Slack bevestigt dat functie Twitter/X-integratie niet meer beschikbaar is

Slack heeft bevestigd dat de X-integratie in zijn chatapp weg is. X, dat voorheen Twitter heette, heeft eerder dit jaar zijn api-voorwaarden aangepast, waardoor de integratie al langer niet meer werkte en nu is de functie definitief uit de app gehaald.

Twitter/X uit Slack
Twitter/X uit Slack

Het verwijderen van de X-integratie gebeurde op 19 oktober, zo blijkt uit een melding van Slack. Het bedrijf zegt tegen The Verge dat een 'klein deel van de gebruikers' de X-integratie nog gebruikte. Met die integratie was het bijvoorbeeld mogelijk om tweets van een account automatisch in een kanaal te laten posten.

Wel is het nog steeds mogelijk om posts van X te laden in Slack. Als admins dat toestaan, is het mogelijk om die uit te klappen en de tekst en eventuele media van posts te bekijken. Twitter wijzigde zijn api-voorwaarden eerder dit jaar.

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

25-10-2023 • 09:45

48

Reacties (48)

48
47
24
0
0
17
Wijzig sortering
Ik weet nog steeds niet waar dit meesterplan van Elon Musk eigenlijk heen gaat. No way dat dit daadwerkelijk beter is dan hiervoor right?

Is zijn idee dat "externe gebruikers bad, dus sluit ze af om kosten te besparen"? Of is het "API = bots, dus we nemen de optie die de meeste collateral damage heeft, zodat we zeker weten dat we alles hebben"?
Volgensmij is z'n idee gewoon "niet betalende gebruikers bad" wat voor een social media platform als twitter niet echt een goed idee is, vind ik

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 23 juli 2024 19:29]

Het kan prima werken voor een respectabel social media platform met nette mensen en goede content. Twitter/X is echter vervallen in een rechts-extremistische gierput waarbij elk blauw vinkje aan engagement farming probeert te doen om zo veel mogelijk potentieel advertentiegeld te proberen binnen te slepen.
rechts-extremistische
Überhaupt extremistisch volgens mij? Iedere 'stroming' is in de praktijk ongenuanceerd de betreffende tegenstroming te bashen toch?

Eigenlijk een beetje zoals de politiek zich gedraagt in sommige landen. Continu focussen op wat een ander verkeerd doet, in plaat van focussen op hoe het wel goed kan. (heel vermoeiend)
Horseshoe theory.

Maar ik ben er vrij zeker van dat als je een venn diagram maakt van twitteraars met een blauw vinkje en mensen met een (extreem) rechts gedachtegoed krijg je zowaar een cirkel.
Oké, in dat geval zat ik er naast. Ik had echt het idee dat alles en iedereen met een gedachtengoed zich voornamelijk bezighield het andere gedachtengoed te zieken.

Blijkbaar is dat dus meer naar een kant geschoven.

Even los van links en rechts, progressief en conservatief, jagers en veganisten, enz.

Ik dacht echt dat het allemaal in verhouding aan het moddergooien was.
Het moddergooien wat je ziet is minder de politiek zelf, noch het extremisme daarvan, maar het is gewoon een beetje Twitter eigen. Twitter is voor korte berichten, dus niet voor genuanceerde standpunten maar lekkere one-liners, en door de beperktheid van een Tweet en het gebrek aan intonatie is het ook nog eens heel makkelijk om iemand verkeerd te begrijpen en daar kwaad over te worden. Dat maakt het allemaal veel makkelijker om kwaad te worden over elkaar dan om constructieve gesprekken te hebben, en Twitter profiteert daarvan want het is allemaal engagement. De tweets die de meeste reactie uitlokken van mensen worden door het algoritme gepromoot, en dat zijn geen tweets die kalm en weloverwogen zijn. Hetzelfde gebeurt dus ook gewoon op Twitter als het bijvoorbeeld gaat over games en niet over politiek, alhoewel politiek er extra gevoelig voor is omdat de belangen daar zo groot kunnen zijn.

Maar de tendens op Twitter is inderdaad echt van kleur veranderd, een flinke ruk naar rechts is duidelijk meetbaar.
Nee, Musk's overname heeft wel heel duidelijk een nare golf met extreemrechts karakter gebracht. Zo is er beduidend meer haatdragende taal naar minderheden. Het is hetzelfde fenomeen als toen Trump gekozen werd, extreemrechts voelde zich gesterkt door Elon. Sowieso is het concept van de superman-miljardair die de boel overneemt en alles weer recht komt zetten überhaupt een idee wat rechts veel meer aanspreekt, maar in dit geval was het ook omdat hij publiekelijk zei dat hij vond dat Twitter links bevooroordeeld was en daar verandering in ging komen, en omdat hij beloofde de accounts van extreemrechtse figuren te herstellen en dat toen ook gedaan heeft.
Altijd weer dat rechts en links, het bestaat nog niet eens, bepaalde hoofden van mensen worden gevormd in deze visie op de mens.
Je bent een primaat met een bepaald ontwikkeld bewustzijn, je valt altijd in gedrag, niet in links of rechts.
Je bent een zoogdier, als ik A zeg dan laat dit een variabel open voor BCDEFG, je bent boos, vijandig, verward, blij, vrolijk, somber, liefedevol, vertrouwd, trots, gewaardeerd etc....

Platvormen ontstaan en worden gevormd waar mensen even hun energie in kwijt kunnen, lange en korten zinnen, verwachtend dat je mening gelijkstemmig is of niet.
Links en rechts is een model om politieke stromingen te verklaren, en zeker geen perfect model, maar wel 1 die bepaalde stromingen in de samenleving verklaart. Politieke ideeen vormen clusters onder andere door achterliggende waarden, en daar geven we dan een naam aan.

Zolang je je bewust bent van de limitaties en het niet gaat behandelen als je favoriete voetbalteam, maakt het model de realiteit inzichtelijker. Anders heb je geen flauw idee waarom de verkoop van Twitter aan een miljardair die covid wegwuifde als een griepje leidt tot een 500% toename in gebruik van het n-woord, maar deze clusters en de namen die we daar aan gegeven hebben geven je juist een manier om grip te krijgen over wat daar is gebeurd.

[Reactie gewijzigd door jaxxil op 23 juli 2024 19:29]

Links en rechts is een model om politieke stromingen te verklaren, en zeker geen perfect model, maar wel 1 die bepaalde stromingen in de samenleving verklaart. Politieke ideeen vormen clusters onder andere door achterliggende waardes, en daar geven we dan een naam aan.
Nee, dat is gewoon waar je mee bezig houd en vormen zoekt zoekt waar er geen zijn, als ik iets roep in een menigte zul je de antwoorden altijd kunnen structureren en toewijzen alsof dat een groep is dat wat gelijkstemmig is, morgen of een uur later kan diezelfde persoon er weer anders tegenaankijken over een onderwerp omdat hij in een andere staat verkeerd.
Zolang je je bewust bent van de limitaties en het niet gaat behandelen als je favoriete voetbalteam, maakt het model de realiteit inzichtelijker
Dit zegt niks, dit is hoe je gedachtestructuren werkt.
Extreem links is volgens mij richting Mastodon vertrokken. Als je politiek lijnrecht tegenover Musk staat is dat niet zo gek natuurlijk.
Het kan prima werken voor een respectabel social media platform met nette mensen en goede content.
Weet ik niet eigenlijk. Een betaald model werkt voor Patreon en Onlyfans, maar in beide gevallen betaal je voor de content die iemand maakt. Of het nou kunst, naaktfoto's, game mods of data analyses zijn, je betaalt omdat je iets van diegene krijgt in ruil. Social media platforms zoals twitter, facebook, instagram en reddit zijn in de praktijk gewoon tijdverdrijf van lage kwaliteit, hoe erg je de actieve gebruikers van die platforms daar ook mee beledigt. Maakt verder niet uit of je het eens bent met wat er geblaat wordt. Voor de "waarde" die die websites leveren, ga je niet betalen.
Twitter/X is echter vervallen in een rechts-extremistische gierput waarbij elk blauw vinkje aan engagement farming probeert te doen om zo veel mogelijk potentieel advertentiegeld te proberen binnen te slepen.
Ja, klopt. Is ook de reden dat ik ben gestopt met twitter een jaar of 10 geleden. De kwaliteit van de site was toen al in vrije val, vond ik.

[Reactie gewijzigd door youridv1 op 23 juli 2024 19:29]

Precies mensen willen al jaren niet meer betalen voor kwaliteits journalistiek. Laat staan dat mensen geld gaan overhandigen om de shit zooi aan onzin op Xitter te lezen. Enige reden dat rechts Amerika dat wel doet is omdat Musk precies de juiste triggers zegt met z’n Xeets om een wig te vormen en een soort cult following heeft gecreëerd.

Ik snap nog steeds niet dat mensen in mijn industry, gaming, nog steeds massaal op Xitter zitten. Terwijl Mastadon een goed alternatief is.

[Reactie gewijzigd door lanarhoades op 23 juli 2024 19:29]

Ik heb totaal andere ervaringen. Moet wel zeggen dat ik ook niets vanuit NL volg, misschien scheelt dat.
ik denk eigenlijk dat betalen voor content met geld (dat de moeite waard is) helemaal geen slecht idee is, het probleem zit hem natuurlijk vaak in de manier en de voorwaarde waarop dat gebeurt.

feit: twitter is een feitenfuik: je krijgt de 'feiten' die bij jouw kijk/luistergedrag passen, zodat je maar zovaak mogelijk terug blijft komen.
feit: algaritmes kun je op vele manieren trainen,
- wat is waar (meest waarschijnlijk)
- wat is populair
- wat levert te meeste reacties (controverse) op.

eigenlijk wil je het liefst dat een algaritme een mengelmoes maakt van al deze zaken. zou moet je af en toe wat leuke poezenplaatjes te zien kunnen krijgen, moet je aan de ander kant ook af en toe wat serieuzere kost te zien krijgen en liefst ook van 2 invalshoeken j
en als laatste mag je af en toe best aangespoord worden om ergens iets van te vinden en dan liefst van een ondewerp war je eigenlijk normaliter niet op zou reageren.
Als ik zie wat er vooral veranderd de laatste tijd lijkt het vooral gefocused op het hele platform afsluiten van de buitenwereld en alleen betalende gebruikers toegang te geven.

Steeds meer verdwijnt achter een Paywall die alleen maar groter word, en volgens mij word het voor een niet betalende en nog erger niet ingelogde gebruiker steeds minder mogelijk om zaken te zien.

Het word dus ook steeds minder interessant voor mensen die niet de hele dag op het platform zitten, dus die doelgroep word steeds meer een cirkel.
Dit strookt niet met mijn persoonlijke beleving (n=1). Ik volg op twitter voornamelijk de ontwikkelingen van de oorlog in Oekraine en Israel en moet zeggen dat er weinig veranderd is in de afgelopen 12 maanden. Alle accounts die ik volg posten nog gewoon openlijk hun content, en die is voor mij ook nog steeds gewoon toegankelijk, zonder een premium abonnement te hebben.

Ik hoor heel erg veel geklaag hier op Tweakers, maar ik zie het allemaal niet zo. Als je accounts volgt die hun content achter een paywall gooien, ligt dat dan aan twitter, of aan die accounts?

Is Twitter een bodemloze put met onzin, trollen, nepnieuws etc.? Ja, dat kan Twitter zeker zijn, als je dat soort accounts volgt OF als je de oneindig doorblijft klikken op de trending content. Aan de andere kant, volg je alleen accounts waar jij daadwerkelijk interesse in hebt, dan valt het allemaal reuze mee. Het is maar net op welk deel van Twitter je je begeeft.

