BioWare gaat Anthem herontwerpen om kern van gameplay te verbeteren

Het een jaar geleden uitgekomen en niet al te positief ontvangen spel Anthem gaat op de schop. Ontwikkelaar BioWare gaat 'de game-ervaring herontwerpen', waarbij het draait om een revisie van de kerngameplay.

De ontwikkelaar zegt dat het zich in de komende maanden gaat richten op 'het heruitvinden van de kerngameplay met duidelijke doelen, motiverende uitdagingen en progressie met betekenisvolle beloningen'. Daarbij maakt BioWare duidelijk dat het 'het plezier van het vliegen en vechten in een science-fantasy setting zal behouden'. Om dit te volbrengen zegt het bedrijf dat het hiervoor een team de tijd zal geven om de gameplay te testen, iets waarvan BioWare ook zegt dat het dit eigenlijk al vaker had moeten doen voordat Anthem uitkwam.

BioWare zegt dat het de feedback van spelers heeft gehoord, waarbij vooral de volgende wensen zijn genoemd: een leukere loot-ervaring, een betere progressie op de lange termijn en een meer voldoening gevende end-game. De ontwikkelaar erkent dat er nog 'meer fundamenteel werk' nodig is om de 'volledige potentie' te benutten en dat het dan gaat om een heruitvinding die verder gaat dan een update of een uitbreiding.

De huidige versie van Anthem blijft gewoon speelbaar en er blijven evenementen komen, maar er wordt afgestapt van het systeem van volledige seizoenen. Wanneer de vernieuwde versie van Anthem precies klaar is, is onbekend. Vorig jaar meldden bronnen van de website Kotaku al dat Anthem een complete revisie zou krijgen.

Door Joris Jansen

Redacteur

10-02-2020 • 21:09

52 Linkedin

Reacties (52)

52
51
30
2
0
6
Wijzig sortering
Altijd gedacht dat ik zelf ouderwets was omdat ik afgebakende gameplay fijn vind. Maar ben schijnbaar toch niet de enige die een wat meer duidelijke structuur als prettig ervaart. Juist ook omdat ik minder tijd kan steken in games is een soort van houvast met tussentijdse doelen erg prettig.
Op zich heeft dat vrij weinig te maken met wat er hier gebeurd is. Anthem is in een soort van vroege Alpha fase, of nog erger, tech demo-staat uitgebracht: heel veel bugs, missende game mechanics, geen verhaal lijn. Kotaku heeft er een mooi stuk over geschreven wat er allemaal mis is gegaan en hoe Anthem tot stand is gekomen. Een development team zonder leiding en nog erger; zonder visie.
Of je kunt je afvragen of het in de afgelopen jaren geroemde ‘free world’, of ‘open world’ gameplay het te bewandelen pad was.

Aan de ene kant genoeg kiddoos, met tijd genoeg om alles te doorgronden, anderzijds weinig geld te besteden.

Anderzijds de ‘oude garde’ die het toch prettig vindt om enige hou vast te hebben in het verhaal en daar graag voor en kunnen betalen. (Beter te plannen naast je normale leven)

Ik ben iemand die bijvoorbeeld final fantasy 13 echt een verborgen parel vindt. Echter is het niet goed ontvangen toen der tijd aangezien ‘open world games’ hip waren.

Doet naar mijn idee het verhaal vaker te kort, dan dat het wat toegevoegd.

Vandaag weer eens de sound track geluisterd O+
Dit vind ik persoonlijk toch iets zo raars, en dat komt zoveel vaker naar voren met de moderne games. Er wordt niet meer gekeken of kwalitatief het een goede game is in het algemeen, maar of het goed is afhankelijk van de tijd die een speler heeft voor de game, zoals jongeren met tijd versus volwassenen met geld.

De schuld ligt hier niet in dat open world games wel of niet een "hype" zijn geweest. Unlike MMO's, Moba's en Battle Royales, wat simpel gezegd Game Modes zijn, zou ik zeggen dat open world in zekere zin een natuurlijke evolutie is van games nu hardware en software zo veel verder is dan de jaren 90. Verhaal en wereld zijn vaak belangrijk voor story driven games en dan is het met huidige technologie gewoon stom als je tegen een onzichtbare muur loopt (Halo, anyone?). Er zijn ook menig games geweest die hebben laten zien dat het idee werkt, maar dit is enkel door bedrijven die ook echt de moeite nemen om de wereld dan in te vullen. Meest makkelijke voorbeeld: CD Projekt Red. Welke ook dit jaar nog opnieuw een open world game gaat aanbieden.

Wat het is is dat het nu online is, in een shared wereld. En dat raakt een psychologische snaar. Er worden vaak dingen toegepast waardoor je je kut voelt dat al die mensen die wel de tijd (of geld) in het spel steken alle coole dingen hebben en die persoon met een vaste baan en geen tijd niet. En vaak worden die dingen waar je op achterloopt ook weggenomen na zoveel weken, en de enige manier dat je dat haalt is geld besteden als je de tijd niet hebt.

En als je nu zegt : Maar die jongeren hebben de tijd om dat te farmen, dus het is niet pay to win. Think again. De doelen zijn vaak zo onmogelijk, en timegated, dat zij daadwerkelijk dat hele seizoen ook bezig zijn met die items te verkrijgen. Ook een groot gedeelte van die mensen die er "tijd voor hebben" kopen het uiteindelijk, omdat het gewoon niet leuk is om er voor te spelen. En dan hebben we het nog niet eens over peer pressure en het feit dat deze groep misschien de gevolgen van verslaving nog niet begrijpen.

Beetje een late night ramble, maar ja. Vind het zo raar dat mensen tegenwoordig denken dat tijd = geld in games. Wat een onzin. Een game hoort entertainment te zijn, en entertainment zou z'n tijd waard moeten zijn. Als je geld betaald om delen van een game te skippen dan ben je toch zeer verkeerd bezig. Waarom game je dan nog...

[Reactie gewijzigd door Feroxxy op 11 februari 2020 02:38]

En dat is waarom ik in singeplayer games gewoon cheat. Ik heb de tijd niet voor herhaling en herhaling en herhaling om ergens door te komen. Mij gaat het om het verhaal, de setting. Ondanks het cheaten, kan ik daar nog intens van genieten. Bij veel games die het waard zijn doe ik de 1e run wel zonder cheats. Zoals Mass Effect, Dragon Age, Witcher 2 en 3, maar ook oudjes zoals Baldur's Gate, etc.. etc.

Uiteindelijk, ik kom makkelijker door gevechten heen en kan mij concentreren op de interactie in het verhaal en het beleven van het verhaal.

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 11 februari 2020 07:55]

Dit is de reden dat ik spellen op de makkelijkste stand speel (bijv. Easy of Story mode).
Het moeilijke hoeft van mij niet meer. Gewoon lekker het verhaal door spelen. Daar haal ik voldoening uit.

Speel ook de spellen die meer een ervaring zijn dan spellen zeg maar zoals:
Journey
Unfinished Swan
What Remains of Edith Finch
enzovoorts.

Daarnaast spellen die kort te spelen zijn zoals Overwatch en voorheen Titan Fall 1 en Team Fortress 2.
2 games die het naar mijn idee heel goed gedaan hebben met "open world", breek het gewoon op in "zones". Je hebt overzicht, dus houvast. Je weet makkelijker te zien wanneer je eindelijk eens een deel af hebt en niks gemist hebt. Ik heb het hier over Dragon Age : Inquisition en Witcher 3. Je krijgt het open-world gevoel in hapklare brokken. Je kan prima als low-level in high-level wandelen voor uitdaging en wat al niet meer. De structuur is gewoon zo helder dat je die helikopter-view makkelijker kunt bewaren. HEb je bijv. Skyrim, mooi verhaal - zeker, maar zo onoverzichtelijk als wat, voor mij.
Vreemd want bij dragon age vond I'm de open wereld dus niets toevoegen omdat ze leeg waren. Het was alleen maar uren lang lopen voor fetch quests en dat maakt het spel uiteindelijk heel vermoeiend om te spelen.

Toevallig vorige maand namelijk nog gedaan omdat ik nooit trespasser had gespeeld maar jesus wat kostte het mij moeite om de motivatie op te brengen.
Gelukkig kunnen en mogen ervaringen en meningen van elkaar verschillen. Hoewel ik het met je eens ben dat sommige zones een beetje leeg waren, zat de manier van werken wel goed in elkaar. Het hield de boel vanuit mijn perspectief zeker helder.
FF13 was in der daad prima te genieten. FF15 daarentegen vind ik dan weer weinig aan.. teveel 'bromance'. :P
Ik.... heb FF15 helemaal met geen vinger aangeraakt. Anders dan wat bekende monsters (of gebaseerd op), zag ik eerlijk gezegd de hele final fantasy-wereld er niet echt in. Wat mij betreft is dat een beetje verdwenen na FF13-1,2 en 3.
Mja dat vond ik dus ook... FF15 is wat mij betreft een beetje te 'realistisch' net zoals GTA4 mij niet kon genieten; het miste de 'pizzaz' van voorgaande delen die het leuk en fris maakten.
Ik ben iemand die bijvoorbeeld final fantasy 13 echt een verborgen parel vindt. Echter is het niet goed ontvangen toen der tijd aangezien ‘open world games’ hip waren.
Het grappige is dat rond FF13 vooral dat negatieve sentiment hing, vanwege 'teleurstelling' en heel andere verwachtingen. FF13 reviewde ongeveer op het niveau Gears 5, om een recent voorbeeld te pakken.
Maar FF is die 9+ franchise. En wat denk ik niet geholpen heeft is dat het overkoepelede verhaal gewoon niet heel sterk was (FF6,7,Xenogears,etc.). Het was op moment ook onduidelijk te volgen door al die verschillende definities/namen. En het ontbreken van Japanse dub (de Engelse was niet zo goed imo). Maar.... Ik vond de game stiekem heerlijk wegspelen. Vloog er doorheen.

Anderzijds had je Lost Odyssey, die destijds door critics slechter is ontvangen. Later werd die game ineens gezien als de 'true final fantasy' van die generatie. Een immens ondergewaardeerde game btw (net onder de 8 ofzo?). Het was ook niet perfect, maar speelde heerlijk weg, had echt een toffe story setup en lore, maar bovenal hing er gewoon een heerlijke vibe in die game. Ook wat traditioneler van opzet (oldskool turn-based, de vertrouwde world map, etc.) En die opening cinematic.... man man man. Still holds up.
FFXIII verborgen parel??

Kan niet spreken over de XIII-2 of Lightning returns, maar ik heb FF XIII een tiental uur gespeeld om daarna weg te leggen en niet meer naar om te willen kijken. XV heb ik nog uitgespeeld tenminste.
Open wereld of gesloten wereld maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit, de manier waarop het uitgevoerd wordt is daarbij veel belangrijker.

Echter FFXIII ( uiteraard nogmaals alleen sprekende over de eerste titel ) had een van de slechte battlemechanics die ik ooit gezien heb in een JRPG. Ik ben toch wel redelijk bekend met het genre met series als Persona, Dragon Quest, SMT, Grandia, Star Ocean , Bravely Default , Tales of, etc, maar in mijn ogen waren de gevechten in XIII zo uitermate saai dat dit de game - voor mij - volledig verpest heeft. De open wereld heeft daarbij echt 0,0 rol gespeeld.
Jammer want het verhaal zou toch wel beter moeten zijn dan FF XV, maar goed dat zegt op zich ook niet heel veel.
De battle mechanics waren inderdaad zeer vernieuwend! En zeker niet makkelijk te doorgronden.(misschien ook een van de redenen dat de meute het niet leuk vond)

Er zat zo veel diepgang in het systeem, bijna eindeloos veel opties. Sneller staggeren? Unlimited ATB? Er waren allemaal items voor, die niet altijd even makkelijk te vinden waren.

Speel het spel eens op hard, en probeer bij elke battle een 5 star rating te krijgen. Je merkt als je er wat dieper in duikt dat de battles zo snel kunnen gaan, en 'rhythm' krijgen.

Echter, als je het niet goed begrijpt, dan duren de battles erg lang, en kunnen repetitief aanvoelen.

Ik daag je uit om het nog eens te proberen! O+

Tot slot; De muziek en het thema (wederom als je het probeert te begrijpen) zijn echt top notch, en, ja ik ga het zeggen, zeer vergelijkbaar met Final Fantasy 7! Er zit zitten zoveel filosofische vraagstukken in!

Edit:
Gedeelte van de OST

https://www.youtube.com/watch?v=olLwhjeI_VA

[Reactie gewijzigd door Siebelouis op 12 februari 2020 21:13]

Haha, "niet begrijpt" dat is grappig.

Heb het spel 10 tot 20 uur gespeeld. Nergens was het moeilijk. De gevechten waren saai. Dat is een groot verschil.

FFXV , met al zijn tekortkomingen - inclusief het belangrijkste in een RPG: het verhaal - speelde veel fijner weg. Natuurlijk waren de systemen totaal niet vergelijkbaar, maar FFXV kende tenminste vloeiende actie en zat een beetje tempo in., FFXIII is een van de weinige (grote RPGS) waarbij ik de disk meer waard vond als frisbee. De gevechten voelde aan als een grote slo-motion scene puur gebouwd om de speler te frustreren.
Nee ik ga dit gedrocht nooit meer aanraden. ik heb letterlijk honderden spellen die ik liever opnieuw zou gaan spelen dan die titel.
Je mag je uitdaging houden, als ik filosofisch getriggered wil worden dan ga ik liever NIER gestalt spelen

Ieder zijn eigen meug en als je je wel vermaakt hebt met FFXIII dan is dat fijn voor jou, maar de meningen over dit spel zijn over het algemeen zwaar verdeeld. Een grote groep mensen is er erg positief over, maar daar staat een hele groep tegenover die de game niet kunnen waarderen.
Helaas behoor ik tot die laatste groep. Persoonlijk wil ik niet geloven dat 40 procent van de mensen die het spel gespeeld hebben het een negatieve beoordeling geven (uitgaande van metacritic gegevens) puur en alleen omdat ze het system of verhaal niet konden begrijpen....
Ik zou niet zeggen dat de "open wereld" gefaald heeft. Ik hou wel van een open wereld en quests, maar in sommige games ben je meer bezig om van punt A naar punt B te rijden, dan dat je effectief met een quest bezig bent. Een mooi voorbeeldje vind ik Red Dead Redemption 2, 5 minuten rijden per paard naar een stalling, cutscène over het stelen van koetsen, terug op het paard naar een boerderij waar je eigenlijk al gepasseerd was, koets stelen, terug naar de heler met de koets (eigen paarden blijven achter?!?), van de heler terug naar je kamp.
Let op, het is een geweldige wereld, maar naar mijn aanvoelen willen ze die te veel "showcasen".
Of neem Far Cry 5. Map is ingedeeld in regio's met een eindbaas. Je kan perfect naar de andere regio's. Het speelt geen rol in welke volgorde je de bazen speelt, maar op zich zit er een redelijk vast doel in. Onderweg is er ook genoeg te doen. Het nadeel van deze game, of toch naar mijn aanvoelen, na 2 regio's heb je het wel gezien. Kan je zeggen dat MMO's repeatable quests heeft, maar dit is toch een ander niveau :P
De kracht van FarCry 5 zit hem in de COOP. Ik speel FarCry 5 samen met mijn broer. We doen express geen SinglePlayer en dat maakt dat spel plots echt top. SingePlayer zou het snel zeer saai worden maar in COOP is het erg leuk om met 2 zo creatief mogelijk de zaken aan te pakken en is vele malen leuker dan dit te doen met een AI die eigenlijk maar als een hondje achter je aan loopt.
Anderzijds de ‘oude garde’ die het toch prettig vindt om enige hou vast te hebben in het verhaal en daar graag voor en kunnen betalen. (Beter te plannen naast je normale leven)
Hmz het 1 betekend niet meteen het andere

Ik zie me zelf wel tot de oudere garde, en heb ook weinig tijd om te gamen, en toch heb ik de meeste voldoening uit Open wereld games zoals the Witcher

Ik speel nu ook Star Wars Fallen Order, en ik wou dat het spel wat meer open was

zolang het verhaal maar goed is, maakt linear of open weinig uit, en als ik dan toch mag kiezen doe maar open
Ik ben het momenteel aan het spelen en er zit voor mij toch een duidelijk verhaal in, alleen is bet niet altijd duidelijk hoe je verder kan in het spel. En het is een verlaten spel. Op alle challenges in het verhaallijn die ik gedaan, heb ik er misschien 3 gehad waar er wel degelijk een matchmaking was. En dan ben je met twee of drie.
Geen idee hoever het verhaal nog verder gaat maar ik heb net dawn-shield bemachtigd en moet nu haluk zien te volgen
Heb de game in december gespeeld op de XBox en had vrijwel altijd een team als ik wilde. Vond het opvallend dat er nog zo makkelijk aan een team te komen was.
De games die nog terugkwamen na een dramatische launch zijn op één hand te tellen. Verspilde moeite lijkt me die veel beter gebruikt had kunnen worden voor een ME4 om zo mogelijk de Mass Effect IP te redden. De Anthem IP is een verloren zaak.

[Reactie gewijzigd door xtrmx op 10 februari 2020 21:17]

Niet mee eens. Er zijn genoeg voorbeelden van flops of games met matige playernumbers die na een revamp succesvol worden. Final fantasy, Battlefront 2, etc

Ik vind het geweldig ookal heb ik anthem nooit gespeeld
En vergeet No Man's Sky niet!
Welnee. Heb via EA Access Anthem gespeeld en er bijna 140 uur ingestoken en de game is best vermakelijk nu. Ze moeten echter wel de nodige strongholds toevoegen en het speelgebied uitbreiden.
het verbaasd mij eerder dat hier nog geld tegenaan gegooid wordt, wat vinden de aandeelhouders daar dan van? Of is EA toch niet het grote boze EA wat alleen maar geleid wordt door aandeelhouders? :+

mogelijk een goede zaak hoor, ik heb het spel rond launch gespeeld via ea access en vond het zo'n slechte ervaring. Wellicht dat ik hem later nog eens oppik na dit herontwerp.
Ik kreeg het gevoel als bij de game "Firefall", alleen was Firefall veel beter In leuke content te leveren. Anthem had in het begin flut lootboxen. Niet een armour of wapens ofzo. En dat voor een lootgame!

Ik denk dat het enige manier om Anthem te redden is het multiplayer the maken in de vorm van MMORPG, lootboxen zijn nu beter. En minder een betaalsysteem neer te zetten. Misschien een leuke mining systeem zoals bij firefall. Dat blijft leuk. Zelzame ore vinden met je groepje of alleen.
Juist niet. De enige manier om Anthem te redden is door multiplayer compleet te verwijderen. En ook alle random loot en grinding te dumpen. Vervolgens een goed verhaal te schrijven met heel veel interessante (n)pc's.
ja dat zou fantastisch zijn!
"Minder een betaalsysteem neerzetten"?
Je kunt wat decoratief spul kopen en zelfs dat kun je in game verdienen.

Je kunt veel op Anthem aanmerken maar er is geen enkele noodzaak te betalen voor ingame spul.

Persoonlijk mis ik de uitdaging om verder te grinden voor betere uitrusting.
Het is telkens hetzelfde en wat je krijgt als beloning is vrij willekeurig.
Het is daardoor erg lastig om een bepaald stuk uitrusting te verbeteren.

Je kunt niet infusen of re-rollen bijvoorbeeld.
Ah Firefall, wat heb ik daar veel tijd in gestoken vanaf de gesloten beta. Eeuwig zonde dat ze het zo verneukt hebben :'(

Anthem had ik binnen een paar uurtjes genoeg van, geen enkel leuk aspect aan. Terwijl het in de trailer best goed leek.
Firefall was een prima game veel plezier van gehad sinds beta, daarom vind ik het ook jammer dat Anthem niets is geworden als mogelijke opvolger. Ik had ook goede hoop voor project genom. https://youtu.be/OeLd0WXqN7M Maar ook die lijkt een stille dood gestorven te zijn.
EA dacht dat dit de nieuwe hit zou worden en daarom moest Mass Effect sterven. Toen Andromeda flopte was de keus om de geldkraan dicht te draaien alleen maar makkelijker en Anthem naar voren te schuiven als nieuwe paradepaardje. Toen Anthem echter gruwelijk hard op z'n bek ging (ook al zeggen mensen dat de game best aardig is, die heb je altijd), waren ze te stoer om toe te geven dat ze gewoon jammerlijk gefaald hebben. Nu is het redden wat er te redden valt want ja, dat paradepaardje moet en zal galloperen, er is kennelijk geen weg terug (naar Mass Effect).
De game is nu meer dan best aardig, er is het nodige verbeterd.
Te laat voor veel mensen, na de 1e paar dagen kan ik mij er gewoon niet meer toe zetten om dat spel ooit nog een keer op te starten, werkelijk alles was gewoon gruwelijk slecht in het begin, en het maakt mij niet uit wat ze er nog mee proberen, ik doe niet meer mee.
Ik vermaak me ook nog wel hoor, er zijn nog redelijk wat mensen actief.
Mja, ik geloof je wel maar ik heb nog steeds geen zin om de game te kopen. Ik zat wel die post te maken maar eerlijk gezegd had ik vanaf het begin uberhaupt nooit interesse voor Anthem. Ik volgde het alleen min of meer omdat het originele ME team eraan werkte (Andromeda was van een ander team) en wat ik in de enige trailer voor de game die ik keek zag leek het me nog best aardig (facial animations enzo), en het was dan ook jammer om te horen dat de game vervolgens flopte. Het is niet dat ik Anthem wil zien branden in de hel maar ik had liever een nieuwe (goede) next-gen Mass Effect trilogie gehad. Sorry voor de late reactie.
Persoonlijk denk ik niet dat dit nog de moeite waard is. Tijd om verder te kijken en bijvoorbeeld gewoon weer een goede Dragon Age neerzetten - misschien een nieuwe IP met wat meer de singeplayers RPG roots.
Hopelijk leren ze iets van Hello Games welke van een ontzettend slecht ontvangen game nu toch iets leuks hebben kunnen maken. Gewoon luisteren naar je fans en een toontje lager zingen.
EA heeft er flink wat ingestopt dat ze zo hard blijven trekken aan Anthem.

Liever had ik gezien dat ze zich meer hadden ingezet op Mass Effect Andromeda want dit was gewoon technisch een nachtmerrie, begin verhaal mocht sterker maar het was geen slechte game, je mist natuurlijk een hoop doordat uitbreidingen er nooit gekomen waren.

Anthem missed alles en krijgt gewoon wederom een hele overhaul, eer dit klaar is, is iedereen denk ik hier alweer mee klaar.
Stiekem hoop ik dat ze er een soort Global Agenda van maken. Een spel dat met heel weinig, spelers heel lang wist te boeien. De gameplay was gewoon goud.
Maar, komt dat in de huidige game of verwachten ze dat we opnieuw gaan betalen?

Dat zou het gevoel dat we hebben betaald voor een alpha-test wel erg versterken.
Zo doorzichtig.

EA wil gewoon op een relatief makkelijke manier nogmaals langs de kassa passeren door een soort van revamped Anthem klaar te stomen als launch titel voor de next gen console launch deze winter.

Ze zouden dom zijn om het spel een half jaar voor de next gen launch op te geven, ze zullen eerst nog proberen met wat PR praat het maximum uit de nieuwe launch te halen, en als het dan nog niet naar wens presteert zullen ze Anthem in het voorjaar van 2021 als een baksteen laten vallen.

[Reactie gewijzigd door PearlChoco op 11 februari 2020 00:18]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee