Ubisoft hernoemt Rainbow Six Quarantine naar Rainbow Six Extraction

Ubisoft heeft de nieuwe titel van tactische co-op-shooter Rainbow Six Quarantine bekendgemaakt. De game staat nu bekend als Rainbow Six Extraction. Het bedrijf toont op 12 juni nieuwe gameplaybeelden.

De ontwikkelaars van Rainbow Six Extraction maken verder nieuwe details van de game bekend in een video. Het ontwikkelteam heeft de basis van multiplayergame Rainbow Six Siege gebruikt voor de komende titel om een 'tactische co-op-shooter' te maken, maar dus zonder de focus op pvp-multiplayer.

Rainbow Six Extraction speelt zich af in een laboratorium dat volledig is overgenomen door een onbekende parasiet. Een belangrijk onderdeel van het spel is volgens de ontwikkelaars dat spelers zelf de keuze moeten maken wanneer ze verder willen exploreren, of wanneer ze het speelveld willen verlaten. Ubisoft meldt daarnaast dat 'niemand achterlaten' een belangrijk thema is van het spel.

De ontwikkelaar laat verder weten dat het nieuwe gameplaybeelden zal tonen tijdens de komende Ubisoft Forward-presentatie. Die livestream vindt plaats op zaterdag 12 juni, om 21:00 uur Nederlandse tijd. De game heeft momenteel nog geen releasedatum, maar mogelijk wordt ook dat op zaterdag aangekondigd.

Ubisoft meldde eerder dit jaar dat de komende Rainbow Six-titel voor 30 september uit zou komen. Het is nog niet duidelijk of dat nog steeds het geval is; eerder zei Ubisoft hetzelfde over Far Cry 6, maar de studio maakte recentelijk bekend dat die game op 7 oktober verschijnt.

Door Daan van Monsjou

Redacteur

07-06-2021 • 19:11

45 Linkedin

Reacties (45)

45
43
23
2
0
17
Wijzig sortering
En de reden dat het geen quarantine heet is?
Misschien heb je iets meegekregen van een pandemie de afgelopen anderhalf jaar? Schijnt dat sommige mensen ziek zijn geworden, en dat ze dan in quarantaine moeten of zo. Mogelijk geeft dat negatieve associaties als je dan een game Quarantine noemt? Wilde gok hoor, ik roep maar wat...
Het ging er mij om dat het artikel werd gepresenteerd als een naamsverandering, maar dat daar dan niet over gerept wordt in het artikel zelf.
Ubisoft heeft er officieel ook niets over gezegd.
Wat een aanstellerij om een spel te hernoemen omdat er de afgelopen periode mensen in quarantaine moesten. Alsof dat iets unieks is voor de afgelopen periode en er anders nooit mensen in quarantaine hoefden.. Ruikt eerder naar een beetje extra gratis reclame als je het mij vraagt.
Als een naamsverandering een impact kan maken van laten we zeggen 5% dan praat je al over miljoenen minder omzet wat je kan voorkomen door een andere naam te pakken. Je moet wel naar het grote plaatje kijken
idd, als het spel niet "Tom Clancy's Rainbow Six: Siege" heette en gemaakt door ubisoft maar gewoon "Siege" ofzo gemaakt door een indie developer was het lang zo populair niet geweest.
Volgens mij heb je totaal geen inzicht in sales en marketing analyses.
Het is wereldwijd bekend dat namen die zich associëren met iets negatiefs minder inkomsten genereren.
Een naam aanpassen (vooral nadat een naam al officieel bekend was) is niet iets wat een bedrijf zomaar doet voor de lol.
Want oorlog is iets positiefs.. En al die oorlogsspellen doen het enorm slecht inderdaad..
En nee ik heb inderdaad geen inzicht in sales en marketing analyses.
Punt is dat het gewoon beetje hypen is vlak voor de launch. Dit hadden ze ook een jaar geleden kunnen doen toen we ook al te maken hadden met quarantaines. En wat ik al zei, quarantaines is niet iets alleen van het heden.
Niemand ziet oorlog in dat soort spellen.
Elk jongetje vond het spelen als cowboy of politie etc met een pistool geweldig zonder enig besef van oorlog.
Als je dit soort spellen speelt omdat je van oorlog houd ben je mentaal niet in orde of heb je totaal geen besef van wat oorlog is of wat het inhoud.
Vaak ligt dat aan de leeftijd.

En ja quarantaine is iets dagelijks met bestaande ziektes of blootstellingen. Maar nooit zo erg geweest in de laatste 1000+ jaren dat heel de wereld er onder lijdt.
En omdat iedereen last van heeft van de maatregelen en het nu al langer als een jaar bezig is dan is het beter om die naam aan te passen.

Het aanpassen kost ook heel veel geld omdat ze de naam moeten reserveren en claimen etc.
Dan moet het ook nog worden goedgekeurd door andere instanties.

Dus het heeft helemaal niks met hypen te maken.
Ik merk dat je totaal geen inzicht hebt in het hele process.
Wat niet erg is maar wat er wel op neerkomt dat je uitspraken echt vanuit het oogpunt van een gamer komen die verder niet weet over het hele plan van ontwikkeling tot aan vrijgeven van games.
Ok, vertel ons wanneer er recent miljoenen mensen in quarantaine moesten, buiten covid-19. We wachten wel. Het is ongelooflijk dom om te denken dat een bedrijf er niet alles marketing gewijs gaat aan doen om hun product dat miljoenen euros in het laatje moet brengen, te distancieren van enige negatieve referenties. Zoiets als de dood van miljoenen mensen...
Ik zei niet dat het om miljoenen mensen ging maar dat het niks nieuws is. Maar leg jij de logica dan eens uit dat iets negatiefs als oorlog wel goed verkoopt maar het woord "quarantaine" in de titel een ramp zou zijn.
Maar het is inderdaad ongelooflijk dom om van mening te zijn dat het een handige marketing truc is om in te spelen op het huidige debat. En alsof gamers zichzelf niet altijd al vrijwillig in "quarantaine" plaatsen om te kunnen gamen.
Aan de andere kant zou je zeggen dat dat juist een money maker is om daarop in te spelen. Na 9/11 waren de films en TV series over 'coole' teams die tegen terroristen vochten niet aan te slepen. Altijd in kantoren met de luxe design stijl van dure nachtclubs natuurlijk :')
Je bedoelt net zoals na 9/11, toen er geen films en series met terroristen erin meer werden gemaakt? Oh, wacht…
Ik heb in de paar jaar daarna inderdaad geen films meer gezien waarin terroristen vliegtuigen kaapten en daarmee op wolkenkrabbers invlogen. Jij wel? :)
Heb je die ooit gezien?
in de Avengers film storten er genoeg vliegtuigen in flatgebouwen. Oke het zijn aliens, maar toch.
Een klein percentage van de wereld bevolking had te maken met 9/11, in tegenstelling tot de hele wereld. Daarnaast verheerlijken al die films en series het amerikaanse leger.

Een pandemie en terroristische aanval zijn daarnaast ook niet hetzelfde ding.
Rainbow Six Extraction speelt zich af in een laboratorium dat volledig is overgenomen door een onbekende parasiet.
In dat geval hadden ze beter het hele spel kunnen annuleren ;)

Het lijkt me sterk dat het woord quarantaine opeens zo'n traumatische associatie heeft dat we het niet meer gaan gebruiken, zeker als je spel gaat over de uitbraak van een parasiet :)
Ik verwacht dat de doelgroep “gamers” daar niet zo enorm veel om geeft

Je brengt een boek genaamd De moord van Anne Faber uit over de dood van Anne Faber ; dit wordt door de wereld als normaal gezien. Gaat inhoudelijk over de gehele a-z verhaallijn.

Je brengt een game uit genaamd Quarantaine die gaat over een in quarantaine verkerend ziekenhuis waar een buitenaardse parasiet(en) de zaak overgenomen hebben. Dit is geheel verzonnen en dient puur voor vermaak. - we trekken de COVID-19 kaart en noemen dit “schokkend”

Sorry maar als mensen in t algemeen hier zelfs het verschil niet op durven inzien dan gaat er imho iets mis met de realiteitsbesef aan de andere kant. Het is maar een woord en dat staat in mijn beleving niet onlosmakelijk verbonden met Corona. Als je ernstige ziektes hebt zitten patiënten ook in quarantaine voor eigen bescherming van hun immuunsysteem.

We zijn niet van glas op de wereld…
Ik denk dat je iets te makkelijk jouw mening hierover projecteert op de gehele doelgroep van deze game. Sommigen zijn hun ouders kwijtgeraakt aan corona, of in een mentale depressie beland door langdurige quarantaine. Persoonlijk zit ik er qua gevoel net zo in als jij hoor, mij boeit het niet hoe de game heet. Maar niet iedereen is als jij en ik.

Stel dat 1% er zodanig veel moeite mee heeft dat ze de game niet kopen, en de game een verwachte omzet heeft van 100 miljoen euro (beide geen onrealistisch getal), dan heeft Ubisoft door even een simpele naamsverandering door te voeren, zojuist een miljoen extra omzet gegenereerd. Lijkt me toch ook een vrij simpele keus.

[Reactie gewijzigd door Bart ® op 8 juni 2021 11:27]

Ik vraag me alleen af of dat een discussie is die je in de game industrie wilt voeren.

Gamen zie ik persoonlijk als een hobby, gewoon even niet bezig met de dagelijkse gang van zaken. Los van wat alle media, massa ervan denkt.

Ik test voor deze studio en moet daarom ook mijn mening geven over elementen in en rondom de game. Ik probeer dit vanuit een meest neutrale bril te bekijken.

Mijn familie kent een militaire geschiedenis, bij oorlog games, zowel recent als verleden denk ik daar niet steeds aan terug als ik dat genre speel. Echter ben ik me bewust dat vrienden van me - er dagelijks nog steeds moeite mee hebben. Echter beseffen de meeste wel dat ze zelf daarin keuzes kunnen maken hoeverre het hun toekomst beïnvloed. Het kost tijd om zo te denken. We zijn niet van glas, ja we kunnen “breken” maar als je daar eenmaal uitkomt ben je een stuk sterker voor de toekomst.

Ik snap Ubis keuze, maakt weinig uit ook, al zou een beetje “lef” en dit uitbrengen kunnen.

Ik zou dit meer hebben bij een titel zoals “Lockdown” oid maar het is geheel begrijpelijk dat Ubisoft geen “Fallujah-debacle” wil. Ze zijn redelijk goed aan de weg aan t timmeren dus bestuurlijk is dit de correcte route te volgen. Al is soms het geitenpad ook lef om gewoon je ding te doen.
Omdat wanneer het spel uitkomt de verwachting is dat het gros van de mensen klanten niet meer in (self imposed) quarantine zit ivm. de global pandamic.
Een spel over een parasitaire alien uitbraak e.d. mag dan geen quarantaine meer bevatten ? Want mensen gaan daarin gewoon naar buiten ?

Men wil niet meer aan 2020 herinnert worden. Niet omdat we een prikje hebben gehad. De titel had kunnen blijven staan, maar is door een mix van cancelculture / markt afweging gewoon veranderd.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 7 juni 2021 22:10]

Cancel culture heeft er niet echt wat mee te maken. Quarantaine is nu gewoon 2 of meer weken gedwongen thuis of in een hotel zitten , en heeft met een leuk spel niets meer te maken. Net zoals "Rainbow 6: huiswerk maken" ook geen goede titel is.
Hopelijk eindelijk weer een goede RB6 game, de laatste echt goede waren de Vegas titels.
Siege is nog steeds goed hoor :).
Siege is wel leuk maar toch vond ik Vegas (1&2) vermakelijker. Uiteindelijk heb ik ook veel meer uur in Vegas zitten dan in Siege.

Desondanks ben ik benieuwd naar Quarantine Extraction

[Reactie gewijzigd door Caayn op 7 juni 2021 19:27]

Blijft tactisch en uitdagend!(kwam er laatst achter dat ik ongeveer 1670 potjes heb gespeeld :X )
Ik heb Siege geprobeerd maar ik vond het helemaal niets!
Dit is anders totaal anders imo. Vind het jammer dat ze weer kiezen voor zoiets over de top. Past totaal niet bij de franchise
Ik heb de hoop op een nieuwe R6: Raven Shield of SWAT 4 al opgegeven. Puur op de eerste beelden gebaseerd lijkt het alsof ze de realiteit loslaten. Dat kan nog steeds een leuke game opleveren, maar ik krijg meer een Half Life of Crysis vibe dan R6. Geef het dan een andere baan.
Volgens mij is er echter echt wel ruimte voor een nieuwe ultrarealistische tactische politie shooter. Jammer dat niemand eraan begint.
Dan heb je het mis, zijn enkele games in de maak of bestaan al met meer realistisch en tactische gameplay:

- Ready or Not (wordt een soort van SWAT 4, helaas nog steeds Alpha status)
- Ground Branch (van de originele developer achter R6 en Ghost Recon, helaas nog steeds Alpha status)
- Insurgency Sandstorm (redelijk ok tactische shooter)
- Zero Hour (Early Access game op Steam met redelijk positieve reviews)
Ach ja.. Rainbow Six... Die woorden triggeren direkt memory lane trip met de vele uren Raven Shield, Athena Sword, Vegas 1&2. Planning aanpassen en tweaken en als je plan eenmaal werkte, gaf een enorme kick.
Dank voor de tips hierboven, zal eens gluren of het wat is.
Insurgency is al helemaal af en krijgt nog steeds updates, maar is meer een oorlog shooter (wel tactisch).

Zero Hour is in early access, maar schijnbaar al goed speelbaar. De animaties zijn op dit moment nog erg basic, maar ze hebben personeel aangenomen om betere animaties te maken. Zero Hour is vergelijkbaar met Siege, maar dan zonder alle scifi en teletubbie rommel en heel veel meer tactisch. Heeft PVP modus maar ook coop modus vergelijkbaar met SWAT.

Ground Branch en Ready or Not zijn verre van af helaas, dus geef het een jaar of 2. Waar Ground Branch een combo is tussen R6 en Ghost Recon en Ready or Not meer een Swat 4 clone is met PVP modus.
Thanks voor de tips. Volgens mij zijn een aantal van die games al een aardige tijd in ontwikkeling. Hopelijk eindigen die niet zoals bijvoorbeeld R6 Project VI of RVS 2.0 en komen ze daadwerkelijk ooit gereed.
Inderdaad, ik vind SWAT3 nog altijd het beste. Er is zelfs een high-res mod voor waardoor het er ook op je HD-scherm weer toonbaar uitziet.
Swat 4 was ook wel oke, maar al een heel stuk minder realistisch dan Swat 3, helaas.
Daar hadden ze dan ook geen LAPD-licentie en consultants meer bij (bij deel 4 bedoel ik dus).
Ik vraag mij af of de coronacrisis er mee te maken heeft gehad (negatieve associatie met quarantaine) dat Ubisoft de naam heeft aangepast.
Uiteraard.
Zo ben je eventueel de obsessieve 'klagers' en 'gekwetsten' vóór. Dit is de wereld waarin wij nu leven helaas.
Allemaal marketing.
Ik weet het wel zeker :P.
Ik ben hier wel heel benieuwd naar! Ik heb vroeger enorm veel Left 4 Dead gespeeld, en speel nu nog steeds veel R6 Siege. Dit zou een combinatie daarvan moeten zijn. Hopelijk pakt het goed uit :). En anders hebben we Back 4 Blood nog, dat ook over niet al te lange tijd uit zou moeten komen!

Meer nieuws over de Ubisoft Forward van aankomende zaterdag is trouwens hier te vinden: https://www.ubisoft.com/nl-nl/forward
Naast Extraction zal daar ook meer getoond worden van Far Cry 6, over de nieuwe DLC's van AC: Valhalla, en nog wat meer verteld worden over R6 Siege.

[Reactie gewijzigd door Bart ® op 7 juni 2021 19:19]

Voor mij is Rainbow Six een tactische shooter waarbij je moet plannen, zoals Swat games. De laatste goede game is Rainbow Six Raven Shield. De games die daarna uitkwamen, hadden maar weinig te maken met Rainbow Six.

Begrijp me niet verkeert, Rainbow Six Siege is geen slechte game maar niet Rainbow Six waardig. Ik zie niks van oudere personages terug, waaronder John Clark. Nou speelt Siege op een andere tijdlijn af, maar zou leuk zijn geweest als Ubisoft op een andere manier naar oude personages verwijzen, of ze op een ander manier in het spel verwerken.

Sommige gadgets vind ik ook wat te en kan het ook niet begrijpen waarom zelfde factions tegen elkaar vechten. Misschien hadden ze een systeem als America's Army moeten maken, waar je de tegenstander altijd ziet als terroristen.

Ze hadden Rainbow Six Siege gewoon Siege moeten geven. Nu komen ze met iets wat totaal niks meer te maken heeft met Rainbow Six en dan gooien ze toch maar weer de naam Rainbow Six ervoor. Ik hekel me dan ook aan het feit dat Ubisoft de naam Rainbow Six misbruikt.

Ik had een beetje hoop toen ik Article 5 missie speelde in Siege. De intro en outro gaven mij echt hoop en waren erg goed. De missie zelf was ook best wel goed, maar helaas kort. Ubisoft heeft hier helaas niks meer mee gedaan.

Als fan van Rainbow Six, vindt ik het gewoon jammer wat Ubisoft doet en zich richt op de mainstream jongere generatie.

Hopelijk zal de ontwikkeling van Ready or Not goed verlopen. De laatste build die ik heb gespeeld, was nog erg buggy en weinig in content.

[Reactie gewijzigd door Toonen1988 op 8 juni 2021 14:01]

Rainbow Six crossover naar Resident Evil lijkt het wel.
En als de parasiet er nog is, gewoon het pand volstorten met beton.

[Reactie gewijzigd door Wasabi! op 8 juni 2021 11:17]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee