Sony brengt DualSense Edge-controller op 26 januari uit voor 239,99 euro

Sony brengt de DualSense Edge-controller voor de PlayStation 5 op 26 januari volgend jaar uit. De controller, die aanpasbaar is en back buttons heeft, krijgt een winkeladviesprijs van 239,99 euro. Pre-orders kunnen over een week gedaan worden.

De controller wordt wereldwijd te koop aangeboden, schrijft Sony. Het gaat om de DualSense Edge, een aanpasbare controller voor de PlayStation 5. Sony kondigde de komst van die controller in augustus al aan, maar noemde toen nog geen prijzen en beschikbaarheid. Dat doet het bedrijf nu wel; de controller kost in Europa 239,99 euro en is vanaf 26 januari volgend jaar te koop. Pre-orders kunnen voor Nederlandse en Belgische kopers vanaf 25 oktober worden geplaatst op de PlayStation-website.

Tegelijk met de controller komen ook de vervangbare sticks beschikbaar. Die kosten 24,99 euro per set.

De controller wordt geleverd in een speciale bewaardoos die zelf een USB-aansluiting heeft, zodat de controller erin kan worden opgeladen. Naast de controller en een oplaadkabel krijgen kopers daar drie sets van twee stick caps in waarmee de controller laag, hoog of middelhoog kan worden ingesteld. Daarnaast worden twee sets van de back buttons meegeleverd.

De DualSense Edge is volledig te customizen via zowel de software als de hardware. Spelers kunnen knoppen mappen, maar ook dead zones instellen op de joysticks. De travel distance van de twee triggers aan de achterkant is ook naar voorkeur in te stellen. Spelers kunnen verschillende gebruikersprofielen instellen op de controller.

DualSense Edge

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

18-10-2022 • 17:41

186

Submitter: Raem

Lees meer

Sony heeft 25 miljoen PS5's verkocht
Sony heeft 25 miljoen PS5's verkocht Nieuws van 1 november 2022

Reacties (186)

Sorteer op:

Weergave:

Dat is een wel heel heftige prijs voor een controller. Hoe goed dat ding ook is.
Aardige functies, maar wel 4x (!) Zo duur als een dualsense.
Niet voor mij deze, dan koop ik wel een setje backpaddles voor een paar tientjes.
En bijna €100 duurder dan de vergelijkbare Xbox Elite controller, terwijl Microsoft altijd dikke marges heeft op accesoires...
Echter is de kwaliteit van de elite controller zeer bedenkelijk. Ze houden het niet heel lang vol.
Heb de originele, de zwarte series 2 en de halo special edition. Worden grijs gespeeld en werken allen perfect. Heb ook twee dual sense controllers. Worden amper gebruikt en eentje heeft al zoveel kuren dat ie onbruikbaar is. Net zoals de DualShock ook een na een paar maanden stuk. T is maar wat je wil lezen terwijl velen ze niet aangeschaft hebben ….en dus eigenlijk geen mening hebben toch?

Waarschijnlijk ga ik de edge ook wel halen uiteindelijk puur voor de heb (om eindelijk een “pro” controller te hebben voor de ps5. Maar ben echt niet enthousiast qua product en prijs

[Reactie gewijzigd door LockeNL op 23 juli 2024 23:55]

T is maar wat je wil lezen als men ze zelf niet aangeschaft hebben en dus eigenlijk geen mening hebben?
Huh? Deze begrijp ik niet helemaal. in het series x topic klagen ze constant over deze controller. Net zoals op alle andere websites. Er is echt een consequent probleem met die controller. Fijn dat jij geluk hebt, maar dat is nogal N=1
Als iets werkt wordt er niet geklaagd. Alleen als iets stuk gaat. Dus dat leest men meer. Jij beweert immers dat ze het niet lang volhouden. Dat is dus zeker niet waar. Ik zie dat @nogne het zelfde ervaart .

