Gerucht: iPad en Apple Watch komen in september uit, iPhone 12 Pro's in november

Apple brengt nieuwe versies van de Watch uit over vier weken, halverwege oktober komen de eerste iPhone 12-modellen en in november volgen iPhone 12 Pro's. Dat meldt Jon Prosser, die dit jaar diverse releasedata van Apple-producten goed voorspelde.

iPhone 12-rendersDe release van een nieuwe iPad en Apple Watch staat gepland zonder evenement in de week van 7 september, terwijl een evenement voor de aankondiging van de iPhone 12-serie in de week van 12 oktober zou volgen, claimt Prosser. De release van de iPhone 12-telefoons komt dan die week erna, terwijl de Pro-modellen volgen in november.

De data liggen in lijn met eerdere informatie. Zo zei Apple al dat de release van iPhones dit jaar iets later zou zijn dan in voorgaande jaren. In voorgaande jaren was het evenement telkens op de tweede dinsdag of woensdag van september met een release anderhalve week later. Daarbij kwamen wel diverse modellen later uit: de iPhone X in november 2017, de XR eind oktober 2018.

iPhones 2020 volgens geruchten iPhone 12 iPhone 12 Max iPhone 12 Pro iPhone 12 Pro Max
Ongeveer even groot als iPhone 8 iPhone 11 iPhone 11 Pro iPhone 11 Pro Max
Scherm 5,4"-oled, 60Hz
BOE of LG
6,1"-oled, 60Hz
BOE of LG
6,1"-oled, 120Hz
Samsung
6,7"-oled, 120Hz
Samsung
Geheugen 4GB 4GB 6GB 6GB
Camera's aan achterkant 1. Primair
2. Ultragroothoek
1. Primair
2. Ultragroothoek
1. Primair
2. Ultragroothoek
3. 3x tele
4. Tof-sensor
1. Primair
2. Ultragroothoek
3. 3x tele
4. Tof-sensor
5g Ja Ja Ja Ja
Behuizing Aluminium Aluminium Roestvast staal Roestvast staal
Prijs $649 - 128GB
$749 - 256GB
$749 - 128GB
$849 - 256GB
$999 - 128GB
$1099 - 256GB
$1299 - 512GB
$1099 - 128GB
$1199 - 256GB
$1399 - 512GB

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

13-08-2020 • 10:16

197

Lees meer

Reacties (197)

197
190
78
16
2
82
Wijzig sortering
Ik snap nog steeds niet hoe Apple er mee weg komt wanneer ze 300 dollar meer vragen voor 512gb ipv 128 gb storage. Terwijl een 512gb microSD rond de 100 euro zit...
De prijs wordt niet gezet in functie van de kostprijs, maar in functie van wat de consument bereid is om te betalen.

Blijkbaar zijn er voldoende mensen bereid om 300USD extra te betalen voor de extra storage.

Het is enkel in 'perfecte markten' (veel kopers en verkopers, perfecte informatie, geen toetredingsbarrieres, homogene producten) waar men ziet dat de prijs convergeert naar de productiekost(prijs).

iPhones zijn bijna een schoolvoorbeeld van een imperfecte markt. Er is maar 1 verkoper, je hebt geen perfecte informatie (bijv over specs en timing van nieuwe model), niemand kan toetreden tot de markt, en er zijn geen andere ios devices te koop.
Ja als je 1 product als markt definieert dan gaat dit waarschijnlijk voor alles op.

Sowieso heb je meer verkopers, je hebt maar 1 producent. En er is voldoende informatie over het product te vinden. Tevens wordt de release van nieuwe toestellen via de rapporten voor aandeelhouders meestal wel duidelijk. Overigens zijn er meerdere modellen van iOS telefoons te koop.

Ik zou eerder smartphones als markt definiëren.
Ik koop dat ook gewoon de kleinste , gewoon een beetje je apps opruimen. Af en toe neem ik die van mijn vrouw onderhanden, het verwijderen van bv Facebook cache scheelt al gauw 10GB op.
Caches verwijderen hoeft niet, dat gebeurt automatisch als er meer ruimte nodig is.
Nee want nogmaals, dat doet de telefoon zelf als er ruimte nodig is. Dat 'sneller maken' is maar tijdelik
Tijdelijk of niet, als het werkt dan werkt het. Soms is het gewoon vervelend dat je (Wie weet hoelang) moet wachten op het moment dat ios het zelf een keer doet.
Een sdkaartje is dan ook een stuk minder betrouwbaar.
Dat is waar, maar je hebt ook al 1 TB SSD's rond de 100 euro... Dus het is nog steeds bizar duur bij Apple.
Zo’n ssd heeft aan PCB ruimte al een grotere footprint dan het gehele logic board van een iPhone. Dat ding is kleiner dan een half size M.2 kaart.

Miniaturisatie is duur. Als jij een chip met 5% kunt verkleinen is dat veel geld waard. Het verschil in PCB met bijvoorbeeld een iPhone 6 en een iPhone X is enorm.

Je kan dus niet een SSD vergelijken met storage in een telefoon. Puur alleen al omdat je gewoon de ruimte niet hebt om exact die (Goedkope) logica op het bord kwijt te kunnen.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 23 juli 2024 09:02]

Allemaal mooi en aardig, maar de gehele 512GB Chip in de iPhone 11 Pro Max kost nog geen 60 dollar.
Met de circa 150% marge die Apple telt, kom je bij verre niet in de buurt van de 300 die ze voor de upgrade vragen. (Eigenlijk moet de prijs nog goedkoper zijn, aangezien upgrade)

Maar goed. Het is allemaal wat de gek ervoor geeft. Men is bereid het te betalen. :+
Tsja. BOM costs zijn altijd lager.

Zolang je daar marges uit kan trekken is dat natuurlijk mooi meegenomen. Dit is natuurlijk ook wel de definitie van luxe goed. Je hebt het niet nodig. Het is geen voedsel of water oid. Dus dan mag het ook best wat kosten zodat je over de hele linie wel budget overhoud voor goede R&D.
Jij denkt aan een 2,5" SSD... Maar kijk eens naar m2 formaat SSD's. Ik weet niet wat voor chips er precies in gaan, maar bv een Intel 660p 2 TB kost nu zo'n 240 geloof ik. Ok, dat is qlc, stel dat het als slc draait in de iPhone (lijkt me nogal overkill maar soit) dan nog is de prijs die Apple vraagt bijna het dubbele van de consumenten prijs op die SSD (want die 300 euro is voor 384 GB extra, je begon al met 128 GB).
Nee ik zeg volgens mij ook duidelijk m.2 toch? Het hele logicboard van een iPhone is iets van 5 cm bij 2. Dat is kleiner dan een m.2 ssd.

Echt ga maar ifixit manual opzoeken oid. Dat ding zit letterlijk dubbelgevouwen in de behuizing vanwege ruimtegebrek. Een m.2 ssd is veeeeel te groot.

Een 2.5” ssd past fysiek überhaupt niet eens in een iPhone. Laat staan met accu’s en SoC erbij.

edit: well fuck me. Dat ding is nog kleiner dan ik dacht. Echt niet te vergelijken met een M.2 ssd.

https://d3nevzfk7ii3be.cl...gi/l4LaKyApUy3fmISx.large
Dit is een foto waarop in rood de Storage chip te zien is. Dat is een Toshiba TSB 4226VE9461CHNA1 1927 64GB chip.

Moet je eens zien hoe groot dat ding is in verhouding met het logicboard.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 23 juli 2024 09:02]

Ok, point taken...

Edit: @supersnathan94 excuus, bij nader inzien ben ik nu een stuk minder zeker van mijn zaak, wellicht heb ik het zelf gemist... Ben super duf van de hitte, dus zou zomaar kunnen. Vandaar de beschuldiging weggehaald ipv in een losse reactie.

Dat het nog kleiner is dan de chips op een m.2 SSD is nu inderdaad duidelijk ja, bedankt voor de verduidelijking.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 23 juli 2024 09:02]

Bullshit. Dat heeft er altijd al gestaan.

Het enige wat ik heb aangepast was PCBD naar PCB want dat is terecht een typo.

Ik had zo’n reactie wel verwacht toen ik dat deed, maar had toch wat meer inhoud verwacht nog.

Het past gewoon echt niet. Hoe je het ook wend of keert. Ik heb die logic boards vaak zat in m’n handen gehad en zelfs bij een iPhone 4 wordt het gewoon heel erg lastig. De storage chip is het grootste component op het board. Dat kost ontzettend veel geld dus.
Inderdaad, ontzettend veel geld.

https://www.techinsights....phone-11-pro-max-teardown?

Relatief duur inderdaad. Net als de prijs die Apple rekend voor een opslag upgrade. Je hoeft het niet mooier te maken dan het is. Die upgrades, niet alleen bij Apple (I'm looking at you Microsoft!), zijn gewoon buitensporig duur. Dat mag best gezegd worden en hoeft niet verhuld te worden met mooi marketingpraat.
Heeft voor deze discussie niet zo heel veel zin dat erbij te betrekken. Feit is gewoon dat je niet een off the shelf SSD kunt pakken en die in een iPhone kunt stoppen. Fysiek past dat gewoon al niet.

Ja het is duur, maar dat is dan ook het stukje wat de gek er voor overheeft. Andere partijen gaan voor dagwaarde plus een beetje marge, maar Apple en MS allebei niet. Opzich terecht. NAND prijzen fluctueren enorm en kunnen zo omhoog schieten bij issues of bij een te hoge vraag. Dan kun je dit beter in je marge verwerkt hebben zodat je een eventuele klapper op kunt vangen. Je moet dan ook meenemen dat het product voor zijn hele store cycle voor dezelfde prijs aangeboden wordt. Ja kunt dus niet halverwege het jaar zeggen “oh crap het wordt allemaal duurder noj we doen er €100 bij”. Dat accepteerd niemand.
Ook die chips op een m.2 SSD zijn veel te groot. De chip in een iPhone is nog een stuk kleiner, en dus duurder.
En die m.2 SSD nog steeds groter dan het complete logic board waar alles van het toestel op zit, niet alleen de opslag...
Je moet wel bedenken dat ze in bulk kopen en nog wat gewicht hebben om te kunnen onderhandelen over de prijs, daarom is de normale consumenten prijs en de prijs die het Apple kost dit direct te vergelijken ;)
Hier altijd de instapper (wel de pro) en van het verschil betaal ik iCloud. Het offloaden van foto’s en video’s scheelt enorm. Hierbij blijft alleen een soort “thumbnail” of “preview” offline beschikbaar. Zodra je het opent gaat die het orgineel ophalen.

Echter snap ik Apple wel aangezien sommige (zeker zakelijk) altijd de beste willen en de prijs ze niet uit maakt. Het risico dat de telefoon vol loopt vinden zij de meerprijs waard. Meestal niet de meeste technische gebruikers.

[Reactie gewijzigd door Deveon op 23 juli 2024 09:02]

Grappig hoe de discussie weer over hardware gaat, want dat boeit mij als koper totaal meer. Ik wil graag een iPhone en op een 512GB toestel kan ik vier keer zoveel kwijt als op een 128GB toestel. Dat is mij dat bedrag waard. Het gaat om het totaalproduct en wat je er aan hebt.
De opslag in een iPhone is wel van wat betere kwaliteit en snelheid dan een willekeurig SD kaartje. Vergelijk het dan eerder met een CFExpress kaart met hoge snelheid. En dan zijn de prijzen al heel anders.

(Aanpassing ivm het verkeerde woord... )

[Reactie gewijzigd door thunder8 op 23 juli 2024 09:02]

Opslag is geen geheugen dan? Sorry dat ik het verkeerde woordje gebruikte, de 2de zin zou dat toch duidelijk genoeg moeten maken?
Je gebruikte het gewoon goed. Geheugen kan gebruikt worden voor zowel werkgeheugen als opslag. Hij zit onrechtvaardig te mierenneuken :)
Lange termijn en korte termijn.

Lijkt op zich best wel op mensen zo’n iPhone. Siri lult ook @random momenten dwars door je heen ;).
Zeer nette prijzen vergeleken met vorig jaar als het de voorspelling correct is.
Zijn dit niet gewoon de Amerikaanse prijzen zonder BTW? Ik zou maar gewoon rekenen op €1159 voor de iPhone 12 Pro 128GB. En voor elke stap in geheugen +€100
En dollars is dadelijk in Nederland in euro's een stuk duurder zoals dat altijd het geval is.

Iphone 11 max 256 (exl tax) 1249 US Dollar
IPhone 11 max 256.(In tax) 1429 Euro

1 euro = 1.18 US Dollar.

[Reactie gewijzigd door EdvanAl op 23 juli 2024 09:02]

Rekende verkeerd om: Nevermind.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 23 juli 2024 09:02]

Zeer nette prijzen, maar de oplader en oordopjes moet je nog wel even los erbij kopen.
Dit zijn denk ik de excl. btw prijzen zoals dat gangbaar is in de US, dus volgens mij is er niets goedkoper geworden :)
á 20 eurootjes per stuk of zo. Je moet immers wel officieel Apple spul hebben wil het 'goed' functioneren.
Lightning: 25 euro
Adapter 18W: 35 euro

https://www.apple.com/nl/...-accessories/power-cables

Apple "spaart" hiermee dus al 60 euro mee uit.

[Reactie gewijzigd door Bensimpel op 23 juli 2024 09:02]

urrrr... Apple spaart hiermee een euro vijftig uit. De klant betaald 60 euro meer. Da's net even iets anders.
Dat zeg ik.. 60 euro extra winst.
€ 35,- extra omzet dan misschien (als mensen überhaupt een lader kopen), geen winst.
Kabel zit overigens wel gewoon in de doos aldus de geruchten.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 23 juli 2024 09:02]

Werk jij voor/bij Apple? :+
nou vertel maar, ik heb het gehad met het leven.. :+
35 Euro voor een oplader?!
Oh echt? Dus belkin, Anker en al die anderen hebben voor de lol producten op de markt? Keuze zat.
Dat is het advies wat Apple geeft, niet ik. 'K kijk wel uit :)
Als het Apple-certified is, en er dus een MFC-chip in zit, zijn non-Apple stekkers ook zeker OK ;) Ik heb bv. drie Lightning kabeltjes voor 7 euro gefixt. Werkt perfect en het is gewoon toegestaan door Apple.
Heb al 7 opladers, 3 paar bedrade earpods en ook 1 set airpods. Zeker de charging brick kan er uit, levert enorm veel e-waste op en tevens kunnen verpakkingen dan veel kleiner. Scheelt weer in transportkosten en vervuiling bij transport. Zolang er opties (al dan niet via 3rd parties) zijn het er bij te kopen voor een fatsoenlijke prijs is dit een zeer goede ontwikkeling!
Dat vind ik dus niet. Ik verkoop altijd mijn oude iPhones. Dat gaat een pak beter als er gewoon een lader bij zit en het liefst ook een setje (ongebruikte) Earpods. Dat wordt dit jaar dus een probleem, want ik deed altijd de nieuwe Earpods bij de oude telefoon, dan waren ze ongebruikt. Het aantal laders hier in huis is dus constant, telkens als er eentje bij komt vanwege een nieuwe telefoon, dan verdwijnt er ook eentje met de oude iPhone.

Ik vind het prima dat Apple dit zo doet, voor veel mensen blijven die laders toch maar liggen, maar maak dan de retailprijs 50 euro lager zodat je, als je wel tegelijk een nieuwe telefoon, lader en Earpods koopt, nog steeds even duur uit bent. Nu lijkt het een beetje alsof Apple minder verkoopt voor hetzelfde geld onder het mom van milieu.
Nou prima toch. Ik heb al tig oortjes en opladers thuis liggen, dus als ik daarmee kan besparen bij de aankoop van een telefoon dan is dat mooi meegenomen.
Dat is dus niet zo, de prijs is exact hetzelfde gebleven. Wil je een oplader of kabel erbij ben je nu zelfs duurder uit.
Oh dan is het wel een beetje lame move. Ik dacht dat de prijs van deze iets lager uitviel.
Earpods moest je al los kopen Niet dus. De oplader schijnt dit jaar wel te verdwijnen inderdaad, of dat accuraat is moet nog blijken natuurlijk maar dat is nu het gerucht.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 23 juli 2024 09:02]

EarPods worden nog altijd meegeleverd met alle op dit moment beschikbare iPhones.

Doel je niet op AirPods?
Nee bedoelde EarPods wel.
Dacht dat ze al niet meer bij mijn XS/11pro zaten maar klaarblijkelijk zie ik ze niet eens meer sinds ik AirPods gebruik 8)7
Je mist er niets aan naast de AirPods. :)
Bij de huidige iPad zaten ze er niet meer bij. Kan mij alleen niet meer herinneren of de EarPods in het verleden wel bij een iPad zaten.
Nooit bij gezeten, en ik heb al iPads vanaf de allereerste.
Who cares? Het is toch overtollige ballast dat toch samen verdwijnt met de verpakking.
Het lijken enorme bedragen, maar de prijs per dag en zelfs de TCO is veel lager dan een gemiddeld Android toestel. Toch is de verwachting dat geen enkel toestel tegen de TCO van de SE2020 op kan.
Goed, je moet hierin wel meenemen dat de gemiddelde Android telefoon ook een stuk goedkoper te vinden is na 1 of 2 maanden. Als je de MSRP neemt als uitgangspunt dan zal Apple het in veel gevallen winnen maar ik denk als je de daadwerkelijke verkoopprijs in maand 2 of 3 neemt dat je dan al in veel gevallen een veel evenwichtiger beeld zal zien.

Neem bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S8. Die was bij release 800 EUR maar was na zo'n 3 maanden al voor 679 EUR te koop. Terwijl de iPhone 8 in eenzelfde periode van 800 EUR naar ~750 EUR ging.

Zowel de S8 als de iPhone 8 kosten nu in de uitvoering met minimaal geheugen zo'n 150 EUR. Dus ik als je het zo gaat vergelijken is het verschil minimaal of eigenlijk juist positiever voor het Android toestel.
De Galaxy S8 krijgt geen OS-upgrades meer, de iPhone 8 wel. Aan de hand daarvan zou je kunnen stellen dat een iPhone 8 minder snel moet worden vervangen dan een Galaxy S8.
Je hebt het eerst over "TCO" en vervolgens begin je te roepen over updates. Heb je het over "TCO" gedurende 2, 3 of 5 jaar?

Als je zo lang een telefoon wilt gebruiken is die restwaarde sowieso niet meer relevant. Alsof je je keuze laat afhangen van een additionele waardevermindering van 10 EUR per jaar.
Ik was niet degene die niet TCO aanhaalde, maar ik vervang mijn telefoon wanneer ik er niet alles meer mee kan, bvb een bank app die niet meer werkt omdat het minimum OS hoger is dan wat de telefoon ondersteund; of er geen beveiligingupdates meer komen. Mijn 6s doet het dus nog steeds heel erg goed ;-)
Nou inderdaad. Als ze dat nou vasthouden dan ben ik wel weer in de markt voor de iPhone 13 Pro Max ;) anders wordt het echt een jaartje later.
De iPhone 12 5,4 inch. Eindelijk een compacte krachtpatser. Dit gaan 'm worden.
Dito. Wel jammer dat er geen compacte versie is met alle camera-opties. Volgens de geruchten althans. Zal wel te maken hebben met ruimtegebrek.
Eens. Ik zou dit formaat ook graag willen, maar dan full options. Ik denk alleen eerder dat het te maken heeft met het positioneren van de telefoons in een wat ruimer prijsaanbod dan dat het echt met ruimte te maken heeft. Puur uitgaande van de afmetingen iPhone 8 vs iPhone 11 scheelt het in de lengte ca. 5 mm. en in de breedte ca. 3 mm.

In de iPhone 11 passen ook 3 camera's. Het kan natuurlijk dat dit precies de benodigde ruimte betreft, maar het lijkt mij sterk.
Zat hier ook naar te kijken, maar 2 camera's is wel erg karig in deze prijsklasse, en de mini-accu is ook eem beetje meh. Het is een compact toestel, dat wel, maar volgens mij willen ze ook gewoon mensen naar de duurdere versies laten gaan 😅. Er zou wel meer in moeten passen ondanks het kleine formaat, iig qua accu. Ik was enthousiast, maar ben uiteindelijk maar weggerend.

En ik heb geen extra budget om nog oortjes en een lader aan te schaffen, dat helpt ook niet mee. Jammer dat ze op deze.manier kosten willen maken
Zelfde hier! Toch vraag ik me af; waarom is hier niet eerder een fabrikant op gesprongen? Ik, en velen met mij, wachten al jaren op een telefoon van dit formaat. Samsung kwam in de buurt met de S10e maar dat was hem ook net niet. Simpelweg een geval van technologie die er nog niet klaar voor was?
De Sony compact serie is er al jaren, steeds met de flagshipchip van Qualcomm: kracht in een kleine behuizing
En na 2 jaar al geen security updates. Voor mij helaas geen Sony meer.

De Pixel 5 schijnt ook onder de 6” te blijven, maar ik denk toch de iphone 12 te nemen. Net wat compacter en 5 jaar updates ipv 3.
Maar wel van Sony. Die lopen nou niet bepaald voorop qua .. alles ...
Nee, want dat doet Apple wel dan?

Je kan ze met de beste wil van de wereld niet betichten van enige innovatie als je het vergelijkt met het overige aanbod. Alleen Faceid zou je vooruitstrevend kunnen vinden. Oh ja, het weglaten van de headphone jack was echt een innovatie. Waar helaas velen anderen lekker achteraan zijn gelopen....

Verder lopen ze op zo'n beetje alles achter, qua specs.
Mwaaaah de snelste processoren in iPhones, FaceID, Apple Pay, Sign In With Apple, iCloud wat over álle devices (desktop, laptop, tablet, telefoon) tegelijk werkt, Apple TV+, iTunes was destijds ook best wel een dingetje, sowieso iPod natuurlijk, iPads, iMacs, macOS, één van de eersten die met USB aan de slag ging, Firewire ....

Oh en updatebeleid.

Maar goed, we hadden het over Sony en hun mobiele divisie die op sterven na dood ligt.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 23 juli 2024 09:02]

Nog steeds dik tevreden over de Xperia 5: scherm, maat, snel, updates en elegant/ligt goed in de hand.
Alleen Faceid zou je vooruitstrevend kunnen vinden.
Want de introductie van de iPhone kun je niet vooruitstrevend noemen? Voor de iPhone speelde jij nog met je HTC, Blackberry of Palm waar zo'n irritant toetsenbordje op zat en waarvan je de stylus binnen enkele dagen na aankoop al kwijt was.
Verder lopen ze op zo'n beetje alles achter, qua specs.
De operating systems, voor welk apparaat dan ook, worden in lijn met de hardware gemaakt dus het is mooi in één lijn.
Als ik me niet vergis is ook Sony inmiddels afgestapt van de compacte topmodellen :|
Wat kracht betreft kunnen die zeker mee. Met gemiddeld genomen 4.6" zijn die dan weer echter erg klein. Daarbovenop was de screen to body ratio weer laag en in enkele gevallen zijn ze letterlijk twee keer zo dik als mijn huidige mobiel. Voor mij om die redenen nooit echt aantrekkelijke toestellen geweest.
Hoezo de s10e net niet ? Heb hem zelf prima toestel
Zelfde hier! Toch vraag ik me af; waarom is hier niet eerder een fabrikant op gesprongen? Ik, en velen met mij, wachten al jaren op een telefoon van dit formaat.
Als het er écht zo veel waren, dan hadden ze dat toch allang gedaan? Ik denk dat je het nogal overschat.
Ja inderdaad perfect. Ik loop nu nog met een iPhone 8 (4,7”) en mijn vrouw met een iPhone X (5,8”).
De iPhone X is mij te groot en te zwaar, dus een iets kleinere met de laatste specs zou echt perfect zijn, dan kan ik weer minstens 4 jaar vooruit.

128gb als minimum zou ook goed zijn.
Hopelijk kloppen de geruchten

[Reactie gewijzigd door yorroy op 23 juli 2024 09:02]

Heb zelf een X en een 6s in gebruik. Als je ze tegelijk vast hebt zou je haast zeggen dat de 6 moderner is. Een stuk platter en een heel stuk lichter.

Ik zou direct tekenen voor een model 6s (ok, zonder de knop dan) met de specs van de huidige series.
dat is ook niet zo gek he, de 6s is met 4.7" een kleiner toestel dan de X waar overigens een 1.5 x zo grote batterij in zit..
Wellicht is de SE 2020 wat voor je dan? Heb hem zelf sinds een paar maanden (overgestapt van een 7) en bevalt me prima.
Precies eindelijk, nu een 11pro, ga die direct inwisselen voor formaat wat wel met 1 hand te bedienen is. Telefoon is niets meer dan een tool/gebruiksvoorwerp. Dat bedien ik 20jr met 1 hand - maar sinds die “size matters” wedloop moet dat voorwerp ineens met 2 handen bediend worden ... hoe is dat een verbetering?
Deze 5.4 inch is idd een goede stap in de juiste richting van Apple. Wel heeft het geen 3x tele, tof sensor, minder kwalitatieve display, geen 120hz (als de geruchten kloppen). Vind dit wel jammer ze konden op z’n minst een vergelijkbare display hebben 120hz en een 3x tele sensor.....

