die heb ik er uitgegooid
Starlink is bijna even duur en kan je meenemen
ben ik blij dat ik binnenkort 2x glasvezel aansluiting heb liggen begin de stijging van ziggo goed zat te worden.
KPN heeft me maandag een mail gestuurd voor de inflatie correctie van 3,8% waardoor ik €2,18 meer ga betalen.

Vervelende is dat als je een nieuw abbo afsluit je meestal die correctie niet hoeft te betalen. Ach ja om het jaar en soms zelfs ieder jaar overstappen voor de korting blijft het voordeligste. Al moet je dan wel je netwerk instellingen updaten.
Dit dus hier heb ik problemen mee. Je sluit een abbo af voor 1 of 2 jaar. (bij telefoon) en toch ga je meer betalen. Op zich logisch. Maar het zou verboden moeten worden om dan de nieuwe abbonementen hetzelfde te laten betalen.

Als je deze kosten echt hebt dan wordt alles duurder dus ook de nieuwe. In mijn ogen zelf iets meer

(voorbeeld)

abbo kost 100 euro. Inflatie is 3.8%

Je gaat dus 103.8 betalen.

Dat staat natuurlijk niet mooi dus vraag je gewoon 104 euro voor nieuwe klanten.

Wat moet de software doen. De originele afsluit prijs opslaan.

Dan waardeer je je trouwe klanten want over tijd betalen ze behoorlijk minder (exact de correctie) en nieuwe klanten betalen gewoon wat meer. Wat heel logisch is.
Dat is niet logisch want nieuwe klanten werven kost (enorm) veel geld. Dus wanneer deze nieuwe klanten afhaken omdat je 104 ipv 100 euro vraagt dan staat daar tegenover dat er nóg meer geld moet naar reclame campagnes.

Nieuwe klanten worden indien nodig zelfs met verlies binnen gehaald, met de tijd gaan ze geld opleveren.
Ja als mensen nummers zijn is het logisch.

Wanneer mensen mensen zijn wordt het anders. Maar tja mensen worden helaas steeds meer nummers en statistiek.
Dat kan toch niet anders met miljoenen klanten. Het gaat hier niet over een buurtsuper.
Jawel dat kan echt wel anders, zoals je kan lezen is het gewoon beleid om goed om te gaan met bestaande mensen.

Het werven van nieuwe mensen is dat gewoon niet nodig omdat blijven loont en overstappen (veel) minder.
Dat kan dus niet want het aantal nieuwe klanten gaat over duizenden terwijl het aantal vaste klanten over miljoenen gaat. Om precies te zijn kregen ze 11.000 nieuwe klanten (omdat een deel overstapte van bestaand kpn naar kpn glas). Dit staat tegenover 3.5 miljoen totale klanten.

Ga je 3.5 miljoen klanten 3,80 minder laten betalen dan kost je dat 13.3 miljoen euro. Daarvoor kun je die 11.000 nieuwe klant 1200 euro uitkeren en dan nog ben je beter af door die prijs wél met 3,80 te laten stijgen.

Ik denk dat je te eenzijdig naar de dienstverlening kijkt. Eindstand bied kpn een dienst waar je tegenwoordig niet zonder kunt. Met korting geef je het een kans en bevalt de dienstverlening dan betaal je simpelweg het tarief dat daarvoor gevraagd wordt. Ben je niet tevreden dan ga je naar een andere aanbieder.

Een loyaliteits korting systeem is geen economisch haalbaar plan en puur iets dat alleen jouzelf goed zou uitkomen. Maar die rekensom komt simpelweg niet rond. Hoe jammer dat ook is.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 22 juli 2024 13:39]

Als ik mijn logica kan opschrijven kan het gewoon.

Als ze zeggen dat het niet kan kan ik het wel voor ze programmeren hoor. Dat is niet zo heel lastig!

DB:
tabel 1:
Klant:
Contractdatum
Contractprijs
Eventueel:
Vorige contractdatum
Vorige contractprijs


tabel 2:
Inflatie per jaar

En uitrekenen maar zo moeilijk is het niet.

Ja past een klant zijn contract aan krijgt het een nieuwe prijs en kan je niet meer terug. Dus ja er zijn echt wel wat nadelen. Maar ook dat kan je oplossen. (zie eventueel)

Daarmee kan je als klant eventueel terug naar het vorige contract.

Al dit soort dingen zijn geautomatiseerd. En daarmee kan je het gewoon maken. Het is gewoon simpel beleid wat er gemaakt wordt. Inderdaad je kan niet de helpdesk vanalles laten doen. Maar je kan het wel deels in je beleid opnemen bv door je database en structuur zo te maken zoals ik zeg.
Ik heb het niet over de technische implementatie maar over de kosten van je plan. Je kunt die 13.3 miljoen euro die jou suggestie kost niet verhalen op 11.000 nieuwe klanten.
Er is iets mis met je bedrijf als je niet je klanten op 1 kan zetten. Dan moet je echt serieus gaan nadenken wat je aan het doen bent.
Er is iets mis met je bedrijf als je niet je klanten op 1 kan zetten. Dan moet je echt serieus gaan nadenken wat je aan het doen bent.
Voor elk fictief bedrijf blijft de rekensom toch hetzelfde? Je kunt rekenkundig niet een korting voor miljoenen bestaande klanten gaan compenseren door meer geld te vragen aan nieuwe klanten. Die rekensom komt niet uit. (Los van dat die nieuwe klanten dan naar de concurrent gaan).

De enige manier dat de prijzen gaan dalen voor internet is bij flinke concurrentie. Wat dat betreft is het jammer dat nu over GPON wordt aangelegd want daarmee is concurreren over datzelfde netwerk veel lastiger.
Je beredenering slaat nergens op.

je hoeft niet de compenseren. Je moet je bedrijf op orde hebben. En niet na 10 fusies nog steeds alle managers in dienst hebben. De meeste fusies zijn niet efficiënt.

UPC/Ziggo zijn één bedrijf geworden. Logisch zou je denken dat de prijs omlaag gaat immers schaalvoordeel. Toch is van dat alles niks gebleken.

Als concurrentie de prijs omlaag kan krijgen kan een moreel bedrijf dat ook. Alleen moet je wel kritisch naar jezelf kijken.
Miljoenen klanten ?? Ik denk dat dat aantal tegenwoordig wel beduidend lager is
Als we allemaal eens wat minder moeite zouden steken om die nieuwe klanten te werven en om bestaande klanten te houden, dan is dat argument ook weg.
Er is bij bedrijven echt 0 incentive om mensen te houden en alles is gefocussed op het werven van nieuwe klanten en ik kan me niet voorstellen dat dat uiteindelijk gunstiger is.
Alle grote providers hebben letterlijk een afdeling retainment waar medewerkers klanten die opzeggen benaderen met een voorstel.
Dan is het kwaad al geschied.
Daarnaast zijn die afdelingen met ups en downs interessant cq actief. En als je voor het bedrijf niet interessant bent krijg je nog geen eens een fooi.
Ook glasvezelverbindingen worden elk jaar duurder. Wees maar niet bang.
Dat is zeker zo, ook de glasvezelboeren verhogen de prijzen. Maar bij glasvezel valt er iets te kiezen, iets wat bij de kabel niet kan.
Dat is het leuke: ik heb tegenwoordig keuze tussen glasvezel en kabel :)

(daarom heb ik nu ook het maximale pakket voor iets minder dan 47,38 euro per maand bij Ziggo).
Ieder jaar overstappen is wat je moet doen om te besparen. Wat ik gebruik in tv en internet is ongeveer hetzelfde bij glas of ziggo en kost 70~75 euro per maand. Afgelopen jaar zat ik bij ziggo en kreeg ik 12 maanden lang 50% korting dus zat ik op 45 euro. Toen die korting was afgelopen ben ik naar Odido gegaan waar ik 6 maanden lang 50% korting krijg.

Als je bij de provider blijft betaal je de hoofdprijs, net zoals (vroeger) me stroom, overstappen loont
Sterker nog, je kan ziggo gewoon bellen, dan vragen om de afdeling opzeggingen en aangeven dat je gaat overstappen. Krijg je zo weer het kortingspakket van Ziggo. Scheelt weer wat tijd en moeite
je kan beter een contract afsluiten op naam van je partner met 50% kortingsdeal en je eigen contract opzeggen. je krijgt nooit 50% korting als je belt.
Euhm neen dat is pertinent niet waar.
Tis een spelletje maar blijkbaar bent u er niet zo goed in gezien uw resolute antwoord.

Legio mensen reageren hier al dat ze wel degelijk die korting hebben weten te realiseren en ook hoe.
En ook mij is het al ruim 10 jaar op rij gelukt,vaste prik dat ik bel zodra dit bericht (verhoging van abonnementsgeld) komt bel ik weer. Ben ik namelijk een jaar verder en contract vrij (ergo ik kan per direct opzeggen).
En dan vraag ik netjes om korting, ga nooit akkoord met het eerste aanbod, dan moet je even doorzetten en vragen (al eerder genoemd) om de afdeling retentie.
En dan na even wachten komt er iemand aan de lijn die het spelletje ook snapt en dan heb je het zo geregeld.

Tis niet moeilijk, maar je moet de spelregels kennen en wat geduld hebben.
Dit lukt overigens niet per mail of chat hiervoor MOET u eventjes een kwartiertje aan de telefoon hangen.

Maar NOOIT bestaat niet hoor echt niet. Als het u nooit is gelukt ligt dat toch echt aan u zelf.

[Reactie gewijzigd door cyclone op 22 juli 2024 13:39]

Je hebt helemaal gelijk maar veel mensen kunnen gewoon niet (fatsoenlijk) communiceren en daardoor krijgen ze niks voor elkaar.
ik heb dit jaar 50% korting voor 9 maanden + disney plus cadeau voor 1 jaar + cashback 100 euro gekregen. denk niet dat je dat voor elkaar krijgt via telefoon
Kan dat? Gaat het niet over het adres? Of het rekeningnummer?
Dit vraag ik mij dus ook af.
Mijn vriendin delt niet mijn achternaam, maar wel het adres en IBAN nummer (alhoewel het IBAN probleem makkelijk omzeild kan worden doordat we toch 2 bankrekeningen hebben)
enige wat je nodig hebt is een andere naam en een andere rekeningnummer
Helaas, dat doen ze niet meer. Je krijgt €10 per maand en succes ermee.
Ik ging over naar glas: "mag ik vragen wat de reden is van opzegging?" - "ja hoor, jullie zijn ongeveer 25 euro te duur" - "oh ok, doeiii"
Vorige week aan de chat gezegd wat kan je me voor korting geven om te blijven. 6 maanden 10 euro meneer. Helaas dan stap ik over. Is het goed als u teruggebeld wordt door ons opzegteam?.. Ja hoor prima..
Ik kan u 9 maanden 50% korting per maand aanbieden.. Ok prima 👍

En volgend jaar weer, betaal je maar 3 maanden de normale prijs...
Je krijgt €10 per maand bij de klantenservice. Als je doorverbonden wordt met de afdeling retentie kan er veel meer. Denk aan 9 maanden €20 korting of 6 maanden €20 korting en gratis TV pakketten voor een jaar.
Dat laatste had ik maar het komt nooit in de buurt van wat nieuwe klanten krijgen.
Anoniem: 306567 @Segafreak836 juni 2024 12:55
Kort geleden nog gelukt. 9 maanden 50% korting.
Is mij niet gelukt. Een aantal maanden geleden gebeld. Ik kreeg letterlijk te horen dat hun prioriteit nieuwe klanten zijn en dat ze me maximaal 10 euro per maand korting konden bieden. Ben nu overgestapt naar KPN.
de IBAN methode gebruiken: nieuw contract aanvragen op naam van je vriendin met een andere IBAN, je wordt dan gewoon gezien als nieuwe klant
Het maakt dan niet uit dat het hetzelfde adres is?
Wij hebben wel 2 IBAN nummers, maar ik heb enkele maanden geleden Ziggo van de ene naar de andere IBaN overgezet (iets met 2 rekeningen, hypotheek, en een splitsing maken tussen gebruiksrekening en vaste lasten rekening)
Nee, dat maakt niet uit. Want het zou namelijk kunnen dat je verhuist en dat op jouw huidige woning alvast een abbo wordt afgesloten door iemand anders. De check is op IBAN niveau en wellicht op emailadres. Niet op postcode+huisnummer.

Ik heb het gedaan vorig jaar en netjes 12 mnd abbo 50% korting + extra TV pakket (disney+)
Dit jaar ga ik weer terug naar mijn andere IBAN nummer, nadat ik uiteraard verzocht heb om mijn oude account volgens AVG te laten verwijderen

[Reactie gewijzigd door SuperCrisz op 22 juli 2024 13:39]

En dan elke keer alle apparatuur terugsturen?
zeker, hoef je gelukkig niets voor te betalen.
Die 50% korting, zo ongeveer 400-500 euro is me dat wel waard. Als ik elke x 400-500 euro krijg , ga ik 10x apparatuur terugsturen
Ja, dat is het enige nadeel. Ik heb nu inmiddels overal Chromecasts met Google TV aan de tv's hangen. Overstappen betekent dat ik een andere tv app gebruik. Als ik vervolgens mij Unifi wifi hetzelfde hou, heb ik er bijna geen werk meer van.

