Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft maakt bekend welke games beschikbaar zijn met Uplay+-abonnement

Ubisoft heeft details gegeven over zijn Uplay+-abonnement dat vanaf 3 september beschikbaar is. Voor 15 euro per maand krijgen spelers toegang tot ruim honderd pc-games, waaronder de nieuwste releases van Ubisoft. De eerste maand is gratis.

Ubisoft heeft de lijst met games die bij de release via Uplay+ beschikbaar zijn online gezet. Het gaat om alle games uit series zoals Assassin's Creed, Watch Dogs, Far Cry en ook oudere series zoals Might & Magic. De lijst bestaat momenteel uit 108 games, maar daar zitten ook spellen bij die nog niet beschikbaar zijn op 3 september. Watch Dogs: Legion en Gods & Monsters komen bijvoorbeeld pas volgend jaar uit. Naast games bevat de dienst ook uitbreidingen en dlc's.

De dienst is als hij uitkomt direct beschikbaar in Nederland en België. Gebruikers kunnen zich registreren voor een gratis proefperiode van een maand, daarna kost de dienst 15 euro per maand. Opzeggen is te allen tijde mogelijk.

Uplay+ is geen streamingdienst, maar een abonnement waarbij spelers toegang krijgen tot een bibliotheek van pc-games om te installeren. De games kunnen geïnstalleerd en gespeeld worden zolang het abonnement actief is. EA's Origin Access en Microsofts Xbox Game Pass zijn vergelijkbaar. De abonnementen van EA en Microsoft zijn ook beschikbaar voor consolegames; bij Uplay+ is dat vooralsnog niet het geval.

Ubisoft kondigde Uplay+ tijdens de E3-beurs in juni aan. De uitgever zei toen ook dat er een versie komt die via Googles gamestreamingdienst Stadia werkt. Daarbij hoeven gebruikers de games dus niet te installeren, maar worden ze gestreamd. Wanneer die versie komt is nog niet bekend. Dat zal in ieder geval na de release van Stadia zijn; de Google-dienst start in november.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

17-07-2019 • 09:09

93 Linkedin Google+

Reacties (93)

Wijzig sortering
Wat ik mij altijd afvraag bij dit soort dingen, hoe gaan ze met hackers om? stel iemand neemt zo'n abonnement en begint te hacken, hoe bannen ze zo iemand? (op ip?)
Het heeft geen zin om iemand te bannen op "CD-Key" want dat heb je niet met deze opstelling.

[Reactie gewijzigd door Spinez0r op 17 juli 2019 09:17]

Ze kunnen uiteraard besluiten om eenzijdig het Uplay+ abonnement te ontbinden en/of een account te blokkeren.
Dan maak je via de buurman weer een nieuw account aan en hoppa, weer toegang.
Dan ben je waarschijnlijk wel het geld van de resterende Uplay+ maanden kwijt, mits het prepaid is. Uiteindelijk kon men ook altijd al het spel opnieuw aanschaffen op een ander account. En dat moet ook kunnen, mijn inziens.

Edit - Reactie op hieronder: Dat kan inderdaad een potentieel probleem zijn.

[Reactie gewijzigd door Ywa op 17 juli 2019 09:25]

Je betaald per maand, dus je kan hooguit die 15€ van de huidige maand kwijtraken.

Aanzienlijk minder dan 50€ voor één game, hier ben je 15€ kwijt voor een groot aantal games.
Ja een hacker gaat echt geen 10 keer opnieuw betalen. Die leert het na 1 of 2 keer wel af.
De eerste maand is gratis, dus met een nieuw account verlies je er niet op?
Volgens mij is Uplay+ de eerste maand van de intrductie gratis. Ik kreeg deze melding bij inloggen op uPlay:
https://snag.gy/tlcoXw.jpg
"Every player will get free access to more than 100 games until September 30th"

[Reactie gewijzigd door letsa op 17 juli 2019 10:35]

Maar je moet dan dus wel wéér 15,- betalen voor dezelfde maand om weer toegang te krijgen, afhankelijk van hoe snel je toegang wordt ontzegd omdat je aan het hacken bent gegaan.
Ik vermoed dat het gaat gelinkt zijn aan één bepaald uplay account.
Dan maak je via de buurman weer een nieuw account aan en hoppa, weer toegang.
Als jij een account aanmaakt met de gegevens van je buurman is dat ID fraude, zwaar strafbaar. Als je vervolgens bv. je cc gebruikt met niet juiste adresgegevens is dat ook strafbaar en in de VS zelfs een 'federal crime'. En tenzij je via een goede VPN gamed, kan je IP adres makkelijk achterhaald worden...

