Aantal nieuwe betalende Netflix-gebruikers blijft stabiel op 8,8 miljoen

Het aantal betalende abonnees van Netflix is in het vierde kwartaal van 2019 met 8,76 miljoen toegenomen. Dat cijfer was in dezelfde periode een jaar eerder nagenoeg hetzelfde en kwam toen op 8,84 miljoen uit.

Het aantal van 8,8 miljoen nieuwe klanten is volgens Netflix hoger dan de verwachte 7,6 miljoen nieuwe klanten. Van deze 8,8 miljoen zijn er slechts 420.000 afkomstig uit de Verenigde Staten; de resterende 8,4 miljoen wordt gevormd door landen buiten de VS, blijkt uit de kwartaalcijfers. Als Canada bij de VS wordt gevoegd, kwam het aantal uit op 550.000 nieuwe klanten, terwijl dat aantal een jaar geleden nog op 1,75 miljoen uitkwam. Voor het komende kwartaal verwacht Netflix minder nieuwe betalende klanten te verwelkomen.

Netflix denkt dat deze lage groei in de VS te wijten is aan recente prijsstijgingen en concurrentie in dit land. Het bedrijf zegt dat het een dergelijke impact ook ziet in andere landen, waarbij het specifiek Canada, Australië en Nederland noemt. Waarschijnlijk zal de introductie van Disney+ hier een rol bij hebben gespeeld; deze streamingdienst kwam in november vorig jaar namelijk in alle genoemde landen uit.

Volgens Netflix ziet het ernaar uit dat The Witcher zijn grootste serie ooit wordt voor het eerste seizoen; in de eerste vier weken na de release keken 76 miljoen huishoudens naar de serie. Netflix berekent dat cijfer op basis van een nieuwe factor, genaamd 'kiezen om te kijken'. Deze term staat voor gebruikers die minstens twee minuten naar een serie keken. Volgens het bedrijf is dat lang genoeg om te kunnen zeggen dat de keuze bewust was.

Overigens gebruikt Netflix cijfers van Google Trends om aan te tonen dat de serie The Witcher erg succesvol is als deze wordt afgezet tegen concurrerende shows. Zo waren er voor The Witcher veel meer zoekopdrachten dan voor bijvoorbeeld The Mandalorian van Disney+, The Morning Show van Apple of Jack Ryan van Amazon Prime. Dat verschil was in Nederland nog een stukje sterker.

Het totale aantal betalende gebruikers ligt nu op 167 miljoen, een stijging van 20 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2018, toen dat aantal op 139 miljoen zat. In diezelfde periode een jaar eerder was het aantal van 139 miljoen gebruikers een stijging van 26 procent.

Het bedrijf behaalde een omzet van 5,5 miljard dollar, een stijging van ruim dertig procent ten opzichte van de laatste drie maanden van 2018. De winst kwam uit op 587 miljoen dollar, terwijl dat een jaar eerder nog 134 miljoen dollar was.

Door Joris Jansen

Redacteur

22-01-2020 • 08:29

134 Linkedin

Submitter: John Stopman

Reacties (134)

134
127
53
8
1
56
Wijzig sortering
Hoewel Netflix steeds meer concurrentie krijgt zal het nog jaren duren voordat de andere streamingsdiensten op hetzelfde niveau zullen zitten qua content. Netflix heeft misschien qua films wat verloren door de andere streamingdiensten als Disney+, maar ze zijn al jaren bezig om hun eigen content te creëren. Voordat de andere streamingsdiensten op hetzelfde niveau zitten zijn we jaren verder.

Ik hoop dat er in de toekomst een eenvoudige manier of een overkoepelende organisatie komt die deze streaminsdiensten bundelen en waarbij je maandelijks kunt switchen tussen een van deze streamingsdiensten. Misschien iets voor Ziggo of KPN, ze zullen hun toekomstvisie toch moeten aanpassen.

Hoewel concurrentie normaal goed is voor een eindconsument, vraag ik mij af of meerdere streamingsdiensten nu echt wel zo positief zijn. De kosten van de streamingsdiensten nemen alleen maar toe, omdat ze elkaar moeten aftroeven qua content. De abonnementsprijzen worden eerder hoger dan lager, door alle concurrentie. Ik weet zeker dat veel mensen alleen hun abbonement houden omdat ze het delen met familie of vrienden, of ze hebben geen traditionele televisie meer. Maar zelfs met alle streamingsdiensten samen komt er niet eens genoeg nieuwe interessante content uit om een hele week te vullen, tenminste niet voor mij.
Maar zelfs met alle streamingsdiensten samen komt er niet eens genoeg nieuwe interessante content uit om een hele week te vullen, tenminste niet voor mij.
Misschien is het tijd voor wat meer actievere hobbies?
Vroeg me al af wanneer iemand zo'n opmerking zou plaatsen... Je kunt het ook anders lezen en dat is dat er maar weinig interessante content uit komt op streamingsdiensten.

Gemiddeld kijken Nederlanders 3 uur en 5 minuten per dag naar hun tv. Afhankelijk van de week zit ik hier makkelijk onder, helemaal het afgelopen jaar met een verbouwing. Daar was het gemiddeld nog geen 0,5 uur per dag. Maar in een normale week zou ik best aan de 2 uur per dag kunnen komen. Dat betekend dus 1 film kijken en bijvoorbeeld het nieuws.

Er is geen streamingsdienst waar elke week 7 nieuwe films op uitkomen. Afhankelijk van de serie hebben de meeste afleveringen een duur van 35-60 minuten. Wat neer komt op minimaal 1 serie per week. Daarbij moet de serie of film je ook nog aanspreken.
Al met al is het voor een gemiddelde Nederlander dus bijna onmogelijk om een hele week te vullen met nieuwe content van een enkele streamingsdienst. Maar mooi dat mijn vooroordeel over bepaalde mensen wel weer bevestigd met deze opmerking.
Er zijn ook nog gratis streamingdiensten om je week te vullen die je kan combineren, NPO, Kijk, RTLPlus, Youtube, VRT Nu, VTM Go en die krijgen er allemaal dagelijks zeker 3 uur en 5 minuten aan content bij (meer dan dat zelfs).
Hoewel concurrentie normaal goed is voor een eindconsument, vraag ik mij af of meerdere streamingsdiensten nu echt wel zo positief zijn.
Concurrentie is eigenlijk altijd wel goed voor de consument. Wat het probleem is, is die idiote exclusiviteit. Disney haalt alles van Netflix af, dus je móet twee abbo's als je content van beide wilt zien (en legaal wilt blijven).

Ik snap dat je een voorsprong wilt hebben, maar waarom kan dat niet bv gewoon een maand zijn (van mijn part een half jaar) en daarna is het "algemeen goed". Bv The Witcher, iedereen wilt dat direct zien, dus je hebt echt een enorme meerwaarde. Een half jaar later al niet meer, maar de mensen die gewoon bereid zijn te wachten hebben dan ook een fatsoenlijk aanbod.

Het is dit soort dom egoïstisch gedrag dat ertoe leidde dat mensen gingen downloaden en nu de markt weer te hebberig begint te worden, worden alle piratenhoeden weer afgestoft.
Eigenlijk dus gewoon precies wat je krijgt door elke 3 maanden te switchen tussen je 4 streamingproviders naar keuze...
Op zich slim, echter zal het wel aanzetten tot bench watching tegen het einde van een 3-maanden blok :)
Nou ja, ik zou niet switchen per 3 maanden: afhankelijk van de abonnementen, bij Prime geloof ik per maand, zou ik eerder gaan wisselen als in de inhoud bij de lopende provider wel zo'n beetje "op" is en het lastig wordt weer eens wat leuks te vinden. Ik zit nu al een tijdje bij Amazon en tot dusverre bevalt dat. Erna maar weer eens een rondje Netflix...
Concurrentie is eigenlijk altijd wel goed voor de consument. Wat het probleem is, is die idiote exclusiviteit. Disney haalt alles van Netflix af, dus je móet twee abbo's als je content van beide wilt zien (en legaal wilt blijven).

Ik snap dat je een voorsprong wilt hebben, maar waarom kan dat niet bv gewoon een maand zijn (van mijn part een half jaar) en daarna is het "algemeen goed". Bv The Witcher, iedereen wilt dat direct zien, dus je hebt echt een enorme meerwaarde. Een half jaar later al niet meer, maar de mensen die gewoon bereid zijn te wachten hebben dan ook een fatsoenlijk aanbod.

Het is dit soort dom egoïstisch gedrag dat ertoe leidde dat mensen gingen downloaden en nu de markt weer te hebberig begint te worden, worden alle piratenhoeden weer afgestoft.
Nu komen er dan nog 2 streamings diensten erbij. NBCUniversal. Ook WarnerMedia begint een streamingsdienst.
Deze gaat hun films ook van Netflix terug roepen, net zoals Disney en 20 century fox (ook van Disney nu) dit is gaan doen. Dan zal er maar weinig op Netflix overblijven.

Wij en een aantal maten van mij, hebben ook de handdoek in de ring gegooid. Netflix eruit (was toch al niet veel bijzonders naar onze smaak) En geen streamings dienst meer. Je kan toch niet bij zoveel streamingsdiensten een abonnement hebben wil je een beetje van alles bekijken naar je smaak. En het is o zo onhandig een filmpje uitzoeken met zoveel streamingsdiensten versnippering. Maar ook veelte prijzig.

[Reactie gewijzigd door Snake_Eye op 22 januari 2020 15:51]

[...]
Concurrentie is eigenlijk altijd wel goed voor de consument. Wat het probleem is, is die idiote exclusiviteit. Disney haalt alles van Netflix af, dus je móet twee abbo's als je content van beide wilt zien (en legaal wilt blijven).
Dus eigenlijk is de concurrentie niet goed voor de consument, want anders had men meer abonnees waardoor de prijzen niet naar boven hoeven en heb je alle content vanuit een enkele aanbieder.
Het enige voordeel is dat er meer content beschikbaar komt omdat de streamingsdiensten elkaar willen aftroeven met hun eigen content. Kijk eens naar de verschillende series die men op dit moment produceert. Maar dit is dan ook het enige positieve.

Uiteindelijk zal er toch iemand moeten zijn die het gat kan dichten, want hoewel sommige mensen geen problemen hebben met verschillende abonnementen zullen de meeste mensen geen 3 abonnementen afsluiten om content te kijken. Het zou dus mooi zijn om zonder al te veel problemen te kunnen switchen tussen de verschillende streamingsdiensten. Ik had verwacht dat dit al wel een keer aangekondigd zou worden, maar ik verwacht dat zoiets nog wel gaat komen.
Misschien komt er ooit een serie op het idee om zijn licentie non-exclusive te verhuren zodat meerdere streaming services deze kunnen gebruiken. Zo zal dezelfde serie op meerdere platformen te zien zijn, mits deze platformen ervoor willen betalen. De "monopoly" op content is het probleem momenteel. Er is concurrentie maar slechts een concurrent kan het product aanbieden.
Met een maand of half jaar exclusiviteit zou Netflix of Disney stoppen met content maken.
Prijzen worden hoger maar heb je eens gekeken bij een kabel abbo wat een sport, film of weet ik wat pakketje extra kost. 1 pakketje minder via de kabel en je hebt netflix al.
Sterker nog voor sommige mensen kun je kabel of tv de deur uit doen en alles via internet kijken. Dus ja aan de ene kant geef je uit aan de andere kant bespaar je.
Ik heb geen extra pakketten op de kabel, dus er is dan ook niets op te zeggen. Ik ga liever zelf sporten dan dat ik naar voetbal of andere sporten kijk. En de sporten die ik kijk worden meestal wel gewoon uitgezonden, zoals ook de Formule 1, tennis, etc.

Ik begrijp dat er mensen zijn die hun kabelabonnement opzeggen, maar dan mis je ook allerlei andere programma's die streamingsdiensten niet hebben. En ja je kunt de meeste zaken ook via internet kijken, maar met een trieste kwaliteit en het wordt er ook niet allemaal makkelijker op.
Daarbij vindt ik het persoonlijk ook wel eens lekker om niet na te hoeven denken wat ik ga kijken. Lekker de tv aan en kijken wat er op is. Zonder weer een half uur door Netflix te bladeren om te kijken of er nog iets nieuws of interessants op staat. Ik zie streamingsdiensten nog steeds als aanvulling.

Af en toe wil ik wel eens een film huren, en ja voor 2 films huren kun je inderdaad een maand abonnement betalen van Netflix of een andere streamingsdienst. Alleen duurt het meestal maanden voordat deze films ook beschikbaar zijn op de streamingsdiensten. Als ze al überhaupt beschikbaar komen. Wij hebben thuis Netflix en ik heb er aan zitten denken om misschien een keer voor een maand Disney+ te nemen, maar dan moet er wel meer content op staan. Alleen zou ik niet het hele jaar door twee streamingsdiensten houden.
Leuk verhaal over jou persoonlijk, maar net als ik is jou verhaal anders. Als ik naar de jeugd kijk, kijken die steeds minder tv en steeds meer online.
Als ik tv kijk neem ik het vaak op om de reclame over te kunnen slaan, daarnaast soms zet ik tv aan en op de tig zenders alleen maar bagger.

Hoe dan ook de groei van streaming diensten bewijst dat er nog steeds vraag naar is.
De jeugd kijkt inderdaad steeds meer Youtube in plaats van de gewone televisie. Maar je vergeet nog steeds dat we nog aan het vergrijzen zijn in Nederland. En de mensen van 60+ zullen bijna geen on demand of streamingsdiensten gebruiken. Daar komt bij dat de 'jeugd' van nog bij hun ouders wonen en niet op zichzelf en dus geen eigen streamingsdiensten etc. afnemen.

Ik zeg toch ook nergens dat de streamingsdiensten niet groeien? Maar door de concurrentie zullen ze het aantal gebruikers uiteindelijk moeten delen en is het aanbod belangrijk. Alleen verwacht niet dat de prijzen dalen door de concurrentie. Ook niet in de toekomst, of men moet reclame gaan aanbieden bij streamingsdiensten.
Als ik tv kijk neem ik het vaak op om de reclame over te kunnen slaan, daarnaast soms zet ik tv aan en op de tig zenders alleen maar bagger.
Ja net zoals dat je waarschijnlijk maar 5% van het aanbod van een streamingsdienst kijkt, omdat de rest niet je smaak is. Blijkbaar kijken er nog genoeg mensen televisie anders waren de commerciële zenders al lang kapot. En ook die verschuiven steeds meer online, alleen hoe lang denk je dat dit 'gratis' blijft. En anders heb je nog steeds die vervelende reclames.
Waar baseer je dit precies op?
Juist de generatie die nu aan het vergrijzen is kijkt veel on-demand. Mijn ouders zijn bijv. beide over de 60, netflix gebruiken ze regelmatig omdat er op tv niet zo veel te zien is.

mogelijk mensen die nu 70+ zijn dat die het niet begrijpen, maar JUIST de mensen die nu de vergrijzing aan het trotseren gaan, zullen meer bekend zijn met nieuwe media; het is niet zo dat wanneer je wat ouder word je ineens niets meer snapt van dit soort media, hetzelfde dat je steeds meer 30ers en 40ers heb die gamen, daar groei je niet zomaar uit (mogelijk geen geweldig voorbeeld want er zijn dus wel mensen die hier uitgroeien, maar dat ligt volgens mij meer aan de soort moderne games).
Precies..
Ik zou mijn kinderen zelfs niet graag naar netflix laten kijken omdat ik het idee heb dat het voor het overgrote deel troep is.
Mensen klagen dan wel over de TV, maar netflix is minstens zo erg.
Staat vol met vergif/valse idealen/misinformatie

[Reactie gewijzigd door Sergelwd op 22 januari 2020 14:13]

Haha, dat is in alle media zo.
Ik geloof niet dat de morele waardes die we hedendaags door onze strot geduwd krijgen door de media een goede zaak is; maar dat is een andere discussie + die ga je voor je kinderen niet tegenhouden door alleen netflix te blokkeren voor ze.
Naar mijn mening vallen die zenders daar ook onder (politieke correctheid e.d.), moet wel zeggen dat er vaker interessantere content voorbij komt waar je tenminste nog iets van opsteekt.

in elk geval kun je die nederlandse zenders ook kijken zonder tv aansluiting.
Liever iets te correct dan puur vergif.
Mijn ouders boven de 60, gebruiken youtube wel. (Geen netflix. Aanbod van netflix vinden ze niet de moeite waard om netflix als site te leren gebruiken.)

Maar ze willen wel ook normale tv diensten/kanalen hebben. (Ze gebruiken op youtube ook live kanalen.)

Want tv kanalen, dat is het oude vertrouwde. En ze willen ook gewoon soms zappen zonder na te denken wat ze willen kijken.

En het ondemand, dat doen ze over het algemeen met een mac mini, die altijd aan staat, die ik op de tv heb verbonden.

Dus nog steeds het oude vertrouwde, maar met een muis als extra afstandbediening.
Doen wij dus ook, opnemen of uitgesteld kijken. Echter op sommige zenders kan ik dus niet de reclame niet overslaan ... Dat irriteert mij dus mateloos ... Dus betaal ik extra voor uitgesteld kijken ... kan ik niet forwarden. Bij deze begint het dus altijd minder en minder gewone tv te worden
Klopt, dat is bij RTL7, Veronica, SBS6 ook dacht ik, SBS9 ook, RTL en nog meer andere. Enorm frustrerend en die reclames duren zowat 10 minuten. Je reinste onzin.
Bij KPN is terugkijken gratis, maar dan kan je de reclame idd niet doorspoelen.
Bij telenet is het nu 3 dagen ... Maar wij hebben zo een pak "Play" waarbij het tot 7 dagen kan. Die 3 dagen is ergens half 2019 gratis bijgekomen. Maar dan is er nog de library van "play" waar bijna alleen voor de kleinsten eens naar gekeken wordt ... En voor onszelf misschien 3-4x per jaar dat we er iets van gebruiken.
Maar rond sinterklaas/kerst is het wel de moeite aangezien dat er dan specials over de mannen met lange baarden zijn. Dus als disney dit kan overnemen is het bye bye telenet Play.
Ik kijk via de ingebouwde tuner van mijn tv met zo'n CI+ module, en heb een harde schijf aan mijn tv hangen waarmee ik mijn opnames zolang kan bewaren als ik wil en altijd kan doorspoelen. (ziggo, in voormalig UPC gebied)
Ik sluit niet uit dat het in principe mogelijk is om signalen mee te sturen met de tv uitzending waarmee beperkingen opgelegd kunnen worden aan de weergave van dat soort opnames, maar vooralsnog lijkt dat niet te gebeuren.
Je speelt liever tennis dan dat je het kijkt, maar toch moet je het kijken? Ga dan vaker tennissen, probleem opgelost.
Wat is dit nu voor domme opmerking, ik kijk af en toe de grote toernooien. Maar die komen gewoon op de kabel en hoef ik geen andere abonnementen of pakketten voor aan te schaffen. Heb je überhaupt de reactie erboven gelezen?
Dan moet je het duidelijker zeggen, dit is wat je zegt:
Ik ga liever zelf sporten dan dat ik naar voetbal of andere sporten kijk. En de sporten die ik kijk worden meestal wel gewoon uitgezonden
Tennis is niet een ander sport dan voetbal? Jawel hoor.
Er staat toch duidelijk:
En de sporten die ik kijk worden meestal wel gewoon uitgezonden, zoals ook de Formule 1, tennis, etc.
Misschien moet je de reactie beter lezen. Het ging om extra pakketten voor sport of films..
Ik zit hard te denken om rond de twee maanden te switchen dus 6 -8 weken netflix en dan 4-5 weken videoland en wellicht tussentijds Disney als er goede series zijn.
Waarom moet je daar hard over nadenken? Zo'n moeiljke beslissing lijkt het me niet. Is namelijk zo gepiept.
Ik vind meerdere streamingdienst niet positief. Ik vind Disney al een concreet voorbeeld. Was eerst met o.a. Marvel op Netflix. Nu een eigen entiteit. Maar om van Netflix en Disney/Marvel films te genieten gaan de kosten als consument wel omhoog. Het is niet dat ik bewust ga kiezen voor "Disney originals" en "Netflix orignals". Ik denk dat de meesten een gevarieerde programma wil gaan zien. Ik vind het niet per se concurrentie, maar een manier om meer geld uit de consument te trekken met eenzijdigheid. Ik zou nu meer betalen dan wanneer Disney, Marvel, etc nog bij Netflix was. Tenslotte laat Disney geen andere content zien buiten hun eigen gelabelde aanbod. Dat vind ik een vorm van eenzijdigheid. Ik kan bijvoorbeeld niet de Witcher zien op Disney+. Heet dat concurrentie? Ik noem het compartimentaliseren en eigenbeland, maar niet in het belang van de consument.

[Reactie gewijzigd door Wevenhuis op 23 januari 2020 16:23]

De titel klopt niet, het gaat om het aantal nieuwe betalende gebruikers die stabiel blijft. In het artikel zelf staat dat het aantal betalende gebruikers 167 miljoen is.
Het totale aantal betalende gebruikers ligt nu op 167 miljoen, een stijging van 20 procent ten opzichte van het vierde kwartaal van 2018, toen dat aantal op 139 miljoen zat. In diezelfde periode een jaar eerder was het aantal van 139 miljoen gebruikers een stijging van 26 procent.

Het bedrijf behaalde een omzet van 5,5 miljard dollar, een stijging van ruim dertig procent ten opzichte van de laatste drie maanden van 2018. De winst kwam uit op 587 miljoen dollar, terwijl dat een jaar eerder nog 134 miljoen dollar was.
Nu 167 miljoen. Een kwartaal geleden 8 miljoen minder: 159 miljoen. Een jaar geleden 139 miljoen. Een stijging in een jaar van 28 miljoen. Toch gemiddeld 7 miljoen nieuwe betalende klanten per kwartaal.

En dan de cijfers: Met 167 miljoen klanten een omzet van $5,5 miljard. $5500 miljoen. Dat is nog geen $35 dollar per jaar per klant. En hier in NL betalen we minimaal €8,- per maand. €100,- per jaar. In dollars (voor het gemak ongeveer) $100. Ongeveer 3 keer zo veel. Hoe zit dat?
Een factor 3 zie ik nog niet terug, maar in sommige landen is Netflix inderdaad een stuk goedkoper:
Zie grafiek

Dat komt ook doordat het aanbod in sommige landen een stuk kleiner is:
Zie afbeelding

In bepaalde landen betaal je amper 5 dollar (Turkije volgens mij). Verder zijn er een hoop mensen die Netflix een paar maanden aanhouden. Je bent dan wel een betalende klant geweest dat jaar, maar de omzet kan maarzo een factor 6 lager zijn (als je 2 maanden betaald hebt).

[Reactie gewijzigd door Zenomyscus op 22 januari 2020 09:34]

Kan nou niet zeggen dat het aanbod hier in Nederland geweldig is eigenlijk.. Vergeleken met het aanbod in de VS of bijv. Duitsland betalen wij een flink stuk meer dan anderen
Verder zijn er een hoop mensen die Netflix een paar maanden aanhouden. Je bent dan wel een betalende klant geweest dat jaar, maar de omzet kan maarzo een factor 6 lager zijn (als je 2 maanden betaald hebt).
Er staat echter "Het totale aantal betalende gebruikers ligt nu op 167 miljoen" en niet "Het totale aantal betalende klanten dat Netflix vanaf een jaar terug heeft gehad ligt nu op 167 miljoen".
Waar je minder betaald de Engelse content is er gewoon toch of dat ook niet. Want s dat zo is en het werkt zou ik gewoon dat doen. Ondertiteling hoeft van mij niet persoonlijk. Check altijd in het Engels. Vooral hier in Duitsland waar alles Duits is. Haat ik het maar heb gewoon Engelse zenders er tussen .
Wat ben ik blij dat ik voor die paar stuivers geen VPN hoef te installeren. Wat mensen toch allemaal doen om een beetje korting te krijgen....
Ben je daar werklijk 'blij' om, of is het een verkapte vraag "hoe dan?"

Een VPN hoef je niet te installeren, een client misschien, maar de VPN draait aan de andere kant.
kosten van de VPN ... ach, proefabo van een week kom je een heel eind.
3 - 8 euro /m korting, is geen beetje :+ al snel tegen de 80€ op jaarbasis
Omzet 5,5 miljard is kwartaalomzet van laatste kwartaal
Het bedrijf behaalde een omzet van 5,5 miljard dollar, een stijging van ruim dertig procent ten opzichte van de laatste drie maanden van 2018.
Misschien dat ze device = gebruikers tellen.
Dus premium max 4devices is 4 gebruikers.
14:4 is 3.50 per gebruiker.
Ook dat klopt niet: Het aantal betalende gebruikers stijgt elke dag, dus ook het aantal nieuwe betalende gebruikers. Wat er bedoeld wordt, is dat de groei van het aantal betalende gebruikers stabiel blijft.
Heb netflix opgezegd.
Ga hier terug naar de videotheek. Betaal 14€ voor 5 films (laatste nieuwe films). Oudere films 10€ voor 10 films. Enzo kom ik nog eens onder de mensen.
Op netflix staan allemaal ouwe films op. Alleen paar goede series maar die zenden ze na een tijdje ook op tv uit. Gebruik nu geen streaming diensten meer terug naar de goede ouwe tijd.
Als ik kijk naar beeldkwaliteit en stabiliteit vind ik Netflix ook het beste. Disney+ zag er op mijn PS4 pro met SSD uit ofdat je 5 FPS had.

Alleen zouden ze wel met een optie moeten komen om autoplay in het hoofdmenu uit te schakelen, vooral voor mensen met add, adhd, autisme ect is dat minder prettig.
Daar had ik totaal geen last van, ook op een PS4 Pro met SSD...

Mijn probleem met Disney+ was meer dat, toen ik eenmaal The Mandalorian gezien had en me door alle Star Wars films gewerkt had in aanloop naar episode IX, ik eigenlijk nog maar weinig kon vinden. De animated series trekken me niet, toch niet zoveel zin om alle MCU films opnieuw te gaan kijken (hoewel die toen in ieder geval nog niet eens allemaal er op stonden, de origin film van de Hulk bijvoorbeeld niet) en qua series is het aanbod echt heel schamel. Het leek wel alsof ze The Mandalorian gemaakt hebben en dachten dat het toen wel goed was, maar ja daar ben je zo doorheen en dan is het op.

Behalve voor mensen met kinderen die Disney films steeds opnieuw willen kijken snap ik niet zo goed voor wie deze dienst is... ik ben in ieder geval weer trouw terug bij Netflix, veel meer goede content wat mij betreft.
Exact, maar zelfs met kinderen is Disney+ het niet echt. Je kunt dan het beste een paar goedkope DVD's/Blu Rays kopen van die Disney films die je echt vaker wil zien dan iedere maand een bedrag neerleggen.
Klinkt alsof de dienst te duur is voor wat het bied?
Tjah, alleen zijn die dvd's/blu rays niet zo goedkoop.

Frozen 1 is op bol nog steeds 12 euro voor de dvd en 13 voor de blu-ray. Frozen 2 (nog niet uit) zelfs voor 22-26 euro.

12 euro is al bijna 2 maanden Disney+. Doe dat keer 5-6 films en je hebt al een heel jaar Disney+ met alle content.
Ach, kinderen kunnen films toch talloze keren opnieuw bekijken zonder dat het ze verveelt. Dus dan is de aanschaf van een dvd zijn geld wel waard.
Hier het zelfde, wij hebben Netflix en Disney+ en mijn dochtertje kijkt voornamelijk Disney, mijn vrouw ook wel want die vind sommige films wel leuk.

Voor ons de keuze op Disney+ is omdat wij weinig tijd hebben om naar een bioscoop te gaan, mede door onze wissel diensten, en zo kunnen wij die bepaalde films toch zien. Wij willen nog eventueel Amazon Prime erbij pakken, als je per jaar betaald kom je op een gemiddelde van €4,10 uit, dat laat zich wel doen voor bepaalde oudere films die wij nog eens willen zien en Netflix 9 van de 10 keer niet heeft. Gemiddeld zit je met ze alle 3 (4k Netflix) op €25,00 per maand en kunnen we onbeperkt kijken waar we willen, 1x naar de bioscoop en je bent duurder uit.
Ik heb geen add, adhd, autisme (voor zover ik weet), maar ik vind de autoplay verschrikkelijk. Heb dit op yt bijvoorbeeld ook uit staan. Ik bepaal zelf wat ik wil zien, dus als er van alles begint te autoplayen denk ik alleen maar: hou op, ik heb hier niet voor gekozen, stop.

Sowieso vind ik de interface van netflix ruk. De verder kijken balk wisselt steeds van plek bijvoorbeeld. En als ik een zoekterm intype krijg ik altijd een pagina vol resultaten. Volstrekt onoverzichtelijk en debiel. Als ik op Breaking Bad zoek zijn er 3 hits mogelijk, de serie, de spin off serie, en de film. Niet 48 hits die allemaal in 1 scherm getoond worden.
Helemaal mee eens.
Als je kinderen hebt is het nog erger, hij mag tekenfilmpje kijken als ik kook maar ik moet in de aanslag staan om 'm stop te zetten als het afgelopen is want anders begint de volgende.
Vaak begint gelijk een of andere geweldadige trailer te draaien voordat ik de gebruiker kan switchen en een tekenfilmpje op kan zetten.
Zo had ik het nog niet eens bekeken. Zou zo veel fijner zijn als je het uit kon zetten.

Wat ik zelf het meest irritant vind: heb ik een seizoensfinale gekeken, vaak met cliffhanger, en dan zit ik nog even na te denken over wat ik net gezien heb. En dan denkt Netflix, hoppa hier EP1 van een andere serie. Heel irritant.
Dit kun je ook in Netflix gewoon uitzetten hoor. Niet de trailers maar wel dat Netflix automatisch een volgende aflevering start.
Als iemand zijnde met alle drie de stempels (naja basically na de autisten stempel vervallen de andere twee) kan ik zeggen dat ik van het autoplay gebeuren weinig last heb. (heb het vorige week uitgezet maar niet met een specifieke reden) echter was dit op met mijn yt account en heb ik geen netflux oid (leechde van anderen maarja kijk eens in de 2maanden dus heb alle tv's de deur uitgedaan)
Zo ver ik weet heb ik dat allemaal niet add ofzo, maar ook ik vind Autoplay erg irritant.
Dan lees je de tekst waar de film of serie gaat, en dan begint in de tussentijd de film of serie al met spelen(En staat die direct ook of vrij snel bij je kijkhistory(Welke je alleen op de pc kan wissen).

Of je ben aan bladeren en stopt even omdat je op mobiel ofzo iets wil checken, en dan hup ineens is de film of serie gewoon aan spelen.
(En staat die direct ook of vrij snel bij je kijkhistory(Welke je alleen op de pc kan wissen).
Inderdaad onhandig dat het in veel apps niet kan (voor zover ik weet), maar het kan wel in de app op je telefoon (of liever gezegd, vanuit de app word je naar de website geleid waar het kan).
Op more tikken en dan account, scroll een stukje naar onder en dan zie je je profile en v viewing activity. Kun je in ieder geval vanaf de bank hem nog er uit gooien. Vind het zelf vooral irritant als je een serie probeert maar het niks vind dat hij in je continue watching blijft staan.
Ah tnx wist niet dat via de mobiel ook kan, zal het de volgende keer eens proberen :).
N=1, ieder zijn ding, ik miste juist bij Disney+ dat er geen autoplay volgde en ik zelf actie moest ondernemen om de volgende aflevering te bekijken.

Het is voornamelijk wat je gewend bent en als prettig ervaart. Aan die 'structuur' wil je vaak vasthouden.
Hun omzet is met 20% gestegen, hun winst is verviervoudigd en toch heeft men geen centjes om te investeren in nieuwe reeksen en moeten de abbo's stijgen. Ik blijf het een vreemd vinden, die wereldeconomie :)
huh ? Ze investeerden $15 miljard in 2019 in content, in 2020 $20 miljard, als je 167 miljoen betalende klanten hebt, dan sta je nog in de min.
Laat ik het dan anders zeggen.

Een kleine onderneming investeert zijn winst terug in die onderneming.
Een grote onderneming investeert zijn winst in de aandeelhouders.

Ik blijf mij steeds verbazen over de communicatie die gevoerd wordt bij alle multinationals.
Eerst wordt er gemeld dat ze bijkomende centjes nodig hebben om te investeren in nieuwe 'producten' om enkele weken later trots te melden dat het een fantastisch jaar was.

Zie het dus niet zozeer als een sneer naar Netflix maar eerder als een "rollingeyes" naar hoe de wereld in elkaar steekt.

edit typo

[Reactie gewijzigd door Ekfad op 22 januari 2020 08:54]

Misschien nog even een lesje economie nemen wellicht?
Eerder een lesje in communicatie ;)
Ze zullen toch wel moeten inzien dat de groei er op een gegeven moment uit is, dan heeft een verzadigd deel van de (wereld)bevolking een abbo. Dan kan je alleen de prijs nog verhogen om meer te verdienen.

En eerlijk is eerlijk... voor 2 euro per maand meer, zou ik het nog steeds gewoon betalen; in tegenstelling tot kabelinternet+tv wat alsmaar duurder wordt zonder meer te bieden, biedt Netflix steeds meer aan dan dat ik kan verbruiken. Het omslagpunt om televisie maar helemaal op te zeggen komt steeds dichterbij. Dat anderhalve programma dat m'n vrouw nog volgt op tv, kan ze ook online wel streamen.
Sterker nog; sinds ik woon in een appartementencomplex waar ik (bij de gratie Gods) afhankelijk ben van kabel tv via de exploitant van dit gebouw, die het als een "dienst" aanbiedt tegen een niet-redelijke prijs, gebruik ik sinds maart 2017 alleen nog maar Netflix, YouTube en sinds kort Disney+ (alhoewel die laatste vrijwel niet gebruikt wordt).

Ik heb nu IPTV aangeschaft, maar dat gaat eigenlijk alleen maar aan voor het voetbal. Netflix biedt gewoon heel veel waarde voor het geld en ik mis TV voor geen meter.
Ik denk dat steeds meer mensen op deze manier hun 'beeldschermtijd' gaan vullen. Disney+ heb ik paar maanden gehad, maar ondertussen weer opgezegd. Het aanbod is nog net even te klein om de prijs te rechtvaardigen. Maar als er weer nieuwe series of films op staan, gaat die ook weer aan.

Waarschijnlijk is de volgende prijsverhoging op de kabel de druppel bij mij.
Ik ben totaal niet geïnteresseerd in uitsluitend series en films. Ik kijk het liefst sport en actualiteit. En heel af en toe een serie. Ik red me heel goed zonder Disney en Netflix.

In mijn kennissenkring geldt dit eigenlijk voor de meesten.
Dat kan natuurlijk ook. Maar is dat niet net zo makkelijk te vinden op internet? Heb je daar televisie voor nodig?
Ik vind het makkelijker op TV. Gewoon aanzetten en klaar.
Actualiteiten kun je ook op YT en Uitzending Gemist kijken. Dan wel via online kranten (de Correspondent, FTM, Vers Beton) of Podcasts (BNR) tot je nemen.

Sport weet ik niet.
Ik kijk niet veel achteraf zeker geen live sport. Heel af en toe neem ik wat op maar over het algemeen kijk ik gewoon wanneer iets wordt uitgezonden. Verder heb ik geen interesse in podcast, ik luister gewoon radio.
Geen centjes om te investeren? Er komen naar mijn gevoel dagelijks nieuwe series uit.
Dat heet vooruit zien. Om te blijven groeien moeten ze investeren. Er komen zoveel streamingsdiensten bij dat je niet gewoon op je lauweren kunt blijven rusten
Naar mijn mening is de titel wat onduidelijk. Vond het al vreemd dat Netflix slechts 8,8 miljoen betalende leden zou hebben. Uiteindelijk heeft Netflix enkel betalende leden toch? Of zijn niet-betalende leden degenen die een gratis proefabonnement hebben (welke later automatisch een volwaardig abonnement wordt)?
Dat zijn vermoedelijk mensen die het abonnement van iemand anders gebruiken.
Ben daar ook eentje van, sharing is caring.
Ja ik was daar het woord 'nieuwe' vergeten, zoals dat wel in de tekst van het bericht stond.
Het blijft raar lezen met die kop.
Het zou een "stabiele groei" moeten zijn.
Ofwel ze proberen duidelijk te maken dat ze niet alle "profielen" meetellen die je binnen een account kunt hebben, of ze sluiten ook mensen uit die nog een account hebben, maar even niet betalen voor de dienst (en er dus geen gebruik van kunnen maken).

Het woord "lid" is misschien verwarrend - bij een sportvereniging word je waarschijnlijk lid-af als je niet betaalt, terwijl Netflix je met plezier je account laat behouden als dat de kans iets vergroot dat je in de toekomst weer betaalt.
Netflix heeft volgens de info 167 miljoen betalende klanten heeft.
Omzet 5.5 miljard in laatste kwartaal.
Dat is 32,93 per klant per 3 maanden. Gemiddelde omzet per maand is dan 10,97 zeg 11 dollar.

Dat is omzet ex btw en in sommige landen komt er natuurlijk nog btw bij. Lijkt er op dat er dan veel mensen zijn met een duurder abbo en dat misschien delen.
Ze kunnen ook het aanta actieve profielen benoemen, met 5 per abonnement kom je al snel op een mooi marketing/aandeelhoudersgetal uit ;)

Niet iedereen gebruikt meerdere profielen natuurlijk, maar het geeft wel een aardig inzicht in aantal kijkers
Ik denk dat aandeelhouders vooral geïnteresseerd zijn in betaalde abonnementen en als je die het aantal profielen voorschoteld zullen die zich wat beduveld voelen. Slecht idee om je aandeelhouders proberen te beduvelen.
Netflix is erg goed bezig met de hoeveelheid nieuwe series die ze maken.

Vele series zijn van "oke" kwaliteit, maar goed genoeg om gewoon wat bewegende beelden te kunnen kijken tijdens het eten. Netflix heeft zo zijn eigen "stijl" aan series die mij wel aanspreekt.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 22 januari 2020 08:39]

Maar ze brengen ook veel bagger uit. Voor elke goede serie lijken ze er wel 5 van zeer slechte kwaliteit te maken. Ok ieder zijn meug maar als ik dan kijk naar Apple TV+ dan valt het op dat elke serie van hoge kwaliteit is. Misschien is het omdat het zo weinig content is maar ik heb al elke serie voor volwassenen daar uitgekeken.
Dus nu je elke serie uitgekeken hebt is er geen noodzaak om het abonnement aan te houden neem ik aan.

Ik denk persoonlijk dat content het belangrijkste is. Jij vind 1 van de 6 series leuk. En ander vind van deze 6 series misschien 1 leuk die jij weer bagger vindt.
Er komen telkens nieuwe series waarom zou ik dan mijn abbo opzeggen?
Ik hoef je natuurlijk niet te overtuigen, maar puur economisch gezien kan je het beste nu opzeggen om in de zomer weer een abo te nemen.

Je hebt nu in 2.5 maand tijd de 9 volwassen series op apple tv+ gekeken. Begin maart komt er pas weer een serie bij. Daarna vanaf april tot juni komen er 5 bij. Dus gemiddeld genomen krijgt apple 1 serie per maand, terwijl je bijna 4 per maand kijkt.

Nu is €5.00 natuurlijk niet zoveel (vind ik). Voor nu heb ik voldoende aan netflix en kijk ik over een bepaalde periode wel eens naar apple.
Ik heb een gratis abbo van een jaar. Zelfs al was het betalend dan zou ik het nog niet opzeggen. Ik wil eerder mijn Netflix opzeggen omdat ze zoveel rommel releasen
Voor elke goede serie lijken ze er wel 5 van zeer slechte kwaliteit te maken.
Lijkt me een uitstekende investering dan: 1 op de 6 die goed is.

En slechte series zijn ook leuk, al is het maar om erom te lachen hoe slecht het is. :+ Mijn vrouw en ik gaan dan samen "wedden" over wat er hierna gaat gebeuren. "Living With Yourself" is het meest recente voorbeeld voor ons.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 22 januari 2020 08:52]

Maar dat heb je ook op TV, je kan niet non stop kaskrakers met IMDB rating 9+ uitbrengen. Waar ik ook erg blij mee ben want dat scheelt een hoop verslavingen die me een hele zondag kost. Wel erg jammer dat ze 1 goede slasher serie gemaakt hebben (Scream season 1) en het seizoen daarna hard bergafwaarts ging en er eigenlijk geen vermakelijke horror/slasher bij is gekomen
Je zegt het zelf ieder zijn meug dus de 1 van de 6 die voor jou goed is, is voor een ander niet goed. Je hebt dus veel meer keuze, netflix heeft 167 miljoen klanten met ieder hun eigen smaak.

Herken het via onze kennissen. Zegt de ene die serie moet je kijken echt goed, kijken we 1 of 2 afleveringen en nee laat maar zitten. Zie daar ieder zijn meug.

Apple tv met heel veel minder keuze zal dan eerder op jou smaak aansluiten op dit moment.
Het is ook makkelijker voor Apple relatief meer goede series uit te brengen als ze bijna niks maken. En hoge kwaliteit? See vond ik behoorlijk tegenvallen, soms zelfs ronduit hilarisch terwijl het een serieuze show is. Een cast met grote namen maakt nog geen goede kwaliteit.

Er zijn natuurlijk ook shows die mn ding gewoon niet zijn, zoals Oprah's show of Helpsters
Maar om te beweren dat elke serie van hoge kwaliteit is, is gewoon onzin.

Tel daarbij op dat Netflix ook veel content (moet) maken voor niet Engelstalige landen, iets wat AppleTV ook zal moeten doen in de toekomst.

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 22 januari 2020 10:28]

dus 1 op 9 series vond je niet goed :) See is inderdaad niet hun beste serie maar op Netflix zou het wel bij de kwalitatieve content horen
Haha zo kan je het ook zien :) Maar bij Netflix zou het amusant zijn (net als bij Apple) maar zeker niet tot top kwalteit. Overigens vind ik Dickens wel een erg leuke show. En was ik zeker verbaasd over het niet preutse karakter van sommige shows.

Sowieso is kwaliteit natuurlijk erg persoonlijk, aangezien de inhoud je moet liggen. Los van meer objectieve grondslagen zoals camerawerk, scripts, niveau van acteren,etc. Er komen zeker meer shows van Apple die mijn interesse hebben.

Ik zou alleen willen dat Apple ondersteuning biedt voor Android en met name AndroidTV

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 22 januari 2020 10:56]

Daarom hebben ze de rating weggehaald :+
Ik ben juist totaal niet tevreden met netflix. Ze focussen meer op kwantiteit dan kwaliteit. Ik kijk geen middelmatige series\films. Ik heb het opgezegd.
Let wel dat Netflix zijn criteria heeft aangepast voor wanneer een serie als bekeken beschouwd wordt. Al bij 2 minuten kijken wordt je meegenomen in de telling. Dus van die 76 miljoen kunnen er zomaar eens 70 miljoen zijn die het na 2 minuten en 1 seconde hebben uitgezet.
Dit is gewoon goochelen met cijfers tbv aandeelhouders...
Zo doet Facebook dat ook voor advertenties. Drie seconden = bekeken :+ Kunnen ze de cijfers oppoetsen, want geen mens kijkt al die video ads.

Bij een serie lijkt het me duidelijk wanneer het bekeken is: als hij tot het eind gekeken is. Eerder stoppen = geen interesse meer.

Volgens Netflix heb ik dan laatst een aflevering van "Medical Police" gekeken, maar dat heb ik na een paar minuten af gezet, omdat ik het tenenkrommend slecht vond.

[Reactie gewijzigd door vickypollard op 22 januari 2020 08:44]

Dat is ook lastig. Sommige series volgt ik. maar soms ben ik er even klaar mee en neem ik een pauze.

Volgens mij is het gewoon een leuke statistiek, dus 2 minuten, 2 seconden, 2uur maakt allemaal niets uit voor aandeelhouders. Betalende klanten is het enige wat telt.
Inderdaad! Die eerste paar minuten heb je in het begin nodig om te beoordelen of je verder wilt kijken, dus zou het eerlijker zijn als ze bijvoorbeeld minstens driekwart pas mee tellen als gekeken, of bij series geheel gekeken afleveringen en de laatste alleen als daar minstens 25% van gekeken is.
Waar staat wat de oude criteria was dan? Als dat 'aangezet' was, dan zijn het met een vereiste van 2 minuten, juist minder.
Dit staat toch in het artikel?
Het kunnen er ook 76 miljoen zijn die na 2 minuten stoppen of 1 miljoen of 10 miljoen of 3 miljoen.

Ze hebben een stijging van de winst en dat zijn uiteindelijk gewoon de keiharde cijfers.
Disney+ free trial is straks afgelopen voor de landen waar ze zijn gelanceerd. Dan is het gauw over voor Disney. Ja ze zijn de grootste, hebben de meeste acquisities gedaan. Maar ze hebben slechts een handjevol nieuwe originele content. 99% van hun content is door 75% van de doelgroep al ooit bekeken.

Dat is de kracht van Netflix, Amazon Prime, Hulu en wat kleinere netwerken die buiten de VS hun content via Netflix beschikbaar maken (met een Netflix US account mis je dus al die content).
Toch raar eigenlijk dat Disney+ nu zo'n groot gat heeft tussen de Mandelorian en de volgende series. Gaan ze een hoop mensen door kwijtraken denk ik.
Vind ik ook raar. Een ander probleem is dat veel content van Disney al in de bios gedraaid heeft en de fans het dus al gezien hebben.
Ik heb een netflix US account en mis totaal niets, sterker nog je kan alles zien. Gebruik een vpn en ja dan stel je een land in en kijk je de content van dat land. Je hebt met netflix us account en vpn op netflix nog veel meer keuze.

Even unogs.com opzoeken welke film of serie in welk land draait, vpn instellen en hup kijken maar.
Simpel voorbeeldje: alle series van Hulu die op Netflix NL beschikbaar zijn mis je. Ik deed hetzelfde met VPN icm US account.
Welke series zijn dan, kan ik even kijken of het idd niet werkt.
en die andere 1% is een 3D remake van een 2D film :+

Ik dacht dat Hollywood erg was met remakes en vervolgen. Maar Disney spant momenteel de kroon 8)7
" Zo waren er voor The Witcher veel meer zoekopdrachten dan voor bijvoorbeeld The Mandalorian"

Hebben ze dan specifiek The Witcher Netflix als zoekopdracht gebruikt (daar lijkt het totaal niet op in de link). Of nemen ze de zoekopdrachten naar de boeken en games voor het gemak dan ook mee?

[Reactie gewijzigd door Wubinator op 22 januari 2020 09:57]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee