Disney+-abonnement met advertenties komt eind dit jaar in Europa

Disney brengt zijn Disney+-abonnement met advertenties eind dit jaar uit in Europa. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers. Disney bracht het abonnement al uit in de VS en verhoogde prijs van het abonnement zonder advertenties.

Disney zei niet in welke Europese landen het advertentieabonnement uitkomt. Nederland hoorde bij de eerste landen waar Disney+ enkele jaren geleden uitkwam, België niet. In de VS kreeg dat advertentieabonnement de oude prijs van het reguliere abonnement en steeg de prijs van het advertentieloze abonnement met drie dollar per maand.

De streamingdienst heeft nu wereldwijd 157,8 miljoen abonnees, 4 miljoen minder dan een kwartaal eerder. Dit komt door het Disney+ Hotstar-abonnement, dat het bedrijf in onder meer India, Thailand, Maleisië en Indonesië aanbiedt en recent een populaire cricketsportlicentie verloor. Deze Disney+-versie komt voort uit de overname van Star in 2019. Hotstar verloor 4,6 miljoen abonnees. In de VS daalde het aantal abonnees licht, maar in andere landen steeg het aantal Disney+-abonnees juist. Deze stijging was niet genoeg om het verlies bij Hotstar te compenseren.

Ondanks het verlies van miljoenen abonnees, is Disney tevreden met de financiële cijfers van de streamingdiensten. Disney verdient namelijk relatief weinig aan Hotstar-abonnees, 0,59 dollar per abonnee. Andere Disney+-abonnees leveren het bedrijf gemiddeld 6,47 dollar per abonnee op, een bedrag dat is gestegen door de verhoging van de abonnementsprijzen. Wereldwijd levert een Disney+-abonnee inclusief de Hotstar-abonnees gemiddeld 4,44 dollar op, een halve dollar meer dan in het vorige kwartaal.

Streamingdiensten inclusief ESPN+ en Hulu leverden Disney in het afgelopen kwartaal een omzet van 5,5 miljard dollar op, 12 procent meer dan een jaar eerder. Het verlies daalde met 200 miljoen dollar tot 659 miljoen dollar. Het bedrijf gaf eerder aan te verwachten dat Disney+ binnen twee jaar winstgevend zal zijn. In de toelichting op de kwartaalcijfers zei het bedrijf volgens Seeking Alpha nog op een pad naar winstgevendheid te zitten.

Door Hayte Hugo

Redacteur

11-05-2023 • 15:35

112

Reacties (112)

112
112
52
2
0
42
Wijzig sortering
En zo worden alle streamingdiensten weer gewoon tv. Nog even en het zijn zenders.
Ik heb vorig jaar mijn laatste abbonement geannuleerd, deze diensten hebben steeds minder te bieden maar worden wel ieder jaar duurder. Jammer, streaming was een goed idee maar nu ze naar het TV model gaan waar jedere dienst gelijk staat aan een betaal zender is het voordeel zo minimaal dat het de kosten niet waard is voor mij.
Jammer, streaming was een goed idee maar nu ze naar het TV model gaan waar jedere dienst gelijk staat aan een betaal zender is het voordeel zo minimaal dat het de kosten niet waard is voor mij.
Ik wilde cynisch antwoorden dat we misschien naïef waren door te denken dat streaming ging zorgen voor lagere uitgaven voor consumenten bij gelijkblijvende inkomsten voor contentmakers. Maar dat kan natuurlijk weldegelijk door de hele advertentiesector af te schaffen. Dan kunnen de mensen die daar werken iets leuks gaan doen.
Zo ging het met de TV ook en zo zijn mensen naar streaming gepushed en het riedeltje herhaalt zich. Beetje jammer, maar was te verwachten. Zo'n beetje elk leuk initiatief wordt uit eindelijk voor het grote geld de nek omgedraait.

Ach ja, ik zet mijn piratenhoed wel weer op. Uitbuiterij mag twee kanten op werken.
Ik snap je issue niet echt... ik doe aan platform hoppen. Vind het best een uitkomst dat ik als niet Netflix abonnee die ene film wel kan kijken... hoef ik niet te wachten totdat ik uitgekeken ben op disney+ :p
Ik heb (gedeeld) Netflix, Disney+, Prime en Videoland. Maar maak er amper gebruik van.

Het is een stuk meer werk om uit te vogelen op welke streaming dienst een bepaalde titel beschikbaar is, dan 1 zoekopdracht op een piraterijwebsite.

Series die van platformen verdwijnen terwijl je er midden in zit. Filmreeksen met onbrekende delen.

Steeds meer betalen voor minder content en meer ongemak d:)b
Op deze site kun je makkelijk zoeken bij welke streamingsdienst iets speelt: https://www.justwatch.com/nl
Je andere punten zijn wel terecht.
Een paar handige apps die ook goed werken in Nederland zijn:
- Upflix (iOS, Android)
- PlayPilot (iOS, Android),
- Sofa Time (alleen iOS)
- JustWatch (iOS, Android)
Met een apple tv kun je het ook integreren in een zoeksysteem.
Vaak is dat ook incorrect.
Het is een stuk meer werk om uit te vogelen op welke streaming dienst een bepaalde titel beschikbaar is, dan 1 zoekopdracht op een piraterijwebsite.
Tip: streamwijzer.nl
Doe er (legaal) je voordeel mee. Ik vind dit dus een geweldige oplossing
Al die 3rd party sites die niet correct zijn, de bedrijven willen gewoon niet laten weten wat ze hebben, geen idee waarom.
Het is een stuk meer werk om uit te vogelen op welke streaming dienst een bepaalde titel beschikbaar is, dan 1 zoekopdracht op een piraterijwebsite.
Hiervoor gebruik ik altijd justwatch.com. Als je hier echt nog nooit van gehoord dat ben je op zoek naar een reden om illegaal te downloaden, niet op zoek naar een oplossing.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 22 juli 2024 18:22]

Zo heeft Nederland ook gewoon film.nl. Initiatief vanuit de mediamaatschappijen zelf.

Klopt regelmatig niets van. Kan zo geen voorbeelden bedenken, maar heb al paar keer gehad: Is beschikbaar op Netflix, ga je daar zoeken, vind je niets.

Vorig jaar nog poging, wat oudere film willen kijken. Is op Prime beschikbaar, klopte niets van. Beetje rondkijken op andere diensten en Google, misschien toch op Netflix. Nope. Half uur verder, niets. Browser openen, bookmarkje aanklikken, zoeken en tadá. Binnen 30seconden was je aan het kijken.

Dingen die ik wel graag kijk zoals Dragon Ball, is dat niet eens legaal beschikbaar, al zou ik het wel willen.

Amazon had niet zo lang geleden nog "Kijk nu op prime" en zodra je een abo afsluit "Niet beschikbaar in uw regio" }:O

Geeft wel vertrouwen ook zo. Zelf heb ik het wel opgegeven. 20 jaar geleden was piraterij de normaalste zaak van de wereld in Nederland. Dit heb ik bijna tot 0 gereduceerd zodra Netflix hier beschikbaar kwam.

Ze naaien de consument om de haverklap, waarom moet het allemaal zo moeilijk. Ik schaam me er niet voor dat ik ondertussen weer zelf een collectie verzamel, op de makkelijkste manier mogelijk: Zoek > klik > kijk.

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 juli 2024 18:22]

We moeten een beetje af van het idee dat we recht hebben om alles te kijken wat we willen. Als een serie niet legaal aangeboden wordt heb je gewoon pech. De streamingdiensten zijn niet verplicht om jou die ene serie aan te bieden.
Wel ben ik het eens dat de gebruikerservaring ronduit slecht is. De meeste streamingdiensten gebruiken een vergelijkbare interface waarbij je lopende series en films steeds weer op een andere plek kunnen staan, en soms kun je inderdaad niet goed zoeken. Maar dit komt vooral door de regio- en tijdsgebonden licenties.
Ik gebruik Netflix, Disney Plus en Prime Video, en als een film of serie daar niet op te vinden is kijk ik het gewoon niet. Er is zat te vinden wat ik wel kijk.
Als een serie niet legaal aangeboden wordt heb je gewoon pech
Je kan ook stellen dat ze je geld dan blijkbaar niet willen, pech voor hun.

