Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft onthult game Gods & Monsters

Ubisoft komt met een nieuwe game genaamd Gods & Monsters. Daarin speelt de speler een personage dat de goden moet helpen monsters verslaan. Ubisoft heeft alleen nog een teasertrailer van de game uitgebracht.

De trailer kwam uit tijdens de E3-beurs die de afgelopen week plaatsvond. "Als helden hulp nodig hebben wenden ze zich tot de goden. Als de goden hulp nodig hebben, wenden ze zich tot jou", zegt de voice-over in de trailer. Daarna is te zien hoe je als hoofdpersonage met een enorm gevleugeld monster vecht.

De game wordt gemaakt door Ubisoft Quebec, de studio achter Assassin's Creed Odyssey. Buiten de teaser is er nog weinig bekend over de game. Wel is duidelijk dat die 25 februari 2020 uitkomt voor de pc, de Switch, Xbox One, en PS4. Ook is de game te spelen op Google Stadia, de nieuwe streamingdienst die eerder deze maand werd aangekondigd.

Door Tijs Hofmans

Redacteur privacy & security

11-06-2019 • 09:19

33 Linkedin Google+

Reacties (33)

Wijzig sortering
Dacht heel even aan een soort Black & White, maar (helaas) lijk het toch iets anders. Al is er nog weinig op te maken uit het filmpje over de daadwerkelijk gameplay.
Exact dezelfde gedacht toen ik de titel las. Helaas. Zou zo graag een goed vervolg (of remaster) zien. LionHead is tegenwoordig van Microsoft, zie het dus niet zo snel gebeuren...

OT: Stijltje doet mij wat denken aan Breath of the Wild. Verder geen idee wat hier van te verwachten is.
Helaas is Lionhead studios sinds 2016 al opgeheven.. Alle developers die daar werkten zijn voornamelijk verhuist naar andere game developers of hebben hun eigen kleine studio opgericht.
De rechten van Back & White zijn denk ik nog wel onder de vleugel van Microsoft, hetzelfde als die van Fable. Nu maar hopen dat Microsoft er ook nog iets mee gaat doen.
Ik ben een PS4 liefhebber maar als Microsoft met Fable en Black&White exclusives haal ik direct een Xbox in huis.
LionHead bestaat niet meer sinds 2016 en volgens mij bezit EA de B&W rechten. Denk niet dat EA hier nog wat mee gaat doen.
Dat zou jammer zijn als dat de ijskast in verdwijnt :/

Maar al dit gepraat over Black and White spoort mij wel aan de dvd's ervan weer een keer op te zoeken :P
Of gewoon even downloaden en later als er stront aan de knikker is die dvd's opzoeken :+

on-topic
Deze trailer is nou niet echt interessant te noemen :|
Is er niet wat anders vrijgekomen ondertussen?
check de universim een keer, voor en dergelijke game
Exact wat ik had, Black & White. :9
Assassin's Creed alleen dan meer cartoon en fantasy gok ik.
Ik had meteen hetzelfde idee. Wat een gave game was dat, en wat zou ik uitkijken naar een nieuwe versie. Er is wel een organisatie bezig om een nieuwe versie te maken, maar die zijn erg afhankelijk van donaties.
Lijkt vanuit artikelen voornamelijk te gaan om een soort Zelda: Breath of the Wild, maar dan Griekse setting en zo. Schijnt wel dat het nog totaal niet lang in ontwikkeling is en het feb al moet uit komen.
Deze stijl moeten ze wel gebruiken anders draaid het niet op de switch :) , maar ik vind het er leuk uitzien.
Onzin (uiteraard...) aangezien Resident Evil, Skyrim, Dark Souls, Wolfenstein, Warframe en Rocket League ook prima draaien op de Switch. Dat heeft natuurlijk geen moer met de stijl te maken.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 11 juni 2019 09:54]

Met heel veel concessies draaien deze games inderdaad op de switch.
De enige console die ik heb is een Switch trouwens, alleen ik zie wat de kracht is van de switch en dat is niet zijn rekenkracht.

Deze stijl is ook tijdsloos, kijk maar naar de wind waker. Geef het een hoger resolutie en het ziet er weer top uit.

[Reactie gewijzigd door whiner op 11 juni 2019 09:59]

Nou, kweet niet hoor, maar Dark Souls draait op de Switch beter dan het origineel op de PS3 deed.. (Blight Town anyone?). De stelregel is dat als het draait op de PS3, de Switch het vloeiender kan draaien met betere textures en belichting. Nee de PS4 zal 't niet evenaren. En dat is ook niet de insteek geweest. Maar het draait fatsoenlijk. Zeker Warframe doet het uitstekend.

Ik heb hier 26 consoles staan :) PS4, PS3, Xbox One S, Switch, sowieso alles van Nintendo incl. alle handhelds en heb wel redelijk wat vergelijkingsmateriaal zeg maar....

De stijl verder is prima en tijdloos wat je zegt. The Wind Waker heeft 'laatst' nog een remaster gehad op de WiiU; de Switch kan die game sowieso met 2 vingers in de neus draaien als ze die zouden heruitbrengen.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 11 juni 2019 10:06]

Ik heb alleen ervaring met Breath of the Wild op de Switch (tijdje geleend), en ik heb de resolutie terug geschroefd naar 720p in docked mode, en dan nog heb ik gigantische framedrops in bepaalde gebieden (met name in korok forest).
Ik ben niet gewend van Nintendo dat een first party game niet lekker draait.
Ik vind de switch een geweldig apparaat, maar mist blijkbaar toch de kracht voor hetgeen wat ze er mee proberen te doen.

Ik koop er niet zo snel zelf eentje, tot er een hardware revisie is.
Die performanceproblemen waren na de eerste patches al grotendeels opgelost. Ja, BOTW had het wel wat zwaar inderdaad, dat klopt. Grotendeels een kwestie van optimalisatie; met patches is het grotendeels opgelost en andere first-party games draaien echt briljant. Denk aan Mario Kart, Smash Bros, en genoeg andere titels die het uitstekend doen.
Ik heb het spel 2 maanden geleden voor het eerst aan geraakt, fully patched and dlc's.

Mario Kart en Smash Bros juist altijd weinig aan gevonden, is leuk om af en toe eens met vrienden te spelen, maar dan ook maar voor even (imo, natuurlijk). Ik haal die consoles juist voor de sterke singleplayers (heb ook nog steeds een gamecube met windwaker staan, enige aaa-spel wat ik voor het ding heb).
Ik heb de single player van smash bros even geprobeerd te spelen, vond ik echt geen hol aan.

Lang naar deze Zelda uitgekeken, maar zowel technisch als qua gameplay erg teleurstellend (heel erg grote lege wereld waar je constant het zelfde doet).
Ik wacht wel even met de Switch (waarschijnlijk ga ik rond release van Pokemon wel weer kijken).
Oef, de Cube had toch echt wel een aantal héle sterke titels hoor. De Wii ook trouwens.. De single player van Smash vond/vind ik zelf nu juist een van de sterkere punten: dat Spirit Board kun je flink lang mee bezig zijn.

Voor de Wii is met name Xenoblade Chronicles een pareltje, qua singleplayer-ervaring. De 3DS-remake (alleen voor New 2- en 3DS) is feitelijk hetzelfde. Voor de Switch raad ik je dan ook wel Xenoblade Chronicles II aan. M'n vrouw heeft er ruim 250 uur in zitten nu en alles vrijwel uitgespeeld en verzameld + de DLC gespeeld, ikzelf heb 'm na 100 uur wel uit.

De wereld in BOTW is enórm gevarieerd en je kunt echt op honderd manieren alles doen. De storyline is vrijwel afwezig ja.. als je de herinneringen verzameld hebt, krijg je een beter beeld van het verhaal. Het is wel een Zelda waar ik heel veel geld in gestoken heb (limited edition versie, de 5-CD OST, de luxe versie van het artbook ("Creating a Champion")...

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 11 juni 2019 13:01]

Zelda Botw kwam over bij mij als een Skyrim achtige open world game.
En ik ben hem dus ook zo gaan spelen. Zoveel mogelijk verkennen, main quest zo lang mogelijk links laten liggen. Na stuk of 100 van die shrines gedaan te hebben, maar eens gaan kijken naar de mainquest, daar was ik dus in een middagje doorheen, om er dan achter te komen dat die tig shrines doen juist je game content is. Had dus nog handjevol shrines en een paar honderd van die koroks te vinden. Lol was er gewoon compleet van af, voelt allemaal zo nutteloos. Of je nou 80 shrines, of 100, of 120 pakt, maakt eigenlijk geen hol uit.
Van een Zelda game ben ik gewend dat de puzzels functioneel zijn, je unlocked er iets mee, krijgt een nieuw item, waar je weer mee in andere delen kan komen.
Botw geeft je vanaf het begin al je utilities. Daarna wordt je los gelaten op een wereld, die je eigenlijk niet eens nodig hebt. Je speelt de content om het makkelijker te maken, niet voor echte progressie ofzo.
Geloof zelfs dat er een youtube video is van een dude die gelijk Ganon zn ass gaat kicken zodra hij van het plateau afkomt.

Windwaker heb ik iets van 10 keer uitgespeeld (evenals meeste andere zelda games). Botw was ik echt al redelijk beu na mn 1e playthrough, omdat ik het een beetje verkeerd heb aangepakt (meer als een skyrim behandeld, ipv gewoon verhaal volgen), een 2e keer geprobeerd. Maar als je de puzzels kent, en weet waar je wat moet vinden is de lol van het ontdekken er ook wel af. Wereld is dan ineens niet zo groot meer. 2e playthrough niet afgemaakt, console terug gegeven (omdat ik hem geleend had).

Als mijn 1e echte indruk van de Switch, was het dus niet bepaald positief. Ik begrijp ook wel dat het maar 1 enkele ervaring is en dat er genoeg ander tof spul is. Maar hetgeen waar ik echt naar uitkeek, was redelijk teleurstellend (zeker gezien hoe lang Botw in ontwikkeling was). Het volgende is Pokemon denk ik, (bewust Go overslagen) die formule is praktisch altijd het zelfde, geloof niet dat het tegen kan vallen (alhoewel de filmpjes tot nu toe van erg lage fps waren, hoop niet dat de slechte performance van zelda een trend gaat zetten ... op de 3ds was de framerate ook regelmatig vreselijk).

[Reactie gewijzigd door Zoop op 11 juni 2019 11:46]

Aangezien de Switch prima games op 60fps aan kan en Pokemon nou niet bepaald draait om milliseconden-nauwkeurige bewegingen zal 't wel loslopen allemaal.

Zelda:BOTW beschouw ik zelf als zo'n beetje de béste Zelda game aller tijden (en ik heb ze ook daadwerkelijk allemaal, behalve een originele Zelda I voor de NES en die van de CDi) maar die heb ik digitaal wel). Juist omdát er verder geen verhaal is, de wereld zó open is dat je zélf het verhaal moet zoeken en de lore moet vinden etc. De wereld barst van het leven en mogelijkheden en draait met name juist om de verkenning ervan. De Divine Beasts gingen vrij vlot ja, dat had moeilijker gemogen. Maar 5 dungeons (4 Beasts en het kasteel) is een prima gemiddelde. Dan álle 900 Korok zaadjes, álle Shrines waar je wel even zoet mee bent en met de DLC de Pit of Trials ben je wel enige tijd zoet.

Bedenk ook dat al die monks in die Shrines bepaalde rangen en standen hebben (kun je herleiden uit de kleding die ze dragen), de houdingen waarin ze zitten hebben allerlei betekenissen, het staat bol van verwijzingen naar Japanse folklore en cultuur, de originele soundtrack zijn 5 (!!) CD's vol....

Enige dat me wel stoorde is dat je wapens wel érg makkelijk stuk gingen.
Bedenk ook dat al die monks in die Shrines bepaalde rangen en standen hebben (kun je herleiden uit de kleding die ze dragen), de houdingen waarin ze zitten hebben allerlei betekenissen, het staat bol van verwijzingen naar Japanse folklore en cultuur, de originele soundtrack zijn 5 (!!) CD's vol....
Dit heb ik helemaal niet mee gekregen. Helpt ook niet dat ze allemaal exact het zelfde dialoog hebben en dat je dus 120x naar exact dezelfde animatie zit te kijken. Ik zit dus driftig op me knopjes te drukken om het maar te skippen. Het werd al vervelend na de 10e shrine, laat staan de 100e (dus ik neem de tijd niet om te merken dat ze verschillend zijn). Snap ook niet wat er boeiend is aan verschillende rangen en standen, al die shrines zijn allemaal even simpel (prima om kleine simpele puzzels te hebben in een zelda game, ze achter elkaar zitten grinden is een stuk minder leuk). Ben zelf dan niet zo bekend met japanse folklore, had ook echt niet het idee dat er iets gerefereerd werd. Dit is serieus nieuws voor mij.

900 korok zaadjes vind ik echt onzin, aangezien je ergens rond de 500 al gemaxed bent, en je met een stuk of 100 eigenlijk al prima uit de voeten kan. In mijn 1e playthrough, ben ik nooit die grote korok dude tegen gekomen. Ik heb heel de game met de starter slots zitten doen, tot zo'n 100 shrines wanneer ik internet guide er bij heb gepakt om op zoek te gaan naar dingen om te doen. En ik maar afvragen waar ze voor zijn ... Dit zijn van die dingen die je kan doen als je het spel al grijs hebt gespeeld en echt 100% wilt hebben dat je voor de laatste paar findables gaat. Zo ver ben ik nooit gekomen.

Toen ik er net 10 uur in de game had zitten, dacht ik ook dat dit de beste zelda ever was. Het stuk op het plateau is echt vet, en als je dan voor het eerst naar beneden gaat en de grote wereld voor het eerst ziet, is best imposant. Juist dat wapens snel breken (waar anderen veel kritiek op hebben) vind ik juist een toffe mechanic. Maakt het de moeite waard om constant op zoek te gaan naar wapens. Met schilden faalt dat principe dan weer beetje, zeker als je de Hyrule shield hebt ...
Maar daarna is het letterlijk keer op keer het zelfde doen totdat je vind dat je het genoeg gedaan heb en je de boss zn ass gaat kicken. M'n hype ebte erg snel weg in ieder geval.

Laatste game die ik speelde waar je zelf op zoek moest naar je verhaal was Destiny 1, en het spel was er echt beduidend slechter door. Ik vind de Zelda games tof, maar de verhalen zijn nou niet zo uitgebreid dat ik de lore zo super interessant vind. Als je het verhaal op een rijtje zet wat je bij elkaar moet sprokkelen, is echt niet zo spannend. Stond op geen enkel moment te springen om erachter te komen hoe het verder zou gaan. Die memories waren dus maar weer een ding om te vinden en verzamelen. 2e playthrough in ieder geval al die filmpjes geskipped.

En eerlijk gezegd vond ik de muziek ook voor het eerst totaal niet interessant. Battle music (zeer zeker bij de bosses!) vond ik snel irritant worden, en op andere momenten is het heel de tijd stil, ben het spel uiteindelijk gemute gaan spelen zodat ik mijn eigen muziekje kon opzetten. Was er serieus zo veel verschillende muziek dat je er 5 cd's mee kon vullen? Ook niks van gemerkt, ik irriteerde er mij juist aan dat ik constant naar hetzelfde zat te luisteren (battle music ...)
Blood moon, ik snap dat er een mechanic moet zijn die vijanden respawned. Maar het zorgde er gewoon voor dat ik alle vijanden in de open world gewoon negeerde. Heeft geen nut ze om zeep te helpen. Ik heb Lynels nog wel zo'n beetje het meeste gekilled, omdat ze interessante gear dragen.

Ik ontken niet dat er niet veel te doen zou zijn, er is wel weinig verschillend te doen. Alle shrines ben je zeker wel even zoet mee, maar je hoeft ze niet eens allemaal te halen, buitenom wat meer health/stamina wordt je helemaal niet gemotiveerd ze te doen. Je doet ze voor completion-sake, en echt niet meer (net zoals praktisch alles in dit spel). Ik steek al mn upgrades dan ook in stamina, game met 3 hartjes spelen houd het nog enigszins uitdagend, je bent zo snel echt OP.
Heb er toch zon 150+ uur in totaal in zitten, dus wat dat betreft wel zijn geld waard. Maar niet zo'n juweeltje die ik helemaal grijs speel, zoals bij de andere games (allemaal persoonlijke mening natuurlijk).

Zeker wel een goede game hoor, maar had van een Zelda absoluut meer verwacht.

PS: Ik ben overigens wel begonnen bij de NES versie, die ik ook nog steeds heb :) de CDi generatie heb ik ook overgeslagen.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 11 juni 2019 14:39]

Goed nieuws trouwens, nintendo heeft aangekondigd dat ze bezig zijn met een directe sequel op botw. Lijkt n beetje de endgame van botw, als ze meer met deze wereld doen, kan zeker een hoop van mijn bezwaren verminderen (een soort 2e take op botw).
Als link maar niet weer zn geheugen kwijt raakt ofzo :)

https://youtu.be/Zr9eAtwcYlo

[Reactie gewijzigd door Zoop op 11 juni 2019 21:06]

Heb de livestream live gekeken, bord op schoot samen met vrouw en dochters 😜 dus ja had m gezien... vet weer!
De hele setup klinkt een beetje als God of war (deel 1) ik ben benieuwd hoe ze zicht gaan onderscheiden.
Totdat het monster verschijnt lijkt het wel heel erg of Zelda: Breath of the Wild met Link die daar aan het einde staat.
Zelfs bij die vogel had ik zoiets van "Hee, dat is Revali uit Zelda:BOTW!"
Vindt de trailer nogal nietszeggend. Zou zo een reclame op tv kunnen zijn geweest voor een nieuwe mobile game. De stijl trekt me dan wel weer aan, ook al is dit een cinematic trailer. Doet me denken aan The Witness en Rime.
https://www.youtube.com/watch?v=5Cg2Rn3C5m0

Wie kent hem niet? :D Jammer, hoor. Geen spirituele opvolgens van B&W
Ik snap niet dat ze helemaal niks van gameplay of iets laten zien, terwijl de game over drie kwart jaar moet uitkomen. Dan kun je toch wel wat meer dan dit laten zien? Ik heb er dus geen hoge verwachtingen van.
Heel E3 is alleen maar trailers and cutscenes, echt zwak.
Hopelijk wordt het een open world game; er zit iig een team achter dat iets kan. Zelda BOTW vond ik uitstekend, beste Zelda die ik heb gespeeld maar nog niet van niveau Skyrim.
Ik had als grote eindverassing liever een nieuwe splinter cell gezien.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True