Alleen bij het terugsturen kan het nog wel eens mis gaan (modem niet ontvangen, kabel niet erbij etc) en dan alsnog een naheffing krijgen. Foto's maken voordat je gaat versturen sowieso.
nadat ik uiteraard verzocht heb om mijn oude account volgens AVG te laten verwijderen
Ik ben er achter gekomen dat dat inderdaad heel erg nodig is bij Ziggo. Toen ik afgelopen november terug wilde naar hun kreeg ik te horen dat er al een account bestond op mijn adres. Gevolg was dat ik geen gebruik kon maken van de CashbackXL actie die toen liep. Gelukkig is dat wel netjes gecompenseerd door Ziggo, maar de discussies met de medewerkers van Ziggo waren echt niet grappig meer.
Het gaat toch juist om de aansluiting op hetzelfde adres?:)
Ik ben 16 jaar UPC/ZIGGO klant geweest en het is mij ieder jaar gelukt met 3 adressen.
Hoeft niet eens naar afdeling opzeggingen te gaan. Je vraagt om een nieuw aanbod met een korting het contract met een jaar wordt verlengd.
Domme reactie van Ziggo. Nieuwe klanten kosten altijd (veel) meer dan bestaande klanten behouden. Heel kortzichtig van die medewerker.
Heel kortzichtig van die medewerker.
Die medewerker bepaalt het beleid niet.
Je hebt gelijk, maar als ik andere reacties bekijk, waarbij het wel lukt, dan ligt dit toch wel aan de medewerker. En je hebt gelijk als je ziet hoeveel bedrijven nieuwe klanten proberen binnen te halen en hun bestaande klanten laten stikken. Dat is een beleid waar ik totaal niets van snap.
Bij KPN vandaag weer gelukt. Betaalde 1e jaar €35 euro, zit nu op ongeveer 52.
Aangegeven bij de afdeling Opzeggingen: 'het wordt allemaal wel duur'
Met 5 minuten ging er 15 euro vanaf en betaal ik €37 euro.

Scheelt weer overstappen en downtime
Ziggo zegt bij ons dat gewoon: veel plezier met je 5Mbit verbinding!

[Reactie gewijzigd door Wailing_Banshee op 22 juli 2024 13:39]

Dat zeiden ze bij mij ook voordat er glasvezel was. "Meneer wij zijn de enige die tv en internet kunnen leveren in uw regio. Daarom gaan wij u geen korting aanbieden. Dan wens ik u succes met uw mobiele internet verbinding."
m.a.w. toch een soort van monopolie....maar gelukkig heb je wel vrije keuze </s>
Been there daarnaast had ik ook stadsverwarming zelfde verhaal kunt niet overstappen dus prijzen elk jaar geleden omhoog. Echt de hel.
Starlink begint dan wel een alternatief te worden, ben je voor 50,- per maand ook klaar, en heb je 30+ mbit. Wel wat meer latency, dus niet super geschikt voor (high-speed) gamers.
Vind je...? Volgens mij is het alleen zinnig als het echt niet anders kan. Je zit ook nog met een dikke eenmalige rekening van 350 euro... Dat is 7+ maanden 1gbit symmetrisch. Zelfs als je alleen ziggo hebt en je pakt het elite abo is die eenmalige last een maandje of 6 internet.

En dan zit je met, zoals jezelf ook zegt, hoge latency. Een extra apparaat (antenne) wat 50+ watt gebruikt. Met een snelheid die ook nog maar een fractie is van een vaste aansluiting (95-205 aldus starlink zelf).

Klinkt niet echt als een alternatief als je het mij vraagt. Zou ik zelfs nog bij Ziggo blijven als het echt moet. En dan heb ik echt een hekel aan dat bedrijf.

[Reactie gewijzigd door Thekilldevilhil op 22 juli 2024 13:39]

Dat viel bij mij vies tegen hoor.
Mocht het doen met 3 maanden een tientje korting en 1 jaar ESPN.... en niet 6 maanden 50% korting zoals de lopende actie van destijds.
"Nee, die is alleen voor nieuwe klanten."

ESPN heeft alleen een leuke waarde als je voetbal interessant vind om te kunnen kijken.
Dan heb je of de verkeerde afdeling of de verkeerde medewerker getroffen. Ik bel ze elk jaar, de afdeling opzeggingen heeft 1 doel: jou binnen houden. Ze hebben daar standaard kortingen voor liggen. Mochten ze echt niet verder gaan dan 30 euro korting, zou ik oprecht opzeggen!
Dit lijkt inderdaad prima te werken. Ik heb het nu een paar keer gedaan. Je moet echt even goed kijken wat de korting/actie is met nieuwe klanten en dan dreigen met opzeggen, dan doen ze je een voorstel waarbij je nog steeds minder korting krijgt. Als je dan zegt dat je 'm alsnog opzegt en een huisgenoot/partner oid een nieuw abonnement laat nemen, dan kijken ze even verder en komen ze met een nog gunstiger voorstel waarbij de korting ongeveer gelijk is aan die van nieuwe klanten.

Ik heb dat nu ook, ben wel benieuwd wat ze nu met die prijsstijging gaan doen.
Maar ik vind dat nog steeds een heel lullige manier van werken. Kijk, ik snap best dat ze meer verdienen aan nieuwe klanten, ook mét kortingen, maar trouwe klanten zouden ook gewoon eens een aanbod mogen krijgen. Na 2 jaar kan ik me nog voorstellen dat ze dat minder snel zullen doen, maar na 10 jaar mag je toch ook wel eens een cadeautje van ze krijgen.
Hier zijn ze mee gestopt.
Als ze weten dat je nog geen glas hebt en gaat dreigen met opzeggen terwijl je 400+ megabit internet van ze afneemt weten ze ook wel dat je nergens naartoe gaat en dat toe toegift nergens voor nodig is.

Hoe dat gaat nu glas wel een ding wordt voor meer en meer mensen zal moeten blijken.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 22 juli 2024 13:39]

Pssst .. Starlink :-) .. dat is een alternatief voor bijna iedereen in Nederland.
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @cyclone6 juni 2024 14:57
Alleen al vanwege de latency, het hoge energieverbruik en de lagere snelheid is dit voor veel mensen geen goed alternatief.

[Reactie gewijzigd door Bor op 22 juli 2024 13:39]

Starlink is niet echt bedoeld voor opgebouwde gebieden, maar allicht houd idd niks je tegen dat te bestellen.

[Reactie gewijzigd door Polderviking op 22 juli 2024 13:39]

Precies dit. Enige alternatief in mijn wijk is ISDN, en dat weten ze. Heb ook echt het idee dat ze nieuwe klanten willen in de glasvezel gebieden, en dan wachten tot de glasvezel abo's ook weer duurder worden, wat zeker weten gaat gebeuren. Bestaande klanten in de 'monopolie gebieden' kunnen toch nergens anders terecht, die gaan echt niet terug naar 50/100 megabit. Dus die blijven ook zonder korting gewoon gegijzeld.
Heb ik ook gedaan, zoals ieder jaar. Ik kreeg echter nu te horen dat de opzegtermijn 1 maand bedraagt. Ik ben gelijk overgestapt op KPN.
Vaak genoeg geprobeerd maar ik krijg het nooit voor elkaar ja een maand een gratis tv pakketje haha
Klopt, Ik doe dit ook. Heb mijn mobile telefoon en internet abonnement altijd maar voor 1 jaar lopen. Krijg gewoon zeer goede korting. Veel denken dat het overstappen een gedoe is, maar je kunt tegenwoordig gewoon je eigen router houden, en toen ik overstapte van KPN (was wel zeer tevreden over KPN) naar Odido was het allemaal binnen een uurtje gepiept. Alleen dit jaar kon ik als bestaande klant bij Odido dezelfde korting krijgen als nieuwe klanten, en was in alle gevallen beter als de meeste aanbiedingen. Ik was ook tevreden met Odido, en ik heb altijd een 1GB glasvezel verbinding. Meestal bel ik voor de aanbiedingen, dan krijg je meestal nog een beetje extra. Ik gebruik alleen nog internet en mobiel van een provider. Ik schrik me soms rot wat sommige moeten betalen.
Het feit dat ze 12 maanden 50% korting kunnen geven houdt eigenlijk in dat de prijs al te hoog is. anders zouden bedrijven zulke hoge kortingen niet kunnen geven voor zo”n lange periode.
Nou ja, dat betalen de klanten die niet overstappen of bijdehand genoeg zijn om te bellen voor een lager bedrag. De slapende klanten. Die geen zin hebben in 'gedoe'. En er zijn altijd weer klanten die na die 12 maanden niet overstappen en dus blijven plakken en ook die slapende klant wordt. Uiteindelijk wint 'het huis' altijd.

De vraag is wel hoelang Ziggo nog blijft winnen. Zij zijn flink duurder dan de concurrentie en dat zien die slapende klanten ook op een gegeven moment echt wel in. Dan zitten ze ook nog aan een dure DOCSIS standaard waardoor ze moeilijker de prijzen laag kunnen houden.
Nee, als ik kijk voor mijn situatie is Ziggo nooit een serieuze kandidaat. En ik vraag mij af voor hoeveel andere huishoudens dat ook geldt.
Ziggo wint hier nog, maar alleen omdat ik nog geen glasvezeloptie heb. Ze zijn wel in april 2023 begonnen met glas in te graven hier en dat is afgerond, en destijds een modem van Odido gekregen, maar verder gebeurt er al meer dan een jaar niets. Geen aansluitingen in de appartementen, dus verder alleen relatief traag internet via de telefoonlijn mogelijk. En niemand durft te zeggen wanneer er weer gewerkt wordt, maar zodra ODF klaar is dan gaat Ziggo er meteen uit.
Dus zijn de prijzen te hoog. Het zal geen 50% zijn dat begrijp ik ook wel.

Het zou mij niks verbazen als het iets van 20% is ofzo. Als je kijkt naar de groepskorting die vaak krijgt bij de providers als je tv, internet en mobiel heb op hetzelfde huisadres.
Dat flink duurder valt ook wel mee.
Laatst KPN aan de deur na de vers geïnstalleerde glasvezel.
Uiteindelijk de pakketen samengesteld, inclusief ook overstap naar KPN mobiel maar uiteindelijk schilt het iets van 12 euro per maand. Het is maar wat je wil.

Maar als Vodafone mijn mobiel Red unlimited contract tussentijd verhoogd van 25 naar 28,50 pmnd én dan op de site red unlimited aanbied voor gewoon 25,- dan krijg ik de kriebels.
Net als de multisim met smartwatches.... wel de Apple zooi ondersteunen maar niet Android.
KPN doet dit dan weer wel.

Dus zit er wel aan te denken...
Ik noem 12 euro meer per maand toch echt wel flink duurder. En voor véél mensen is 12 euro per maand écht een hoop geld. Dat jij en ik er niet van wakker liggen is wat anders.
Dus voor 12 Euro per maand stap ik echt wel over. Het gaat er niet om of ik het kan betalen, het gaat erom dat ik dat niet wil betalen.
Dat flink duurder hangt af van je wensen, bij mij valt alles binnen een prijsrange van 5 euro en na de komende verhogingen is dat weer lager omdat glasvezel providers meer verhogen dan Ziggo. Internet only is inderdaad direct glasvezel maar met TV erbij is het verschil een stuk minder.

Dure Docsis uitspraken zou ik gewoonweg achterwege laten, gezien je geen idee hebt hoeveel geld daarmee gemoeid is en/of Ziggo de prijzen wel of niet zou kunnen verlagen. Dat wee alleen Ziggo.
Klopt helemaal wat je zegt Ziggo heeft gewoon de boot gemist door niet op glasvezel over te gaan. Iets wat alle andere partijen wel doen. tel hier bij op de hoge energie - en onderhoud kosten wat een coaxnetwerk met zich mee brengt. Zo is Ziggo nu jaarlijks bijna net zoveel geld kwijt om het oude netwerk in stand te houden dan KPN en anderen nu aan de aanleg van glasvezel kwijt is. Daarmee hebben KPN en anderen wel een netwerk in handen wat tenminste toekomstbestendig , veel energiezuiniger is en veel minder onderhoud nodig heeft.
Wel als je er vanuit gaat dat X percentage daarna klant blijft en dan kan je die korting ineens niet over 12 maanden uitsmeren maar over 36 maanden bijvoorbeeld.
Wij krijgen hier in Heerlen ook glasvezel maar een jaar lang moet je Odido af nemen voor we een andere provider kunnen kiezen echt klote dus.
Los van dat er weinig mis is met Odido, kun je ook een jaar wachten en dan glasvezel via een andere aanbieder nemen.
Voor mij niet: Combideal onbeperkt 5G/bellen mobiel (geen snelheidsbeperking) en thuis 1000/1000 Mbit: 50 euro. dat was toen van T-mobile.
Inmiddels is het bedrag voor internet opgelopen tot 29,71. niet overstappen dus.
Moet je wel bekabeling hebben..... Hier alleen Ziggo.....😞
48.38 per 1 juli :-)

Heb zelf odido, 29 euro voor 1gbit internet, korting door abbo + 10 euro korting op mijn abbo pakket dat is wel nice.

Ziggo gaat snel kwa prijs, merkte ik ook toen ik die had, dat voel ik niet bij odido/tmobilr

[Reactie gewijzigd door ilaurensnl op 22 juli 2024 13:39]

29 euro is wel heel mooi :)
Maar inderdaad, de prijzen blijven wel stijgen.

@Anoniem: 1883242 ik heb in november gebeld vanwege de Black Friday deals. Die kun je meestal tot een half jaar later in laten gaan. Dus stel dat je huidige abbo afloopt in maart 2025, kun je in november bijvoorbeeld een deal maken dat je daarna zoveel euro korting krijgt (of overstapt naar een ander ;) ).
Anoniem: 1883242 @Pietervs6 juni 2024 12:10
Doe je goed, ik zit ondertussen op 60 euro voor het minimale met twee next boxjes.
Straks nog wat er bij.
De "onhafhankelijke" doen dat nauwelijks. Zeker veel minder. En eigenlijk alleen bij verlenging.

Maar het mag dus willen we klanten extra uitknijpen. We kijken niet naar ons zelf wat we beter kunnen doen. Maar we kijken vooral naar de makkelijke optie om "inflatiecorrectie" toe te passen.
Onzin natuurlijk, bij de coax boer valt ook iets te kiezen.

[Reactie gewijzigd door Winkiller op 22 juli 2024 13:39]

Vertel vooral! Afgezien van enkele regionale boeren (die tesamen een heel klein deel van het land dekken) - welke andere ISPs zijn er over coax?

En nee. De buren glssvezel laten aansluiten, omzetten in coax en naar binnen lussen telt niet mee :+
Ik ben benieuwd waar je uit kunt kiezen. De meeste Nederlanders zijn op de kabel veroordeeld tot Ziggo. Het enige wat je dan kunt kiezen is je pakket.
Op de kabel valt er inderdaad niet te kiezen, maar overstappen naar glasvezel kan natuurlijk wel. Een groeiend aantal adressen heeft inmiddels keuze uit coax en een of zelfs twee glasvezel netten.
De prijzen ontlopen elkaar niet zo heel veel, al proberen de aanbieders het wel moeilijk te maken om pakketten te vergelijken. Ze leveren nogal verschillende snelheden of tv-diensten.
Bij glasvezel kun je uit meerdere aanbieders kiezen, maar vaak ligt er maar glas van 1 glasboer tot je meterkast. In mijn geval is dat gewoon KPN en heb ik verder geen keuze. KPN is schijnbaar erg duur, want voor hetzelfde Odido internet abonnement betaal je op mijn adres een heel stuk meer dan mijn collega die Odido via Delta glasvezel heeft.
De daadwerkelijke keuze is dus een beetje misleidend, concurrentie moet op het laatste stukje van de keten komen. De glasvezelreuzen hebben nog steeds een zeker monopolie in handen.

De echte concurrentie zit nog tussen glasvezel en kabel (en misschien 5G), maar daar zie je ook dat er een equilibrium is ontstaan en ze moeiteloos elkaar volgen met de prijsstijgingen.
Helemaal niet. Een vriend van mij (en ik ook sinds een jaar) zit al jaren bij een glasvezelprovider en betaalt al vele jaren 37,50 per maand voor 1000/1000. :) Misschien een grote internetboer als KPN, maar ik zit bij een kleine glasvezelprovider.

[Reactie gewijzigd door Anonymoussaurus op 22 juli 2024 13:39]

Dit merk ik ook. De grote providers verhogen de prijzen veel vaker. Vraag me af waarom dit is. Aandeelhouders tevreden houden? Meer overheadkosten? Meer kosten vanwege reclame/sponsoring?
Flauwekul. Ze doen het gewoon omdat het kan. Op de een of andere manier is het zakendoen totaal geglobaliseerd. Vroeger deed je iets omdat je het leuk vond en vroeg je een redelijke prijs. Tegenwoordig wordt overal de maximumprijs voor gevraagd, ongeacht of dit het waard is. Zeker voor commodities zoals internet. Concurrentie bestaat alleen in naam. Je hebt meerdere aanbieders om uit te kiezen, maar ze hanteren allemaal dezelfde prijzen. Er zijn een paar prijsvechters, maar die hebben een beperkt dekkingsgebied.

Ik vind eigenlijk dat het CBS moet stoppen met het publiceren van inflatiecijfers. Want dit is gewoon misbruik. Als jouw kosten stijgen en je kunt je internet niet meer aanbieden voor de huidige prijzen, dan kun je ze verhogen en dat is inflatie. Wat ze nu doen is gewoon de prijzen verhogen, dat heeft niks met inflatie te maken. Het wordt als excuus gebruikt om de aandeelhouders nog meer te kunnen toestoppen.
Het CBS is niet de schuldige. De ACM (waarbij de C voor consument zou moeten staan) staat dit toe.
Yes! Zo denk ik er ook over!
Met als sidenote dat die prijsvechters dan weer opgekocht worden door grote aanbieders omdat ze een groot klantenbestand hebben weten te vergaren en binnen enkele jaren net zo mainstream zijn als de rest.
Ik denk al die redenen. ;)
Veel personeel hebben en de jaarlijkse salarisverhogingen tikken dan hard aan. ;)
€1 verhoging is per maand voor kpn € 3.000.000 extra geld. Die paar mensen die opzeggen is een druppel op een glasplaat van 3 miljoen.
Meer kosten door veel overhead.. lees dure managers en directie.
Bij Odido moet je echt opzoek gaan voor de 1000 mb aansluiting en dan merkte ik meteen dat ze helemaal niet zo goedkoop zijn al is Ziggo wel duurder maar bij Ziggo kan je tot een jaar tv terug kijken en bij Odido is dat slecht een week.
Ik weet echter (nog) niet of je bij Odido een recorder kan gebruiken om zelf de tv uitzending op te slaan.
Odido kwam na de overname van tweak met een mooie aanbieding om over te stappen naar hun netwerk en devices; 3 maaden goedkoper uit, maar vanaf 6 maanden structureel duurder.

Direct opgezegd, wat een rovers ;)


Nu glasnet voor 37,50 per maand.

[Reactie gewijzigd door ctrl-tab op 22 juli 2024 13:39]

Glasnet (prijs is wel afhankelijk wie glasvezel heeft gelegd).
Voor die prijs kan het niet meer sinds een aantal maanden. Tegenwoordig nieuwe klanten betalen 40 euro pm ipv 37,50. Wanneer huidige klanten nieuwe prijs gaan betalen geen idee. Hopelijk blijft het zo een 'early bird' prijs :).

Loopt nu zo te zien wel een actie 6 maand 30 euro daarna 40 euro.
Bij mij is de prijs 52,50 per maand voor 1000Mbit. Kan ik net zo goed bij delta blijven.
Klopt zoals @GorgeousMetal al aangeeft verschilt de prijs nogal wie heeft gelegd. Als er KPN glas in de grond lag was je nog duurder uit. Zie hier prijzen overzicht.
Hoe vaak mijn provider de afgelopen 10 jaar de prijs heeft verhoogd is met 2 vingers te tellen.. en het was niet eens een grote verhoging die twee maal.
En daarom ga ik ieder jaar weer overstappen naar een andere provider om de gestegen prijzen te compenseren met kortingsacties. Ik heb zowel Ziggo, als een glasvezelaansluiting.
Ik bkijf waar ik zit. Combinatiekorting bij Odido, waar kan ik nog een glasvezel verbinding van 1Gbit up & down krijgen voor €29.25 8-) . Dus zolang ik nergens goedkoper uit ben blijf ik klant
Odido…. Betrouwbaar is het in ieder geval niet.
sinds 2021 in gebruik, minder storingen dan toen ik nog bij Ziggo zat, dus betrouwbaarheid is wat mij betreft beter dan vroeger.
Want? Als je recent een glasvezel aansluiting hebt gekregen op het KPN netwerk (afgelopen 2/3 jaar) dan is het enige verschil de modem. 2 weken geleden de modem omgewisseld, en er is letterlijk niks veranderd aan mijn situatie.
no way je provider heeft er wel degelijk invloed op .... kpn op glas is 100% snelheid, odido 80% en veel slechter TV
En dat snelheid verschil heb je gemeten...hoe?
gewoon direct op router...
Hier Odido en gewoon elk moment van de dag 1Gbit up en down.
Bedoel je de router die je van kpn/odido krijgt? die is bij mijn sinds het begin al in de doos gebleven. Ik gebruik mijn eigen router (unifi USG-PRO) ;). Voor de rest inderdaad weinig veranderd. Eerste jaar kpn gehad op glasvezel omdat kpn netwerk (staat los van kpn) glasvezel aanlegde en kpn de eerste aanbieder was. Maar na iets meer dan 6 maanden kwam daar t-mobile erbij en na het jaarcontract gewisseld. Voor mij persoonlijk stabieler dan de Ziggo aansluiting die ik meer dan 7 jaar heb gebruikt.
Odido…. Betrouwbaar is het in ieder geval niet.
Het zal wel op basis van eigen ervaring zijn, maar kpn en odido zijn super stabiel. Heb voorheen ziggo (casema ook nog) gehad en elke keer dat er aan de straat gewerkt werd vloog het internet eruit en had je zeker nog twee weken na de werkzaamheden last van. Ook met ddos aanvallen op je thuisnetwerk, weken erna nog last van. Ziggo doet alleen TV goed (met de mediabox next), maar internet is een drama.
Dan ben ik wel heel benieuwd hoe je aan die actie komt. Ik heb zelf ook Odido met korting, maar niet zo scherp als jouw korting.
Dat was de actie waarbij je bij een unlimited mobiele abbo van €25 glasvezel 1Gbit up & down erbij kon nemen voor €25. Mijn unlimited mobiele abbo is nog steeds wel €25, mijn glasvezel abbo is sinds 2021 omhoog gegaan naar €29.25. Dus zolang deze combinatiekorting blijft bestaan ga ik nergens heen. Deze korting is nu niet meer verkrijgbaar, maar het fijne van t-mobile/odido is dat deze acties vaak jarenlang blijven bestaan zolang je bij hun blijft. De relatief geringe verhoging van de glasvezel abbo (€4.25 in 4 jaar tijd, procentueel wel fors, 20% hoger) neem ik voor lief omdat ik nergens anders goedkoper ben.
Same here. Odido met 2 x T-mobile telefoon abo's en Glasvezel + combinatiekorting.
Ontzettend goede ervaring mee. Slechts 6 uur outage gehad in 6 jaar tijd. Bevalt zeer goed!
Ook glasvezelverbindingen worden elk jaar duurder. Wees maar niet bang.
Recent heeft Freedom Internet voor mij een prijsverlaging doorgevoerd vanwege lagere kosten aan hun kant voor het gebruik van het KPN-netwerk.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 13:39]

Ook glasvezelverbindingen worden elk jaar duurder. Wees maar niet bang.
Tot nu toe betaal ik toch al 5 jaar het zelfde bij kpn. 1gbit is zelfs 1 x met 5 euro verlaagd. De inflatie correctie word bij kpn tot nu toe alleen voor lopende contracten door gevoerd. Als je na een jaar verlengd (zodra het bericht over de inflatie correctie maar buiten komt) dan hou je gewoon de oude prijs.

[Reactie gewijzigd door nestview op 22 juli 2024 13:39]

Nee hoor mijn glasvezel verbinding kost al jaren hetzelfde.. idem dito voor mijn 1GB up en down internet abbo waarvoor ik al jaren 10 euro per maand voor betaal.
True, Ziggo biedt echter een upload van 60 mbit terwijl bijvoorbeeld kpn 2,5 gigabit aanbiedt voor dezelfde prijs. En 600 download terwijl kpn ook 2,5 gigabit aanbiedt.

[Reactie gewijzigd door m-a-r-t-1 op 22 juli 2024 13:39]

Sinds 2015 betaal ik al 39,95 in de maand. 1gb up en down. Nog steeds geen verhoging.
Gaat er ook niet komen als ik ze mag geloven.
FOUT !
Ik zit al enige jaren bij Trined, en die voeren 'GEEN'verhogen door.
Werkt retesnel en ik ben blij dat ik al jaren bij die wolven van Essent wegben
Nou, niet zo snel en hebberig als ziggo. Daarnaast vind ik ziggo echt veel slechter dan odido.
Als je dacht dat andere providers niet jaarlijks de prijzen verhoogden dan heb je het mis.
nee dat weet ik maar op het moment is alleen ziggo een optie bij mij
Tip! Onderbouw die opmerking, zodat anderen er ook echt wat aan hebben en je argument kunnen meenemen in hun overweging.
Ik zou niet weten waarom ik dat moet onderbouwen ?
Werk je daar. Tsss zonde. Ziggo is en blijft een grote bende. gewoon overstappen naar een goedkopere kabelboer, die wel iets geeft om hun klanten. nu goed ?
Het is meer dat een "niet doen" kant noch wal raakt. Waarom zou iemand dat niet doen - wat zijn je redenen om het af te raden?
Ik heb nu een KPN lijntje, dus voor mij een kwestie van elk jaar even kijken welk abbo nu weer het gunstigste is, KPN, Odido, Ziggo.

Persoonlijk kan het mij weinig schelen wie het internet levert.
Hier in Dokkum ligt niet eens Ziggo. Enkel Kabelnoord (wel glasvezel btw). Verder enkel een ADSL lijn met mogelijkheid tot maximaal 15 mbit.

Kabelnoord heeft monopolie positie hier. Mag wel wat concurrentie bijkomen. Ook geen kortingen en leuke extra's als nieuwe klant.
en dat had ziggo dus bij mij
Wacht maar totdat elke provider glas is, dan gaan ook daar de stijgingen beginnen onder het mom van "onderhoud".
Ja en?
Tot die tijd kun je er toch mooi van profiteren. Sowieso is er op glas veel meer concurentie dus denk dat het wel los loopt met die prijsstijgingen.
Mijn opa werd hard aangesmeerd om een abonnement op glasvezel te nemen omdat zijn internetkosten dan hard omlaag gingen. Het was pas vlak voor het tekenen dat er nog even bijgezegd dat de kosten voor een vaste telefoonlijn (wat hij wil houden) 19 euro per maand extra kost.
ATA doosje plaatsen en opa migreren naar Cheapconnect oid?
Ik heb mijn vaste telefoons bij Budgetphone ondergebracht. Dat bleek erg handig bij het wisselen van VDSL (Odido) naar glasvezel (Budgetthuis): Even VDSL-modem op m'n Fritzbox uitzetten, WAN-poort aan, en klaar was Kees. Wat betreft telefonie was er geen wijziging: Geen nummerportering nodig, en VoIP-accounts bleven natuurlijk ook dezelfde, dus er was niets in te stellen.

De Fritzbox heeft een ISDN-gateway, dus ik bel nog altijd met m'n luxe ISDN-centrale.
Ook glasvezelverbindingen worden elk jaar duurder. Wees maar niet bang.
Ik ben zo blij dat ik daar weg ben, trage upload slechte servicedesk en duur! Ziggo zal alleen maar meer en meer klanten verliezen, als steeds meer mensen kunnen kiezen voor glasvezel. Ze moeten het hebben van de oudjes die te bang zijn om te veranderen.
Het enige wat je tegen prijsstijgingen kunt doen is overstappen naar een andere provider, en na een jaar weer terug komen.

Want de prijsverhogingen zie ik eigenlijk zelden verwerkt voor nieuwe abonnementen, enkel in bestaande.
Ja dat wordt dus nu een optie aangezien odido/kpn glas aansluiten en dan ziggo nog dus na jaren alleen via ziggo internet (geen probleem met snelheid altijd perfect snel gehad amper storingen) kan ik nu ook gewoon gaan overstappen en dus meer gebruik maken van nieuwe klanten acties.
Precies, na een jaartje weer over naar een andere glasvezel boer, korting pakken en door. Ik heb sinds ik glasvezel heb- 1000/1000 + tv nog nooit boven de 35€ betaald per maand.
Glasvezel providers verhogen hun poviders meer dan Ziggo. Dus succes met kiezen ;)
Doe je niet veel aan, alles wordt duurder.
Maar je kunt wel elk jaar overstappen of eventueel opzeggen en weer opnieuw afsluiten.
Ziggo geeft geregeld 50% korting over het hele jaar en soms ook nog eens een extra korting van ongeveer €100.
De vaste klanten betalen deze cadeautjes uiteraard.
Alles wordt duurder, maar verhogen op basis van een inflatie waar he zelf onderdeel van bent, geeft toch het gevoel dat dit gebeurt omdat het kan. De inflatie van afgelopen jaar, zit precies de laatste 10% verhogen van de vorige keer in. Zeker omdat dit alleen voor 'trouwe' zitten blijvers geld, geeft mij toch het gevoel dat we erbij worden gelapt.
Ik wacht al jaren op glasvezel. Nog lang niet in mijn straat. Maar de prijzen nu beginnen bij glasvezel ook de pan uit te schieten. Wat een onzin allemaal dit. Tegen de tijd dat er glasvezel ligt bij mij is het het niet langer waard. Ik loop zoveel besparing mis omdat KPN maar niet door gaat met aanleggen in Amsterdam. De mensen die er het eerste bij waren met een tweak of T-Mobile glasvezel abonnement hebben slechts een fractie betaald van wat ik betaal.

Ziggo is een vuil bedrijf wat al jaren misbruik maakt van hun monopoly op kabel. Kan ik een andere provider nemen? Nee... Maar ook KPN maakt glasvezel duur voor concurrenten die op hun kabels glasvezel willen aansluiten.
Dat is de reden dat ik 3 jaar geleden vertrokken bij Ziggo.
Dit jaar weer terug gegaan vanwege de mooie black friday deal. (50 % korting op elite)
Ik hoop dat de ISP's weer gaan stunten met black friday zodat ik weer met een leuke aanbieding het nieuwe jaar in kan.

Wat mij ook opvalt is dat de glasverbindingen vooral sneller zijn met de response tijden.
Yup, ik heb me abo al opgezegd bij ziggo en ga nu naar KPN. KPN heeft een abo met netflix voor 7 euro en inclusief netflix ben ik nu nog goedkoper uit dan bij ziggo.
Ik snap nog steeds niet dat dit legaal is. Inflatiecorrectie wordt vaak in de voorwaarden gezet als geldige reden voor tussentijdse éénzijdige aanpassingen. Echter zijn de prijsstijgingen van de telecomsector zelf onderdeel van de inflatieberekening. Dit geldt ook voor gas, water en elektra. Dus een verhoging van de abonnementsprijzen voor nieuwe contracten in het ene jaar leidt automatisch tot inflatie voor het volgende jaar, waardoor ze het recht krijgen om dat jaar dan ook de bestaande contracten aan te passen. Uiteraard zit het met een weegfactor versleuteld, maar uiteindelijk is dit een self-fulfilling prophecy.
Dan ga je failliet als organisatie want de loonkosten/materiaal/energie stijgt wel mee met de inflatie.
Kom nou, energieprijzen dalen, afschrijvingen blijven gelijk en VodafoneZiggo behaalde in 2023 een omzet van 4 mrd in Nederland met een meer dan gezonde marge, terwijl ze aanzienlijk investeren in nutteloze sponsoring voor de Ziggo Dome en hun eigen tribune in de ArenA. Ze hoeven echt niet constant prijzen te verhogen om winstgevend te blijven.
Dan verhoog je de prijzen van nieuwe abonnementen om dat te compenseren. Een contract moet een zekerheid bieden voor beide partijen: de aanbieder krijgt een gegarandeerde afname en prijs, de afnemer een product voor die prijs. Inflatiecorrectie op bestaande contracten is een loophole die zichzelf ook nog eens versterkt.
"Dan verhoog je de prijzen van nieuwe abonnementen om dat te compenseren."
Dan krijg je geen nieuwe klanten...

En men weet ook dat bestaande klanten niet snel overstappen.
Maar Ziggo geeft (voor zover ik weet) alleen maar contracten voor een jaar... Lijkt me prima om voor jaarcontracten gewoon wettelijk vast te leggen dat er geen verhoging op mag komen, toch?
Dat zijn volgens mij vrij magere verhogingen t.o.v. de jaren hiervoor. Lijkt mij een duidelijk signaal van de hete adem van glasvezel die ze in hun nek voelen...
Dat is het eerste wat ik dacht. Dit zijn gewoon zeer nette verhogingen vergeleken met de rest van de markt. De reden lijkt mij inderdaad duidelijk. :P
Waarschijnlijk. Ziggo bloed gewoon klanten links en rechts. Ze zijn aangekomen op het punt dat een verhoging geld kost in plaats van oplevert. Als ze besluiten om de prijzen met 5 euro per maand te verhogen verliezen ze waarschijnlijk zo veel abonnees dat ze qua inkomen maandelijks er op achteruit gaan.

Ziggo zal dus op een andere manier hun winstmarges moeten zien te verbeteren.
Wat ik niet snap is ziggo backbone is fiber.

Coax is docsis 3.1

Waarom leverd ziggo niet gewoon 500/500 of 1000/500 tegen de zelfde prijzen als glas. Hun infra kan dat makkelijk aan.
Is hier vaak uitgelegd, maar de theoretische snelheden van docsis moet je niet als uitgangspunt nemen omdat de kabel ook gebruikt wordt voor het doorgeven van digitale TV (analoog is aan volledig weg toch). Je hebt dus niet de volledige bandbreedte beschikbaar.

Voor een wat gedateerde uitleg, maar nog steeds relevant over de docsis techniek kan je hier nog wat teruglezen
Maar bandbreedte is wel beschikbaar als up of down. Het is dus een keuze dit zo te verdelen. 800 down en 80 up in kan dus ook 440 down en 440 up zijn.
zeker, maar dan snap je nu de keuze van ziggo om meer download snelheid te geven (want de meeste klanten hebben minder behoefte aan snelle upload) en minder upload. Maar voor veel tweakers en (grafische)content gebruikers is de upload wel een ding. Voor Ziggo is dat een minderheid van de gebruikers. Die minderheid gaat direct weg zodra glasvezel beschikbaar komt.

Ziggo weet overigens ook dat de coaxkabel ten einde is. Het aanleggen van glasvezel is per meter ook nog eens goedkoper. Daarom kiest Ziggo nu al om bij nieuwbouw wijken glasvezel te trekken in plaats van de coaxkabel.
Maar dat is precies wat ik zeg,

Ziggo zegt altijd klanten gebruiken de up niet,

Wat is dan het probleem met up beschikbaar maken voor die 2% power users. ?

zodra het de wijk centrale is ben je glas en boeit het niet ,

kwestie van een andere firmware naar de modem sturen waarbij download kanalen upload kanalen worden.

pas nog waren ze aan het hobbien bij ziggo en kon ik wel 300mbit upload doen.
ik weet niet of je per gebruiker in de wijkkast de gebruikte frequenties kan personaliseren. Ik vermoed ook dat het nogal een administratief geregel is en dat ze die moeite niet willen nemen voor die 2% power users. Power users zijn ook vaak gebruikers die veel gebruik maken van de bandbreedte, dus die zijn ze misschien wel liever kwijt ;)
ze doen voor die users ook gewoon de bridge firmware uploaden naar je modem,

sterker nog hoef je niet meer voor te bellen kun je via mijn ziggo gewoon zelf regelen en uur later reboot hij met die firmware.

