Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Take-Two wil FarmVille-maker Zynga overnemen voor 12,7 miljard dollar

Take-Two, het gamebedrijf achter onder meer Grand Theft Auto, wil smartphonegamemaker Zynga overnemen voor 12,7 miljard dollar. De twee partijen zijn het daarover eens geworden. Het is de duurste overname ooit in de gamesindustrie.

Door Zynga over te nemen, krijgt Take-Two een leiderschapsrol in het segment voor mobiele games, zegt Take-Two-ceo Strauss Zelnick. Hij benadrukt dat dit het snelst groeiende segment in de interactieve entertainmentindustrie is. De twee bedrijven denken dat ze erg complementair zijn en daardoor samen groter kunnen worden. Take-Two heeft een sterk portfolio van games voor pc's en consoles en Zynga is groot met smartphonegames.

Take-Two benadrukt dat de inkomsten uit de smartphonegames van Zynga zullen leiden tot een grotere inkomstenbron uit recurrent consumer spending. Dat zijn de 'terugkerende uitgaven' van spelers in free-to-play games. Take-Two noemt dat 'een zeer aantrekkelijke inkomstenstroom' en stelt dat die helpt bij het verminderen van de schommelingen in de kwartaalcijfers. Tot nu toe waren die financiële resultaten sterk afhankelijk van de releases van grote pc- en consolegames.

Take-Two mikt al jaren op het vergroten van inkomsten uit terugkerende uitgaven. Dat is vooral zichtbaar met Grand Theft Auto 5. Die game kwam in 2013 voor het eerst uit en sindsdien heeft de uitgever talloze uitbreidingen voor GTA Online uitgebracht waarin spelers microtransacties kunnen doen. In het vorige financiële boekjaar bedroeg het percentage van de omzet van Take-Two uit de categorie 'terugkerende spelersuitgaven' al 60 procent.

Zynga bestaat sinds 2007 en is met name bekend van FarmVille, een game die in 2009 uitgebracht werd op Facebook. Zynga heeft in de afgelopen jaren zelf diverse overnames gedaan en is uitgegroeid tot een groot bedrijf op het gebied van smartphonegames. Zynga had in 2020 een omzet van 1,97 miljard dollar en 2245 werknemers in dienst.

Franchises van Take-Two Franchises van Zynga
Grand Theft Auto
Red Dead Redemption
Midnight Club
NBA 2K
BioShock
Borderlands
Civilization
Mafia
Kerbal Space Program
CSR Racing
Empires & Puzzles
FarmVille
Golf Rival
Hair Challenge
Harry Potter: Puzzles & Spells
High Heels!
Words With Friends
Zynga Poker

Het samengaan van de twee bedrijven resulteert in een van de grootste gamebedrijven ter wereld. Take-Two becijfert dat de bedrijven samen 6,1 miljard dollar aan omzet hebben gemaakt in de twaalf maanden tot eind september 2021.

De raden van bestuur van zowel Take-Two als Zynga hebben de overname goedgekeurd en denken dat de overname voor 30 juni 2022 geheel is afgerond. De aandeelhouders moeten nog goedkeuring geven en ook is er nog toestemming van regelgevende instanties nodig.

Volgens de deal neemt Take-Two alle aandelen van Zynga over. De aandeelhouders krijgen per aandeel 3,5 dollar contant en 6,36 dollar in Take-Two-aandelen. De totale waarde komt daarmee op 12,7 miljard dollar. Omgerekend is dat zo'n 11,2 miljard euro.

Duurste overname in de gamesindustrie

Niet eerder werd er een gamebedrijf overgenomen voor zo'n hoog bedrag. Een andere recente grote overname is die van ZeniMax, het moederbedrijf van Bethesda. Dat bedrijf werd overgenomen door Microsoft. Met die deal was 8,1 miljard dollar gemoeid.

Het is echter niet de eerste keer dat er miljarden worden neergeteld voor een bedrijf dat smartphonegames maakt. In 2016 nam Tencent Clash of Clans-ontwikkelaar Supercell over voor 8,6 miljard dollar en in datzelfde jaar rondde Activision-Blizzard de overname van Candy Crush-maker King af, waar 5,9 miljard dollar mee was gemoeid.

