Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft haalt meer omzet uit pc-games dan uit PlayStation 4-games

Ubisoft heeft in het afgelopen kwartaal meer omzet gehaald uit pc-games dan uit PlayStation 4-games of Xbox One-games. Volgens de uitgever komt dat mede door goede verkopen van Anno 1800, een game die alleen voor de pc beschikbaar is.

In de afgelopen drie maanden was 34 procent van de omzet afkomstig uit de verkoop van pc-games, meldt Ubisoft in zijn kwartaalcijfers. PlayStation 4-games komen op de tweede plek met 31 procent, gevolgd door Xbox One-games met 18 procent. Dat Ubisoft meer verdiende met pc-games is opvallend, omdat consoles al jarenlang het grootste platform zijn wat omzet betreft. De PlayStation 4, waar meer dan 90 miljoen exemplaren van zijn verkocht, staat traditioneel bovenaan. Dat was ook zo vorig jaar, toen PS4-games goed waren voor 38 procent van de omzet. Pc-games zorgden toen voor 24 procent van de inkomsten.

De inkomsten per platform zijn afhankelijk van releases op die platforms. Zo kwam in het afgelopen kwartaal Anno 1800 uit voor de pc. Ubisoft-ceo Yves Guillemot zegt in een gesprek met investeerders dat die game goed heeft verkocht, maar dat ook andere games het goed doen op de pc. Verkoopcijfers van specifieke games noemt Ubisoft niet.

Strategiegame Anno 1800 kwam in april uit via de Epic Games Store en Ubisofts eigen Uplay-winkel. Hoe de verhouding is tussen de verkopen in de eigen winkel en in die van Epic is niet bekend, al laat Guillemot wel doorschemeren dat de verkopen op Uplay beter gaan. Hij zegt dat Anno 1800 het goed doet bij Epic, maar dat er vooral een 'sterk momentum' is op Uplay. Guillemot zegt wel tevreden te zijn met de resultaten die worden behaald via de Epic Games Store.

In de kwartaalcijfers noemt Ubisoft ook twee uitbreidingen voor Anno 1800 die op komst zijn, getiteld Botanica en Sunken Treasures. Deze dlc's komen tussen juli en september uit. Er komt ook een derde uitbreiding, The Passage, maar wanneer is nog niet bekend.

Anno 1800
Platform Omzet in tweede kwartaal 2019 Omzet in tweede kwartaal 2018
PlayStation 4 31% 38%
Xbox One 18% 22%
PC 34% 24%
Nintendo Switch 5% 5%
Mobiel 7% 7%
Xbox 360, PS3, Wii, Wii U 0% 1%
Anders 5% 3%
Totaal 100% 100%

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

18-07-2019 • 08:19

100 Linkedin Google+

Reacties (100)

Wijzig sortering
Ik mis wel enige nuance bij dit bericht. Ik heb de .pdf geopend en doorgelezen. Ik ben geen expert in dit soort berichten maar ik lees onder andere:

"Higher-than--expected performance, led notably by Assassin's Creed Odssey, Rainbow Six Siege, and Player recurring investment.

Er wordt dus niet specifiek Anno 1800 vermeld. Terwijl volgens mij Rainbow Six Siege ook redelijk ontploft is op PC. Goed dan viel mij ook op dat Sales (IFRS 15 -> niet helemaal zeker wat dat betekent) -9,2 % lager waren dan zelfde periode vorig jaar. Zelfde geldt voor Net Bookings (-17,6%) en Back-catalog net bookings (-18,1%), wel +1,9% uit Digital net bookings en PRI net Bookings (+19,5%).
PRI zijn dingen zoals season passes, DLC's en in-game items zoals skins.

Daarnaast moet bij Anno 1800 ook even vermeld worden dat het uitsluitend een PC game is. Dus indien het daadwerkelijk zo goed heeft gedraaid verklaard dat ook een hoop.

Ik kon in die pdf niets vinden over verschillen tussen de verschillende platformen. Maar dat er voornamelijk een PC-exclusive uitgebracht is, en het feit dat overige verkopen flink lijken gedaald op PRI na, vind ik dit een logisch bericht.

[Reactie gewijzigd door Otjenyn op 18 juli 2019 09:02]

Die quote die je aanhaalt over verkopen boven verwachting gaat over het totaal, niet alleen het pc-gedeelte. De totale omzet was in het afgelopen kwartaal hoger dan verwacht en die quote geeft daar de oorzaak van aan.

In de investor call, die gelinkt staat, gaat de ceo dieper in op de pc-verkopen. Daar noemt hij expliciet Anno 1800. Het is ook een logische verklaring voor zo'n groot verschil ten opzichte van vorig jaar.

Het zou natuurlijk fijn zijn als Ubisoft per game en platform verkoopaantallen zou noemen. Dat is echter niet zo, dus moeten we het doen met beperkte financiële details en wat de ceo vertelt.

Als er een andere specifieke reden zou zijn voor de groei in omzet uit pc gaming, dan zou Ubisoft dat vast wel noemen.

Het wordt interessant om te zien of er bij andere uitgevers ook een groei is en hoe het de volgende kwartalen gaat bij Ubisoft. Bij Ubisoft is de verachting in ieder geval dat de omzet uit pc groeit, maar dat komt vooral duur het Uplay+-abonnement dat vanaf september beschikbaar is.
Gaan jullie deze trend nu actief checken bij andere publishers en erover berichten?
In die pdf wordt Anno 1800 inderdaad niet specifiek genoemd, maar in het interview met de eindbaas van Ubi wel. Die twee persberichten zijn door de redactie soort van gecombineerd in dit nieuwsbericht. Maar doordat het in de pdf niet genoemd werd, wordt op zijn minst sterk de indruk gewekt dat Anno 1800 niet zo'n enorme impact heeft dat de pc-verkopen daardoor opeens hoger zijn dan de ps4-verkopen.
Dat idee krijg ik ook Bart. Maar wat zou het dan kunnen zijn?

Pure speculatie van mijn kant; groei van de PC-gaming markt en misschien zijn de huidige consoles (op de Switch na dan, maar ook daar komt een nieuwe versie van) wat aan het afbouwen qua interesse en grafische mogelijkheden, en gaan de verkopen van PS en Xbox spellen van ubisoft weer omhoog als ze met een nieuwe consoles komen? Ik heb oprecht geen idee

[Reactie gewijzigd door Otjenyn op 18 juli 2019 09:24]

Als ik moet gokken, dan zou ik zeggen dat het is zoals ze in de titel zeggen; AC Oddysey en R6S. Vooral die laatste speel ik zelf veel, en ik zie gewoon dat dat blijft verkopen. Constante stroom van nieuwe spelers, en DLC gaat daarvan ook hard... Daarin wordt ook hard geïnvesteerd door en voor e-sports. Dat wordt dan weer niet expliciet genoemd, maar ik vermoed dat dat echt wel gevolgen heeft voor de cijfers.
Voor mij persoonlijk beginnen consoles dan ook meer en meer op veredelde pc's te lijken. Vroeger kocht je een game op console, stak hem in de console en HOP, je was aan het gamen zonder crashes, zonder patches, geoptimaliseerd voor de console hardware, etc. Nu mag je eerst door de installatie fase gaan, daarna de day-1 updates binnenhalen en installeren. Verder heb je nu ook de PS4 en de PS4 PRO waardoor je game er anders kan uitzien op je "verouderde" console. Indien je de beste beleving wil moet je nu eigenlijk je console gaan upgraden. Online gamen kost je een abonnement. De online "gratis" games die je bij zo'n online abonnement krijgt zijn meestal bagger OF je hebt ze sowieso al gekocht omdat ze zo oud zijn. Enfin, weet niet of het voor iedereen zo is maar voor mij zijn de consoles, specifiek mijn PS4 veel minder interessant geworden. Staat al een paar maand (op Netflix na) stof te happen.
En dan hebben we het nog niet over al de uitmelk praktijken/scams die er deze generatie geweest zijn voor console games: "no man sky" bv was voor mij een ENORME ontgoocheling, DLC everywhere, kut lootboxes in elke game,.. etc. Voor mij was/is de Nintendo Switch de redder van deze generatie. Hier krijg je tenminste nog een beleving waar het draait om games - punt. Ik kijk dan ook zeer sceptisch naar de volgende generaties consoles en denk er eerder aan om mij een goeie game pc aan te schaffen ipv blindweg een console in huis te halen. Ik heb zo een vermoeden dat veel mensen zo denken en dat je dat nu al begint te zien in de populariteitscijfers van PC gaming. Zullen wel zien in de toekomst zeker. Iets met first world enzo :]
Dit is niets persoonlijk hoor maar dit is ook daadwerkelijk het geval. De huidige architectuur van consoles is identiek aan die van desktop pc's. Vroeger was dit niet het geval en was niet alleen de architectuur compleet anders maar ook de software. De huidige consoles hebben wel hun eigen besturing systemen, maar dan heb je het ook wel gehad.

Het grootste voordeel van consoles t.o.v. pc's is dat de aanschafkosten en gebruikskosten over het algemeen laag zijn. Dit komt omdat de volumes veel groter zijn en de configuratie allemaal hetzelfde is. Ook zijn er veel consoles verkocht met verlies om zo te concurrentie af te troeven, hierbij verdiende men vooral aan de verkochte games. Naarmate de levensduur van een console worden de productiekosten lager en kan men ook nieuwe/beter componenten inkopen voor lagere prijzen. Maar de eerste jaren verdienen Sony en ook Microsoft niet veel op hun consoles.

Door de komst van een Pro versie zoals bij de playstation probeert men de levensduur te vergroten. Persoonlijk gaat dit in tegen de principe van een console. Vooral omdat de nieuwe versies betere framerates hebben en beter presteren. Voorheen werden consoles ook altijd wel aangepast, maar dit was meestal gericht op het formaat en kosten. Dit had bijna tot geen invloed op de gameplay of het uiterlijk van de games.

Gezien de verkopen in games is het wel zo dat zowel consoles als pc's eenvoudig naast elkaar kunnen bestaan. Ik gebruik beide, maar vooral omdat ik op den duur klaar was met het upgraden van mijn pc en omdat Sony goede exclusieve games heeft. Voorheen altijd een Xbox gebruiker geweest.
Dat Ubisoft en ook andere uitgevers meer omzet halen uit PC games is ook niet zo heel vreemd. Al vraag ik mij af of de omzet alleen de verkochte games zijn of ook de ingame uitgaven. Ik denk namelijk dat men over het algemeen op de pc veel meer geld uitgeeft aan ingame spul dan op consoles.
Je krijgt minnetjes omdat het een derp-opmerking is. Ik haal genoeg andere punten aan dus er is geen enkele reden om mijn post te linken aan mijn game keuze. Ik heb de meeste van je games trouwens liggen en 1 ervan is één van mijn all time favorite franchises dus compleet onnodig.

Mijn punt was trouwens niet dat er géén goeie (exclusive) games meer worden gemaakt. Mijn grootste punt was dat de voordelen die een console normaal gezien biedt ten opzichte van een pc steeds kleiner en kleiner worden. Bovendien heeft de PC een grote inhaalbeweging gemaakt met officiële games op diensten zoals Steam en nu Xbox game pass. Vandaar dat veel mensen die vroeger voor het gemak van de console kozen terug aan het keren naar de PC imho.

Je reactie een beetje matigen kan je wat meer krediet opleveren in het vervolg, zeker als nieuw geregistreerde. Succes.

[Reactie gewijzigd door gengar op 18 juli 2019 17:51]

Dit komt vooral denk ik omdat ze Anno ook daadwerkelijk Anno hebben gelaten en het daarom een succes is wat leid tot meer omzet.

Persoonlijk was Anno 1800 eindelijk voor mij weer een game die echt mij weer een pc game ervaring gaf.
Ik vondt het vooral meer van hetzelfde. Daarmee is het geen slechte game, maar voor iemand die tot op heden alle anno games gespeelt heeft, is de glans er inmiddels wel vanaf. En juist dit terug naar de basis idee staat me tegen. Dat vond ik 10 jaar geleden leuk. Ik wil nu wat nieuws. Maar goed tegenwoordig moet elke game tot het eind der tijden uitgemolken worden.
Meer van hetzelfde is juist wat de meeste Anno fans willen. De laatste paar delen waren juist té anders waardoor veel mensen ze niet wilde spelen.
Zelf ben ik blij dat Anno 1800... aanvoelt als Anno. Ik krijg er echt een lekker sterk 1602 gevoel bij. Maar met genoeg nieuwigheden en extra's om toch fris aan te voelen alsof het geen 20 jaar oud spel is. De multiplayer is wel vrij ruk, wie het eerste een paar ship-of-the-lines heeft en weg vijandig eiland.

Waar vooral het verschil in zit is de diepgang zelf. Het is nu een heel stuk moeilijker en tijdrovender (niet negatief) om verder in het spel te komen. Lekker puzzelen en goede bezigheidstherapie. Alle goede punten van de laatste paar Anno's in een 1602 jasje.
Ik heb dus juist het tegenovergestelde. Ik vind Anno juist goed omdat het de typische Anno gameplay heeft. De nieuwe Anno 1800 voegt gewoon meer toe zonder de basis gameplay aan te passen.

Ik heb juist bij veel spellen dat ik deel 1 goed vond en dat ze daarna ineens aan de gameplay gaan zitten rommelen en het totaal niet meer voelt als de game die ik graag speelde.

Cities Skylines is het perfecte voorbeeld waarom juist de gameplay tot het succes leidt i.p.v. het steeds maar veranderen van het concept/gameplay.

EA heeft Sim City kapot gemaakt door het idee erachter te veranderen. Cities Skylines heeft dezelfde basis die ook al 10 jaar oud is gebruikt. En toch is dit een enorm succes, hopelijk gaan meer uitgevers dit begrijpen.
Heeft EA Sim City niet kapot gemaakt door het een 'always-online' eis te maken? Ik kan me de controversie nog goed herinneren en kwam EA met een smoes iets met servers met elkaar verbinden of zo voor meer kracht.
Nee EA heeft van Sim City ineens een totaal ander spel gemaakt waarbij het voor iedereen toegankelijk moest zijn wat betreft gameplay. De mappen waren extreem klein en de diepgang was om te huilen. Het was meer een soort monopoly geworden en niet meer echt een city builder.
Van wat ik mij nog kan herinneren was het meer een Traffic Simulator omdat je wegennet altijd dicht geslip was.
Zelfde hier, of nog erger. Het dwijlen met de kraan open als speelstijl ging behoorlijk irriteren. Heb het geduld en vooral de motivatie niet meer.
Wat wel echt een flinke tegenvaller was, weer een stukje nostalgie om zeep.
Ik denk dat het ook een titel in een genre is waar meer spelers het spel gewoon kopen in plaats van 'lenen'.

En via hun eigen kanaal vangen ze meer per exemplaar, dat zal ook wel helpen.
Het helpt dan natuurlijk ook wel dat je Anno 1800 ook nog niet kunt "lenen" omdat nog niemand hem "uitleenbaar" gemaakt heeft :).
En dus 52% op Windows (tenzij er ook Mac- of Linuxversies bestaan?)
Well played Microsoft!
ik denk dat het aantal verkopen via de Epic Games Store/uPlay inc. MacOS & Linux is.
Nuja, hoe dan ook kan dat maar een erg klein percentage zijn van hun verkoopscijfers. De games op Linux en Mac hinken altijd bijna 1 jaar achterop. Laat ons dan zeggen: 50% van alle Ubisoft games worden op het Windowsplatform gespeeld! Nice!
De Xbox mag dan redelijk wat delen met Windows, dat maakt het nog geen Windows...
Hoezo? Xbox draait toch op Windows Core?
Ja, maar dat is net zoiets als alle Android games meetellen als je het over Linux gaming hebt.
ok, daar heb je een punt
Wat ook helpt is dat Anno 1800 niet goedkoop te verkrijgen is op keyshops. Had gelezen dat Ubisoft geen keys voor anno 1800 meer verkoopt aan derden. Dit heeft als resultaat dat Uplay de goedkoopste plaats is om Anno 1800 te kopen en dit is dan ook juist de plaats waar ze alle marge zelf kunnen nemen.
Ik kan de game voor 15 euro goedkoper halen dan bij uPlay via een bekende keystore. Dus dat feest gaat niet helemaal op.
nochtans komt mijn key effectief uit een keystore hoor :-)
was beetje degoutant, ubisoft US was Anno 47$, ubisoft EU was het gezellig nog steeds 60€.
dan maar via eneba of zoiets gekocht, 46€, good enough!
Ubisoft verkoopt geen keys, maar heeft wel deals met o.a. G2A. Waardoor je het o.a. daar net wat goedkoper kan krijgen.

Uitgevers hebben het zelf in de hand.
Ik vermoed dat het ook komt omdat Anno 1800 nog niet gekraakt is, als die vanaf dag 1 al gekraakt was dan was het vermoedelijk een heel ander verhaal geweest. :X
Ik kan niet wachten. Ik heb af en toe microstutter die ik alleen tegen kom in denuvo games. Devil May Cry ook. Ik speel beide amper omdat het ondanks dat het niet super veel gebeurt, toch super hinderlijk is.
Anno 1800 op DX12 heeft niet de stuttering, viel mij ook al op toen ik standaard met DX11 draaide.
Lijkt me nogal logisch aangezien Ubisoft aardig wat uitbrengt voor de PC.
Zeker als je naar het type spel kijkt.. Anno is nu niet bepaald een titel wat bedoelt is voor een console...
Is niet opmerkelijk. PC heeft vaak hogere kortingen dan consoles, meestal verkoop je op deze manier uiteindelijk hogere aantallen van iets. Dan nog de belachelijke prijzen van (losse) season passes en gold/ultimate editions bij release. 1 a 1,5 jaar na release staan de gold/ultimate editions (waar alle content bij in zit) voor zo'n €35 in de PlayStation Store. Veel console gamers wachten met het kopen van deze edities tot ze met deze korting worden aangeboden.

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 18 juli 2019 11:08]

Ja en spelen zoals Red Dead Redemtion die niet voor PC is loopt $$$$$$ kwijt.
De PC gaming maarkt is lang niet dood.
Tuurlijk is de PC markt niet dood, enkel gefragmenteerd met een groter risico op piraterij.
Risico misschien maar met het huidige aanbod aan online stores, aanbiedingen etc, is het nog waard om al die moeite te doen om een game te downloaden, crack, serienummers en al die andere zooi te gebruiken om maar niet die twee tientjes te moeten betalen?
Hey ik ben het met je eens. Ondanks dat je nog nauwelijks fysieke pc games kan kopen, zijn er nu inderdaad zo veel shops om je games (gunstig geprijsd) te kopen.

Maar doordat pc games makkelijker te kraken zijn dan console games wordt dit als een risico gezien, zeker voor AAA games (denk aan de vertraagde PC release van GTA V).

Ik denk nog steeds: lever kwaliteit en je game verkoopt echt wel. Dat Cyberpunk 2077 al zo veel is verkocht in de voorverkoop onderstreept dat (de dev heeft immers een goed track record).
Het feit dat je je game online kunt downloaden met een cd-key maakt de boel goedkoper en dat is ook een reden denk ik voor de betere PC-verkopen. Ik ga ook al eens meer kijken om een game te kopen omdat ze via deze weg betaalbaarder zijn. Laten we eerlijk zijn: telkens €60 moeten neerleggen voor een game loopt al gauw op en is duur.
De strategie om games eerst op de consoles uit te brengen, en later pas op de pc, snap ik op zich wel. Piraterij op de console is immers een stuk lastiger, waardoor je mogelijk meer verkopen haalt in het begin. De mensen die de game graag willen spelen maar anders zouden piraten, kopen nu de game misschien wel op de console. Door de game later op de pc uit te brengen, verkoop je daar waarschijnlijk weer wat minder. Maar om nou te zeggen dat ze $$$$$$ kwijt zijn, is denk ik wel wat overdreven.
Vergis je er niet in, de afgelopen jaren is de PC markt sterkt gegroeid maar de console mark amper
De totale winsten uit PC game sales zijn ook hoger van alle consoles bij elkaar

Alleen Mobile groeit harder en levert nog meer op
Hier zijn nogal tegenstrijdende rapporten over, een van bloomberg zegt dat pc gaming sinds 2013 groter is, terwijl een ander zegt dan console gaming nog groter is.

https://www.pcgamesn.com/pc-vs-console-sales

https://en.wikipedia.org/...c8fd52f98c3f775e42591.png

Daarnaast laat deze chart zien dat bijna alle groei in de gamemarket in mobiele games zat (microtransacties dus).
Eenmalig succes (stuiptrekking?) op de PC markt. vooral door het favo PC genre (Citybuilding / Strategie) en wegens de het ontbreken van goeie Ubi console games. Desondanks leuk om te zien dat pc gaming (nog) niet dood is.

[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op 18 juli 2019 08:48]

PC gaming (nog) niet dood? PC gaming zit juist steeds in de lift. Kijk naar games als League of Legends, Dota2 en andere moba titels. Als je kijkt naar statistieken voor bijvoorbeeld Steam (https://store.steampowered.com/stats/) zie je dat PC gaming echt niet "dood gaat".

En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle indies, MMO's en andere games die niet via een grote retailer verkocht worden op PC.
Kwa omzet is pc gaming alles behalfe dood. Maar anti games als league of legends en dota zijn voor mij toch wel het voorbeeld hoe creatief dood de markt is. Waarin liever geld wordt uitgegeven aan een skin dan een goeie game.
Als iemand alleen maar League of Legends speelt, om wat voor reden dan ook. Dan is het niet heel raar dat die persoon een skin koopt voor een character. Niet iedereen is geïntereseerd in AAA games, of willen/kunnen geen 60/70 euro uitgeven aan een nieuwe game. Dan is het makkelijker om skins voor 5-10 euro te kopen voor een game die ze toch al veel spelen. Het is niet heel raar.

En waarom is League of Legends een anti game? Het draait om skill en PVP competitieve gameplay. Dat je een skin kan kopen is puur voor de looks, en veranderd niks in de kracht van een character. Ik heb meer problemen met games waar je Pay 2 Win dingen kan kopen met echt geld, zonder dat je enig moeite hoeft te doen in de game om items te unlocken.
Het is niet eens een orginele game, maar een kopie van dota. Zegt al genoeg over de industrie dat een kloon kan uitgroeien tot één van de grootste games ooit.
Tja, maar zo hebben we ook genoeg Call of Duty rip-offs, Mario rip-offs en noem ze maar op. Lekker makkelijk om één van de grootste game een 'anti game' te noemen omdat het gebasseerd is op een Warcraft 3 mod.
In mijn ogen zijn alle games die er gericht op zijn om zoveel mogelijk microtransactions te verkopen anti games. Dit gaat ten kostte van de inkomsten van games die wel een eerlijk verdien model aanhouden en zich richten op kwaliteit.
Microtransactions is een eerlijk verdienmodel. Als jij een product gratis weggeeft, hoe wil je dan geld verdienen?
F2P games verdienen hun geld met het uitmelken van whales, die honderde tot duizende euros aan een game uitgeven, zodat de rest voor niks kan spelen. Kan zelf geen grotere geld verspilling verzinnen dan zoveel geld uit te geven voor een ander kleurtje op je karakter.
Ik denk vooral het ontbreken van een goede console game. Het verbaast me niks dat ze minder playstation games verkopen want het is ook al lang geleden dat ik nog eens een Ubisofft game kocht.
Je post is een mooi voorbeeld van wat er mis is met de hedendaagse maatschappij... Alleen als je wint, als jij op nummer één staat, dan ben je een succes? Volgens mij zijn zowel PS4, Xbox one als pc gewoon winstgevend voor een uitgever en dus een succes. Ook als volgend kwartaal het percentage wat anders uitvalt.
Het is verre van dood, dat mensen dit nog steeds denken verbaast me, het is 2019 mensen, geen 2005 meer

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True