Nieuwe beelden tonen werkende Google Pixel 7 Pro

Er is een unboxvideo op Facebook verschenen waarin een werkende Google Pixel 7 Pro-smartphone te zien is. Bij het opstarten wordt een Google-logo getoond, waarna een startscherm verschijnt. De video bevat geen details over de specificaties van het toestel.

Facebook-gebruiker Gadgetfull BD toont een productdoos met daarin een zwarte Google Pixel 7 Pro-telefoon die ook nog in de originele beschermingsfolie lijkt te zitten. Na het verwijderen van die folie zet de gebruiker de telefoon aan en verschijnt het Google-logo met daaropvolgend een startscherm. Dat kan erop wijzen dat het om een officieel exemplaar van de Pixel 7 Pro gaat. De Facebook-gebruiker geeft geen verdere details mee.

Het is niet de eerste keer dat er beelden en geruchten over de Pixel 7 op het internet opduiken. Kort na de aankondiging van de Pixel 7 door Google stelde 9to5Google dat de 7 en 7 Pro dezelfde oleddisplays als de Pixel 6-serie meekrijgen. De Pixel 6 heeft een 1080p-scherm met een refreshrate van 90Hz. De Pixel 6 Pro heeft een 1440p-scherm met een refreshrate van 120Hz. Eind augustus toonde YouTube-kanaal Unbox Therapy al enkele preproductiesamples van de Pixel 7 en Pixel 7 Pro. Uit die video bleek dat de Pixel 7 iets kleiner is dan de Pixel 6. De Pixel 7 Pro zou nagenoeg even groot zijn als de 6 Pro.

Google kondigde de Pixel 7-smartphones in mei van dit jaar aan tijdens zijn I/O-ontwikkelaarsconferentie. De Pixel 7 lijkt wat vormgeving betreft op de Pixel 6-smartphones en heeft net als die toestellen ook een glazen achterkant en een ‘camerastrook’. De Pixel 7 krijgt twee camera’s aan de achterkant mee, terwijl de 7 Pro drie camera’s op de achterkant meekrijgt. Zowel de 7 als de 7 Pro krijgen volgens Google een tweede generatie Tensor-soc mee. Wanneer de Pixel 7-smartphones in de winkels zullen liggen, is nog niet bekend.

Facebook-video toont werkende Google Pixel 7 Pro

Door Jay Stout

Redacteur

04-09-2022 • 10:20

83 Linkedin

Reacties (83)

Wijzig sortering
Ik snap die glazen achterkant nooit. Broos, extra gewicht en het voelt ook minder lekker dan kunststof vind ik.

Misschien is het nodig voor draadloos laden maar dan maar niet die functie.
Reageer
Tja voor mij zelf heb ik liever een glazen achterkant. Dat voelt toch meer premium, daarbij zou ik nooit een telefoon kopen zonder wireless charging.
Reageer
Wat maakt het premium? Jij gebruikt geen hoesje?
Zelf heb ik liever metaal.
Reageer
Wat maakt het premium? Jij gebruikt geen hoesje?
Zelf heb ik liever metaal.
Nah ik snap dat wel. Ik heb nu een 13 pro en de combinatie van staal en glas geven het een premium look and feel.

Tuurlijk zijn er hoogwaardige kuntstoffen die dat ook evenaren maar doorgaans worden die helaas niet gebruikt.

Ik gebruik overigens geen hoesje. Gebruik je dat wel dan is het allemaal wat minder relevant inderdaad.
Reageer
Nah ik snap dat wel. Ik heb nu een 13 pro en de combinatie van staal en glas geven het een premium look and feel.
Meh. Ik heb al sinds jaar en dag hoesjes van Spigen of een vergelijkbaar merk rond mijn telefoon zitten. Zonder vind ik de meeste telefoons te dun, te glad, of te hoekig (of allen tegelijk) om ze prettig vast te kunnen houden. Gevolg is dat elke telefoon bij mij hetzelfde aanvoelt, of die nu een achterkant van metaal, kunststof of glas heeft.
Reageer
Ik gebruik sinds de 13 pro een popsocket en het bevalt erg goed. Altijd goeie grip, maar toch de slankheid en vormfactor van de telefoon.
Reageer
De 13 Pro is echt niet slank te noemen. :P
Reageer
Om over het gewicht nog maar te zwijgen... Wauw ik kreeg gewoon kramp in m'n klauwen, en ik was 1 van de eerste met een Note 1 toen ze uitkwamen en een telefoon kan niet groot genoeg zijn in mijn optiek.
Reageer
Mijn Nokia 8 heeft een super case - jammer dat dit slanke 'case' ontwerp - met op de hoeken top bescherming - er niet is voor andere merken.
Betreft: Nokia Soft Back Case Copper Nokia 8

[Reactie gewijzigd door g_v_rijn op 4 september 2022 11:42]

Reageer
Deze heb ik ook om mijn Nokia 8, laat mooi het ontwerp van de telefoon zichtbaar. Verder heb ik er een op maat gemaakt FitBag omheen.
Reageer
Ik gebruik indd geen hoesje. Metaal is ook een mooi materiaal maar dan kan wireless charging dus niet..
Reageer
Kan wel, alleen moet je dan geen natte handen hebben als je de telefoon oppakt tijdens het laden :Y)
Reageer
Wireless charging is nog een feature waar ik me wat bij kan voorstellen, maar waarom moet een smartphone "premium" ogen en voelen? Zet je 'm thuis in een vitrine, of ben je de enige met een Galaxy/iPhone/OP/Pixel?

Dus om exclusiviteit kan het niet gaan, en het uiterlijk denk ik toch ook niet - gezien alle hoesjes die ik gebruikt zie worden.

Ik ben oprecht nieuwsgierig wat iemand beweegt een smartphone (dus geen auto voorbeelden aub) wel of niet te kopen, en dan vooral hoe die "premium" eigenschap dan gekwantificeerd wordt.
Reageer
Het gaat mij niet alleen om de premium feel maar als ik 1000+ euro uit geef aan een telefoon wil ik geen lelijk plastic achterkant wat je ook op een telefoon vind van 100 euro
Reageer
Vervolgens flapt wel 90 procent van de gebruikers er een plastic hoesje omheen..... Dan ben je die hele look& feel toch kwijt
Reageer
Je hebt natuurlijk met glas wel veel minder kans op krassen als er stof tussen dat hoesje en je telefoon komt.
Reageer
Ja maar vanwege dat glas heb je juist een hoesje nodig
Reageer
Een hoesje doe ik sowieso want er is altijd een kant met glas :) zelfs de all-plastic A52s van mijn werk heb ik een heel dik hoesje om (Spigen Tough Armor)

Maar dat krassen van de achterkant is bij herverkoop vervelend en met mijn werk telefoon hoef ik me daar niet druk over te maken.
Reageer
+1 . Natuurlijk! Wat een quatsch over look & feel!
Één klein ongelukje en daar gaat je glazen "look&feel" van >€1200 aan barrels.
iPhone SE met een "clearly Protected" hoesje en je hebt een perfecte look&feel. Kun je van een tafel vegen boven een betonnen vloer en hij blijft gewoon heel!. Jaren lang.
Reageer
Je snapt wel dat die glazen achterkant luttele centen meer waarde/kosten heeft dan die plastic achterkant van die €100 telefoon.
Reageer
Maar plastic hoeft toch niet persé lelijk te zijn? En denk je dat die glazen achterkant veel duurder is dan een plastic achterkant? Hooguit bij aluminium unibody valt daar wat voor te zeggen, maar kunststof is allang niet meer voorbehouden aan Kruidvat speelgoed. Mijn Key2 had een plastic achterkant die op gevoel behoorlijk wat weg had van leder.

Maar los daarvan, is die prijsstelling niet omgekeerd beredeneerd? Dat je €1000,- uitgeeft dús zou hij op z'n minst uit meerdere glazen componenten moeten bestaan.
Reageer
Ik moet zeggen dat plastic prima premium kan voelen. Ik ergerde me altijd aan de glazen achterkant van een iPhone sinds de iphone 6, afgeronde hoeken en zo glad als zeep soms. Nu met een goed aanvoelende plastic achterkant van de S21FE, geen enkel issue meer. Ik prefereer het boven het moeten gebruiken van een case voor wat grip.
Reageer
Dat moet iets anders geweest zijn. De iPhone 6 had namelijk geen glazen achterkant.
Reageer
Ah goed punt, metaal dan, nog steeds heel glad qua uitvoering. :)
Reageer
Ik moet zeggen dat plastic prima premium kan voelen.
Kijk eens naar vulpennen. Velen zijn gemaakt van "precious resin", wat in de ogen van de meesten ook "gewoon plastic" is. Het is een kunststof dat slagvast, kreukvast, hittebestendig, en koudebestendig is, en bijna onbreekbaar bij normaal gebruik; behalve misschien als je er met je lompe gewicht op gaat staan. Er zijn zelfs varianten die niet breken of uit vorm gaan onder het gewicht van een auto.

Het ene plastic is het andere niet; en hoewel plastic een kunststof is, is niet elke kunststof plastic.

Als je een vulpen van dat materiaal voorziet van een 18K of 21K gouden punt en er een metalen piston-vulsysteem in stopt, dan zit je zo op een pen van 500-600 euro.

Eén ding wat deze wel hebben en een telefoon niet is dat ze makkelijk 100 jaar oud kunnen worden én kunnen blijven schrijven, bij goed onderhoud, wat je van een telefoon niet kan zeggen.

[Reactie gewijzigd door Katsunami op 4 september 2022 18:09]

Reageer
Vanaf de iPhone 8 bedoel je. Tm de 7 was het metaal. Ook glad 😁
Reageer
Ja precies, beetje lang geleden, maar ik weet nog heel goed dat ik het design na de 5 echt niet mooi, danwel prettig vond mede daardoor, daarvoor nooit mijn telefoon laten vallen en daarna met enige regelmaat (ik weiger hoesjes :) ).
Reageer
Als zelfs rommel toestellen van 150€ een glazen achterkant hebben vraag ik me echt af waarvan mensen het idee halen dat een glazen achterkant luxe is.

Ik moet zeggen dat de fabrikanten deze expliciete middelvinger naar de klant enorm goed hebben weten te spinnen via marketing.
Reageer
Dat premium idee snap ik dus nooit. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp. Dat heb je uren per dag in je hand. Mijn Pixel 4a is simpel plastic en ligt heerlijk in de hand. Is niet glad of zo. Een Pixel 6 hier in huis is een prachtig toestel maar met m'n 4a kan ik gewoon heerlijk nonchalant omgaan. Dat ding gaat niet zo snel stuk en voor alledaags gebruik is dat toch het belangrijkste. En hoesjes vind ik verschrikkelijk.
Reageer
Dat is echt iets wat tussen de oren zit. Een goede kunststof heeft alle eigenschappen van glas en/of metaal en meer. Dus een hoogwaardige kunststof is pas echt premium.
Reageer
Dat voelt toch meer premium
Ten koste van stevigheid?
Reageer
Glas is behoorlijk stevig. Daarbij ben ik altijd heel voorzichtig met mijn apparaturen.
Reageer
Fijnste achterkant van een telefoon die ooit heb gehad is de OnePlus One.
Dus ja, ik kan jou verhaal wel bevestigen.
Reageer
Ja mee eens die heb ik ook gehad, sandstone. Echt doodzonde dat ze die niet meer maken!

OnePlus One is ook het langste wat ik met een telefoon heb gedaan. Die doorstond echt elke marteling.
Reageer
De OP2 had hetzelfde materiaal en OP maakt ook nog 'sandstone' hoesjes voor hun huidige modellen. Heb er zelf een voor mijn OP8.
Reageer
Zelfs mijn pogingen en aanpassingen naar Cyanogen :D Ik heb hem nog liggen, beschadigd wel, maar toch. Hij doet het volgens mij nog wel!
Reageer
En de iPhone 3G/3GS! Wat waren dat fijne toestellen om vast te houden zeg.
Reageer
Ja dat was nou een fijne achterkant, had hetzelfde met de OP2 daarna is het of aluminum of glas geweest. Maar merk je niks van als je een hoesje er omheen doet
Reageer
Ja die sandstone achterkant was echt heerlijk. Er zat ook een soort curce in de achterkant.

OnePlus One was voor die tijd echt de beste en fijnst in de hand liggende telefoon die ik heb gehad.

Zonde dat Oneplus de rest van grote bedrijven volgt. De niche maakte het echt een mooi product. Het idee ook van productie aan de hand van de vraag was echt prima.

[Reactie gewijzigd door Wachten... op 4 september 2022 11:43]

Reageer
Had zelf de Motorola z-force, had een achterkant van een soort gevlochten nylon, super telefoon en super goede grip
Reageer
Mee eens. Die had een goede look and feel ondanks of juist dankzij de bijzondere kunststof. Maar ook de gecurvde achterkant zorgde ervoor dat hij veel dunner leek dan hij was en erg goed in de hand lag. Vreemd idd dat net deze achterkant niet gebruikelijk is geworden in smartphoneland.
Reageer
Sandstone finish was/is fantastisch. Het bleef als het ware gewoon aan je hand kleven!

Wat ik zelf fijn vond was dat het toestel iets ruimer was dan het scherm. Als je hem dan toch liet vallen kon je hem gewoon op zijn hoek laten stuiteren en er was niets aan de hand. Een hoesje was gewoon niet nodig. Ik kan me echter wel voorstellen dat die design keuze niet echt "premium" aanvoelt.

Ze moeten een materiaal zoals Fenix voor Keukens gebruiken. Geen vinger afdrukken, gript goed en is stevig. Dat is voor mij Premium.

[Reactie gewijzigd door newq op 5 september 2022 15:47]

Reageer
Ik snap niet dat het alsmaar groter en groter moet.
Reageer
Eens! Max 6 inch is echt wel genoeg. Of laat men kiezen: small-medium-large
Reageer
Mijn Pixel 4a is de max. Mag zelfs fractie kleiner. 5.5" Ruim voldoende.
Reageer
Grappig. Toen Apple nog niet meedeed aan groter groter groter.was het commentaar steeds dat het van die kleine telefoons waren...
Reageer
Nee, het commentaar was, veel te duur. En dat is het nog steeds voor mij. Ik bel ermee, heb wat appjes voor bank en beleg en was andere zaken. Dat kan met elke telefoon van zo'n € 150. Alleen die zijn extreem groot. Dus een te dure Pixel 4a moeten kopen. Enige betaalbare in 'kleiner' formaat telefoon toendertijd jaartje geleden.
Reageer
Nee, glazen achterkant (en zelfs glazen randen bij sommige toestellen, Samsung S20) is een vorm van planned obsolescence.

Immers, een klein barstje heb je zo, zelfs met hoesje zonder te laten vallen. En dat duidt op "valschade". Daarmee vervalt de garantie op je toestel.

Dus dubbel voordeel: lagere garantiekosten en je koopt sneller een nieuwe telefoon. Win-win (niet voor de consument).

Voor zaken als antennes enzo ga je geen glas gebruiken maar juist stroeve kunstof, dat voorkomt ook valschade etc. Maakt het toestel lichter, geeft je allerlei mogelijkheden ipv dat je Gorila Glass moet inkopen. Dus antennes zijn echt het slechtste excuus voor wat in werkelijkheid planned obsolescence is.

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 4 september 2022 12:09]

Reageer
Ik denk dat dit jouw cynische vertaling is van de werkelijkheid.
Reageer
Neehoor. Het is een ding. Je kan het zelf nazoeken. Er zijn zelfs interviews met ex-Apple product managers.
Reageer
Ik vind persoonlijk de matte glazen afwerking van de pro-modellen van iPhone heel erg prettig. Bij lange na niet zo glad als echt glas, ziet er strak uit en geschikt voor draadloos laden. Nadeel is inderdaad wel de kwetsbaarheid (al is dat tegenwoordig ook wel zodanig dat een kleine val prima overleefd wordt)
Reageer
Ik snap die glazen achterkant nooit. Broos, extra gewicht en het voelt ook minder lekker dan kunststof vind ik
En dan in een hoesje doen :)

nb: Ik kan me niet voorstellen dat het voor het laden is.
Volgens mij is het meer een 'dit is high-end' dingetje.

Zelf maakt het me niet zoveel uit, alhoewel mijn oude (android) met aluminium behuizing wel veel lekker voelt dan mijn iPhone.

<ot>
Zelf gebruik ik nooit hoesjes maar sinds ik een iPhone heb (13 mini) zit ik er wel aan te denken. Het lijkt wel of ze de coating zo hebben gemaakt dat het zodra er een helling is groter dan 2° hij al begint te glijden
Het is echt alsof het als doel heeft telefoons te laten vallen.
Reageer
Glas geleid beter warmte dan plastic dus met de steeds hogere wattages bij fast charging kan ik me voorstellen dat de hele telefoon een soort heatsink wordt in plaats van 1 hele hete plek nabij de accu. Het geleid ook beter stroom maar of dat voor draadloos laden belangrijk is weet ik niet. Meen dat draadloos laden met metaal, net als voor antennes niet zo blij is. Dus het lijkt plastic of glas te moeten zijn.

Qua bruikbaarheid in een handheld apparaat vind ik glas het echt 3 keer niks. Het gaat heel snel stuk en is veel te glad. Dus verplicht je bijna om een non-slip hoesje te kopen. Zeker met volledig gelijmde toestellen zoals de nieuwere iPhone's waarbij je een laser nodig hebt om de achterkant te vervangen :X

Buiten het technische feit is glas ook de mode en er genoeg mensen zijn die een telefoon als mode artikel zien. Daartoe hebben we wel vaker gezien dat mode boven functie wordt gesteld bij telefoons.
Reageer
Vervolgens dat goed geleidende glas inpakken in een slecht geleidende plastic case....

Ik snap je punt niet zo
Reageer
Waarom zou draadloos laden niet kunnen met kunststof? Elektromagnetische signalen gaan prima door kunststof heen.
Glas kan waarschijnlijk beter tegen krassen, maar ik gebruik persoonlijke altijd een hoesje, dus een kunststof achterkant zou ik geen probleem vinden.

Daarnaast snap ik niet zo goed wat er "premium" aan is. Zo duur zijn die paar gram aan metaal en glas niet. Ik heb véél meer glas in mijn huis en dat noem ik ook niet premium.
Hooguit kun je zeggen dat het natuurlijker is dan kunststof, maar uiteindelijk wordt toch alles aan elkaar geplakt met chemische verbindingen.

[Reactie gewijzigd door Ablaze op 4 september 2022 13:00]

Reageer
Ik gebruik altijd een bookcase, dus maakt mij niet uit wat voor achterkant.
Reageer
Je hebt het niet nodig voor draadloos laden.
Ik heb de S20 FE: 15 watt draadloos laden met een achterkant van kunststof.
Werkt lekker ook met hoesje.
Reageer
Ik vind het gewicht wel fijn, de iPhone 12 serie (ondanks glas) voelde ook te licht voor z'n formaat. Geeft de illusie van mindere bouwkwaliteit in mijn ogen
Reageer
Voor mij is draadloos opladen wel een requirement op een telefoon, dus een metalen achterkant kan dan sowieso al niet.

Dan heb ik liever glas dan plastic.
Reageer
Ik heb er een matzwarte dbrand skin op geplakt.. dan voelt het weer goed en glijdt ie niet meer van de bank bijvoorbeeld.
Reageer
Ligt eraan of het gecoat is, of glad. Glad wil ik ook niet.
Reageer
Bij google denken ze volgensmij: een open deur is ook gratis reclame.
Reageer
Tsjah, uiteindelijk wordt het toch al wel gelekt, dan kan je er beter gebruik van maken lijkt me.
Reageer
"lekken" lijkt idd een belangrijk onderdeel van algemene marketing strategie te zijn.

Iedereen heeft er voordeel bij, producent maar ook sites als tweakers ipv 1 preview en 1 review, misschien wel 5 berichten (en kliks) door lekken en geruchten. Zal dus wel blijven

[Reactie gewijzigd door Silent7 op 4 september 2022 11:09]

Reageer
Dit soort lekken zijn inderdaad gewoon onderdeel van de marketing om hype en aandacht te genereren. Niemand die enigszins kan nadenken gaat de NDA van een bedrijf als Apple of Google overtreden als tester.

Bij de lekken van de Chinese fabrieksvloer zoals je vaak bij videokaarten ziet lijkt het me meer op een gevalletje. Medewerker schiet stiekem wat foto's en verkoopt deze per opbod aan een "leaker". Dat vind ik wat reëler gezien ik wel een gok wil wagen dat deze mensen nou niet echt royaal betaald worden.
Reageer
Weer geen fingerprint scanner op de achterkant 😥
Het werkt gewoon niet goed op de voorkant, vrij grote kans op falen en enorm traag.
Reageer
Mijn OP7 Pro heeft geen problemen op de voorkant. Ik vind het op de achterkant/zijkant zo vervelend.
Reageer
Jammer dat ze wederom zo enorm groot zijn. Het ziet er toch niet uit als je zo'n lelijke halve tablet tevoorschijn haalt. Helemaal in het bedrijfsleven, dan zitten ze je zo aan te kijken van wat is je Candy Crush topscore? :/ Ik ben afgehaakt na de Pixel 5.
Reageer
Ik vind formaat van Pixel 6 eigenlijk niet te groot. Had het wel wat breder verwacht. Ik heb express niet de Pro gekozen, want curved screen vind ik persoonlijk helemaal niks.
Reageer
Wellicht heb je altijd de voorkeur gehad voor grote telefoons? Er was altijd keuze met bijvoorbeeld de Note van Samsung en de Pro Max modellen van Apple. Vooral bij Android zijn de <6.1 inch high-end toestellen nu op 1 hand te tellen.
Reageer
Curved merk je weinig van bij de 6 pro

Ik heb de 6 pro in een quadlock case en merk er amper wat van, deel je mening wel verder dat het meestal zeer irritant is.
Reageer
Helaas zijn kleine telefoon liefhebbers in de minderheid, maar ik heb wel het idee dat er genoeg mensen zijn die er een zouden willen.
Reageer
Zeker. Ik wacht rustig af met mijn 4a.
Reageer
Ik heb nu een Sony Xperia 5ii vanwege slim design (wel te hoog nog) en had hiervoor een Xperia Compact ??
De nieuwe is te groot, de oude was te klein voor mijn handen en heb het liefste iets ertussenin. We zullen zien waarmee Sony met de nieuwe compact komt.
Had heel lang interesse in een pixel maar inderdaad ze zijn nu te groot geworden.
Reageer
Heeft hij (de man in het filmpje) ook de pixel watch om? Lijkt in iedergeval wel zo.

[Reactie gewijzigd door aeensing op 4 september 2022 12:46]

Reageer
Precies een gsm van 10 jaar geleden. Zoveel gedoe achteraan
Reageer
Veel te groot weer. Sjonge.
Reageer
Schermgrote is persoonlijk, zelf heb ik liever wel een groot scherm, zeker geen postzegeltje. Ik heb nu een telefoonscherm van 5,4-inch en dat vind ik veel te klein, moet minimaal 6,2-inch zijn of zelfs graag groter.
Reageer