CSR Racing 2, een van de recente Zynga-smartphonegames

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

10-01-2022 • 14:27

82 Linkedin

Reacties (82)

Wijzig sortering
12 miljard voor een bedrijf dat al 5 jaar geen winst heeft gemaakt met een stel games dat eigenlijk niemand meer speelt..
In mijn ogen een nogal domme investering, past goed in de lijn met domme beslissingen die Take Two de laatste jaren heeft gemaakt..
Reageer
Omdat het bedrijf enorme omzetgroei laat zien, omdat de gebruikers sterk groeien, omdat de reclame-inkomsten stijgen en omdat het verlies veel kleiner is dan verwacht en de toekomst volgens zo goed als alle analisten zeer goed is.

Daarnaast hebben ze zeer winstgevende games gemaakt en komt het verlies door slechte overnames.
Reageer
eh? Zynga heeft twee miljard omzet gedraaid in 2020, 2/3e van wat Take Two deed. Winst is niet zo belangrijk voor beursgenoteerde bedrijven, omzet, marktwaarde en marktwaardegroei (potentie).

Herinnering dat bijv. AMD ook jarenlang verlies geleden heeft en toch nog bestaat.
Reageer
Eh, jaaaa.... AMD zou niet meer hebben bestaan als Zen en RDNA een flop waren. Je hebt geen idee hoe kantje boord 't was.
Winst is niet zo belangrijk voor beursgenoteerde bedrijven, omzet, marktwaarde en marktwaardegroei (potentie).
Ergo handelen in lucifertjes, en kijken wie het laatst z'n vingers brandt. :)
Reageer
Paar punten:
  • Zynga is het voorbije jaar van een aandeel van ~11 USD terug gezakt naar ~6 USD, dan is ~ 9 USD per share een goeie deal.
  • Qua monetisation hebben ze meer gemeen dan je denkt. Een van de grootste talking points van Zynga zijn de zogenaamde "Forever Franchises" - mobile games die over een bepaald bedrag opbrengen per maand. Zolang een game boven deze drempel zit, krijgt het team achter deze game volledige support om content & nieuwe features toe te voegen. Zakt een game daaronder, dan is het tijd voor iets nieuws. Games als Words with Friends, CSR Racing 2, Farmville zijn zogenaamde "Forever Franchises". Het is niet moeilijk om diezelfde manier van werken door te trekken naar GTA V & Red Dead Online, laat staan over al de micro-transactions in 2k's NBA.
  • Hoewel ze grotendeels bekend zijn voor Farmville, is Zynga (en toch vooral de NaturalMotion Games / Boss Alien studios) de laatste jaren echt wel bezig aan technisch indrukwekkende titels. Bij het uitkomen van Dawn of Titans was dit een indrukwekkende real-time strategy game in 3d met een custom game-engine, CSR Racing 2 was de meest impressionante Unity title op mobile, zeker op vlak van shaderwerk, en Star Wars Hunters (aangekondigd voor 2022 incl. voor Switch) is de eerste game van Zynga in Unreal. Er zit dus zeker wat volk bij Zynga dat iets degelijks kan presteren met die IP's van Take-Two (al blijven het mobile games natuurlijk).
Het lijkt me voor Take-Two absoluut geen slechte deal op vlak van synergies, maar 12,7 miljard is wel (naar mijn insziens) belachelijk veel geld voor Zynga als je weet dat Microsoft "slechts" 8.1 miljard moest neertelen voor ZeniMax. Het zal dus eerder voor de 3000 nieuwe werknemers gespecialiseerd in mobile games zijn dan voor de IP-rechten :')

[Reactie gewijzigd door thomas.stockx op 10 januari 2022 15:06]

Reageer
Qua monetisation hebben ze meer gemeen dan je denkt
Correct me if I'm wrong, maar is Zynga niet voornamelijk free to play en draaien dat soort spellen niet vooral op zgn. whales die duizenden euro's uitgeven en verder op smerige (Facebook-achtige) trucjes om je verslaafd te maken?