Verder, heb ik zeer weinig medelijden met bedrijven die hun eigen personeel niet eens betalen, een voorbeeltje, 160 miljoen dollar[1], daar kan ik 16 miljoen maanden netflix van betalen of 16 miljoen films kopen.

Dus voordat we arme miljardairtjes gaan beschermen, laten we eerst eens logisch nadenken.

[1]: https://screenrant.com/ha...ox-office-loss-explained/
Ik zie dat toch anders, voor hen maakt het niet zoveel uit of een aantal mensen geen abonnement nemen omdat een bepaalde serie niet beschikbaar is. Genoeg anderen die dat wel doen. Het is dan gewoon pech voor degene die wel zo'n serie wil zien.

Verder ben ik niet persé tegen "illegaal" downloaden, maar er zijn zo enorm veel films en series die je allemaal kunt zien voor een paar tientjes per maand (als je meerdere diensten neemt), dat ik eigenlijk nooit meer de moeite neem om op meerdere sites te gaan zoeken naar een film of serie die ik wil zien. Er zijn maar een paar uitzonderingen waarbij ik dat wel doe. Daarnaast betaal je ook wel voor een stukje gemak.
Ik heb geen zin om elke keer eerst te moeten zoeken, en dan downloaden, overzetten naar de tv om het dan te kunnen kijken. Met streamingdiensten is het een paar klikken en je kunt kijken.
Klopt regelmatig niets van
Ik heb nooit dat soort teleurstellingen gehad, maar als dat je ervaring is dan snap ik je frustratie. Als je betaalt voor een account bij Netflix, Disney+, Prime en Videoland terwijl je ze nauwelijks gebruikt dan geloof ik in jouw geval ook graag dat je het niet vanwege het geld doet.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 22 juli 2024 18:22]

We delen de accounts natuurlijk. Maar het is gewoon de moeite niet waard. Zelfs als het op een streaming platform staat waar ik bij kan, download ik het liever.

Toen Netflix nog cool was met VPN's, hoogtepunt van het legaal streamen. Net zo veel content als in de piraterij, net zo makkelijk en ze verdiende er nog een leuk centje mee ook.

Dezelfde content is nu ... 10+? diensten en in totaal ook 10 keer zo duur. Zelf echt geen zin om elke maand te switchen en bij te houden wat waar beschikbaar is. Veronica TV-gids all over again.

We laten IMO best makkelijk over ons heenlopen. Piraterij is niet slecht voor de content, veel series en films mee groot geworden en alsnog via merchandise genoeg geld uit weten te harken. Dus ik snap ook het negatieve sentiment niet zo.

Het enige streaming platform dat ik vrij actief bezoek is southparkstudios. Matt en Trey weten wel hoe het moet.

[Reactie gewijzigd door batjes op 22 juli 2024 18:22]

Weet je, eigenlijk ken ik alle argumenten al en snap ik niet waarom ik de discussie nog aan ga. Mijn excuses.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 22 juli 2024 18:22]

justwatch is in België enkel in het Frans beschikbaar, en hopeloos inaccuraat. En de .nl versie is hier ook niet bruikbaar (:
Er zijn prima alternatieven die hoogstwaarschijnlijk wel beschikbaar zijn in België zie mijn eerdere reactie van zojuist.
Als dat accuraat zou zijn, zou het nuttig zijn.
Verder, staat veel wat ik wil kijken er niet in en kan ik dat ook niet kopen via bol.com.
Series die van platformen verdwijnen terwijl je er midden in zit. Filmreeksen met onbrekende delen.
Vergeet niet dat er tegenwoordig films en bepaalde afleveringen uit series gewoon verbannen zijn van tv/streaming. Sommige afleveringen van South Park ("Chef" wilde niet meer meedoen, en De Indiase winkeleigenaar moest eruit), Twilight Zone, Fawlty Towers (de uitspraken van de kolonel...), de Disneyfilm "Splash" werd gecensureerd, evenals een oude bekende animeserie waar geweld en woorden uitgeknipt zijn (naam ontschoten (edit: Berserk)). Dan zijn er ook nog talloze wat oudere series die 4:3 formaat zijn, die waarschijnlijk niet meer gestreamd worden (ook ergerlijk: 4:3 materiaal geconverteerd naar breedbeeld...) of thema's en taal hebben die nu 'ongewenst' zijn geworden.

[Reactie gewijzigd door Ramoncito op 22 juli 2024 18:22]

In deze vorm eigenlijk geen problemen mee. Situatie is zo dat ik al jaren een Disney+ abonnement heb, maar vrijwel nooit iets kijk. Zo nu en dan een filmpje.

Mocht hier een goedkoper abonnement tegenover staan, dan zou ik dat overwegen. :)
Je zou in dat geval je abonnement kunnen opzeggen en af en toe een film huren/kopen? Dan kijk je alsnog zonder reclame.
Ik kan me anders nog wel herinneren dat ik DVD's huurde. Ik werd toen alsnog verplicht eerst een aantal filmpjes te kijken, oa reclame voor andere titels. Zelfs als ik ze kocht moest dat soms nog, en kon ik ze niet eens doorspoelen...
punt is meer dat de huidige prijzen de reclame krijgen en de andere abonnementen duurder worden. Dus als dat gebeurt kunnen ze veel klanten toch vaarwel zeggen.
Je krijgt blijkbaar geen goedkoper abonnement... het advertentie loze abonnement wordt duurder ;) Dat maakt het voor mij dat er een wat vies smaakje aan zit. En deze methode is niet nieuw, het papieren dagblad wat je kan halen bij de kiosk kost maar enkele euro's vanwege de reclame die erin staat... dit wordt dus nu tot zekere hoogte ook toegepast op Disney+, maar dus niet om het voordeliger aan te kunnen bieden.
Dan doe je iets niet goed lijkt mij voor enkele keer een filmpje kijken op Disney + en wel maandelijks betalen en wel overwegen voor een goedkoop abonnement van Disney +?
Dan vraag ik mij af als je toch maar weinig kijkt waarom je geen 1 a 2 maand een abonnement neemt en dan weer opzegt het jaar er op doe je weer het zelfde, het content wat er in het jaar is uitgebracht dan kijken als je toch weinig kijkt.
Dit bespaart vele malen meer op de abonnement kosten per jaar dan elke maand te betalen terwijl je haast toch niet kijkt.
Ik doe het ook op deze manier het aantal filmpjes op Disney + of serie die ik kijk is ook niet veel, maar mij geen maandelijks abonnement waardig. het content dat vind ik is maandelijks op Disney + ook niet mijn smaak om te zien en matig van genre.
Dan vraag ik mij af als je toch maar weinig kijkt waarom je geen 1 a 2 maand een abonnement neemt en dan weer opzegt het jaar er op doe je weer het zelfde, het content wat er in het jaar is uitgebracht dan kijken als je toch weinig kijkt.
Dit bespaart vele malen meer op de abonnement kosten per jaar dan elke maand te betalen terwijl je haast toch niet kijkt.
Ik doe hetzelfde, maar ik denk dat voor veel mensen een film of serie kijken voelt als een primaire levensbehoefte waar snel in voorzien moet worden. Dat is waarschijnlijk vergelijkbaar met filmzalen die de eerste week aanzienlijk voller zitten. Dus als een film in februari op een platform verschijnt dan wil men het ook in februari zien.
Het gaat al een heel eind die kant op. Eén aflevering per week ipv het hele seizoen in één keer kunnen bingen, gefragmenteerd aanbod, live shows (waaronder F1 bij viaplay), enorm veel reality shows (want goedkoop) en nu dus ook reclames.
Daarom moet je series Downloaden op de laptop en dan met een hdmi kabel aansluiten aan je tv.
Geen reclame niks
Daarom moet je series Downloaden op de laptop en dan met een hdmi kabel aansluiten aan je tv.
Geen reclame niks
Dat is zo niet de manier hoe het moet |:(

Gewoon een Shield Tv Pro of Apple TV erop aansluiten.
Of een nas met docker, radarr, sonarr, sabnzbd, vpn en op iedere tv kodi :)
Nou, je haalt de woorden uit me mond :P
Als je dan tóch bezig bent: bazarr
Dat heb ik nooit werkende gekregen, de rest van alle projecten hierboven wel.
Ik weet niet of ik dit hier mag plakken, maar kijk eens op de site van dr.frankenstein.

https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/
Yeah! Hier een Synology DS423+ met 4x 6TB. Ik dacht dat het genoeg was. Nu nog maar 5TB over. Tja SHR neemt 6TB voor parity. En die 2160p HDR files nemen aardig wat ruimte in.

Af en toe koop ik nog wel wat (Halo S01 4K UHD).
Het is jammer dat weinig schijfjes NL ondertitels hebben. Anders zou ik wel meer kopen.
Misschien is de markt te klein geworden.
NL ondertitels? Je kijkt hopelijk toch gewoon met EN subs?
Of gewoon op blu-ray kopen en rippen naar je laptop/nas en vandaar streamen. Ook geen reclame en wel legaal. :D
Ik vindt het heel vervelend om te melden en ben het hier totaal niet mee eens. Maar technisch is het doorbreken van de DRM van blu-ray's en deze aldus rippen niet legaal. Dit is bij wet verboden.

Gelukkig zijn er nog niet zo ver dat iemand hierop gaat handhaven.
Zo lang je de BR-rips niet gaat verspreiden is er denk ik weinig aan de hand hoor. Dan is handhaving ook niet eens echt haalbare kaart, denk ik zo.

Maar 'vroegâh' deed ik dit ook met m'n gekochte dvd's, en dan met name om die stomvervelende en niet te skippen reclames, trailers en waarschuwingfilmpjes, regiocoderingen en andere compatibiliteitsissues te kunnen verwijderen.

Het lijkt trouwens wel een eeuwigheid geleden.

[Reactie gewijzigd door RRRobert op 22 juli 2024 18:22]

Toch wel mooi dat alleen de echt betalende klant als een crimineel werd behandeld met die waarschuwingsfilmpjes.
Je kunt ze ook 1 op 1 op schijf zetten hoor.

Overigens mag je copieen voor eigen gebruik maken, daar betaal je nu ook mooi die paar euro voor als je media , hdd's e.d. koopt.

[Reactie gewijzigd door Tourmaline op 22 juli 2024 18:22]

Je "hacked" dan DRM, dat is ook illegaal.

Verder zit dat nog steeds dat videotje van:"Je steelt geen auto" er nog steeds op.
Jemig, ik ben blij dat 2005 alweer een tijd geleden is.
Hoezo nog even? KPN heeft al Disney+ en Netflix in hun decoders zitten, op de juiste zender :+
Disney+ kan je bij KPN nog niet via de decoder kijken. Er is wel een kanaal, waar reclame voor gemaakt wordt. Maar dat is geen App.
Disney+ zal je via je smart TV of via je chromecast of iets dergelijks moeten kijken.
Ja spijtig dat Disney+ op de KPN decoder nog steeds geen zender is. Zodoende toch vaker de Chromecast TV nodig. Wel mooi dat vele andere diensten (NPO Start, Netflix, Prime Video, Videoland, Viaplay en HBO Max) wel op de decoder te vinden zijn (niet dat ik nog veel live tv kijk maar in huis anderen nog wel).

Hopelijk ooit nog VRT Max en BBC iPlayer.Hopelijk komt ooit ook Britbox (BBC, ITV) beschikbaar als dienst in Nederland. Overigens is AcornTv voor enkel Britse detectives e.d. wel in Nederland beschikbaar.
"watch live!"
Hoewel ik twijfel of dit wel werkelijk meer klanten gaat opleveren, is het idee opzich wel goed.