Voor mij persoonlijk heeft Twitter geen waarde verloren de afgelopen tijd.
Het doel van Musk is een soort wechat. Een alles in een app waar je kan chatten, betalen, nieuws etc.
Dat betalen gaat echt nooit aanslaan hier in Europa, behalve dan bij mensen van de Musk cult. Enige reden dat in China, Zuid en Zuidoost Azië die all-one apps populair zijn geworden is gewoon omdat dat voor de meeste mensen de eerste manier was om overal digitaal te kunnen betalen. Banken hadden geen goeie apps en de meeste mensen betaalde niet met hun bankpas omdat het op de meeste plekken gewoon niet kan.
Om het te gebruiken als betaal app is er stabiliteit en vertrouwen nodig, dit is er nu gewoon niet.
Om het te gebruiken als betaal app is er stabiliteit en vertrouwen nodig, dit is er nu gewoon niet.
nee er is noviteit nodig... niemand zit te wachten op ingrijpende veranderingen slechts om het veranderen.
- rijzen met OV chipkaart - NOPE (niet eens: nou niet met dit broddelwerk, nee gewoon Aanmenooitniet).
- zelfrijdende auto's - No way ik wil zelf bepalen waar ik heen rijdt,
- vuurwerkverbod - neej, ik vind mijn klauwen eraf laten ploffen veel te leuk

en ga zo maar door. mensen willen graag zoveel mogelijk dat alles bij het oude blijft want vroeger was alles beterder! totdat er iets moois en glimmends is dat de buurman nog niet heeft... een noviteit kan mensen laten dromen... maar wat is er nu echt anders aan de weechat twitter megamoney+++ apps en gewoon heel saai de standaard apps in android of ios. of de chip op je bankpas.

er is in de algelopen decenia bijna (bijna is niet helemaal) niks fundamenteels veranderd. en dat gaat ook niet gebeuren totdat er iets ECHT revolutionairs wordt bedacht. maar zelfs pinnen met de in je huid getatoeëerde QR of geïmplanteerde chip is eigenlijk fundamenteel geen enkele verbetering tov een reguliere domme pinpas.
Komt toch uiteindelijk neer op geld? Als je flinke pegels neertelt, kun je de API nog gebruiken als voorheen dacht ik?
Ik denk dat hij een aantal dingen flink heeft onderschat, maar het idee is ws om een relatief waardevolle user base richting zijn nieuwe "X: app voor alles" te krijgen.

Silicon Valley en de journalistieke wereld zijn sterk oververtegenwoordigd op het platform, en belangrijk om de rest mee te krijgen.

Alleen is het de vraag of from scratch beginnen niet een beter plan zou zijn geweest. Maar in ieder geval niet Twitter tegen deze hoge prijs opkopen, terwijl het bedrijf er helemaal niet zo goed voor stond.

Uiteindelijk denk ik dat het beter uit zal pakken voor Musk dan velen hier nu denken. Mede doordat hij onverstoorbaar doorgaat waar een ander allang gestopt zou zijn.

[Reactie gewijzigd door Sorcerer8472 op 23 juli 2024 19:29]

Aanname dat de meesterplan nog wel paar jaar kan duren.

Vergeet niet dat hij er op gegeven moment aan vast zat om het over te nemen, want toen hij terug wou krabbelen kreeg hij de advocaten over zich heen en kwam hij er achter dat hij er aan vast zat.

Het is nu afwachten en ik denk ook dat hij met trial en errors dingen aan proberen is.

Time will tell.
Allebei een beetje, Elon wil alle bots weg want Twitter was volgens hem voor zoveel procent bots, en hij heeft een flinke miskoop gedaan en daarna in een paar dagen tijd de waarde ook nog eens significant laten zakken, dus nu moet er meer omzet uitgeperst worden
Aan de andere kant mis ik deze integratie op Slack eigenlijk ook niet. Dus in die zin kan het wel degelijk een verbetering zijn, doordat er een stuk complexiteit uit de code nu weg is voor Slack.
Ik denk dat het ook te maken heeft met advertentieinkomsten. Voorheen gebruikte ik verschillende apps om twitter uit te lezen. Dat had een aantal voordelen:
- chronologische tijdlijn
- geen voorgestelde tweets
- geen advertentietweets