En in andere landen kan het overal wel, daar wordt docsis al aangeboden met 10/1 Gb/s
En in andere landen kan het overal wel, daar wordt docsis al aangeboden met 10/1 Gb/s
Docsis 4 heeft een theoretische maximum snelheid van 10Gbit/s, ofwel in de meest gunstige situatie zou je dus alleen internet kunnen aanbieden en geen digitale TV. TV doorgifte gaat dan ten koste van die download.

Heb je alleen maar nieuwe firmware nodig op de modem of ook in de wijkkast? Ik heb nergens gezien dat ze per klant de gebruikte bandbreedte (let op, ik heb het over de signaal, niet de snelheid) kunnen aanspannen. Maar als jij voorbeelden hebt in de praktijk ben ik wel heel benieuwd.
Ik zeg nergens dat ze het doen (andere kanalen aanbieden) ik zeg alleen dat custom firmware geen issue is gezien dat al een service is voor bridge mode .

Ik geef alleen aan in andere landen kan ik wel 10/1Gb krijgen , ja meschien houd ik er 5/0.5 GB van over maar dat is nogsteeds 10x wat ziggo nu bied.


Probleem wat ik heb is dat Delta Vastrecht vraagt van 1900 euro op de glasvezel en hem daarna gratis aansluit , maar ja dat vind ik veel te veel dan maar bij ziggo blijven en content upload beperken

[Reactie gewijzigd door Scriptkid op 22 juli 2024 13:39]

In welke landen bieden ze dat aan dan? Ik zie snelheden van 10Gbit/s alleen aangeboden worden via glasvezel.
Probleem wat ik heb is dat Delta Vastrecht vraagt van 1900 euro op de glasvezel en hem daarna gratis aansluit , maar ja dat vind ik veel te veel dan maar bij ziggo blijven en content upload beperken
Dat zuigt inderdaad. We hebben dit probleem ook gehad bij een recreatie woning in het buitengebied waarbij we eenmalig €1800 moesten betalen voor aanleg of 15 jaar lang maandelijks €15 betalen. Aangezien we daar ook geen kabel hebben zijn we naar 4g thuis van Odido overgestapt.

Bij mij thuis was de glasvezel aanleg toen door kpn netwerknl gratis uitgevoerd tot aan de meterkast.

Zodra je ergens buiten de stad/dorp woont krijg je te maken met dit soort kosten helaas.

[Reactie gewijzigd door david-v op 22 juli 2024 13:39]

Je verwacht het niet he... elk jaar hetzelfde liedje.
(Nu nog een concurrent vinden die kan leveren... onmogelijk helaas)

[Reactie gewijzigd door pOZOR jED op 22 juli 2024 13:39]

En, om elk jaar datzelfde liedje te voorkomen, moet je natuurlijk wel een concurrent vinden die én kan leveren, én die niet jaarlijks de prijs verhoogt...
Succes hè? ;)

https://www.internetten.n...gelijken/prijsverhogingen

[Reactie gewijzigd door SambalBij op 22 juli 2024 13:39]

Al was het maar om elk jaar te switchen voor 6 maanden korting.
Scheelt je dan toch al iets, maar zit hier al 20 jaar in de wurggreep van Ziggo.
Ik heb hier een jaar glasvezel maar ben niet geswitched want Odido is na tien maanden duurder dan mijn Ziggo pakket. En de anderen die nu op ODF zitten nu de monopolie opgeheven is zijn duurder dan Ziggo. Geen reden om over te stappen.
Komt bij dat Odido als het goed is geen (native) IPv6 aanbiedt, anno 2024 toch wel een must-have als je het mij vraagt.
Iedereen verhoogt inderdaad.
Het probleem is vooral dat Ziggo sowieso al duur is.
Ze doen echt hun best om hun klanten weg te pesten.
Glasvezel bij KPN is goedkoper en sneller, dus ik ben een paar weken geleden overgestapt.
Nou KPN kan er ook wat van hoor, ben echt net vandaag na heel veel jaren met internet en mobiel overgestapt naar Youfone (KPN dochter), dat scheelt een slok op een borrel op jaarbasis.

Twijfelde eerst nog en ben bij een KPN shop geweest, die konden niets doen, ja alleen maar duurder, ok, dank u, tot ziens!
Het 'grappige' is, ze moeten juist de prijzen verhogen omdat er veel klanten weglopen. Om zo de omzet op peil te kunnen houden anders lopen de aandelhouders net als de klanten ook weg.
Zie ik het goed? 80 euro voor beetje Internet + TV + bellen?
Nee, als je een alles-in-1 abonnement kiest op basis van Internet Lite, TV Start & Vast Bellen dan is dat €59,75 per maand. Maar je krijgt korting waardoor het gemiddeld €44,81 per maand kost.

Die korting geldt in de basis voor nieuwe klanten, maar in de praktijk ook voor huidige klanten die elk jaar de moeite nemen om even 5 minuten Ziggo te bellen. Heb ik recent ook gedaan toen mijn jaarabonnement voor 1200/120Mbit/s weer verlopen was: aangegeven dat ik een trouwe klant ben, dat ik zie dat nieuwe klanten dikke korting krijgen en dat ik dat ook wil. Resultaat: 6 maanden gratis.
Mij is het gelukt om 6 maanden lang 20 euro korting te krijgen, eerste aanbod van ze was een tientje in de maand. Goed geregeld!
De marge op het zakelijke 1200/120-abonnement lijkt me het grootst van alle internetabonnementen die ze aanbieden, dus dan is flinke korting geven wat makkelijker. En ze hopen natuurlijk dat men na afloop van het jaarabonnement vergeet te bellen voor een aanbieding en braaf bijna €68 inclusief btw (vanaf 1 juli is het abo €56 ex. btw) blijft betalen. Maar het volgende belmoment staat al netjes in mijn agenda gepland ;)
Interessant.
Toen ik dit vorig jaar tot op 3x toe probeerde bij KPN, had ik geen succes. En daarom overgestapt naar een andere glasvezelaanbieder (helaas).
Mag ik dan mijn oude snelheid terug en geen verhoging?
Heb echt geen 750Mbit down nodig hoor. :+
Je kunt downgraden
Ja dat kan door een pakket omlaag te gaan.
ziggo is klaar hoop ik wanneer er overal glasvezel ligt. of mensen moet weer ns merk loyaliteit houden om een of andere reden.
Waarom overstappen op glasvezel als ik tevreden ben over Ziggo en ze niet duurder zijn dan Odido?
Omdat je met Odido misschien nog wel veel tevredener wordt?
Als je nooit eens iets anders probeert zul je het nooit weten.
Omdat
A glasvezel simpelweg beter is
B ik er niks van geloof dat ziggo niet duurder is als odido met welkomstcadeau
Heh. Ik heb internet basic, 100mbps, 38.50 euro per maand. Die zie ik hier niet tussen staan. Of zou dat zijn omdat ik het abo al jarenlang heb. Ze bieden het ook nergens aan op hun website, heb moeten bellen om dit abo te krijgen.
Heb ik ook nog. Zal wel 1 euro duurder worden, dus 39.50 euro per maand.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.