Ik heb dus geen geluk. Er zijn mensen die gewoon pech hebben

[Reactie gewijzigd door LockeNL op 23 juli 2024 23:55]

Mwa, ik begrijp je punten en ben het er vaak mee eens, maar in dit geval kun je toch wel stellen dat de elite controllers bovengemiddeld vaak problemen hebben. Dat kun je in het xbox topic zien doordat het niet vooral onbekende namen zijn die je nooit ziet maar dan posten over een probleem, maar vooral ook juist de vaste stamgasten zeg maar die controller na controller terug sturen.
Zelf heb ik ook mijn elite 1 een keer terug mogen sturen en de vervanging later zelf nog een keer gerepareerd, en mijn v2 is ook alweer op reparatie geweest.
maar in dit geval kun je toch wel stellen dat de elite controllers bovengemiddeld vaak problemen hebben.
Hoe kun je dat stellen? Waar is je objectieve data?
In principe is dit bijna algemeen bekend op dit moment omdat, zoals meerdere al hebben gezegd, dit op veel plekken op internet staat. Inclusief het platform waar je nu op zit. Reddit, allerlei plekken waar je user reviews terugvindt of.. simpel Googletje, uit artikel van Gamerant:

"Many fans agree that the standard Xbox controllers don’t have the same quality control issues, so it’s unfortunate that the Elite series continues to have defects"

Of zij hebben ook geen idee waar ze het over hebben. En dus ook de voorzichtige tweede zin.

"Sony recently announced its own version of a pro controller called the DualSense Edge, and it’ll be interesting to see if it suffers from any widespread issues like the Elite controllers."

Ik wil best een 'pro' controller, maar voor die 240,- wacht ik wel even op wat user reviews denk ik.
"algemeen bekend", "meerdere [sic] hebben gezegd", "dit op veel plekken op internet staat", "many fans agree".

Snap je nou zelf ook niet dat dit compleet waardeloos is zonder a) objectieve data en b) eenzelfde dataset voor de concurrenten zodat je ook echt kunt vergelijken?

Mensen klagen sneller dan dat ze positieve feedback achterlaten, zeker als het een relatief duur product betreft, en van de controllers van de concurrenten kun je ook gewoon veel negatieve reviews vinden, dus ik kan als rationeel persoon werkelijk waar geen conclusies verbinden aan dit soort non-data.
"algemeen bekend", "meerdere [sic] hebben gezegd", "dit op veel plekken op internet staat", "many fans agree".
Ja heel tof dat je die termen er alleen uit vist om te komen tot dat 'non data' afgument van je. Maar het argument gaat over -> reviews.... Reviews is zijn niet waardeloos en ook geen non data. Zeker als de aantallen maar groot genoeg zijn.
Waarom denk je dat er in godsnaam artikelen over controllers worden geschreven? Omdat er een paar pechvogels zijn? Zoals bij Nintendo's joy cons of niet? Hou toch op.

En waar zeg ik trouwens dat controllers van concurrenten geen slechte reviews krijgen? Die van de DShock 4 zijn volgens mij ook iets beter dan Dual Sense, want de DS heeft ook wel wat problemen. En als de aantallen groot worden, dan is het tijd om eens te kijken wat er aan de hand is.
En no shit dat als je een 'premium / pro' product maakt, dat mensen dan harder gaan klagen, omdat de verwachting natuurlijk ook anders is. Daar gaat Sony met die kneiter dure Edge ook mee te maken krijgen. En terecht ook. Als je zon duur product maakt, zorg dan maar dat het goed in elkaar zit.

Maar goed, blijf jij vooral ontkennen tot dat magische ojectectieve data bestand er is. Wat hier dan ook in mag staan.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 23 juli 2024 23:55]

Sorry LockeNL, maar letterlijk het hele internet staat vol over de slechte kwaliteit van Elite controllers….

“ ‘t is maar wat je wil lezen” he…
Mijne doet het perfect, meerdere vrienden van mij hebben hem meerdere malen omgeruild voor een nieuwe.

Denk dat wij gewoon geluk hebben.
Als dat zo is waarom heeft de elite controller dan veel slechte reviews op bol.com en de dualsense veel minder?

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

En ik ontken niet dat de dualsense ook geen problemen heeft. Daar zijn ook issues met stick drift. Al zijn die in de laatste revisie nagenoeg opgelost.
Wellicht omdat de Elite S2 3x zo duur is als de standaard PS5 controller, en waarschijnlijk alleen een zeer specifieke groep klanten heeft.

De PS5 dualsense is de enige controller (nouja, tot nu dan) van Sony die je kunt kopen, ook als je een 2e controller voor je PS5 wilt. En is dus ook voor gewone spelers relevant. De elite is door zijn prijs (en features) echt meer een niche product.
Ik baseer mijn niet op bol.com reviews 😂 maar door het zelf te gebruiken
Er is zelfs bijna een rechtzaak over geweest...

https://www.4gamers.be/ni...-xbox-controller-drifting

Uiteindelijk wordt de zaak afgehandeld met een externe bemiddelaar.
https://www.rtlnieuws.nl/...ot-amerikaanse-rechtszaak

De ooh zo geweldige PS5 controller heeft anders ook een rechtzaak te pakken.(net zoals Nintendo).
Dat is het ook, sticky buttons vooral. Heb 5 nieuwe besteld en alle 5 hadden ze het. En vind het niet aan mij om dat op te lossen dus ik begin er niet meer aan.

Heb er ook genoeg kapotte tijdens mijn werk gezien met stickdrift allemaal hetzelfde gezeur.
Van de revisie van de Serie 2 controller wordt anders maar weinig geklaagd...
Dit heeft ook met de firmware van de controller te maken, inmiddels op de laatste firmware versie is de controller goed te gebruiken.

Inmiddels doet hij niet onder voor de oude 1708 controller.

Bij Xbox kan je overigens voor de standaard controller al een heleboel aanpassen.
Waarschijnlijk ga ik de edge ook wel halen uiteindelijk puur voor de heb (om eindelijk een “pro” controller te hebben voor de ps5. Maar ben echt niet enthousiast qua product en prijs
Maar waarom dan nog steeds kopen als je eigenlijk niet blij bent met het product? Rare consumptiemaatschappij van tegenwoordig, dingen puur kopen voor de heb. Zo zonde.
Het is een flinke hobby van me. Sinds mijn jonge levensjaren (ik ben van 1978) heb ik de hobby nooit los gelaten. Atari c64 famicom tot Dreamcast Xbox PlayStation etc etc Heb thuis sinds dien alles nog. (Flinke collectie van rond de 50 + consoles inmiddels) dus zal deze er uiteindelijk bij komen. Verzamelaar kun je t wel noemen 😊

[Reactie gewijzigd door LockeNL op 23 juli 2024 23:55]

Moet je je niet voor verontschuldigen. een hobby als een ander - mooie collectie trouwens!
Ik ben geboren in het jaar 'Woodstock' en mijn eerste console was de Atari 2600, Atari VCS (Video Computer System). uit 1972 die ik van mijn moeder kreeg toen ik 8 was, deze had mijn vader destijd gekocht.

Ik heb ook nog een copy gehad die ipv de stick controllers 2 rechthoekige controllers had met een schuif in het midden, bedraad en vast aan de console alleen weet ik de naam niet meer.

Die Atari 2600 heb ik nog steeds en werkt ook nog steeds. (nee ik verkoop em niet hahaha ;)
Heb nu eerst een Xbox serie X gekocht omdat de PS5 zo rot verkrijgbaar is, bijna alleen scalpers.
Ik hoop er nog wel 1 te kopen volgend jaar.

Inderdaad ook hobby bij mij.
Ik heb ook nog wel oudere consoles zoals Sega Mega Drive, Nintendo Game Cube maar vooral het gamen zelf is de grootste hobby, niet het verzamelen van de consoles, toch ben ik wel nostalgisch aangelegd en verzamel wel veel spulletjes uit de 70's en 80's.

[Reactie gewijzigd door iew op 23 juli 2024 23:55]

Waarschijnlijk heb jjj gewoon pech ermee, ik heb met geen enkele PlayStation controller pech gehad.
Ps one (de kleine versie)2 controllers
PS2 denk 3 controllers gehad werkte altijd
Ps3 ook 3 controllers nooit problemen gehad
Ps4: had ik 4 controllers 2 met speciale editie, hebben tot 1 jaar geleden ik de ps4 aan familie doorverkocht altijd gedaan.
Ps5 heb ik 2 controllers sinds dag 1, en nog niet 1 probleem gehad.
Klopt ik heb denk ik pech gehad met de dualsense
PS4 controllers van launch waren anders een ramp. Probleem was dat het rubber van de sticks losliet. Heb er daardoor 2 terug kunnen sturen. Viel allemaal onder garantie en werd goed afgehandeld, maar toch vervelend om iets terug te moeten sturen.

Meerdere vrienden hadden er ook last van. Ik ben wel iemand die de sticks mishandeld, vooral op de zijkant. Ik merk het ook met mijn muis, die is versleten op het rubber. Ik wrijf vaak over die dingen en mijn handen zweten. Daar konden ze niet tegen.

edit: PS5 vind ik geweldige controllers btw, maar heb geen launch ps5 gehad. Heb ook een scuf reflex en daar heb ik ook geen enkele problemen mee, heerlijk ding.

[Reactie gewijzigd door WiXX op 23 juli 2024 23:55]

ligt er ook aan wat voor games mensen spelen, als je bijvoorbeeld assassins creed hebt, dan beweeg je vrij rustig met de sticks.
bij call of duty misschien wat sneller, ligt er aan hoe je de sensitivity hebt.
als je een racegame speelt en super snel bochten moet nemen dan ga je al anders om met de sticks/triggers dan als je assassins creed speelt. en ook verschil per mens, als je krampachtig de controller vast pakt en hard op de sticks drukt hebben ze ook meer te lijden. in een shooter game zoals call of duty heb ik een setting waarmee ik met de bumpers aim en schiet (bumper jumper tactical flipped), omdat ik weet dat de triggers van de dualsense kwetsbaarder zijn dan andere controllers. linker trigger is springen wat amper nodig is, rechter trigger is granaat. en sommigen zijn gewoon wat lomp. :)
ik las net een reactie van iemand hier boven die voorzorgmaatregelen had genomen dat als een spel spam heeft op een bumper dat ie dan een andere knop gebruikt, dit bedoel ik dus ook dat het per spel anders is, ik ken geen spellen die ik heb waarbij ik continue een knop moet spammen, tuurlijk is dat minder goed voor een controller.
ik ken niet zoveel spellen waarbij je als een malle met die controller tekeer moet gaan.
ja misschien tekken, maar dan kun je ook de pijltjes gebruiken ipv de sticks.
ik heb hier een dualsense en een xbox controller (geen elite)
de stick indrukken en vooruit duwen vind ie niet leuk en probeer dat ook nooit te doen. verder let ik altijd op hoe ik een controller terug leg. en ook met de kabel aansluiten (bij xbox controller, dualsense heeft usb-c dus dat maakt niet zoveel uit)
Probeer eens Demon's Souls te spelen met een controller die al wat gebruikt is (wat = hooguit 200-300h). De sticks halen vrij snel de 100% niet consequent meer, en aangezien Demon's Souls niet bij 99%, maar slechts bij 100% "loopt" (icm cirkel) is dat dus snel onspeelbaar. Heb dus speciaal voor dit spel een nieuwe Dual Sense gehaald. Voor deze eerste playthrough te kunnen doen althans.
Waarschijnlijk heb jij gewoon geluk ermee.

Ik heb met iedere PlayStation wel geouwehoer ervaren. Zij het dat sinds de ps3 het wel extreem slecht gesteld is met Sony en haar service. Binnen garantie nog shit willen laten bij lappen voor een defecte blu-ray drive. 150 ekkies vragen om een faal van hun kant te bekostigen. Maar goed ook de controllers falen iedere generatie wel een keer of 2 in mijn ervaring.

Ps1 controllers met spontaan falende face buttons na nog geen half jaar gebruik.
Ps2 controllers waarvan de analogue sticks en triggers spontaan de geest gaven.

Ps3 controller en console beiden kwalitatief ondermaats (om nog maar te zwijgen over het sixaxis / dualshock 3 debacle.).

Nieuwe ps4 controller had binnen no time stick drift met minimale uren en enkel persona 5 spelen dus niks intensief.

Ps5 komt er bij mij niet meer in.

Dit soort anekdotisch bewijs gaat niemand wat mee op schieten want je vindt altijd wel weer iemand die het tegenovergestelde heeft ervaren.
Of jij heb er ook gewoon pech mee, want ik ken verder niemand in mijn vrienden kring die problemen er mee had.
Dan wil het niet zeggen dat niemand er verder problemen mee heeft, maar over het algemeen hoor je alleen die mensen.
Ik ben het met je eens dat je mensen doorgaans alleen maar hoort als ze wat te klagen hebben. Maar merk ook wel een bepaalde gemakzucht bij kamp PlayStation of het nu de gebruikers of leverancier zijn.

Ik heb in mijn omgeving en vriendenkring juist wel veel uiteenlopende ervaringen gezien tussen meerdere platform(en)(houders) van stervende Xbox One hdds tot spontaan falende power supplies op ps4's, Switches met dode pixels. Maar wat mij is opgevallen is dat de service bij Sony gewoon heel slecht is t.o.v. de competitie. Fouten kunnen gebeuren en ontstaan maar het is maar net hoe je het op lost en dan vooral binnen garantie.
Ja goed hoe de service is bij Sony weet ik niet, zowel mijn Psone, normale ps2, ps3 de dikke variant dus niet de slim, de ps4 als de ps5 werken nog.
Daarbij werken alle controllers ook nog, dus heb nog nooit service nodig gehad.
Ik ken daarbij weinig mensen met een xbox,maar dat het zelfde niemand met een issue nu toe.

Dus hoe de service is van Sony, Microsoft of nintendo geen idee, maar wil best geloven de service slecht is.
Ik heb het dan nog nooit nodig gehad gelukkig bij Sony en Nintendo(Ik heb een Wii & 1ste generatie Switch), en mijn xbox en xbox 360 ook eigenlijk nooit stuk gegaan(Of een controller er van).
Waarschijnlijk ga ik de edge ook wel halen uiteindelijk puur voor de heb (om eindelijk een “pro” controller te hebben voor de ps5. Maar ben echt niet enthousiast qua product en prijs
Dit snap ik dan weer niet. Stem met je portemonnee verdorrie! Bedrijven snappen het anders echt niet hoor. Je moet ze raken waar het pijn doet, en dat is de portemonnee
Mee eens hoor maar zoals ik ook zei verzamel ik ook😖 dat maakt t wel lastig haha
Dat is dan net jouw ervaring. Ik speel veel PS4 en PS5 games met twee DualSense controllers sinds release van PS5 en heb nul issues. Bij de PS4 heb ik 1 controller gehad die direct uit de doos al drift had. Heel bizar was dat. Verder ook geen issues

[Reactie gewijzigd door chimnino op 23 juli 2024 23:55]

Way ik zei. Had gewoon pech met de dualsense
Ik houd ook wel van een beetje anekdotisch bewijs.
Waar baseer je dat op? Ik gebruik de Elite controller v1 en heb geen klachten en word hier nog dagelijks gebruikt.
Kijk alleen al even bij alle reviews op bol.com:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Alleen maar klachten over deze controller. Ook de core controller heeft deze issues:

https://gamerant.com/xbox...py-elite-core-controller/
Owh dus je baseert je op klachten en niet op eigen ervaring. Duidelijk :/

Ik schrijf zelf geen reviews (behalve als ik klachten heb). Maar je reactie neem ik met een korrel zout want mijn Elite word als sinds dag 1 elke dag gebruikt en word nog steeds gebruikt.
Mijn eerste Elite controller, binnen nog geen 2 jaar gebruik:

- Rubberen handgrepen die los laten.

- RB knop kapot (probleem dat heel vaak voorkomt, zelfs nog bij de Series X/S controller)

- Aangezien het snoer stug is en ik de controller bedraad gebruik bij de pc heb ik het voor elkaar gekregen de socket van het USB snoer los te krijgen van de printplaat in de controller.

Ik heb een nieuwe Elite sindsdien (nu 3-4 jaar denk ik). Geen problemen, maar daar heb ik wel wat voorzorgsmaatregelen voor genomen zoals een rubberen hoesje over de gehele controller zodat ik geen last ga hebben van loszittende rubberen grips.

Het USB snoer zit vast in een beugeltje zodat die niet iedere keer een miniem tikje krijgt als ik hem op tafel leg.

Games waarbij de RB knop wordt gebruikt bij "spam" acties wordt vermeden en wordt onder een andere knop gezet in de settings.

Mijn persoonlijke ervaringen die toevallig overeenkomen met heel veel van de klachten op het internet, hoewel de USB port afbreken ik maar 1 ander geval van kon googelen.

Het is een fijn ding, maar voor mij komt die wel met een handleiding.
Kijk dit waardeer ik graag, eerlijke feedback door ervaring. Ik mag echt van geluk spreken dat mijn controller het nog doet als ik sommige verhalen lees :P
Interessant dat je de controller bedraad gebruikt, zit er verschil in bedraad dan wel draadloos?
Ik betwijfel dat er echt verschil is, misschien dat het signaal draadloos een milliseconde langer er over doet?

Ik had vooral geen zin het constant opladen geneuzel, maar dat was meer gebaseerd op mijn ervaring met de accu's bij mijn 360 controllers die ik om de 3 dagen moest opladen. Mijn Series X controller doet dat al flink beter met 2-3 weken.

Andere reden was dat je voor de eerste Elite nog een dongle moest kopen voor draadloos op de PC, werkt niet op gewoon bluetooth zoals de Elite 2.

[Reactie gewijzigd door AppieNL op 23 juli 2024 23:55]

Algemeen bekend dat de Xbox Elite v1 vaak snel kapot gaan
Ja, alleen de ervaring van 1 iemand is nogal nutteloos. Sommige mensen hebben ook geen problemen. Maar dat er een groot probleem is met deze controllers en veel klachten kan je volgens mij niet ontkennen.
Dat is met veel controllers zo als je het internet af gaat. Zelfde met de Playstation en Switch controllers.

Ik voel mij altijd een geluksvogel want mijn Switch/Xbox/PS controllers doen het gelukkig nog goed.
De kwaliteit van veel reacties lijkt me bedenkelijk op z'n zachtst uitgedrukt.

In ieder geval bedenkelijk genoeg om er niet al te veel waarde aan te hechten.
Ik heb echt al een jaar of 5 een Elite controller bij m'n pc.
Nooit een probleem gehad!
En die van de DualSense Edge wel zonder het geprobeerd te hebben?
Wie weet geeft deze minstens net zoveel problemen en is ie nog duurder ook uiteindelijk.
Geldt dat ook voor versie 2? Versie 2 zou wat dingen verbeterd moeten hebben. Ik heb 't origineel, en daarvan heeft de rechter trigger het letterlijk maar één game uitgehouden.
Hij is €60 duurder. Dat is flink, maar geen 100. Je moet natuurlijk geen aanbieding met de launch prijs van deze controller gaan vergelijken.
De Elite controller begint bij €140, maar dan zonder de paddles. Dat is de prijs die ik in m'n hoofd had.

Als je alles erbij wilt zit je op €200 voor de custom versie, en €180 (MSRP) voor de gewone.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 23 juli 2024 23:55]

De Elite controller begint bij €139. Dat is dus letterlijk €100 meer. De €179 waar jij het waarschijnlijk over hebt is de standaard bundel met alles erop en eraan. Net vandaag heeft Microsoft ook Design Lab bijgewerkt met de Elite 2 controller. Daar heb je een volledige custom controller voor €199. Om nog maar te zwijgen over het feit dat de Elite controller meer extra's bied dan Sony's Edge controller.

Ongeacht de prijs van de Elite, laten we eerlijk zijn dat de prijs van een halve console voor een controlelr zoals dit ronduit absurd is. Je hebt er haast een nieuwe Xbox Series S (mét controller) voor.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 23 juli 2024 23:55]

Deze controller van Sony komt inclusief alles dus is nogal zinloos om met de core te vergelijken.
En ja het is duur, dat zei ik ook al.
Het verschil is wel dat als de sticks gaan driften op de elite dat je een nieuwe controller moet kopen. Als het gaat driften op de edge vervang je de stick.
Helaas zijn de prijzen van de sticks nog niet bekend, dan kan je een goed vergelijk maken. Maar als ze rond een tientje kosten zal het waarschijnlijk veel mensen over de streep trekken
Prijzen voor de sticks zijn 25 euro per set. Staat in het artikel
Lezen is ook een kunst |:(
Prima prijs voor de sticks.
Elite controller heeft in vergelijking veel minder te bieden.
De gewone controllers zijn wel echt bagger maar dit is inderdaad te duur. Ik vind het een rare move om je console met echt brakke controllers uit te brengen en dan met zo'n duur ding te komen. Mijn zoontje zei vandaag nog "pap me poppetje loopt en ik doe niks", dat was de controller die bij de console zat en is dus n.og geen jaar oud
Probleem is de gebruikte techniek. De potmeters zijn niet heel veel veranderd tov 10-20 jaar geleden, alleen is de nauwkeurigheid (dead zone) aanzienlijk verbeterd. Hierdoor zijn ze weer gevoeliger voor drift.
Het positieve is dat je de sticks op de edge kan vervangen, je hoeft dus geen nieuwe controller te kopen. Mochten die modules goedkoop genoeg zijn dan kan die initiële aankoopprijs nog best de betere koop zijn.

Ik had trouwens ook laatst last van drift op een controller, ik kon het oplossen door de sticks snel op en neer te bewegen. Stond een filmpje op YT. Waarschijnlijk had ik wat vuil in de potmeter. Je zou het kunnen proberen

[Reactie gewijzigd door cold_as_ijs op 23 juli 2024 23:55]

Ga ik zeker even proberen, bedankt voor de tip
Veel te duur. maarja de standaard controller is ook veel te duur eigenlijk . Niet meer waard dan 2-3 tientjes.
De controller kost evenveel als een videogame maar je hebt er langer plezier mee (meestal jaren) vind ze zelf aardig goedkoop (de standaard controller, niet dit...ding)
Zit wel aardig wat techniek in he, het is meer dan een vormpje met wat knopjes.
Zelf nog erger als je de digitale zonder disc reader van 400 koopt... Wou heb graag hebben maar zal wachten op een serieuze korting.
450.

Ruim een maand geleden +50 euro prijsverhoging op beide versies.
Ik weet het goed, want net 4 dagen nadat die prijs verhoging live ging, kreeg ik een mail dat het na een jaar wachten mijn beurt was (PS5 disc ver reservering via de officiele store) - en ik meteen de nieuwe prijs van 550 kon betalen.

Neemt niet weg dat deze controller toch echt pittig duur is.
Daar was ik niet van op de hoogte, thx voor me te informeren 👌
Hopelijk komen er met momenten een goeie korting op de controller, 160 zou ik nog willen geven maar zoveel korting zie ik niet gebeuren jammer genoeg.
Het is deel van de marketing hè. "Hij zal wel erg goed zijn voor die prijs".

Mensen die er een hebben zullen ook allemaal zeggen dat ie erg goed is omdat ze zich anders wel echt een sukkel voelen om een dergelijk bedrag aan een controller uit te geven.
Wilde ik net zeggen, €240,- voor een controller, belachelijk.. Maarja, je hebt tegenwoordig ook al muizen en toetsenborden etc voor die prijs, dus kennelijk is er een markt voor dat soort dure producten..

Grootste probleem daarmee is dat "normale" producten ook steeds duurder worden.. Wat een aantal jaar geleden nog verkocht werd voor "mainstream" prijzen kost tegenwoordig ook al net zoveel en soms al meer dan wat vroeger dit soort niche highend producten kostte.. Tegenwoordig gooit men alles onder de noemer inflatie, maar dit is veel meer dan inflatie (en veroorzaakt zelf natuurlijk ook gewoon weer inflatie).. Er is maar 1 oplossing voor, hopen dat nagenoeg niemand het koopt..

[Reactie gewijzigd door Inflatable op 23 juli 2024 23:55]

SONY is totaal doorgeslagen.............

10 Euro duurder dan de XBOX games omdat "next gen" ineens meer geld kost.
50 Euro meer voor console (terwijl ze dat met de 10 euro duurdere games al ruimschoots goedmaken)

Ik vondt de 180 al erg aan de prijs voor de Elite controller voor de XBOX, maar nog net waart, Dit overtreft alles........

Ik pas met de aankoop van deze, mijn grens is berijkt.
Nou nou. totaal doorgeslagen...

Zelf heb ik geen problemen met de 10 euro prijsverhoging op games.. Dit omdat console games al zo ontzettend lang evenveel kosten.. Daar mag inmiddels best wel een tientje bij.

Uiteraard is een prijsverhoging inclusief implementatie van microtransacties wat minder goed te verdedigen. Maar ja, als je de gemiddelde prijsstijgingen ziet van *elk ander product* over de laatste 15-20 jaar...

Overigens komt de prijsverhoging ook gewoon van developers uit, niet specifiek van Sony.

Moet er bij zeggen: Geen fanboyism :) Xbox heeft hier en daar gewoon diepere zakken om met betere deals te smijten dan ieder ander. Xbox is verder supergoed bezig om de concurrentie strak te houden, en Gamepass is echt een heel mooi product geworden inmiddels.

Lastly: Ja eens, deze controller is echt heel duur. Duurder dan vrijwel elke concurrent. Ben benieuwd hoe de kwaliteit gaat zijn.
Boeien dat hun games 79 retail zijn. Gewoon 2e hands games kopen voor je PS5. Genoeg Tweakers die na een week van launch al nieuwe triple game X hebben uitgespeeld en te koop zetten voor een schappelijke prijs van rond de 35-40.

Zie zovaak de standaard gebundelde games zoals Forbidden West etc. voor as low as 2 tientjes voor de digitale code gaan.
Zo jammer dat ik voor de Digital versie ben gegaan............. :-(
En ik vraag me af of deze ook nog steeds gaan driften.

Wel duur indd, voor die prijs heb je al bijna een hele console.
Ik wilde deze eerst direct gaan pre-orderen want vond dat ik wel een cadeautje had verdiend :+ . Maar ik had de prijs zelf toch eerder zo rond de 150 verwacht.

Nu ga ik eerst de reviews en aanbiedingen afwachten.
Dit lijkt mij gericht op (semi)pro's, streamers en alle wannabe's die zich daarmee willen associëren. Lijkt me geen slechte markt. 😄
Wel prijzig hoor. Hiermee kun je al bijna een console mee kopen.
Yep, bij MS krijg je voor 60 euro meer een xbox series S bij je controller
En bij Sony voor 210 euro erbij een ps5 zonder disc. Die qua performance gelijk is aan de disc versie. Krijg je ook een controller bij. Maar dus niet de edge controller. Net zoals dat je de elite niet bij de series s krijgt.

[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 23:55]

Eh, de DE PS5 is 450 toch, geen 350?
Inderdaad

[Reactie gewijzigd door Zworez op 23 juli 2024 23:55]

In de aanbieding heb je een Xbox en anders een switch ;)
Echt belachelijke prijzen, maar altijd mensen die het kopen.
En dat voor maar twee back buttons. Ik sla deze even over.
Ja het is weird.. Die vervangbare thumbsticks maakt hem zo schreeuwend duur, terwijl je voor bijna 100 euro minder een XBox Elite hebt met wel 4 back buttons...

verkeerde keuzes.
Dus een beetje de Elite versie van de controller zoals Microsoft die ook heeft, maar dan voor €240 ipv 155 bij MS?
Mij teveel, maar ik was toch al geen console gamer..
Dat is een aardig percentage van een PS5 (adviesprijs)...

Ik vraag me af wat de marges hiervan zijn. Klinkt als een goede manier voor Sony om terug te verdienen op de PS5 verkopen.

Het lijkt een beetje op mechanische toetsenborden op deze manier, maar alleen voor gamen op 1 console vind ik het best een investering. De gewone PS5 controller is al heel fijn naar mijn mening, dus dit voelt als voor wel heel geïnvesteerde gamers.
Dan naar hopen dat een 3rth party back button mod binnenkort verschijnt. Ik mis die back buttons zo erg.

Ik kan nu niks tegen die dippende kinders in shooters.
Is dat er niet al?
Ja, maar niet zoals de strikepack of die ps4 attachment van sony. Ik heb geen zin om mijn controller open te moeten halen.
Zie graag een compactere officiële controller, tijd terug de normale geprobeerd en ik kreeg vrijwel gelijk pijn in de handen, van wat ik lees ben ik niet de enigste.

Voor mij zelf was de DS3 het beste en opzich de DS4 nog wel te doen, DualSense echter is iets met de vorm wat voor mij niet werkt.
Had ik ook, na een weekje of twee niet meer. Je handen moeten de DualSense gewoon worden.
Onderhand even duur als een Steam Deck, die heeft ook back buttons. Je zou haast kijken of deze niet te gebruiken is als PS5 controller. Voor deze prijs mag de controller wel met een levenslange garantie komen.
Voor die prijs verwacht ik dan wel dat hier wél een fatsoenlijke accu in zit. Met mijn beide DS5 controllers kan ik hooguit tien uur spelen zonder laden. Met mijn XBox controllers met Eneloop batterijen haal ik 25 uur.
Voor dat geld verwacht ik op zijn minst dat mijn KD van 1-10 naar 10-10 gaat 😂
Al smijt je met 2000 euro, gaat niet gebeuren... :9

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.