Op een gegeven moment hebben uitgevers genoeg van dergelijke kiddies en gaan ze gegevens verzamelen voor een aanklacht. Maar dat zal alleen gebeuren als de kosten/baten daar voor geschikt zijn. Als je elke keer €15 kwijt bent dan zal dat ook inkomsten genereren, zeker als ze snel doorhebben dat het steeds een terugkerend persoon is.

En dit soort valsspelers betalen nooit €50/gamekey, die gaan naar het grijze/zwarte cirquit.
Leuk als je dat zegt, maar je kan op internet gewoon een ID genereren.
Dat het illegaal is enzo, boeit dat de meeste cheaters ?
Niet echt, die kopen gewoon via een prepaid kaartje anoniem.
En dan gewoon een wegwerp email adres, en et voila.
Zat gratis VPN's te vinden.
En omtrent gamekeys, correct, die kopen gewoon via een G2A of andere keystore een cheap bargain key.

[Reactie gewijzigd door Power2All op 17 juli 2019 09:49]

lijkt me zelf beter dat ze dan het MAC adres van de PC/Xbox/PS4 bannen. zo kan dat medium niet meer gebuikt worden.
Een MAC adres is erg simpel aan te passen en daarmee niet geschikt als beveiliging.
True maar de meeste cheaters zijn meestal niet al te snugger, en betalen voor hun hacks. De meesten van hun kunnen met moeite een pc aanzetten ? Voor velen is het al te moeilijk om een dmz in te stellen voor hun console.

Blizzard werkt met mac bans, en vind dat zij één van de beste zijn die omgaan met cheaters. Het werkt niet 100%, maar welke beveiliging werkt wel 100%. Men moet zoveel mogelijk middelen gebruiken, om het cheaten zo beperkt mogelijk te maken.
Had zelf ook de Blizzard manier in gedachten qua bannen. maar als we echt gaan kijken naar het hacken heeft @XhizorBE wel gelijk. Je kan een game niet 100% beveiligen en de meeste hackers kopen de hacks die ze gebruiken. Als je zou moeten kiezen tussen een IP ban of een MAC ban zou ik zelf kiezen voor MAC omdat een IP nog makkelijker te spoofen is dan een MAC
Als je zou moeten kiezen tussen een IP ban of een MAC ban zou ik zelf kiezen voor MAC omdat een IP nog makkelijker te spoofen is dan een MAC
Ehm, ik weet niet wat voor provider jij hebt, maar ik moet toch echt wel redelijk wat moeite gaan doen om een nieuw IP te krijgen, terwijl een MAC gewoon in het configuratiescherm staat.
Blizzard werkt met mac bans, en vind dat zij één van de beste zijn die omgaan met cheaters. Het werkt niet 100%, maar welke beveiliging werkt wel 100%. Men moet zoveel mogelijk middelen gebruiken, om het cheaten zo beperkt mogelijk te maken.
Mac bans werken voor 0%, in elke netwerk-driver van de laatste 10 jaar kan je die gewoon aanpassen, hij blijft qua netwerkverkeer alleen in je eigen netwerk.

Mac beveiliging is ongeveer equivalent aan een bestandje op iemands bureaublad zetten met geheime code.txt en daarin een geheime code... Niemand zal dat ding aanpassen...
Het is inderdaad simpel, maar voor de meest gemiddelde cheater zou het al te ingewikkeld zijn. Laat ons eerlijk zijn iemand die al betaald voor cheats en zen bank informatie geeft aan een stelletje hackers. Daar scheelt er ook iets aan op vlak van intelligentie.

Zelf ben 'k meer voor een plaform gelijk windows, maar die dan enkel gericht is op puur gamen. Zodat je geen thirth party software kan gebruiken. Het zou toch al veel ingewikkelder zijn.

Nu momenteel moeten ze gewoon zoveel mogelijk middelen gebruiken,nogmaals geen enkele beveiliging zal ooit 100% werken. Enige wat men kan doen is het cheaten zo beperkt mogelijk houden, veel ontwikkelaars sukkelen daarmee al. En het zijn niet enkel indie studio's die daarmee sukkelen
Hoe bedoel je hacken? Onbeperkte speeltijd? Of dingen doen in het spel die niet zouden moeten mogen?
ja, met hacken bedoel ik dingen als Wallhack/aimbot etc.
Die krijgen uiteindelijk gewoon een ban, heel simpel. M/ogelijk eerst op account en bij herhaling vanaf hetzelfde IP adres een IP ban.
Ik mag hopen dat de techniek tegenwoordig verder gevorderd is en dat ze - net als sommige andere software - een hardware ban geven i.p.v. een IP-ban. Met alle dynamische IP-adressen van tegenwoordig is het uitdelen van IP-bans niet echt handig ;-).

Meer ontopic: lijkt mij een leuk abbonement voor de wintermaanden waarbij ik vaak iets meer game. In de zomer zou ik het geld er echter niet uithalen, dus zou ik 'm stopzetten. Wat dat betreft mooi dat je maandelijks op kan zeggen! Wel vraag ik mij af hoe het bijvoorbeeld met achievements zit als dit naar de PS4 komt. Als ik bijvoorbeeld de Platinum Trophy haal; ben ik die dan kwijt als het abbonement stopgezet wordt?
Behaalde trophies raak je verwacht ik nooit kwijt op de ps4, net zoals je ingame progressie. Zie het als een spel wat je geleend hebt.
De meeste client side anti-cheat maken een hardware profiel van je PC. Daarnaast zijn er profielen van je accountgegevens en simpele zaken zoals je IP adres. Dus als jij online komt met de account van je buurman staat je account al op de greylist en wordt je alleen maar sneller gedetecteerd en gebanned. De meeste gamers zonder ethiek of opvoeding zullen namelijk vaker dan eenmaal cheaten. Een ban leert het ze niet af, maar het kapot maken van de gameplay van de cheater wel. De straf zit niet zozeer in de euro’s maar in de tijdverspilling. Valsspelers kopen nu ook al goedkope of gestolen accounts bij resellers, en besteden dus geen 50 euro aan elke ban. Het doel is dus de gameplay van valsspelers kapot te maken zodat de frustratie en irritatie hoog genoeg zitten.

Vaak gaan dit soort types online klagen over hun ban, of naar de fabrikant van de cheat, om geld terug te vragen. Bijzonder moment is dat: Iemand die bewust de spelervaring van andere kapot wilt maken, gaat geld terugvragen bij een ander onguur type. Het aller aller leukste van anti cheats maken is dit soort spelers te laten matchmaken met elkaar.
Gewoon het account blocken?
Welk account? Ik maak een nieuwe aan als ik geblockt ben.
Wat is in hemelsnaam het nut om iedere keer 15 euro te dokken om een beetje te wallhacken?
En de tijd die je kwijt bent om accounts aan te maken + mail adressen ter registratie....
Je hebt gekken er tussen zitten.
naja... zolang het ze geld blijft kosten, zijn de vanzelf een keer leeg :+
Bij herhaling vanaf hetzelfde IP adres gewoon een IP ban. Leuk in een studentenhuis, krijg jij mooi jouw medestudenten over je heen.

[Reactie gewijzigd door _Dune_ op 17 juli 2019 09:50]

Waarschijnlijk eerst op account, en daarna op IP.
Accountban / IP-ban. Tuurlijk zijn er manieren om dat te omzeilen, maar als jij elke keer €15,- betaalt om na een paar dagen weer een ban te krijgen word je na een tijdje ook wel zat mag ik aannemen.
wist niet op wie ik zou reageren,
maar als je alleen kan betalen met geld overmaken (ideal ofzo), kunnen ze toch zien welke bank rekening van de cheater is? en dan kan je het al zien.
Wat noem jij een hacker? Een cheater is geen hacker...
Waarom vraag je je dat altijd af?
*als ik dit soort nieuws voorbij zie komen over game-subscriptions*
Steeds meer en meer abbo diensten...

Zolang ze hun "normale" fysieke en digitale games blijven aanbieden via eigen en 3e partij platformen (Steam, Epic, etc) vind ik het geen probleem. Maar hopelijk gaan ze hun digitale en fysieke spellen niet kunstmatig limiteren om hun abbo dienst te 'promoten'.

Hoe lang zal het duren voordat banken gaan vragen hoeveel abbo diensten je hebt lopen wat wellicht invloed kan hebben op je hypotheek?
Hoe lang zal het duren voordat banken gaan vragen hoeveel abbo diensten je hebt lopen wat wellicht invloed kan hebben op je hypotheek?
Aangezien de abonnementen ten alle tijden opzegbaar zijn, zie ik hier het probleem niet van in.
Is dat zo? Dit verschilt hevig per abbo.

Sommige abbo's hebben een 'jaarlijks contract' die je maandelijks betaald. Maar als je tussentijds de abbo stopt moet je nog wel het rest bedrag, of een deel er van, als een 'boete' betalen.

Nu is dat bij deze zeer jonge en beginnende vorm van game en TV abbo's nog niet aanwezig, maar ik verwacht dat de gemene clausules er op een gegeven moment ook wel in zullen sluipen die opzeggen en/of gebruik maken van elementen tijdens/na opzeggen zullen limiteren.

Een beetje zoals bij sommige sportscholen die 'boetes' hanteren als je binnen een jaar van afsluiten de abbo annuleert.
Met papieren abonnementen mag dat al lang niet meer, geen idee hoebdat met dit soort services zit. Maar de bank kijkt alleen naar zaken die je niet maandelijks compleet af lost volgens mij. Dus een CC waar je maar een percentage van je uitgaven elke maand aflost bijv. Bijv je Ziggo internet abo valt daar al niet onder, ook al zit je daar voor een jaar aan vast en betaal je die per maand. Zal hierbij niet anders zijn, toch? (en daarbij heb ik nog geen streaming / gaming service gezien die je verplicht voor een jaar moet afnemen. Neem je het voor een jaar af, dan moet je die volgens mij ook direct helemaal betalen.
Nee klopt, maar blijkbaar doen ze tegenwoordig al mobiele abbo's wanneer de telefoon 250 eu of meer 'kost'. En dat zijn vaak abbo's van maar 2 of 3 tientjes per maand. Maar goed, dat zijn dus wel een jaar of 2 jaars contracten.
Zorgverzekering, Gas/water/licht en je internet/tv abbo worden niet meegenomen maar ik gok dat daar nog wel een marge in zit/zat.

Nu er van al deze multimedia abbo diensten nog meer "vaste lasten" bij komen lijkt het mij dat er dit ook bij gerekend kan worden in de toekomst. Nu nog soepel en flexibel maar hoe lang gaat het duren voordat deze bedrijven ook anti-consumenten praktijken gaan toepassen om "klanten te behouden"?
In principe kun je dan zelfs nog extra goedkoop het nieuwste spel spelen (mits je die dan binnen 1 of 2 maanden uitspeelt, ingeval van single player games), gewoon alleen voor de maand dat je het speelt het abo afsluiten. Dat zal in de toekomst zeker meer gaan gebeuren, abo hopping, met misschien 1 of 2 abo's die je wel permanent door laat lopen..
Wat ik nergens kan vinden: Worden alle nieuwe spellen automatisch toegevoegd aan het abonnement?

En in de kleine lettertjes staat dat wellicht niet alle premium content van een spel in een abonnement zit. Houdt dat in dat je alsnog extra moet betalen?
**Premium editions vs. standard editions, where applicable. [Premium edition content does not include physical add-ons, in-game credits, boosts and other consumables, unless otherwise specifically indicated to the contrary] OR [Editions included in Uplay+ may not include all premium content]. Offer subject to change.
Newly released content will be automatically added to your library so you can enjoy countless hours of gaming!
Je krijgt zelfs de mogelijkheid om deel te nemen aan de early access en beta stadiums van nieuwe games.
Dat had ik inderdaad zien staan, maar 'newly released content' zou je ook kunnen uitleggen als: 'nieuwe dlc', oftewel uitbreidingen.
Het hoeft nog steeds niet te betekenen dat alle nieuwe spellen automatisch in het abonnement zitten.
Wat ik nergens kan vinden: Worden alle nieuwe spellen automatisch toegevoegd aan het abonnement?
Ik zou er niet vanuit gaan, anders hadden ze dit wel groot er bij gezet. Misschien sommige wel, maar vast niet alle.
Om een één of andere reden wil geen van die spellenboeren hun volledige assortiment in een abonnement stoppen. (kijk naar bijvoorbeeld dat gebeuren van Origin, daar zit o.a. De Sims 4 in, en een aantal (maar niet alle) uitbreidingsets)
En in de kleine lettertjes staat dat wellicht niet alle premium content van een spel in een abonnement zit. Houdt dat in dat je alsnog extra moet betalen?
De fysieke zaken lijken me logisch, dat je niet een klein beeldje of een fysieke landkaart per post opgestuurt krijgt. De in-game credits, boosts e.d. zijn vaak, of tijdelijke items of zaken die een werkelijke financiele waarde vertegenwoordigen. Misschien zijn ze zelfs in-game te verhandelen/verruilen (Dit zal per spel verschillen). Ik kan me voorstellen dat als je dit in een abonnementsvorm erbij stopt, dat het dan 'verkeerd gedrag/gebruik' kan uitlokken.
Ik vind het geweldig maar denken Sony Ubisoft Ea Microsoft en Activision zal de volgende zijn nu echt dat ik op hun allemaal een abonnement ga nemen dat is toch niet te verantwoorden.
Net zoals bij tv streamen is het landschap veel te versplinterd omdat elke partij denkt dat hij maximaal kan cashen als het in eigen beheer wordt verkocht

[Reactie gewijzigd door Dexmael op 17 juli 2019 09:28]

Ik vind het geweldig maar denken Sony Ubisoft Ea Microsoft en Activision zal de volgende zijn nu echt dat ik op hun allemaal een abonnement ga nemen dat is toch niet te verantwoorden.
Je hoeft toch geen abbo op alles? Je kan toch gewoon een 1 abbo nemen en dat spelen totdat je er genoeg van heb en dan een ander abbo nemen, rince and repeat. Zo doen velen het. Als je daarnaast nog echt een spel van een ander wil spelen kan je ook nog steeds een spel kopen.
Origin (EA) heeft al een abbo: Origin Access, daar kun je ook per jaar betalen, dat is een stuk goedko
Apple music heeft anders toch wel een heel groot aandeel gekregen naast spotify en alle andere streaming diensten. Met de juiste aanpak kom je een heel eind
Je wordt op 0 gemod, want het is een compleet verschillende situatie. Het aanbod bij Spotify en Apple music is (bijna) hetzelfde, en het is dus ook zinloos om twee muziekstreamabonnnementen naast elkaar te hebben.
Er wordt hier geklaagd dat als je een volledig aanbod wil je er meerdere abonnementen op na moet houden.
Wat een belachelijk hoog bedrag voor games van één uitgever.
Als je een game van 60 euro in 2 maanden uitspeelt, dan lijkt het me toch niet een heel hoog bedrag.
Ik vergelijk het met Xbox Game Pass.
Op zich is 15 euro niet veel geld maar de lijst vind ik op zich tot wel redelijk tegenvallen. Heb er best al wat spellen van uitgespeeld en die mij niet interesseren. Er zitten ook best veel oudere spellen bij die ze zelf voor 5-10 euro vekopen. En er zitten denk ik niet overal DLCs bij, er staan ook spellen met standaard editie erbij geschreven.

En ik heb ze liever echt in bezit. Ik leen nooit games van vrienden en ook op de ps neem ik nooit de games van de maand. Dan wacht ik liever tot die games in de aanbieding zijn voordat ik ze koop. En ja ik weet natuurlijk dat ik dan eigenlijk geld weggooi maar gewoon voor me gevoel voelt het beter.
Je vindt de lijst tegenvallen, maar dit zijn bijna letterlijk alle Ubisoft-games die er zijn. Wat voor games zie je er graag bij?
Als ik kijk op https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Ubisoft_games dan zie ik toch wel een hoop spellwn er niet bij staan. En ja ik zie dat niet alles wat hier staat is voor de pc uitgebracht. Maar bijvoorbeeld de Myst serie mis ik, heb ik alleen 1 van uitgespeeld. Tonic trouble leek me vroeger wel leuk maar kon ik toen niet draaien vanwege sleche computer toen. Stupid invaders mis ik. Dit leek me vroeger wel geinig als kind, zou ik dan nu toch willen proberen (al verwacht ik wel dat die misschien nu te kinderlijk is voor me).
15€ per maand is veel te duur voor de beperkte lijst van games, hoewel Ubisoft natuurlijk al behoorlijk wat games heeft is het volgens mij niet te vergelijken met gamepass waarvan de lijst veel diverser is en het abo goedkoper..
Ubisoft moet zijn lijst opvullen met behoorlijk oude games om qua aantal in de buurt te komen van Xbox game pass.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 17 juli 2019 09:21]

108 games, gemiddelde prijs laten we zeggen €30 euro?
108 * 30 = € 3240,-
€ 15 * 12 maanden = €180,- per jaar.

3240 / 180 = 18 jaar aan speelplezier? Valt wel mee toch?
Ik wil niet zeggen dat de 15 euro veel geld is. Maar de 30 euro per spel lijkt me wel aan de hoge kant als ik zo even snel de lijst gekeken heb. Zag best veel oudere spellen bij die ze zelf voor 5-10 euro verkopen. En ook al zijn de 108 spellen beschikbaar betekent niet dat je alles leuk vind om te spelen. Je koopt ook geen spel die je niet leuk lijkt om te spelen. En dan is er nog de vraag hoeveel spellen heb je al uitgespeeld die je waarschijnlijk niet meer opnieuw zal spelen. Dus op het moment met de huidige lijst denk ik dat het eerlijker zou zijn met de berekening van 20 euro en 30 tot 40 spellen.
Dan nog kom je op 4,4 jaar speelplezier.
Speel je je spellen binnen de 4 jaar, dan kon het dus uit.
Daarom zei ik ook van het is op zich niet duur. Maar 4.4 jaar of 18 jaar zit toch wel een groot verschil tussen.
Ik heb meer games bij Microsoft voor 3 euro per maand.

Vergeleken met andere opties, is dit bij Ubisoft stervensduur.
De catalogus van Ubisoft is veel minder divers door AC 1 t/m 10, FC 1 t/m 6, WD 1 t/m 3, waarbij die games ook nog eens een keer veel op elkaar lijken.
Minder diversiteit, veelal oude games, een hoge prijs en pc-only, nee ik heb even geen interesse.
Microsoft biedt gamepass op de X1 aan voor €10 per maand, of inclusief gold en gamepass PC (waardoor je ook maandelijks games with gold krijgt) voor €13

EA access vraagt €4 per maand voor >50 games

En €30 per game is best royaal als je ziet dat er 15-20 jaar oude titels tussen staan, en meer dan genoeg spul wat je voor <€10 op steam koopt (en meuk als Petz Horses 2)
waarvan je mogelijk 70% of meer zelf nooit zou aanschaffen omdat je de titels niet interessant genoeg vind of omdat de kwaliteit ondermaats is.

Het is in ieder geval een flinke aanname om ervan uit te gaan dat je 100% van de games wilt spelen/kopen.

Daarbij doe ik zelf maaaaanden over 1 spel vanwege het tijdgebrek dus dan is 15 euro per maand erg duur aangezien ik vanwege mijn backlog de titels vaak voor een habbekrats aanschaf.

[Reactie gewijzigd door stinger op 17 juli 2019 12:21]

Als je zo gaat rekenen dan is het een mooie deal.
Het hangt er meer van af hoeveel verschillende spellen je speelt per jaar of het waard is of niet.

Stel dat je single player spellen meteen kan spelen als ze uit komen.
Er komen 4 uit en die mag je gelijk spelen, normaal zou je dat 240 kosten maar met het abonnoment kost het je maar 180. Toch 60 euro voordeel.

Maar wat als je nou meer van online gamen bent. Rainbow 6 of een andere online spel.
Laten we zeggen je betaal hier 40 euro voor. Na 3 maanden met het abonnoment ben je al duurder uit dan gewoon het spel kopen. Dan is het opeens vele malen slechter.
Vergeet niet dat hier ook nog eens alle DLC bij zitten! Uiteindelijk is het stukken goedkoper als je geïnteresseerd bent in bijvoorbeeld de laatste AC te spelen, dan bespaar je al gauw wat centen.
Is dat echt zo? Bij ac odyssey staat standaard editie.
Klopt niet. In de trailer is te zien dat de DLC Fate of Atlantis er bijvoorbeeld ook bij zit.
**Premium editions vs. standard editions, where applicable. [Premium edition content does not include physical add-ons, in-game credits, boosts and other consumables, unless otherwise specifically indicated to the contrary] OR [Editions included in Uplay+ may not include all premium content]. Offer subject to change.
Staat onderaan de Uplay+ pagina. Het beschikbaar hebben van alle DLC is dus geen garantie.
inderdaad veels te duur. Deze gaat aan mij voorbij en anno1800 zit er ook niet eens bij
Dan moet je nog eens kijken, want Anno 1800 Deluxe Edition staat netjes in de lijst!
je hebt gelijk. hij stond niet in het tweaker artikel vandaar
Heeft zijn voor en nadelen lijkt me.
Aan de ene zijde een hoop keuze voor weinig geld, relatief gezien.
Als ik van het totale aanbod de ± 20 games die ik echt wil spelen zelf moet kopen voor ongeveer €40 p/s ben ik €800 kwijt.
Voor dat geld kan ik ruim 4 jaar een abonnement afsluiten.

Nadeel is dat je niks in eigen beheer hebt.
Geen fysieke of digitale kopie van een game.

Beetje te vergelijken met de voor- en nadelen van een huur of koop woning.
In 2018 zijn er 5 spellen uitgekomen (voor windows). Stel dat je die alle 5 zou kopen, zou je 5x40 = 200 euro kwijt zijn geweest. En kun je dus net uit zijn.
Aan de ene kant is dit heel erg fijn. Veel spellen speel ik binnen een maand makkelijk uit, dan is 15 euro geen geld.

Aan de andere kant, gaat dit straks de toekomst worden? Spellen niet meer fysiek en digitaal in bezit hebben maar alles met abonnementen?
Ik hoop het niet, ik moet er echt niet aan denken.
Steam vind ik af en toe al fout.
De value for money is best goed, 15 euro per maand om onbeperkt te gamen, als je 2 avondjes in de week en soms een zondag middag wilt vullen komen per uur al snel op een vrij laag bedrag. (onder de 50 cent per uur zonder echt fanatiek te zijn).

Maar je verliest een enorm stuk van je keuze vrijheid wat je wilt gamen, en daar heb ik veel meer moeite mee. Ik heb helemaal geen zin om een buy-in op Ubisoft releases te doen en net als met netflix toch vooral hun spul te consumeren.

Dus dan maar een maandje nemen, wat spelen, opzeggen en 4-5 maanden later weer een los maandje? Als iedereen dat zo doet is dit business model zo weer dood.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True