Disney+ heeft 94,9 miljoen abonnees

Het aantal Disney+-abonnees is toegenomen tot 94,9 miljoen, meldt Disney bij de publicatie van zijn kwartaalcijfers. Disney wil tegen 2024 zo'n 230 tot 260 miljoen abonnees hebben voor zijn streamingdienst.

De teller voor Disney+ stond op 2 januari 2021 op 94,9 miljoen abonnees, dus het werkelijke aantal ligt inmiddels hoger. Op 2 januari eindigde Disneys fiscale eerste kwartaal voor 2021, waarover het bedrijf de resultaten publiceert.

De groei van het aantal abonnees zwakt wel wat af tegenover kwartaal drie en vier van 2020. Aanvankelijk meldde Disney dat het in zijn vierde kwartaal 73,7 miljoen abonnees had, maar het bedrijf stelde dat later bij naar 86,8 miljoen. In dat kwartaal verscheen ook de Pixar-film Soul op het streamingplatform.

De gemiddelde opbrengst per gebruiker daalde in het afgelopen kwartaal wel met 29 procent, reden voor Disney om begin februari een prijsverhoging door te voeren, tegelijkertijd met de toevoeging van de Star-dienst. De concurrerende dienst Netflix meldde eind januari 203 miljoen abonnees te hebben.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

12-02-2021 • 07:49

204

Submitter: VirinR

Reacties (204)

204
201
89
9
0
96
Wijzig sortering
Disney heeft echt nauwelijks iets te bieden. The Mandalorian is uiteindelijk ook maar een serie met 8 afleveringen per seizoen, daar ben je zo doorheen. Wandavision? Ik wacht wel tot het uitgezonden is en kijk ze achter elkaar.

Wat staat er verder op? Marvel / Star wars en andere oude films die ik al allemaal op bluray heb of in de bioscoop heb gezien.

Ik kijk zo'n beetje 1 of 2 afleveringen per dag. De interessante content van Disney+ ben ik in 2 weken wel doorheen.

Als ik dat vergelijk met Netflix: Daar kan ik de nieuwe content niet bijhouden. Bij Netflix komt zo enorm veel nieuwe interessante content bij.
Bijvoorbeeld afgelopen jaar: Witcher, Umbrella Academy, Cobra Kai, Rick & Morty, Narcos, Better Call Saul, Undercover en vele anderen. Het houdt maar niet op.

Het enige nadeel bij Netflix is dat sommige series een beetje proberen je kijktijd uit te rekken. Zodat je eerst een hele serie af moet kijken voordat je weet of het nu een goede serie is of niet. Maar goed, of Disney+ dat heeft weet ik niet, want er is gewoon niet genoeg om te kijken.
Tja met kinderen is dat toch echt anders. Zoveel leuke films, pixar en Disney. Daarbij veel peuter programma's en korte animatiefilms.

En dat voor een lagere prijs als menig kinderpakket op de kabel.
Ik heb disney 3 mnd gratis gehad en mijn ouders en zwager beide een jaar lang gratis Disney. Ik heb het account van mij pa gebruikt ,maar de kids keken er nooit naar. Ik heb zelf 1 starwars film gezien en de mandolorian ofzo en heb zelf de app verwijderd. Mijn zwager heeft het volgens mij ook al opgezegd.

Ik weet niet of die 90 miljoen betalende abo zijn of combi met gratis.
Dat zijn betalende abonnees.
netjes dat ze dan al zoveel klanten hebben na een jaar.
Kijken of ze ze ook kunnen houden, dat is vaak nog moeilijker.
Ik heb Netflix en Amazon.
Daarbij kijk ik op Imdb of de films en series redelijke scores hebben.
En alles wat een 6 of hoger heeft is kijkenswaardig.
Wij hebben ook Netflix en Amazon.
Waar ik me bij Amazon wel mateloos aan erger is dat er titels tussen zitten waar je alsnog voor moet betalen. Dat heeft Disney+ ook met Mulan en nog wat andere titels.
Dan vind je eindelijk een leuke film, en dan moet je nog betalen voor iets waar je al een abonnement voor hebt.
Gelukkig zijn er ook een hoop leuke titels waarbij je niets hoeft te betalen, maar het maakt zoeken zo frustrerend.
Dat van Mulan klopt niet helemaal.
Er was een soort early-access periode waarin je moest betalen om Mulan al te kijken.
Echter rond december is Mulan ook vrijgegeven voor de normale Disney+ kijker.
Dat komt toch op hetzelfde neer of niet? Voor content die er dus op staat (Mulan) moet je geld betalen om te kunnen kijken.

Dat het er later alsnog op komt doet daar weinig aan af (vind ik).

edit:
je kan je afvragen waar je beter mee af bent: de mogelijkheid om tegen betaling eerder te kunnen kijken, of ze zetten het er helemaal niet op (dan heb je dus helemaal de mogelijkheid niet).

[Reactie gewijzigd door rrikkert op 22 juli 2024 22:23]

Overigens gaat Disney eenzelfde 'early access' mogelijkheid aanbieden voor 'Raya and the Last Dragon', die normaal gesproken op 5 maart in de bioscoop zou komen. In landen waar de bioscopen open zijn komt hij ook in de bioscoop; in andere landen kunnen we de film tegen betaling al meteen op Disney+ zien (of anders zonder betaling over een paar maanden, na het standaard bioscoop window).

[Reactie gewijzigd door JaxStrumley op 22 juli 2024 22:23]

Niet mee eens. Het alternatief was dat de film in de bioscoop had gedraaid en dan had je óók moeten betalen om hem daar te zien (en dan was hij een paar maanden later ook op Disney+ verschenen).
Als je ervoor kiest om niet te betalen voor Mulan heb je dus niets 'verloren'; je kon de film dan op hetzelfde moment zonder extra kosten op Disney+ bekijken als in een wereld zonder corona het geval was geweest.
Ik denk dat het een experiment is geweest van Disney om te kijken of mensen bereid waren om te betalen om eerder te kunnen kijken.
Beetje in de hoek van het gelijktijdige release van On-Demand diensten en Bioscopen.
Herinner me dat de prijs nogal hoog was dus vermoed niet dat het een succes is geweest.
Er zijn ook geen vergelijkbare dingen meer geweest sindsdien.
Of is het een experiment om content te vertragen, behalve voor mensen die extra betalen om het direct te zien.
Ehm... Dat is exact wat ik zeg maar dan in andere bewoording. ;)
Ik vindt het niet erg om extra te betalen voor een film
vorige week een vragenlijst in gevuld over Disney heb ze laten weten dat ze goed bezig zijn en dat er meer content moet komen waar je extra voor moet betalen of een ander soort abonnement waar het allemaal in zit (denk zelf aan 20 euro per maand}
verder heb ik YouTube Disney + in februari star erbij , Netflix,en Amazon met extra abonnementen
Je mag niet eerder kijken als je betaald.

Als je niet extra betaald moet je langer wachten.

