Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Rainbow Six: Siege krijgt 4k- en 120fps-update voor next-genconsoles

Rainbow Six: Siege krijgt dit jaar een gratis update voor next-genconsoles, die ondersteuning voor 4k en 120fps toevoegt. Volgend jaar organiseert Ubisoft een wereldwijd e-sportstoernooi, waar in totaal 45 landen en regio's aan meedoen.

Volgens Ubisoft zal Rainbow Six: Siege op de PlayStation 5 en Xbox Series X en S draaien op 120fps in resoluties 'tot' 4k. Het is nog niet duidelijk of de combinatie van native 4k én 120fps ook mogelijk is. Microsoft schrijft ook dat de game op de Xbox Series X resoluties 'tot aan' 4k ondersteunt en met 120fps kan worden weergegeven. Wanneer de update voor next-genconsoles uitkomt, is nog niet duidelijk. Ubisoft zegt wel dat dit nog dit jaar zal gebeuren en dat het om een gratis update gaat.

Rainbow Six: Siege World Cup

Ubisoft maakte het nieuws over de update bekend bij de presentatie van de Rainbow Six: Siege World Cup. Dat wereldwijde e-sportstoernooi vindt volgend jaar plaats. Het eindtoernooi wordt in de zomer gehouden en daarin strijden twintig teams van over de hele wereld om de prijzen. Teams uit veertien landen en regio's worden direct uitgenodigd en teams uit nog eens 31 andere landen en regio's kunnen meedoen aan kwalificatierondes om de overige zes plaatsen te vullen.

Nederland en België horen bij de landen die zich moeten kwalificeren. De nationale teams worden samengesteld door vertegenwoordigers van Ubisoft, een lokale communityvertegenwoordiger, pro-spelers en coaches.

Operation Shadow Legacy

Rainbow Six: Siege is deze week voorzien van de achttiende seizoensuitbreiding: Operation Shadow Legacy. Die voegt onder andere Sam Fisher toe als operator. Volgens Ubisoft heeft de game inmiddels zestien miljoen spelers. De vijf jaar geleden uitgebrachte game is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een populaire e-sportstitel. Ubisoft heeft eerder al beloofd het spel op zijn minst tien jaar lang te zullen ondersteunen en herhaalt die belofte nu nog eens.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

11-09-2020 • 09:41

97 Linkedin

Reacties (97)

Wijzig sortering
Tof dat Ubisoft zo'n goede support blijft leveren aan een best oud spel inmiddels.
Want dit spel brengt veel geld in het laadje en is een live service game geworden. Het is grinden of kopen in game.
Denk dat er toch te snel wordt gezegd dat iets een grind game is.

Er is ingame incentive om te blijven spelen en wie goed speelt wordt beloond.
Vroeger kreeg je in andere games toch ook pas een speciaal wapen na X aantal uren of opdrachten voltooid te hebben? Het is enkel grinden als je de startversie koopt. Ook heb je geen enkel nadeel tov spelers met andere operators. Deze hebben vergelijkbare damage output en het enige verschil is de abilities. Er is dus geen enkel voordeel voor spelers die betalen voor extra content. Je unlockt ook maar de klasses die bij je speelstijl horen lijkt me. Ik unlock classes om ze te hebben maar er zijn verschillende operators die ik nog nooit gebruikt heb.

Ik heb gewoon bij launch een deluxe versie gekocht en heb altijd zonder veel gedoe operators.
Niets mis dat ze mensen goedkoop er laten instappen en het voor hun iets lastiger is om operators te unlocken. Anders zet je de mensen die full price betaald hebben compleet in het zak, terwijl er op deze manier voor een tientje veel nieuwe spelers het spel kunnen leren kennen.

Ik vind het één van de beste online shooters in de laatste 10 jaar. Me er al ENORM mee vermaakt!

[Reactie gewijzigd door JacobsT op 11 september 2020 11:56]

Ik heb de year 1 editie, speelde het ongeveer 6 maanden vanaf lunch. Heb honderden uren in deze game. Het is een grind game, helemaal als je solo speelt en niet met een team en dus constant competitive matches wint. Toen ik deze game kocht was er nog geen goedkope versie overigens. TDe year 1 operators had je zo bij elkaar gespeeld. Alle vervolg spelers zijn gewoon grindey.
Ook met de standaard operators kom je heel ver. ;)
Daar gaat het niet om, er zittennoperators in die je bij een fullnproced game alsnog door middel van grinding moet vrijspelen en of moet kopen. Dat aegument dat een andere operator prima is, is als "hey je hebt geen toegang tot map B maar map A is ool prima'.
Nee, die twee argumenten gaan niet op als gelijkwaardig. Als je map B niet hebt, kun je niet samen spelen met anderen die wel map B hebben. Als je operator X niet hebt, kun je nog prima met iedereen samen spelen, maar dan met operator Y. Dat is echt een ontzettend groot verschil tussen R6S en bijvoorbeeld een CoD met betaalde DLC met nieuwe maps. Dat verdeelt de community, waar R6S geen last van heeft.

Daarnaast hoef je niet elke operator te bezitten om veel plezier van deze game te hebben. Ja, als je alles wil unlocken zonder er geld in te steken, dan ben je veel tijd kwijt. Maar nodig is het niet. Daarnaast vind ik 24 euro per jaar voor deze game ook weer geen onoverkomelijk probleem, imo is dat het meer dan waard. Maar goed, ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van anderen kijken.
Het is wel een game van 5 jaar terug, die nog steeds onderhouden wordt. Er zullen weinig plekken zijn waar die game nu nog full-priced is.
Voor een tientje heb je al een versie met een 20-tal operators, en in een half jaar spelen (mss 4-6 uurtjes per week, niets geks) heb ik terug een tiental ge-unlocked. De volgende operators zijn wel veel duurder, dus die gaan langer duren, maar ik mis ze ook niet echt.

Het nieuwe seizoen heeft ook heel wat quality-of-life changes geïntroduceerd die het spel terug opfrissen.
De year 2,3,4 operators hebben allemaal een hogere unlock prijs. Daarvoor moet je toch echt wel meer dan 6 uurtjes per week spelen om deze snel te unlocken.
Misschien meer geduld hebben? Of sparen?

Ik vind het een goede game.
Misschien principes hebben? Het was een full priced game wat daarna de f2p treatment kreeg.
Is geen f2p is gewoon gezakt in prijs. Kost nu 12€ nieuw. Zie het probleem niet.
De mechanics van dat nieuwe aanwisnten waarmee spelers willen spelen achter een enorme grind wall zitten tenzij je ze koopt.
Is nog steeds geen f2p. Niemand is verplicht om ermee te spelen dus je kiest zelf of je ervoor speelt of betaald. Zorgen ze voor een ongebalanceerde game-play? Ik denk het niet. Dus geen probleem
Je kan niet stellen dat er geen balancing issues zijn van tijd tot tijd in Rainbow Six Siege. Toen Echo net uit kwam was ze 1 van meteen 1 van de meta spelers en je moest ervoor grinden om deze te krijgen. Of kopen.

Jouw beredenering kan je op elke F2P game projecteren
Is geen f2p game.

En Ubisoft maakt ook kosten om deze game draaiende te houden
Wat snap je er niet van dat er F2P technieken worden toegepast in een full priced game. Dat is het hele probleem wat ik aanhaal.

Grinden voor stuff in games hoort in een F2P game thuis. Dat is een bron van inkomsten voor deze games. R6 Siege heeft zijn inkomsten al gegenereerd door de games zelf te verkopen.
Vroeger moest je ook grinden om alles te unlocken. Enig verschil is dat je er nu voor kan betalen. Dus er is nog altijd een keuze. Dus ik zie het probleem niet. daarbij wat verwacht je dat men met eenmalig full price een game 5j ondersteunen en gratis content blijft maken?
Ze verleggen de grens een stuk meer waardoor je als casual speler niet in een redelijke tijd alle operators kan unlocken.

Ubisoft wordt hier al meer om bekritiseerd ook oa in de Assassins Creed games dat je extreem veel loze sidequests moet doen om uberhaupt te progressen, of natuurlijk een booster pack te kopen.
Ja en moet alles direct vrij te spelen zijn voor casual gamers? Niemand verplicht u die games te kopen. Dus nog steeds geen probleem.
Het moet doable zijn, niet iedereen heeft 8 uur per dag game tijd. Je probeert iets te verdedigen wat niet objectief is maar subjectief.
En jij valt het aan. Als ik problemen heb met een game of met de manier waarop het verloopt dan koop ik het niet en zaag ik er niet over op een forum als een klein kind.

En niemand hoeft er 8u per dag voor te spelen om het vrij te spelen. Indien jij dit wel moet doen dan misschien eens bezinnen of dit soort games wel iets voor u is.

Heb het eens opgezocht gemiddeld gezien heb je voor de duurdere operators 25000 renow nodig = 8u spelen. Er zijn 57 operators in totaal. (Ik heb gerekend met 57 operators van 25000) om deze allemaal vrij te spelen heb je ongeveer 456u nodig. Als je dit bekijkt op jaarbasis is dat 82u per jaar sinds release van de game. Per week is dat 1,5u spelen en je hebt nu alle operators vrijgespeeld.

Dit lijkt mij niet grinding achtig waar je 8u per dag moet spelen om alles te unlocken.

[Reactie gewijzigd door Manderlay1 op 12 september 2020 16:20]

Ik weerleg gewoon dat het grinden van 8u per dag er is. Als je nu zou instappen kan je met 8u per week in 1j alles unlocken. Wat ook nog niet extreem grind achtig is voor content van 5j
Je ontloopt alle informatie die ik geef waarui tblijkt dat je verhaal niet klopt, oftewel je hebt het spel neit gespeeld. Ga niet praten over zaken waar je geen weet van hebt.

Ubosoft rekent 30 uur spelen per character gemiddeld om aan de benodigde renown te komen, 57 operators (al heb ik een aantal year one operators unlocked voor minder renown) is 1710 uur spelen. Dat is 4 keer zoveel dan wat jij claimt. Dat betekend dus dat je 24 uur moet spelen elke dag voor een jaar. Oftewel een grind dat niet reeel is oftewel F2P achtige grinds tenzij je dus je portomonnee gaat trekken terwijl het een spel is waarvoor je al betaald hebt.

[Reactie gewijzigd door ZeroNine op 12 september 2020 20:44]

Waarom zaag jij dat je het niet vooruit gaat solo terwijl het een multiplayer game is.
Nogmaals je hebt het spel dus niet gespeelt. Als je solo speelt, als in niet met een vaste groep. Dan is de kans dat je in een winnend team zit 50/50 omdat je met randoms zit met vaak slechte comms. Je moet elke competitive match winnen wil je in 8 uur genoeg renown hebben en zelfs dat is optimistisch. Het is 30 iir gemiddeld.
Dan nog moet je geen 8u per dag spelen om alle operators vrij te spelen. het is niet omdat het bij u graag gaat dat het grinden is
Het is grinden. Waarom je deze discussie probeert aan te gaan is mij een raadsel. Meer dan 1700 uur gemiddeld om alle characters vrij te spelen. Dat is heel wat meer dan de gemiddelde speeltijd dat er in een game wordt gestoken.

Wat jij je ook niet realiseerd, want je hebt het niet gespeeld. Je kan niet een operator kiezen dat door een ander gekozen is. Wil je een beetje optimaal kunnen selecteren mort je dus een flink aantal vrijgespeeld hebben.

[Reactie gewijzigd door ZeroNine op 13 september 2020 09:47]

1700u voor operators van 5j lang valt zeer goed mee en is niet grinden! Moest dit voor operators van 1 jaar zijn dan had je gelijk dan is het grinden! Nu niet.
Niet iedereen speelt sidns dag 1, niet alle operators zijn utigekomen sinds jaar 1. Het gros kwam in jaar3,4 en 5 nadat het verdien model van de game veranderde.

