OnePlus 8 en 8 Pro komen volgende week uit voor 699 en 899 euro

OnePlus heeft de OnePlus 8 en 8 Pro officieel aangekondigd. De toestellen komen over een week uit voor prijzen vanaf 699 en 899 euro. Het Pro-model kan draadloos snelladen met 30W. De daarvoor benodigde draadloze lader kost 70 euro.

Beide smartphones krijgen een Snapdragon 865-soc en een X55-modem voor 5g. Het OnePlus 8 Pro-topmodel heeft lpddr5-geheugen, terwijl de reguliere OnePlus 8 voorzien is van lpddr4x. Verder heeft de Pro-versie een 6,8"-scherm met een verversingssnelheid van 120Hz en een resolutie van 3168x1440 pixels. Volgens de fabrikant haalt het scherm een maximale helderheid van 1300cd/m2. In de goedkopere OnePlus 8 zit een 90Hz-paneel met een resolutie van 2400x1080 pixels.

Het Pro-model heeft als primaire camera de Sony IMX689, die 48-megapixelsensor van het grote 1/1,4"-formaat zit vooralsnog alleen in de Oppo Find X2 Pro. De telelens heeft volgens OnePlus '3x hybride zoom'. Verder zit er een 48-megapixelcamera met ultragroothoeklens op het toestel en de vierde camera noemt OnePlus de Color Filter Camera. Die is bedoeld om effecten te geven aan foto's.

OnePlus 8-serieOnePlus 8-serieOnePlus 8-serieOnePlus 8-serieOnePlus 8-serieOnePlus 8-serieOnePlus 8-serieOnePlus 8-serie

De reguliere OnePlus 8 heeft een kleinere 48-megapixelsensor als primaire camera. Het gaat om de Sony IMX586, die ook in veel andere smartphones zit die dit en vorig jaar zijn uitgebracht. Het toestel heeft verder een macrocamera en een ultragroothoekcamera.

De OnePlus 8 Pro kan draadloos laden met 30W. Daarvoor is de Warp Charge 30 Wireless-lader nodig, die kost 70 euro. De reguliere OnePlus 8 kan niet draadloos laden, maar beide toestellen kunnen met de meegeleverde lader snelladen met 30W. De Pro-uitvoering heeft een iets hogere accucapaciteit van 4510mAh, dat is 4300mAh bij het ander model.

OnePlus 8 Pro OnePlus 8
Scherm 6,78", oled, 120Hz
3168x1440 pixels, 19,8:9
6,55", oled, 90Hz
2400x1080 pixels, 20:9
Processor en modem Qualcomm Snapdragon 865, X55 Qualcomm Snapdragon 865, X55
Geheugen 8GB of 12GB lpddr5 8GB of 12GB lpddr4x
Opslag 128GB of 256GB ufs 3.0 128GB of 256GB ufs 3.0
Camera's achterkant Primair: Sony IMX689, 48Mp, 1/1,4"
Telecamera: 8Mp, f/2.44.
Ultragroothoek: 48Mp, f/2.2
Kleurenfiltercamera: 5Mp
Primair: Sony IMX586, 48Mp, f/1.75
Macro: 2Mp f/2.4
Ultragroothoek: 16Mp f/2.2
Frontcamera Sony IMX471, 16Mp, f/2.45 Sony IMX471, 16Mp, f/2.45
Afmetingen 165,3x74,35x8,5mm 160,2x72,9x8mm
Gewicht 199 gram 180 gram
Accu en laden 4510mAh, 30W bedraad laden, 30W draadloos laden,
30W omgekeerd draadloos laden
4300mAh, 30W bedraad laden, geen draadloos laden
Prijzen 8GB + 128GB: 899 euro
12GB + 256GB: 999 euro
8GB + 128GB: 699 euro
12GB + 256GB: 799 euro

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

14-04-2020 • 18:00

236

Lees meer

Reacties (236)

236
232
108
7
0
75

Sorteer op:

Weergave:

Toch jammer van die hole punch, ik heb zelf de 7 pro en die pop up camera is echt een van de beste toevoegingen in een smartphone in lange tijd.
Letterlijk dit, ik vraag me af waarom ze geswitched zijn van design.
En de face unlock? Kan me voorstellen dat dat met een punchhole beter werkt dan met een popup.
Die popup werkt sneller dan m'n fingerprint. Ik kan je zeggen, dat mensen die het niet weten, er niet eens opletten dat er een camera omhoog en terug naar beneden komt. Pas als je ze erop wijst dat er geen punch hole is staan ze versteld te kijken en moet ik ze vaak wijzen op de pop-up camera :)
Sneller lijkt me wel beetje overdreven... Mijn Mi 9T Pro heeft ook beide opties, en vingerafdruk is toch sneller hoor
Heb samen met de vrouw bijna alle oneplus toestellen gehad, en kan zeggen dat de 7Pro de grootste tegenvaller was. Dit was 1 van de zaken wat een groot verschil was met de 6T en de 5T. Face unlock in combinatie met de fingerprint werkte altijd super snel, maar met de popup is dit een stuk minder snel geworden. Je hoefde eerst naar je gevoel niet te wachten, en nu moet je er wel op wachten.
Ook het gewicht van de 7 Pro is me zeer tegengevallen en ook een te groot scherm waardoor ik niet goed overal bij kan (en heb geen kleine handen).
De Face Unlock werkt uitstekend en verrassend snel. Het werkt eveneens in landscape en bij slecht of geen omgevingslicht. De software is zelflerend, inmiddels werkt het ook als ik een peuk in mn mond heb of met mn headset op. Ik heb de 8 Pro besteld, komende vanaf een 7 Pro, en vind het jammer dat ze voor een punchhole hebben gekozen. Daarnaast geeft een pup-up camera een extra veiligheid. Je weet exact wanneer de camera wel en niet naar je kijkt; ik vrees nu niet voor malware die een foto wil maken.
Bewegende onderdelen in een toestel dat je overal mee naartoe neemt... misschien dat OnePlus toch de durability heeft onderschat + nieuwe IP-rating.
Jammer, want de pop up selfie camera was een fantastische oplossing. Zeker voor degenen die het geen moer interesseert dat ze selfies kunnen maken.
Vooraf waren er zorgen over de betrouwbaarheid van de pop-up camera, maar het systeem is betrouwbaar gebleken en bevalt mij persoonlijk prima.
Ik vermoed dat de IP68 rating de grootste reden was om over te stappen, daarnaast hou je extra ruimte over in de behuizing die je bijvoorbeeld voor een grotere accu kunt gebruiken.
Inderdaad de IP rating en die keuze werd bovendien makkelijker gemaakt door de ruimte die nodig is voor het gebruik van de 865 SoC icm het X55 modem en daarbij benodigde 5G antennes en accucapaciteit.

[Reactie gewijzigd door Laguna op 23 juli 2024 21:50]

Never Settle ....
Een slogan die tegenwoordig Nergens meer op Slaat bij OP want het zijn steeds meer compromisen.
@J0kerNL @TheTinusNL kun je aangeven waar de IP rating is vermeld, want Oneplus geeft niets aan.

https://www.oneplus.com/nl/8-pro/specs

Als het niet is gevalideerd, dan is het er simpelweg niet.

P. S. Het maakt mij niet uit wat er in de geruchten is benoemd of dat het door een YT'er is getest. De kans is groot dat andere non-ip smartphones net zo waterdicht zijn als het nieuw uit de verpakking komt.

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 23 juli 2024 21:50]

Onder het kopje design (en in de press conferentie)

Screenshot van de website
Bedankt, ik zie het op mijn mobiel onderaan die pagina erbij staan. Het is vreemd dat het niet bij de specs erbij staat. In andere landen is het ook niet bij de specs vermeld, maar ook alleen bij de "features".
Met een asterix. Dan ben ik benieuwd wat die asterix verteld.
Ook dat staat op de website:
* Getest onder gecontroleerde laboratoriumomstandigheden IEC 60529 met een IP68-classificatie. De weerstand tegen water en stof kan afnemen naarmate het toestel ouder wordt.
Zal waarschijnlijk te maken hebben met de IP86 water resistance, met een pop-up camera is dat veel moeilijker te behalen.
Ik heb dacht ik ooit eens gelezen dat dat temaken had met het feit dat Samsung patent had op de punch hole.. of het waar is durf ik niet te zeggen aangezien ik het artikel zo snel niet terug kan vinden. Maar dit staat me nog bij :)
Heeft ook te maken met gewichts-verdeling
Wanneer ze een popup camera zouden gebruiken hadden anderen geklaagd dat ze IP rating missen. Zo is er altijd wat.
ik heb liever een holepunch dan een pop-up als ik daarmee de ip rating verlies. Het liefst ip en pop-up.

Met z'n telefoon heb ik graag wel een stukje zekerheid dat mocht hij per-ongeluk vallen in het water of een plas, hij heel blijft.
'Never settle', tja, dus wel.
hoezo dus wel?

ik heb juist het idee dat het de meest complete telefoon is op de markt, voor een betere prijs dan de concurrentie. Of gaat het alleen om de hole punch?
Niet qua prijs hoor ;)

[Reactie gewijzigd door Potenscia op 23 juli 2024 21:50]

Het maakt de 7pro natuurlijk des te uniek. Ik ben blij dat ik hem heb :)
Vind ik ook, na een scherm te hebben gehad zonder notch of gat erin wil je niet anders meer.
Een punch hole ok, maar waarom niet gewoon in het midden? 8)7 OCD enz... ;)

[Reactie gewijzigd door Robinho96 op 23 juli 2024 21:50]

Een punch hole aan de zijkant valt tijdens gebruik minder op omdat je focus meestal in het midden ligt.
Ik heb al ruim een jaar een punch hole in de linker bovenhoek, ik stoor me er weinig aan.
Full screen video's kijk ik niet gwn de 16:9 verhouding.
Op websites zit de webbar en de donkere status bar daar toch. Daarnaast is het ook handig om te zien/voelen wat de bovenkant van het toestel is. Kamergenoot heeft namelijk een Mi 9T en doe heb ik regelmatig ondersteboven vast.
De positie van een telefoon afleiden uit de positie van de punchhole lijkt me lastig.
Ik ben echt te bang dat die me kapot gaat. Heb nu mijn oplaadpoort al vaak vol.

Ben wel zuinig, maarja een telefoon zit in de broekzak.
Absoluut! Ik vind het echt handig
Helemaal mee eens, fantastisch dat volledige scherm!
Exact mijn gedachten. Die hole punch is extreem storend vind ik.
Whow OnePlus is heel snel wel heel duur geworden. Bijna drie keer zo duur in 6 jaar tijd. Dat doen zelfs de marktleiders ze niet na.
Mwa, van 299 naar 699. Das iets meer dan 2x.

De Pro is een nieuwe lijn die afwijkt van de standaard OnePlus filosofie (op de belangrijke punten net zo goed, maar niet in alle punten, als een flagship).

De Samsung S5 was bij release trouwens 699 (het topmodel destijds) en de S20 ultra is nu ook 1359.... Das is bijna 2x zoveel. En in euro's zelfs een hogere stijging...
€269,- naar €899,-
Voor €269,- kocht je toen het top model met de minste opslag. Zo ook nu voor €899,-
Toen was er maar 1 model, geen prolijn. En de s5 was toen nog altijd wel beter als de OnePlus. Dat gat is nu praktisch weg.

Dus de goedkoopste variant van toen vergelijken met de duurste van nu is jezelf wel.rijk rekenen ;-). De OnePlus one had bijvoorbeeld geen 800mhz ondersteuning, waardoor sommige providers destijds al af vielen... Das toch echt wel anders als nu. De camera van de 8 pro is praktisch gelijk aan de andere topmodellen. Dat was met de OnePlus one ook echt anders.

En ik kan het weten, heb de OnePlus one 2 jaar gehad ;-)
Mm Ben ik het niet mee eens. De OnePlusOne was toen alleen maar er was toen ook geen S5 Ultra.

Dan moet je OnePlus One en OnePlus 8 prijs vergelijken met S5 en S20/s20+

Maar goed onder de streep is de OnePlus lijn simpelweg erg hard gestegen.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 23 juli 2024 21:50]

600 euro duurder voor een flagship

Tegenover 660 duurder voor Samsung flagship (ook 3 camera's net als de OnePlus pro)

Wat dat betreft niet vreemd dus. De rest is ook zoveel gestegen. En er zit nu ook veel meer in. 3 (echte) camera's, draadloos laden, waterproof certificering, veel grotere schermen....

Ben ik er blij mee? Nope. Is het nodig? Vast niet. Maar vergeet ook niet: de stap van een S4 naar een s5 was groot, en een S4 naar S6 is ground-breaking. Die tijden zijn voorbij. Mensen doen véél langer met hun telefoon gemiddeld. Dus om dezelfde inkomsten te houden is dit het verdienmodel.
Dat is ook alle tijd al hun strategie geweest.
Goedkoop naamsbekendheid opbouwen met prijsvechters, daarna met gevestigde naam het hogere segment opzoeken.
Daarbij helpt het natuurlijk (niet) dat de marktleiders de laatste jaren ook de grens opzoeken.
Toch begint het nu wel echt door te wegen. In dezelfde periode is het Samsung top model nog geen 2x zo duur geworden terwijl een OnePlus naar de 3 schurkt.
Samsung positioneerde de Galaxy S-serie aan het begin van die periode echter niet als prijsvechter, maar als topmodel. Dan is het logisch dat die prijzen relatief minder hard stijgen. Dat is een cruciaal verschil met OnePlus die -zoals ik eerder zei- zich langzaam opwerkt in de segmenten.
Ja daarom is het ook zo opvallend dat de stijging bij OnePlus zo gigantisch is.

Tuurlijk OnePlus positioneerde zich als prijs vechter maar zei nooit “deze twee zijn goedkoop. Daarna gaan we onze prijzen meer dan verdubbelen”.
OnePlus heeft er nooit een geheim van gemaakt dat dit hun strategie was. Niet dat ze er mee te koop liepen maar een geheim was het zeker niet. Dat ze een prijsvechter zijn dat klopt dus niet.

Mocht je goedkoop willen zijn er genoeg chineese andere merken nu die ook goede specs voor een lagere prijs bieden.
Ik heb juist het idee dat de prijs van one plus redelijk te verdedigen is gezien de concurrentie.
De hele markt is meer gaan vragen voor hun high end telefoons.
en ze verkopen. Mensen willen blijkbaar een high end telefoon.

Op papier is het de beste telefoon, of dit in gebruik zo is, is natuurlijk afwachten.
Daarnaast is de meest uitgebreide variant nog steeds sub 1k, in tegenstelling tot Oppo en Samsung.
Terwijl de 8 pro kwa specs gelijk is aan de find x2 pro, en sneller is dan de europese S20 ultra.

Als Samsung hier in europa de snapdragon variant had verkocht was de s20 op papier de beste geweest. Helaas....... Die exynosss.

ik vind de vraagprijs van oppo buitengewoon. Onbekend merk hier in NL, en dan direct z'n prijs vragen. Ik vraag me af of ze op de standaard kunnen leveren van Samsung of One plus.
Als Samsung hier in europa de snapdragon variant had verkocht was de s20 op papier de beste geweest. Helaas....... Die exynosss.
Nu is de OPO volgens mij altijd sneller geweest dan de Samsung die daarvoor uit kwam, maar het is nog nooit het beste toestel voor mij geweest. Het was eigenlijk altijd (erg) goed op snelheid, en op alle andere vlakken zag ik voor mij tekortkomingen in de oudere versies (draadloos laden, nfc, camera, ip-rating, scherm-kwaliteit)...

Deze nieuwe lijkt wel een stuk completer te zijn dan afgelopen jaren, dus komt wel dicht(er) in de buurt, maar de prijs net zo goed. Ik heb minder voor mijn S20 Plus betaald dan ik hier als prijzen voorbij zie komen voor het goedkoopste model, dat is wel bij een abonnement, maar dat is toch hoe het merendeel hun dure telefoon bekostigd.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 21:50]

Google komt ook wel aardig in de buurt denk ik, al zijn de Nexus en Pixel toestellen niet helemaal eerlijk te vergelijken.
Ze zijn een stuk duurder maar ze bieden nu ook meer de stuff van de high end telefoons aan ipv alleen wat specs die high end zijn.
En nog steeds een stukje goedkoper dan een S20 waar je nu niets meer mist dat voordien de Samsung wel had.

Het is wel zo dat ze niet meer de cheape telefoon met de high end specs zijn maar op zich vind ik dat ze nog steeds een goeie prijs kwaliteit neerzetten.
Ik heb zelf de 1 en de 3 gehad. Even naar de s7 geweest voor ik naar pixels ben gegaan.
Er zijn concurrenten in het goedkope prijssegment nu die hetgeen oneplus in het verleden aanbood.
Je merkt het ook aan de reacties (internationaal). Een beetje het Xiaomi Mi10 Pro verhaal.
Veel hype en daarna overwegend veel teleurstelling en trouwe klanten die niet gingen upgraden of elders hun heil gaan zoeken.
De 10 pro is een nieuw toestel in een markt segment waar Xiaomi nog nooit iets heeft neergezet. Beetje lastig om dan trouwe klanten teleur te stellen buiten misschien de prijs maar de 10 pro is gepositioneerd boven hun segment.
Als Xiaomi meer marktaandeel wil, zullen ze meer van de markt moeten bedienen en dat is precies wat ze proberen.
Er zijn altijd nog Xiaomi phones die voor een gunstiger budget bij de high end phones in de buurt komen.

[Reactie gewijzigd door brammieman op 23 juli 2024 21:50]

Natuurlijk en ik snap dat nu Redmi die positie overneemt maar dat neemt niet weg dat mensen niet snel 1000 euro gaan betalen voor een Xiaomi als ze een iPhone of Samsung kunnen kopen voor dat geld.
Of dat terecht is boeit niet, gaat om de perceptie van een merk en het gevoel wat daar voorlopig aan kleeft.
Daarbij zakt de prijs van Xiaomi telefoons redelijk snel, soms wel zo'n 100 of 150 euro na een paar maanden, omdat ze dan al weer de nieuwe versie aankondigen. En aangezien ze non-stop telefoons uitbrengen, zie ik het zo gebeuren dat aan het eind van t jaar beide telefoons zo'n 200 euro goedkoper zijn
Is helemaal waar, maar garanties zijn er niet en de meesten willen zoiets NU hebben want zodra de nieuwe serie komt dan kijken mensen toch anders.
Een beetje het OnePlus effect, In April/Mei kopen ze een nieuw toestel en in Oktober/November verschijnt de vernieuwde versie al ... Niet altijd even leuk.
Samsung heeft dat slechts 1x per jaar (Note is geen Galaxy S serie alhoewel het verschil ook steeds minder is) net als Apple.
Ja, dat vind ik wel jammer. Had in september de K20 Pro gekocht. Paar maanden later lees ik dat die al in China niet meer verkocht word, en dat de K30 Pro een paar maanden later uitkomt. Zelfde verhaal met mijn oude Mi 8. Denk toch maar wachten tot de Mi 11 ipv de Mi 10 aan t eind van het jaar kopen :p
De OnePlus zijn filosofie is naar mijn idee ook anders geworden.Zoals Dave2D het naar mijn idee goed verwoorde is de OnePlus 8 Pro ook een "no-compromise" top toestel die zich kan meten met de S20 en Iphone 11. Juist features waar OnePlus eerst op bespaarde, kiezen ze nu voor de beste onderdelen beschikbaar lijkt het.

Dit is het eerste jaar waar ze naar mijn idee alle (lang gehoorde) kritieken die ze op voorgaande modellen aanpakken. De IP68 rating, goede camera module, 120hz OLED, Qualcomm 865 met X55 5G modem en het duurdere lpddr5 zal allemaal niet meegeholpen hebben om de prijs laag te houden.

Misschien ben ik biased omdat mijn laatste 2 telefoons een Oneplus waren (Oneplus 5T, Oneplus 7 Pro). Desondanks zal ik deze telefoon niet kopen omdat het grootste probleem voor mij persoonlijk niet verholpen t.o.v. de 7Pro, en dat is het curved glas aan de zijkanten. Dit is voor mij net iets teveel gecurved waardoor er veel extra aanrakingen geregistreerd worden. Daarnaast is de 8 pro voor mij een te kleine upgrade ten opzichte van de 7 Pro.
Op de launch pagina wordt er gesproken over IP 68 rating, helaas is dit niet terug te zien op de specificatie pagina.

Is hier tijdens het event over gesproken?

[Reactie gewijzigd door 0stone0 op 23 juli 2024 21:50]

Stond het tussen de Tweets, want ik zag het daar ook niet staan namelijk. Is het alleen benoemd zonder foto, want als ik snel door de video scroll zie ik het ook niet.
Het staat alleen aangegeven halverwege de 8-pro design pagina.
Helaas is dit niet te zien op de pagina van de OnePlus 8.

Ben bang dat het alleen in de PRO variant verwerkt is...

Beetje onduidelijk :?
Dank je, ik zie het er daar inderdaad wel bij staan.
Tijdens de livestream noemde ze dit alleen voor de Pro (maar niks over gehoord bij de nonpro).
Wel raar dat het niet bij de specs staat vernoemd idd.
Bij de pro wel. Bij de normale 8 heb ik er niks over gehoord.
Ja, MKBHD haalt het ook aan in zijn review.
Ja, dit is in de presentatie naar voren gekomen als een community gevraagd item.
De OP8 Pro kan 10 bit weergeven, en de reguliere 8 "gewoon" 8 bit. Is wel een verschilletje. Daarnaast, wat ik erg onduidelijk geleaked vond (hoe kan het ook anders want het zijn leaks ;) ) is dat de OP8 Pro alleen de Glacial Green voor 899 euro te krijgen is. Wil je de ultramarine of de black, dan kun je niet anders dan de 999 euro kostende 12G/256GB optie nemen.
Wat voor 10 bit content ga je dan bekijken?
Bij wat voor 10 bit content ga je überhaupt verschil zien. Als het goed gemasterd is (de video) zul je echt geen banding krijgen.

Voor het schieten van video is 10bit top. Als delivery format? Neuh.....
Daarnaast, hoe vaak zit je achter je telefoonscherm om met volle aandacht maar de kleurreproductie te kijken? Voor mij moet ie niet te blauw of rood zijn. Fel genoeg voor het zomerzonnetje en donker genoeg voor late night surfing.
Persoonlijk vind ik dit een gevalletje: staat mooi op het specsheet.
Als ik naar pre-order shop ga zien (https://www.oneplus.com/nl/oneplus-8-pro), dan staat de Onyx Black voor €899 en de 2 kleurtjes (Ultramarine Blue en Glacial Green) voor €999
Ik zie het ja. Ik had de info rechtstreeks van de livefeed. Daar is een screenshot van gemaakt:
https://gathering.tweaker...message/62086072#62086072. Maar goed. Jammer dat de vetste kleuren meteen de duurste zijn.
De Black editie was tijdens de pop-up alleen als 8G (899 Euro) beschikbaar.
De 2 andere kleuren hadden alleen de 12G (999 Euro) optie
Ja, dat vond ik ook raar.

Net zoals die intestellar glow, die kan je ook niet krijgen op je op8 pro.
Dit zijn toch best schappelijke prijzen?
De OnePlus 8 is volgens mij nu de goedkoopste snapdragon 865 smartphone.
De Realme X50 Pro komt deze maand uit en is 100 euro goedkoper. Realme is de nieuwe Oneplus wat betreft hardware voor een 'scherpe' prijs. De OPPO Ace 2 is ook interessant, maar die lijkt niet in Europa uit te komen helaas.
Helaas geen OxygenOS... en dat is voor mij toch wel belangrijk. Zelfs Nexus/Pixel phones lijken na verloop van tijd 'vol' te lopen met clutter, waardoor ze trager worden. Dit heb ik bij mijn 5T (en huidige 7T Pro) nog niet ervaren.

Hardware doet er steeds minder toe, het is echt de software waar nu de verschillen op gemaakt worden.
De X50 zou deze maand voor €600 te koop komen op de EU site van realme. Op de Spaanstalige versie van de site staat de prijs alvast aangegeven!

Vergeet ook niet de X3 (pro zoom) die op 8/5 of 20/6 (onofficiële info) zou uitkomen, en er heel mooi lijkt uit te zien volgens gelekte specs
? redmi k30 pro.....
Redmi K30pro kost de helft
De Redmi K30 pro heeft dan ook slechts een 60Hz scherm. Als je eenmaal een scherm van 90Hz of meer hebt vastgehouden dan is dat echt niet meer premium te noemen.
Dat zijn keuzes idd.
Maar het verschil in prijs is enorm.
En laten we wel wezen, verleden jaar had vrijwel iedereen 60hz en hoorde je niemand over 90 of 120hz en nu is het een dingetje.

Ik weet er alles van hoor want ik heb een ROG2 met 120hz en 240hz touch.
En ja er zit tussen 90hz en 120 Hz ook een merkbaar verschil en dan is 90hz eigenlijk ook niet premium.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 23 juli 2024 21:50]

90hz is alsnog veel fijner dan 60hz. Hopelijk is 90hz snel een minimum voor alle telefoons
Ja natuurlijk fijner maar niet 500 euro fijner. Zelfs 120hz maakt dat niet goed.
Ah check, ik was hier niet van op de hoogte. Zien er veelbelovend uit die telefoons!
Beetje flauw van Oneplus... Mooie belofte dat je vandaag (14 april) om 18.00u het toestel virtueel kunt unboxen én een limited edition Pop-Up box kunt kopen... Maar? Noppes... Na de presentatie was het klaar, afgelopen en uit... |:(

edit - iets te weinig geduld blijkbaar, hij staat nu online op belsimpel (hebbes!)

[Reactie gewijzigd door involver op 23 juli 2024 21:50]

"limited edition Pop-Up box" Wat moet ik me daar bij voorstellen?
"limited edition Pop-Up box" Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dit:
Bij aankoop van een OnePlus 8 Pro Green 12/256GB tijdens het OnePlus online pop-up event krijg je nu een OnePlus accesoire bundel cadeau!

[Reactie gewijzigd door Donstil op 23 juli 2024 21:50]

Ik heb om 18:15 nog een bestelling kunnen plaatsen voor een 8Pro.
Het ging inderdaad erg rap, maar het was zeker niet onmogelijk om er éen te bemachtigen
DIe popup boxen waren idd pure bull, ik klikte erop en weg waren ze. Zeker 1 op voorraad.
Mijn collega update elk jaar en heeft de 8 pro al te pakken. Dus het was zeker geen bullshit, die van hem wordt donderdag verstuurd.
Er waren er wel heel weinig, ik zat te kijken direct na het filmpje en binnen 15 min was alles uitverkocht, dus dat zal wel niet een hele grote voorraad geweest zijn
Ik heb die box met bullets en extra covers gewoon kunnen bestellen via Proximus (belgische tel provider) was op voorraad en wordt morgen geleverd. Denk dat ze een geste doen naar de retailers omdat ze oneplus in hun assortiment hebben.

[Reactie gewijzigd door vanengelandt op 23 juli 2024 21:50]

Pfff wat een prijzen..

Had de Oneplus One voor €300 gekocht.
Mijn huidige Oneplus 6 128gb red voor €540

Gelukkig is mijn Oneplus 6 nog steeds erg snel en ook de accu doet het nog prima.
Een van de beste verbeteringen vind ik toch wel het snel laden, zelfs als je accu een beetje versleten is hoeft dit nog geen probleem te zijn. Ga er nog zeker een jaartje minstens mee doen.

Hopen dan die 4000+ mAh batterijen ook nog eens een langere accuduur geven in combinatie met hogere refreshrate en resolutie.
Hier ook nog een perfect functionerende twee jaar oude OP6. Enige reden die ik kan bedenken voor een upgrade, zou een betere camera zijn. En wireless charging zou mooi meegenomen zijn. Betwijfel alleen of ik voor een écht goede camera bij de OP8(pro) moet zijn. Of misschien toch beter de S20? Zeker gezien het prijsverschil niet zó groot meer is... En anders maak ik deze gewoon "op" en koop ik tzt weer een toestel van rond de €500 met net geen high end specs.

[Reactie gewijzigd door Elcoholik op 23 juli 2024 21:50]

Ben het inderdaad met je eens.
Elke keer als ik een nieuwe telefoon aanschaf, wil ik minstens een betere camera.
Denk er precies zo over, heb ook de OP6 en camera van de OP was ik toch niet heel denderend over vooral het scherpstellen.

De S20 zat ik ook naar te kijken en prijzen zullen eind dit jaar wel dalen, Samsung heeft vaak toch wel 1 v d beter camera's volgens mij.
Vooral het scherpstellen, toch wel leuk dat je dan een huidig toptoestel noemt wat precies datzelfde probleem heeft ;)
Als je de video van MrWhosTheBoss bekijkt van de iPhone 11 Pro VS Samsung Galaxy S20 Ultra en Huawei P40 Pro is het te zien dat de Samsung moeite heeft met scherpstellen.
Kan zijn dat dit alleen met het Ultra model is, dat weet ik niet zeker. Het kan ook zijn dat de problemen zijn verholpen.

De main camera van de Oppo Find X2 is zeker goed volgens DxoMark en als de OP 8Pro doe ook heeft en goede software gebruikt kan deze ook hoog in de lijsten komen te staan.

[Reactie gewijzigd door J Kortje op 23 juli 2024 21:50]

Ja, alleen de Ultra ! Sterker nog, de S20+ scoort met fotografie met blindtests BETER dan de Ultra.
Je hoort weinig mensen daarover omdat ze te gefocused zijn op het Ultra model.
Als je de Snapdragon versie van de 20+ kan scoren dan heb je voor 1000 euro de beste flagship (Android) op dit moment ...
Persoonlijk ben ik het daar niet helemaal met eens. Zeker niet omdat je onder de €1000 ook een Oppo Find X2, OnePlus 8 Pro, Xiaomi Mi 10 Pro en Huawei P40 Pro tegenkomt. Ga je naar onze oosterburen dan kun je voor 40 euro over 'budget' een Oppo Find X2 Pro kopen. Bovenstaande toestellen voor minder of gelijk aan € 800 kopen. Daar is het mogelijk om eventueel een Mate 30 Pro 5G te kopen. De Vivo NEX 3s is ook eventueel een optie. De gigantische Xiaomi Black Shark 3 Pro is daar binnenkort te bestellen voor €689.

Persoonlijk heb ik geen moeite met de OS die met die toestellen mee draait. Zelf heb ik nu een Huawei en die vind ik persoonlijk fijner dan een Samsung, ik heb ook nog nooit een Samsung gehad of überhaupt gebruikt, het kan zijn dat ik veel mis maar ik ben blij met wat ik heb en eventuele vervangers die ik hierboven heb genoemd. Of de Honor 30 Pro(+) ;)
Jij bent niet representatief voor de massa. Huawei is een NO GO voor 99% want die willen geen gedoe met apps zonder Google en allemaal workarounds en tricks. Willen iets dat out of the box werkt.
Als je gaat kijken naar de meest complete kom je echt bij een S20+ uit en One UI2.1 is toch beter als Color OS en aanverwante software van Vivo.
Zelfs Oxygen OS heeft niet dramatisch veel voorsprong meer, dat was ooit.
En daarom staat er in mijn reactie 2x persoonlijk.

Daarnaast is vind ik het gebruik van een telefoon nog steeds grotendeels subjectief. De een is tevreden met een toestel van €200 en 'slechte' software een ander wil alleen het beste van het beste en kiest een ander toestel.
Zeker subjectief en ieder zijn meug maar als we gaan vergelijken en eerlijk zijn moet je naar feiten kijken.
Op basis van feiten levert Samsung in die dure categorie gewoon nog steeds de meest complete smartphones.
Voor de prijs van 1000 euro levert de S20+ het meeste voor het geld, zeker met een Snapdragon versie.
Tja....
Ik heb mijn OnePlus One ook voor €300 gekocht, en 8 maanden geleden mijn OnePlus 7 Pro 256 GB voor €760. Dat betekent dus dat als ik nu een 8 Pro 256 GB wil ik bijna evenveel extra kwijt ben als de One mij destijds kostte...
€140 is niet bepaald bijna evenveel..
8 Pro 256 GB: 999 euro.
999 - 760 = 239.
Ah jah een nog groter verschil 😅
Zoals Tinus al zei, is het inderdaad een verschil van 240 euro. Niet heel weinig naar mijn mening, zeker na slechts 8 maanden. :)
Ah snap hem had het verkeerd gelezen.
Dat je idd dicht bij de €300 extra zit, wat de Oneplus One destijds koste.
Vooral het opladen valt me tegen, er was een tijd dat OP gewoon de snelste was met opladen, maar SuperVooc lijkt niet echt meer uit te lenen aan OP tegenwoordig..30 Watt is snel, maar niks vergeleken bij 30 min vol..
Yep. Ze staan een beetje stil op dat gebied. Terwijl er binnen het BKK concern toch meer dan genoeg wordt ontwikkeld. Realme en Oppo zitten al op binnen een half uurtje helemaal vol zelfs.
Klopt ! Maar de echte stilstand vind ik meer de accu's met minder dan 5000Mah.
Snelladen is allemaal leuk en aardig maar het kan niet op tegen gewoon een dikke accu die echt de hele dag mee gaat als echte poweruser ..
En ik kan je verklappen dat als je de OP8Pro de gehele dag gebruikt dan haal je laat op de avond gewoon niet.
120Hz, BT, Wifi, 5G modem en dat scherm hakken er gewoon in.

Ja, ik weet het, je kan snel bij laden maar dat is alleen te doen als je de lader bij je hebt en vaak ook nog eens de speciale kabel (wilt soms een stuk trager worden zonder).
Ik loop niet rond met een handtasje met kabels, lader en powerbank.
Ik weet niet of het Al gepost is.

Maar JRY heeft een durability test Al uitgevoerd. https://youtu.be/dNTwVB3C9io
Ja niks speciaals ... tests boeien amper nog want het altijd hetzelfde.

"scratches at a level 6 and deeper grooves at a Level 7 ..." Metal frame, burn test, bend test.
Displays zijn vaak van Samsung dus niks bijzonders.

Alleen met folding phones zien we bijzonderheden (krassen snel, kwetsbaarder over het geheel met oa zand en stof) en een enkele keer een regulier toestel dat de bendtest niet overleefd.
Duurder en duurder, onnodige hoge resolutie, onnodige hoge framerate, en geen 3.5mm jack. Er was een tijd dat OnePlus zei dit allemaal niet te willen doen.

Nee dank je.
Onnodige framerate? Heb je ooit een 120hz scherm gebruikt? Zeker niet onnodig. Resolutie en 3.5mm jack ben ik het wel mee eens, maar dat hoort er tegenwoordig bij met high-end telefoons.
Boven de 60hz is overbodig, op je telefoon je speelt geen twitchy shooters waar 120hz of zelfs 144hz een must is. Voor 120hz touchscreen polling valt nog wat te zeggen.
Inderdaad. Zelfs al zie je het verschil, wat heb je eraan? Videomateriaal is geen 120hz, en je hebt dusdanige input lag dat het voor gamen ook zinloos is.
Ik zou je/jullie graag uitnodigen om eens 90 Hz te proberen op een telefoon. @Menubalk Overbodig? Absoluut niet. @Cilph Wat heb je er aan? Het zal je verbazen hoe ontzettend veel lekkerder je door berichten, webpagina's, e-mails en Android in het algemeen gaat... tenminste, als je er gevoelig voor bent (en dat ben ik).

Of het verschil tussen 90Hz en 120Hz ook zo groot is weet ik niet, ik gebruik zelf een 7T op 90Hz en kan dus niet oordelen over 120Hz. Het effect zal ongetwijfeld niet zo groot zijn als 60Hz vs. 120 Hz monitors waarop je snelle shooters speelt, maar tussen 60Hz en 90Hz op een smartphone zit -ook in alledaags gebruik- een gigantisch verschil vanwege het vloeiende scrollen/swipen in plaats van het gebruik van een relatief statisch scrollwiel op laptops/desktops.
Jij leest en scrollt tegelijk?

Leuk dat het beter scrollt. Maar ik scroll, stop, en lees dan verder. Lijkt mij sowieso het fijnste. En dan heb je dus relatief weinig aan die 120hz.

Is het mooier? Zeker! Ga ik er accuduur voor inleveren, alemenooit niet.
Klassieke denkfout. Je doet nu, omdat het niet leesbaar is tijdens het scrollen. Natuurlijk zie je dan de voordelen niet in.

Natuurlijk als je een wetenschappelijk artikel leest, waar je echt focus bij moet houden is het niet handig. De vraag is dan eerder, waarom op je telefoon. Maar een site zoals Tweakers om de reacties te scrollen of in je groepsapp even de gemiste appjes te lezen. Hoe "vaster" het beeld hoe relaxter het leest.

Daarnaast denk ik dat er ook rekening gehouden mag worden met hoe je hersenen werken. Je hersenen zijn getraind in het bepalen wat er voor jou belangrijk is. Het beeld wat je ziet komt eerst aan in bepaalde hersenkernen en dan pas wordt het naar je cortex gebracht en wordt er een beeld gevormd.
Een voorbeeld is een bewegend beeld. Dit zal bijna altijd de aandacht trekken (als dit tijdens het lezen gebeurd is dit zeer irritant, zo was er ook veel kritiek op Tweakers die een gifje onder de tekst had gezet). Daarnaast is wat je ziet een waarneming en dit is beïnvloedbaar door wat jij weet (hoort (fa ba experiment), ruikt, etc). Herinneringen bijvoorbeeld werken aan de hand van momenten, waarbij je hersenen er invulling aan geven. Zodoende speelt die herinnering zich af. Jou hersenen doen dus heel veel "processing" om voor jou een waarneming te doen.

Ik ga een beetje uit de richting, maar het zijn belangrijke elementen om het waarnemen van wat je ziet beter te begrijpen. De refresh rate kan dus zo zijn dat het voor je waarneming op zich niet uitmaakt, maar wel andere positieve effecten kan hebben. Zoals het langer kunnen kijken naar een scherm, minder vermoeidheid, minder hoofdpijn, minder snel last van wazig zicht. etc.
Dat komt dus door de polling rate van het touchscreen, niet de framerate zelf. Als je een 60hz scherm met een 120hz polling rate zou gebruiken zou dat min of meer hetzelfde voelen.
Dat komt dus door de polling rate van het touchscreen, niet de framerate zelf.
Framerate heeft hier weinig tot niets mee te maken, dat is hoe vaak de SoC een frame naar het scherm stuurt.
We hebben het hier over verversingssnelheid van het scherm, dat is hoe vaak het scherm ververst met het nieuwste beeld.
Die twee staan los van elkaar.
Het is pas zinnig om het over framerates in combinatie met verversingssnelheid te hebben als je bijvoorbeeld rekening gaat houden met screen tearing.
Als je een 60hz scherm met een 120hz polling rate zou gebruiken zou dat min of meer hetzelfde voelen.
Nee, want dan ververst het scherm nog steeds maar 60 keer per seconde en zie je dus maar 60 keer per seconde het nieuwste beeld gerenderd, in plaats van 90.

Volgens jou zien een 60 en 90 Hz scherm er dus hetzelfde uit, bij gelijke polling? Dan kunnen we toch net zo goed 30 Hz schermen gebruiken, dat bespaart energie? Of wacht, waarom niet 1 Hz? We zien het verschil toch niet zo lang de input polling maar hoog is? :+
Hoe zit dat dan met gaming monitoren, waar helemaal geen touch polling is? Voelt een 60 Hz scherm daar ook hetzelfde aan als 90Hz? Ik zie (serieuze) gamers echt niet op schermen spelen die op 60 Hz draaien hoor. Er is een reden dat zij bijna allemaal op 144Hz (of tegenwoordig nog hoger) spelen. Des te vreemder dat je zelf eerder aangaf
twitchy shooters waar 120hz of zelfs 144hz een must is
.

Voelen ≠ zien. Ik heb niet het idee dat jij ooit een 90 of 120 Hz smartphone hebt gebruikt dus ik vind het raar dat je hier loopt te beweren dat het irrelevant is en dat we net zo goed 60 kunnen gebruiken. Dat verschil voel je niet, dat zie je.
Jij hebt dus echt totaal geen idee hoe zoiets werkt :D ik zal je even een uitleg geven: de Hz van een scherm staat voor hoe vaak per seconde de scanline van boven naar beneden gaat. Dit is hierdoor de limiet van hoeveel frames je daadwerkelijk kan zien.
FPS gaat over hoeveel beeldjes per seconde de GPU doorstuurt (eigenlijk heb je dan ook nog frame timings maar ik hou het even simpel voor je). Beide van deze dingen zijn relevant om iets 'soepel' te laten lijken.
Nou wil het feit dat het menselijk oog boven de 60FPS wel verschil ziet hoe hoger je gaat, maar dat dit effect heel snel veel minder wordt. Waar ons oog véél gevoeliger voor is is als een actie die je met je hand doet een vertraagde reactie oplevert (heeft met hand-oog coördinatie te maken, ga ik ook niet op in want het moet even simpel zijn voor jou immers :+ ). Daar komt de zogenaamde touch delay er dus in, en hoe lager je die krijgt hoe soepeler de interface voelt, veel meer dan hoger dan 60 FPS+hz dat doet. Je merkte dit heel goed bij de iPhone X (of was het XS?) die gewoon nog op 60hz ververst maar al wel op 120hz de digitizer pollt: deze voelt namelijk een stuk soepeler en bijna net zo soepel als een 'echt' 90 of 120hz scherm.