Ik ken hun portfolio niet goed, maar een snelle blik op hun site laat mij vooral heel veel goedkope troep zien met tal van *Ville-varianten en goedkope puzzelspelletjes
Reageer
Yep, voornamelijk free-to-play.

Maar 't is niet dat een console game van 60 euro geen in-game purchases meer heeft?

*kuch* NBA *kuch* GTA Online *kuch*.
Op dat vlak kunnen zowel Zynga als Take-Two veel van elkaar leren.
Je moet er ook rekening mee houden dat mensen geen geld uitgeven aan in-app purchases als ze een spel niet leuk vinden. Keuze genoeg in die markt.
Reageer
Whales spenderen veel maar zijn een kleine groep, Vergeet ook niet de vele ouders die af en toe een paar euro uitgeven aan een spel voor de kids, en de vele tieners/volwassenen die zelf een paar tientjes per maand besteden. Ik ken slechts een paar whales, maar bijna iedereen in mijn omgeving blijft kleine bedragen smijten aan zulke games.
Reageer
blijft kleine bedragen smijten aan zulke games.
Wondelijk toch? Want de spoeling is echt wel dunner geworden (meer games, meer platformen).
Reageer
Wij hebben een zoontje van vijf en doen niet moeilijk, als die plezier aan een spel heeft op de iPad dan krijgt die rustig wat credits daarvoor, of een unicorn outfit voor zijn karakter zodat die nog harder lacht om maar wat te noemen. Op jaarbasis is dat met gemak een paar honderd Euro. En met ons nog vele miljoenen andere ouders denk ik.
Reageer
Mij werd vroeger geleerd dat dat gelijk stond aan je geld weg gooien dus mooi niet dat ik zo iets kreeg en daar ben ik erg blij om. Een paar honderd euro vind ik nogal veel geld voor skins die echt niets met gameplay doen. Mijn ouders zagen me al aankomen als ik 1 sticker zou willen hebben voor 10 euro want daar komt het een beetje op neer. Het staat gewoon niet in verhouding.
Reageer
Of het geld weggooien is, is persoonlijk. Als ik naar mijzelf kijk dan speel ik weinig spelen maar ik speel ze wel veel. Dan vindt ik het prima om wat geld uit te geven dat bijvoorbeeld mijn outfit en boot in AC Valhalla er anders uitzien omdat ik er veel tegenaan kijk, dat vergroot mijn plezier in het spel als geheel. En wat mijn zoon betreft, hij krijgt het niet omdat hij erom zeurt, hij krijgt het omdat hij er heel enthousiast van wordt als hij rondkijkt bij skins e.d. en ja dan vindt ik het prima om het dat te geven.

Daarnaast krijgt hij niet voor honderden aan skins, en dat heb ik ook niet geschreven, begrijp dus ook niet dat jouw post nu op +2 staat.
Reageer
hij krijgt het omdat hij er heel enthousiast van wordt als hij rondkijkt bij skins e.d.
Zonder jou de les te willen lezen, misschien is het goed om je eens te verdiepen in de verleidingstactieken die hier worden toegepast. Die bedrijven hebben vaak psychologen of gedragskundigen in dienst die mede bepalen hoe de stores en items zo ontworpen kunnen worden om maximaal aantrekkelijk te kunnen zijn. Op een verslavingsvorm aan toe. Zeer vergelijkbaar met het ontwerp van gokkasten. Misschien ben je onbedoeld iets aan het stimuleren bij je kind waar jullie helemaal niet naar op zoek zijn.

Edit: wetenschappelijke bron die eindigt met de stelling:
Publishers and developers can use these findings to better understand how to increase their online game players purchase intention

[Reactie gewijzigd door Noisia op 11 januari 2022 07:18]

Reageer
Als we hem zeggen dat die iets niet krijgt is die net zo vrolijk, Als we hem zeggen dat die tussen een paar dingen moet kiezen omdat hij niet alles kan krijgen is die ook net zo vrolijk, en hij speelt nog steeds liever buiten dan thuis op de tablet. Zolang er geen probleem is zie ik geen reden om iets te veranderen.

En ja ik ben bekend met al die mechanismen.
Reageer
Staat letterlijk dat je een paar honderd euro per jaar uitgeeft aan iPad spelletjes/ Skins. Maar dat terzijde, moet iedereen zelf weten toch. Ik geef het liever uit aan een paar switch games.

Maar dat moet iedereen lekker zelf weten.
Reageer
Ik zei:

Een paar honderd aan credits of een unicorn skin.

Jij zei:

Een paar honderd euro vind ik nogal veel geld voor skins

Zie je het verschil? Natuurlijk geven we hier geen honderden uit aan skins.
Reageer
Ik begrijp waarom en maak me daar indirect vast ook wel schuldig aan - maar probeer toch weg te blijven van die al te duidelijke 'verdienmodellen' waarbij dus op kortdurende emotionele winst wordt gerekend (endorfine stimulatie zeg maar).
Natuurlijk is het fijn dat je kinderen plezier hebben maar we weten ook hoe makkelijk we worden gemanupileerd.
Maar de wereld lijkt zich daar wel steeds meer op te richten; het aansturen/opwekken van prikkels en dan een verdienmodel daaraan koppelen - wat dan kan middels micro-transacties of data doorverkopen.
Reageer
Wat jullie spelen en hoeveel jullie daar aan uitgeven dat moeten jullie zelf weten maar mobile games is in het algemeen slechte kwaliteit met slechte bedoelingen van micro transacties en verslaving kan het tot veel ellende leiden dus waarom daar in investeren als ik vragen mag ?
Reageer
Omdat we d'r plezier aan beleven..

Kan geen andere goede reden bedenken om dat vrijwillig te doen.
Reageer
Ah ok bedankt en veel plezier :)
Reageer
Wow, honderden euro's per jaar?! - Ik hoop dat je overdrijft want afgezien dat ik denk dat je zo een kind vanaf hele jonge leeftijd al een heel verkeerd beeld van de waarde van geld geeft en denk echt niet dat miljoenen ouders zo rijk zijn.

Als ik ff snel bij het Nibud kijk is voor een 5 jarige rond € 0,50 zakgeld per week "normaal" dat komt op dus op tientjes ipv honderden euros per jaar.
Reageer
Ok, Zwitserland is volgens mij dan wel één van de duurste landen ter wereld, maar dan nog, honderd euro nu is nog steeds meer dan 100 gulden vroeger, zelfs als we rekening houden met inflatie en locatie.

Toch is geld aan een LEGO set besteden in mijn ogen de veel betere optie, dat spul gaat letterlijk een leven lang mee, en ik weet niet wat je doet, maar met een Zwitsers salaris is de €90 voor dat kasteel 2 uurtjes werk ofzo? ;)

Ik zou hem vertellen hoeveel weken hij er zelf voor moet sparen ipv het aan jouw salaris te koppelen, maar goed, zoals ik al zei, ik heb geen kids :X
Reageer
71741 kost iets meer dan 90,- ;)

Met Lego hebben we de rem erop, met mijn Lego, het Lego van de vrouw en wat hij van ons of anderen heeft gekregen zitten we inmiddels tegen de 200 sets en ruim over de 60.000 steentjes (en voor een deel daarvan is hij nog te jong natuurlijk, dus dat zit nog in dozen)

En budgettering e.d. is natuurlijk goed voor kinderen, maar hij is nog maar vijf ;)

EDIT: En met 100,- hier vandaag de dag kan ik echt veel minder dan ik met 100,- gulden in Nederland kon in bijvoorbeeld 1999. (Simpel voorbeeld, toen kocht ik daar 6 kratjes voor fl 100,- nu koop ik er 3 voor 100,- Euro.

[Reactie gewijzigd door Groningerkoek op 10 januari 2022 20:02]

Reageer
Niet perse. Ik heb regelmatig via Google Awards een paar euro en soms krijg je dan een €1-2 aanbieding in een game en koop je dat met dat geld.
Reageer
De whales binnen een Farmville zijn m.i. anders redelijk vergelijkbaar aan whales binnen bijvoorbeeld GTA:O of net-zogoed net zo fout als het willen implementeren van reclames bij NBA ;)
Reageer
Dat zou neerkomen op 4,2 miljoen dollar per medewerker. Denk het niet.
Reageer
En een hoop know-how op vlak van micro-transactions, een paar "Forever Franchise" games die goed opbrengen,...

Misschien wat minder zwart/wit lezen? Uiteraard is het niet *enkel* voor de werknemers...
Reageer
GTA Mobile confirmed :+

Snap niet dat wat T2 in Zynga ziet gezien de bepaalde games en doelgroepen beide bedrijven hebben..
Reageer
Uit het artikel:
Door Zynga over te nemen, krijgt Take-Two een leiderschapsrol in het segment voor mobiele games, zegt Take-Two-ceo Strauss Zelnick. Hij benadrukt dat dit het snelst groeiende segment in de interactieve entertainmentindustrie is.
Geld, dus. (Wat anders?)
Reageer
Geld, dus.
Zynga maakt heel vaak behoorlijk wat verlies en heel af en toe een beetje winst... Dus om geld nu zal het niet gaan. Ik verwacht dat men door constante groei, constant verlies maakt. Op een gegeven moment kan men niet (makkelijk) meer groeien en zal men hopelijk winst kunnen maken. Of de markt stort geheel in...
Reageer
Geld ja logisch had ik kunnen weten....
Reageer
Money rules the world...
Take-Two benadrukt dat de inkomsten uit de smartphonegames van Zynga zullen leiden tot een grotere inkomstenbron uit recurrent consumer spending.
Daarom hebben ze ook geen singleplayer DLC gehad voor GTAV, ze halen veel meer geld binnen met GTAOnline, ben ook heel benieuwd wat GTAVI ons gaat brengen maar ben er een beetje bang voor.

[Reactie gewijzigd door iwaarden op 10 januari 2022 14:36]

Reageer
Dan kan je zelfs in game binnen GTA online op je smartphone hun games spelen, en hier weer cashcards voor gebruiken 8)7
Reageer
Als één bedrijf een ander wil overnemen kan het juist een voordeel zijn dat de doelgroepen verschillend zijn. Zo ga je minder snel klanten afsnoepen van elkaar, en kan je misschien nog zaken bijleren of promotie maken voor elkaar.

En wat ze specifiek in Zynga zien staat al in het artikel: Zynga verdient geld, en dan vooral met microtransacties. Juist het soort inkomsten wat Take-Two graag ziet. Of tenminste wat de aandeelhouders van Take-Two graag zien.
Reageer
Take-Two richt zich zoveel mogelijk op MTX of recurrent consumer spending natuurlijk, kijk naar al die shark cards in GTA en het gebrek aan Single Player content wat sinds GTA5 is uitgekomen. Mobile games staan ook stijf van de MTX, dus erg vreemd is het niet. Ik vind het zelf een erg treurige ontwikkeling dat er zoveel wordt ingezet om de inkomsten uit recurrent consumer spending zo groot mogelijk te maken. Het bedrijf is geworden waar ze zelf altijd de spot mee dreven in vorige GTAs. Vraag me dan ook af welke toon er gezet gaat worden mocht er ooit een GTA6 komen.
Reageer
Ik vind het zelf een erg treurige ontwikkeling dat er zoveel wordt ingezet om de inkomsten uit recurrent consumer spending zo groot mogelijk te maken.
En dit maakt take-two zo verschillend van welke onderneming? Je beschrijft namelijk letterlijk het streven van alle ondernemingen (groot, klein, freelancer).
Reageer
Er zijn anders ook genoeg bedrijven die nog wel goede, mooie en indrukwekkende (single player) games produceren om de zoveel jaar i.p.v. bijna 10 jaar hun klanten uit te zuigen met marginale updates en microtransacties. Dat maakt ze verschillend. Zeker als je bedenkt dat ze zelf de spot dreven met dit soort bedrijven in hun eigen games.
Reageer
Niet zo heel erg toch? Als ik naar gta 5 kijk is het nog steeds 1 v/d leukste singleplayer ervaringen die ik heb meegemaakt maar betwijfel of ik een eventuele DLC had gekocht.

Ben benieuwd hoeveel die addons daadwerkelijk opbrengen t.o.v. bijv gta online. Nu ben ik geen expert maar het voelt mij als een groot succes, zie nu nog steeds filmpjes langskomen van allemaal gekke evenementen in gta 5 online
Reageer
Of misschien kan je in GTA VI FarmVile op je virtuele telefoon spelen :P
Reageer
Er zijn allang gta-games op mobiele platforms. Liberty City Stories bijv.
Reageer
Klopt maar dat zijn geen officiele mobiele games maar ports van bestaande games, was ook een grap :Y)
Reageer
MTX?
Zynga is koning van verslavende spelletjes die niet veel moeite kosten om te maken en onderhouden maar enorm veel geld opleveren. Take-Two wil sinds GTA Online diezelfde kant op (te zien aan Red Dead Online).
Reageer
GTA Mobile confirmed :+
Eh? Ik had jaren geleden al een port van GTA San Andreas op m'n ipad.
Reageer
Poeh, dat is bijna 5 Miljard meer dan Microsoft betaalde voor Bethesda.
Reageer
Als je kijkt naar de omzet dat mobile games doen t.o.v. console en pc games is dit niet meer dan normaal.

In 2019 was het verschil al groot: https://www.tomshardware....ch-2019-mobile-pc-console
Reageer
Poeh, dat is bijna 7 Miljard meer dan Activision-Blizzard betaalde voor King.

Zo beter ? :P
Reageer
Dat was in 2015.

Zou die overname nu moeten gebeuren zou de prijs waarschijnlijk in dezelfde marge liggen. ;)
Reageer
Toch lijkt mij het wat veel... maar tijd zal het leren. De domste bedrijven (qua nut - denk aan FB/Meta-drap) worden soms voor veel geld gekocht en weten zelfs nog flink wat geld los te kloppen.
Reageer
13 miljard, oef. Je zou dan toch bijna denken waarom niet zelf doen? Ze hebben/hadden al een goede naam, en van dat geld kun je heel wat marketing dingen doen. Maar goed, ze zullen er vast goed over hebben nagedacht 😁
Reageer
Zouden ze het goedkoper kunnen ? Vast wel, maar het duurt tijd voor dat het gaat opbrengen, nu kopen ze een winstmakende machine ... handiger.
Reageer
Winstgevend? Het bedrijf heeft 430 miljoen verlies geleden afgelopen jaar en gezien de voorgaande jaren hebben ze nou niet een bepaald hoog winstmarge. Dit kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben, maar hun operationele kosten waren afgelopen jaar hoger dan hun omzet, wat eigenlijk een trend lijtk te zijn over al die afgelopen jaren.

Waar betalen ze dan voor? De naam en de expertise, want anders zou het bedrijf helemaal niet zo veel waard zijn.

https://www.macrotrends.n...a/income-statement?freq=A
Reageer
Omdat ze dan gelijk een paar winstgevende IPs in handen hebben plus personeel die in mobile en casual gaming is gespecialiseerd.
Reageer
Logische stap lijkt me, ben wel benieuwd of ze Zynga als merknaam behouden, want dat is toch ook deel van de waarde die je hiermee overneemt. Past helemaal in de grote traditionele uitgevers/ontwikkelaars die grote mobiele developers overnemen.
Reageer
Van Zynga herken ik Farmville en daar houdt het dan mee op. Ik snap wel dat mobile games een compleet eigen wereld is maar afgezet tegen de overname van ZeniMax door Xbox klinkt de aankoopprijs van Zynga wel erg hoog. De franchises van die laatste partij klinken nogal generiek en uitwisselbaar.
Reageer
miljard ... je weet dat zo'n bedrag ook weer terugverdiend meot worden; zal de 'game prijs' (buy to win) niet ten goede komen :X
Reageer
Ik had het idee dat Zynga over diens hype heen was en zo heel sterk zijn die franchises ook niet echt.
Reageer
Tsjonge jonge, dat gaat weer heel hard de verkeerde kant op. In plaats van die miljarden die ze met toppers als GTA en RDR verdienen te investeren in nieuwe versies, blijven ze maar doormelken en uitknijpen. Kunnen ze nu niet gewoon eens iets meer focussen op hun klanten ipv aandeelhouders :'( :'( :'(
Reageer


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True