Het is grinden, en je praat over een game die jij nooit gespeeld hebt. Dus je hebt geen idee dat bepaalde operators een slight edge hebben, helemaal bij luanch zodra het nog nieuw is en strategieen uitgedacht dienen te worden.
Men kan niet steeds rekening houden met nieuwe spelers anders is het niet eerlijk tegen over de andere spelers. En als je zo redeneert dan is iedere game een grind fest.


ik speel de game geregeld en vind het geen grind game omdat het ook geen is. Er zijn veel ergere grindgames dan deze.
Vrijwel geen enkele Ttriple A online shooter leunt zo zwaar op characters die gegrind dienen te worden. Kijk naa rbijvoorbeeld Overwatch wat ook leunt op characters en hun abilities. Allemaal op dag 1 te gebruiken voor elke speler. Alle zaken als skins moeten gegrind worden.

Kijk naar Modern Warfare in het geval van wapen. 2 nieuwe wapens per seizoen. Die unlock je daarintegen wel in 8 uur.
Er is geen grind in rainbow six

Er is ook geen enkel triple A shooter die 5j na release nog nieuwe content uitbrengt. Die brengen elk jaar een nieuwe versie met wat updates voor full price

[Reactie gewijzigd door Manderlay1 op 13 september 2020 15:41]

Er is geen grind in rainbow six
Dat is het wel, het overgrote gedeelte van de spelers kan in jaar 2 en 3 toen de resurgence was. Daarvoor was het een zeer onpopulaire game. Oftewel je moet flink spelen wil je alle operators krijgen en ze blijven elk seizoen nieuwe uitbrengen.
Er is ook geen enkel triple A shooter die 5j na release nog nieuwe content uitbrengt. Die brengen elk jaar een nieuwe versie met wat updates voor full price
Oh ik wist niet dat we al bij Overwatch deeltje 5 aangekomen waren?
Tja als het allemaal zo slecht is waarom speel je het dan nog?
Lekkere dooddoener, na je te wringen in zoveel bochten is dit je reply? 8)7
Neen ik blijf erbij is geen grind fest. Maar als jij dat als negatief ervaart vraag ik mij af waarom je het blijft spelen.
En ik ben van mening dat het wel grindy is, helemaal vergeleken met zijn directe concurrenten.
Speel dan een concurrent ipv dit.
Gaat jou niks aan wat ik wel en niet moet spelen. Als je niet tegen discussies op techsites kan. Raad ik jou aan ergens anders te broesen.
Ik vraag het mijn gewoon af. Jij vindt dat je moet grinden voor content van 5j terwijl 95% van de games niet eens zolang ondersteuning krijgen. Dit terwijl dit geen grindfest is.
En ik vindt dat je onzin praat, de meesten succesvolle online titels hebben deze ondersteuning, maar zijn of gratis of geven spelers geen voordeel om microtransacties te pushen. Nogmaals kijk naar overwatch.
Je kan ook maar 1 andere game aanhalen. Daarbij zijn de spelers van rainbow six niet dezelfde als die van overwatch.
Maar 1 andere? Je hebt volgens mij geen idee hoeveel live service titels er nu zijn. CSGO, League of legends etc? Verdien modellen in die games zijn cosmetics.

En hoe weet jij nou of het publiek anders is?

[Reactie gewijzigd door ZeroNine op 13 september 2020 22:11]

Wauw, dat zijn echt triple A games.
Van het kaliber R6 ja. Of zijn dit indie games in jouw ogen 8)7

Hou maar op.
Zijn ontstaan uit mods, niet ontwikkeld met het budget zoals nodig is om een rainbow six te ontwikkelen en te onderhouden
Overwatch is niet ontstaan uit een mod, wel uit een MMO welke nooit released is, namelijk Project Titan, de originele CS wel maar niet de CS:GO variant, LoL komt niet voort uit een mod, andere super populaire freemium games zoals Fortnite ook niet.

De cssntante stroom dat vereist voor een live service games veroorzaakt juist 1 van de meeste intense werkdruk omgevingen binnen gaming. Vooral binnen Epic betreft Fortnite is dit meerdere malen gedocumenteerd. > https://www.tellerreport....-week%22-.rJWie1gp5E.html

In hoeveel bochten ga jij je nog wringen om proberen een punt te maken?
Mijn punt is nog steeds het zelfde en dat is dat rainbow six geen grindfest is. Jij haalde er andere games bij.
En je hebt het nergens hard kunnen maken waarom dat niet zou zijn. Alleen dat het volgens jou meevalt als je sinds dag 1 speelt. Dat terwijl statistisch de piek pas in jaar 3 was.
Tip: Op de pc kun je de TTS (technical test server) installeren. Vanuit daar kun je direct met álle operators spelen. Mooie manier om te bepalen of een operator iets voor je is.
Op zich netjes dat er nog steeds updates komen, maar ik zou nog niet te vroeg juichen. Ik zie dat het op resoluties "tot" 4K gaat ("tot" is letterlijk genomen niet inclusief 4K) en 120fps, maar niet duidelijk bij welke resolutie. Afgaande van de titel van het artikel dacht ik aan 4K én 120fps (tegelijk), dus dat voelt als clickbait. Daarnaast: de resolutie verhogen kan op verschillende manieren, dus de vraag is hoe netjes dat gaat gebeuren.
Niet alleen dat. maar 4k/120fps ondersteund letterlijk bijna geen enkele televisie ook. En 99% zet de xbox in de woonkamer.
Als ik het goed heb, heb je voor 4K/120fps toch de HDMI 2.1 aansluiting nodig? Die zit nu op de meeste higher end televisies. Denk dat het daarna snel gaat met de verspreiding van deze aansluiting.

Maar als ik de comments in dit topic lees begrijp ik het dan goed dat de nieuwe generatie consoles waarschijnlijk niet 4K/120fps aan gaat kunnen? Vaak lees ik volgens mij tussen de regels door dat het óf 4K is óf 1080P/120fps.
De aansluiting alleen is niet voldoende. Je moet ook het paneel en chip hebben. En maar erg weinig TV panelen kunnen 4k/120 doen.
LG's oled-panelen vanaf 2018 kunnen dat (en die zitten ook in de oled-tv's van andere merken). Het marktaandeel van oled-tv's is niet gigantisch, maar onder tweakers zijn dat toch wel populaire tv's :) Om 4k120fps te gebruiken is wel een hdmi 2.1-aansluiting nodig, dus moet je minimaal een oled-tv van 2019 of 2020 hebben. Lagere resoluties met 120fps zou op de 2018-modellen ook mogelijk moeten zijn.
het zit op de televisies die nu uitkomen dit jaar en sommigen van vorig jaar,
op receivers van dit jaar nauwelijks of 1 poort, volgend jaar pas meerdere en eind dit jaar

denk niet dat iedereen ineens allemaal nieuwe televisies gaat kopen en erna de mensen die receivers hebben ook nog eens nieuwe receivers. ik wissel nog vrij vaak van tv maar ken zat mensen die gerust 5 tot 10 jaar ermee doen en net trots vertellen dat ze een oled of 4k tv hebben, alsof het nieuw is ofzo :) die gaan niet weer een nieuwe halen. 90% weet geeneens wat hdmi 2.1 doet gok ik

en dan idd moet de tv het ook nog wel kunnen
Idd, daarom dat ik die goedkope Xbox ga halen heb toch geen 4k tv. Speel maar enkele games per en die game pass is voor mij interessant.
tja, met die aanname ("tot is niet inclusief") kunnen ze er ook letterlijk NIKS aan doen, want 720p/30fps is ook tot 4K/120fps...

Siege op PC speelt ook zonder fps-cap en op 4K, dus ik zie niet in dat dit veel werk nodig heeft om op consoles aan de gang te krijgen (los van benodigde rekenkracht en optimalisatie). Daarnaast kun je de ultra HD-texture packs downloaden op PC. Ik vermoed dat het 120fps of hd-textures op 60 fps wordt op de consoles.
De textures in Siege hebben geen noemenswaardige invloed op de fps, alleen op de laadtijd. Consoles als de Xbox One (S) zullen niet voldoende (V)ram hebben voor de ultra textures.
Tot is niet inclusief is geen aanname, het zit in de betekenis van het woord. Waar ik werk wordt in het Engels ook onderscheid gemaakt door specifiek te zeggen: "up to and including" om onnodige discussies achteraf te voorkomen. Bij tot tien tellen zal waarschijnlijk het laatste getelde getal tien zijn, tot aan Amsterdam rijden, dan zal Amsterdam waarschijnlijk niet ingereden worden.

