Videoland verhoogt prijzen Plus- en Premium-abonnement met 1 euro per maand

Streamingdienst Videoland verhoogt vanaf 18 januari 2022 de prijzen van zijn Plus- en Premium-abonnementen naar 9 en 11 euro per maand. Dat is een verhoging van 1 euro. De prijs van het Basis-abonnement blijft met 5 euro per maand ongewijzigd.

Klanten die na 15 december een Plus- of Premium-abonnement afsluiten, betalen per direct de nieuwe prijzen. Bestaande klanten krijgen deze maand een e-mail over de prijsverhoging en die geldt voor hen vanaf de eerste betaling na 18 januari 2022.

Videoland heeft de details over de prijsverhoging op zijn website gezet en stelt dat de prijzen omhooggaan om klanten 'nog meer exclusieve series, films en docu's' aan te bieden. In oktober verhoogde ook Netflix de prijzen van zijn abonnementen in Nederland en België.

Volgens de RTL Group, eigenaar van Videoland, heeft de streamingdienst meer dan een miljoen betalende abonnees. Eerder dit jaar werd bekendgemaakt dat RTL en Talpa gaan fuseren met als doel om Videoland te laten groeien en daarmee beter te kunnen concurreren met internationale streamingdiensten.

Abonnement Prijs vanaf 18-01-2022 Oude prijs
Videoland Premium 10,99 euro 9,99 euro
Videoland Plus 8,99 euro 7,99 euro
Videoland Basis (met reclame) 4,99 euro 4,99 euro

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

15-12-2021 • 15:48

143 Linkedin

Submitter: robcoenen

Reacties (143)

143
142
91
5
0
36
Wijzig sortering
Zolang de prijzen voor streamingdiensten in rap tempo omhoog gaan en de versplintering van aanbod niet minder wordt, is een keer de grens bereikt. Bij mij duurt het niet lang meer of ik gooi er alles gewoon uit. Dan maar op de oldskool manier, maar ze maken het onbetaalbaar en veel te omslachtig. Ik wil best mijn steentje bijdragen aan legale content en ga regelmatig naar de bioscoop, maar een keer houdt het op.
Leuk om een idee te krijgen. (los van wat ik vind van de versplintering)
Beschikbaar in Nederland:

Netflix, Disney+, Prime Video, Ziggo (HBO), HayU, Videoland, Pathé, Apple TV, Google Play, Sooner, Microsoft Store, Rakuten, Mubi, Cruncyroll, Film1, NLziet, NPO Start, RTL XL, Kijk, Acorn TV, Picl, ConTV, Curiosity Stream, Discovery +, Horrify, Starz, kpn, Cinemember en dan vergeet ik er vast nog tientallen.

Dan krijgen we in 2022 nog HBO Max, Paramount+, ViaPlay en weet ik veel wat nog meer.

[Reactie gewijzigd door robcoenen op 15 december 2021 16:12]

Daarom gewoon lekker maandelijks shoppen, wij hebben Netflix doorlopend maar andere diensten als Amazon Prime, Disney Plus, NPO wisselen we per maand. Is er iets leuks op Amazon dan nemen we die een maand uitgekeken opzeggen en dan naar Disney voor serie X bijvoorbeeld.

Ik vindt het ook prima om te betalen maar ga geen 5 streaming diensten nemen waar ik maar 2% van wil zien.
Dat is voor nu een prima workaround ja.

Ik vrees er alleen voor dat de grotere streamingpartijen daar over niet al te lange tijd wel eens een stokje voor gaan steken met een optie om je voor bijv. 1 jaar verplicht vast te leggen bij het afsluiten voor de huidige prijs i.c.m. een forse verhoging van maandelijks opzegbaar.
Ja dat is echt de perfecte manier om een groot deel van je klanten weer richting downloaden te duwen.

Had ook altijd Netflix doorlopen, maar sinds de laatste prijsverhoging heb ik het stopgezet en verhuist naar mijn af en toe een maandje selectie. Dus aan mij verdienen ze nu minder door meer te vragen. Gaan ze naar iets als jij beschrijft dan download ik de series die ik wil zien wel weer.
En dat is dan als je op die diensten al kan zien wat je wilt. Zeker op Crunchyroll heb je in Nederland en bredere zin Europa echt heel veel dat je niet kan kijken door regio blokkades. Dat is zo vreselijk veel, dat je je echt moet afvragen of niet stiekem het dubbele betaalt, omdat je stiekem maar de helft krijgt waar ze mee adverteren. En die content is nergens anders te krijgen ook...
https://www.crunchyroll.com/en-gb/hunter-x-hunter
https://www.crunchyroll.com/en-gb/sword-art-online
https://www.crunchyroll.com/en-gb/one-piece
https://www.crunchyroll.com/en-gb/one-punch-man - heel het eerste seizoen ontbreekt

Het moet eens stoppen met prijzen verhogen tegenover een totaal ondoorzichtige catologus. Wat staat er morgen wel of niet op elk van die streaming diensten, is het straks overal enkel nog een paar goede eigen producties en voor de rest vooral opvulling van middelmatige kwaliteit?

