Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Spec Ops Survival-modus van CoD: Modern Warfare is jaar lang PS4-exclusive

De Spec Ops Survival-modus van Call of Duty: Modern Warfare is het eerste jaar na de release alleen te spelen op de PlayStation 4. Pas na 1 oktober 2020 komt de modus beschikbaar voor de Xbox One en de pc. De andere onderdelen van Spec Ops zijn wel op alle platforms beschikbaar.

Dat Sony een jaar lang exclusiviteit heeft bedongen voor de Spec Ops Survival-mode, blijkt uit een nieuwe trailer. Daarin staat dat de Survival Mode als eerste op de PlayStation 4 gespeeld kan worden. In kleine lettertjes onder in beeld staat dat de modus tot 1 oktober 2020 exclusief is voor PlayStation-consoles.

De Survival-modus is een onderdeel van Spec Ops, het co-opgedeelte van Call of Duty: Modern Warfare. In de survivalmodus moeten spelers hordes computergestuurde tegenstanders zien af te wenden. De andere spelmodi van het co-opgedeelte Spec Ops zijn niet gebonden aan exclusiviteit en komen direct beschikbaar op alle platforms.

Ook bij eerdere Call of Duty-games kregen PlayStation-gebruikers eerder toegang tot sommige inhoud, maar dat ging tot nu toe om veel kortere periodes, van bijvoorbeeld een week. Bovendien maakte Activision in augustus bekend dat de dlc voor Call of Duty: Modern Warfare tegelijkertijd op alle platforms uitkomt. Het is ook de eerste game in de serie die crossplatformplay tussen pc, PlayStation 4 en Xbox One heeft. Call of Duty: Modern Warfare komt op 25 oktober uit.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

25-09-2019 • 08:50

177 Linkedin Google+

Reacties (177)

Wijzig sortering
Dus tegen de tijd dat dit beschikbaar komt voor pc & xbox komt de nieuwe CoD al weer uit.

EDIT: ik hoop en denk dat dit wel eens serieus zou kunnen backfiren. De prijs van een CoD zakt zo goed als nooit over de jaren (meeste CoD's staan nog altijd voor 60 euro te koop) dus dan lijkt het me logisch dat tegen de tijd dat ik de volledige game kan kopen, ik gewoon de volgende game koop.

Exclusiviteit voor een paar dagen, een week of mogelijks zelf een maand... OK. Maar een jaar is wel echt extreem en zonder enige winst voor de consument. Enkel voor de publisher dus...

[Reactie gewijzigd door 33Fraise33 op 25 september 2019 13:40]

Juist en daar zal Sledgehammer Games dus ook niet zo blij mee zijn. Dat kunnen ze zelf ook wel bedenken dat ze een mede ontwikkelaar daarmee een oor aannaaien.
Sledgehammer is een support studio geworden, volgende cod is van tryearch.
Zoiets zal de loyaliteit bij CoD zeker verlagen, en daar zal Sledgehammer dus inderdaad last van hebben, denk dat ze dit nog wel gaan terugdraaien.
Ik denk dat ik mijn exclusiviteit ook voor een jaar bij een andere uitgever ga leggen :)
Niet dat ze mijn luttele 60 euro's zullen missen, maar toch, krijg ik wel een goed gevoel.

Gaat de vergelijking op als ik zeg:
Je koop bijvoorbeeld een VW-auto (Duits merk), maar je woont in België, dus heb je pas na een jaar toegang tot de hoogste versnelling? 7e versnelling is het eerste jaar exclusief voor Duitsers.
Ik weet het, het is niet 1-op-1 te vergelijken, maar het slaat toch nergens op?

Soit, boeit me toch niet meer zoveel, al die COD's.
De vergelijking klopt niet helemaal want het is niet zo dat er een stukje van de performance van de game is afgetopt (de 7e versnelling). Volgens mij zou hij wel moeten kloppen als je bijvoorbeeld pas een jaar na dato toegang tot de navigatie van je auto zou krijgen en dat die in het eerste jaar alleen toegankelijk is voor Duitsers, of vrouwen, of hoe je je vergelijking zou willen maken. 8)7

Je laatste zin is wel de mooiste: Soit, boeit me toch niet meer zoveel, al die COD's. Amen!
Het voelde alsof er iets niet klopte, maar ik wist niet goed hoe ik het moest doen kloppen.
Maar ik snap je punt wel ivm de performance. Hoewel ik de 7e versnelling niet meteen aan performance koppelde, eerder als "feature", zoals de gamemodus, vandaar.

Ik heb zelf MW en vooral MW2 helemaal stuk gespeeld(AlterIW, wat een tijden), de rest kon me maar matig boeien.
Heb nog BOII voor de zombie modus gekocht, maar zelfs dat staat hier al een tijdje onaangeroerd in mijn Steam library.

En bedankt, ik doe m'n best om mooie zinnen te maken :)
Ik hoop echt dat ze het gaan voelen in de portemonnee, dat ze zulke grappen niet vaker gaan uithalen

Helaas is de realiteit dat het waarschijnlijk juist meer geld oplevert (door de zak geld) en dat het ze verder geen moer scheelt dat ze 2/3 van hun Fans benadelen
Ze zijn bijzonder goed bezig door én cross platform toe te passen en de seasons pass (betaalde DLC) af te schaffen.

Ik hoop oprecht dat zij dit merken op een positieve manier in de portemonnee zodat dit de nieuwe (eigenlijk oude) trend weer wordt. Grote graaiers waren het en zij hebben toegegeven aan de gamers door deze richting op te gaan. Dit is een minpunt wanneer je geen PS4 hebt, maar nog steeds beter dan een versnipperde community (per platform ook nog!) door die achterlijk dure season pass.

Daarnaast kopen 9 van de 10 mensen COD voor de multiplayer. De eerste die COD voor Spec ops koopt moet ik nog tegenkomen.

[Reactie gewijzigd door Mit-46 op 25 september 2019 10:28]

Ik koop hem voor de Coop :)
9 van de 10 staat er ook :)
Juist omdat ze zo goed bezig zijn met cross platform, afgeschafte season passes etc. zouden ze het ''perfecte'' spel kunnen afleveren als ze dit geintje met Spec Ops niet zouden toepassen. Nu krijgt een groot deel van de community (zie alleen de reacties hier al) toch dubbel gevoel bij deze CoD. Ik vraag me echt af waarom je 2/3 van de spelers buitenspel zou willen zetten. Ja geld. Maar volgens mij maak je een spel om mensen het te laten spelen.
Een jaar lang exclusiviteit? Komt er niet ieder jaar een nieuwe CoD uit, waardoor dit feitelijk een hele grote groep gamers volledig uitsluit gedurende zo ongeveer de gehele levensverwachting van de game? Lijkt mij een gok die nogal verkeerd kan uitpakken...
Een hele vreemde aanpak inderdaad. Ik snap ook niet dat een uitgever of ontwikkelaar dit zelf wil. Het hele concept van dlc's sprak mij en spreekt mij niet heel erg aan, vooral in games zoals Call of Duty en Battlefield. Dit omdat ik vaak de basis game koop en daar best plezier in heb. Vooral als je na een tijd een game niet speelt miste je altijd dlc's maps die sommige andere vrienden wel hebben. Uiteindelijk wordt het met elkaar spelen erg lastig. Eindelijk hadden ze een mooie oplossing door geen aparte dlc's te introduceren, maar alsnog komen ze nu met een verandering waarbij je niet alle content kan spelen.

Ik hoop dat ze een voortreffelijke deal met Sony hebben af kunnen sluiten, want ze krijgen zeker een sh*tstorm over hun heen met deze actie.

Ik weet niet of het voor mij een probleem gaat worden, dat zie ik wel als we dichter bij de launch komen. Pre-orderen doe ik toch niet.
De ontwikkelaar wil het waarschijnlijk niet, maar de uitgever maakt waarschijnlijk gewoon een simpel rekensommetje en als daaruit blijkt dat de zak met geld van Sony meer opbrengt dan wat ze denken dat het aan gederfde inkomsten kost dan doen ze het gewoon..
Dan kan je alsnog niet co-op spelen.
Dus je excuus om te downloaden is omdat je een klein deel van de multiplayer niet kan spelen, om vervolgens alsnog alleen de SP te spelen? Dit lijkt meer als het zoeken naar een excuus dan iets wat ook maar enigszins in de buurt komt van een geldige reden...
Meer dat ik geen halfspel wens te kopen en dit gedrag wil afstraffen. Heb gewoon de goede cods en battlefields gekocht.
Afstraffen? BS, je justified gewoon jatten. Als je het niet eens bent met het product, laat je het liggen.

Bovendien bevorder je met downloaden alleen waar je tegen ben.

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 27 september 2019 20:47]

Waardoor ze nog meer op geld gerichte fratsen gaan uithalen.
Je mist de context van mijn opmerking. Als gamers meer gaan torrenten, dan krijg je meer geld gerichte fratsen OMDAT ze niet voor niks werken.
ja je hebt gelijk die context miste ik.
Is wel heel kort door de bocht. Het kan ook een andere positievere wending nemen (voor de consument) :)

Vraag jezelf eens af; waarom torrenten zoveel mensen je game?
Zoals ik al zei, er zullen altijd 'redenen' zijn om te torrenten. We worden meer dan ooit op onze wenken bediend en nog is het niet goed genoeg.

- De game die ik graag wil hebben moet ik op Epic kopen. Dan ga ik hem wel torrenten.
- De game kost meer dan ik betalen wil. Dan ga ik hem wel torrenten.
- Er is exclusieve content voor apparaat x en niet y. Dan ga ik hem wel torrenten.
- Er is DLC voor deze game. Dan ga ik hem wel torrenten.
- De uitgever heeft voldoende centen. Dan ga ik hem wel torrenten.
- De film die ik wil kijken staat op een andere service als Netflix. Dan ga ik hem wel torrenten.

Dat zijn de 'redenen' die gebruikt worden. De enige situatie waarvan ik begrip kan hebben dat het gebeurt als er een regio beperking is. Verder zijn het smoesjes, geen redenen. We zijn verwend en denken dat we privileges hebben die we niet hebben. De wending voor de consument is dat uitgevers nog strakker worden met hun regels. Denk bv aan DRM.

Wellicht verschillen we hierin van mening, maar ik ben van mening dat torrenten meer slecht doet dan goed.
DRM (Denuvo) die in een VM draait tijdens dat jij aan het spelen bent. Verbruikt 20% meer resources alleen maar omdat het DRM is. Vind ik wel een valide reden. Ik zie niet dat je die genoemd hebt.

En zo ken ik er nog meer. DRM op Netflix werkt zo ruk. Zodra ik bijvoorbeeld GSync aan hebt op mijn primary screen en netflix op mijn secondary dan flickert en stutters het alle kanten op. Zet ik MPC-HC aan is er niks aan de hand.. :+ (Dit is ook van toepassing op Videoland, Prime, noem het maar op, ik weet even niet welke DRM dit is)
Maar zoals ik al zei, DRM is een gevolg, niet een oorzaak.
En daar is het langverwachte addertje... Ik (en velen) waren dan misschien ook wel iets te optimistisch over deze nieuwe versie.

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik persoonlijk niet echt geïnteresseerd ben in deze spelmodi, het gaat om het principe.

[Reactie gewijzigd door LigeTRy op 25 september 2019 09:01]

Dit dus, het leek zo de goede kant op te gaan en na het spelen van de beta was ik eigenlijk best tevreden. Wel altijd het zinnetje "we moeten nog zien" in het achterhoofd gehouden, omdat de beloftes die Activision deed nét iets te mooi waren.

À la, een maand voor de release komen nu toch de tumoren van de gameindustrie tevoorschijn.
Wow. Ik denk dat dit er voor gaat zorgen dat veel mensen de game gaan boycotten. Een paar dagen of een week exclusive is nog tot daar aan toe, maar wat is hier voor te zeggen? Een heel jaar?! Ik vermoed dat ze zich hebben laten verleiden door een mooie sponsorship deal met Sony.. en de consument maar weer eens zijn vergeten.

Het is dan wel weer uitermate ironisch dat ze de game marketen als 'cross-platform' 8)7

[Reactie gewijzigd door Foodie88 op 25 september 2019 08:55]

Een zak met veel geld inderdaad, want het zijn geldwolven daar bij Activision. Ik raak CoD al heel lang niet meer aan door hun walgelijke beleid.
Grappig dat je de cross-platform erbij haalt. Is het jullie nooit opgevallen dat Sony met hun Playstation 4 nooit aan cross-platform support wilde doen? Maar nu met Modern Warfare ineens wel? Zonder slag of stoot? Klinkt dat als Sony?
Wat ik vermoed dat er is gebeurt is dat Activision zat te zeuren om cross-platform toestemming van Sony maar dat Sony vervolgens zei "prima, maar daar willen we wel een stevig iets voor terug" en dat Activision toen maar noodgedwongen de Survival modus als "betaling" heeft gegeven aan Sony.

[Reactie gewijzigd door Tim2010 op 25 september 2019 16:34]

Bij mij persoonlijk zorgt het ervoor dat ik 'm voor de PS4 aanschaf ipv PC, iets waar ik door de crossplay over twijfelde (PC is uiterraard sterker).

Overigens echt bizar dit, prima als het een maand ofzo geweest was, maar 1 jaar is echt absurd.
Het feit dat je nu de game koopt voor PS4 in plaats van helemaal niet geeft aan hoeveel zelfrespect gamers tegenwoordig hebben.
Of dit is de eerste call of duty in jaren dat ik er weer is naar uit kijk en ik dit dus gewoon naast me neerleg gezien het voor mij niet uit maakt of ik op console of PC speel ;)
Het feit dat je hem nu op de PS4 koopt geeft toch echt aan dat het je wel uitmaakt.

Dit is dus precies de reden waarom dit blijft gebeuren. Je kan niet blijven kopen, en dan ook nog eens aangeven dat het absurd is.

[Reactie gewijzigd door sassymousasi op 25 september 2019 09:28]

Het helpt ook niet dat recensenten er amper tot geen tijd aan spenderen in recensies terwijl het wel degelijk impact kan hebben op de spelervaring afhankelijk van het platform waarop je speelt.
De kwaliteit van recensies is al zo lang zo ruk dat ik me niet meer kan herinneren wanneer recensies nog daadwerkelijk goed waren. Het gros van de reviews is "gekocht".
Het maakt me niet uit op welk platform ik speel, het maakt me wel uit of ik alle content kan spelen.
Ik neigde toch al richting de PS4 dus het maakt m'n keuze alleen maar makkelijker.

Het probleem is dat we toch niets aan zulke deals kunnen doen, dat heeft pas een invloed als je met miljoenen mensen een boycott kan beginnen.
Er zijn genoeg andere games die dezelfde itch kunnen scratchen. Zoals ik al zei, zelfrespect is vrij ver te zoeken.
En dat bepaal jij voor hem? Over respect gesproken.
Hij heeft toch wel een punt; stemmen doe je met je portemonnee. Je kunt niet aan de ene kant kritiek leveren en aan de andere kant met droge ogen het alsnog aanschaffen “want het is zo leuk”. Want als iedereen het toch wel koopt, waarom zouden Activision en Sony (de échte boosdoener) hun gedrag dan aanpassen? Je kunt niet beide uiteinden en de midden hebben.
Ik reageer specifiek op het punt waar hij zegt er zijn meer spellen die het zelfde gevoel geven. Dit is iets wat hij niet kan bepalen voor een ander. Daarnaast kun je we kritiek leveren en nog steeds aanschaffen. De wereld is niet zo zwart wit dat je bij elk puntje kritiek meteen niks meer moet gaan aanschaffen. En gezien de andere reacties van de op is het kritiek punt duidelijk niet zwaar genoeg.
Hij heeft toch wel een punt; stemmen doe je met je portemonnee.
Dat werkt al lang en breed niet meer, de massa is gewoon zo groot dat er te veel mensen zijn die het wel kopen ongeacht wat een individu doet. Ja als iedereen het doet, ja dan wel, maar dat gebeurd gewoon niet, dus dat is een onwerkelijke verwachting van de realiteit die je dus ook niet na hoeft te streven. De enige die je er vooral mee hebt als je iets niet koopt wat je wel wilt hebben is jezelf. Als je jezelf tekort wilt doen moet je het inderdaad niet kopen, maar ik zou juist stellen dat juist geen zelfrespect is ;)

Net als een betere wereld begint bij jezelf, klinkt heel leuk, maar als het daar bij blijft redt je de wereld gewoon niet...
Hij vindt het persoonlijk gewoon niet belangrijk genoeg. En het is niet aan jou om voor hem te bepalen dat hij dat wel zou moeten vinden.
Prima. En ik vind dat hij geen greintje zelfrespect heeft.

We zijn hier immers om onze meningen te geven, wat anderen daarvan vinden laat mij vrij koud.
Kvond de prestaties op de ps4 niet heel erg denderend.
Zou m omwille van dat dan liever op pc kopen en dan met controller tegen mn ps4 maten spelen.
Ook resolutie is meerendeel van de tijd erg laag.
Vond de prestatie op de PC niet heel veel beter, vooral CPU Load lag erg hoog op m'n i5. Waar mn 1070 geen probleem had, heb ik de settings toch redelijk omlaag moeten schuiven omdat m'n CPU dus een bottleneck werd. Heb erg veel last gehad van grote framedrops op de PC.

Ik zou het om dezelfde reden op PC halen en dan met controller met PS4 maten spelen, maar de framedrops + survival PS4 exclusive maakt voor mij de keuze voor PS4 makkelijk gemaakt.
Nou heb ik wel een redelijk heavy PC (7700K@5.2Ghz met een 1080ti) maar ik game op 3440*1440 en daar had ik geen enkele framedrop muv het inspawnen, maar dat is dan gewoon een kwestie van niet dood gaan, alles maxed out en altijd 90+ frames gezien. Er zijn genoeg games die het zwaarder hebben bij mij dan de nieuwe COD:MW.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 september 2019 20:25]

Wat een onzin, ik heb alleen een PS4, om af en toe ene potje te doen, en tijdens de beta heb ik me goed vermaakt, dus deze game gaat er gewoon voor PS4 komen, ongeacht van deze berichtgeving. Daar kan je van vinden wat je wilt.
Er wordt door Byron010 niet gezegd dat de game anders helemaal niet gekocht zou gaan worden, enkel dat zijn keuze nu beïnvloed wordt.
Zelf respect? Misschien heb je een beetje last van grootheidswaanzin?
Ik heb zojuist mijn pre-order gecanceld. Dit is belachelijk. Je betaalt hetzelfde, maar krijgt er minder features voor terug. Dit is gewoon ordinair knip en plak werk. Ik was al niet gecharmeerd dat Juventus niet meer in de nieuwe Fifa zit, maar één team tot daar aan toe. Dit is gewoon een hele spelmodus die bewust eruit is gehaald, omdat de ontwikkelaar gierig is.
De gamemode zit er wel in, alleen is deze gelimiteerd.
Op PS4 kun je wel endless wave mode spelen, op de pc is dat dus een jaar niet mogelijk.
Dan lijkt het er toch sterk op dat deze gamemode er dus een jaar niet in zit of in ieder geval niet toegankelijk is. Als het niet speelbaar is maakt het niet uit of deze er wel of niet in zit.

Benieuw of de data al wel op je schijf gekwakt (zoals bij on disc DLC) wordt of dat je hem over een jaar moet gaan downloaden.
Zoals ik al zij, maar wellicht een beetje ongelukkig verwoord:
Spec Ops zit in alle edities voor alle consoles, enkele de endless-wave mode is exclusief voor de PS4 een jaar lang.
Ben inderdaad ook benieuwd of het wel op de schijf beschikbaar zal zijn, wie weet wordt het dan gekraakt en toch eerder beschikbaar gemaakt :p
Gekraakt? Nee dat is nog bij geen enkel COD gebeurd icm wel co-op te kunnen spelen. Zie het dus ook hier niet gebeuren...
Of ze misbruiken de PS4 userbase om hier de nieuwe feature te testen en na een jaar testen/tweaken pas vrij te geven voor de andere gebruikers.
Die modus is niet bepaald nieuw... Dit is puur gedaan om mensen naar de Playstation 4 te trekken.
Nee, dat is niet hoe ik het als consument ga interpreteren. Er is gewoon voor beide platforms een functie ontwikkeld die vervolgens, vanwege een commerciële deal, uit meerdere platforms is gesloopt. Om vervolgens weer een jaar later weer opnieuw beschikbaar te maken. Ik snap niet dat je mij daar zielig om vindt? Sony kan ook softwarematig spelers belonen met extra skin packs of iets dergelijks. Daar heb ik nog enigszins begrip voor. Dit gaat zeker ten koste van elke speler die exact dezelfde prijs betaalt voor minder functionaliteit. Slopen ze de functies eruit, haal het dan maar ook uit de prijs. Anders hoef ik het spel niet (wat ik bij deze heb besloten), zo werkt de markt ook maar. Dan ga ik maar kijken bij de grote concurrent.

Overigens lees ik veel meer teleurgestelde reacties van mensen die hun pre-order hebben geannuleerd.

[Reactie gewijzigd door af_softeng op 26 september 2019 10:40]

je denk dat het uit de xbox of pc versie is gesloopt? was je bij de ontwikkeling aanwezig toen ze op delete drukte? of is dit een spinsel om je onderbuikgevoel gewicht te geven? dan heb ik er nog eentje: wellicht heeft sony betaald aan de ontwikkelkosten van deze mode hebben ze gezegt dat ze dit dus exclusief voor hun console wilden.

ik denk dat er relatief gezien niemand de pre order heeft gecancelled en ze allemaal met hangende pootjes binnen een maand de game alsnog hebben gekocht.
Ik ben consument en haal hem. Hoezo zouden ze mij vergeten zijn?
Omdat deze beslissing niet wordt gemaakt op basis van de wensen van de consument (de gamers) maar de wensen van (vermoedelijk) Sony en z'n aandeelhouders. Duidelijk is, dat dat voor Activision belangrijker is dan een zo goed mogelijk product op een zo goed mogelijke manier neer te zetten voor hun klanten.

Ik zit al te wachten op het filmpje van YongYea hierover.

EDIT: En daar is ie ie dan. https://youtu.be/SRBug0zUJiI

[Reactie gewijzigd door Foodie88 op 26 september 2019 08:11]

Ik begrijp goed wat je zegt maar ik lig er geen seconde wakker van. Dat is hier echt een dingetje maar toch skyrocketen de preorders weer de pan uit.
Compleet kansloos voor een franchise die een betaande playerbase heeft. Dat een console eigen exclusives heeft zoals bijvoorbeeld Uncharted en Grand Turismo voor de PS en Gears of War en Forza voor de Xbox is te begrijpen, maar een bestaande en langlopende multi platform serie nu ineens een jaar lang exclusiviteit geven op één console (ook al is het 'slechts' een onderdeel van het spel) is gewoon niet eerlijk en bewijst maar weer dat geld veel belangrijker is dan je trouwe fans. Bah.
Helaas zijn het vaak de uitgevers die dit soort keuzes maken, en niet de gepassioneerde ontwikkelaars.
Microsoft heeft hetzelfde grapje een aantal jaren geleden toegepast met Tomb Raider... Hele spel was een jaar exclusive voor Xbox.

Gewoon boycotten, en eventueel later kopen. Met Tomb Raider was dat aan te raden, CoD is toch wat meer forgetable, voor mij iig haha
Microsoft had vorige generatie een exclusieve deal met Activision voor Call of Duty, dit is inderdaad precies hetzelfde.
"ForThePlayers" 8)7 Die marketing kreet wordt steeds ironischer |:(
Volgens mij is dat EA en niet Activision (de uitgever van CoD), maar je hebt wel gelijk. Alle grote publishers laten de laatste jaren steeds meer steekjes vallen en release na release van grote titels worden compleet vernacheld.

Edit: @Exhonor je hebt gelijk. Ik speel al een paar jaar geen Platystation meer :)

[Reactie gewijzigd door Smuey op 25 september 2019 09:44]

Dat is de slogan van Playstation, niet van EA of Activision.
En dus klopt ie nog gewoon :+
Ik denk dat ze bij Sony nu aan heel agressieve marketing zijn begonnen omdat ze qua games nu erg ver voor lopen op de xbox. op de xbox is het aanbod echt triple A titels gewoonweg erg schaars, bij sony (en nintendo) absoluut niet. Tactieken als deze, hoe debiel ook voor velen, zal bij de massa vast meer mensen naar het sony kamp halen.

Videogamedunkey heeft van de week ook een video gemaakt waarin hij op zijn manier pijnlijk laat zien hoe weinig goede exclusives er op het moment zijn op de xbox:
https://youtu.be/ETXQUkp-VOg
Exclusives zijn één ding, maar een deel uit een spel knippen maar toch hetzelfde bedrag verkopen als het enige platform waarvoor deze content wel beschikbaar is, vind ik toch wel een low-point. Zeker als je het slechts een maand van te voren laten weten.
Wie zegt dat ze een deel uit de game knippen? Misschien kwam Sony wel met een zak geld aan om ze wat extra's te laten maken, met dan een jaar lang exclusiviteit als voorwaarde. In dat geval "krijg" je als consument wat extra's op kosten van Sony.
Eerlijk gezegd lijkt me dat sterk. Dit onderdeel met waves zat al standaard in de eerste games.
Als ik het mij goed herinner zat er geen survival mode in de originele MW1 & 2. Er zat wel een zombie mode in de BO games, maar die werden niet door Infinity Ward gemaakt, dus volgens mij zou het heel goed kunnen dat dit de eerste survival mode in CoD van Infinity Ward is.
Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit of het al in voorgaande games zat, het moet wel weer opnieuw worden gemaakt voor deze game en dat kost nou eenmaal tijd en geld.
Er zit iig wel een spec ops survival mode in deel 3....
Maar zat die Zombiemode een jaar lang in de ene versie, maar niet in de andere?
Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij was dat wel het geval ja... De games werden om en om gemaakt door Infinity Ward en Treyarch, naar mijn weten hadden de Infinity Ward games geen zombies. Volgens @Sieb2 zat er wel een survival mode in MW3, ik heb MW3 zelf nooit gespeeld en volgens Wikipedia was die survival mode ook zonder zombies.
Er zat inderdaad een Survival Mode in MW3 (als toevoeging op de Spec ops mode)

Cod 1: Campaign & Multiplayer (Infinity Ward)
Cod 2: Campaign & Multiplayer (Infinity Ward)
Cod 3: Campaign & Multiplayer (Treyarch)
Cod 4 (MW): Campaign & Multiplayer (Infinity Ward)
Cod 5 (W@W): Campaign, Zombies & Multiplayer (Treyarch)
MW2: Campaign, Spec Ops, Multiplayer (Infinity Ward)
BO1: Campaign, Zombies & Multiplayer (Treyarch)
MW3: Campaign, Spec Ops + Survival & Multiplayer (Infinity Ward & Sledgehammer Games)
BO2: Campaign, Zombies & Multiplayer (Treyarch)
Ghosts: Campaign, Extinction & Multiplayer (Infinity Ward)
Advanced Warfare: Campaign, Zombies & Multiplayer (Sledgehammer Games)
BO3: Campaign, Zombies & Multiplayer (Treyarch)
Infinite Warfare: Campagin, Zombies & Multiplayer (Infinity Ward)
WW2: Campaign, Zombies & Multiplayer (Sledgehammer Games)
BO4: Battle-Royale, Zombies & Multiplayer (Treyarch)

En dan aankomend:
MW: Campaign, Spec Ops + Survival & Multiplayer

Overigens is er nooit een verschil geweest in versies van dezelfde cod. Alle modes die beschikbaar waren op Playstation waren ook beschikbaar op PC/XBOX als ze daar op uit kwamen. Iets wat nu dus wel een verschil wordt.
Overigens is er nooit een verschil geweest in versies van dezelfde cod. Alle modes die beschikbaar waren op Playstation waren ook beschikbaar op PC/XBOX als ze daar op uit kwamen.
Behalve dat de Xbox jaren terug DLC's altijd eerder kreeg dan een PS4 ;)
Dat klopt. De surival mode is ook niet een zombies mode. De survival mode is een mode waarin je tegen enemies speelt die ook terug schieten. maar wel gewoon in waves die steeds moeilijker worden.
Het eindresultaat blijft hetzelfde. Ik betaal evenveel, maar omdat ik niet het juiste merk hardware bezit moet ik het met minder content doen.
Dat je dat als extraatje ziet van Sony, is dat prima. Zit ik er trouwens naast als ik gok dat je de game op een PlayStation gaat spelen?

Ik vind het een 'probleem' omdat de content al klaar is. Maar omdat er geen stickertje met Sony op mijn apparaat zit, krijg ik deze pas over een jaar terwijl ik hetzelfde product koop.
Dat je dat als extraatje ziet van Sony, is dat prima. Zit ik er trouwens naast als ik gok dat je de game op een PlayStation gaat spelen?
Daar zit je naast :) Ik ben een PC-gamer, en ik heb echt 0,0 problemen met deze constructie, misschien omdat ik deze game wil kopen uit nostalgie en omdat het er sowieso al uit ziet als een hele goede shooter. En om eerlijk te zijn is dit de eerste keer dat ik lees over de survival mode in game, vandaar dat ik het ook als extraatje zie.

Ik betwijfel daarnaast of de game wel hetzelfde product is voor de verschillende platformen. Naast het wel of niet hebben van de survival mode kunnen er natuurlijk ook andere verschillen in zitten, zoals andere textures of verschil in de framerates, en er kunnen ook platform specifieke bugs in zitten. Dus er wordt wel degelijk extra werk gestoken in het beschikbaar maken van de game voor een ander platform. En nu heeft Sony extra betaald om survival mode eerst beschikbaar te maken voor het PS platform.
krijg ik deze pas over een jaar terwijl ik hetzelfde product koop.
Tja PC games zijn eigenlijk altijd goedkoper, klaag je daar dan ook over dat je hetzelfde wil betalen als een console versie? Want het is toch hetzelfde spel?

Sterker nog nu ik dit zeg ben ik even gaan kijken op het officele pre-order kanaal:
https://www.callofduty.com/nl/modernwarfare

Per device de volgende prijzen:
https://eu.shop.battle.ne...ll-of-duty-modern-warfare (PC: 60 euro)
https://www.microsoft.com...dern-warfare/BQ55HQMNMC92 (XBOX One 65 euro)
https://store.playstation...15277_00-CODMWTHEGAMEPRE1 (PS4 70 euro)

De PC versie daalt ook veel eerder/harder in prijs dan de andere 2, dus eigenlijk moeten we blij zijn om geen PS4 te hebben, 10 euro voor een game modus die 99% niet zal spelen (maar wel 99% over gaat piepen blijkbaar) :D

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 september 2019 20:44]

Retail kosten ze beide €65.
En het klopt dat PC altijd goedkoper is, maar die is dan ook alleen digitaal te krijgen, zelfs de retail versies zijn digitaal. En ja, dat vind ik ook niet terecht.
Dit zijn de officiele preorder kanalen, dus leuk dat ze volgens jouw 65 euro kosten maar hoe relevant is dat als er gewoon echt een prijsverschil van 10 euro is in het voordeel van de PC versie? En zou je dan het liefst 65/70 euro betalen om die modus dan te hebben?

Want de essentie van het bericht skip je maar om me te 'verbeteren' ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 26 september 2019 09:48]

Nee, jij wilt een antwoord van me horen dat je toch niet krijgt.
Want de essentie van het bericht skip je maar om me te 'verbeteren'
Idem

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 26 september 2019 10:10]

Ik heb zelf een playstation 4 en hoor daardoor bij de 'gelukkigen' die wel deze mode krijgen. Maar dit is toch absurd. Maak het lekker 1 maand exclusive voor de PS4 en zorg ervoor dat daarna voor iedereen beschikbaar is. Dat lijkt mij wel zo eerlijk en dan is iedereen blij :)
"For the players".

Ook fijn voor de mensen die een pre-order hebben gedaan voor een ander platform dat ze dat nu pas aankondigen. Zal wel een beetje zuur smaken gok ik.

Ik twijfelde nog, nu niet meer.
Vindt het aan de ene kant wel ironisch voor de mensen die een activision game pre orderen.
Eerder iconisch ;)

Maar als ik de game koop dan ga ik die hele game mode niet eens spelen dus moet ik er dan wel wat van vinden en veroordelen?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 september 2019 20:29]

Straks is het For The Players*


*Just for PlayStation owners
;)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.