Die laatste 2 opties leveren twitter niks op, dus in dat opzicht snap ik het wel. Maar de twitterapp is wel een drama zeg...
Ik weet nog steeds niet waar dit meesterplan van Elon Musk eigenlijk heen gaat. No way dat dit daadwerkelijk beter is dan hiervoor right?
Heb je dan een meesterplan wat wel zou werken?
Je kan wel doen alsof het vroeger beter was maar wie ga je aanwijzen die het goed doet?
Zelfs de "Twitter killer" Mastodon is ondertussen dood en begraven.

Ik heb ook mijn bedenkingen over wat Linda doet met X maar de EU anti-desinformatie campagne was al lang voor de overname van Twitter in het leven geroepen.
De problemen met propaganda, desinformatie, ad bots en haatberichten zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen toen Elon zich ermee ging bemoeien.
Het is een zeer langlopend probleem waar nog helemaal niemand een oplossing voor heeft. Mogelijk zal er nooit een oplossing komen omdat de probleem ligt bij de beheerders en gebruikers, aka mensen, niet het platform.

Puntje bij paaltje gaat het enkel om mensen die macht willen uitoefenen op andere mensen. Kan dit wel opgelost worden met blauwe vinkjes en API geneuzel?
Zelfs de "Twitter killer" Mastodon is ondertussen dood en begraven.
Sinds wanneer? Het is misschien niet dé Twitter killer wat journalisten misschien hadden gehoopt, maar Mastodon is zeker niet dood. Hele levendige community's op dat platform.
Sinds niemand het gebruikt in dagelijks leven of überhaupt overweegt om te gebruiken.
Ik gebruik zelf nog wel eens irc maar geef ook gewoon toe dat het een dood platform is.
Twitter bestond bij de gratie van journalisten en bekendheden met een vinkje. Journalisten zaten de hele dag op Twitter, bekendheden en politici konden hun mening daar makkelijk kwijt en zo de media bereiken. Dankzij vinkjes wist je dat je sprak met de echte mensen.

Musk heeft dat omver gegooid voor wat kortetermijnwinst (die niet kwam) en nu is die kern weg. Voor journalisten is het niet meer betrouwbaar, bekendheden zien dat ze geïmiteerd worden en dan zakt het hele kaartenhuis in elkaar.

Zelfs zonder alle extremisten is de aantrekkingskracht gewoon weg. Het nieuwe is weg, het unieke.
Juist omdat er geen onderscheid werd gemaakt tussen journalist, completdenker, extremist, bekendheid, politicus (=ook een media manupilator) en de gewone man/vrouw. Iedereen sprak met elkaar....zodra de hokjes beter afgebakend worden, valt dat weg. En tel daarbij dan het reclame-fuik en het 'needs exposure' effect.....THE END.
Het verschil was subtiel, het was inderdaad laagdrempelig genoeg voor iedereen maar het maakte wel dat er ruimte was voor een groep karretrekkers, smaakmakers. Door dat subtiele verschil omver te walsen is het gewoon niet meer boeiend. Het is nu inderdaad een dorpsplein geworden, maar wel 's avonds laat met te veel drank op. Het was een dorsplein met daarop een bescheiden podiumpje, waar meestal een bekend iemand op stond, maar vaak ook een onbekende. Nu is het letterlijk en figuurlijk platvloers geworden
Deels klopt je beeldspraak (zeker wat betreft platvloers :9 ) maar daarnaast heb je dus extra pleintjes gekregen en extra hoge kratten... (waar je voor moet betalen).
Nou het is eerder, om er nog maar een metafoor in te gooien, alsof iedereen in een kelder is gestopt waar je tegen betaling uit mag. Mijn interactie is totaal ingestort na de overname, omdat ik dus weiger te betalen. Inmiddels gebruik ik X amper meer, ben aan het orienteren op Mastodon en Bluesky.
Mooi, hoe minder toepassingen voor Twitter hoe beter. Het enige bestaansrecht van twitter zijn andere media die ernaar refereren alsof je er de 'stem van het volk' hoort, maar waarbij ze voor het gemak compleet negeren dat je er alleen de luidruchtigste mensen vindt die de grootste onzin uitkramen.

Musk slaagt er goed in om dit steeds duidelijker te maken onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' aan de ene kant, en dreigen met verbannen van mensen die hem niet aanstaan aan de andere.

Hij speelt in ieder geval slim in op de mensen die hun eigen mening verkondigen zo belangrijk vinden dat ze er zelfs voor gaan betalen (en daarbij niet eens geen reclame te zien krijgen :9~ ) Ik ben bang dat er zoveel van dat soort mensen zijn dat het helaas nog een kans van slagen heeft ook.
alleen de luidruchtigste mensen vindt die de grootste onzin uitkramen.
vanwege het 'luider is beter hoorbaar' principe inderdaad maar natuurlijk ook: reclame-fuik.

Betalen om te mogen schreeuwen....ergens moeten ze zich toch achter de oren krabben....? (Vooral omdat de luisteraars weg zullen blijven)
Wow, we kunnen het ook ergens direct eens zijn :+ hahaha
Oh, ik denk dat we best wel aardig met elkaar eens zijn. Het zit een beetje in een nuances. En ik reageer ook graag op commentaar waar ik het helemaal mee eens ben.... :*)
haha, likewise. Tot de volgende dan maar O-)
Het enige bestaansrecht van twitter zijn andere media die ernaar refereren alsof je er de 'stem van het volk' hoort, maar waarbij ze voor het gemak compleet negeren dat je er alleen de luidruchtigste mensen vindt die de grootste onzin uitkramen.
Sorry maar dit is gewoon puur populisme en je weet dat goed genoeg. Wie refereert naar wie? Het is niet omdat ze verwijzen naar een politieker of journalist dat ze daarmee het 'stem van het volk bedoelen. Niemand refereert naar oproerkraaiers of luidruchtige mensen op Twitter. Dat maak jij er van.
Musk slaagt er goed in om dit steeds duidelijker te maken onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' aan de ene kant, en dreigen met verbannen van mensen die hem niet aanstaan aan de andere.
Twitter bant nog wel meer mensen en er is altijd discussie of er de policy overschreden is of niet. Meestal krijgen die mensen die per-ongeluk geband zijn door een algoritme of hack hun account wel weer terug na verloopt van tijd.
Hij speelt in ieder geval slim in op de mensen die hun eigen mening verkondigen zo belangrijk vinden dat ze er zelfs voor gaan betalen (en daarbij niet eens geen reclame te zien krijgen :9~ ) Ik ben bang dat er zoveel van dat soort mensen zijn dat het helaas nog een kans van slagen heeft ook.
En waar ben je bang voor? Dat dat mensen betalen voor een service die ze volgens u niet nodig hebben? Dat zei mijn grootvader ook over een gameconsole. Los van het feit dat te veel gamen niet goed is is er moet gamen aan zich niets mis net zoals er niets mis is om op Twitter te zitten. Je moet daar niet denigreren over doen. Hoeft echt niet.

Heel uw betoog is gestoeld op verlakkerij van de waarheid.
U gebruikt veel mooie taal, maar zegt niets? En 'verlakkerij van de waarheid ', kom op. Prima als je het met me oneens bent, maar kom met argumenten en begin met goed te lezen.

Bij het eerste punt lijk je namelijk niet goed te hebben gezien wat ik schreef. Ik heb het over bijvoorbeeld het nieuws dat bij een onderwerp tweets citeert van een willekeurig persoon en dat brengt alsof het de algemene opvatting is.

De meeste Nederlanders (exclusief de huidige generatie tieners/jongvolwassenen) hebben niet de enorme behoefte om hun korte keten gehoord te laten worden en zitten niet op Twitter, maar houden eerder vast aan de oud-Nederlandse mentalitei 'doe maar normaal...'

Bovendien, Twitter is in Nederland en daarbuiten een relatief klein platform, van mensen die per definitie gehoord willen worden. Ik zie niet wat je precies populisme wil noemen, want je hebt het volgens mij niet over wat twitteraars twitteren en wat ik zeg is zeker niet populistisch.

Qua accounts bannen en vervolgens weer toelaten en die 'discussies' over privacy en vrijheid van meningsuiting zou ik toch wel een publiek drama willen noemen. Het is niet zozeer wat er gebeurd maar hoe, dit is verre van professioneel en rationeel. En de uitspraken van Musk daarbij kun je toch niet kalm rationeel een beheerst noemen - of je nu wel of geen fan van hem bent. Je concurrent uitdagen voor een kooigevecht?! Serieus? Dat kleine blauwe vogeltje is veranderd in een Angry Bird gekruist met de arrogantie en bravour van de Amerikaanse Bald Eagle.

En waar ik bang voor ben? Echt helemaal nergens, ik benoem alleen dat Twitter ongeveer het kleinste social media platform is wat aan de poten onder zn eigen stoel aan het zagen is en niet een pijler van het internet zoals het door velen gebracht wordt. We hebben het over een paar honderd miljoen, niet de miljarden van Facebook, Instagram of TikTok.

Om over de functionaliteit nog maar te zwijgen, Twitter is losse lettertjes SMSen in een wereld waar de rest gewoon 4K videos deelt. Ze staan inmiddels, mede dankzij Musk, gewoon 10-0 achter.

Twitter krijgt dankzij z'n excentrieke eigenaar nu nog meer aandacht, daar ageer ik tegen, want er wordt gedaan alsof het veel belangrijker is dan het in werkelijkheid is. Als je iets populisme wil noemen is dat het wel, een verontwaardigde luid schreeuwende minderheid die veel meer tijd en aandacht opeist dan het verdient.
Vraag me af of het wel slim is om al die integraties af te sluiten. Je raakt een hoop connectie met mogelijke bezoekers kwijt.
Tja, ik zal Twitter / X niet echt missen als het eenmaal verdwijnt. Ik heb ooit tijdens een comms stage geprobeerd om ook zelf twitter bij te houden, maar daar kreeg ik stress van.

Tegenwoordig keek ik alleen op twitter om wat sneller nieuws over recent events binnen te krijgen, maar zodra ik daarbuiten treed, wordt het binnen een kwartier ragequit door alle bullshit die mensen uitkramen.

Op slack gebruikte ik het wel om wat niche kanalen te volgen, maar dat heb ik nu ook al vervangen door de rss feeds.
Wel is het nog steeds mogelijk om posts van X te laden in Slack. Als admins dat toestaan
Waar bestond die integratie dan uit als dit nog steeds mogelijk is?
De X van toXic.

Mensen willen gewoon niet meer geassocieerd worden met Elon Musk's mentale verval nadat één van zijn kinderen trans is geworden en hij woke daarvan de schuld geeft. Een free speech voorvechter, totdat je hem op zijn platform hem bekritiseert. Bijvoorbeeld als de wanneer manier waarop hij constant reageert op extreem-rechtse of Putin-vriendelijke accounts tegen het licht gehouden wordt. Had ik Tesla aandelen gehad had ik ze van de hand gedaan nu de topman zichzelf door de modder sleurt terwijl de rest van de autobedrijven de inhaalslag aan het maken zijn.

Twitter was weliswaar een wat saai en voorspelbaar woke bedrijf maar wat Musk gedaan heeft heeft zo veel adverteerders weggejaagd dat het ontslaan van al die mensen niks opgeleverd heeft. Als hij alleen mensen had ontslagen en verder alles had gelaten zoals het was was Twitter nu zo'n beetje winstgevend geweest. En dan hadden we dit gezeik ook niet gehad.

Ik gebruik het nog steeds dagelijks vanwege het netwerkeffect maar alleen de posts van mensen die ik volg. Daarbuiten is het echt een jungle geworden van desinformatie en haat waarbij Facebook een theekransje is.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 23 juli 2024 19:29]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.