Ik snap niet dat de politiek dit zo laat gaan, is voor haast niemand meer te doorgronden met al die nationale licentie exclusiviteitsdeals, wat je nu precies in elk van die toch redelijk prijzige abonnementen aan het afsluiten bent... en dan is Crunchyroll nog redelijk transparant aan de voorkant wat geldt in Nederland. Bij veel andere streaming diensten verdomd lastig beeld te krijgen van de in NL beschikbare catalogus zonder eerst lid te worden.

VPN is tegen voorwaarden van elke streaming dienst, wil ik er graag buiten laten. Hoe dan ook, je zoekt toch liefst naar een legale oplossing om een betaaldienst juist in te kunnen schatten, en betrouwbaar te krijgen in het EU aanbod.
Sony's aanbod is dan ook wel echt bagger, ze bezitten de grootste namen in het Westen maar zijn nog niet begonnen met de integratie van de diensten, laat staan een fatsoenlijk aanbod in kleinere markten (al is er nu ook meer op een CR dan een jaar geleden).

Maar goed, geen cent van wat je voor een CR zou betalen gaat naar de studio's en artiesten die het gemaakt hebben, dus je betaalt voornamelijk voor het recht hun slechte videospeler te gebruiken.
Dat is voor nu een prima workaround ja.
Ik hoorde recent een jongen vrouw een uitnodiging afwijzen omdat ze nog wat dingen op Netflix moest kijken. Ze MOEST het kijken.
Dit is ook het deel wat mij ontgaat met alle streaming diensten en het gezeur van mensen die het allemaal niet meer kunnen bijbenen. Je HOEFT niet alles te kijken. Tenminste als je nog een normaal leven daarnaast wil hebben.
Als de Warner/Discovery/HBO/CNN etc deal door gaat zullen andere diensten ook weer beter hun best moeten gaan doen om te concurreren. Niemand komt dan in de buurt van zo'n compleet aanbod.
Horrify is gestopt. En een hoop van de genoemde diensten zijn P.P.V of reclame (en dus prima gratis te installeren/naast te gebruiken).

Ook hebben een aantal een overlappend aanbod.
En de 1 vervangt de andere.

Als je van tijd tot tijd wisselt is het prima te doen. En met bv Justwatch.com kan je prima bij houden wat wanneer op welke dienst komt.
2023 weer een eurootje erbij.

Totdat er een provider denkt, het zou makkelijker zijn als we alles in 1 kastje kunnen stoppen met een lange witte afstandsbediening onder 1 prijs, dan betalen mensen maar 1 keer bij 1 provider.

[Reactie gewijzigd door CypressGTX op 15 december 2021 16:50]

Totdat er een provider denkt, het zou makkelijker zijn als we alles in 1 kastje kunnen stoppen met een lange witte afstandsbediening onder 1 prijs, dan betalen mensen maar 1 keer bij 1 provider.
De streaming provider mag dat best willen, maar dat zal er ook nooit komen omdat die er nooit in zal slagen om alle content providers te overtuigen hun content via de streaming dienst aan te bieden.

Streaming diensten zijn het equivalent van traditionele TV kanalen; die kopen ook exclusieve rechten op content.
Je zegt wel dat het er "nooit" zal komen, maar we hebben nu al BUMA/STEMRA. Als we simpelweg één wettelijke partij oprichten die voor de hele EU streaming licenties mag verkopen, dan zijn we er al. De content providers hebben dan alleen de keuze of ze de euro's wel of niet willen ontvangen.

Een wat realistischer model is dat content providers de exclusieve rechten op hun eigen content houden voor het eerste jaar. Dan hebben we ook een marktbasis voor de licentieprijs.
Paramount+ moet SkyShowtime worden, dat is de joint venture van ViacomCBS en NBCUniversal om Peacock en Paramount+ in een aantal Europese landen uit te brengen (waaronder Nederland).

Verder zijn een aantal van deze diensten alleen als Pay-per-view zoals Pathe, iTunes, Google Play, Microsoft en Rakuten die vaak hetzelfde aanbod bieden. Daarnaast zijn sommige series op meerdere streamingdiensten.

Toch ben ik blij met de komst van streamingdiensten. Je kan nu direct een abonnement nemen bij de mediaconglomeraat in plaats van vreemde constructies a la Ziggo om HBO te kunnen kijken of dat je überhaupt een TV-abonnement nodig hebt (om nog te zwijgen van de lange reclames en dat je niet zelf kan kiezen waarvoor je betaald. Ik betaal liever niet mee aan de SBS/RTL-troep maar ik zou zo 20 euro per maand over hebben om HBO legaal te kunnen kijken).

[Reactie gewijzigd door VirinR op 15 december 2021 17:11]

Leuk idee: maak een dienst die overzicht bied en je abonnementen beheerd - daar heb jij je goudmijntje. Instellen als 1 maand Netflix en Disney, ruim op tijd opzeggen, volgende maand Rakuten en NLziet, etc.
Waarom geen een streamingsplatform waar iedereen zijn content aanbiedt. De winst verdelen over aantal views per aanbieder. En dan kun je ook nog abbos nemen als 30 uur pm. 80 uur. Unlimited.

Wij hebben Netflix. Prime en Videoland. Maar ik flikker straks alles eruit aangezien ik 60 euro betaal voor 2 jaar NordVPN.

Dan staat alles op Plex. Wil je een serie of film kijken dan download je hem via downloadstation en met een 1 gbit verbinding kun je binnen 5 minuten kijken.
En hoeveel tv kanalen hebben we?
Die vergelijking gaat niet op want je betaalt niet per kanaal.
Dat komt omdat je het product bent en niet de klant.
Onzin, het wordt uit reclame betaald (en uit belastingen)
Niet uit je persoonlijke gegevens.
Je overzicht klopt in mijn ogen niet. Je hebt wel een verschil tussen stores waar je eenmalig betaald voor een film en 'de netflixen' waar je een vast bedrag per maand betaald.

Er zit dus een verschil tussen een Pathé Thuis en Netflix. Bij de een kan je huren en kopen. Bij de ander hopen dat je film er een maand op staat.
Daarbij is het wel goed op op te merken dat het niet allemaal subscription modellen zijn.
Een Pathé thuis bijvoobeeld is een pay on demand model waarbij je een film huurt of koopt om het vervolgens te streamen.
Dit is een heel ander model dat imho perfect naast de subscription modellen kan leven.
Je hoeft ook niet alles te nemen natuurlijk en je kan ook af en toe veranderen.

Vroeger moest je naar de videotheek op de fiets en dan betaalde je per film ongeveer dat bedrag (min de inflatie) per film per dag ipv dat je de hele winkelinhoud mocht bekijken voor een maand. En dan moest je ze ook nog zelf terugspoelen :p

[Reactie gewijzigd door Marzman op 16 december 2021 08:11]

Er wordt ingespeeld op deze behoefte op websites als streamwijzer.nl (overzicht diensten) en sites als justwatch.com om te zien welke tv serie/film waar te streamen is.
Heb op dit moment 5 diensten waarvan 2 gratis, 1x proefperiode en 1 account wat ik mag gebruiken van vrienden. Content verdwijnt zonder pardon omdat de licenties niet verlopen omdat bedrijf X ook maar weer een streamingdienst begint. Volgend jaar wordt het dus toch maar weer hier en daar wat downloaden...
Ik zit hier ook vaak aan te twijfelen. Enige reden dat ik streaming diensten blijf gebruiken is dat het in de familie-abo-vorm wel erg voordelig is. En daarnaast mag Videoland er absoluut niet uit van mijn vriendin. Zelf vind ik de content op deze dienst erg matig. 8)7
Zelf vind ik de content op deze dienst erg matig. 8)7
Content matig en de prijs ronduit absurd. 5,- + frkn reclame? Je betaalt voor gemak en juist om van die ellendige reclame af te zijn...

Heb nu een maandje die plus variant als test. Gewoon eens kijken hoe het werkt. Heb de. App rechstreeks op de LG G1. Ik heb geen idee of de app ervaringen wisselen per apparaat, maar wat is dat een brak ding zeg. Misschien ben je intussen verwend met Netflix, maar elke keer als ik pauseer of moet spoelen erger ik me. Heb echt de indruk dat ik onnodig veel clicks moet gebruiker. Maar goed, misschien ben ik gek :P

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 15 december 2021 16:38]

De Android app i.c.m CC werkt prima hoor. Enige nadeel is dat na het bekijken hij niet direct weer opnieuw begint. En het dus soms lastig is om iets opnieuw te bekijken.
Zowel op een iPhone met casten naar Chromecast als via de Apple TV app slechte ervaringen. Nieuwe content niet altijd getoond (app hard sluiten), houd niet bij waar je gebleven ben, in de basic van ellendige reclames. Geluid is niet altijd even goed.

Dus hopelijk steken ze die euro in de ontwikkeling van de app.

Verder matig aanbod inderdaad.
Dat laatste zie ik ook steeds meer, de content wordt (of was) matig.
Prime, Netflix en mijn dochter 'leent' Disney+ - lijken daar last van te hebben. Het volume van nieuw spul mag dan wel omhoog zijn gegaan maar de kwaliteit zeker niet.
Een deel van het probleem komt ook doordat ik graag de bioscoop bezoek (en ook films koop) en dan kies je natuurlijk voor degene waar je het meest van verwacht. gebaseerd op reviews, mond-op-mond relcame e.d. (of puur vanwege de investment in de franchise - maar dat kan rap tegen tegevallen).
Dan vallen een flink aantal titels af omdat ik die al gezien heb en lang niet altijd - zeker niet op korte termijn - herkijk-waarde hebben.
Laten dat nu net wel de betere titels zijn op de streaming diensten; dus die kijk ik dan niet en zoek andere titels - dat zijn dan vaak 'ex-rental' of 'straight-to-dvd' (al is die term achterhaald). Dat zijn om die reden vaak al niet de beste titels. Vervolgens nog een lading formule matige series (net zoals dit soort film nogal formule matig zijn). Nu is een formule-matige film/serie niet altijd slecht maar dankzij een lager budget wil het nog wel eens op andere vlakken (set, regisseur, acteurs, actrices) flink tekort schieten.
En dan zeg ik het nog netjes. O-)

Maar dat een lager budget automatisch zou beteken dat het rommel is, dat klopt niet maar het is de laatste tijd wel vaak waar.

Ondertussen betaal je flink wat voor al die streaming-diensten en vervolgens is het teleurstellend. Dat was in het begin toch minder erg. Wellicht omdat dan oudere films en series konden worden ingekocht die niet onder de noemer 'low-budget' vielen.
Well.. Als het echt te gortig wordt, kan je altijd nog overwegen om de vriendin er uit te gooien... ;-)
Hij heeft vast ook een kale plek op z'n achterhoofd :+
Waarom zou je per definitie alles moeten kunnen hebben in 1 packagedeal? Het "dan download ik maar" vind ik maar een zwaktebod. Je zult je eerder moeten gewennen aan het feit dat je niet per definitie recht hebt op alles.

Als ik iets uit de winkel verduister, hoef ik ook niet langs de kassa. Vele malen gebruikersvriendelijker!
Ja ik vind het gewoon erg flauw dat zaken geolocked zijn. Ik begrijp waarom maar kijk discoveryplus is al zolang uit in Nederland maar niet in België. En dat is ook zo met Amerikaanse streamingdiensten. Dan denk ik van hoeveel geduld moet je hebben.
Dat dit jouw mening is, die je uit, zal de piraten niet weerhouden. De piraten zeggen eerlijk wanneer ze de zeilen weer omhoog trekken. Zeggen "Dat is slecht, foei" gaat niks veranderen.
Het verweer van de piraat verschuift alleen steeds, waarmee de redenering er niet sterker op wordt. Eerst was het altijd "creeer maar legaal aanbod, dan gaan we wel over", nu is het het aloude bandje van "er is wel aanbod, maar ik kies voor gratis en illegaal".
Het was bijna altijd / voornamelijk al gebruiksgemak voor zover mij bekend is / voor zover ik goed geïnformeerd ben.
Bij mij hield Videoland op toen ze die ‘dragrace’ reclame voor elke app-start full-screen toonde. Opbokken met die troep.
Ergens in maart dit jaar alles opgezegd. Is even een week of 2 wennen maar daarna heb je je tijd zo weer met andere dingen gevuld.

Of het daadwerkelijk geld scheelt weet ik niet want andere activiteiten zijn ook niet altijd gratis. Desalniettemin bevalt het ons beter zonder al die diensten :)
Hier ook een VPN abonnement ernaast. We hebben tig streamingdiensten lopen en missen nog steeds veel. Ik vind het voor mezelf dan legitiem om terug te grijpen op ouderwetse bronnen.
Zolang de prijzen voor streamingdiensten in rap tempo omhoog gaan en de versplintering van aanbod niet minder wordt, is een keer de grens bereikt.
Stel je hebt aan 1 dienst niet genoeg, maar je neemt er 2, is die 20 piek dan echt onbetaalbaar voor de tientallen uren die je er per maand uit haalt? Traditionele TV is volgens mij nog steeds 2x zo duur, vereist aanvullende DLC voor raceauto's en voetbal en gooit gerust 30% van de tijd reclame tegen je aan.
Voor een hoop mensen is ziggo dd enige optie vor snel internet, dus die betalen standaard al voor die tv zenders
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Mensen moeten er gewoon nog aan wennen dat er andere business modellen mogelijk zijn. Ik zelf vind het wel erg fijn dat ik klant ben in plaats van het product.
Bij mij is de grens eigenlijk al bereikt. Ik had alle diensten die er naar mij idee er een beetje toe doen. Apple TV+, Netflix, PrimeVideo, Disney+ en Cinetree. Alle diensten heb ik van het begin af aan en heb ik zien groeien.

Netflix vind ik na de laatste verhoging de grens voor wat ik wil betalen, helemaal met de content die erop staat. Ja, er staat zeker goede content op maar hier vind ik 20% van goed en de rest vind ik echt afgeraffelde content vullende zooi. Nadat ik eindelijk Bird Box heb gekeken heb ik de dienst stop gezet. Wat een slecht einde zeg.

Videoland vind ik helemaal troep, op sommige films na. Als mensen echt kijken naar zooi als Prince Charming, Temptation Island, Sex on the beach en weet ik het wat ik voorbij zie komen, dan is de wereld naar mijn idee best wel een beetje lost 8)7 ..... Tel hierbij het stereo geluid op wat Videoland nog steeds uitzend en ik begrijp weer precies waarom ik nog een hoop dvd's, Blu-ray's en 4K blu-rays koop want eerlijk is eerlijk, we doen net alsof we keuzevrijheid hebben met de diensten maar we kijken eigenlijk nog steeds wat er voorgeschoteld wordt.
Wordt de stabiliteit van hun app nou ook eens flink onder handen genomen? De Videoland app op WebOS 4.X is de laatste weken onbruikbaar.
Echt een draak van een app is het op WebOS inderdaad..... Je moet 5 tot 10 minuten geduld hebben tot de app is geladen. Het laad-icoon blijft hangen, maar op een gegeven moment kan je gaan kijken.

