Disney+ heeft meer dan 60,5 miljoen betalende abonnees

Zo'n negen maanden na de start van Disney+ in Nederland heeft de streamingdienst wereldwijd nu een aantal van meer dan 60,5 miljoen betalende abonnees bereikt. Dat aantal zat in april nog op 50 miljoen betalende abonnees.

In het officiële rapport voor het kwartaal dat op 27 juni eindigde, staat een cijfer van 57,5 miljoen betalende abonnees, maar Disney-ceo Bob Chapek noemde het meeste recente cijfer van 60,5 miljoen betalende abonnees tijdens een mondelinge toelichting op de kwartaalcijfers.

In april zat dat aantal nog op 50 miljoen abonnees en in februari op 28 miljoen. Volgens Chapek is de groei veel hoger dan waar zijn bedrijf rekening mee had gehouden. De coronacrisis zal daar een rol bij hebben gespeeld, maar ook de steeds verdere uitbreiding van de streamingdienst naar steeds meer landen.

Op 15 september komt de dienst beschikbaar in acht nieuwe Europese landen: België, Portugal, Noorwegen, Denemarken, Zweden, Finland, IJsland en Luxemburg. Disney+ begon vorig jaar in september met een proefperiode van twee maanden in Nederland en is sinds 12 november officieel beschikbaar. De dienst kwam toen ook uit in de VS.

Uit de kwartaalcijfers blijkt dat Disney in totaal meer dan 100 miljoen abonnees heeft als sportzender ESPN en de Amerikaanse streamingdienst Hulu worden meegenomen. Disney+ is in de kwartaalcijfers goed voor 57,5 miljoen abonnees en Hulu en ESPN zijn goed voor respectievelijk 35,5 en 8,5 miljoen abonnees.

De omzet van Disney kwam in het afgelopen kwartaal uit op 11,8 miljard dollar, wat 42 procent lager is in vergelijking met hetzelfde kwartaal uit 2019. Dit is deels toe te schrijven aan de coronapandemie, waardoor bijvoorbeeld verschillende pretparken van het bedrijf gedurende het gehele kwartaal gesloten waren. Het bedrijf maakte een verlies van 4,7 miljard dollar, terwijl een jaar geleden nog een winst van 1,4 miljard dollar werd genoteerd.

Disney+

Door Joris Jansen

Redacteur

05-08-2020 • 08:28

137

Submitter: VirinR

Reacties (137)

137
135
44
7
0
81
Wijzig sortering
Dat doen ze toch niet slecht. Wij hebben het thuis ook wel even gehad, maar ik vond toch dat er vrij weinig content bij kwam. Dat doet bijvoorbeeld Netflix of Videoland echt een stuk beter. Dus we hebben het weer opgezegd.

[Reactie gewijzigd door DennusB op 23 juli 2024 02:32]

Je hoeft die diensten ook niet het hele jaar af te nemen, wij doen steeds een maand of twee maanden en dan kijken we wat we willen zien. Dan zeggen we op en door naar een andere streamingsdienst. Zo hou je het een beetje leuk, je hoeft ze niet allemaal tegelijkertijd te hebben. Al hebben sommige dat wel, dan kost het je een paar tientjes per maand. Mij niet gezien.

Plus algemeen bekend dat iedereen bij elkaar op de account zit, dus in werkelijkheid zijn er veel meer unieke kijkers/gezinnen/personen dan die betaalde klanten natuurlijk. Vrijwel al die diensten inclusief Spotify kun je gewoon delen met andere en toch ieder z'n eigen profiel. Waardoor het maar 2-4 euro per maand per persoon is als je het beetje goed regelt. Maar zullen ook gezinnen zijn met ieder een eigen account en die betalen de volle mep. Het is maar hoe je het bekijkt, kunt toch wel kijken op één profiel ook met meerdere mensen tegelijkertijd.

[Reactie gewijzigd door NeoMe op 23 juli 2024 02:32]

Je hoeft die diensten ook niet het hele jaar af te nemen, wij doen steeds een maand of twee maanden en dan kijken we wat we willen zien. Dan zeggen we op en door naar een andere streamingsdienst. Zo hou je het een beetje leuk, je hoeft ze niet allemaal tegelijkertijd te hebben. Al hebben sommige dat wel, dan kost het je een paar tientjes per maand. Mij niet gezien.

Plus algemeen bekend dat iedereen bij elkaar op de account zit, dus in werkelijkheid zijn er veel meer unieke kijkers/gezinnen/personen dan die betaalde klanten natuurlijk.
Wat dus werkt is met een vriendengroep verschillende diensten afnemen. De wil om diensten het gehele jaar door af te nemen is dan een stuk sterker, omdat iedereen ten alle tijden toegang tot de diensten verwacht en omdat het voor iedereen een stuk betaalbaarder is.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 02:32]

Wat dus in gaat tegen de terms en conditions. Dan kun je net zo goed downloaden.
Dat is dus niet bij alle diensten het geval. Dat verbaasde mij.
Alleen bij videoland geloof ik. Bij Netflix, Disney+ en Prime mag het niet.
Waarom zou je anders een abonnement nemen voor 4 schermen? Je gaat toch niet in je eentje op 4 schermen tegelijk kijken? Een overtreding van de algemene voorwaarden is trouwens heel anders dan een overtreding van de wet. Bij een overtreding van de algemene voorwaarden kunnen ze hooguit je account stop zetten. Er zit dus een wezenlijk verschil tussen downloaden en je Netflix account delen. Het laatste doet trouwens nagenoeg iedereen. Als ze het tegengaan van account sharing echt belangrijk vonden hadden ze hier wel wat tegen ingebouwd. Zoals spotify een tijdje geleden had gedaan, maar nu voor zover ik weet weer mee gestopt is.
Een gezin heeft iets aan 4-schermen! Iedereen een eigen profiel, iedereen een eigen scherm, allemaal zelfde huis.
Zeker wel. Alleen bij dat abonnement heb je Ultra HD. En er is verder niet veel content op Ultra HD, dus als je een 4K tv hebt dan wil je er ook wel 4K content op gaan kijken.
En er is verder niet veel content op Ultra HD, dus als je een 4K tv hebt dan wil je er ook wel 4K content op gaan kijken.
Er zijn zelfs enthousiastelingen die een full HD scherm scherm/projector hebben en met een combinatie van een HDMI splitter en HDMI dummy de UHD stream op hun full HD scherm afspelen. De bitrate van de UHD stream is veel hoger, en daarmee de kwaliteit op een full HD scherm ook.
Dat iedereen het doet maakt het nog niet iets dat legaal is. Downloaden deed ook iedereen, maakt het nog niet legaal.

En hoe duur is het nou. Je hebt Netflix, Disney+ en Prime voor rond de 20 euro. Daar zit samen zo veel content op dat je het allemaal niet kunt bekijken. Zeg je gewoon je TV abo op en kun je al die diensten voor dezelfde prijs kijken. Nog betere content ook.
Dat iedereen het doet maakt het nog niet iets dat legaal is. Downloaden deed ook iedereen, maakt het nog niet legaal.
Je verwart nu een combinatie van strafrecht en civiel recht waarmee men vaak refereert naar het strafrecht (iets is illegaal) voor iets dat civielrechtelijk wordt afgehandeld, met puur civiel recht (iets dat tegen voorwaarden ingaat).

Tegen voorwaarden ingaan is niet per definitie illegaal, omdat je er nog geen wet mee overtreed. Soms zijn er zelfs voorwaarden in EULA's waarin geen enkele gebruiker mee kan gaan. Dat maakt het nog niet illegaal.

Het ergste dat een dienstaanbieder kan doen is de overeenkomst opzeggen, waarmee ze zichzelf meer in de voet schieten dan de klant. Als ik moet kiezen tussen een witte internetridder tevreden stellen of mijn eigen koers inslaan dan weet ik wel wat ik doe. :+

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 02:32]

Tja, sommige mensen hebben nou eenmaal wat minder moraal. Het komt gewoon omdat ze er anoniem mee wegkomen. Het is hetzelfde als met een stel vrienden naar de kapper gaan en dan 1 iemand laten betalen en wegrennen.
Tja, sommige mensen hebben nou eenmaal wat minder moraal. Het komt gewoon omdat ze er anoniem mee wegkomen.
Naar jou hoef ik mij niet te verantwoorden. Verder is dit in de wereld zonder anonimiteit ook veelbesproken. :P
Het is hetzelfde als met een stel vrienden naar de kapper gaan en dan 1 iemand laten betalen en wegrennen.
Een vergelijking die nergens op slaat. Als je nou zou zeggen dat iemand betaalt voor vier knipbeurten voor 1 gezin uit 1 huishouden, en je neemt drie knipbeurten af voor mensen die daarbuiten staan... Dan nog slaat het nergens op, maar het is wat dichterbij iets dat vergelijkbaar is.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 02:32]

-snip, ik zie nu dat deze opmerking al genoeg is verworpen-

[Reactie gewijzigd door SirQuack op 23 juli 2024 02:32]

Binnen de algemene voorwaarden wordt er gesproken over de huiselijke kring. Dat begrip wordt zo uitgelegd op auteursrecht.nl:
Het begrip 'huiselijke kring' wordt nogal strikt opgevat: het gaat hierbij echt alleen om familie en huisvrienden of een daaraan gelijk te stellen kring. Met een daaraan gelijk te stellen kring worden personen bedoeld waarmee de band nauwelijks minder hecht is dan met familie of vrienden.
Het mag dus weldegelijk.
Niet als je niet op hetzelfde adres woont.
Nee, dat is niet het geval. Disney heeft daarmee ‘gedreigd’, maar het staat niet in de voorwaarden.
Dus ik kan beter alles downloaden en niks betalen dan voor alle diensten bij elkaar een tientje per maand?
Beter iets dan helemaal niets. Ik zit ook niet te wachten op allerlei verschillende diensten waar je apart voor moet betalen.
Je hoeft ze niet allemaal te nemen... En het is ook geen recht of zo dat je alle content kunt zien.
Dat klopt.Daarom download ik gewoon nog wat. Want er zit ook heel veel content bij wat niks voor mij is.
Het je dan wel een tv abonnement? Daar zit ook heel veel bij wat niets voor je is.
Ja helaas wel (is verplicht bij kabel Ziggo monopolie). 1 2 en 3 zijn gratis daar ik voldoende aan voor het nieuws.
Inderdaad, dat is het voordeel van streamingdiensten, ik dacht er precies hetzelfde over.
Videoland :o vind dit toch wel een van de meest teleurstellende platformen van de laatste jaren.
Eens, vooral technisch gezien. Maar ze maken wel content wat vrij veel wordt bekeken!
Technisch moet je Prime Video maar eens proberen. Zelfs basale functies als resume werken voor geen meter op Android TV. Ondertitels die niet werken. Switch je van audio output, crasht de app etc.
Anoniem: 306567 @m3gA5 augustus 2020 09:12
Ben erg benieuwd welk device je dan gebruikt? Ik gebruik namelijk de nieuwste Nvidia Shield (Android TV) en bij mij werkt het prima! Resume werkt altijd goed, ondertitels werkt goed. Switchen van audio output werkt hier ook prima. Wellicht even de cache leegmaken en de app opnieuw installeren? Heb je wel de nieuwste android versie?

Sommige dingen vind ik Prime technisch beter dan de rest eerlijk gezegd:

- Beeldkwaliteit is superieur t.o.v. andere diensten, 4K lijkt hier echt 4K te zijn.
- Altijd Dolby digital plus (Waar Videoland nog steeds alleen stereo geluid heeft en het beeld stretcht bij heel veel series/films)
Philips 55PUS7334/12. Zal het eens testen op mijn Mi TV Sticks of het daar wel goed werkt maar die hangen aan de tvs voor de kinderen.

Beeldkwaliteit is zeker prima al vind ik de interface erg lastig te navigeren.
Anoniem: 306567 @m3gA5 augustus 2020 09:41
Ik denk dat het ook vooral te maken heeft met de processor en andere hardware in je tv. Dat merk ik ook aan mijn Sony tv, daar zit ook Android tv in en de hardware is gewoon niet goed genoeg om deze apps te draaien. Ik had ook problemen met andere apps. Sinds ik de shield heb die genoeg processor vermogen heeft en ook de juiste andere hardware aan boord heeft ervaar ik geen enkel probleem meer. Netflix werkt incl. Atmos ondersteuning, de rest van de apps werken ook allemaal en erg snel. Ik heb op mijn Sony tv Android TV helemaal ontmanteld en gebruik er niks meer van. Hierdoor is de tv ook een stuk sneller geworden.
Op de mi TV stick (de 1080p variant) werkt prime tv stabiel bij mij.

Heb het ook werkend op de eerste Mi box door de APK handmatig vanuit de playstore te downloaden, aangezien deze box officieel niet ondersteund wordt. Dit werkt ook volledig stabiel, behalve als je langdurig pauzeert, dan sta je ineens weer op het startscherm van prime tv. Maar zoals gezegd heeft de mi tv stick dit probleem niet.

Zo te zien gun je je kids het beste spul 👍
Ik vind zelf PrimeTV prima werken op mijn cast devices. Echter, er zijn soms wel problemen met spaties in ondertitels maar voor 3 euro p.m. heb ik weinig te klagen :).
Videoland spant voor mij de kroon, Prime video is sinds een updat van ik denk 2 maanden geleden prime werkbaar. De zoekfunctie werkt nu, je kunt gewoon doorspoelen en resume werkt sindsdien uitstekend.

Bij mij ook op Android TV trouwend (Sony) de recente toevoeging van profielen is ook super!

Maarja, we hebben ze alle 4 hier. Netflix, Videoland, Disney en Prime video, dus kunnen goed vergelijken. Gelukkig toch nog regelmatig meer content op Disney en zijn bij verre nog niet door alles heen.
Ik heb hetzelfde incl HBO en NPO Start, Maar mijn dochter kijkt vooral disney dus dat is het al waard. Misschien wat weinig content maar sommige films worden wel 20x gekeken dus ik vind het prima.
Anoniem: 306567 @OmeJoyo5 augustus 2020 10:01
Ik vind het vooral niet kunnen dat Videoland nog steeds stereo geluid levert en sommige aspect ratio's aanpast in de stream. Sommige 21:9 streams worden automatisch 16:9 gemaakt, waardoor je dus een deel van het beeld mist. Disney deed dit bijvoorbeeld ook met the simpsons, met oude afleveringen die in 4:3 opgenomen zijn, die hadden ze geconverteerd naar 16:9 waardoor je sommige essentiële dingen niet kon zien en daardoor de grap niet snapte. Ik snap echt niet dat bedrijven dit doen...
als je problemen hebt dat videoland sloom is of dat je de accounts niet kan aanklikken.

doe dan het volgende
- start videoland op
- zet tv uit en dan weer aan
- start videoland weer op

dit moet ik elke keer doen anders is het niet te doen xd maarja het werkt tenminste ;p
Op LG / WebOS loopt de Videoland app regelmatig vast. Dat is echt zonde, want er zit best leuke content tussen. Maar door de slechte App zou deze er als eerste weer uit gaan.
Idem hier. Zodra Mandalorian weer start betaal ik voor een maand.
Anoniem: 562971 @DennusB5 augustus 2020 08:40
Op zich kost het ook geen drol, maar 12 keer deze drol dan heb je binnen een jaar een hoop shit (niet) gezien :)
Ik haal twee dingen d oor elkaar :) Amazon is idd 2,99

Maar ook voor maar 6,99 is het nog steeds een perfecte deal!

Meerdere abonnementen is echt geen probleem. Het gemak wat je erbij krijg en de totale kosten zij nog steeds lager dan een paar films los huren zoals het vroeger was. Ook heb ik geen TV-signaal.

Dus dat geld besteed ik daaraan. En echt, in totaal is het 30 euro per maand ofzo. Ruim onder ene procent netto-inkomen.. Dat is prima.

[Reactie gewijzigd door Adlermann op 23 juli 2024 02:32]

Ik dacht dat Disney 7,99 per maand kostte. Amazon is maar 2,99. Of heb ik een prijsverlaging gemist? :?
Disney + kost volgens mij 7 euro per maand. Amazon Prime kost 3 euro.
Eigenlijk moet je iets alleen houden als je het gebruikt. De content is wel erg mager en vooral alleen goed als je kleine kinderen hebt die dezelfde afleveringen vaker kan bekijken.

Daarnaast moet je uitkijken voor zo een gedachtegang. Kan best hard gaan als je veel van dit soort aankopen hebt. Nog een oude gouden quote voor je haha. “Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd”
Precies dit. Ik heb het een paar keer opgezegd, om me vervolgens weer aan te melden omdat ik zelf, of één van de kinderen, een film wilde zien. En dat komt elke maand wel één of twee keer voor en daarmee is het al kosteneffectief. Oftewel: ik heb toch maar eens een jaarabonnement afgesloten bij Disney. :-)
Ook voor €3,- p/maand zeg ik een abonnement op als ik het niet, voldoende, gebruik. Het is geen groot bedrag maar met de hoeveelheid abonnementen die je tegenwoordig aangesmeerd krijgt probeer ik er wel op te letten. Eentje is niet erg maar met meerdere begint het maandelijkse bedrag toch aardig snel op te lopen.
Moet zeggen dat er op netflix nu nog even weinig staat als de laatste keer dat ik keek, vorig jaar.
Netflix heeft erg veel content. Maar waarschijnlijk bedoel je dat er niets van jouw smaak bijstaat.
Content die er een jaar geleden ook stond. Zo veel komt er niet bij.
Ja logisch he, oude content verwijderen doen ze niet. Dus content van een jaar geleden staat er 5 jaar later ook nog op.

Ik heb laatste jaar juist heel veel content er bij zien komen in mijn smaak.
Doubt vaak genoeg dat er wat afgaat omdat rechten weer verlopen zijn etc.
https://en.wikipedia.org/...flix_original_programming

Elke maand worden er meerdere nieuwe series van netflix zelf gestart, en komen er veel nieuwe seizoenen van oudere series.

Dit is nog buiten beschouwing van netflix original films en content die niet van netflix is die ze aanbieden.

Dat er in een jaar tijd niet veel bij komt lijkt me feitelijk niet juist.

Misschien vind je het allemaal niks, dat is wat anders natuurlijk :)
Daar heb je ergens wel gelijk in maar het is wel een streaming service van Disney met alleen Disney content erop. Je moet er dus wel van houden. Voor mij staat er voorlopig genoeg op
Ze geven aan dat ze zoveel abonnementen hebben , maar heel veel zijn gratis via bepaalde TV, tablets ,mobietjes merken gegaan en ben benieuwd wat er vanaf volgend jaar daar van over blijft. Mijn kids waren in de proeftijd na een paar weken uitgekeken en heb het toen opnieuw gekregen 3 maanden bij een tablet, maar ze hebben er weer een paar weken naar gekeken op tv , maar vinden videoland/netflix en YouTube beter.

Ik hoop dat met veel eigen series komen en wellicht dat over 2-3 jaar het net zo goed is als die andere streamingsdiensten. Dat wordt dan elk jaar een maandje of twee Disney afnemen en weer opzeggen. Dit doe ik ook met Videoland die we gemiddeld 5 maanden kijken

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 23 juli 2024 02:32]

Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje. De content is goed, maar voor mij als volwassene zit er te weinig in om hetgeen als abonnement te houden.
Netflix en videoland bestaan dan ook al wat langer. Dus om Disney+ (wat net begint) daar nou mee te gaan vergelijken...
Nu kijken hoeveel mensen na 1 jaar er nog zitten (hint; zullen er niet weinig zijn). Veel mensen hebben nu gelijk voor een jaar contract afsloten door de korting.
Er staat genoeg op dus ik haal mijn geld er wel uit maar denk niet dat ik weer voor een jaar erna ga. Misschien later weer, of dan paar maand.
Ik had meteen voor een jaar genomen, beetje spijt, content valt tegen vind ik. De kinderen kijken er weinig naar. De gui moet wel verbeterd worden, die vind ik niet handig. Wat ik ook gek vind, een aantal kinder films kan je niet vinden zodra Je met child profile bent ingelogd bv vaiana, dit is toch echt een kinderfilm met nl taal, verder zijn er een flink aantal kinderfilms die wel te vinden zijn zonder nl taal zoals lion king 2. Wat ik ook merk is als je van taal wisselt het geluid wegvalt, app opnieuw opstarten is dan de oplossing. Dit maakt dat de kids Disney vaak links laten liggen en terug vallen op Netflix, wat voor die kids veel gebruiksvriendelijker is.
Disney zou om de oudere kijker te blijven boeien Hulu moeten toevoegen. Nu vind er weinig interessante uitbreiding van de catalogus plaats waardoor ik mijn jaarabonnement overweeg op te gaan zeggen. Onze kinderen zijn ook niet echt geinteresseerd in de hun ogen wat gedateerde oude tekenfilms als Bambi etc.
damn, vinden kinderen de 2d disney films hedendaags echt gedateerd?
Ik weet nog dat ik als kind in 2004 sneeuwwitje keek en die kon nog goed door de beugel, desondanks het feit dat de film uit 1937 (!) kwam.
Anoniem: 306567 5 augustus 2020 08:37
Ik vraag mij vooral af hoe lang deze mensen abonnee blijven. Als het nieuw is dan is het leuk, maar als je de meeste Disney, marvel en star wars films al hebt gezien dan blijft er weinig over. De content vernieuwd niet vaak en er is weinig reden volgens mij om het abonnement te laten lopen.
Met kinderen is Disney+ een "must". Dus er blijven er voorlopig nog genoeg abonnee.
Anoniem: 306567 @Fraaank5 augustus 2020 09:03
Is dat zo? Netflix heeft ook aardig wat content voor kinderen. En kinderen kijken naar alleen maar Disney films. Bij vrienden zie ik dat er vooral andere dingen door kinderen worden gekeken dan Disney eerlijk gezegd.
Disney+ heeft wel echt veel hoogwaardigere kindercontent dan Netflix.

Op Netflix staan ook leuke dingen, Megamind, Pokémon, Avatar (voor de wat oudere). Maar dat zit verborgen onder een grote laag rotzooi. Mijn achtjarige stiefzusje kijkt op Netflix vooral MyLittlePony^TM en PJMasks

Op Disney+ daarentegen staat het hoogwaardige aanbod front and center. Daardoor kijkt ze daar veel eerder klassiekers. Achter de categorie ‘Mickey Mouse and Friend’ met een vrolijke kindertekening van Mickey Mouse zit bijvoorbeeld Fantasia, Duck Tales en zelfs de alleroudste Disney Short. En wat blijkt? Doordat die content zo centraal staat kijkt mijn stiefzusje dat ook.

Ik vind dat echt een meerwaarde. Content is voor kinderen altijd meer dan alleen vermaak, ze steken er ook iets van op. En Disney+ slaagt echt veel beter dan Netflix in kinderen daadwerkelijk interessante content bieden, mijns inziens.

[Reactie gewijzigd door MKoot op 23 juli 2024 02:32]

Anoniem: 306567 @MKoot5 augustus 2020 10:36
Daar ben ik het niet helemaal mee eens dat alleen de goede dingen verborgen zitten onder een deel rotzooi. Netflix heeft ook genoeg goede en bekende content. o.a. Asterix en Obelix, Madagascar, Verschrikkelijke ikke, Angry birds, Het regent gehaktballen, de griezelbus, woezel en pip etc etc
Niet te vergeten alle Studio Ghibli films ("De Disney van Japan, al zijn die niet allemaal geschikt voor de jongste kinderen").

Mijn dochter krijgt overigens gewoon graag naar NPO Starts Kids content. Staat superveel op en gratis!
Voor de allerkleinste en kids is er ook de NPO Zappelin en NPO Zapp app beide gratis en zonder reclame al is de UI van de Zappelin app met de zoek functie minder gebruiksvriendelijk geworden naar mijn idee.

Daarnaast heeft de VRT ook Ketnet en Ketnet Junior apps beide overigens wel verkrijgbaar in Nederland, maar meeste content kan alleen vanuit Belgie worden gekeken ook wederom zonder kosten en reclame.

Daarnaast zijn mijn kids erg tevreden met Netflix series en films hieronder een selectie van Netflix 'originals', maar ook enkele andere series (die vanwege rechten soms komen en gaan dat wel).

Netflix kids originals:
- Justin time go!
- True en het regenboogrijk
- Chico bonbon
- Super Monsters
- Kazoops
- Toet toet cory carson
- Charlie in de stickwerstad
- De Fabeltjeskrant
- Troetelbeertjes

Andere Netflix kids series:
- Paw Patrol
- Brandweerman Sam
- Zack & Quack
- Robocar Poli
- Buurman & buurman
- Noddy
- Tip de muis
- Booba
- Calimero
- Nijntje
- Chuck & friends
- Kleine prinses
- Wissper
- Casper en Emma
- Casper en Lisa
- Timmie tijd
- Zoostraat 64
- Spaceracers

Ik ben alleen minder enthousiast over de suggesties die soms worden gedaan in de Kids profielen van mijn kids van 4 en 6 jaar ondanks dat de filters goed staan ingesteld. Het zit m er vooral in dat heel veel series als 'alle leeftijden' staan aangeduid, maar dat je erover kunt afvragen of dit ook echt geschikt is voor kids denk aan docu over tweede wereld oorlog of een kookprogramma voor volwassenen al is dit er sinds een recente aanpassing allemaal handmatig (1 voor 1) uit te filteren maar met veranderende content natuurlijk niet echt praktisch.

Wij hebben twee maanden proef van Disney+ gehad maar waren niet enthousiast. De Chromecast verbinding was ook dramatisch en ontbreekt op KPN decoder dus het werd vooral op iPads gekeken.
Over de leeftijdscategorie waar jij het nu over hebt kan ik niet goed meepraten. Dus ik kan me goed voorstellen dat je wat Netflix betreft helemaal gelijk hebt.

Maar Disney+ is voor 7/8+ toch al gauw erg interessant. Zeker als je om echte klassiekers geeft. (Van Belle en het beest en Sneeuwwitje en de zeven dwergen, tot Toy Story en Monsters Inc.)

Ook ik geef overigens de voorkeur aan NPO. Staat ontzettend veel goeds op en is bovendien vaak van origine Nederlands (wat de taalkwaliteit ten goede komt — ook niet onbelangrijk voor die leeftijd). Wel jammer overigens dat wat ‘oudere’ kinderseries, zoals de Film van Ome Willem, er niet op staan.
Studio Ghibli is inderdaad fantastisch. Die had ik over het hoofd gezien. Mea Culpa.

Al vind ik het wel jammer dat ze die films wat minder pushen bij kinderen. Er is geen kind dat My Neighbour Totoro niet fantastisch vindt, maar dan moeten ze het wel actief aangeboden krijgen (of ze moeten ouders hebben die om dat soort dingen geven).
Ja gok omdat het niet mainstream is, meeste geen lokale taal dub heeft en de Japanse anime stijl denk ik toch ergens wel afschrikt omdat het haaks staat op wat we gewend zijn van Disney / Cartoon Network. Jammer inderdaad, maar mijn dochter krijgt minder van die Westerse rommel te zien en meer Ghibli en andere originele series, o.a. dingen van NPO start.
‘Angry Birds’, ‘Het regent gehaktballen’, ‘Madagascar’ zijn allemaal zesjesfilms. (Zie zowel de metascore als de IMDB-score voor een indicatie.) Nou zegt zo’n cijfer natuurlijk niet alles, maar het is niet alsof je met die titels het summum van de kinderfilms te pakken hebt.

Op Disney+ staat daarentegen zoveel dat gewoon echt steen- en steengoed is.

Belle en het beest, Toy Story (1-3), The Lion King, Finding Nemo, Monsters Inc., Ratatouille, The Incredibles, Jungle Book, Sneeuwwitje en de zeven dwergen, en ga zo maar door. Dit zijn allemaal films die worden gezien als de crème de la crème.

Bovendien mis je het echte punt dat ik wilde maken. Zoals ik in mijn reactie aangeef zijn er best goede kinderseries en -films op Netflix. De archieven van Netflix zijn zo groot, dat dat ook onvermijdelijk is. Maar het verschil is dat als je naar Netflix Kids gaat het eerste dat komt bovendrijven niet hun beste films en series zijn. (Ik denk dat ze bij Netflix meer proberen kijkuren te optimaliseren. Maar dat weet ik niet zeker.) Disney+ is ‘trotser’ op haar oudere en/of hoogwaardigere content. Ze kleden het aantrekkelijk aan voor kleine kinderen om soms 80 jaar oude films te gaan kijken. Ik vind dat noemenswaardig.
Anoniem: 306567 @MKoot7 augustus 2020 09:27
De IMDB score zegt helemaal niks over de kwaliteit van de film, meeste films die ik persoonlijk leuk vind en eigenlijk oscar waardig vindt krijgen een 4 op IMDB. Dus daar kan je gewoon niet naar kijken. Daarnaast noem jij de films van Disney de créme de la créme en de rest serveer je af als minderwaardig. Terwijl dit compleet persoonlijke voorkeur heeft. Ik heb zelf Disney vroeger nooit leuk gevonden, keek liever naar tekenfilms zoals transformers, x-men, Spiderman, Batman etc. Ook bij vrienden zie ik dat kinderen vaak een andere interesse hebben dan alleen maar de Disney films kijken. Dus dat is volledig persoonlijke voorkeur. Jij noemt jouw mening nu als waarheid en dat de rest allemaal slechte kwaliteit is wat op Netflix staat. Dat is helemaal niet zo, hierboven reageren mensen ook al met heel veel voorbeelden wat gewoon goede kwaliteit is.

Ik mis helemaal niet het punt, ik denk dat je zelf hier het punt mist omdat je meer op persoonlijke voorkeur en mening af gaat dan daadwerkelijk de waarheid is. Er bestaat meer dan alleen Disney voor kinderen en IMDB zegt helemaal niks. Vroeger toen ik klein was keek ik ook naar comedy films die nu allemaal een 3 of 4 krijgen op IMDB, terwijl ik die als kind een 10 zou geven.
Er is niet een waarheid. Dat is waar. En er zijn goede kinderfilms die niet op Disney+ staan. Ook helemaal waar. (Sterker nog, mijn favoriete kinderfilm ooit staat op Netflix, The Princess Bride.)

Maar je kan er niet omheen dat er heel veel iconische films op Disney+ staan. En dat dat door zowel veel critici als leken gevonden wordt. Het is niet alsof het puur mijn persoonlijke mening is.

14 van de top 20 films van deze lijst staat op Disney+ en er staan 2 op Netflix
https://www.rottentomatoe..._100_kids__family_movies/
En dit is dan een lijstje die alleen critics meeweegt.

Maar dan zijn er nog eindeloos veel van dit soort lijstjes, vaak door amateurs gemaakt:
https://www.commonsenseme...ld-watch-before-theyre-12
https://m.ranker.com/crowdranked-list/best-movies-for-kids

Dit zijn natuurlijk allemaal slechte en random bronnen, maar ik daag je uit om een lijstje te vinden van beste kinderfilms waarbij de Disney+ niet oververtegenwoordigd is.

Mijn punt was niet ‘IMDB is toonaangevend’. Mijn punt was zelfs niet dat Metascore (die alle ‘professionele’ reviewscores aggregeert) het altijd bij het juiste eind heeft. Kinderen zijn anders, en niet iedereen vindt alles leuk. Maar zelfs als je alles wegrelativeert moet je volgens mij toegeven dat voor heel veel mensen (zowel leken als critic) de films op Disney+ de ‘crème de la crème zijn...

[Reactie gewijzigd door MKoot op 23 juli 2024 02:32]

Anoniem: 306567 @MKoot7 augustus 2020 09:51
Ik heb het niet alleen over IMDB maar over al die rating websites, het zegt helemaal niks. Diegene waar de films voor bedoeld zijn die stemmen niet eens via dit soort platforms. Het gaat er om wat de kinderen er van vinden en niet de ouders.

Ik Google even en volgens mij staat hier niet 1 Disney film in: https://www.alletop10lijs...kinderfilms-aller-tijden/

Hier staan er maar 2 in: https://www.fabmama.nl/kids/15-kinderfilms/

Volgens mij is Disney hier ook zeer weinig in vertegenwoordigd: https://www.leukmetkids.n...s-van-de-afgelopen-jaren/

Dus ja het is maar net naar welk lijstje je kijkt. En nee ik vind de Disney films niet de créme de la créme en heel veel andere ook niet.
Ik had het niet over Disney, maar over Disney+ (dat meer bevat dan alleen de disney originals) vs. Netflix.
Ik vind al die films die op die lijstjes staat ook helemaal fantastisch, maar die staan niet op Netflix of op Disney+ helaas...

Als je me zou vragen: Vind je Pippi Langkous, Ronja de Roversdochter, en Harry Potter leuker/beter dan de meeste Disneyfilms? Dan zou ik die vraag met een ‘ja’ beantwoorden. Maar dat is Disney vs. andere filmmakers, niet Disney+ vs Netflix. Als zelfs maar een deel van die films (Pippi, etc.) op Netflix zou staan zou ik mijn oordeel over Disney+ vs Netflix voor kinderen bijstellen. Maar dat is niet zo, dus dat kan ik niet doen.

Bovendien vind ik het categorisch afwijzen van Disney+ films ook vreemd. Die Tomatoscore-lijst is een gemiddelde score van Amerikaanse film critics, en zegt echt wel iets. Nou is de wereld gelukkig groter dan Amerika, en zoals jouw Nederlandse lijstjes aantonen zijn er veel ook goede niet-Amerikaanse series en films gemaakt. Maar helaas zijn die lastig te vinden op streaming services.

[Reactie gewijzigd door MKoot op 23 juli 2024 02:32]

Anoniem: 306567 @MKoot7 augustus 2020 10:18
Dat is dus niet waar, Annie, Babe, Mees kees, Minoes, How to train your dragon, Despicable me, Spirited away staan allemaal op Netflix. Die komen allemaal uit het lijstje hierboven.

Het probleem met Disney+ is dat de content hetzelfde blijft, er is vrij weinig vernieuwing. Ja die oude klassiekers van Disney staan er op. Maar nieuwe content blijft achterwege. veel mensen zeggen het daarom op. Netflix vernieuwd wekelijks zijn aanbod en er blijft dus voor iedereen wat te kijken. Daarnaast is het aanbod van Netflix heel erg divers, van tekenfilms/animatiefilms zoals Despicable me tot aan Nederlandse films zoals Mees kees. Dus voor ieder wat wils.
Staat Minoes op Netflix? Dat wist ik niet.

Oké. Eerlijk is eerlijk, ik moet toegeven dat als je doorgraaft er ook een hoop toffe dingen op Netflix staan. Ik vind het raar dat Netflix daar niet wat trotser op is, en dat ze in de praktijk vaak alleen die uitgekauwde series voor kinderen aanraden. Maar er is meer dan ik dacht.

Over het punt dat op Disney+ weinig nieuws verschijnt: Ik weet niet hoe erg dat is voor kinderen. Ik heb liever dat er 100 goede films van 10+ jaar geleden op staan dan dat er elk jaar een berg content opkomt waarvan de kwaliteit ernstig varieert.

Nou ja. Point taken. Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Disney+ bevat een hoop klassiekers en brengt die meer naar de voorgrond. En Netflix bevat ook een hoop klassiekers, maar verstopt die kennelijk iets beter. (Of in ieder geval goed genoeg dat ik en mijn stiefzusje ze nooit zijn tegengekomen.) Disney+ kan van Netflix leren dat ze actiever (en ook meer Nederlandstalige) content moeten produceren. Netflix kan van Disney+ leren dat ze kwaliteit boven gemiddelde kijkuren mogen plaatsen in hun aanbevelingsalgoritmes.

[Reactie gewijzigd door MKoot op 23 juli 2024 02:32]

Anoniem: 306567 @MKoot7 augustus 2020 10:42
Netflix werkt met een algoritme op basis van het kijkgedrag, dus bij elke gebruiker zie je andere content. Omdat niet elke content voor iedereen relevant is. De ene heeft niks met animatie de andere wel, de ene wil alleen maar actie en geen humor etc. Op deze manier wordt er altijd de juiste content weergegeven voor de gebruiker.

Het verschil met Disney+ en Netflix is dat Netflix veel meer content heeft en voor iedereen is wat anders belangrijk. Voor jou is blijkbaar Minoes belangrijk en voor de ander niet. Dus je kan op die manier nooit iedereen tevreden stellen. Dat je aangeeft dat Disney prominenter de kwalitatieve content bovenaan zet dat heeft er mee te maken dat er gewoon niet zo heel veel content is. De lijst is redelijk kort en dat zijn alle bekende animatiefilms etc van Disney. Als Netflix alle goede content aanprijst is dit een enorm lange lijst waar je doorheen moet scrollen en dat willen ze voorkomen door alleen de relevante content te tonen.

Als je een bepaalde film leuk vindt en deze zoekt op netflix en deze staat er niet op, krijg je wel direct zoekresultaten die er op lijken. Het algoritme van Netflix is wat intelligenter dan die van Disney+ (Als die er überhaupt al in zit)

Meer info: https://help.netflix.com/nl/node/100639

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 306567 op 23 juli 2024 02:32]

Om eerlijk te zijn vind ik het juist een groot pluspunt van Disney+ dat er niet zo’n sterk algoritme achter zit. Optimaliseren voor aantal kijkuren is als bedrijfsstrategie van Netflix waarschijnlijk slim, maar het gaat hier over kinderen. Daar moet je toch anders mee omgaan vind ik.

Een kind differentieert niet tussen een Minoes en een PJ Masks. Dan is de keuze voor Netflix makkelijk gemaakt: PJ masks kan je een kind uren en uren mee vasthouden. Minoes anderhalf.

Een kind moet nog ontdekken wat het leuk vindt. En bovendien hebben films en series ook een pedagogische invloed. Dan heb ik liever niet-zo-afgesteld algemene aanbevelingen voor kinderen, dan dat ze alleen maar versterkt en bevestigd worden in hun nog onontwikkelde kijkgedrag.

Ik vind het overigens jammer dat je zo weinig met me meedenkt in deze discussie. Ik heb diverse pogingen gedaan om deels jouw richting op te bewegen in mijn standpunten, maar jij blijft totaal onbewogen voor mijn punten (die toch ook niet geheel onredelijk zijn). Verder vond ik het een aangenaam gesprek.

Ik laat het hierbij. Maar ik heb in ieder geval wel iets geleerd: namelijk dat Minoes op Netflix staat — waarvoor dank ;)
Mijn kinderen kijken alleen maar Toy Story en Cars op Disney
Die kunnen ze wel 10x per week bekijken als het aan hen ligt.
Andere series of films interesseert ze eigenlijk helemaal niets en spelen (gelukkig) ook liever dan dat ze wat kijken. Als ze al wat anders kijken is het wat filmpjes op youtube , vaak gebaseerd op Cars of Toy Story.

Afgelopen week heb ik beide sets aan films dan ook maar gekocht op bluray. Dan kan disney voorlopig eruit :P
Dat is precies de reden waarom ik onlangs gestopt ben. Leuk voor een maandje of 3, waarbij weinig nieuwe content die boeit wordt toegevoegd. We missen het niet in het gezin.
Denk dat de meeste mensen het gewoon laten lopen, mensen zijn verzamelaars dus willen toegang tot zo'n dienst plus de hoop dat er nieuwe dingen op komen plus de vrees om iets te missen. Denk ook core business zijn kinderen, die kijken toch wel en kijken juist weer niet naar wat nieuw is maar naar wat leuk is. Dus ook honderd keer dezelfde film.
Heb het voor een jaar genomen maar had op heel veel tekenfilms gehoopt. Voor mij staat er veel te weinig Duck, Goofy en Mickey op. De rest boeit me niet. Dus in november is het weer klaar voor mij. Vrees voor Disney dat ze geen stabiele aantallen abonnees gaan krijgen met zo weinig vernieuwing van content.
Vertel er gelijk bij dat je voor nieuwe content ook nog wat bij mag lappen.(30 dollar voor een film, wat?!)

https://www.insider.com/mulan-is-coming-to-disney-plus-rent
Dat komt omdat Mulan origineel gemaakt is voor de bioscoop i.p.v. een streaming only movie.
Budget van deze film was dan ook hoger dan van een gemiddelde streaming only movie.
( niet dat ik het goed praat, maar dat is eenmaal een feit )
Heb wel sterk mijn twijfels of ze met dit soort prijzen hun geld eruit gaan halen?
Klopt, maar het zet wel weer een precedent. Straks abo + los betalen voor allerlei zaken.

E.g. Netflix heeft dit nog nooit gedaan in al die jaren!
E.g. Netflix heeft dit nog nooit gedaan in al die jaren!
Netflix heeft simpelweg nooit een op bioscoop gemaakte film gemaakt. Alles wat zij produceren is gebaseerd op dat het te streamen moet zijn.
Niet waar. Aantal van hum films hebben een limited bioscoop release gehad, anders kan je niet meedoen voor een Oscar.
Hahahahahah wat... Er gaat één iemand dertig dollar betalen om de film te kijken en die dumpt 'm gelijk online. Dit soort trucjes werken misschien bij een franchise met een obsessieve fanbase maar ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die zo graag live-action Mulan willen zien dat ze niet nog een paar maanden kunnen wachten tot de normale release.
Het hangt er heel erg vanaf hoe ze dit qua kids gaan introduceren, als ze dit in your face voor kids gaan doen.

Dan kan ik je garanderen dat ze hier heel veel van gaan verkopen, want al die kids gaan dan zeuren om Mulan te zien.
En dan is op een gegeven moment 30 euro erg weinig voor wekenlang rustige kinderen...
Wat ik me dan afvraag, bezit je de titel dan echt of heb je daarnaast ook nog het abonnement nodig om Mulan te mogen kijken?

Erg hoge prijs imo.
"A Disney Plus representative tells Insider subscribers will have "continuous access to the film" for as long as they maintain a subscription."

Holy fuck, wat een prijs. Dus je betaalt dertig euro/dollar om een film te zien maar je moet ook nog een actief abonnement nodig.
Met gezin (van vier) naar de bios is een stuk duurder dus ergens snap ik het wel.
Dat klopt, maar daar heb je dan ook een groot scherm, surround sound die een gezin misschien thuis niet heeft etc. Daarnaast is het een beleving, een uitje.

Pathe Thuis vraagt af en toe ook hoge prijzen voor een film (bijv. 17 euro) maar vind ik iig weer heel wat hoger.
Ik heb er de balen van dat de app voor providers nog niet is. We zijn bijna een jaar verder en nog niks voor Ziggo of KPN. Alles moeten casten is gewoon niet gebruiksvriendelijk en werkt matig met jonge kinderen.
Mee eens, tevens zijn televisieproducenten hier ook gebrekkig. Ik ga er vanuit dat de app al bestaat, draai hem op m'n xbox namelijk ook. Maar op een smart-tv wil ik gewoon de Disney+ app. Die ontbreekt nu op de niet meest recente modellen? Dus dat maakt het er niet makkelijker op. Afhankelijk van je apparatuur natuurlijk. Zo lopen ze nog meer klanten mis.

[Reactie gewijzigd door NeoMe op 23 juli 2024 02:32]

Nou, mijn LG oled uit 2016 heeft gewoon de app erop staan.
Verwacht dat oudere toestellen waar Android op staat, deze ook wel heeft.
Ik denk dat @Señor Sjon bedoelt dat Disney+ niet aanwezig is in het menu van de settopboxes van KPN en Ziggo. Daardoor moet je of een smart tv hebben waarvoor de app beschikbaar is, of alles naar je TV casten.
Ja klopt daar ook niet, maar ook niet op je smart-tv dus dan heb hou je niks over of je moet weer iets anders gaan kopen om erbij te zetten wat het wel ondersteunt zoals een console. Maar met kleine kinderen is dat weer geen optie, die snappen het niet. Die willen gewoon een knop zodat het opstart. M'n verhaal was ook gericht op het gebrek aan ondersteuning.
Ik blijf de dienst erg mager vinden. Ik heb aan het begin een abonnement genomen om The Mandalorian te kijken maar heb het kort na afloop van die serie stopgezet. Alle nieuwe Disney films worden er natuurlijk wel opgezet, maar als je die echt had willen zien dan ben je waarschijnlijk al naar de bioscoop geweest. De laatste echte exclusive die ze hadden was Hamilton geloof ik.

En ik mis nog steeds Aladdin de serie :P
Vond de oude marvel tekenfilms erop zien best leuk maar idd weinig content voor de “oudere kinderen” +25 jaar.
Aladdin serie mis ik ook en goofclub serie :P
Idem hier. 'This is the way': Wellicht rond kerst weer even lid om serie 2 van de Mandalorian te zien.
Niet te bevatten hoeveel geld ze, met relatief oude content, binnenhalen. Lijkt me een mooi verdienmodel.
Het verdienmodel is wel makkelijk te achterhalen denk ik:

De consumer need (staat altijd aan de basis van een verdienmodel) hebben ze goed ingeschat.

Eigenlijk is het een vorm van services marketing in dit geval. Of in andere woorden; requirements engineering voor een dienst die je aan klanten gaat aanbieden.
Wat ik me afvraag is waar de nieuwe golf van oude content blijft. Ze hebben 20th Century Fox overgenomen met een kollosale collectie oud materiaal. Maar op NatGeo na komt daar niets van door op Disney+. Erg teleurstellend. Zitten ze te wachten op het verlopen van contracten met Netflex en Amazon?
Ik zat hier ook op te hopen, maar de vraag is natuurlijk waar ze meer aandacht verdienen. Extra content op hun eigen dienst, of content verkopen aan andere providers
Ja klopt er zijn nog veel lopende contracten met Netflix enz.. Volgens mij staan de X-Men films er wel al op.. En Ice Age
Veel van de content moet/moest eerst nog naar HBO vanuit 20th, dacht dat dit nog een jaar of 2 jaar van toepassing is.
Dit komt dus in de nieuwe Star app.... slimme truc van Disney. Ik dacht leuke prijs voor alle content, ,maar ze gaan dus verschillende content bundels aanbieden (a la Kabel televisie).

nieuws: Disney komt volgend jaar met nieuwe streamingdienst onder Star-merknaam
Nu hopen dat de klantenservice snel beter word, heb al 4 berichten via twitter gestuurd met de vraag waarom het nieuwste seizoen van Dr. Pol er opeens weer af is, maar krijg gewoon geen enkele reactie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.