Maar los van de discussie op de betekenis van "tot", want dat maakt in deze context niet per se iets uit: zoals ik het bericht lees, is het niet per se zo dat het spel tegelijkertijd op 4K en 120fps gedraaid wordt.
"Tot" is een slechte vertaling vanuit het Engels, daar staat namelijk "up to" wat wel inclusief is.
Up to betekent tot. Up to and including betekent tot, maar ook inclusief.
Het is inderdaad een goede zaak, meer uitgevers zouden dit mogen doen van mij, op deze wijze. Daarmee bedoel ik dat je in principe maar eenmalig geld hoeft uit te geven aan de game, alles is daarna gratis te unlocken. Op enkele skins na, die geen effect op de gameplay hebben. Er is dus geen pay to win-model. Iedereen heeft gelijke kansen.

Daarnaast blijft de gameplay veranderen door nieuwe maps en nieuwe operators. Het spel wordt voor mij daardoor nooit saai :). En Ubi blijft ook de gameplay zelf verbeteren door het toevoegen van nieuwe functies en mogelijkheden aan de game, zoals nu de nieuwe Ping 2.0, en de replay-feature. Geweldig dat dit gewoon nog jaren door blijft gaan!
Zou het niet 'tof' noemen. Zolang het geld blijft opleveren blijven ze het supporten natuurlijk. Wat natuurlijk mooi is als je het spel leuk vindt.
Die nieuwe consoles gaan voor een hoop tv/monitor sales zorgen. Weinig recente exemplaren die 4k/120fps kunnen weergeven. Interessante tijden!
4K EN 120fps. Dat is niet automatisch 4K op 120FPS. Dat zal misschien 1440p/1080p zijn.
Dan nog kunnen weinig tv's 120fps weergeven, dat is echt nog maar een handje vol zeer recente modellen.
Maar genoeg die wel ieg 100 hebben.
Euh, nee. Alle tv's kunnen in de basis maximaal 60 fps weergeven. Of het nou 1080p of 4k is, maakt niet uit.

Uitzonderingen zijn veel LG toestellen vanaf 2019 en een handje vol toestellen van andere fabrikanten vanaf 2020. That's it. Ik denk dat meer dan 95% van de tv's die men nu in de huiskamer gebruikt voor console gaming geen 120 fps kan weergeven.
Zie er genoeg die veel meer kunnen weergeven, al jaren lang. Geen idee waar je dat idee vandaan haalt. Dat de consoles dat nog niet kunnen poweren is een 2e.

[Reactie gewijzigd door The Chosen One op 12 september 2020 15:56]

Ik betwijfel of dat meer wordt dan dat ze anders met WK voetbal verkocht hadden. Ik verwacht in ieder geval niet zoveel kortingsacties die je anders met een WK ziet.
Mja, niet iedereen heeft zijn vakantiegeld aan tuinmeubelen besteed.
Mooi die gratis update naar 4k. Benieuwd of er nog raytracing support gaat komen. Kan ook leuke effecten en gameplay met zich meebrengen. Denk aan schaduw en weerkaatsingen.
Ik verwacht het eigenlijk niet. De engine is natuurlijk ook al weer heel wat jaren oud. Om zoiets toe te voegen is behoorlijk ingrijpend. Het heeft een grote kans om op allerlei raakvlakken met andere onderdelen van de code (sound, weapons, destruction) bugs te introduceren. En hoe nodig is het in een game als deze? Voor multiplayer games heb je imo veel meer aan soepele gameplay dan hoge kwaliteit graphics. Je wil meer frames per seconde, en geen haperingen. Voor dikke graphics speel ik wel een singleplayer game :).
Dat is wel nice, is dat ik niet goed ben in deze game, anders had ik hier wel aan mee gedaan :D
Een kleine 5 jaar geleden werd de 4K texture pack voor de PC versie al uitgebracht: https://www.ubisoft.com/n...ege-ultra-hd-texture-pack

Komt voor Ubisoft mooi uit dat ze het opnieuw kunnen inzetten.
ik begrijp iets niet. een spel naar 4k snap ik nog maar hoe moet ik de update naar 120fps uitleggen ?
Wat bedoel je met uitleggen? Het spel loopt op hogere frame-rate. Dat is wenselijk voor shooters in het bijzonder. Mits je scherm dit ondersteunt natuurlijk.

4K laat het er beter uitzien, met 120fps speelt het beter (vloeiender, minder delay)
Wat begrijp je dan precies niet? Op de huidige consoles draait het op 30 of 60 fps. Op de nieuwe op 120 fps. Valt weinig aan te begrijpen denk ik :P.
Waar Nintendo ook mee mag komen, volgens jou is next gen dus gebonden aan specs en alles wat onder de nummer 1 van consoles ligt is dus geen next gen. Switch lite zou ook niet onder current gen vallen.
De Series S is bedoelt voor 1440p. De Series X is bedoelt voor 4K. In deze forum post staat naar mijn idee goed uitgelegd waarom de Series S in staat is om precies dezelfde grafische output te geven als de Series X, maar dan op 1440p.

[XSX / XSS] Het pre-release kroeg topic

Het nadeel van de Series S is de kleinere SSD. Heb je snel internet of een externe HDD of speel je niet veel spellen tegelijkertijd? Dan is dat een oplossing.

Niet iedereen heeft geld, of baat bij een 4K capabele console. Iemand met een 43 inch 4K tv met een zitafstand van 2,5 meter kan net zo goed een Series S kopen. Het verschil ga je niet merken. Wil je in deze situatie de komende jaren wel naar 65 inch, dan is de extra investering voor een Series X het wellicht waard!
Ik neig ook naar de S en de target is 1440p.

Dat betekent echter niet dat elke game 1440p gaat zijn en over de Framerate wordt door MS helemaal met geen woord gerept. Tot 120 fps op 1440p met 4 tflops aan power is mogelijk voor indiegames, maar niet met triple AAA games.

Kortom: nog veel vraagtekens rond de S
Als je nagaat dat dit spel op de X waarschijnlijk gaat schommelen tussen 1440p en 1800p op 120fps..

Weet je gewoon dat de S dit nooit gaat draaien op 1440p. Niet eens altijd op 1080p.

Dus dat fabeltje van dit is een 1440p en 120fps machine kun je de prullebak in gooien.
Hetzelfde geldt voor 4K 120fps op Series X..

Ergens werd het heel simplistisch door Microsoft uitgelegd hoe ze dit doen. Games worden ontwikkeld voor de Series X. De resolutie wordt teruggezet naar 1440p en dit draait vervolgens op dezelfde grafische output en FPS op de Series S. Ik ben alleen mijn bron kwijt..

[Reactie gewijzigd door lars1134 op 11 september 2020 10:54]

Wat mij betreft is 1440p voldoende, zeker met een fatsoenlijke upscaling. Er is echter nog wel heel veel onduidelijk. Met name hoe 3rd party developers met de nieuwe hardware omgaan. Wie weet besluiten die om de absolute topgames niet op de series s uit te brengen. Who knows.
Inderdaad, in de toekomst kunnen we niet kijken.. Ik denk wel dat we kunnen stellen dat de Series S géén next-gen VR gaat krijgen, mocht dat er komen.
Vergeet niet, dat Xbox series S SSD heeft die ook in series X zit, en dat niet alleen.

AMD Ryzen “Zen 2” en GDDR6 10 GB zitten ook gewoon in series S,
"AMD Ryzen “Zen 2” en GDDR6 10 GB zitten ook gewoon in series S"
ook? in de xbox series x zit 16gb ram en een hoger geclockte Zen
4teraflops tov 12
Wat prima kan, vanwege de stuk lagere (texture) resolution. Daar is een hoop uitgebreide uitleg over te vinden.
Ik bedoelde met “ook” plus.
Niet dat series X dat ook heeft, series X heeft inderdaad meer geheugen, meer ram, meer teraflops, etc etc.
De Series S heeft letterlijk onderdelen van de 'volgende generatie'. De CPU. GPU, RAM, SSD vallen allemaal onder de volgende generatie. Ja ze zijn zwakker/minder dan de Series X, maar behoren tot de zelfde serie als de onderdelen van de Series X.

Dusja, zelfs letterlijk gezien is de Series S gewoon een next-gen console. Dit had ook een Series X Lite kunnen heten als je kijkt naar de specs.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 11 september 2020 10:59]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True