Dit moet echt zo snel mogelijk worden gefixed ja..
Inderdaad. Het vreemde is dat het een tijdje terug nog gewoon normaal werkte, in ieder geval bij mij, maar op dit moment is de app gewoon onbruikbaar traag. Nou heeft Videoland wel vaker problemen of vreemd gedrag, er lijkt echt iets constant fout te gaan bij RTL/Videoland.

Andere streaming apps zoals bijvoorbeeld Netflix, Disney+, NPO (Ja zelfs de NPO!) en Amazon Prime werken allemaal prima.
Hier hetzelfde, ik ben genoodzaakt om nu telkens via de Shield videoland te kijken. Niet dat dat een straf is, maar heb het liever gewoon native op mijn TV.
Tijdelijke "workaround" die hier Videoland op WebOS een soort van werkbaar maakt:
1. Tv aan
2. Videoland app opstarten
3. App staat vast
4. Tv direct uit en weer aan
5. Videoland app opstarten

Navigatie en afspelen werkt daarna normaal.
Dit inderdaad. Nu de prijzen van Videoland steeds "volwassener" worden, wordt het ook wel tijd dat de beleving dat ook eens gaat worden. En waar blijft de 4K / HDR content?
Ik heb zelf al aardig wat uurtjes zitten in Videoland. Ik middels een televisie van het merk Philips. Echt nog nooit problemen of storingen ondervonden.
Philips gebruikt dan ook geen WebOS.
Helemaal mee eens, via de chat van support wordt ik voor gek verklaard en krijg ik de vraag of het op mijn telefoon wel werkt.

Jaar geleden zelfde probleem, toen daarna werkte het wel even goed.
Helemaal mee eens, via de chat van support wordt ik voor gek verklaard en krijg ik de vraag of het op mijn telefoon wel werkt.

Jaar geleden zelfde probleem, toen daarna werkte het wel even goed.
Hier hetzelfde gehad.
Mijn vrouw bijna 45 minuten met die webchat bezig, alleen al maar om door te laten hebben dat ze niet via de telefoon, pc of tablet wilde kijken, maar gewoon op de TV ( was account schoonmoeder, die gewoon niets kon bekijken )
Uiteindelijk via de telefoon, een "engineer" die een partij moeilijke woorden bleef herhalen ( voor haar ) over modem instellingen en type router / provider.
Ze gaf het op, en ik kreeg de man aan de lijn.
Die bleef volhouden dat de dns verkeerd zou staan ( ziggo modem, geen bridge, zelfs geen switch ertussen )
Op de vraag hoe het dan kwam dat als we daar via de telefoon wel konden kijken, zei hij doodleuk 'moet u maar een chromecast aanschaffen'
Ik heb direct aangegeven dat we het abonnement gingen opzeggen, en tegelijkertijd ons eigen account ook.

Via het profiel opgezegd, en de 'sorry dat we je moeten missen" mail gekregen.
Maar zelfs dát konden ze niet voor elkaar krijgen, 7 maanden bleef alles werken, alleen werd er niets afgeschreven :+
Het lijkt mij als ontwikkelteam sws. irritant om alle verschillende platformen en productcategorieën up-to-date te moeten houden en constant met elkaar qua features, uiterlijk etc.

Je hebt mediaspelers, smart-tv's, gameconsoles, settopboxen van de providers, blu-ray spelers, smartphones, tablets, Pc's en platformen als Apple TV, Android TV, Google TV, Roku, Amazon Fire, WebOS, Tizen, iOS, Android, Windows enzovoort.
Hier ook het zelfde probleem op mijn LG C8. Al weken een onbruikbare app. Via Twitter contact gehad en zij hebben het naar hun technische dienst doorgezet en ik zou nog wat horen, maar goed nooit meer wat terug gehoord. Hopelijk wordt het nog eens gefixt, tot die tijd gebruik ik Airplay wel via mijn iPhone.
Op Android TV niet veel anders, micro-haperingen elke paar seconden (heel irritant) en gooit je er regelmatig uit. Soms werkt het een hele tijd goed maar soms weken achter elkaar problemen.

Wel goed dat je tegenwoordig ook met een Basis abonnement vanuit iOS kunt casten naar een Chromecast, dan heb je met de app niets te maken en dat werkt heel stabiel.
Ook de app op iOS is een drama. Ik had voor de vakantie het e.e.a. gedownload voor offline gebruik. Maar bij het opstarten van de app geeft die dan aan dat je geen verbinding hebt en je kan ook niet kiezen dat je geen internet hebt. Het werkte hooguit 1 dag, maar ik krijg de indruk dat het misgaat als de app een tijdje niet actief is.
Vorig jaar hadden ze ook continu problemen met de app op LG TV’s.
Ligt toch echt aan Videoland en niet aan de TV’s.
Voor mij een reden om geen abonnement meer te nemen.
Anoniem: 30722
@Caayn15 december 2021 17:13
Op webos 3.x helpt het soms de tv van de stroom te halen, wachten tot de leds uitgaan, dan de stroom er weer op. 🙈
Wordt er al niet maandenlang beloofd dat "een nieuwe versie" binnenkort op komst is?
Wordt de stabiliteit van hun app nou ook eens flink onder handen genomen? De Videoland app op WebOS 4.X is de laatste weken onbruikbaar.
Op Samsung TV's is de app ook nooit denderend geweest. Maar daar kan Amazon Prime ook achter aan.
Hier ook enorm veel problemen met videoland die steeds vastloopt op WebOS.

Overigens krijg ik in de NPO app sinds kort ook dat de wifi verbinding instabiel lijkt. Nieuwe accesspoint gekocht, die hangt nu vlak bij de tv maar het mocht niet baten...
Ter vergelijking (in hoeverre de diensten te vergelijken zijn):

Netflix
€7,99 1 scherm (SD)
€11,99 2 schermen (HD)
€15,99 4 schermen (Ultra HD)

Prime Video
€2,99 3 schermen (Ultra HD)

Disney+
€8,99 (of €89,90 per jaar) 4 schermen (Ultra HD)

Videoland
€4,99 1 scherm (incl. reclame) (HD)
€8,99 2 schermen (HD)
€10,99 4 schermen (HD)

of anders weergeven

1 scherm
€4,99 Videoland (incl. reclame) (SD / HD)
€7,99 Netflix (SD)

2 schermen
€8,99 Videoland (HD)
€11.99 Netflix (HD)

3 schermen
€2,99 Prime Video (Ultra HD)

4 schermen
€8,99 (of €89,90 per jaar) Disney+ (Ultra HD)
€10,99 Videoland (HD)
€15,99 Netflix (Ultra HD)

[Reactie gewijzigd door robcoenen op 15 december 2021 16:03]

En daar mag straks viaplay ook nog tussen komen.
wat staat door op apart van south park dan?
Formule 1 volgend seizoen.
En Peppa Pig!!
en bundes liga, premier league, darts, MGM & Sony content en originele (ook NLse) film/series
Videoland gebruik ik niet - is dat echt met reclame tussen de aflevering/film door? Of hebben die - niet te skippen - reclames voor aanvang van aflevering/film?
Nooit reclames gezien op Videoland zoals jij ze beschrijft.
Ik heb wel het € 8,99 abbo, dus het kan heel goed zijn dat het wel zo werkt op het goedkoopste abbo (en voor mij een reden om daar weg te blijven....)
Of alleen de relevante informatie:

UHD met 5.1 of Atmos
€2,99 Prime Video
€4,99 Apple TV+
€8,99 (of €89,90 per jaar) Disney+
€15,99 Netflix

[Reactie gewijzigd door Aaargh! op 15 december 2021 18:17]

Is er werkelijk een markt voor videoland (en zeker met deze bedragen)?
Edit: gezien de reacties hieronder denk ik dat het niets voor mij is.

[Reactie gewijzigd door Sneezzer op 15 december 2021 23:29]

Als je van trash tv houdt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms prettig en ontspannen vind om programma's als Temptation Island en Prince Charming te kijken. Ik weet dat er een hele grote groep mensen in mijn omgeving is die deze 'troep' ter vermaak kijkt.

Qua internationale series en films, en zelfs qua Nederlandse films, is Videoland dan wel weer een stuk minder dan de concurrentie. Zeker omdat je bij Netflix en Amazon vaak ook een hoop Nederlandse content hebt.
Qua internationale series en films, en zelfs qua Nederlandse films, is Videoland dan wel weer een stuk minder dan de concurrentie. Zeker omdat je bij Netflix en Amazon vaak ook een hoop Nederlandse content hebt.
Wat ook is omdat Europa dat de grote streamers oplegt. Videoland is daar te klein voor en heeft die verplichting niet, maar Videoland biedt dan ook vooral lokale content aan en hebben geen internationale markt om aan te spreken, zoals de grote andere streamers (Netflix, Disney, Apple, noem ze maar op) wel doen.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 15 december 2021 16:22]

Ja, alleen ik vind de lokale content dus ook tegenvallen op Videoland. Het zijn vooral RTL televisieproducties en later komen door ook Talpa televisieproducties bij als die overname rond is. Maar het ontbreekt aan Nederlandse films en series. Je zou verwachten dat een Videoland dan juist vol op lokaal inzet en ook het assortiment aan Nederlandse films en series probeert te vergroten. Als ik door het aanbod Nederlandse films scroll op Videoland vind ik dat in vergelijking tot Netflix of Amazon toch minder.
Och ik ken mensen die nemen het al enkel voor Temptation Island :') Er is zeker een markt, het martkaandeel is vrij groot zelfs in Nederland. Meer dan een miljoen betalende abonnees las ik laast en ja dat verbaast me enorm.
Waarschijnlijk wel, blijkbaar hebben ze toch meer dan 1 miljoen abonnementen weten te verkopen.
Dat in vergelijking met een Netflix, Disney+ en Amazone Prime lijkt het weinig, maar aangezien Videoland volgens mij alleen in Nederland beschikbaar is met een kleine 17 miljoen inwoners lijkt mij dit niet verkeerd. (rekening houdend met 1 abonement max. per gezin)

