Disney+ heeft 28,6 miljoen betalende abonnees

Disney heeft tijdens de presentatie van zijn kwartaalcijfers laten weten dat de streamingdienst Disney+ inmiddels 28,6 miljoen betalende abonnees heeft. De dienst bestaat nog maar enkele maanden en in een handjevol landen, waaronder de Verenigde Staten en Nederland.

In de presentatie van de kwartaalcijfers meldt het bedrijf dat Disney+ op 28 december vorig jaar 26,5 miljoen betalende abonnees had. Bob Iger, de ceo van Disney, heeft tijdens een mondeling toelichting echter laten weten dat de streamingdienst inmiddels 28,6 miljoen betalende abonnees heeft en nog altijd groeit. Ter vergelijking: Netflix meldde onlangs dat het 167 miljoen betalende gebruikers heeft. Het aantal abonnees van Disney+ zal dit jaar waarschijnlijk nog flink stijgen, mede omdat de dienst in maart beschikbaar komt in onder meer Duitsland en Frankrijk en in de zomer krijgt België ook toegang.

Veel nadere details over die aantallen geeft het bedrijf niet, maar Iger zei eerder tegen CNBC dat ongeveer twintig procent van de opgegeven 26,5 miljoen betalende abonnees afkomstig is van een distributiesamenwerking met Verizon, waarbij sommige klanten van die Amerikaanse provider een jaar lang gratis toegang tot Disney+ kregen. Vijftig procent komt van directe abonnees en de rest via deals van bijvoorbeeld Apple.

Disney heeft eerder al de wil uitgesproken om Hulu, een andere Amerikaanse streamingdienst van het bedrijf, internationaal uit te brengen. Volgens Iger kan dat plaatsvinden in 2021, maar meer duidelijkheid gaf hij niet. Hulu had aan het einde van vorig jaar in totaal 30,4 miljoen betalende abonnees, waarmee de dienst momenteel nog groter is dan Disney+.

Disneys onderdeel Direct-to-Consumer & International, waar de streamingdiensten onder vallen, behaalde een omzet van 4 miljard dollar, tegenover 900 miljoen een jaar eerder. Wel nam het verlies aanzienlijk toe, van 136 miljoen dollar eind 2018 naar 693 miljoen dollar eind vorig jaar. Disney schrijft dat toe aan de kosten voor het uitbrengen van Disney+, maar ook het 'consolideren van Hulu' en een hoger verlies van ESPN+, een sportstreamingdienst van Disney.

Wat content betreft liet Iger weten dat het tweede seizoen van de Star Wars-serie The Mandalorian in oktober zal verschijnen op Disney+. Daarnaast komt in augustus de Marvel-miniserie The Falcon and the Winter Soldier.

Disney+

Door Joris Jansen

Redacteur

05-02-2020 • 08:01

121

Reacties (121)

121
118
64
3
0
43
Wijzig sortering
Als je kinderen <12 jaar hebt is het wel een toevoeging maar voor mij mag er meer content komen voor volwassenen. Dat ze die 20th Century Fox catalogus er maar op smijten ;)
Eerder heeft Disney al aangegeven dat ze de volwassen content (alles boven PG13) niet op Disney+ zullen zetten, maar onderbrengen bij Hulu daarom ben ik zeer blij om te lezen dat Hulu in 2021 naar Europa komt!

Momenteel kost Hulu in de Verenigde Staten $5.99 met reclames en $11.99 wanneer de kijker (vrijwel) zonder reclames wil streamen.

Er is echter een bundel beschikbaar, waardoor je in combinatie met ESPN+ (een Amerikaans sportkanaal, mogelijk in Nederland vergelijkbaar of vervangbaar door het onder The Walt Disney Company vallende Fox Sports) een korting van 27% krijgt op de bundel met het goedkoopste abonnement van Hulu (van $17.97 voor $12.99) daarbij moet wel opgemerkt worden dat de 12.99 dollar p/mnd de Hulu versie met reclame is.

bron 1, bron 2 Help page Hulu bundle, bron 3

[Reactie gewijzigd door funrider op 22 juli 2024 22:17]

En dankzij de overname van 20th Century Fox heeft Disney ook een contentboost voor Hulu.
De tv-zender FX is namelijk ook overgenomen door Disney waardoor de meeste voormalige en alle huidige FX-series op Hulu gestreamd kunnen worden.
Ook zal FX series maken voor Hulu waaronder Mrs. America, Devs en The Old Man. Al deze series hebben topacteurs zoals Jeff Bridges, John Lithgow en Cate Blanchett dus ik ben benieuwd.

Overigens is het zo dat diegenen met de bundel als 3 losse abonnees gezien worden in het financieel overzicht op bladzijde 5:
A subscriber for which we recognized subscription revenue. A subscriber ceases to be a paid subscriber as of their effective cancellation date or as a result of a failed payment method. A subscription bundle is considered a paid subscriber for each service included in the bundle.
Gezien Disney de bundelabonnees als 3 aparte abonnees beschouwt is het niet erg duidelijk hoeveel mensen daadwerkelijk geabonneerd zijn bij Disney's streamingdiensten, want bij een bundel wordt 1 abonnee 3 abonnees in Disney's kwartaalcijfers.

[Reactie gewijzigd door VirinR op 22 juli 2024 22:17]

Zou het dan niet logischer zijn (tenminste voor nieuwe markten, misschien niet waar ze al naamsbekendheid hebben) om Hulu en Disney+ samen te voegen? Lijkt me ook makkelijker in de concurrentiestrijd met Netflix e.a.
Ai das minder, weet ook niet hoe lang ze dat volhouden met de concurrentie. Had echt gehoopt dat er wat meer 20th op zou komen. Na dit jaar dan maar weer naar een maand abbo en af en toe switchen tussen Hulu en Disney+. Ze maken het wel allemaal heel moeilijk zo.
Ik hoor van mijn vriendin die op de BSO werkt dat veel ouders klagen dat je standaard de nagesynchroniseerde versie krijgt en het heel lastig is om de originele Engelse versie te krijgen.
Dat probleem had ik eerst ook. Nu ik bij m'n profiel instellingen mijn eigen profiel op Engels heb gezet, is de standaard gesproken taal Engels. Ondertiteling blijft ondertussen bij mij wel standaard op Nederlands staan.
Het was de eerste keer ff zoeken, maar nu is ‘t zo geregeld. Althans op LG WebOS.
Moet je wel een redelijk recente LG hebben want op die van ons (aanschaf 2016) is er geen Disney+ app. Dus dan maar via de tablet en Chromecast kijken...
Ja ik knijp ook in m’n handjes dat m’n een jaar oude LG OLED het wel heeft. LG is een extreem onbetrouwbare partner gebleken qua software-updates en ondersteuning.
Mijn kinder keken er nooit naar,
die geven de voorkeur aan Netflix en YouTube. Voor ons als ouders stond er ook niks op.
Precies dat. Disney+ zou een toevoeging zijn als het (het type) content heeft die Netflix niet heeft. Maar zolang zoonlief standaard op de Netflix knop drukt dan is die behoefte er gewoon niet.
Kinderen kijken nu eenmaal graag dezelfde afleveringen 254 keer.
Daar ben ik het wel mee eens. Mijn dochtertje kijkt wel zo nu en dan de Disney films in delen (ze kijkt niet zo veel TV). Zelf heb ik Disney+ na de Mandalorian niet meer aangeraakt. Alle Marvel & Star Wars films heb ik al wel gezien. Tevens vind ik de interface ook nog niet heel geweldig om alle content te zien. Je krijgt niet een heel goed overzicht van wat er nou allemaal op staat. Sommige dingen moet je echt gewoon zoeken op titel anders vind je het gewoon niet.
Ze hebben gezegd dat ze dat wel gaan doen zolang het maar "family friendly" is. Wat Disney daar onder verstaat is niet helemaal duidelijk.
Tja, maar meer content zal ook een hogere prijs met zich meebrengen. Momenteel zou je Disney+ gerust kunnen delen met een stuk of 7 betalers. Je kan met 4 streams tegelijk kijken, maar de kans is natuurlijk klein dat je met de content die momenteel op Disney+ staat ook met meer dan 4 man tegelijk zal kijken. Dan ben je zo’n 10 euro per jaar kwijt.

Delen met 7 betalers zal voor velen niet praktisch zijn, maar 2-4 moet vaak toch wel haalbaar zijn, dan is €35-€17,50 per jaar echt niet veel geld. Bij Netflix ben je aardig wat meer geld kwijt. Deel je met twee personen, dan kost het je €66 per jaar, bij drie €56 en bij vier €45. Zodra Disney de ‘Hulu’ content op de Nederlandse Disney+ zou zetten, dan ben ik er van overtuigd dat de prijs ook zal verdubbelen.
Mijn kinderene vinden de meeste dingen oud qua films en ze hebben teveel series op Netflix en het is wel goed dat ze eens wat anders. Ik zelf heb niks met Disney+
Niet helemaal mee eens. Ik ben best wel liefhebber van de vele documentaires op Disney+. En daar vinden kinderen doorgaans echt geen klap aan. Daarnaast op zijn tijd een leuke film, wat Marvel of Star Wars.... En ik heb er genoeg plezier van voor wat het kost.
Ze moeten hun aanbod vergroten, ze hebben hetzelfde probleem als Prime Video van Amazon. Er staan leuke dingen op alleen niet genoeg, maar ik hoop wel dat ze net als Prime Video een link leggen naar IMDb. Heel handig om van tevoren te weten of een film de moeite waard is om te kijken. Ik heb nu Prime, maar ga dat ook snel weer opzeggen. Terwijl ik Netflix blijf houden.
Prime is daarentegen niet alleen een videodienst maar geeft je ook allerlei leuke voordelen in de Amazon shop. Door Prime koop ik eigenlijk uitsluitend nog dingen op Amazon, door prime is eigenlijk alles goedkoper. Zou er eens naar kijken als je dat nog niet hebt gedaan. :)
Als je goed zoekt is Amazon of welke grote retailer dan ook nooit de goedkoopste. In Amerika is er veel meer een gemakzucht cultuur, ik vraag mij af of Amazon hier met op de kleintjes letten cultuur netzo machtig wordt als in Amerika.
Coolblue doet het anders toch ook prima en die is ook nooit de goedkoopste. Ik denk dat er genoeg mensen in NL ook voor gemak en goede service gaan ipv alleen maar op de "kleintjes" te letten.

[Reactie gewijzigd door keepitfrosty op 22 juli 2024 22:17]

Juist, groot worden doe je niet alleen door goedkoop te zijn. Kwaliteit van de winkel/service is belangrijk voor de ervaring van de klant. Als een product in de Pricewatch voor een paar euro duurder te krijgen is in een gerenommeerde webshop koop ik het veel liever daar dan bij een voor mij onbekende kleine shop. Zo zullen meer mensen denken. Of we gelijk hebben is wat anders natuurlijk
Mijn ervaring met garantie gaat toch in het voordeel van de grote ketens.
Als je genoeg geduld hebt, komt het bij de kleine zelfstandige meestal ook wel goed, maar zit je soms weken / maanden zonder toestel. Bij de grote keten krijg je soms direct een nieuw toestel.
(Hoewel het soms ook wel een fout gaat.)
Mijn 1e bestelling bij Coolblue was niet leuk en geen klantenservice bij Coolblue die je adequaat helpt.

Moet zeggen: onlangs een wasmachine bij MediaMarkt bestelt en levering was ook een drama. . . .

Waarom kunnen dit soort grote bedrijven niet 1 dag (avond) voor de dag van aflevering een appje of sms sturen met de te verwachten aflevertijd in een tijdsrange van 3 uur, of, laten we zeggen in de ochtend, middag of avond?

[Reactie gewijzigd door DaBomb2 op 22 juli 2024 22:17]

Mensen die zeggen dat de service van Coolblue goed is, hebben nooit een probleem gehad dat niet voorkomt in het Coolblue boekje.
Als je hun hulp nodig hebt en zij weten niet hoe ze je kunnen helpen (omdat dit niet in hun boekje staat) dan is het ook vaak wel kansloos.
Uit mijn eigen ervaring, als ze niet weten wat ze kunnen doen vervangen ze gewoon het gehele product..
Overigens zijn de regels en procedures die ze hebben ook aangepast in de laatste paar jaar.

Zo kreeg ik bij kapotte oortjes eerst binnen 5 minuten een vervangend paar als ze stuk gingen, maar moeten ze nu eerst naar de fabrikant gestuurd worden omdat de procedure nu zo is opgesteld (tenminste voor deze oortjes, zal per fabrikant en per product verschillen, sennheiser in dit geval wilt ze eerst proberen te repareren).

Arm leuning bureau stoel stuk (het rubber), zouden ze opsturen naar de fabrikant en kon 2-3 weken gaan duren. 2 dagen later kreeg ik een volledig nieuwe stoel binnen van meer dan 300,- omdat de fabrikant de arm leuningen niet als vervangings onderdeel had.
Is dat zo? Anderhalf jaar geleden een nieuwe wasdroger gekocht, werd netjes aangesloten, maar bij het eerste gebruik bleek de slang niet goed te zitten met als resultaat dat het water eruit liep. Per ongeluk waren ze een koppelstuk vergeten, dat koppelstuk hebben ze waarschijnlijk ook weer terug meegenomen.

Vervelend, dus gebeld, en het zou z.s.m. opgelost worden. Ik dacht dat ze het koppelstuk wilde gaan opsturen, maar ze kwamen de volgende dag, in de avond, een volledig nieuwe wasdroger aansluiten, ditmaal wel met het koppelstuk. Tevens een tegoedbon van 20 euro vanwege het ongemak. En dat allemaal zonder dat ik daar druk op heb moeten zetten, het werd vanuit Coolblue zelf aangeboden.

Lijkt mij een perfect voorbeeld hoe je aftersales hoort te doen.
Zeker, maar dat is waarschijnlijk omdat het ergens zo beschreven staat.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben vaak ook prima geholpen door Coolblue en prijs ook hun service.
Maar zodra je net buiten hun boekje gaat, wordt het een stuk lastiger voor hun.
Duurt allemaal langer, want ze moeten aan andere mensen toestemming / informatie vragen. En dan kan het soms wel dagen duren voor je antwoord hebt. Of je wordt gewoon niet goed geholpen.

Maar dit zijn dan ook wel extreme gevallen. Zelf kies ik ook nog steeds het liefst voor Coolblue. Tenzij ik iets direct nodig heb, dan ga ik naar de Mediamarkt. Want zelfs als het bij Coolblue op voorraad is in de winkel, dan moet je daar doorgaans lang wachten voor je aan de beurt bent.
Bol.com doet het ook nog steeds goed, terwijl het productenaanbod van derden een groot drama is. Regelmatig een factor 2 tot een factor 10 keer duurder, en als het mis gaat met je bestelling is er ook nauwelijks service. Toch blijft het om een of andere reden een gigantische webshop.
Daarom bestellen steeds meer mensen bij Amazon.de, die dit jaar ook uitbreidt naar meer Nederlandse producten.

Gaat BOL.com een gigantische concurrent aan krijgen. Service van Amazon.de is uitstekend.
Voor 10 uur savonds besteld volgende dag ophalen in de Albert Heijn is dé troef van Bol. Amazon heeft naar mijn weten geen warehousing in Nederland.
Ja hoor, veel pakketjes die ik bestel bij amazon.de of amazon.it komen gewoon uit het warehouse in Zwolle....
Dat is mij idd ook opgevallen. Dan vraag ik me af waarom het dan 3-4 werkdagen duurt als het uit Zwolle vandaan komt.

Disney+ ga ik niet nemen want heb al Netflix en wil geen meerdere abonnementen nemen. En bovendien heeft Netflix betere aanbod.
Ik denk het wel omdat amazon toch wel betere deals kan pushes dan bv een bol.com etc. Ik heb al meerdere keren gehad dan ik echt een super deal te pakker had op amazon en dit is dus 1 van de redenen dat ik daar nog steeds kom.
Prime is daarentegen niet alleen een videodienst maar geeft je ook allerlei leuke voordelen in de Amazon shop. Door Prime koop ik eigenlijk uitsluitend nog dingen op Amazon, door prime is eigenlijk alles goedkoper. Zou er eens naar kijken als je dat nog niet hebt gedaan. :)
de voordelen vielen mij maar tegen; veel producten waren, ondanks kortingen, 'lokaal' gewoon goedkoper

ik heb een jaarabo genomen op D+, kijk zo nu en dan de klassieke tekenfilms nog wel terug, hoop wel op een groter en meer divers aanbod van national geographic

[Reactie gewijzigd door mschol op 22 juli 2024 22:17]

Imdb is voor mijzelf niet echt representatief. Er stemmen vooral Amerikanen op en die hebben toch een hele andere smaak dan ik heb. Tevens kijk ik sowieso niet zo meer naar cijfers omdat ik daardoor voorheen parels heb gemist. Terwijl ze bijvoorbeeld een 4 krijgen op imdb. Horror krijgt bijvoorbeeld bijna altijd een onvoldoende, vaak onterecht. Als je horror niet leuk vindt, kijk het dan niet denk ik dan.

Ik ben heel benieuwd waar disney volgend jaar staat. Als er net zoveel nieuwe content wordt geproduceerd als nu dan verwacht ik een daling van abonnees eerlijk gezegd. Netflix doet het nu goed omdat ze veel content maken en ook heel erg diverse content hebben. De kwaliteit is niet altijd van hoog niveau, maar kwantiteit hebben ze goed op orde.

Prime maakt meer kwaliteit dan kwantiteit. Daar is ook wel wat van te zeggen, net zoals HBO. Dure producties, maar dat zie je ook wel terug. Netflix moet je weer te lang zoeken voordat je iets goeds hebt gevonden.
Ik kijk tegenwoordig op RottenTomatoes. Die heeft onderscheid tussen de `critics` en de gebruikersreviews. Soms krijgt een film namelijk een 8.0 van de critics en maar een 3.0 van de rest.
Dat verschil komt mogelijk ook omdat 'de rest' niet veel varieert tussen de cijfers 1 en 10.
Anoniem: 306567 @Troubled5 februari 2020 09:10
Op IMDB zie je ook gewoon metacritic en die wijkt ook heel erg af van de cijfers van de gebruikers. Zelfde als bij Metacritic op de website daar zit ook een verschil tussen de 'critics' en de gebruikers. Alleen het wordt vaak gebruikt om een statement te geven richting een ontwikkelaar omdat ze ergens niet mee eens zijn.

Het meeste gebruik ik moviemeter en dan lees ik de reviews eronder, daar ontstaat ook soms wel een discussie over films. Je kan daar per gebruiker zijn top 10 zien, dan kan je ook nagaan of hij dezelfde film smaak heeft en of het cijfer representatief is voor jezelf. Films draait toch alles om smaak namelijk.
RottenTomatoes is praktisch hetzelfde als IMDB tegenwoordig. Dik shillen voor grote films en studios. Gebruikers reviews waren vroeger een hoofdzaak voor RottenTomatoes, nu kan je alleen nog sorteren op "critics" ratings. De critics ratings staat als rating bij elke film in het menutje, de Audience rating zie je pas als je op een film klikt etc.

The Last Jedi is een goed voorbeeld. 'Critics' score is 93%. Audience 43%. Toch komt het overal in hun lijsten als top film te staan omdat 'critics' het een goed cijfer gaven. Valt me ook op dat de nieuwste star wars een verdacht hoge audience rating heeft gekregen op RottenTomatoes ivm alle andere sites.
Ja die IMDB rating is persoonlijke keuze. Ik keek vroeger veel films, meestal was het zo ... als de film in de top 250/500 stond of een zeer hoge rating had vond ik deze meestal gewoon ronduit slecht. En ik kijk niet echt naar een bepaalde genre
Alles is persoonlijk. Maar die ratings geven mij wel een indicatie of het de moeite waard is een film of serie te proberen. En over het algemeen vind ik dat de ratings toch wel overeenkomen. Ik denk wel dat jij een uitzondering bent als het gaat om de top 250. Ik vind de meeste van die films toch echt wel hun rating waard hoor. Ik heb wel zoiets van; je moet pas naar een film zijn rating kijken nadat er een x aantal mensen op hebben gestemd. Zeg 1000 of zo. Want je ziet vaak ook bij een net nieuwe film dat hij een heel hoge rating krijgt en een maand later is er niks meer van over.
IMDb is echter van Amazon, dus ik weet niet of dat zo gemakkelijk gaat.
Wow, dat is nieuw voor me :o
Maar je kan gewoon IMDb links gebruiken hoor, doe ik ook in mijn Bioscoopagenda app
Anoniem: 1174190 @Boy5 februari 2020 09:03
RottenTomatoes is volgens mij onafhankelijk, maar als een dergelijke platform wil je je content niet laten afbranden door critici. Zo een Netflix rating is vaak rooskleuriger dan een IMDb of RottenTomatoes.
Volgens mij is dat van Comcast.
Comcast is inderdaad eigenaar van het bedrijf die eigenaar is van Rotten Tomaties, maar qua aandelen is het 75% NBC, 25% Warner. Zie ook de wikipediapagina

edit: verduidelijking

[Reactie gewijzigd door Wraldpyk op 22 juli 2024 22:17]

De Netflix rating die je ziet is niet een score wat mensen er van vinden, maar een score voor jou op basis van je kijkgedrag.
RottenTomatoes was toch die site die alleen goede recensies accepteerde van Captain Marvel film?
Rating op IMDB vind ik altijd wel redelijk kloppen.
Intussen staat Captain Marvel op Rotten met een audience score van 49% dus dat zijn echt niet alleen goede recensies. Wel worden dit soort (woke/SJW) films getorpedeerd met slechte recensies door zielige mannetjes die niks te doen hebben.
Jij doet dat als consument, als bedrijf zijn er vast andere voorwaarden plus dat wil je goed geregeld hebben, daar zal Amazon vast veel geld voor vragen.
nee, niet als consument, ik gebruik het in mijn eigen apps (www.boydroid.nl)
IMDB is al sinds 1998 onderdeel van Amazon!
Voor de kinderen is het echter prima. Mijn dochter van 4 vermaakt zich er heel goed mee. Die kijkt niet naar aanbod en kan een film nog 10x kijken zonder dat ze het vervelend vind.
Maar een kind die niet naar aanbod kijkt zou met iedere videoservice uit de voeten kunnen. Als je dan al Netflix heb voegt D+ dus niks toe, want op NF staat ook veel kindercontent.
offtopic, niet als ze Frozen-fan is ;-)
Voor die schamele 2 films is het goedkoper om gewoon een bluray te kopen dan een jaarabo D+ ;)
Vooral die eerste is al dusdanig oud dat je m waarschijnlijk voor €3 bij de kringloop kan vinden.
Tel wel even de blu-rayspeler mee, die lang niet iedereen thuis heeft staan.
Iedereen met een redelijk recente game console (PS3/PS4/Xbox One) heeft al een bluray speler...
Een heleboel mensen hebben een console. Zeker gezinnen met kinderen, oftewel de Disney+ doelgroep. Dat jij er misschien niet een heb maakt jou nog niet representatief voor een bepaalde groep, of de hele bevolking, wat je lijkt te suggereren. Als ik in m'n omgeving kijk heeft iedereen met kinderen 1 of meerdere consoles.
Je kunt je flamebait natuurlijk ook achterwege laten en normaal een discussie voeren. Ik zei "als ik in mijn omgeving kijk" en gaf daarmee aan dat het een persoonlijke sample was. Jij zei "de meeste mensen" alsof je een feit aan het verkondigen was. Wat ik zei is correct want het ging alleen over de kleine beperkte groep mensen die ik ken, wat jij zei is pertinent onwaar zolang je geen bewijs aanlevert (wat je dus niet doet) omdat je iets algemeens over "de meeste mensen" aan het verkondigen bent. En voor als je hier nog verder op in wilt gaan: ik ben hier klaar mee en ga niet meer op jou reageren. Ik heb de trol al genoeg te eten gegeven...

[Reactie gewijzigd door kozue op 22 juli 2024 22:17]

Het ding is dat je als ouder vaak toch meekijkt en die Pixar films zijn gewoon een stuk beter voor de tiende keer te pruimen dan menig ander kinderfilm.
Mijn kinderen zijn inmiddels wat ouder, maar probeer eens een leuke film te vinden die een meisje van 9 en een jongen van 11 beide leuk vinden en waar je als ouder ook nog naar wil kijken. Daar vind ik het aanbod van Netflix wel tekort in schieten.
Persoonlijk kijk ik alleen Netflix, topseries en films. Maar voor bovenstaande doelgroep valt het een beetje tegen.
De films van Aardman?
Het probleem is de content. Op de US site van Amazon kan je een pak meer zien. Maar dat is dus regio gebonden. Ik heb ook een Prime omdat ik wel wat bestel. Veel Prime kijken doen we echter niet. Maar als je dan ziet wat er in de US opstaat ... tsja dan is het hier huilen met de pet op.

Disney+ zal ook wel zo een lock hebben. En dan is er nog het "licentie" probleem. Er zijn genoeg dingen waar de rechten bij firma X liggen voor het tonen gedurende X aantal jaren. En daar kunnen de bedrijven dus niet om heen. Zolang dit contract lopende is kunnen ze film (of films van studio Y) niet tonen in regio A of B.

Met een VPN valt dit most likely wel op te lossen (bij Amazon zou dit werken). Of dit bij Disney ook werkt geen idee ... Maar dan kan het zijn dat iets wel in NL beschikbaar is ... maar niet in de US, dus moet je constant liggen togglen en casten of vpn op de router uitzetten en dergelijke ... Dat is dus een soepje en is ook niet voor "Jan Modaal"

Voorts hebben wij geen Netflix, wel Telenet play
Prime Video heeft wel een paar goede series hoor:
- Grand Tour
- Jack Ryan
- The Boys
- Man in the high Castle
- American Gods
Dat is heel persoonlijk. Netflix heb ik juist opgezegd vanwege het grote aanbod. Veel te zien, maar probeer maar eens iets kwalitatiefs te vinden. Zodra ik “Netflix original” voorbij zag komen klikte ik inmiddels meteen weg. Enkel Stranger Things zal voor mij reden zijn om weer een maandje een abonnement af te sluiten.

Prime heeft voor mij een reeks series die ik héél graag wil zien. Disney is ideaal voor de kids, met een enorm aanbod aan klassieke films en series én nieuw materiaal.
Prime is anders nog steeds mijn beste koop ooit. Waanzinnig veel (exlusieve) goede series, een handjevol leuke films. En natuurlijk gratis prime verzending als ik eens wat bestel. Voor die paar euro in de maand? Zeer goede deal. Ik heb zelf Disney+, Prime en Netflix. Ik kijk allen ongeveer evenveel (vaak wel tijdelijk een bepaalde dienst meer dan de anderen wanneer ik een bepaalde serie volg... maar over het geheel gezien).
Ik vraag me af hoeveel het er waren toen The Mandalorian nog nieuwe afleveringen had :)
precies, bijna iedereen die ik ken met disney+ heeft het opgezegd nadat het seizoen was afgelopen.

Nu realiseer ik me dat die demografie wellicht niet representabel is aangezien het hun speciefiek daarom te doen was, en niet om alle andere disney films

[Reactie gewijzigd door Magic op 22 juli 2024 22:17]

Ach er staan heel veel cartoon/anime series op die de jeugd interesseert, dus zolang iemand kinderen heeft kan ik me indenken dat het interessant is. Veel zal ook van de prijs afhangen naar de toekomst want een hogere prijs zal meteen afbreuk doen aan het ledenaantal. Natuurlijk mag het niet gezegd worden, maar je kan het abo ook delen met anderen. Dus dat kan de kosten ook drukken.
Volgens mij heeft Disney juist helemaal geen anime maar dat kan ik mis hebben (soms zijn series stiekem in Japan geanimeerd).

Zelf zit ik denk nog net bij deze statistiek. Over een paar dagen loopt mijn abonnement af. Ik kom wel terug als Mandalorian weer begint.
Voor €70/jaar is Disney+ een no-brainer als je kinderen hebt, voor de rest moeten we het nog een beetje zien qua content. The Mandalorian was een goede poging, maar het voelt een beetje aan als een one-shot-wonder, een Disney+ heeft veel meer van dat soort series nodig wil het mensen aantrekken voor een jaar abo ipv. alleen wanneer die serie loopt.
Hier zijn de vaste kinderzenders, terugkijken via Ziggo en Netflix populairder dan Disney+. Die laatste dus opgezegd.

Kids zijn 14 en 11.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 22 juli 2024 22:17]

precies, bijna iedereen die ik ken met disney+ heeft het opgezegd nadat het seizoen was afgelopen.
Ligt eraan wie je kent en hoe je van Disney+ gebruik maakt.

Zo deel ik een abonnement van Disney+ met anderen. Daarvoor krijg ik bijvoorbeeld Netflix terug. Fair deal. Als account sharing bij één van de gedeelde diensten ooit wordt aangepakt dan wordt het betreffende abonnement meteen opgezegd en zal er worden gezocht naar alternatieven. ;)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 22 juli 2024 22:17]

Totdat die alternatieven ook tegen onrechtmatig gebruik optreden natuurlijk.
Misschien zijn die alternatieven zelf wel onrechtmatig gebruik. ;)
Grote kans op, gezien de verschillende streamingdiensten steeds meer exclusieve content aanbieden, en je dus voor veel films en series bij 1 dienst terecht kunt.
Het delen van accounts wordt bij de meesten nog niet werkelijk als onrechtmatig gezien. Laten we hopen dat dat zo blijft, anders gaan er veel abonnementen de deur uit :P
Volgens mij geldt dat alleen bij delen binnen een gezin bij de meeste aanbieders. Er wordt (nog) niets gedaan tegen het delen met vrienden bijvoorbeeld, maar volgens mij mag dat niet.
Volgens Bob Iger (CEO van Disney) kijkt 65% van Mandalorian-kijkers naar minstens 10 andere titels op Disney+.
Het is dus inderdaad niet zo dat veel abonnementen zijn opgezegd na de seizoensfinale van The Mandalorian. Sterker nog, het aantal abonnees is juist gestegen.
Mja, of hoeveel mensen het opgezegd hebben na alle Marvel films (in de juiste volgorde, als die er is?) gekeken te hebben.

In mijn geval ben ik met m'n oudste dochter alle Star Wars films aan het kijken. Vanaf deel I zijn we nu bij VII beland inmiddels, en Rogue One tussen III en IV gezien. The Mandalorian moet ik nog aan beginnen..

Netflix is sowieso een no-brainer, teveel leuke series (Arrow, Atypical, nu de Ghibli films en genoeg ander leuks ook voor de kinderen qua series). Dan Disney+ (want Star Wars, Marvel en Disney) en Amazon Prime Video (icm Amazon Prime en Twitch Prime, goeie deal!) vanwege Picard en andere leuke films, bijv. Indiana Jones wil ik nog eens kijken..

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 22 juli 2024 22:17]

Ja er is een juiste volgorde. En juist als Marvel-fan ga je de komende tijd uitgebreid bediend worden door Disney+ ;) Die mensen blijven wel en dokken vaak een jaar vooruit omdat ze toch voornemens zijn alles te bekijken.
Er is wel wat discussie over de juiste volgorde 😜
Precies! Ook ik heb het opgezegd nadat het eerste seizoen klaar was. En ik ken veel mensen die hetzelfde hebben gedaan.
Ik heb Disney+ maar heb de Mandalorian nog steeds niet gezien :P Staat nog op de kijklijst. Maar er is zoveel leuks te zien! En maar zoveel uren in een dag.
Ik heb het snel weer opgezegd, het aanbod is heel weinig en erg veel oude tot erg oude content.

Vooralsnog is Netflix het beste.
Dat zei ik een maand geleden al. Er wordt teveel gehypet door de media maar het aanbod is treurend. 1 dag volgehouden en gelijk opgezegd weer.

Netflix kunnen ze absoluut niet aan tippen.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 378762 op 22 juli 2024 22:17]

Wat ik treurend vind is Disney+ nu al vergelijken met netflix. Netflix bestaat al ik weet niet hoe lang. Disney begint net. En misleidend vond ik de media echt niet hoor. Het was vanaf begin aan duidelijk dat Disney zijn hele catalogus (wat de meeste mensen al gezien hebben) erop zou gooien. Waar ik op wacht is hun eigen content. The Mandalorian is een goed begin. En ik verwacht zeker ook wel wat van Falcon and the wintersoldier en Wandavision om er maar een paar te noemen.
Wij hebben een jaar abonnement afgesloten, dit is ook de enige reden dat we nog lid zijn. De content is eigenlijk gewoon te weinig. Als dit jaar is afgelopen nemen we af en toe een maandje zodat we de nieuwe content kunnen kijken.
Bij ons zat er een jaar gratis bij de nieuwe tv - moet je dus wel met betaalmiddel registreren. Zouden ze dat ook meetellen? Gelijk opgezegd btw, content is inderdaad relatief snel gezien denk ik.
Ik heb gelijk het jaar abonnement genomen uiteindelijk 14 maanden voor de prijs van 10 maanden. Vond dat een prima deal en dan neem ik alle opstart issues voor lief.
Straks komen ook de biosfilms erop waarvan ik niet de moeite vond om naar de bios te gaan maar dan normaal gesproken huur voor 5 euro, die bespaar ik nu dan weer wel.
Ben benieuwd of we met Hulu straks ook weer vooraan staan.
Ik zeg hem deze maand ook op. Aangeschaft voor de Mandelorian. Er komt voorlopig geen nieuwe content. Mijn kinderen starten altijd Netflix in plaats van Disney, want Disney heeft nagenoeg geen series. Nee Disney zit nu met hetzelfde probleem als Netflix had in de begin jaren. Je had wel een abonnement bij ze maar 8 tot 10 maanden van het jaar bleef het ongebruikt. Inmiddels heeft Netflix iedere maand wel weer een seizoen van een serie die ik graag kijk, en mijn kids kijken het non-stop. Die 15 euro meer dan waard. Maar Disney, en ook Prime zijn op het moment meer streaming diensten waar je af en toe even een maandje voor afsluit. Want buiten één of twee leuke series heeft het weinig te bieden.

Los van het gegeven dat Disney+ ook streaming problemen vertoond. Veel content lijkt aan het max aantal streams te zitten. Dan kapt je stream steeds af. Als je iets anders probeert te kijken wat vrij oud is en waarschijnlijk geen hond naar kijkt, dan werkt het wel.
Ik heb kleine kinderen, en hoewel die eigenlijk liever eindeloos paw patrol en peppa big kijken dwing ik ze zo nu en dan om lekker met papa Toy Story of Wall-E te kijken. Sinds afgelopen zondag staat Toy Story 4 erop. Sinds kort ook erg blij met dolby atmos of iig 5.1 via de LG app (dat was aanvankelijk louter stereo).
Paw patrol...... 🤪🤪
Ik word tegenwoordig aangesproken als Chickeletta door mijn dochter haha
Anoniem: 328026 5 februari 2020 08:27
Na een maand heb je ook wel alles gezien. Hier uit luiheid nog 2 maanden laten lopen, maar er kwam niet echt wat nieuws bij.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.