Nuance verschil maar toch, zoals jij het uitlegt ziet de marketingafdeling het graag. Zoals het werkelijk is is de tweede uitleg. ;)
Je vergeet iets. Normaal zou de film eerst in de bioscoop uitgekomen zijn en pas na hij wereldwijd vertoont was naar streaming diensten te komen.

Nu vanwege corona was een bioscoop première geen optie en in plaats van daarvan deden ze dit dus. (Deels denk omdat ze al volop promotie hadden gedaan en daardoor niet eeuwig op de plank konden laten liggen).

Je zegt nu wel dat JIJ denkt dat het de werkelijkheid is maar dat is een mening, want nergens hebben we de informatie die dit meer dan speculatie maakt. Zowel van jou als mijn standpunt.

Side note, al zelfs zou het erom gaan dat ik langer moet wachten als ik niet betaal vind ik dat persoonlijk geen probleem. Het aanbod van films en series is tegenwoordig zo enorm dat er wel genoeg te zien is in de tussentijd.
Erm. Welke 'andere titels' zijn dat dan bij Disney+ volgens jou?

Disney+ had dat namelijk alleen met Mulan en daar zijn ze hard van teruggekomen.

[Reactie gewijzigd door XTWarrior op 22 juli 2024 22:23]

Ze gaan ook early access aanbieden voor ‘Raya and the Last Dragon’, de nieuwe Disney animatiefilm. Die is óf in de bioscoop te bekijken (in landen waar de bioscopen open zijn) óf tegen betaling op Disney+. Na een maand of 4 is de film dan ook zonder betaling te bekijken op Disney+.

Zo’n mislukking zal het voor Mulan dus niet geweest zijn; het lijkt me ook een redelijk alternatief voor wie niet naar de bioscoop kan of wil.

[Reactie gewijzigd door JaxStrumley op 22 juli 2024 22:23]

+2
De bedoeling was overigens dat Mulan veel langer tegen betaling zou blijven.
In plaats daarvan is inderdaad de VIP Access gekomen.
Dus het is 'of' in de bioscoop, 'of' (voor een korte tijd) tegen betaling.

Wat mij betreft is dat nogal een verschil met sommige delen van Amazon Prime waar je standaard voor bij moet betalen.

[Reactie gewijzigd door XTWarrior op 22 juli 2024 22:23]

Eens!
In dat opzicht is het interessant wat er straks met Black Widow gaat gebeuren. Die film moet eigenlijk wel een bioscooprelease krijgen; met een streamingrelease kan Disney er nooit de verwachte honderden miljoenen aan verdienen. Aan de andere kant kunnen ze de film ook niet nog maanden op de plank laten liggen.
https://help.disneyplus.c...3db921c50b1e6c28d1396191a
What is Premier Access?
Starting 5th March, with Premier Access, you can watch Raya and the Last Dragon before it's available to all Disney+ subscribers or anywhere else. Disney+ will offer Premier Access to Raya and the Last Dragon for €21.99 on disneyplus.com and in the Disney+ app on select platforms, including Apple and Google. The Premier Access offer will be available until 4th May 2021 at 08:59 CET. Once you have Premier Access to Raya and the Last Dragon, you can watch as many times as you want on any platform where Disney+ is available. Your access to Raya and the Last Dragon will continue as long as you are an active Disney+ subscriber. Raya and the Last Dragon will be available to all Disney+ subscribers on 4th June 2021 for no additional cost.

Ze voorkomen ook het grootste gedoe ermee richting de eindstreep door het betalen dicht te zetten één maand voor die publiek beschikbaar komt. Je kunt dus niet per ongeluk op 3 juni nog € 22 betalen voor iets dat vanaf 4 juni gratis is. Vergeleken met een paar bioscoopkaartjes bekeken is het begrijpelijk zo'n prijsstelling, maar voor 3 maanden geduld ben ik benieuwd naar de omzet.
https://whatsondisneyplus.com/__trashed-3/
Zoiets 20-25% heeft er met Mulan gebruik van gemaakt dan toch, zegt deze bron. Geen garantie voor de toekomst, maar met een paar honderd miljoen kun je de kosten er wel uithalen. Is dan kennelijk al een levensvatbaar model voor het geld dat bioscopen normaal moeten binnenbrengen. In die branche hebben ze wel wat meer te bieden, desondanks zullen ze hier behoorlijk nerveus van worden met hoe langer ze steeds maar dicht moeten blijven en consumenten zich instellen op dit soort aanbod...

Als je het toch niet op een bioscoopscherm gaat zien, maar enkel streaming gaat kijken, dan is het een economisch/sociologisch interessant prijseffect. Zelfs op de eerst mogelijke dag betaal je dan toch even € 7 per maand voor elke maand early access. Heb je niets anders meer om te kijken, dan zou het ergens nog redelijk kunnen zijn, maar dan heb je dus minimaal alles van Disney+ al (100 keer? ;)) gezien. Enfin, voor genoeg mensen zal vermoedelijk de social factor icm exclusiviteit doorslaggevend zijn: "heb je die nieuwe al gezien? Die moet je kijken!"

[Reactie gewijzigd door OruBLMsFrl op 22 juli 2024 22:23]

Klopt wel wat je zegt.
Hun hele interface is vager dan die van Netflix.
Maar ja, ze zijn ook goedkoper.
Ik geloof persoonlijk dat het beter is om deze praktijken niet te supporten en beter om op wat grijzere wijzen aan je films te komen. Als je betaalt voor deze praktijken zeg je eigenlijk tegen Disney dat wat ze doen OK is en dat ze vooral niet meer moeten bieden.

Hier een goede video van 3 jaar geleden over de industrie welk momenteel voor het hele streaming landschap relevant is. https://youtu.be/fDF-S68kx5o?t=15

[Reactie gewijzigd door Osiummaster op 22 juli 2024 22:23]

Ik ben wel heel benieuwd wat je met 'grijzere wijzen' bedoeld. Als je met grijs tussen legaal en illegaal in bedoeld; Dat is tegenwoordig toch behoorlijk zwart/wit, zonder iets ertussen.
Zonder oordeel overigens. Ik ben gewoon benieuwd :)
Oeps link niet goed geplakt in vorige comment. Dat is nu gefixt. Ik bedoel inderdaad de legaal zwartere versie maar moreel gezien is het veel meer grijs. Exclusiviteits contracten met streaming services maken de entertainment industrie kapot en zorgen ervoor dat slechts enkele grote jongens kunnen bieden (bedrijven met veel subscribers) wat leid tot minder concurrentie en uiteindelijk ook minder winst voor de productie studios

[Reactie gewijzigd door Osiummaster op 22 juli 2024 22:23]

Maar bedoel je met "legaal zwart" het downloaden van content via Torrents of Usenet? Want dat is tegenwoordig al een aantal jaren illegaal. Ook in Nederland.

Ik zou daar ook erg mee oppassen. Wellicht dat wanneer je af en toe iets download, de uitgevers niet achter je aan komen, maar jouw ip-adres kunnen ze wel onthouden. Met andere woorden: Ze kunnen er theoretisch over een aantal jaar alsnog werk van maken en achter je aan komen.
Daar bestaan VPN's voor.

Tevens is Torrenten ongeveer net zo illegaal als wiet roken. Het mag eigenlijk niet maar je wordt er niet voor gestraft. Het enige waar ik voor zou oppassen is veel seeden (uploaden).

Het is jammer maar grote monopolies misbruiken copyright tegenwoordig zo hard dat legaal aan je entertainment komen gewoon extreem duur of zelfs onmogelijk wordt gemaakt. Ik had vroeger twee abbos totdat plots alles begon te fragmenteren.
Klopt, daar kunnen VPN's voor gebruikt worden.

Maar dat maakt het dus niet grijs. En je kunt het ook niet vergelijken met wiet roken, want dat wordt door onze overheid gedoogd. Voor Illegaal downloaden kun je gewoon civiel aangeklaagd worden door een bedrijf en dan hebben ze volgens de wet nog gelijk ook.
Dat je het er niet mee eens bent en het niet zo'n grote overtreding vind om te downloaden, dat is een mening. De mening van de uitgevers zal anders zijn.

Ik ben het overigens verder met je eens hoor en ik haal ook wel eens wat binnen, maar vroeg mij af wat je met grijs bedoelde.
Nee niet supporten is prima, maar dan gewoon de series films niet kijken.

Niet "grijs", zoals je het leuk noemt kijken, gewoon helemaal niet kijken.

Als je principes claimt te hebben dan ook als ze even niet in je voordeel zijn.

[Reactie gewijzigd door Flagg op 22 juli 2024 22:23]

Hoezo? Juist wanneer ze zien dat piracy omhoog gaat moeten ze ermee gaan concurreren.
Ha, als je echt af wilt zien, dan naar Duitsland verhuizen en Prime bekijken! Alles nagesynchroniseerd, oorspronkelijk geluid en Engelse ondertitels alleen beschikbaar voor eigen producties. Ik vind Prime geweldig, mar zit al te kijken of ik geen Prime Nederland of UK of USA kan krijgen. Heb geen zin in gevogel met VPNs, daar kan Prime vrij goed blokken.
Hier geen last van titels die wegvallen op Amazon. Wel dat veel films en series gedubd zijn in het frans.
Netflix is wel ok. En Disney+ is vooral "The Mandolorian" of mensen met kinderen. Maar dan nog is alles wet beperkt en veel films zijn ook elders te zien.
id. een maandje Disney+ per jaar is meer dan zat.

Daarentegen zijn Amazon en Netflix echt "bang for the buck".

Amazon Prime video app op GoogleTV is wel mooi ruk trouwens.
De apps van Amazon Prime Video zijn sowieso niet fantastisch. Daar zijn zoveel verbeteringen in mogelijk.
Waarom is Amazon nu bang voor je buck? Een paar jaar geleden hadden ze 350 titels met vaak geen ondertiteling, waarbij de titels inclusief films en vaak maar 1-2 seizoenen per serie waren. Hebben ze nu net als Netflix duizenden titels of is dat ook niet het geval? Disney+ lijkt me waardevoller als het gaat om hoeveel nieuwe content ze uitbrengen, denk je niet?
Bang for buck omdat het maar €3 p/m kost, en dan krijg je ook nog gratis bezorging bij veel spullen erbij
Ja oké, het is sowieso voordelig als je er ook bestelt en voor nu nog tegen een lage prijs. Dat laatste vergeet ik steeds.
Amazon is veel verbeterd, en heeft nu meer content met nl subs. Persoonlijk vind ik de series op Prime beter dan op Netflix.Echter de app en webinterface zijn inderdaad stukken minder dan die van Netflix. In ieder geval op de Xbox.
primevideo. Prime delivery. Amazon Games.("gratis" games) Twitch Prime. Prime Game loot. Prime unlimited photo storage.

2,99.

Een paar kwalitatief hele goede series. een leuk assortiment films. Voor mij een no brainer.
Helemaal mee eens. Disney is echt voor de jongeren en daar ben je als volwassene snel op uitgekeken. Heb ook maar 1 film in mijn watchlist gezet, aangezien er verder niks te zien valt. Uiteraard buiten de grote films als Star Wars etc om. Deze heb ik al gezien op het grote doek of op dvd en blu-ray en hoef ik niet opnieuw te zien.

Netflix heeft veel meer diversiteit te bieden en daar ga ik toch veel sneller naartoe. Disney 1 maand per jaar is voldoende mijn inziens. Dan kun je je 1 of 2 series afkijken en ben je klaar.
Ik verwacht ook dat na de epidemie, zodra alle kinderen weer naar school kunnen, dat het aantal abonnementen sterk zal zakken. Ouders houden het nu wel aan, zodat de kinderen wat kunnen kijken omdat ze toch de hele tijd thuis zitten, maar dat is 'hopelijk' maar voor korte duur.
Met de toevoeging van Star aan Disney+ over twee weken denk ik dat dat enorm mee zal vallen.
Ik zou eerder zeggen: ze hebben allemaal nauwelijks wat te bieden.
Iedereen lijkt terug te denken aan de kwaliteitsshows van HBO (Soprano's, The Wire,...). De nieuwe series hebben vaak nauwelijks wat te bieden.
Witcher: leuk, maar niet meer dan dat
Umbrella Academy, waarschijnleuk leuk voor tieners
Cobra Kai, 1ste seizoen was wel geinig, daarna was de grap er wel af
R&M, dat is niet kijkbaar
Narco's, mooie namaakshow, maar dat trek ik dus niet
Better Call Saul, moet ik misschien eens proberen

Nee, ik heb het idee dat ze tegenwoordig met veel geld rond strooien om veel content te maken, maar dat het dan ook vooral kwantiteit is en niet kwaliteit.
True, met disney heb je dankzij star+ wel meer o
Films en dergelijke tot je beschikking.
Alleen je kan ook zeggen doe een maand abbo van disney en daarna zet je hem weer stil.
Als de vraag komt waarom. Simpel alle content wat ik interressant vind heb ik gezien
Star komt er dus snel aan. Dan krijg je een flinke rits content erbij.
Over een week of 2 komt Star beschikbaar in het pakket (ok dat is nu wel vaak genoeg gezegd ;) ), daar zit ik zelf wel heel erg op te wachten en dat is wat Disney+ relevant voor me gaat houden de komende tijd. Anders had je wel gelijk ja, ze kunnen absoluut niet snel genoeg unieke content aanleveren om het interessant te houden. Er zitten genoeg miniseries in de pipeline maar dat is allemaal wachten wachten wachten.

[Reactie gewijzigd door gimbal op 22 juli 2024 22:23]

Verwacht er zelf niet veel van Star op Disney+ maar meer content van oude meuk en series.
Amazon prime is zeker ruk betreft de app en onhandig in gebruik en niet duidelijk in structuur, bepaalde series vind ik wel mooi en goed zoals Hanna of de Warrior Nun daar komen ook een volgend seizoen van uit en er zit wel een leuke film op en dat voor 2.99 euro p/m niet slecht maar wil je meer zien ja dat kost nu eenmaal meer in huur of extra abonnement voor bepaalde content.
Disney + vind ik het content wat wordt aangeboden matig en is mij geen jaar abonnement waard, beter 1 maand abonnement nemen dan kun je al het content wat is uitgebracht zien in de maand en een jaar later weer een maand abonnement.
Het voordeel en prettiger om te zien vind ik eenmaal per jaar met een maand abonnement als een serie van seizoen 1 uit 10 delen bestaat bijv, je gelijk een aantal delen achter elkaar kunt zien dan anders een week te wachten op het volgende deel want veel series uit bepaalde delen zijn niet lang hooguit 30 a 35 min soms een uitschieter van 45 min in een deel wat aan de matige kant.

[Reactie gewijzigd door J.E. Weinor op 22 juli 2024 22:23]

Voor mij is het de Hamilton dienst geworden.
Star komt 23 februari met volwassen series en films.
Je enige nadeel is dan ook wel gelijk een enorme. Kijktijd is waar het om draait in streamingland, zo erg zelfs dat kwaliteit er onder mag leiden. G
Benieuwd hoe het verschil in kijkuren is in vergelijking met Netflix.
Qua content lopen ze namelijk nog behoorlijk achter.

En eigenlijk ben ik gek, ik betaal me scheel aan Disney+ om The Mandalorian en WandaVision te kunnen kijken.
Benieuwd hoeveel mensen hetzelfde doen als ik en het abonnement voor een enkele film of serie heeft

[Reactie gewijzigd door yorroy op 22 juli 2024 22:23]

Eens, speciaal voor de kerstdagen Disney+ genomen voor 2 maanden (Home Alone ;) ) maar ik heb nu niet het idee dat ik iets mis, terwijl Netflix wel dagelijks bekeken wordt.
Grappig is dat. Hier wordt al eigenlijk de afgelopen maanden Netflix erg weinig bekeken. Ik vind daar zelf steeds minder interessante dingen op staan sinds ze zelf meer content zijn gaan maken (films). Hier staat voornamelijk Prime en Disney+ op. Prime heeft toch vaak wel echt betere en nieuwere films in het aanbod zitten.
Idem. Ik heb inmiddels een afkeer gekregen tegen de Netflix originals. Hoewel dat niet altíj́d gegrond is heb ik de schurft gekregen aan de hoeveelheid massa pulpshows ze maken en hoe ze je die door de strot proberen te drukken met automatisch spelende trailers. En kijk je iets wat ze licentie hebben? Dan wordt je om de haverklap gevraagd “of je nog aan het kijken bent”. 🤢

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 22 juli 2024 22:23]

Automatisch afspelen in- of uitschakelen
Ga in een webbrowser naar de pagina Account.
Open de instellingen van Profiel en ouderlijk toezicht voor het profiel dat je wilt beheren.
Wijzig de instellingen voor afspelen.
Vink de optie De volgende aflevering van een serie automatisch afspelen op alle apparaten aan of uit.
Selecteer Opslaan.
Waarom zit dat niet in de app. Idioot dat het via de website moet.
Kan gewoon vanuit de app... Die linkt wel naar de website maar werkt prima.

Edit: mobiele app dan wel, van je tv app kan het volgens mij niet.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 22 juli 2024 22:23]

Ik heb een nieuwe macbook pro en krijg er een jaar gratis APPLE TV bij. Iemand hier ervaring mee? Wat is aan te bevelen bijvoorbeeld?
Loop de series af, het zal aan je smaak liggen, maar minimaal:

- The Morning Show
- Ted Lasso
- Mythic Quest
- Little America

Zelf daarnaast ook wel fan geweest van Dickinson en de films en docu’s die erop staan.
Mijn favoriete serie bij Apple+: Dickinson.
Via de Windows app kan dat ook zie ik. Settings > Account details. Bedankt voor de tip.
Dat. 99% zal Netflix via de app gebruiken.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 22 juli 2024 22:23]

De fanatieke Netflixers weten de instellingen wel te vinden. :+
Dat heeft toch niet direct iets te maken met de vraag "ben je nog aan het kijken"? Dat heeft te maken of hij aan het einde van de aflevering automatisch naar de volgende moet gaan. Echter als je een x aantal afleveringen hebt gekeken stopt Netflix en vraagt "of je nog aan het kijken bent". Dat is meer om te voorkomen dat mensen weg zijn gelopen en de TV zijn vergeten uit te zetten of in slaap zijn gevallen. Dit doen ze om bandbreedte te besparen en licenties af te moeten staan voor afleveringen die niet zijn gekeken.
Die vraag komt al snel als je naar iets kijkt wat niet Netflix eigen is. Het maakt een kinderserie opzetten voor je kinderen ondoenlijk.
Waarom wordt dit gemind? Zet buurman en buurman eens op. Zelfs midden in een aflevering wordt de vraag gesteld!

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 22 juli 2024 22:23]

Als je die melding bij kinderseries krijgt is het misschien een idee om te kijken of je kinderen niet teveel voor de televisie zitten.
Dat weet ik heel goed. Het staat op als achtergrond en ze kijken er af en toe naar. Kinderen vermaken zich prima zonder TV.
De melding komt niet na een (paar) aflevering(en), maar middenin een aflevering.
Net even opgelet hoeveel tijd er tussen zit; nog geen 20 minuten!

Ga dit soort belerende taal aub uiten aan ouders die hun kind de hele dag aan de tablet leggen.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 22 juli 2024 22:23]

Dat stopt ook de autoplay van previews als je gewoon rondkijkt in het aanbod?
Ja eindelijk hebben ze die keuze ook toegevoegd. Zelfde locatie, playback settings. Ontiegelijk irritant en luid. Reden waarom ik ook lang Apple TV tje gebruikte die die preview ongein gewoon niet deed.

Subtitle appearance is er ook een tje die je kunt instellen. Herinner me nog in het begin dat t standaar oer lelijk geel op zwart typemachine letter was. Denk dat de standaard inmiddels beter is?

[Reactie gewijzigd door Rinzwind op 22 juli 2024 22:23]

Ik denk dat nms2003 bedoelt dat als je een serie kijkt Netflix na 3 of meerdere aflevering een melding geeft als je nog aan het kijken bent. Dit krijgt iedereen en kan je enkel afzetten met een add-on. (Bv netflix pauze removal of Bingflix)
Zelf kijk ik ook enkel Disney+ voor de Marvel reeksen en Prime tegen 3 euro per maand is altijd mooi meegenomen. Hun aanbod is sterk verbeterd afgelopen jaar.
Netflix heb ik omdat mijn ouders hier het meeste naar kijken. En hier komen ook wel regelmatig goeie films en series op.
Helaas begint het allemaal op te tellen. Zelf gebruik ik Prime, Disney+, Netflix, Apple TV+, Streamz en nu en dan curiositystream.
Ik doel niet op vragen na 3 afleveringen. Ik krijg b.v. net voor de zoveelste keer vanmorgen! de vraag terwijl Buurman en Buurman opstaat voor de kinderen; Nog aan het kijken? Niet na 3 afleveringen, maar middenin een aflevering!
Hoogst irritant. En voor mijn gevoel is dit gedrag van de app heftiger naarmate je series kijkt waar Netflix zelf niet eigenaar van is.

Even opgelet; de vraag komt letterlijk binnen 20 minuten nog maal voorbij.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 22 juli 2024 22:23]

Het zit je wel dwars he

Vermoed zelf dat het ook wat te maken heeft met bandbreedte besparing, niet heel gek ook eigenlijk
Ja. Dat is niet gebruiksvriendelijk.
werkt dit ook voor de Shield? ik word helemaal gek van dat automatisch afspelen.
En wat dacht je dan van Prime die tegenwoordig voor elke film/serie een eigen reclame film er voorzet....
Prima kost geen drol. Het aanbod is voor de prijs (zeer) goed, maar de UX is absoluut ingericht met het idee “kijk er alsjeblieft niet naar”.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 22 juli 2024 22:23]

Is bij mij over te slaan met een druk op de knop, net als "intro" en "previously".
MIjn grote bezwaar tegen Netflix (en dat bezwaar wordt steeds groter) is dat het zo lastig is om een compleet overzicht te krijgen van wat er allemaal op staat. Door hun algoritme krijg je steeds maar hetzelfde lijstje titels te zien. Disney+ heeft zowel voor films als series een alfabetisch overzicht waarin alles is terug te vinden. Veel makkelijker kiezen wat mij betreft.
Bij ons komt het vooral, denk ik, door The Big Bang Theory tijdens de lunch 8-)
The Big Bang Theory zit zowel op Netflix als op Prime.
Hier ook tijdens de lunch, zalige show :-)

Er was sprake dat het ging verdwijnen van Netflix eind januari, maar voorlopig staat het er gelukkig nog op.
Merk zelf ook dat ik steeds meer naar prime ga vooral voor de bekendere Amerikaanse series die iets ouder zijn maar wel zeer vermakelijk.

Denk dat als star erbij komt bij Disney mijn Netflix gebruik nog verder gaat dalen omdat bijna alles waar ik Netflix voor gebruikte dan niet meer op Netflix staat.
Ik geniet nog steeds volop van Netflix, maar kom er ook achter dat prime erg goede content heeft... Ook bv eigen content zoals the boys. Het is alleen jammer dat hun app zo slecht is... Hij is traag, onoverzichtelijk en ik moet hem regelmatig force closen omdat de stream blijft hangen (gelukkig wel alleen bij het starten van een nieuwe aflevering dat het vaak gebeurt, niet midden in).

Ik snap niet zo goed dat Amazon blijkbaar zoveel geld er in duwt met content kopen en maken, het voor een habbekrats verkoopt (vooral hier), maar blijkbaar niet investeert in betere apps. Het voelt in vergelijking met Netflix en Disney echt prehistorisch die app.
Helemaal eens, ook als je een aflevering hebt afgekeken en je stopt met kijken dan wil de app nog wel eens opnieuw starten met dezelfde aflevering. Of dat de app vergeet waar je gebleven bent in de aflevering.
Klopt, en op mijn TV krijg ik eerst 3 rijen films die Amazon kennelijk interessant vind en dan pas de series die ik aan het kijken ben... lastig!
Van dat laatste moet ik zeggen, het staat tenminste wel altijd op dezelfde plek... Netflix die husselt de boel geregeld door elkaar zodat je even moet zoeken (waarschijnlijk zodat je daarbij ook weer even wat andere zaken ziet ipv direct naar wat je al aan het kijken was).

Maar goed, heb ook nog wel andere zaken met prime gehad, zo werd laatst een serie in cinematisch breedbeeld ineens naar de 16:9 van mijn tv opgerekt. TV maar eens gereboot en toen ging het wel weer goed.
Komt deze maand toch ook een hoop Fox/hulu content bij?

Persoonlijk kijk ik het best veel, ook de docus vind ik wel leuk maar dat is persoonlijk.
Persoonlijk kijk ik het best veel, ook de docus vind ik wel leuk maar dat is persoonlijk.
Als je documentaires zelf leuk vindt, dan kan je ook eens kijken naar CuriousityStream. Die is nog maar kort geleden gestart.
Voor de docu’s heb ik nu Discovery+, scheelt nog drie tientjes ook. Verder had Disney voor mij niet veel te bieden.
Heb ook Discovery+ enigste probleem is dat de ondertitels vaak wegvallen....verder ok
Ja, die komt er ook nog bij onder de naam "Star". Ben erg benieuwd naar deze content. Ik heb zojuist om ook nog goedkoper uit te zijn mijn abonnement met een jaar verlengd zodat ik niet het nieuwe tarief ga betalen. Ik verwacht ook dat Star voor meer abbonees gaat zorgen. Daarnaast had ik een grote groei verwacht en mensen nu nog voor een jaar abbonement zouden kiezen onder het goedkopere tarief.

Ze gaan van €6,99 p/m naar €8.99 p/m. Jaarabonnement was al voordeliger maar die gaat van €69,99 p/j naar €89,99 p/j. Laatste is alsnog voordeliger omdat je 2 maanden 'gratis' krijgt.
Ik gebruikte het ook eigenlijk alleen voor The Mandalorian, en heb eens een enkele film gekeken.
WandaVision kan ik echt niet in komen hoe tof ik Marvel ook vind, ik kom gewoon echt niet door de aflevering heen.

Ben wel benieuwd wat er straks door Fox/Hulu content erbij komt met Star, de lijst met namen wel gezien maar dat zegt mij vaak niks.
Ben meer van het denken in plaatjes dus moet effe de poster ofzo zien, en daarvoor is die lijst net iets te lang omdat te bekijken effe.

De nieuwe Marvel series die verder zijn aangekondigd lijken mij wel vet, dus denk dat ik hem toch effe laat doorlopen.
Bij de eerste 2/3 afleveringen kan ik je wel gelijk geven, die waren echt een homage aan de 50's/60's/70's sitcoms en werd er minder nadruk gelegd op het grotere verhaal. Maar de laatste 2 afleveringen haakt hij toch behoorlijk in op de mcu en wordt hier toch wel de volgende fase van de mcu gestart.
mm oke misschien eens vanaf aflevering 4 proberen aan te haken.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 22 juli 2024 22:23]

De eerst twee afleveringen zijn niet echt duidelijk/paste niet goed bij de start. Zoals @Vambier ook aangeeft. Als je even door kijkt wordt na aflevering 4 meer duidelijk en begrijp je het verhaal ook. Het was mooier geweest als ze gewoon in een keer alles hadden vrijgegeven. Maar Zowel Disney+ als Netflix zien daar niet altijd de meerwaarde meer van in. Ofwel; abonnees hebben het abonnement minder lang nodig en dan verdienen ze minder.

[Reactie gewijzigd door tom.cx op 22 juli 2024 22:23]

Dat per week vrijgeven heeft vooral te maken met het genereren van aandacht op social media. Series als Wandavision en Mandalorian zijn nu wekenlang onderwerp van gesprek door alle speculaties over hoe het verder zal gaan. Op die manier haalt Disney de maximale aandacht voor Disney+ uit deze dure series.
Een serie die in zijn geheel beschikbaar wordt gemaakt en vervolgens door iedereen in een weekend wordt weggebinged krijgt die aandacht veel minder.
Zal het wellicht vanavond anders eens proberen bedankt :)
Aflevering 5 was ook echt wel een intense aflevering met vooral het eind een jawdropper.
Ja inderdaad, ook zeer benieuwd naar de aflevering van vandaag:-D
En eigenlijk ben ik gek, ik betaal me scheel aan Disney+ om The Mandalorian en WandaVision te kunnen kijken.
Benieuwd hoeveel mensen hetzelfde doen als ik en het abonnement voor een enkele film of serie heeft
Er zijn ook voldoende mensen die abonnementen delen met elkaar. Als er iemand in zo'n groepje zit met kinderen, dan wordt Disney+ er niet snel uitgegooid. The Mandalorian en WandaVision zijn dan leuke 'bonussen'. :)
Ik heb disney plus genomen toen seizoen 2 van de mandalorian erop kwam, toen heel seizoen 1 gekeken en 2 terwijl het uitkwam en het daarna weer opgezegt.

Er staat inderdaad weinig op en ga dus ook de dienst niet aanhouden terwijl ik toch niet kijk.
Daarom wissel ik de diensten iedere maand af. Ik vind prime wel een beter aanbod hebben dan Disney+
Ik vind het geen verkeerd maand bedrag, en daarbij vind ik het bedrag voor alleen al deze 2 series de moeite waard.
Verder betaal ik per jaar, en deel ik de kosten dus ik klaag al helemaal niet om de prijs en de kinderen vinden het geweldig die kijken sommige films en tekenfilms wel 10 keer.

Die paar euro per maand kan ik makkelijker ergens anders op besparen als dat zou moeten. ( bv 2 broodjes minder per maand op het werk bestellen :) )

Zolang er iedere maand nog gekeken word naar Disney/Netflix en Prime lopen de abbo's bij mij gewoon door.
Scheel betalen vind ik wat anders. Vroeger toen je een serie kocht als dvd box was je ook snel 40 euro kwijt. Kun je nu bijna een half jaar voor kijken. Je hebt fysiek dan wel niets meer het is beschikbaar voor je plus alle andere content.

[Reactie gewijzigd door P. vd Loo op 22 juli 2024 22:23]

Ja hier ook, ik kijk het alleen voor The Mandalorian en de opkomende Marvel series, zodra dat voorbij is ben ik weer weg.
Het is dat je het zo ongeveer vraagt: Netflix hadden we al een paar jaar en daar keken we altijd wel 1 of 2 films per maand (meestal meer maar ik hou niet alles bij)
Sinds de covid pandemie/lockdown/avondklok is daar disney+ bij gekomen, voor mij vooral vanweg de tekenfilms en pixar, gewoon om die weer eens te zien.
In de categroie streaming-media gebruik ik storytell achteraf toch het meest: Die gaat tijdens avondwandelingen aan, vooral als ik alleen loop: Harry Potter, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, en zo nog een paar series.

Terug kijkend op de afgelopen tijd denk ik dat ik beide jaar-abonnementen uit zit en beëindig zodra het hele covid circus over is.
Had Disney+ puur als trial en ben gebleven voor de Mandalorian. Toen dat was afgelopen vrij snel opgezegd, maar wil eigenlijk wel seizoen 2 kijken. Heb alleen totaal geen tijd, momenteel, kom zelfs niet aan Netflix toe.
Als Star Wars fan kun je ook Clone Wars en Rebels overwegen. Het is meestal maar achtergrond geluid in mijn woonkamer, maar aangezien het canon is vind ik het wel interessant om toch wat van mee te krijgen.
Naast de Mandalorian en WandaVision heeft mijn dochter haar Star Wars opvoeding genoten, dat was het wel waard, maar nu wordt het steeds minder gebruikt. Ik zou eigenlijk wel mijn eigen gebruikersstatistieken willen zien... bieden ze dat ergens aan?
Gewoon elk jaar in december een maand Disney+ Kan ik iig Mandalorian kijken en wat verdwaalde kerst/Pixar films. Mis het ook niet de rest van het jaar.
ik betaal me scheel aan Disney+
Disney+ is toch €6.99 per maand ? Hoe kan je dan spreken over scheel betalen. En zeker als het alleen voor die 2 series is, hoe je zelfs niet eens elke maand je abonnement te houden.
ik denk dat het ook sterk afhangt van je gezinsamenstelling. Bij ons met jonge kinderen wordt Disney+ véél meer gebruikt dan Netflix. Zelf kijk ik weer meer Netflix tov Disney+
Ik heb 1 maand een abonnement genomen en toen Mandalorian S2 en een deel Wandavision gekeken. Toch goedkoper dan de Blu Rays aanschaffen :)

Dus ik denk dat ik 2x per jaar een maandje pak, en dan even kijk wat ik wil kijken. Disney+ content is geweldig natuurlijk, maar ja, het meeste (Star Wars enz) heb je al zo vaak gezien...

[Reactie gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22 juli 2024 22:23]

Ik heb enkel proef abos gehad. Zoals je zegt is content erg summier en wat er bij komt doen ze met wekelijkse episodes, om mensen over te halen abo aan te houden (netflix smijt voor grootste deel gewoon hele seizoen in 1x online).

Ik heb gelukkig niet zo'n last van FOMO, dus ik wacht rustig tot er weer wat content (Wandavision / Falcon & Winter Soldier etc) compleet op D+ staat, en neem dan een maandje een abo. Wordt waarschijnlijk een kersttraditie ofzo. Ik ga in de huidige staat iig écht geen doorlopend abonnement nemen.

Wellicht dat het toevoegen van Star het wat interessanter maakt.
Ik merk sowieso dat ik Netflix en Prime toch minder gebruik dan ik zou verwachten, dus wellicht dat ik ook daar zo'n zelfde principe ga toepassen.
Ik heb ook een account, maar die is niet actief. Ben ik ook een abonnee? Ik zwengel dat ding een maand aan als er een serie is die ik echt wil zien (zoals Mando), maar dan zeg ik hem vervolgens direct weer op, omdat ik de rest geen echte behoefte aan heb. Films koop ik, of huur ik om 1 keer te kijken. Er zijn meer maanden dat ik de content niet bekijk, dan dat ik hem wel bekijk, dus onderaan de streep is dit voor mij een stuk voordeliger.

(Ook geen Netflix, etc, alleen crunchyroll laat ik doorlopen, ook al geld daar hetzelfde voor)
Het lijkt mij dat je dan ook gewoon als abonnee meegeteld wordt. En dat verklaart waarschijnlijk ook waarom de gemiddelde opbrengst per gebruiker gedaald is. Er zijn blijkbaar meer mensen die dit zijn gaan doen.
Van Disney's financiële plaatje:
A subscriber for which we recognized subscription revenue. A subscriber ceases to be a paid subscriber as of their effective cancellation date or as a result of a failed payment method. A subscription bundle is considered a paid subscriber for each service included in the bundle. Subscribers include those who receive the service through wholesale arrangements in which we receive a fee for the distribution of Disney+ to each subscriber to an existing content distribution tier. When we aggregate the total number of paid subscribers across our direct-to-consumer services, whether acquired individually, through a wholesale arrangement or via the bundle, we refer to them as paid subscriptions.
De reden dat de revenue per gebruiker gedaald is, is dat Disney+ Hotstar veel minder opbrengt dan gewone Disney+-abonnementen.
Disney+ Hotstar is namelijk wat er in India en sindskort Indonesie wordt aangeboden voor een veel lagere prijs met sport en lokale content:
Disney+ Hotstar launched on April 3, 2020 and September 5, 2020 in India and Indonesia, respectively, (as a conversion of the preexisting Hotstar service) and is included in the number of paid subscribers and average monthly revenue per paid subscriber. The average monthly revenue per paid subscriber for Disney+ Hotstar is significantly lower than the average monthly revenue per paid subscriber for Disney+ in other markets.
Dat is inderdaad een logischere verklaring. Dank je wel voor je toelichting.
Het aantal dat Disney vermeldt gaat om betalende abonnees. Dus niet-actieve accounts tellen niet mee.

De reden dat de gemiddelde opbrengst per abonnee gedaald is, is dat Disney+ nu ook is uitgerold in landen waar de koopkracht lager ligt (zoals bv. Indonesië). Disney+ is daar goedkoper dan bij ons, dus brengen abonnees daar (en dat zijn er al miljoenen) minder op in dollars.

Dit was ongetwijfeld ingecalculeerd (Disney+ hoeft pas in 2024 winstgevend te worden). De prijsstijging voor ons hangt samen met de toevoeging van Star (in één klap zo’n 350 series en films erbij oplopend naar 1000 extra titels na een jaar).
Onbegrijpelijk met de extreem beperkte (volwassen) content die aanwezig is.. Tenzij er echt 90+ miljoen mensen zijn die continue de tekenfilms willen blijven kijken.

En ja, corona tijd zal zeker in het voordeel werken.

[Reactie gewijzigd door Darth Malak op 22 juli 2024 22:23]

Star Wars, marvel series
Star Wars, marvel series
Precies, die series en films zijn echt voor een behoorlijk breed publiek qua leeftijden,

Plus, ik kan nog steeds blij worden van een klassiek roadrunner :) (of goeie anime)
Genoeg kinderen die nu tijdens de corona er wel gebruik van zullen maken verwacht ik.
Ik heb het toevallig deze maand een maandje voor de kinderen. In vergelijking met de videotheek vroeger is het spotgoedkoop zolang je het niet ongebruikt laat doorlopen en zo kunnen ze even een maandje tekenfilms kijken.

Na een maand hebben ze alles wel weer gezien en wat ze vaker willen zien komt wel op bluray in de kast te staan op den duur.
Ik heb zelfs een abonnement op CrunchyRoll, dus ja ik kijk best veel tekenfilms ;)
Het zijn vooral ouders die Disney+ als oppas gebruiken voor jonge kinderen terwijl ze aan het thuiswerken zijn (of omdat ze geen zin hebben zelf de kinderen de hele dag bezig te houden). In plaats van ieder half uur een jengelend kind naast je te krijgen die een andere film wil zien of wil dat je Frozen voor de 100e keer die dag herstart leg je uit hoe ze dat zelf moeten doen en zet je ze achter de TV. Dan hoef je alleen nog maar af en toe hun drinkwater te verversen en hun voerruif bij te vullen en heb jij weer even rust.
Nog zoveel op de video staan. En hoeveel soeperhelden wil je zien?
Ik moet wel toegeven dat ik van Netflix en Disney+ voornamelijk Netflix gebruik. Het aanbod van Disney+ is zeer beperkt, maar wel exclusief. Ik weet niet of het de prijs wel waard is op deze manier. Er moet veel meer aanbod komen wil ik het nog een keer gaan verlengen, ben er een beetje op uitgekeken.
Het aanbod van Disney+ is zeer beperkt, maar wel exclusief.
Wat bedoel je in dit geval met "exclusief" ? Want het spul van Netflix staat ook niet op andere streamingdiensten voor zo ver ik weet, dus ook dat is "exclusief" op Netflix.
Ik denk dat er bedoelt wordt dat Disney+ alleen Disney spul (en andere eigendommen van Disney) heeft. Bij Netflix heb je wel dat er meer bij kan komen van andere film en serie makers. Dus Netflix heeft niet alleen maar Netflix content (al wordt deze content wel steeds meer). Ik hoop bijvoorbeeld dat Sonic film nog op Netflix komt. Dat hoef bij Disney+ niet te doen.
Dat klopt, hoewel we in Europa zien dat er wel meer content in licentie op Disney+ verschijnt, zoals Nederlandse familiefilms. Reden is dat men aan het EU quotum moet voldoen, waardoor een bepaald percentage van de content in de EU geproduceerd moet zijn.

(Dit quotum is waarschijnlijk ook de reden dat er onlangs een flinke hoeveelheid 24Kitchen programma’s is toegevoegd. Hoewel dat niet in licentie is; 24Kitchen is sinds de Fox-overname eigendom van Disney).
Ja het is een beetje gek verwoord en je hebt gelijk dat streaming diensten allemaal exclusieve content hebben, dus dat is op zichzelf geen onderscheidende feature. Ik bedoelde ook meer de kinder disney films en de welbekende reeksen die vol kaskrakers zitten. Die content is dan te beperkt is mijn mening.

Ik merk ook dat ik echt een hekel heb aan die content exclusiviteit van de streaming diensten. Ik ben bereid om 25 of 30 euro te betalen per maand voor één dienst waar alles in zit. Dat is duidelijk, de interface is hetzelfde en een stuk makkelijker voor de consument. Nu moet je allemaal losse abonnementen nemen en verschillende apps gebruiken, elk met een eigen visie voor de consument moet navigeren door de content. Behoorlijk irritant en niet gebruiksvriendelijk. Je weet bijvoorbeeld ook niet bij elke aanbieder bepaalde content te zien is. Dus soms moet je meerdere apps openen om een meisje film te zoeken.
Die uitbreiding komt er vanaf 23 februari met volwassen content. En waarschijnlijk is dat nog maar het topje van de ijsberg.
Klopt, op 23 februari komen er 'maar' 315 titels naar Star (in Nederland) maar in het eerste jaar wordt dat aantal uitgebreid naar 1000 titels.
Ook zullen veel series die door Walt Disney Television zijn gemaakt voor Hulu, FX, ABC en andere volwassen Disney-zenders exclusief naar Star komen buiten de VS.

Even een voorbeeld: Hulu brengt dit jaar de comedyserie Only Murders in the Building uit, terwijl FX met American Horror Stories (spinoff van American Horror Story) komt.
Beide series komen buiten de VS exclusief op Disney+ via Star.
De star content komt normaal deze maand naar Disney+, voor mij is de simpsons collectie mijn jaar abbo al waard :p
Ik vraag me af welk percentage het alleen voor de kids heeft... Ik heb nu weer een maandje om the Mandalorian seizoen 2 te kijken, maar daarbuiten is er naar mijn idee nog steeds bar weinig te zien voor de meeste volwassenen.

WandaVision is nog wel ok (als je de eerste afleveringen overleeft), maar is maar heel weinig content (20 minuutjes per week). Misschien dat ik mijn abonnement nog even door laat lopen om die af te zien (denk dat ik het anders net niet haal) maar dat is ook eigenlijk omdat ik nog helemaal niks betaald heb aan Disney (vorig jaar hun eerste proef maand, nu een gratis maand via Microsoft gamepass).

Star had het wat interessanter moeten maken maar daar zie ik hier in Nederland nog helemaal niks van. Is dat alleen Amerika weer of zo? Of moet je daar weer een aparte app voor downloaden?

Edit: star begint blijkbaar op 23 februari. Het artikel deed vermoeden dat het al uit was.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 22 juli 2024 22:23]

Star komt er pas op 23 februari bij. Dus logisch dat je daar nog niets van ziet. De aanvulling behelst wel meer dan 300 series en films.

Hier net het abonnement veranderd in een jaar abo om de kosten stijging voor te zijn. Eenmalig €69 voor een jaar.
Had het gezien inderdaad, stond wat verwarrend in het artikel.

Ik zie verder dat je met een maandelijks abonnement ook nog 6 maanden de oude prijs blijft betalen. Je hebt met die 12 maanden nu effectief 3 maanden 'gratis' (na 6 maanden a 6,95 + 3 maanden 8,95 zit je aan 68,55). Niet slecht als je al zeker weet dat je het hele jaar de dienst wil hebben, maar ik laat hem voor nu wel gewoon even op maandelijks doorlopen om te kijken of ik veel Star wil kijken :)

Ik zie bv wel 24 in de collectie staan. Die ben ik nu nog op Netflix aan het kijken maar ik zie nog geen notificatie dat die zou gaan verdwijnen uit de collectie.
Hoe heb je dat veranderd? Ik kan alleen opzeggen en dan weer activeren. Dus dat ga ik dan maar doen denk ik.
Bij Apple is dat vrij makkelijk. Bij je abonnementen kan je het aanpassen. Ik deed dat op 02-02 en kreeg een bedrag teruggestort omdat het maand abo zou verlopen op 11-02. Super handig geregeld.
Ah, ja dat weet ik inderdaad. Disney+ echter los van Apple afgesloten omdat de factuur van mijn mobiel zakelijk is en ik Disney+ lastig kon verantwoorden zakelijk ;-). Facturering van apps e.d. via mijn mobiele rekening lopen.
De factuur gaat bij Apple via je Apple id. Dus je mobiele factuur heeft er geen last van.
Ik heb op mijn zakelijke iPhone een nieuw Apple id moeten aanmaken, 2 iPhones op 1 Apple id werkt nog steeds niet goed, maar heb die nieuwe toegevoegd aan mijn Apple Family.
Dus kan gewoon apps kopen enzo zonder dat de baas de factuur krijgt.
Ik betaal de AppStore aankopen en icloudopslag via mijn mobiele abonnement. De baas krijgt sowieso de factuur (dat ben ikzelf) maar probeer privediensten zoals Disney en Netflix zoveel mogelijk te scheiden van de zakelijke aankopen. Dat scheelt administratie.
Star komt gewoon als extra tegel in Disney Plus op 23 februari a.s. Net zoals je dus een Marvel en een Natinal Geographic tegel hebt bijvoorbeeld.

https://disneyplusser.nl/...op-disney-plus-overzicht/

Ze beloven het eerste jaar in totaal 1000 titels toe te voegen.
Daar staan wel een hele hoop leuke series en films tussen, goede toevoeging!
Zonder kinderen en met geen enkele interesse in Star Wars zie ik weinig reden om Disney+ te nemen. Marvel is leuk, maar ik zie de films meestal wel in de bioscoop wanneer ze uitkomen. Ook al zijn er wel leuke films en series bij Star, dat zijn nog altijd films en series die ik al gezien heb en soms zelfs op DVD oid thuis heb liggen (alle seizoenen van Buffy en X-Files bijvoorbeeld). Dus daar ga ik het ook niet voor nemen.
Leuk dat Olaf het artikel mocht schrijven!

I'll let myself out...

[Reactie gewijzigd door maarte997 op 22 juli 2024 22:23]

Pas op, humor wordt niet gewaardeerd op Tweakers. Azijn is altijd in de aanbieding in de pricewatch.
Het was ook precies op het goede moment, met de huidige winterkou ;)
Ik zie hier veel over de hoeveelheid content terug komen, ook van mensen die een abbo hebben.

De 23ste deze maand voegt Disney Stat toe waaronder veel Fox en Hulu dingen gaan vallen. Hier komt dus ook bijvoorbeeld Deadpool onder, dus het is meer op volwassen gericht.

Als je een abbo hebt heb je hier een mail van gehad met de lijst wat de 23ste live gaat, maar het zou dit jaar totaal om 1000 titels gaan alleen voor de Star categorie.
Ik heb die mail niet gehad, misschien omdat ik pas sinds 23 januari weer lid ben, maar hierboven werd ook een link gedeeld naar de lijst. Zit inderdaad wel veel mooi spul bij, al zullen ze ook met nieuwe dingen moeten komen.
1 gratis maand was voor mij in ieder geval genoeg om te zien wat ik wou een dan heb ik nog steeds een hoop Marvel films gekeken welke ik al eerder had gezien. Voor volwassenen te weinig content vind ik.
Na de gratis periode heb ik het 1aand gehouden om de serie af te kijken waar ik mee bezig was. Ik ging toch vaak naar Netflix omdat dit toch iets meer voor volwassenen is (al kan ik op zich ook wel genieten van sommige kinder dingen). Ook had ik zo iets van ik kan toch maar 1 ding tegelijk kijken en Netflix kan ik delen. De settopbox van telfort (die me moeder heeft) heeft helaas geen ondersteuning voor Disney+. Anders had ik het waarschijnlijk af en toe wel eens even geactiveerd voor bepaalde films of series. Ja ik kan een Google Chromecast of iets dergelijks kopen maar dat vind ik dan ook weer zonde voor 1 tot 2 periodes per jaar.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.