Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dataminer post informatie over Battle Royale-modus Call of Duty: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare krijgt mogelijk een Battle Royale-modus. Een dataminer heeft een map ontdekt en bijgaande informatie: tweehonderd spelers, solo's, duo's en squads, respawns en verschillende missies en modi binnen de Battle Royale.

De gegevens zijn gepost op de Modern Warfare-subreddit door Senescallo, die volgens Eurogamer meer ervaring heeft met dit soort zaken. De map is erg groot en gebruikers hebben al ontdekt dat de levels die voor de spelmodi Ground War en Spec Ops gebruikt zijn, onderdeel zijn van het speelveld. Het gebied bevat locaties als een vliegveld, een stad, een dam, een haven, een televisiestation en nog meer.

Ook de mogelijkheid tot respawns zit in deze modus. Volgens het lek moeten respawn tokens geplunderd worden, waarna een overleden teamlid naar een ambulance gebracht kan worden. Daarmee respawnt iemand nog niet; dan gaat hij de Gulag queue in, waardoor hij de kans krijgt om in een aparte 1v1-match tegen een andere overleden speler te strijden om wie er mag respawnen. Later in matches is respawnen niet meer mogelijk en wie met succes een respawn krijgt, kan zijn uitrusting terughalen bij een mobile armory.

Er zijn aparte missies binnen de Battle Royale. Die lijken echter meer op challenges, om niet af te leiden van de echte spelmodus. Het gaat om zaken als assassinations, waarin een specifieke speler omgelegd moet worden, domination, waarin een bepaald punt ingenomen en verdedigd moet worden, en scavenger hunt, waarin naar specifieke buit gezocht moet worden.

Er zijn ook zaken als perks, een in-game economie, een winkel en een bank die overvallen kan worden. De modus komt misschien begin 2020 uit en wordt gezamenlijk ontwikkeld door Infinity Ward en Raven Software. Call of Duty: Modern Warfare kwam eerder in november uit.

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

17-11-2019 • 12:45

49 Linkedin Google+

Reacties (49)

Wijzig sortering
Ik heb toch het gevoel dat een kleinere map met 64 spelers zoals in Apex legends beter werkt dan zoveel mogelijk spelers in een grote map proppen.
Ik vrees dat het een random nade fragfest wordt bij de start, een beetje hetzelfde als sommige mappen nu ook zijn. Van mij mogen ze best spelvarianten maken waarbij er iets minder spelers op dezelfde map zitten (eventueel met meer speeltijd en ter compensatie iets hogere scores, zeker bij HC).Dat zou in dezelfde lijn liggen als iets minder spawns in BR.

[Reactie gewijzigd door Xirt op 17 november 2019 14:00]

Dat zal niet gaan. Granaten en wapens zul je moeten vinden in de map.
Met blackout was dat ook totaal niet aan de orde, waarom zou dat met deze nieuwe BR mode dan wel zo worden?

Edit: bedoeld als reactie op OP

[Reactie gewijzigd door fre0n op 18 november 2019 00:33]

Wat ik bedoel is dat de map relatief klein zijn: er zal dus binnen de eerste minuut al een belachelijk fragfest uitbarsten lijkt mij (snel wapen vinden en aanvallen), waardoor je een grote kans hebt dat je vrij snel weer terug bent in de lobby en mag wachten. Als dat het geval is zullen beginnende / mindere / minder gelukkige spelers dus meer in de wachtrijen en laadschermen staan dan spelen. Dat lijkt mij niet echt heel erg leuk (zelfde als shoothouse in sommige modi / tijdens sommige spawncycli).
Dat is het mooie van battle royal spellen (imo). Wanneer je de actie wil mijden zijn er over het algemeen meer dan genoeg rustige gebieden aan de randen van de map. Dat zal bij deze map vast ook het geval zijn. Dit betekend in sommige gevallen minder goede loot maar geeft je wel de kans om een basis arsenaal op te bouwen voordat je richting de meer hectische gebieden en/of end game trekt. Meer agressieve spelers trekken vaak naar 'steden' en meer centraal gelegen gebieden (of springen direct uit het vliegtuig zodra ze de kans hebben). Moet overigens wel zeggen dat het droppen in drukkere gebieden je wel forceert om te vechten met de loot die voorhanden is en je daardoor meer leert spelen met de hele range aan wapens, dit heeft onze squad in Apex wel geholpen om beter te worden en niet alleen maar te spelen met je favo wapens en attachments.
Ik vrees alleen dat CoD meer spelers op een kleinere map gaat plaatsen: dat betekent dus dat het mogelijk overal drukker is i.v.m. andere battle royale games. Je kan een battle royale game in mij ogen namelijk ook te druk maken...
Dat is in PUBG ook als je in een druk gebied begint, en als je in een buitengebied begint dan vind je misschien slechtere wapens. Lijkt me niks mis mee.
Mooi toch, al die verschillende smaken en al die verschillende games daarvoor ;)
De laatste keer dat er degelijke CoD mappen waren van dat formaat was CoD:UO
Dataminer ? Zoals het beschreven staat heeft dat toch compleet niets met datamining te maken ? Lijkt me gewoon een vorm van reverse engineering.

https://en.wikipedia.org/wiki/Data_mining
Data mining is the process of discovering patterns in large data sets involving methods at the intersection of machine learning, statistics, and database systems.[1] Data mining is an interdisciplinary subfield of computer science and statistics with an overall goal to extract information (with intelligent methods) from a data set and transform the information into a comprehensible structure for further use.

[Reactie gewijzigd door Twixie op 17 november 2019 13:40]

Wie zegt dat dit gevonden is middels datamining? Er wordt alleen gezegd dat er iemand die bekend staat als dataminer dit heeft gevonden. |:(
Als je de reddit leest of googelt wordt het duidelijk dat dit geen dataminer is maar gewoon iemand die erom bekend staat verborgen game features in de binaries te ontdekken. Omdat gamers dit verkeerdelijk dataminen noemen, maakt het dat niet ineens dat. Nu ja, als dat consistent blijft gebeuren, krijgt het uiteindelijk vanzelf wel die betekenis ook, maar voor mij lijkt het een gevalletje van buzz word gehoord en zonder kennis van zaken toegepast op iets totaal anders.

[Reactie gewijzigd door Twixie op 18 november 2019 07:32]

Dat is datamining door voornamelijk computers. Datamining is ook het vinden en extraheren van patronen en door deze te koppelen en te analyseren. Nieuwe data te vinden. (Dat doet Google ook)

Feitelijk gezien weet hij dat het een batlle royale modus is doordat hij dingen koppelt en analyseert. Welke factoren/dingen zijn er nodig voor deze modus? Die factoren heeft hij gevonden.
Deze term wordt al jaren gebruikt voor het zoeken in de data files van games. Het mag dan verkeerd zijn, men weet wel wat bedoeld wordt.
Maar van een technologiewebsite mag je toch correcte terminologie verwachten, niet dan?
Als je een muggenzifter bent wel ja, mij maakt het niet uit. Hoe heet het dan? Ik ken ook alleen het woord dataminer. Als de correcte term gebruikt wordt, prima. Zo niet, geen ramp. En wat Xoniq zegt.

[Reactie gewijzigd door Armselig op 17 november 2019 20:26]

Hoe het heet weet ik niet, maar het is geen dataminen. Maar goed, het is muggenziften en mijn verwachtingen over correcte terminologie was onrealistisch besef ik nu.
Ik vermaak me prima met me maten in HC team deathmach en HC Jill confirmed. Last die bullshit BR buiten wegen.

En focus je op de stabiliteit van de game eedt

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 17 november 2019 12:53]

Ze zijn al druk bezig met fixes voor de game, als een separaat team werkt aan een nieuwe gratis speel modi, prima, ik zou het zeker spelen.
De devs luisteren erg goed naar feedback uit de community, de vorige patch was daar een duidelijk resultaat van. Ze hebben erg veel feedback in de afgelopen weken in 1 grote patch verwerkt. Erg over te spreken. Zelf al 30 uur ingame geklokt en nog steeds erg blij met het spel. Hele tijd geleden alweer dat je zo veel content (incl de 'gratis' upcoming maps, wapens en gamemodes) incl updates kreeg voor je 60 euro! Petje af.
Die gigantische patch was zelfs in 2 weken, en bijna alle feedback waar het meest over gesproken werd is aangepakt. Lui die nog zeuren over ‘dat het zolang duurt voor ze iets fixen’, maar ondertussen niet snappen dat zoiets echt tijd kost, en dan vind ik 2 weken na release voor een patch behoorlijk rap.
Ik speel op console, dus ik focus me meer op de ingame zaken zoals Piccadilly die een vervelende plek had voor de B vlag, die ze verplaatst hebben, 725 die te sterk was, hebben ze verminderd, ook voor M4, geen sprinten met SMG etc etc. (Dus even afzonderlijk van crashes op PC, wat bij de ene wel goed gaat, bij de nadere niet)
Zou ook dom zijn om het niet te doen. Season pasjes er tegenaan, gratis geld.
Ze doen geen season passes, hebben ze beloofd bij introductie. Hoop dat ze zich eraan houden. Wel een battle pass voor cosmetische meuk die me toch niet interesseert.
Edit: Niet goed gelezen.

[Reactie gewijzigd door Boender op 17 november 2019 13:04]

Klopt, dat zeg ik, enkel gamepass (battlepass) met optionele meuk zonder een direct tactisch voordeel te krijgen.
Tot nu toe vermaak ik me eigenlijk wel heel erg met deze CoD. De laatste die ik zelf gekocht heb was Black Ops 3 in een aanbiedingsbak. CoD WW2 en CoD:BO4 heb ik via Humble Bundle Monthly en nooit aangeraakt.

Ik moet wel zeggen dat het spel wel lekker draait, alhoewel ik nog steeds wel eens last heb van een hick-up als de CPU weer 100% in gebruik is tijdens het laden van menu's en levels. Gunplay is lekker, campaign is lichtelijk controversieel, maar wel erg tof. Spec-ops is nogal... uh, ja. Kaput? Enige manier om een beetje fatsoenlijk erdoorheen te komen is door één speler ergens in een hoekje te gooien zodat je diegene kan gebruiken als respawn beacon.

Multiplayer is wel erg leuk, doet me heel erg denken aan MW2 en MW1. Tot nu 48 uur in de game zitten en ik vermaak me zeker :)
Klinkt raar, maar speel de game op mobiel, maar denk dat een "echte" versie koop voor pc of ps4, mobiel speelt battle royale erg leuk. Als de pc/console net zo smakelijk wordt ben ik om

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 17 november 2019 15:53]

Leuk nieuws! Momenteel heeft het spel al voor ieder wat wils.
Ben zelf niet echt het soort speler voor battle royale. Geef mij maar gewoon een lekkere TDM of domination pot :)

Laatste cod die ik speelde was de eerste Modern Warfare en daarvoor cod 1 en 2.
Moet eerlijk zeggen dat ik me met deze Modern Warfare wel vermaak. De support en updates zijn tot nu toe ook prima te noemen. Gisteren nog een update van 8gb binnen geharkt.
Hopelijk houden ze dit vast en is dit een statement voor toekomstige games :)
200 spelers!!!!?? Dus een match gaat heel lang duren. :+
Zal wel meevallen denk ik. Een heel groot deel sneuvelt in het begin. En ze zullen ook wel iets hebben zoals PubG dat het gebied steeds kleiner wordt. Anders kan je elkaar op het eind gewoon niet vinden. Dus de speeltijd zal vooral daarvan afhankelijk zijn.
als je dood bent 1vs1...

Ik snap de lol er niet van.. Ik heb daarom een hekel aan battle royale op Apex legends na. Daar kun je gewoon respawnen en dat maakt het leuk.
Denk ook niet dat het om lol gaat perse. Normaal gesproken in BR is het over als je gekilled bent. Gewoon weer respawnen zou naar mijn idee te makkelijk zijn en ook een beetje de spanning ("angst" om gekilled te worden) weghalen rond om BR. Dat het niet vast staat en je nu echt extra moeite moet doen om te respawnen, vind ik juist wel goed bedacht.
Ja, maar als ik 5 minuten heb geloot en gelijk gekilled word en weer opnieuw kan beginnen dan is voor mij de lol weg in een spel.

Snap niet dat mensen dat leuk vinden.
Juist dat geeft de spanning en extra bevrediging als je een vuurgevecht wint. Niet zoals in multiplayer, recht toe rechtaan. Rushen en knallen en als je dood bent gewoon weer opnieuw rushen en knallen. Mis daar juist het tactische element + dus de spanning. In BR is geluid nog belangrijker en moet je echt goed nadenken over je acties. Dit vind ik qua gameplay veel dieper en meer bevredigend (helemaal als je wint) dan multiplayer.
Flanken heet zoiets ;) Juist mooi als je in je 1tje 10 mensen neermaait zonder dat ze het door hebben.
Dat is ook een mooi onderdeel uit multiplayer, maar probeer het grote plaatje te zien. :)
Zeer goed nieuws voor mij als BR fan. Hier heb ik op zitten wachten. Heb zeer veel uren zitten in blackout. De setting van MW, met hoge gebouwen en grotere steden, leent zich uitstekend voor een BR modus. Mooie nieuwe toevoegingen ook zoals het totale respawn systeem en de currency missies. Meer kills en missies = meer geld en dus betere loot vanuit de shop. Dit stimuleert het juist weer om te gaan voor die kill en meer risico te nemen ipv zolang mogelijk campen tot de endgame (wat nog steeds tot de mogelijkheden behoort).