Je hebt nog steeds altijd de keuze om te kiezen voor het duurdere pakket zonder reclame en advertenties, niemand wordt geforceerd.
Alleen zul je zien dat het pakket met de reclame de prijs krijgt van het abonnement nu en je extra moet gaan betalen als je geen advertenties wilt.
En hoe anders is dat ivm vroeger? (Damn ik voel me nu oud |:( )

TV diensten / media diensten werden altijd duurder met de tijd, stukje inflatie, stukje ook omdat alles gewoon duurder begint te worden. Dus het platform waarop dit gebeurt is wellicht wat veranderd, maar nu gebeurd eigenlijk gewoon het zelfde wat er vroeger ook gebeurde, alleen nu betaal je er zelf voor en niet je ouders....
Joh, ik zeg het al zo lang op tweakers. Als je echt normaal wilt kijken, zonder compressie en altijd wanneer jij dat wil, dan moet je toch echt fysieke media hebben. Met de komst van reclames naar streamingdiensten (wat steeds meer gaat worden) kijken we op dezelfde manier als vroeger, alleen is alles veel nauwkeuriger gemonitord vergeleken met het kijkonderzoek.

Mensen denken vrijheid te hebben met de streamingdiensten maar je krijgt nog steeds voorgeschoteld waar de rechten op dat moment liggen. Ik wilde Once Upon A Time in America kijken op HBO Max, want daar stond hij op, en nu moet ik weer bij PrimeVideo kijken want daar staat het op.

Ik heb veel fysiek in huis en ik neig langzamerhand weer naar lineaire tv. Lekker zappen en dan komt er wel voorbij wat je op dat moment leuk lijkt. De verassing wat er nu weer op een kanaal zien blijft toch leuk in plaats van een uur door alle streamingdiensten heen gaan en niet meer weten wat je wilt kijken.
Dit is dus de reden dat ik een plex heb. Iedere maand voor een paar euro de nieuwste film/serie kopen. Rippen en op de server zetten.

Vrienden doen hetzelfde en kunnen dus bij elkaar kijken. De producent heeft zijn geld en wij hebben het gemak.
ja want compressie is echt iets waar ik me aan stoor tijdens het kijken 8)7
elk abbonnement heeft 4 weken gratis... email aan maken, een prepaid creditcard er tegen aan, show kijken die je wilt en abbo weer opzeggen.. goedkoper kan het niet worden..
De manier waarop je je abonnementen afneemt geeft al aan waarom je niks om compressie geeft ;) Ik heb een Home cinema set-up waarop je duidelijk het verschil hoort en ziet met blu-ray of streaming. Ik moet er niet aan denken om elke keer een account aan te maken wanneer je eraan herinnert wordt dat je abbo afgesloten is. Ik heb bijna alle diensten (behalve ViaPlay) waarbij Netflix en Disney de duurste zijn.

Maar de ene persoon houd van films en een ander van auto's. Mij interesseert het echt niet of er nou een Ferrari voor de deur staat of een Citroën C1. Als ik maar van A naar B kom.
Nou als je eenmaal in een Ferrari hebt gereden dan wil
je echt niet meer in een Citroen rijden van A naar B.

:+
Nee hoor ;) vooral niet in zo een drempel volle stad waar ik zit. Maar een auto heeft voor mij een waarde zoals mensen naar een film kijken via tv geluid of een soundbar. Echt i don't care.
dat jij je lekker scheel wil betalen aan alle verschillende streamingsdiensten, moet je lekker doen:) ik zeg altijd mn abbo binnen 4 weken weer op. ik ga er echt niet voor betalen en anders download ik het wel...
Ik download ook, vooral films die niet op de diensten staan maar vooral als het echt zo een bagger kwaliteit is. Ik heb Bullettrain in 4K steelbook, dikke Atmos erop en ben gaan genieten. Ik dacht, even een check via Netflix...... niet te doen he :9
Het is niet anders dan vroeger maar de manier waarop deze verhogingen worden doorgevoerd vind ik vaak erg slinks. Je gaat ineens reclames zien in je app en als je er vanaf wilt komen moet je weer een paar eurootjes extra lappen. Veel mensen zullen dit dan doen omdat ze reclames maar vervelend vinden en denken zo een beter abonnement te hebben afgesloten want geen reclames meer. In feite hebben ze nog steeds hetzelfde product alleen dan voor een paar eurootjes meer. Maar die paar eurootjes meer op een abonnementsprijs van €10 is gelijk 20-40% extra inkomsten voor hetzelfde product. Makkelijk verdiend. Ik hoef niet bij mijn baas aan te komen dat ik exact hetzelfde werk blijf doen maar wel 20% extra salaris wil. Het is niet echt dat ik er erg mee zit maar als je er wat meer over nadenkt is het allemaal wel een rare gang van zaken. Deze discussie gaat veel verder dan alleen streamingsdiensten natuurlijk.
Als het advertentieabonnement nu goedkoper zou zijn zou ik het met je eens zijn. Voor hetzelfde geld krijg je nu opeens advertenties te zien. Als je dat niet wilt dan moet je meer gaan betalen. Verslechtering t.o.v. wat je nu hebt dus.
Verslechtering t.o.v. wat je nu hebt dus.
Als ze doen wat jij suggereert dan is dat een verslechtering. Maar als ze de prijzen verhogen zonder een abonnementsvorm met reclame in te voeren dan is dat toch ook een verslechtering? Ik snap niet waarom iedereen zich prematuur druk maakt.

Zullen ze altijd vroeg of laat de prijzen verhogen waardoor wij moeten gaan betalen? Ja. Hebben ze daar een nieuwe abonnementsvorm voor nodig? Nee. Hebben wij daarom nadelen van een extra abonnementsvorm?
Je wordt wel geforceerd want nu hebben we voor de oude prijs nog zonder reclame.
Andere Disney+-abonnees leveren het bedrijf gemiddeld 6,47 dollar per abonnee op, een bedrag dat is gestegen door de verhoging van de abonnementsprijzen.
Das best een stevige winstmarge, of lees ik het verkeerd en is dit gewoon omzet?
Volgens mij is dit gewoon omzet inderdaad. De streamingsdienst maakt momenteel geen winst.
Dat vind ik moeilijk om te geloven. Waar je vroeger schijfjes moest maken enzo heb je nu gewoon een abonnement. Vergeet niet dat Disney nog steeds teert op ouwe meuk. Eigenlijk net Atari.
Ik vind het ook slecht geschreven. Zelf heb ik toevallig net gisteren mijn jaarabonnement van mijn PayPal account afgeschreven zien worden. Dat was €89,90 ofwel €7,50 per maand. Is die $6,47 nu winst of omzet en als winst is, is dat dan per maand, per kwartaal (later in het stuk wordt immers over kwartaalcijfers gesproken) of per jaar. En is dat een daadwerkelijke winst of is dat een boekhoudkundige winst?
Dat is (in vergelijking met de jaarprijs in Nederland) 6,47% marge, dat is toch niet zo enorm veel?

[Reactie gewijzigd door Groningerkoek op 22 juli 2024 18:22]

Ik ging er vanuit dat dit per maand was, maar aangezien het kwartaalcijfers zijn zou het dan eerder per kwartaal zijn?
Ah sorry, ik ging mee in jouw verhaal dat het winst was, maar dat klopt niet. Het is gemiddelde omzet per abonnee per maand. Disney+ maakt namelijk nog steeds geen winst.

[Reactie gewijzigd door Groningerkoek op 22 juli 2024 18:22]

Als het zo worden net als bij Prime video, 1malig voor de film dan vindt ik het niet erg maar als het net zo erg weet als rtl en co dan mogen ze mij/ons maar betalen om naar hun 'content' te kijken. Disney begint het al te voelen dat ze niet meer zo zijn zoals ze dachten.
RTL en co is ook te omzeilen ;)
NLZiet abbonement en je KPN/Ziggo tv abbo opzeggen en je kijkt reclamevrij alles terug.
Hoef je ook niet meer exact op tijd te zijn.
Jammer alleen dat die Discovery niet hebben en dat Discovery Plus zoveel realtime meuk bevat en lang niet alle echte Discovery series.
Discovery en NGC zijn ook al lang niet meer wat ze ooit geweest zijn. Je ziet alleen nog reality series als golddiggers, deadlies catch, autorestaurateurs en die opslagboxveilingen. Interessante wetenschappelijke astronomische documentaires zie je al jaren niet meer.
1tje voor aanvang van de film, dan na een paar maanden nog 1 erbij ergens halverwege en over een jaar of wat elke 5 minuten. Maar de kikker had niet door dat hij gekookt werd.

[Reactie gewijzigd door cracking cloud op 22 juli 2024 18:22]

Dit moet dan wel qua prijs heel aantrekkelijk zijn, anders die ik er geen voordeel inzitten voor de consument
Mensen zullen eerder een afweging gaan maken, zo van hou ik Disney of zeg ik het abonnement in zijn geheel op en neem bv HBO Max of zo.
Voordeel voor de consument? Dat is toch helemaal niet waarom ze dit doen? Winstmaximalisatie en kijken waar ze weg mee komen, dat is waar het om gaat.
Ik hoor steeds meer dat mensen weer terugvallen in het downloaden en om heel eerlijk te zijn snap ik dat volkomen.
Alle studios willen graaien door eigen platformen op te zetten en trekken hun content van andere platformen weg.
Voor netflix betaal je nu 2O euro en de helft van de content is er weg en ondergebracht bij andere platformen waar je ook gemiddeld 10 euro oid voor betaald.
Tegen 2025/26 betaal je wellicht 200 euro per maand aan 10 platformen voor de content die je eerst had via 1 platform voor een tientje per maand.
Maar is dat wel zo? De totale hoeveelheid content is juist veel groter geworden. Ik denk dat nog geen 40% van wat nu op Disney+ staat voorheen op Netflix stond. Idem voor HBO Max.
Er is voor mijn gevoel juist veel meer te zien dan voorheen. En ja, soms zul je dan even een maandje naar een andere dienst switchen.
Betwijfel of dat ze gaat een boost geven. Te weinig content imho. Misschien omdat de kinderen al groot zijn maar toen we dat gratis hadden keken we amper naar. Pak meer naar Netflix.
Wij hebben Disney+ opgezegd omdat er veel te weinig (nieuw) content is en de content vrij eentonig is. Weet niet of reclame hun probleem gaat oplossen.
Hotstar specifiek verloor ~15% betalende abonnees 8,4 miljoen in een periode van zes maanden. Maar dat komt voornamelijk doordat Disney (en daarmee Hotstar) de streaming rechten niet heeft gekregen (alleen de televisie rechten) voor cricket in India. Beide rechten waren voorheen (5 jaar deal) door Disney voor $2.1 miljard gekocht, nu werd er in totaal $6.2 miljard opgehaald (voor 5 jaar) aan de verkochte rechten. ViaCom18 heeft nu in India de streaming rechten.

Disney+ Hotsprime kost in India tussen de Rs. 499 en Rs. 1499 per jaar (afhankelijk van wat voor device en hoeveel). Rs. 499 is is iets meer dan $6. Die 8,4 miljoen abonnees 'koste' Disney dus in totaal zo een $50 miljoen tot $155 miljoen, zelfs in het ergste geval is dat in 5 jaar misschien $775 miljoen. Ver van de $3 miljard voor de streaming rechten... Het is nu natuurlijk afwachten hoeveel meer abonnees vertrekken bij Hotstar India de komende 5 jaar...

Bron:
https://techcrunch.com/20...bani-jiocinema-takes-off/
https://techcrunch.com/20...r-ipl-cricket-tournament/
Dit is hoe abonnemten werken:

1. De service/dienst/... is gratis.
2. Om de gratis dienst te bekostigen worden advertenties getoond.
3. Om advertenties te vermijden kan je een abonnement nemen.
4. Om meer winst te genereren, worden er toch stilletjes aan advertenties toegevoegd aan het abonnement.
5. Om die nieuwe advertenties te vermijden, kan je een upgrade doen van je abonnement: Plus of Premium
6. Ga naar 4

En zo wordt het een eindeloze loop.

ER moet een wet komen dat indien advertenties getoond worden, de gebruiker verplicht een deel van de winst MOET krijgen.
Moet die wet dan ook gelden voor de bioscoop? De Efteling waar er zat Coca-Cola machines geadverteerd worden? Ziggo die advertenties stuurt via hun netwerk?

Want ik denk dat mensen onderschatten hoeveel advertenties daadwerkelijk sponsoren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.