[Reactie gewijzigd door A. Ben op 23 juli 2024 09:02]

Wacht nog steeds op een ipad mini (pro) met een usb-c aansluiting.
iPad mini Pro zal er nooit komen. De iPad Pro is gericht op professionals, die willen eerder een groter scherm dan een kleiner.

Waarom wil je perse usb-c? De connector is van mindere kwaliteit dan Lightning (usb-c is veel kwetsbaarder) en qua functies maakt het niet uit, met een verloopstukje zijn alle functies die door de software worden ondersteund ook beschikbaar via Lightning.
Dat eerste weet ik niet hoor. De grootte van een scherm ligt toch echt aan persoonlijke voorkeur of aan het werk dat een persoon doet. Denk dat er genoeg professionals zijn die ook een kleiner formaat iPad pro willen.
Zeg nooit nooit, Apple gaf in het verleden ook aan dat 3,5 inch (iPhone 4) het beste formaat was en niet zullen van afwijken!;-)

Het maakt mij overigens niet uit of het Pro is of niet, zolang het maar een Usb C heeft. Ik vind het een stuk makkelijker dat ik straks dan maar 1 type aansluiting heb voor alles: Laptop (Thunderbolt 3 Usb C), Headset (1000XM3), Toetsenbord + Muis ( MX Keys, MX Master 3), Smartphone S9, docking station (Thunderbolt 3).

Het ligt maar net aan welke usb c kabel je koopt. Ik heb een Thunderbolt 3 usb c kabel en die zijn gewoon van goed kwaliteit!
Ik zou zo’n iPad mini pro echt geweldig vinden. Heb recent een iPad mini 5 gekocht (top apparaat) maar ik zou gelijk overstappen als er een iPad mini pro komt.
Ik kijk wel echt uit naar de nieuwe gezondheidsfunctie op de Apple Watch die het zuurstofgehalte in je bloed kan meten.
Wat kun je daar aan aflezen dan? Ik heb de Watch4 met zo'n ECG. Dat is leuk voor 1x per jaar om te kijken of je hart nog netjes loopt, en leuk om eens bij vrienden en familie te testen.
Interessant voor fanatieke sporters denk ik, en als het heel goed werkt misschien voor mensen die ernstige gezondheidsklachten hebben die invloed hebben op t zuurstofgehalte in t bloed.

Voor iemand die alleen z’n whatsapp op z’n telefoon wil zien is t inderdaad een gimmick (voor iemand die alleen de tijd op z’n horloge wil zien is t hele ding een gimmick).
Voor iemand met serieuze gezonheidsklachten zou ik een betrouwbaarder meetinstrument nemen dan een Apple Watch. Voor sporters is de accuratesse wellicht voldoende.
De Apple watch helpt juist om die serieuze klachten te ontdekken voordat je ze zelf merkt. Je merkt ze namelijk pas als het al te laat is. Apple geeft dan ook aan dat het niet bedoelt is voor self diagnose, maar als hulpmiddel om in vroeger stadium aan de bel te kunnen trekken en professionele hulp in te schakelen.


Het probleem bij hartklachten is vaak dat er geen peil op te trekken is. Soms heb je 5 verstoringen op een dag en dan lig je 24 uur aan de hartbewaking en dan is het allemaal prima. De Watch fungeert juist zo goed doordat je hem altijd om hebt.


Het is eigenlijk net als met camera’s. Het beste ECG apparaat is het ECG apparaat dat je bij je hebt.

Er zijn al veel gevallen bekend waarin de watch heeft ondersteund door vroeg te melden dat er iets niet klopt (hint: het hart). Ontzettend nuttige functie dus.
Veel mensen weten vaak niet eens dat ze gezondheidsklachten hebben, tot ze een Apple Watch aan hebben. Zie bijvoorbeeld deze man, waarbij er begin dit jaar een onregelmatige hartslag geconstateerd is door de Apple Watch.

De Apple Watch is echt wel een vernuftig apparaatje, waar een hele hoop mee bijgehouden kan worden. Het motiveert men om sportieve activiteiten te ondernemen, biedt challenges aan, geeft aan wanneer het verstandig is om iets te gaan doen, en zal ondertussen een hoop metingen doen. Puur om te zien of een aantal basis zaken zoals bijvoorbeeld voldoende beweging, hartslag en straks ook zuurstofgehalte, wel in orde is.
De Apple Watch is echt wel een vernuftig apparaatje, waar een hele hoop mee bijgehouden kan worden. Het motiveert men om sportieve activiteiten te ondernemen, biedt challenges aan, geeft aan wanneer het verstandig is om iets te gaan doen, en zal ondertussen een hoop metingen doen. Puur om te zien of een aantal basis zaken zoals bijvoorbeeld voldoende beweging, hartslag en straks ook zuurstofgehalte, wel in orde is.
Inderdaad. Ik woog zelf 107kg toen ik mijn Series 2 kocht in 2016 en door een doel van 1000kcal verbranding per dag in te stellen werd ik dagelijks gemotiveerd dit doel te halen en het helpt echt! 2 maand later woog ik 98kg. Nu, 3,5 jaar later weeg ik 78kg. De Apple Watch is een fantastisch ding dat echt wel deftig werkt.
Mjah ik heb daar een beetje mijn twijfels bij. Dat is hetzelfde als die mensen die 1x per jaar een volledige bodyscan laten doen, het kost een hoop geld maar het schijnt nauwelijks effect te hebben.

Je kunt beter gezond leven, veel bewegen etc daar schiet je veel meer mee op. Ik heb een Garmin Fenix en die meet ook hartslag, zuurstof etc maar soms worden mensen er ook een beetje paranoia van, die denken direct dat ze ongezond zijn of er iets aan de hand is en gaan aan zelfdiagnose doen.

Maar dat verhaal van die ene man is natuurlijk geweldige marketing voor Apple, maar dan heb je het over 1 man van de miljoenen Apple watches die er gedragen worden, dus dat geeft al aan dat je er daarvoor geen hoeft aan te schaffen.
Dat is hetzelfde als die mensen die 1x per jaar een volledige bodyscan laten doen, het kost een hoop geld maar het schijnt nauwelijks effect te hebben.
Totdat ze iets vinden wat afwijkend is, en je X maanden eerder kunt beginnen met serieus onderzoek en eventueel een behandeling. Dan heeft het ineens heel veel effect!

Dat wil niet zeggen dat iedereen ieder jaar maar even een complete scan moet doen, maar wanneer de risico's groter worden (leeftijd, erfelijkheid, gedrag, etc.) is het wel degelijk zinvol. Ook gezond leven geeft je geen garantie dat je nooit ernstige ziektes zult krijgen. En des te eerder zo iets wordt ontdekt, des te groter de overlevingskans.

Maar inderdaad, 10 jaar geleden keek ik hier ook heel anders tegenaan dan anno nu.
Het probleem ontstaat, dus ook bij total body scans, juist wanneer er iets afwijkends wordt gevonden. Bij de helft van de bodyscans is dat zo maar uiteindelijk is er in 90% van de gevallen niets aan de hand. Maar voor je dat weet moet je door heel de medische molen, allemaal onderzoeken doen die stressvol zijn en niet zonder risico's om dan uiteindeliijk tot de conclusie te komen dat je niks mankeert.

Dat is ook het gevaar van zo'n horloge, in sommige gevallen zal het zeker helpen maar hoe meer zo'n ding straks kan hoe vaker er ook een afwijking gevonden gaat worden en hoe hoger het false positive gehalte.

Het gevaar bestaat dan ook dat straks iedereen met een Apple Watch constant bij de huisarts op de stoep staat. Naar mijn idee levert het enkel stress op en biedt het geen gezondheidsvoordelen, integendeel. Ik gebruik ook hartslagmeter maar puur om efficient te sporten, daarvoor is het zinvol. Maar niet om heel de dag door op m'n horloge te kijken of m'n hart nog klopt.
Mjah ik heb daar een beetje mijn twijfels bij. Dat is hetzelfde als die mensen die 1x per jaar een volledige bodyscan laten doen, het kost een hoop geld maar het schijnt nauwelijks effect te hebben.
Ik snap je scepticisme, echter is het verschil dat een persoon daadwerkelijk erop geattendeerd wordt om op korte termijn een dokter te bezoeken met deze bevindingen. Het is puur een monitoring apparaat met wat extra motivatie. That's it! Een dokter kan en zal dan pas de diagnose stellen. Je verplaatst het probleem dus enigszins van het betalen (en duurder worden) van de zorgverzekeraar, naar een aanschaf van een Apple Watch, waardoor je wellicht ook nog eens een sneller een dokter zal benaderen. Daarbij komt dat apparaatje voor fysiek instabiele mensen (vaak ouderen) van grote toegevoegde waarde kan zijn, daar er ook val-detectie op zit. Wanneer een drager dus omvalt, zal er een timer op het apparaat af gaan met geluid en haptic feedback, welke vraagt of de persoon in kwestie nog bij bewustzijn is en met de vraag of er hulp nodig is. Wanneer er binnen een x aantal seconden/minuten niet gereageerd wordt, zal er een locatie worden verstuurd naar een van de belangrijkste contactpersonen.
Je kunt beter gezond leven, veel bewegen etc daar schiet je veel meer mee op. Ik heb een Garmin Fenix en die meet ook hartslag, zuurstof etc maar soms worden mensen er ook een beetje paranoia van, die denken direct dat ze ongezond zijn of er iets aan de hand is en gaan aan zelfdiagnose doen.
Dat is natuurlijk erg kort door de bocht. Veel mensen hebben wat extra stimulans nodig om gezond(-er) te (gaan) leven. Om "gezond te gaan leven en bewegen" zomaar aan te kunnen zetten is voor veel mensen niet zo gemakkelijk. Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, dus dat is zeer moeilijk eenzijdig te bepalen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je. Maar je ervaring gaat gewoon absoluut niet voor iedereen op.
Maar dat verhaal van die ene man is natuurlijk geweldige marketing voor Apple, maar dan heb je het over 1 man van de miljoenen Apple watches die er gedragen worden, dus dat geeft al aan dat je er daarvoor geen hoeft aan te schaffen.
Het is zeker niet de eerste/enige. Hoe dan ook telt ieder leven. De kans is groter dat een persoon op vroegere leeftijd sterft wanneer er geen aandacht besteed wordt aan een issue dat geconstateerd wordt door een ECG-sensor. Het is daarnaast puur een preventieve maatregel, niet oplossend.
Dat betwijfel ik dus, dat is ook wel een hele boute uitspraak. Eigenlijk zeg je dus dat iemand met een Apple Watch een hogere levensverwachting heeft dan iemand zonder ;)
Dat is bepaald niet wat ik zeg. Er zouden puur onregelmatigheden gesignaleerd kunnen worden. Op basis daarvan wordt er een conclusie getrokken, welke in de meeste gevallen zeker als een kritieke toestand wordt aangeduid. Er kan gewoonweg eerder aan de bel getrokken worden, waardoor er een kans zou kunnen bestaan dat iemand een kritiek probleem overleeft. Een dergelijk Apple product is flink doorontwikkeld alvorens het op de markt komt, waardoor er echt "honderdduizend keer" over nagedacht is of iets wel echt nodig is en zo ja, waarom. Het is dus een feature die assisteert. Er wordt ook nadrukkelijk gezegd dat het geen dokter is, maar dat de metingen wel aandacht nodig hebben. Daarbij komt dat, wanneer meerdere doktoren na 10 bezoekjes zegt dat zo'n ding het fout heeft, dat het apparaat dan weer ongeloofwaardig over komt wanneer er wèl een issue is. Tot nu toe lees je daar in ieder geval nergens iets over, dus Apple zal wel iets goed doen daarmee. Het gaat daarbij ook puur om metingen die het apparaat doet, waarbij het een conclusie stelt die je zelf niet zou verwachten. Duizeligheid of weet ik 't welk ander symptoom zijn voor veel mensen geen reden om aan de bel te trekken. Als dat apparaat op zo'n moment je echter vertelt dat je mogelijk even langs de huisarts moet omdat mijn hartritme niet helemaal lekker is, dan geloof ik dat wel. Nogmaals: Het is geen dokter, maar het is gewoon een relatief simpel stukje hardware dat constateert.
Zie ook deze reactie.
Ik voorzie een toekomst met een horloge die alles kan meten en mensen met Apple Watches die de ziekenhuizen overspoelen omdat ze denken iets te mankeren. En dan hoeft het horloge nog niet eens iets te zeggen he, mensen kunnen al stress krijgen omdat hun hartslag 120 aangeeft, en daardoor schiet hij verder door naar 160 en gaat hun bloeddruk ook nog eens omhoog.
Dat is weer het uiterste. Maar ik denk dat, wanneer mensen zo denken, de bovenstaande hypothese wellicht een van de kleinere problemen zijn waar zo'n persoon last van zou hebben.
Ik vind het maar een zorgwekkende ontwikkeling, big tech die jouw medische data gaat meten en opslaan en gaat bepalen of je op het punt staat om de dood te gaan of niet als je niet snel naar de dokter racet, want daar lijkt het wel op neer te komen.
Ja en nee. Het gaat hierbij wederom om nuance. Zoiets gaat natuurlijk puur om kritieke zaken. We gaan in de toekomst echt wel naar een maatschappij waarbij men op een willekeurig moment van de dag een meting kan doen om te zien of er iets in het lichaam niet in orde is. Preventie is daarin de sleutel. Momenteel bestaat de werkwijze namelijk voornamelijk uit symptoombestrijding. Hoewel het aardig secuur blijkt, is zoiets mogelijk ook gevoeliger voor fouten.
Ik denk dat je beter gewoon gezond kunt leven en als een stappenteller ofzo jou kan motiveren extra te bewegen dan moet je dat zeker gebruiken maar blijf het als een hulpmiddel zien en laat er niet heel je leven door bepalen.
Mee eens. :)
En daar heb je dat stukje nuance ook weer. Ik ben van mening dat men altijd kritisch moet blijven. Dat betekent ook dat men niet altijd maar volledig het spreekwoordelijke roer om moet gooien wanneer er een verandering plaats moet vinden. En dat geldt absoluut in deze context. Een handvat (in de vorm van bijvoorbeeld een stappenteller en/of een sportprogramma met oefeningen) is prima, maar de moeite zal men toch echt zelf moeten doen.

[Reactie gewijzigd door InjecTioN op 23 juli 2024 09:02]

Ben zelf een actief persoon, sport 3x in de week in de gym en daarnaast nog wat correctieve oefeningen op rustdagen, maar momenteel zie ik persoonlijk nog geen reden om een Apple Watch te kopen.

De enige doelgroep qua sport die volgens mij baat heeft bij een Apple Watch zijn mensen die aan duursporten doen, zoals wielrennen, marathonlopen, en hardlopen. Veel overige sporten vallen af.

Dat komt met name omdat het (nog) niet kan tracken wat je aan voeding binnen krijgt en eventuele suggesties geeft om een gezonder eetpatroon aan te nemen op basis van jouw doelen. De vraag is of dit ooit wel gemeten kan worden aan de hand van sensoren op de huid.
Juist voor de duursporten is een Apple/Smartwatch niet handig vanwege de beperkte accuduur wanneer GPS aanstaat. Dan kom je al snel terecht bij de (smart)fitnesstrackers.
99% van de sporters heeft niets aan een saturatiemeting, want die zal bij gezonde mensen altijd rond de 95-100% schommelen. Bij lichamelijke inspanning vormen respiratie en de hartslag de bottleneck, niet saturatie. Enkel alpinisten die boven de 2000-2500m aan het klimmen zijn, kunnen waardevolle info uit een saturatiemeter halen.

Als health tracker kan een saturatiemeter wel helpen bij het opsporen/monitoren van aandoeningen als COPD, asthma, anemia en hartfalen. Dergelijke PulseOx meters zijn overigens redelijk nauwkeurig (+/- 2%)
Daar heb je zeker een punt, maar vergeet ook niet dat een apparaat dat minder nauwkeurig is, maar veeeeel vaker kan meten (mijn Apple Watch heb ik altijd aan als ik niet slaap of douche ;-) dan toch zeer nuttige extra(!) informatie kan geven t.o.v. een zeer nauwkeurig en gevalideerd medisch apparaat dat slechts een enkele keer gebruikt wordt.

Er zijn al wel wat voorbeelden geweest, waarbij hartslaginformatie van de relatief onnauwkeurige sensor van de Apple Watch toch reden gaf voor extra onderzoek, waarbij een zeer nauwkeurig hartfilmpje in het ziekenhuis in eerste instantie geen reden tot zorg gaf, omdat op dat moment er niets "verkeerds" te meten was.
Alles is maar een momentopname, er komen ook sporters glansrijk door de medische keuring en de dag erop vallen ze ineens dood neer. Dat ga je ook niet voorkomen met een Apple Watch.

Het is zelfs een beetje zorgwekkend hoeveel vertrouwen mensen aan dat horloge geven, alsof dat ding heel je gezondheid kan meten en kan voorkomen dat er iets met je gebeurt. Ik zou die data enkel voor recreatieve zaken gebruiken, zoals sport ofzo maar ik zou er geen serieuze medische diagnose mee stellen, zeker niet zelf.
Dat zegt hij niet: meer onnauwkeurige metingen kunnen meer informatie bevatten dan 1 nauwkeurige meting. Hierdoor zijn trends te zien die je niet met 1 meting kan zien.
Dat heeft niets te maken met voorkomen of alle vertrouwen leggen in een Watch.
Laatst in het ziekenhuis gaf mijn Forerunner 945 vrijwel de hele tijd exact dezelfde waarden voor SpO2 als de Philips Medical monitor. Ik heb het dan over een periode van 24 uur.

[Reactie gewijzigd door Roland78 op 23 juli 2024 09:02]

Saturatiemeting kan zeer belangrijke informatie geven bij COVID-19
Je saturatie, alleen interessant als je gaat klimmen, dan kan je zien of je zuurstofgehalte nog bij blijft. Gewoon beschikbaar op de Garmin overigens, net zoals de slaap diagnose
Ik bekijk mijn ECG vrij vaak, ongeveer één keer per week. Ik houd bij hoe mijn hart het doet omdat ik er erg geïnteresseerd in ben, maar ook omdat ik af en toe wat raars voel bij m'n hart en wil verifiëren dat in ieder geval de ECG er nog normaal uit ziet.
Dat raar voel hoeft je hart niet te zijn, iedereen heeft weleens een hart die een slag overslaat of een steekje op z'n borst. Je zit je eigen alleen maar onnodig zorgen te maken door dit soort technologie. Iedere week je ECG bekijken waarom zou je dat in godsnaam willen.
Nee maar bij sommige mensen haalt het juist die zorg weg op het moment dat je het voelt :)
Nee hoor, maak me helemaal geen zorgen, ben gewoon erg benieuwd. Ik denk dat als je me zou kennen, je zou weten dat ik me erg miniem zorgen maak over m'n lichaam. Vind het gewoon leuke tech!
Dat is goed en zo moet je het ook zien, maar er zijn genoeg mensen die hun gezondheid inschatten door wat ze aflezen op hun horloge, dan ben je fout bezig.
Mee eens hoor. Het kan zijn dat iets waar je nooit aan denkt dan opeens een "probleem" wordt waar je constant over na moet denken.
Het is een extra sensor en daar moet je wel wat accuduur voor inleveren als je hem 24h aan laat staan. Op diverse garmin modellen zit deze sensor al en hij is daar gelukkig in te stellen (aan/uit of tijdens slaap). Met name de waardes in je slaap zouden je eventueel wat kunnen aangeven, als je te weinig ventilatie in je slaapkamer hebt of onderbrekingen in je ademhaling (medisch dan wel door drank oid) dan zal je zien dat je gemiddelde lager is.
Als je dan de horloge draagt tijdens het slapen, kan het mogelijk slaapapneu detecteren, ook in een vrij ligt stadium (juist in een ligt stadium). Het kan zijn dat je op je rug slaapt en daarom minder lucht binnenkrijgt je horloge zal dan even kunnen trillen zodat je weet op je zij te gaan liggen

Techmoan had een informative video er over
https://www.reddit.com/r/...ea_with_a_pulse_oximeter/
Anoniem: 501293 @Menesis13 augustus 2020 11:31
Er zijn mensen die behoefte hebben om te weten wat hun hartslag is en het zuurstof gehalte. Dit brengt bij sommige mensen geestelijke rust :)
Waarom? Je gaat er toch nooit wat aan zien. Je saturatie doet echt nooit wat interessants.
Behalve soms als je COVID-19 hebt. Daar kan je dan beter maar op tijd bij zijn.
Ook dan heb je tegen de tijd dat je echt wat gaat zien in je saturatie allang zorg van een dokter.
Nog een nieuwe iPad? We hadden net een nieuwe toch?
Dit jaar is er een nieuwe iPad Pro uitgekomen. Volgens geruchten komt er een iPad 2020 of een nieuwe iPad Air
iPad van dit jaar had een camera update en van de GPU was er een extra core unlocked. iPad loopt nu 1 CPU versie achter op de iPhone. Zal mij niet heel erg verbazen als er dit jaar alsnog een iPad update is.
En de nieuwe iPad Pro heeft ook meer RAM gekregen. Nu hebben ze allemaal 6GB RAM en niet enkel het 1TB model.
20 min 4K film rendering op iPad pro, was maar liefst 1 seconde sneller als de 2018 pro.
De cpu upgrade is echt marketing en in weze niks anders dan een naamswijziging.
Enige echte verschil is base storage is nu 128GB, wide angle lens en Lidar sensor.
Dus tenzij foto en video opnames belangrijk zijn geen echte upgrade.
Wel een iets betere instap voor hen die aan een Pro wilden beginnen.
Maar ik heb het niet over de CPU, wel over geheugen. En ik ben zelf overgeschakeld van de iPad Pro 2017 naar het model 2020 en het verschil is duidelijk. Apps en tabs worden veel minder vaak ververst dan op de iPad Pro 2017 die ook 4GB RAM had.

Upgraden van het model 2018 naar het model 2020 is inderdaad belachelijk. Ik vond mijn model uit 2017 al snel genoeg maar zoals ik zei wou ik af van TouchID.
Dit zal een nieuwe iPad Air (10,8") worden
Die Jon Prosser roept zo veel dat ie soms zelfs gelijk heeft.
Haha ja een stilstaande klok heeft het ook twee keer per dag bij het juiste eind ;-)

edit - Moest stilstaande zijn.

[Reactie gewijzigd door Wolliebolly op 23 juli 2024 09:02]

dat betreft dan een kapotte klok hoop ik :+
Een stilstaande klok dan :p
Precies, schieten met hagel en je raakt altijd wel wat.
Zo was hij er voor de WWDC nog heilig van overtuigd dat iOS iphoneOS ging heten.
Op zich geen gekke gedachte. iOS is de enige die nog achter loopt op de naamgeving.

Wel grappig dat men nu dus weer terug gaat naar de oude naamgeving pré iPod touch. 1,2 en 3 heetten namelijk iPhone OS.
Ik denk dat zo lang als de iPod touch verkocht wordt dat de naam iOS nog blijft.
Hoewel ze het natuurlijk kunnen hernoemen is dat wel een goed punt. Het verschil tussen dat dingen en een iPhone is alleen het niet kunnen bellen? Das wel iets anders dan het verschil met de iPad in UI en UX.
Volgens mij volledige afwezigheid van mobiele netwerk functionaliteiten, gps, nfc etc. En heeft al een tijdje geen update van processor/camera gehad. Maar idd, blijft qua experience grotendeels gelijk aan de huidige iPhoneSE.
Mja je moet dan natuurlijk wel kijken naar dingen uit dezelfde generatie, maar volgens mij mist ie sws GPS stack, maar heeft wel locatieservices (wifi, thanks google).

NFC apple Pay is wel een dingetje wat echt handig had kunnen zijn.

Voor de rest dus meer gelijk aan iPhone UX dan iPad iig.
Hij claimt zelf 80%. Ik heb het niet nagerekend maar hij profileert zichzelf wel heel erg als een waarzegger.
Waarschijnlijk de iPad air-4
- Opvolger van de derde generatie iPad Air 2019
- Mogelijk 11-inch scherm zonder thuisknop
- USB-C in plaats van Lightning

Aldus iculture en andere tech-sites.

[Reactie gewijzigd door -JB- op 23 juli 2024 09:02]

Waarschijnlijk de iPad air-4
- Opvolger van de derde generatie iPad Air 2019
- Mogelijk 11-inch scherm zonder thuisknop
- USB-C in plaats van Lightning

Aldus iculture en andere tech-sites.
Er zou dit jaar ook een standaard Ipad komen met A12 processor. Die vind ik zelf wel interessant.
https://www.iphoned.nl/ni...20-a12-processor-gerucht/
Ik lees niks over de Iphone 12 mini ,ook niet in het schema..
Waarom staat de Iphone 12 mini niet in het schema ter vergelijk?
De iPhone 12 mini zou een 5,4 inch scherm krijgen, dus dat is dan de iPhone 12 lijkt me. Een kleinere iPhone is de SE 2020, zou raar zijn als ze die nu al gaan vervangen.
Thanks nu zie ik het ook!
Wel verwarrend de Iphone 12 Max heeft de grote van de Iphone 11
Waarom eigenlijk iPhone 12? Is er een reden waarom 11S wordt overgeslagen? Is dit een gerucht?
Omdat het een heel nieuw model is. Andere afmetingen, naar verluidt kleinere bezels en notch. 5G. Te veel veranderingen om er een 11S van te maken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.