[Reactie gewijzigd door Halfscherp op 23 juli 2024 21:50]

Ik herhaal nog even:
Voelen ≠ zien
Bewegingen op 90Hz zien er net zo soepel uit, ongeacht of ik zelf nou het beeld verander of dat dit om een andere reden gebeurt. Het gaat hier niet om hand-oog coördinatie of touch delay voor de vingers (speelt uiteraard ook een rol, maar niet in onze context), het gaat er hier om wat de ogen waarnemen.
Dat kan net zo goed elke willekeurige animatie zijn in plaats van een specifieke animatie waar ik zelf het scherm voor moet bedienen (en wat volgens jouw redenering dus een hoge touch polling rate moet hebben).
Alles wat je niet hebt of gebruikt is gelul ...
Was altijd al zo:

- phablet werd om gelachen .. Onzin zeiden ze, het is een koelkast
- Wireless chargen hetzelfde, onzin
- IP rating, gelul want ik ga er niet mee zwemmen
- OLED veels te duur, LCD is prima en brand niet in
- Meerdere camera's waren onzin, dan pak ik wel me Nikon
- Dual speakers waren voor hangjongeren
- Wideangle ?? Doe wel een paar passen terug
- Fastcharging maakte je accu kapot
- QHD heb je niks aan, je ziet die pixels toch niet
- 128/256/512GB, wat een flauwekul, heb maar 18GB gevuld

En natuurlijk de onzin discussies over 8/12/16GB RAM, en natuurlijk nu 120hz
Allemaal gelul totdat men het heeft en het de standaard is. Vaak als Apple het heeft dan stoppen de discussies sowieso en is het een standaard.
Dat verklaart het geneuzel dan misschien?
iPhone 11 pro zit ondertussen ook op 4GB ram, oled en de max heeft een 6.4" scherm dus die discussies hebben zie je niet (zoveel) meer.
Als de nieuwe 12 een 120hz schermpje krijgt, zijn we daar ook vanaf maar misschien dat het nog duurt tot de 13 :)
IOS is geen Android. Werkt anders en is veel meer optimized.
Voor dezelfde ervaringen heb je op Android gewoon mee RAM nodig.
Daarbij kom je op IOS met minder weg dat je zaken zoals true multitasken niet kan doen.
Daarbij moet je met een iPhone sneller reloaden en houd je minder zaken daadwerkelijk vast in het geheugen.

En let op mijn woorden, de iPhone 12 gaat ook met meer Ram komen en dan opeens is het gaaf en 'merk' je het opeens en dan willen ze het allemaal.
Natuurlijk snap ik dat er een duidelijk verschil is tussen 60, 90 of 120Hz. Maar het is en blijft een telefoon.
Omdat het merkbare verschil kleiner wordt naarmate je hoger komt, echter de prijs zal er wel naar zijn.

En ja die schermen komen heus wel, maar over een jaar of misschien 2 a 3!

Zelf kan ik kiezen tussen 60/96/120 en ik merk weinig verschil tussen 96 en 120 dus heb voor 96hz gekozen voor iets minder batterijverbruik.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 23 juli 2024 21:50]

Vergeet niet dat een hoger verversing de accu potentieel sneller kan laten leeg gaan, dan kan er wel een beter accu in de telefoon, maar dan wordt de telefoon ook mogelijk dikker en duurder.

Zelf heb ik gebruik gemaakt van 120hz en 90hz, maar vindt het verschil vrij klein, 90hz vindt ik het meer waard tegenover 60hz dan 120hz, als hierdoor mijn accu wat langer meegaat en dus langer kan browsen of 90hz@1440p en HDR10 kan streamen met Moonlight op mijn OnePlus 7T Pro <).

[Reactie gewijzigd door TweetCu op 23 juli 2024 21:50]

Denk dat er heel veel niet objectief gedacht achter zit. Meestal denken mensen het verschil te kunnen zien/ ervaren maar komt het omdat de nieuwe processor sneller op jouw commando's reageren. Het komt dus niet omdat het scherm sneller ververst. Zou dit wel eens door getest zien worden door bv steek proef met 1000 personen ipv zo maar wat te roepen. Hier bv leuk artikel 60 vs 90...... Maar wanneer zie je het niet meer is de vraag....https://www.phonearena.com/news/90Hz-vs-60Hz-display-refresh-rate-oneplus-7-pro-do-people-see-difference_id117148
Grappig dat we deze discussie nu alweer hebben na de discussie over de PC monitors. Ja, je ziet het verschil. Vrijwel iedereen. Dat normale mensen het niet opvalt zegt niet dat ze het verschil niet kunnen zien. Dat betekent niet direct dat het je uitmaakt. 'Normale' mensen hebben het niet nodig ('abnormale mensen overigens ook niet), maar kunnen er absoluut voordeel aan beleven.
Grotere snelheid is anders dan vloeiende animaties overigens. Net als SSD vs processor leveren ze beide andere voordelen.
Maarrrrr er is een limiet en waar is deze dan? Thats the question?
De limiet verschilt per persoon en die is voor veruit de meeste mensen niet bereikt bij 60Hz. Er zijn vast wel onderzoeken aan besteed, maar ik kan me voorstellen dat de meeste mensen ook een verschil waarnemen tussen 90 en 120.
Heb het niet over persoonlijke limiet. Zo zijn er fysieke limieten net als bij geluid 22KHz. Ook bij scherpte. Dus het is bv niet mogelijk om op meer dan1,4x beeld diameter het verschil tussen 4K of 8K te zien. Enz enz. Het zelfde geld voor framerate. Wat is nu de max.... kan goed 110 zijn of 180 of 250.
Plot eens een grafiek
y = 1 / x
en bedenk dat x de verversingssnelheid is.
Dan zie je dat er vanaf een bepaald punt weinig tot geen toegevoegde waarde meer is in de tijd dat een frame wordt getoond op het scherm ( y ).
Plot eens een grafiek
y = x
en bedenk dat x wederom de verversingssnelheid is.
De kracht van het visuele effect nam zojuist exponentieel af, maar het rekenwerk ( y ) neemt hier lineair toe. Ergens moet dus een balans/point of diminishing returns worden gevonden.

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 23 juli 2024 21:50]

You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain.

Ze waren inderdaad ooit het merk wat écht naar de community luisterde.

Intussen is dat allemaal verkwanseld, is de prijs verviervoudigd, is er geen sandstone achterkant meer, geen 3.5mm jack meer, en is de achterkant van glas. Drie dingen die lijnrecht staan tegenover het antwoord van de community op de verschillende polls. Waarom organiseer je die dan, als je de uitkomst toch rechtstreeks de prullenbak in gooit?

Het enige wat ze nog als USP hebben is OxygenOS.
Vooral dat met die glazen achterkant was heel zuur. De community gaf duidelijk aan geen glas te willen. En er was een tijd dat ze de spot dreven met Apple om hun 3.5mm removal, en (paraphrased) "wij doen wat de mensen willen, en die willen 3.5mm"
Warp Charge/Dash Charge vind ik ook nog wel een serieus USP. Als samsung een telefoon bood met dezelfde oplaadsnelheden had ik er namelijk allang een gekocht.
S20 heeft 25W s20 ultra 45W. Op8 maar 30 dus scheelt niet heel veel.
Mwah, met Warp Charge beginnen ze ook te stagneren.

Enne, over die Samsung:
https://www.phonearena.co...rging-Speed-Test_id122463

5000mAh in 59 minuten. Dat redt OnePlus niet.
Oke, goed om te zien dat Samsung ook eindelijk ingehaakt is. Was niet echt op de hoogte blijkt. Ik keek vooral naar de oudere toestellen omdat ik toch niet meer dan 500 euro voor een telefoon wil betalen. Een toestel zonder 3,5mm jack hoef ik sowieso niet dus dan kom je automatisch al bij een ouder model uit. Die hebben dan alleen Quickcharge 2.0.
En waar je NIEMAND over hoort is wireless ... Ja 30W als je hun speciale lader koopt maar op een andere lader valt hij terug naar 5W !! Iphone standaard en dus mega traag.
De kans dat je met dat 30W ding in de auto rond rijd is 0 en je koopt er ook niet 2 voor op het werk en thuis.
De kans dat je een reguliere wireless fastcharger hebt (7.5W/10/15W) is veel groter, ook de kans dat je die elders tegenkomt.
Kortom, 30W lijkt leuk maar alleen als je 80 euro extra betaald.
Geef China een maandje of 3 dan koop je die chargers ook weer voor 20-30 euro. Nieuwe phones komen nu pas en masse met hogere vermogens qua wireless charging.
Leuk, maar daar heb je nu niks aan.
De kwaliteit moet je dan maar afwachten en met 30W inductie laden wilt niet iedereen gokje wagen op een 1000 euro toestel.
Bovendien zie je dat hij een voeding nodig heeft en je hem in de auto sowieso lastig kan gebruiken.
Liever een toestel dat altijd universeel 15W wireless kan chargen zonder een dedicated charger ....
Een beetje Apple praktijken.

[Reactie gewijzigd door Bomberman71 op 23 juli 2024 21:50]

Ze bedienen ook de echte Powerusers niet.
256GB storage max ! En dat in 2020 en pochen over snelle en lange updates. Sommigen hebben te weinig (zeker over 1 a 2 jaar) aan 256GB en kunnen ook niet uitbreiden.

Never Settle :/
Je bent ook niet verplicht om het toestel te kopen. Voor jou is het wellicht onnodig, de markt denkt daar intussen anders over en OnePlus gaat (geheel logischerwijs) er in mee.
Probleem is dus dat ze vroeger een andere markt bedienden.
Volgens mij wil OnePlus altijd al high-end bedienen, tegen een niet high-end prijsje. In vergelijking met de andere flagship telefoons is die prijs wel degelijk nog niet high-end te noemen. En met een paar maanden is de prijs ook al flink gezakt. ;)
Oneplus daalt juist bijna niks qua adviesprijs. En ze schurken wel steeds dichter aan tegen fabrikanten die de prijzen wél laten dalen. Over een paar maanden kun je dus goedkoper een S20 halen, dan een OP8.

Nu kan ik al m'n kennissen die een nieuw toestel zoeken dus beter richting Xiaomi met de Mi 9T of binnenkort wellicht de Mi 10T sturen. Jammer, want ten tijde van de OP3(T) dacht ik echt een nieuw favoriet merk gevonden te hebben, waar ik zonder nadenken het nieuwe toestel van kon kopen.

[Reactie gewijzigd door Jeroenneman op 23 juli 2024 21:50]

Xiaomi is helaas ook veel duurder met het nieuwe model.
De K20 Pro moest ongeveer 2799 Yuan kosten. Dat vertaalde zich in een prijs van 390 euro in Nederland.

De K30 Pro wordt dan ongeveer 3399 Yuan voor de reguliere met 8/128GB, en 3799 voor de Zoom edition met 8/128GB.

Zo rond de 530 euro voor de dure versie dus als we de 35% stijging in Yuan aanhouden. En bedenk dan even dat die versie wél over LPDDR5 én UFS3.1 beschikt. Voor een lagere prijs dan de OP8, die het moet doen met LPDDR4x en UFS3.0. En een gat in je scherm.
Dat is inderdaad nog wel een betere prijs, jammer van de software.
Want? Miui is een prettige android variant. Van alle merken die ik tot nu toe in m'n handen gehad heb, voor mij persoonlijk zelfs één van de beste. Stabiel, erg vlot, feature rich en gemakkelijk te debloaten en te tweaken.
Mijn enige met Xiaomi is dat ze de EDL modus locken en als je dus je phone echt bricked, je gekke kunsten moet uithalen om nog via EDL een rommetje te kunnen flashen.
Fijn dat jij het fijne software vindt, maar het is totaal niet my cup of tea. Ik heb de voorkeur voor een kalere variant van Android (Oxygen, Android one, etc).
De K30 Pro heeft volgens mij geen 4G op de 800MHz band (of herinner ik me dat verkeerd?), je moet het doen met een mono-speaker en heeft "maar" 60Hz refreshrate.
Bovendien kun je je afvragen waarom je de Zoom zou moeten kopen voor die meerprijs. Die biedt 2x optische zoom wat je ook kunt bereiken met de maincam-sensor door te croppen.
Maar ik ben het met je eens dat het een véél gunstigere prijs gaat zijn. Side note: de OP8...ik vraag me eigenlijk af wat die voor meerwaarde biedt t.o.v. de 7T Pro, die een stuk goedkoper is én een 3x telelens biedt die de OP8 niet heeft. Daarnaast heeft de reguliere 8 gewoon dezelfde sensor als de OP 7T(Pro) als maincam, dus je zou kunnen zeggen dat je op cameragebied met de 8 gewoon (dik) inlevert t.o.v. de 7T (Pro). Een dedicated macro-cam op de 8...wat een aanfluiting, omdat de ultra wide angle op de 7T serie dit ook heeft.
De selfiecam is exact dezelfde als op alle OP7 serie telefoons van vorig jaar, en is nu een punch hole ipv popup. Dus wat mij betreft kun je beter een 7T Pro aanschaffen dan een reguliere OP8.
Da's omdat de k30 pro niet voor de internationale markt is maar voor China / India. De int. variant zal ook wel snel komen (10T pro?) die verder nagenoeg identiek zal zijn maar wel alle reguliere banden in Europa ondersteunt.
Precies, zakken geen ene fluit en dus niet echt interessant om op te wachten tenzij je een jaar en dus 2 modellen verder bent.
De Oneplus One is 6 jaar oud. In smartphone-termen is dat inmiddels wel heel lang geleden.
Oneplus 4 Oneplus 3T is toch wel wat nieuwer. En pas bij 5/6 ging het bergafwaarts

[Reactie gewijzigd door Cilph op 23 juli 2024 21:50]

De 4 heeft nooit bestaan. Van 3 naar 5.
Woops. Das idd mijn fout.
Oneplus 4 is toch wel wat nieuwer. En pas bij 5/6 ging het bergafwaarts
De Oneplus 4 bestaat niet. Maar de instapprijs van de 3T (die je misschien bedoeld) was ook al 439 euro. Dat was nog niet flagship-niveau maar ook niet meer echt mid range.
Inderdaad mijn fout. Kon me niks negatiefs herinneren over een 4, en ik kende de 3, dus vandaar.
"onnodig" , dan kan je de meeste van mijn snufjes in de wagen wel weglaten ....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.