Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Uitgevers presenteren nieuwe games en tonen Xbox Series X-trailers

Verschillende uitgevers hebben nieuwe games aangekondigd en trailers getoond van hoe de games er op de Xbox Series X uit zullen zien. Het gaat onder andere om DiRT 5, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 en Yakuza 7.

De games die zijn aangekondigd verschijnen mogelijk ook voor andere platforms, maar omdat ze getoond werden in een presentatie van Microsoft leggen de uitgevers voor nu de nadruk op de Xbox Series X. Alle getoonde games krijgen grafische verbeteringen voor Microsofts next-genconsole, maar zullen ook verschijnen voor de huidige Xbox One.

Codemasters heeft de eerste beelden van rallygame DiRT 5 getoond, zonder verdere details bekend te maken. De trailer bevat gameplaybeelden waarin verschillende omgevingen en diverse type rallywagens te zien zijn. Het is nog niet bekend wanneer de game verschijnt.

Playism toont een futuristische actieshooter waarin ook ridders met zwaarden en auto's in voorkomen. De game heeft de titel Bright Memory Infinite en is gemaakt door FYQD-Studio. Het spel speelt zich af in een futuristische metropolis in het jaar 2036. Door een vreemd fenomeen wat wetenschappers niet kunnen verklaren, is de lucht wereldwijd verduisterd. Spelers zijn onderdeel van de Supernatural Science Research Organization en moeten zo op onderzoek uitgaan. De Xbox Series X-versie draait in 4k met 60fps en gebruikt raytracing.

Ebb Software heeft Scorn aangekondigd. Een first-personhorrorgame die door Microsoft wordt uitgegeven voor de Xbox en door Humble Bundle uitgebracht wordt voor Windows. Er zijn nog weinig details over de game bekend; de trailer toont enkel sfeerbeelden.

Deep Silver kondigt Chorus aan, een ruimteshooter die in 2021 uitkomt. Spelers nemen de rol aan van piloot Nara, die ruimteschip Forsaken bestuurt. Die twee vormen samen een dodelijk wapen. De shooter draait op de Xbox Series X met 60fps in 4k-resolutie en gebruikt raytracing.

Paradox Interactive laat een trailer zien van Vampire The Masquerade Bloodlines 2. De game wordt gemaakt door Hardsuit Labs en speelt zich af in Seattle en spelers kunnen kiezen om bruut of juist verleidend te werk te gaan. Volgens de omschrijving betreft het een rpg met eerstepersoonsperspectief.

Bloober Team presenteert The Medium, een horrorgame die tijdens de feestdagen dit jaar moet verschijnen. Op de Xbox Series X zal de game in 4k draaien met 60fps en er wordt raytracing gebruikt. The Medium wordt omschreven als een psychologische horrorgame. Spelers zijn een medium en navigeren tussen de echte wereld en een spirituele wereld. De componist van de Silent Hill-games werkt mee aan het spel.

Bandai Namco laat Scarlet Nexus zien. Een game die zich afspeelt in een Japanse omgeving in een verre toekomst en gaat over een groep van elitesoldaten met psionische krachten. Volgens de uitgever gaat het om een actie-rpg met een diepgaand verhaal.

Systemic Reaction presenteert Second Extinction. Het is een coopshooter voor drie spelers, waarin teams gemuteerde dinosaurussen moeten uitschakelen. Teamwork is daarbij belangrijk volgens de makers.

Sega presenteert Yakuza: Like a Dragon. Dat gaat om een westerse versie van Yakuza 7, dat eerder al in Japan uit kwam. De nieuwe game verschijnt voor de Xbox Series X en is meteen beschikbaar als de console uitkomt. De game komt ook naar Windows 10.

Microsoft liet eerder deze week weten dat er maandelijks nieuws zal komen over de Xbox Series X en de games die voor de nieuwe console verschijnen. Nu heeft de Xbox-fabrikant alleen games van andere uitgevers getoond, in juli zal het bedrijf het werk van de vijftien Xbox Game Studios laten zien. De Xbox Series X komt tijdens het feestdagenseizoen dit jaar uit.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

07-05-2020 • 17:59

64 Linkedin

Reacties (64)

Wijzig sortering
Toch zie je deze generatie meer verschil in kwaliteit dan bij de vorige sprong imho. Blijft allemaal ongeveer hetzelfde, maar toch een stapje voorwaards :-).
Dit zijn veelal current-gen games met raytracing en wat hogere resoluties / framerates. De echte next-gen games komen nog.

Daarnaast ben ik het niet helemaal met je eens. Bij de laatste generatie was het vaak best slecht gesteld met de resoluties en framerates. Daar hebben we nu minder last van.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 7 mei 2020 18:49]

Wat zijn next gen games? Echt grote stappen gaan op het gebied van 2d schermen niet meer komen. Tuurlijk het gaat langzaam vooruit. Meer polygonen, betere physics, betere rtx. Maar dit gaat in kleine stapjes op basis van de snelheden van gpus en cpus.
Echte vooruitgang moet meer komen uit bv VR.
om eerlijk te zijn vind ik er bar weinig inhoudelijke progressie sinds de PS3/X360 generatie tot en met nu; op grafisch vlak na. Natuurlijk; games zijn zeker uitgebreider en mooier geworden maar in de kern is er niet heel veel veranderd; weinig games die deze generatie buiten de al bekende 'formats' zijn getreden (op mogelijk kleinere indiegames na). Hopelijk wordt dat voor next-gen anders; vooral ook omdat een hele snelle SSD nu standaard zal gaan worden; maar ik denk dat we nog een poosje wat 'cross-gen' games gaan zien die niet heel veel 'vernieuwends' te brengen hebben behalve wat extra grafische toeters en bellen.
Gemiste kans om daadwerkelijk gameplay te laten zien, zoals aangekondigd in de titel van de stream.
De communicatie om gameplay ging alleen om Valhalla. Voor de rest is op Twitter en Facebook nergens gameplay in de mond genomen en werd aangegeven dat het aankondigingen zouden zijn, zoals ook op de e3 gedaan zou worden. Ze hebben gewoon de e3 show opgeknipt.
Heb jij dezelfde berichten gelezen als ik? Microsoft heeft vandaag een gigantische communicatieblunder gemaakt. Polls van Geoff Keighley en de ratio likes/dislikes op Youtube laat wel zien dat veel gamers met een andere verwachting Inside XBOX ingingen.

En over de mensen zijn die zeggen we krijgen Elden Ring te zien, terwijl Valhalla duidelijk de grote afsluiter ging worden heb ik het dus niet over.
For the Xbox 20/20 May update, we will focus on giving you a first look at next-gen gameplay, trailers and sneak peeks from a wide variety of publishing partners and independent developers across the globe and industry, including Ubisoft’s recently announced Assassin’s Creed Valhalla, and hear from game creators about what they’re doing with their games on Xbox Series X.
https://news.xbox.com/en-...-2020-the-future-of-xbox/
FIRST LOOK XBOX SERIES X GAMEPLAY
https://www.youtube.com/w...vucOWM2s&feature=emb_logo
It’s time for your first look at next-gen gameplay from our global development partners with the Xbox Series X.
Boot up the show and take everything in. #InsideXbox
https://twitter.com/Xbox/status/1258410062692806657?s=20
You want to see games for the Xbox Series X? We want to show you games for the Xbox Series X.

Check out First Look next-gen gameplay from our global developers partners within #InsideXbox on Thursday, May 7 at 8am PT.
https://twitter.com/Xbox/status/1255889762864361472?s=20

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 8 mei 2020 13:37]

Die quote die je geeft legt totaal niet de nadruk op gameplay.
Ik lees: trailers, sneak peaks en first look at gameplay.
Dat klopt dan toch met wat ze deden?

Werkelijk alles wat in die quote staat is voorbijgekomen. Ik noem het een kwestie van lezen. Daarnaast is het een kwestie van nadenken. Dit is de virtuele e3.
De Microsoft e3 announcement bestaat ook altijd uit gameplay, trailers, sneakpeaks en babbeltjes van de developers...

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 8 mei 2020 07:42]

Heb je de andere drie berichten ook gelezen. Heb mijn post even aangepast en alles in quoteblokken gezet. Dit zijn berichten rechtstreeks van Microsoft haar sociale kanalen.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 8 mei 2020 13:54]

Tja, ik denk dat ik gewoon een realistischere versie heb van gameplay. Ik zie altijd dit soort trailers als ze het over gameplay hebben. Sony doet niet anders getuige: https://www.youtube.com/watch?v=UxTrUGpxywU wat het grootste deel CGI en intro filmpjes is en waarschijnlijk niet eens is opgenomen.

of Toms Hardware die gameplay noemt op zijn site, terwijl het gewoon een trailer is met totaal geen gameplay erin.. https://www.tomsguide.com...ng-new-video-watch-it-now

Daarnaast kan een groot deel wat getoond is nog steeds gameplay zijn. Misschien lijkt het CGI en is het realtime rendered op een Xbox? en ja.. als het een CGI is die ingame ook afgespeeld wordt, is het op het woord af ook al gameplay.. De trailer hierboven van Scarlet Nexus bevat duidelijk gameplay beelden. En dat geldt voor meer trailers die getoond zijn. Voor The Medium geldt hetzelfde, op het einde zijn het duidelijk gameplay beelden.

Dus wat is de definitie van gameplay beelden? Ik weet dat als het om beelden gaat die normaal ook op de e3 worden getoond, dat het vrijwel nooit gameplay beelden zijn en als het dat al wel is, komt het voor het grootste deel uit een pc. Ik verwacht bij gameplay beelden nooit dat iemand daadwerkelijk aan het spelen is. Dat kan ook bijna niet gezien het event met zoveel te tonen en zo weinig tijd.

Maar ik wacht op de eerste 'gameplay' beelden van games op een ps5.. al verwacht ik van Sony ook niet veel meer dan trailers.

[Reactie gewijzigd door SunnieNL op 8 mei 2020 16:27]

Polls van Geoff Keighley en de ratio likes/dislikes op Youtube laat wel zien dat veel gamers met een andere verwachting Inside XBOX ingingen.
Of, veel simpeler: fanboys gonna fanboy
Het gaat mij wat te ver om iedereen op te noemen die volg. Layman Gaming, Easy Allies, Eurogamer, Gamekings, YoungYea al deze objectieve gamereviewers hebben meer gameplay verwacht en overheerst het gevoel van een teleurstelling.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 8 mei 2020 15:58]

Oh ik snap het commentaar wel, maar we hechten tegenwoordig teveel waarde aan internet polls, want daar is anno 2020 veel te makkelijk mee te manipuleren en ook helemaal afhankelijk van het publiek wat de poll ziet.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 8 mei 2020 15:13]

De communicatie vooraf beloofde meer dan wat we hebben gekregen. Ik begrijp dat de grote uitgevers hun eigen evenement willen doen (Ubisoft, EA, Square Enix etc.). En dat de meeste games eind dit jaar uitkomen op zowel de huidige generatie als op de next-gen generatie. Maar Microsoft kom op; 12 games in 25 minuten waarvan 1 high profile Assassins Creed Valhalla die echt iets uit de next-gen consoles haalt.

Als je Phil Spencer laat tweeten: so you want games, so you want games en op het officiele XBOX kanaal met de mededeling komt dat XBOX INSIDE volledig draait om gameplay dan is dit echt te weinig.

Het enige echt positieve uit deze stream zijn de 8 nieuwe IP's.

[Reactie gewijzigd door Maulwurfje op 7 mei 2020 18:17]

Microsoft kan er toch ook niet veel aan doen als deze uitgevers/ontwikkelaars dit soort trailers willen uitbrengen als aankondiging?
Dit is Inside XBOX een Microsoft event. Microsoft heeft het eindzeggenschap over dat evenement. Wil je echte gameplay laten zien, wat dacht je er misschien van om vijf titels 5 minuten de tijd te geven zodat er echt daadwerkelijk tijd was om gameplay beeld te tonen. En nog beter om te focussen op de XBOX series X optimized performance.
Het lijkt vanaf je toetsenbord allemaal zo makkelijk. 100% controle over wat uitgevers willen tonen, wat voor deals ze hebben met het uitgeven van games op hun platform. Ga er maar vanuit dat hier meer achter zit dan "ok, wie wil er wat tonen? Nee, die doen we niet, nee die ook niet..."

En wie weet heeft een game (of meerderen) wel een trailer teruggetrokken. Je weet het niet.
Het is wel heel makkelijk om een tweet of persbericht te plaatsen. Je gaat mij niet vertellen dat Microsoft een week geleden niet wist dat de focus van de Inside XBOX was om veel games achter elkaar te laten zien ipv een paar titels voorzien van developercommentaar.

Ik vind de communicatie van Microsoft sinds de GameAwards perfect. Bij elk stukje informatie die we sindsdien krijgen past perfect in het masterplan (weg naar 2 miljard gamers) wat Microsoft aan het uitvouwen is. Tot vandaag was er geen ruimte om aan Microsoft zijn woorden te twijfelen. Maar door deze productie is dat vertrouwen weg en ga ik bij alles wat Microsoft weer zegt denken ja, ja dat beloof je al sinds de release van de XBOX One.
Ik heb een maand of 9 gewerkt aan een front-end van een site van een groot project (kostte tot dan toe 20 miljoen of zo) en die werd ook last minute geannuleerd, omdat er ergens iets niet goed liep en ze het niet konden afronden. Dus nee, niet alles is vooraf te voorzien
MS wist perfect welke trailers er getoond gingen worden... Ze hebben gewoon foute verwachtingen geschept. Hebben ze ondertussen zelf toegegeven..
Hoezo? Second Extinction heeft toch gameplay beelden?
Scorn geeft toch wel serieuze H. R. Giger vibes. Toch eens ff iets meer over opzoeken
Meer aliens en prometheus.
Dan hebben we inderdaad hetzelfde gevoel! Aangezien de volledige sfeer, de alien zelf en zo goed als de rest van het artwork van de aliens serie gemaakt zijn door Giger! Ook heeft hij de artwork van Alejandro Jodorowsky's Dune gemaakt.

Scorn lijkt na verder onderzoek ook een beetje ode aan Giger te zijn. Het spel is direct geïnspireerd op het werk van Giger en Zdzisław Beksiński. Een survival horror die mijn interesse door de artwork serieus heeft getrokken. Shots zien er heel goed uit!
Ziet er beter dan dan dopey Vampire in BloodLines
Op deze dag heeft het woord "gameplay" een nieuwe betekenis gekregen. Historisch moment :D
Bright Memory is wel de titel die mij het meeste is bijgebleven. Had ook het gevoel dat dat je hier de meeste gameplay te zien kreeg. Het meerdendeel van de games was vrij volwassen van toon wel, dat viel wel op. Maar snap wel dat mensen meer gameplay hadden willen zien, die verwachting werd wel wat geschept.

Overigens goed te zien dat veel titels Smart Delivery ondersteunen en dat er ook aantal games direct naar GamePass komen.
Bright Memory is al een tijdje verkrijgbaar op Steam (de 1.0 release was op 25 maart). Ik weet niet of Infinite DLC is of een aparte game maar je krijgt 'm in ieder geval gratis als je BM koopt. Kost 8,19 dus voor de prijs hoef je het niet te laten.

[Reactie gewijzigd door Armselig op 7 mei 2020 23:53]

Alle getoonde games krijgen grafische verbeteringen voor Microsofts next-genconsole, maar zullen ook verschijnen voor de huidige Xbox One.

Ok, dus vrij nutteloze hype voor zo’n livestream. Je kan ook gameplay bekijken van games die al uit zijn en op ultra draaien op de PC als referentie. Deze stream werd juist gehyped omdat mensen iets willen zien wat echt om de XSX draait. Dit had netzogoed een random 'we hebben deze games in ontwikkeling' stream kunnen zijn, helemaal los van de XSX zelf als console.

Wordt tijd dat ze games tonen die exclusief zijn voor next-gen consoles en daarmee gebruik maken van de voordelen van een razendsnelle ssd en betere cpu/gpu. Dat grafische geneuzel ken ik onderhand wel, wordt tijd dat er echt nieuwe game design komt. En dat kan alleen als ze de oude consoles laten vallen.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 7 mei 2020 18:52]

Wordt het tijd? Vind je? Het duurt nog een goed half jaar voor die consoles uitkomen he...
Over 2 maanden krijgen we meer te zien van de first party titels, dan zien we wellicht wat meer. Maar ook die gaan in eerste instantie ook voor de huidige generatie uitkomen. Vrijwel niemand gaat nu gelijk vol inzetten op een game die alléén maar op de nieuwe generatie gaat draaien, want dan limiteer je jezelf in eerste instantie gewoon enorm in je afzetmarkt.
En vergeet niet dat nieuwe console generaties tot nu toe altijd last hadden van een gebrek aan echt goede games in het begin van hun leven. Het voordeel nu is dat ze ook gewoon games van de huidige generatie kunnen blijven draaien.
Overigens, ik meen dat The Medium wel een Series X only titel was? Of althans, niet voor de huidige Xbox generatie meen ik begrepen te hebben (hij komt wel ook naar PC).
Ja, het wordt tijd dat ze het tonen, aangezien de games dan 6-18 maanden later uitkomen.
Nou zit ik niet zo heel erg bovenop het game nieuws, vind het meestal niet zo boeiend om te kijken naar wat nog niet beschikbaar is (vooral met een enorme backlog nog te spelen games)... maar is de trend tegenwoordig niet meer en meer dat games veel korter voor release getoond worden? Volgens mij is het steeds minder gebruikelijk aan het worden om te proberen heel lang van tevoren te hypen.
hoezo... je komt altijd met een release game voor je console...

je wil je console toch promoten? je wil niet dat mensen denken ow een upgraded versie van ( welke game ook)

dan zullen ze niet snel denken ik moet de nieuwe xbox serie x echt hebben...

xbox had zoveel studios overgenomen, ze wilde nu echt exclusives gaan uitbrengen, en dan kan je eindelijk wat laten zien en dan dit.....

sony heeft nog niks laten zien maar die gaan echt wel met een exclusive ps5 game komen.
Whut???
Natuurlijk komt Microsoft nog met games, het is ook al bekend dat ze die in juli gaan laten zien.
Maar Microsoft had het van jou al moeten laten zien terwijl we bij Sony nog minder gezien hebben maar daar zit het wel goed? Hoe fanboy kun je zijn!?
Maar goed, met jouw username was het eigenlijk ook al wel duidelijk in welk kamp je zit...
wat een bs...

ik zeg dat je mag verwachten dat als je een next gen laat zien ook laat zien waar hij toe in staat is...

leuk dat je allemaal third party games laat zien maar je wil toch je nieuwste console aanprijzen promoten enz....

leuk dat hij upgraded games kan afspelen , maar koop jij daarvoor een nieuwe console?

dus laat dat fanboy onzin achterwege , ik mag aannemen dat je als bedrijf het beste laat zien wat je te bieden hebt , ze ontwikkelen toch een halo game? waarom dan die niet laten zien in gameplay?

oftewel zoals overal gezegd word het was een dikke flop deze stream, niks fanboys aan gewoon waarheid.
Dat gaan ze zeker nog laten zien, en het was van tevoren ook compleet bekend dat er geen first party titels getoond zouden worden. Dus als jij daar nu over aan het zeiken bent dan ben je gewoon een ongeïnformeerde trol.

En je hebt nog steeds niet gezegd waarom het bij Sony wel ok is dat ze nog veel minder hebben laten zien?
The Medium is next-gen exclusief, die zal dus niet uitkomen voor de huidige gen.

https://www.eurogamer.net...rror-throwback-the-medium
Als ik echt heel eerlijk ben, vind ik het nog niet zo heel erg interessant als ik de graphics zie. Ik bedoel, dit soort graphics hebben we met de PC's al jaren. Ik denk dat deze graphics redelijk on-par zijn met de betere PS4 en Xbone games. Deze generatie sprong zal wel de kleinste zijn van alle generaties in terms of graphics. Ik ben in elk geval benieuwd wat we kunnen verwachten als ze het uiterste uit deze machines kunnen halen.
Een PC van rond de 400-500 euro op 4K, Ultra Settings en 60fps?
Dat zegt hij toch niet. En 4k op low setting is ook weer zo meh. Het is wachten tot de consoles echt in de winkels liggen zodat ze getest kunnen worden. En welke settings ze hebben en wat dat in PC onderdelen kost.

Daar is nu nog weinig over te zeggen.
Het gaat er niet om wat je op de pc hebt....het gaat erom wat er op de console te zien is en wat zo een klein kastje allemaak biedt.
Soms moet je jezelf gewoon dwingen om niet aan de pc te denken.
Je bedoelt dat je dit soort graphics al ziet op PC's die 5x zoveel kosten? Mja vreemd dat het erop lijkt 8)7
Ik denk dat het 'm meer in de details gaat zitten, veel mooier kan het inderdaad niet meer worden. Denk aan rondlopen in enorme steden, allemaal realtime, dat je ver kan kijken enzo, alles in 4k 60hz etc.
raytracing gaat een beter contrast / diepte effect geven dan alleen rasterization. Alsof het allemaal iets meer echt is qua 3d modellen om dat belichting / schaduwen kloppen en dynamisch zijn.

Kijk bv op YouTube naar gta v raytracing. De scene aan de kust met de hekjes geven zo'n beter gevoel van diepte als daar o.a. de ambient occlusion juist op wordt uitgevoerd.

Ik hoop echt dat de raytracing goed genoeg is in de next-gen consoles om op 4k alle effecten voldoende uit te voeren. Zodat we eindelijk af gaan stappen van rasterization en eindelijk over gaan naar meer filmische 3d animatie kwaliteit aan beelden.
Deze generatie sprong zal wel de kleinste zijn van alle generaties in terms of graphics
De kleinste sprong ooit was van ps3/xb360 naar ps4/xbone. Altijd high end CPU en high end gpu, maar die generatie een low end CPU en low end gpu.

Vandaar dat er ws ook pro versies van die consoles met midrange hardware zijn uitgebracht. Maar bij de nieuwe generatie consoles zit er eindelijk weer fatsoenlijke hardware in.

Dit is juist een grote sprong...alleen niet in vergelijking met de oneX...maar die is ook pas net n paar jaar uit....
Ik ben nog het meest benieuwd of alle ontwikkelaars goed gebruik maken van Dolby Atmos. Kan niet wachten om veel van deze games te spelen in mijn hometheater.
Ik vond het tegenvallen, erg weinig gameplay, veel trailers en de meeste daarvan vielen tegen. Ik kreeg nergens een wow gevoel van. En van Valhalla had ik echt meer verwacht..!
Haha, die Dirt trailer: we kunnen raytracen en laten we dus alles nat en in de regen bouwen.
Die extreme raytrace stukjes in de modder is wel het enige van de trailers die ik nu heb gekeken dat echt een gevoel had: Dit is een flinke stap voorwaarts in graphics!

Voor de rest van de games vind ik het maar mwah. De vooruitgang in graphics vind ik sowieso tegenvallen de laatste 10 jaar. Langzaam maar gestaag gaat het wel steeds wat beter, maar de X360/PS3/Wii-U generatie is toch wel de laatste generatie die een flinke stap maakte kwa indruk op mij (zeker wat betreft textures/polygonen).

Niet dat ik dat erg vind, ik ben meer van de gameplay. Ben dan ook blij dat deze games voor de Xbox One komen (hopelijk ook gamepass), maar ergens had ik toch gedroomd dat ik eindelijk weer eens overtuigd zou worden door een nieuwe generatie console :z
De PS360 generatie was voor mij juist een gigantische domper omdat daar juist erg weinig vooruitgang was geboekt, vooruitgang zonder andere compromissen aan te gaan bedoel ik dan. Ik zie bij consoles eigenlijk constant een cyclus waar upgrades in resolutie en kwaliteit binnen die resolutie elkaar afwisselen.

Saturn/PSX/N64 introduceerden 3d op SD schermen (<=480i/p), Dreamcast/PS2/GC/Xbox/Wii voegden hier acceptabele framerates en beeldkwaliteit aan toe

PS3/360 introduceerden "HD", maar bleven veelal hangen op 720p, áls dat al gehaald werd met 30fps
PS4/Xbone loste eindelijk deze belofte in, maar 1080p/60 is nog altijd niet de standaard

PS4 Pro / XboneX brachten een flinke vooruitgang met 1080p/60, maar een 4k resolutie wordt alleen met kunstgrepen gehaald.

Ik verwacht dus dat de nieuwe generaties nu dus een target van >1440p met 60fps gaan halen, wat wederom een flinke verbetering is en dus juist dat biedt waar velen op zaten te wachten. Dit tezamen met andere features als raytracing, adaptive vsync, betere audio en flink verbeterde laadtijden denk ik dat er een generatie komt die toch echt wel veel te bieden heeft. Maar daar zullen de devs nog wel even de tijd voor nodig hebben om dat daadwerkelijk in de games te kunnen integreren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True