Kijkend naar mijn samenstelling thuis:
- Netflix (voornamelijk door mij gebruikt, soms door mijn vrouw)
- Videoland (voornamelijk door mijn vrouw, die kijkt veel Nederlandse content die niet ergens anders beschikbaar is)
- NLziet (voornamelijk door mijn vrouw, vooral televisie content die zij niet op momenten van de werkelijke uitzendtijd kan bekijken, dus vooral als een soort gemist app beschouwd, of voor voorruitkijken)
- Disney Plus (voornamelijk door mijn dochter, beetje door mij voor de Marvel/Starwars content)
- Amazon Prime (voornamelijk door mij)
- Apple+ (kregen we voor 4 maanden gratis, maar denken deze niet gaan verlengen na deze periode)

Oftewel in het gezin heeft ieder zijn voorkeuren...
De traditionele televisie zelf staat eigenlijk zelden aan.
Genoeg mensen die nu best afhankelijk zijn van de dienst en dit dus wel redelijk blind zullen betalen, inderdaad. Ik vind de dienst ook totaal niet interessant, maar er zijn velen die het met mij oneens zijn.
Los van de content die ze bieden, kun je ook gewoon programma's van RTL terugkijken zonder/met beperkte reclame.
Ik heb toevallig een gratis jaar abonnement gewonnen via de lotto en net even rondgekeken... het is vooral Nederlandse en dan nog eens alleen recente content.

Het aanbod van films is 1200. Dat geeft wel aan dat je slechts heel weinig films zult vinden.

Je moet dus echt dol zijn op Nederlandse content die je niet snel bij andere zal vinden. Voor Hollywood/BBC content zit je echt op de verkeerde plek.
Videoland?
Is dat die "streamings" dienst van de middeleeuwen geen 4K, geen HDR, geen Dolby vision, geen Dolby (atmos)?
Maar wel in 1080P en stereo 8)7
Dat ze geen prijsverlaging doorvoeren met deze ... "kwaliteit"
Opzich is er weinig 4K aan Nederlandse TV, en voor buitenlandse series kan je beter Netflix / Disney / Amazon opzetten
Maar Blacklist S8/9 is bv niet op Netflix/Disney/Amazon te zien(in Nederland dan).

Zo zijn er nog een paar internationale series waar ze de rechten van hebben.
Ik heb thuis "nog" een 1080p Samsung die tot hiertoe goed zijn best doet. Dit met perfect werkende apps zoals netflix enz....Heb geen nood aan 4k streamingdiensten en ik vermoed dat ik niet de enige ben....Tijdens het tv kijken komt het geluid gewoon ut de tv boxen in stereo hier. Er zijn imo zat mensen met dezelfde setup.
Nou, de streamingdienst die vroeger een videotheek was en nu onderdeel is van RTL... :+
Toch had een ouderwetse videotheek ook wel wat. Rondsnuffelen en met een paar films weer naar huis.
Hadden ze 1080p en stereo in de middeleeuwen?
De 1080 bitrate van Videoland is nou niet echt heel ruim. Die van NLZiet (wat goedkoper is) is al hoger bij LiveTV.
stelt dat de prijzen omhoog gaan om klanten 'nog meer exclusieve series, films en docu's' aan te bieden
Dat zou ik ook zeggen...
[...]

Dat zou ik ook zeggen...
Inderdaad als je dat exclusieve series noemt als de bachelor en inhoudsloze crap zoals die van de zwakke zielen aka influencers die onze jeugd kapot maken meer geld voor nodig hebt dan wens ik Videoland veel succes. Ik doe er niet aan mee.
Die 'zwakke zielen aka influencers' vind je ook terug op Prime hoor. Donnie op de Monnie! Staaltje hogere interviewskills, al is dat mijn mening.

Wij hebben meerdere abonnementen en nog Ziggo met TV/Internet, maar vanaf komend jaar is het wel zoeken naar een provider die enkel Internet heeft voor een normale prijs. Reguliere TV kijken we niet meer, we besparen het wel weer aan die kant denk ik dan maar.
Wij hebben ondertussen alles al opgezegd hier, behalve prima ( omdat, amazon en verzendkosten ;) )
Maar nu alleen nog de glas aansluiting, verder is datgeen wat er gekeken moet worden ook vrij terug te vinden via de NPO, en in noodzaak pakken we een maandje van één van de diensten, zoals NLziet

Naast Amazon en afwisselend Netflix, Disney of Videoland is er genoeg content online te vinden.
Zou een leuke studie kunnen zijn; komen aanbieders hun beloftes na? Bijvoorbeeld Ziggo => stabiliteit verbeteren, leidt dat tot minder storingen? Bijvoorbeeld Netflix => meer aanbod (2019), leidt dat tot inderdaad meer films, en wat voor films? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ze roepen van alles wat, maar geen mens dat hier na een tijdje nog aan denkt.
Hoewel ik je helemaal gelijk geef in deze zou dat natuurlijk niets te weeg brengen. Zodra je dit zou starten zou het argument veranderen in onze kosten stijgen dus prijsverhoging. Nu kun je daar weer onderzoek naar gaan doen maar dan krijg je gewoon dezelfde praktijk als bedrijven nu al gebruiken met verschillende BV’s die weer kosten aan elkaar doorberekenen, ahum Uber. Waardoor de kosten op papier ook daadwerkelijk stijgen. Met als uitkomst de kosten stijgen daadwerkelijk dus de prijsverhoging is “gerechtvaardigd” volgens onderzoek XYZ.

[Reactie gewijzigd door WayLikeMark op 15 december 2021 17:31]

Ik zit bij ziggo ook al jaren te wachten op de merkbare verbeteringen aan het netwerk waar ze hun prijsverhogingen altijd op gooien.
Ik vind het aanbod echt bar en boos.
Het is geen alternatief voor je TV abonnement, maar meer een "aanvulling" (GTST vooruit kijken, De Verraders, etc)
Het biedt ook niet de unieke content die je op Netflix of HBO Max vindt...

Ik heb 6 maanden voor 2,99 p/maand. Kijk alles wat ik wil en dan is het weer weg :)
Videoland heeft ook Unieke content die via hun alleen in Nederland te bekijken is. Alleen minder als bv Netflix.
Wel eerlijker dan met de standaard tekst van “prijsverhoging om netwerkkwaliteit te verbeteren”...
Nou, het is niks beter dan de internet prijsstijgingen hoor ;)
Waar ik me nog het meeste aan erger is die stompzinnige negentjesziekte. Wáárom 9,99 en 10,99 en niet gewoon 10 en 11 euro? Het slaat nergens op. Zelfde in winkels. Ik zou veel eerder in een winkel kopen als daar normale beprijzing zou plaatsvinden zonder die stomme negentjes. Ze doen alsof mensen daardoor makkelijker beïnvloedbaar of zelfs achterlijk zijn.
Mensen zijn ook achterlijk. Het is al lang bewezen dat 10.99 meer verkoopt dan 11.00.
En toch vermoed ik dat we inmiddels hier ook steeds beter tegen kunnen. Ook dat is een kwestie van herhaling, leren en besef. Op die manier doe je wel de moeite om te zien wat de werkelijke kosten zijn (ook al is het gespreid betalen bijv.) en optellen van aankoopbedrag en verzendkosten lkukt ons ook wel.

Maar goed - het zal vast nog wel werken in meer dan 50% van de gevallen.
Leerzaam, thnx! Wist niet dat dit bestond, weer wat geleerd!
Zie https://www.gijswierda.com/psychologische-prijzen voor een uitleg. Ik heb vroeger op de HEAO ook even Commerciële economie gehad en daar werd dit al gepromoot. En dan praat je over 1997.
Ze doen alsof mensen daardoor makkelijker beïnvloedbaar of zelfs achterlijk zijn.
Hoe zou je mensen willen bestempelen die niet snappen dat niet iedereen hetzelfde werkt en dat bepaalde technieken gewoon werken bij het gros van de mensen...
10% prijsstijging is best fors. Ik snap dat prijzen stijgen ("want alles wordt duurder" - self-fulfilling prophecy), maar de inflatie is op dit moment buitensporig hoog. Het is natuurlijk niet alleen Videoland dat duurder wordt, alle abonnementen, diensten, verzekeringen, producten, etc. worden (flink) duurder. Zeker de minima gaan dat steeds lastiger kunnen opvangen.
Nou is een videodienst een luxe, en geen basisvoorziening, begrijp me niet verkeerd. Maar het telt allemaal wel op.
Juist - want dat truucje om koopkracht alleen te baseren op een minimum set aan diensten/goederen is gewoon precies dat - een truuc.
Dus de inflatie loopt op. Zeg maar: wat je krijgt voor je netto loon/uitkering. Product/dienst verandert niet, prijs gaat wel omhoog:
Alsof je dan je auto meteen verkoopt of je telefoon abonnement opzegt of de streaming diensten. Natuurlijk zijn dat 'luxe' uitgaven. Zonder is best te leven. Maar zo zit de wereld niet in elkaar. We leven niet alleen om te werken, eten en te slapen.
Ja maar ..... Corona.

Klaar discussie :+
Door corona zijn videodiensten alleen maar groter geworden, dus dat is geen argument.
Corona is voor alles een argument....

Ja en zo'n beetje ieder elektronica bedrijf heeft een record omzet / winst. toch wordt alles duurder.
Recordomzet? Heb je daar een bron voor?
Door het wereldwijde tekort aan chips zou je juist denken dat dat wel meevalt...
Tnx. Blijkt ook uit diensten te komen, want chiptekort was wel degelijk een probleem lees ik.
Als de functie dat ie onthoud waar je bent gebleven als je verder wil kijken op een ander apparaat eindelijk werkt zou dat nog een argument zijn voor prijsverhoging.
Echt hoor, wat een ellende.
Op mocro mafia na zou ik niet weten waarom ik videoland zou willen hebben/gebruiken.

Het is ook triest dat ze nu op RTL4 1 aflevering van een programma uit zenden om dan de rest op dat videoland te plempen.
Omdat Videoland gegarandeerde omzet voor Videoland/RTL is en bij lineaire TV je vooral afhankelijk bent van de kijkers, die dankzij de streamingdiensten eigenlijk steeds minder lineaire TV kijken en de inkomsten (via de TV reclames) dus teruglopen.
En dat word alleen maar erger als de mensen die geen videoland hebben bij je zender weg blijven omdat 1 aflevering laten zien nergens op slaat.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee