Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

BioWare Austin komt met eerste lijst concepten waar bij Anthem aan gewerkt wordt

BioWare Austin heeft wat hoofdlijnen opgezet over hoe het de game wil vernieuwen en spelers een sterker gevoel van beloning wil geven. De blogpost richt zich op de loot, of buit, die spelers in de game kunnen vinden.

BioWare Austin-kopstuk Christian Daley neemt wederom het woord en benadrukt dat deze ideeën en plannen voortkomen vanuit spelersfeedback, maar dat dit niet vaststaande beloften zijn. Desalniettemin voelt hij zich geroepen om spelers op de hoogte te houden, waarschijnlijk omdat ze er al voor betaald hebben.

Daley stelt bijvoorbeeld dat het vinden van specifieke loot makkelijker moet worden door het gebruik van loot tables, dus specifieke soorten buit op specifieke plekken. Ook queesten met specifieke beloningen en gespecialiseerde verkopers moeten het beter mogelijk maken voor spelers om bepaalde uitrusting te vinden zonder daar buitensporig veel tijd in te moeten stoppen.

Onder het kopje 'respecteer je tijd' noemt Daley het verhogen van de frequentie van loot-drops, het verbeteren van alle loot zonder dat extreem zeldzame loot waardeloos wordt en alle niveaus van zeldzaamheid aan loot een goed nut geven op enig punt in de game.

Dan is er ook sprake van de mogelijkheid om wapens te rerollen en te levelen, en sleutelt Daleys team aan het idee om een compleet vernieuwde equipment sheet te introduceren. Van concepten als de 'loot piñata' en het automatisch oprapen van buit heeft hij ook een videootje geplaatst.

Naast loot zegt Daley hard te werken aan gunplay: het gevoel van het schieten met de wapens en hoe vijanden reageren op geraakt worden. Daarover en over andere onderwerpen wijdt hij echter meer uit in toekomstige blogposts, stelt hij.

Anthem kwam begin 2019 uit en werd grotendeels negatief ontvangen vanwege technische problemen en inhoudelijke tekortkomingen. Daarop besloten EA en BioWare de game radicaal aan te gaan passen. Wanneer deze grote metamorfose van Anthem uit gaat komen, staat nog niet vast. BioWare Austin werkt met een team van dertig man aan de revisie. Hij noemt dat een klein team en daardoor kan het een langdurig proces worden, maar de geringe omvang zou het team ook behendiger maken.

Review van Anthem, ten tijde van zijn release in februari van 2019 - onderdeel van een geschreven review

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

02-08-2020 • 14:09

35 Linkedin

Reacties (35)

Wijzig sortering
Dit klinkt als allemaal minor changes, het gaat niet alleen om de gameplay feel, iets wat door velen niet eens als problematisch beschouwd werd en juist positief werd ontvangen. Het gemis van content is 1 van de grootste problemen binnen deze game.
Content zijn ze ook mee bezig zoals een nieuwe faction en een nieuw gebied. Op YouTube heeft Your Anthem meer uitleg hierover.
Ze pakken ook content aan. Maar ook dat je direct loot kan gebruiken en bekijken. En dat je je goede weapons kan upgraden etc. Ze pakken het wel grondig aan. Allee. Wordt het slecht verwordt door tweakers. https://m.youtube.com/watch?v=fa9Q11iith8 geeft een beter inzicht in wat ze gaan aanpakken.
Ze gaan alles aanpakken. Dit is nog maar een klein deel. Meer content en een betere endgame staat op hun lijstje ;)
Ongelofelijk, ik zie hier nu net de prijs voor de PC versie staan. Nog geen 20 euro, In de eigen Origin app vragen ze nog altijd 60 euro (!!!) (zonder Origin Access)
Al krijg ik het voor niets, dan ga ik het nog niet spelen. Ze hadden Mass Effect: Andromeda aan moeten pakken en de beloofde DLCs moeten uitbrengen.
Andromeda vind ik momenteel nog wel redelijk. Maar pas na alle patches. En zelfs dan is het plot voorspelbaar en is er nog veel mis. Er zit een kern van een goed spel in. Een potentie. Maar het had een echt een goed Mass Effect spel kunnen zijn.
Ze hadden ME:Andromeda geen ME moeten noemen. Maar gewoon Andromeda. Dan hadden veel spelers namelijk niet zo'n ME verwachting. Andromeda in zijn eentje is opzich geen slecht spel. Maar als je het vergelijkt met andere ME spellen is het dramatisch.
Zoiets ja. Of een langere development tijd, want het had wel de potentie om een volwaardig Mass Effect deel te worden. Zonde. Maar op zich is het wel een redelijk spel geworden, wat nog vrij bijzonder is gezien hoe de hele ontwikkeling is verlopen. Het had alleen zoveel meer kunnen zijn. Alles wat goed was aan het spel, was ook echt heel goed. Maar er was ook zoveel slecht aan.
Beetje hetzelfde als Command and Conquer 4; het spel zelf is niet onaardig; had alleen niet als Command and Conquer uitgegeven moeten worden.
Klopt, ik speel het via EA Access en vind het een hele vermakelijke game. Heb er zeker meer dan 100 uur in zitten en kijk uit naar de verbeteringen. Heb toevallig vanochtend in de XBox Store gekeken en het is gewoon full price, onbegrijpelijk.
Huh? Naar mijn weten buiten een sale om heb ik Anthem recentelijk nog gekocht voor minder dan 10 euro zonder abonnement... erg flauw als de prijs nu met deze aankondiging omhoog gegooid is.
Die aankondiging is al in feb dit jaar gedaan. Met een gerucht in november vorig jaar.
De game is nu anderhalf jaar oud en nu maken ze bekend het een langdurig proces kan gaan worden om de game te verbeteren?

Lijkt voor mij alsof ze die boot allang gemist hadden en vanaf de releasedag aangewerkt moest zijn (en dan nu zou moeten uitkomen).
Nee ze in November vorig jaar al aangegeven dat ze er aan dachten om hem volledig om te gooien. Toen is rond feb dit jaar de kogel door de kerk en werd het definitief. En nu kunnen ze meer info geven over hoe en wat ze gaan doen. Zo geeft Dantics al een stuk meer weer met plaatjes en videos.

https://m.youtube.com/watch?v=fa9Q11iith8

Niet perse te laat. Beter de tijd nemen en dan goed oplossen ipv direct actie ondernemen en maar half weer afleveren. Zoals dat nu het geval was.

En ze kunnen er gewoon anthem 2 van maken. Met de huidige content als een klein deel. En de rest aanvullen.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 2 augustus 2020 15:09]

Inderdaad, de naam Anthem is nu toch al besmeurd, dus waarom dat nog proberen op te leuken?
Het kan wel goed komen. Zo no man's sky.

Ik vond het idee leuk, maar in de gameplay zaten nog wel wat gaten. Het is niet zo dat ik de titel nooit meer een kans geef.
Nee No Man's Sky is allang besmeurd. Ja het is goed geworden maar ze hebben bij lange na niet de spelers terug gewonnen die het anders gespeeld zouden hebben.

Het is ook nooit goed gekomen met Battlefront 2.

Punt is je kan fouten maken maar in deze gevallen waren het meer dan een paar foutjes en waren het gewoon gapende gaten van problemen. Die men allang hadden kunnen zien aankomen maar het gewoon naar een release gepushed hebben.
Het is de bekende regel negeren van het kost jaren om een reputatie op te bouwen en een dag om het om zeep te helpen.

[Reactie gewijzigd door Hakker op 2 augustus 2020 14:33]

Nooit goedgekomen met Battlefront 2? Daar ben ik het niet mee eens. Dat is juist hét voorbeeld van een game uit de laatste jaren die het tij heeft weten te keren. De game wordt nog steeds veel gespeeld en heeft onlangs zijn laatste uitbreiding gekregen (ruim 2½ jaar na release).
De mensen die rond release over het oneerlijke verdienmodel lazen en daarna nooit meer naar de game hebben omgekeken tel ik dan niet mee, zij hadden de game waarschijnlijk toch niet gekocht. Het is gelukkig al langere tijd een meer dan prima game, maar dat had inderdaad wel wat voeten in de aarde.
Heb je de playerbase al wel eens bekeken? Zelfs nu vandaag de dag nog rond de 10k spelers die tegelijk spelen. Dat lijkt me een behoorlijk succes.

Ben benieuwd of ze binnenkort met een betaalde uitbreiding komen. Mag zo langzamerhand wel. Er is sinds release al heel erg veel gratis gegeven, en nu nog steeds. Zelfs na alle beloftes die ze uiteindelijk waargemaakt hebben blijven ze doorgaan met gratis content.

[Reactie gewijzigd door NotCYF op 2 augustus 2020 18:02]

Ik vind No Man's Sky nog steeds geen goed voorbeeld. Ja ze hebben updates uitgebracht, maar het is nog steeds niet het niveau waar ze mee adverteerden. Daarnaast hebben ze ook een hele poos gewoon gedaan alsof ze er niet waren toen het vragen en klachten regende. Daarnaast zijn er ook weer talloze nieuwe problemen geintroduceerd waar ze simpelweg ook niet op reageren.

Nee als ik dan een voorbeeld zou noemen zou ik zoiets als Battlefront 2 pakken. Welke bij veel mensen helaas nog steeds negatief te boek staat maar juist een van de beste comeback's is die ik heb gezien. Het is echter jammer dat EA inmiddels de devs naar andere projecten overgezet heeft, er zat nog zoveel meer in.
Gewoon al het feit dat ze voor no mans sky gratis updates blijven uitbrengen terwijl de commentaren zo slecht waren in het begin vind ik al een verdienste. Zijn er genoeg die het na 1 patch voor bekeken zouden houden. Misschien nog niet alles waarmee ze geadverteerd hadden, daar heb je gelijk in.
Het huidige Anthem zal waarschijnlijk ophouden te bestaan en wordt vervangen. Aan het huidige Anthem doen ze niets meer.

Het is afwachten waarmee ze over de brug komen. Ik vind het persoonlijk een leuk spel maar het heeft weinig content. Het vliegen/schieten etc is echt het hoogtepunt.
Nou ja, met die online Final Fantasy was hetzelfde gebeurd. Ook een flop, en een uitgebreide herziening gehad. BioWare zal wel op een soortgelijk iets hopen.

Maar ja, daar moet je natuurlijk nooit op gokken. Een geflopt spel nog een beetje fatsoenlijk maken is altijd een risico. Beter kan je de release uitstellen tot de uiteindelijke versie, een paar patches daargelaten.
Ik ben zeer blij dat er nu een team bezig is om de game te verbeteren. Ik heb het vanaf launch gespeeld en vond het een topgame, maar inderdaad, content was niet veel en aardig wat performance issues en wat niet. Kan niet wachten om te zien wat er allemaal word verbeterd!
Ik lees hier dat er content wordt toegevoegd, maar hebben ze ook iets aan bestaande content gedaan? Grinding quests als main quests is not done voor een Bioware game, maar zag je je helaas toch mee geconfronteerd, net als bugs in main quests.
Bioware, stop alsjeblieft je talent en energie weer gewoon in single player games en geef dit op. Schoenmaker blijft bij je leest.
Deze game is alleen te redden als ze van the ground up alles overnieuw gaan doen. Het ontbreekt deze game gewoon aan een ziel en toewijding. De missies zijn echt letterlijk allemaal fetchquest zet dit knopje aan, kill 50 enemies, vlieg daarheen collect 5 runes. Over de verhaalvertelling maar te zwijgen, het is echt heel slecht terwijl het concept zo vet is. Ik heb ook medelijden met degenen die het wel echt wilden bij Bioware. Nee de Mass Effect glorietijden zijn echt pase bij Bioware.
kwa vliegen en schieten enzo is het spel best goed ,de rest kan idd aangepakt worden..

heb me er opzich best mee vermaakt, maar na een tijdje was het been there done that. en de loot was echt waardeloos.


hopelijk maken ze er wat van weer , want de basis elementen die het heeft zijn best goed.
Joh begraaf het spel en focus je op een nieuw project. Accepter het verlies en move on.
Hopelijk doen ze het net zo goed als FF14 die bij de launch echt helemaal niks was, tot ze het uit de verkoop haalden en een compleet nieuwe beter game maakten

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True